Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O który SPECIFIC pytasz? Jeśli masz na myśli 5w30 to wielkiej różnicy nie ma. SPECIFIC 5w30 ma minimalnie wiekszy TBN i Viscosity index.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez ;n2672185
      wollnosący bmw x3 3.0i
      cokolwiek zalejesz zgodnego z instrukcją będzie OK - to wolnossący silnik starej konstrukcji i jak tyle jeździ to raczej bez błędów konstrukcyjnych czyli wszystko zniesie. Możesz sobie sprawdzić wyniki testów olejów na oil-club.ru. Moje preferowane marki olejów w kolejności alfabetycznej: Amsoil (ostatnie 60kkm), Millers (poprzednie >200kkm), Motul (jeszcze wcześniejsze >150kkm). Wszystkie były ok. A co do skrzyni - dobrze chodzi? To nie kombinuj z olejem, tylko zalej taki sam.
      Zamieszczone przez ;n2671342
      Dodatkowo niska lotność nowego oryginalnego oleju 0W-30 skutkuje mniejszym zużyciem oleju i w konsekwencji rzadszymi dolewkami. Dzięki temu obniżamy koszty utrzymania poprzez zmniejszenie zużycia oleju i paliwa zyskując przy tym wyższą czystość silnika.”
      W moim 1,8TSI Shell 0W30 504/507 jakoś się ulatniał i jedyne dolewki (1,5l) były właśnie na Shell'u. W przeciwieństwie do Millersa, którego jedna bańka 5l wystarczała na wymianę w trybach LL i jeszcze troszkę zostawało w bańce. Po ok. 23kkm od wymiany na Shellu poszła też temperatura oleju w górę o kilka stopni bez uzasadnienia warunkami zewnętrznymi. U mnie nie sprawdziła się ta technologia GT-L.


      Komentarz


      • Zamieszczone przez ;n2670479
        2 tygodni jestem posiadaczem Octavii 2017 rok, 1.5 TSI
        EE Longlife 5w30 - Millers Oils , Link, Link

        Komentarz


        • 1.5 TSI jest konstrukcyjnie dostosowany pod 508/509 czyli 0W20 i C5. Obecnie serwisy VAG (ale nie wszystkie) dopuszczają oleje z normą 504/507 dla tego silnika ale w większości przypadków nie widzę przeciwwskazań do stosowania 0W20 z 508/509. Texaco Havoline bardzo solidna oliwa podobnie jak Eurol ale nasz rodzimy Lotos jest również jak najbardziej wart uwagi. Z olejów z 504/507 moi faworyci to Eurol FS oraz Ravenol VMP ale np.Texaco Havoline jako bardziej budżetowa opcja również się sprawdzi.

          Komentarz


          • Witam! Temat dosyc blachy i pewnie milion razy przerabiany ale nie mogle znalesc niz z konkretnie moim silnikiem. Zbliza sie wymiana oleju i teraz te kluczowe pytanie jaki olej wybrac? Dodam ze ma przelatane 215k i nieukrywajac pobiera sobie troche oleju (ok. 2-3l na wymiane). Co polecanie? Pozdrawiam

            Komentarz


            • Zamieszczone przez rezon Zobacz wpis
              cokolwiek zalejesz zgodnego z instrukcją będzie OK - to wolnossący silnik starej konstrukcji i jak tyle jeździ to raczej bez błędów konstrukcyjnych czyli wszystko zniesie. Możesz sobie sprawdzić wyniki testów olejów na oil-club.ru. Moje preferowane marki olejów w kolejności alfabetycznej: Amsoil (ostatnie 60kkm), Millers (poprzednie >200kkm), Motul (jeszcze wcześniejsze >150kkm). Wszystkie były ok. A co do skrzyni - dobrze chodzi? To nie kombinuj z olejem, tylko zalej taki sam.
              W moim 1,8TSI Shell 0W30 504/507 jakoś się ulatniał i jedyne dolewki (1,5l) były właśnie na Shell'u. W przeciwieństwie do Millersa, którego jedna bańka 5l wystarczała na wymianę w trybach LL i jeszcze troszkę zostawało w bańce. Po ok. 23kkm od wymiany na Shellu poszła też temperatura oleju w górę o kilka stopni bez uzasadnienia warunkami zewnętrznymi. U mnie nie sprawdziła się ta technologia GT-L.

              Bo shell to tylko olej :P
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                1.5 TSI jest konstrukcyjnie dostosowany pod 508/509 czyli 0W20 i C5. Obecnie serwisy VAG (ale nie wszystkie) dopuszczają oleje z normą 504/507 dla tego silnika ale w większości przypadków nie widzę przeciwwskazań do stosowania 0W20 z 508/509. Texaco Havoline bardzo solidna oliwa podobnie jak Eurol ale nasz rodzimy Lotos jest również jak najbardziej wart uwagi. Z olejów z 504/507 moi faworyci to Eurol FS oraz Ravenol VMP ale np.Texaco Havoline jako bardziej budżetowa opcja również się sprawdzi.
                Tylko nie bierzesz pod uwagę że to oleje bez problemu osiagają 110'C w lato i staja sie wodą. :P
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez ;n2672891
                  nie mogle znalesc niz z konkretnie moim silnikiem
                  do Twojego silnika tylko oliwa z pierwszego tłoczenia na zimno. Jest najzdrowsza.

                  Komentarz


                  • Witam wszystkich
                    Jeśli temat się powtarza to proszę o skierowanie (link)gdzie szukać-nowy na forum.Do mojego auta Octavi II combi 1,6 mpi do tej pory lane był Castrol 5w30cl ,od jakiegoś czasu nie mogę znalezc wersji Cl czym zastąpić?tak samo shell tez zniknął.Ktoś coś wie w tym temacie niedostępności oleju?Dzięki za odpowiedz.

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X