Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O który SPECIFIC pytasz? Jeśli masz na myśli 5w30 to wielkiej różnicy nie ma. SPECIFIC 5w30 ma minimalnie wiekszy TBN i Viscosity index.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez ;n2672185
      wollnosący bmw x3 3.0i
      cokolwiek zalejesz zgodnego z instrukcją będzie OK - to wolnossący silnik starej konstrukcji i jak tyle jeździ to raczej bez błędów konstrukcyjnych czyli wszystko zniesie. Możesz sobie sprawdzić wyniki testów olejów na oil-club.ru. Moje preferowane marki olejów w kolejności alfabetycznej: Amsoil (ostatnie 60kkm), Millers (poprzednie >200kkm), Motul (jeszcze wcześniejsze >150kkm). Wszystkie były ok. A co do skrzyni - dobrze chodzi? To nie kombinuj z olejem, tylko zalej taki sam.
      Zamieszczone przez ;n2671342
      Dodatkowo niska lotność nowego oryginalnego oleju 0W-30 skutkuje mniejszym zużyciem oleju i w konsekwencji rzadszymi dolewkami. Dzięki temu obniżamy koszty utrzymania poprzez zmniejszenie zużycia oleju i paliwa zyskując przy tym wyższą czystość silnika.”
      W moim 1,8TSI Shell 0W30 504/507 jakoś się ulatniał i jedyne dolewki (1,5l) były właśnie na Shell'u. W przeciwieństwie do Millersa, którego jedna bańka 5l wystarczała na wymianę w trybach LL i jeszcze troszkę zostawało w bańce. Po ok. 23kkm od wymiany na Shellu poszła też temperatura oleju w górę o kilka stopni bez uzasadnienia warunkami zewnętrznymi. U mnie nie sprawdziła się ta technologia GT-L.


      Komentarz


      • Zamieszczone przez ;n2670479
        2 tygodni jestem posiadaczem Octavii 2017 rok, 1.5 TSI
        EE Longlife 5w30 - Millers Oils , Olej silnikowy AMSOIL 5W30 European Car Formula (AEL) 3.784L -... , Olej silnikowy Motul Specific 504 00/507 00 5W30 5L - Zmienolej.pl

        Komentarz


        • 1.5 TSI jest konstrukcyjnie dostosowany pod 508/509 czyli 0W20 i C5. Obecnie serwisy VAG (ale nie wszystkie) dopuszczają oleje z normą 504/507 dla tego silnika ale w większości przypadków nie widzę przeciwwskazań do stosowania 0W20 z 508/509. Texaco Havoline bardzo solidna oliwa podobnie jak Eurol ale nasz rodzimy Lotos jest również jak najbardziej wart uwagi. Z olejów z 504/507 moi faworyci to Eurol FS oraz Ravenol VMP ale np.Texaco Havoline jako bardziej budżetowa opcja również się sprawdzi.

          Komentarz


          • Witam! Temat dosyc blachy i pewnie milion razy przerabiany ale nie mogle znalesc niz z konkretnie moim silnikiem. Zbliza sie wymiana oleju i teraz te kluczowe pytanie jaki olej wybrac? Dodam ze ma przelatane 215k i nieukrywajac pobiera sobie troche oleju (ok. 2-3l na wymiane). Co polecanie? Pozdrawiam

            Komentarz


            • Zamieszczone przez rezon Zobacz wpis
              cokolwiek zalejesz zgodnego z instrukcją będzie OK - to wolnossący silnik starej konstrukcji i jak tyle jeździ to raczej bez błędów konstrukcyjnych czyli wszystko zniesie. Możesz sobie sprawdzić wyniki testów olejów na oil-club.ru. Moje preferowane marki olejów w kolejności alfabetycznej: Amsoil (ostatnie 60kkm), Millers (poprzednie >200kkm), Motul (jeszcze wcześniejsze >150kkm). Wszystkie były ok. A co do skrzyni - dobrze chodzi? To nie kombinuj z olejem, tylko zalej taki sam.
              W moim 1,8TSI Shell 0W30 504/507 jakoś się ulatniał i jedyne dolewki (1,5l) były właśnie na Shell'u. W przeciwieństwie do Millersa, którego jedna bańka 5l wystarczała na wymianę w trybach LL i jeszcze troszkę zostawało w bańce. Po ok. 23kkm od wymiany na Shellu poszła też temperatura oleju w górę o kilka stopni bez uzasadnienia warunkami zewnętrznymi. U mnie nie sprawdziła się ta technologia GT-L.

              Bo shell to tylko olej :P
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                1.5 TSI jest konstrukcyjnie dostosowany pod 508/509 czyli 0W20 i C5. Obecnie serwisy VAG (ale nie wszystkie) dopuszczają oleje z normą 504/507 dla tego silnika ale w większości przypadków nie widzę przeciwwskazań do stosowania 0W20 z 508/509. Texaco Havoline bardzo solidna oliwa podobnie jak Eurol ale nasz rodzimy Lotos jest również jak najbardziej wart uwagi. Z olejów z 504/507 moi faworyci to Eurol FS oraz Ravenol VMP ale np.Texaco Havoline jako bardziej budżetowa opcja również się sprawdzi.
                Tylko nie bierzesz pod uwagę że to oleje bez problemu osiagają 110'C w lato i staja sie wodą. :P
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez ;n2672891
                  nie mogle znalesc niz z konkretnie moim silnikiem
                  do Twojego silnika tylko oliwa z pierwszego tłoczenia na zimno. Jest najzdrowsza.

                  Komentarz


                  • Witam po przerwie :P
                    Mam trochę inne pytanie bo generalnie wiem już jakiej marki olej chce, od zakupu jeżdżę na yacco i nie chcę nic innego ale nie wiem teraz który, waham się miedzy dwoma. Generalnie chcę zalać coś 0W40 TYLKO nie wiem na co się zdecydować:
                    C3 o trochę większym VI wyższej lepkości w 100stopniach i wyższym HTHS ale dość drogi:
                    YACCO GALAXIE A 0W40 - Yacco

                    czy A3/B3, trochę gorszy ale z lepszym TBN i sporo tańszy
                    YACCO GALAXIE RS 0W40 - Yacco

                    Co byście wybrali? Oczywiście lepiej byłoby kupić ten o lepszych parametrach, z tym że pytanie się nasuwa czy nie będzie to przerost formy nad treścią? Bo być może ten tańszy w zupełności wystarczy, parametrowo jest spoko, w naszych silnikach będzie jakaś wymierna różnica między tymi dwoma olejami?

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez JohnyDimur Zobacz wpis
                      Witam po przerwie :P
                      Mam trochę inne pytanie bo generalnie wiem już jakiej marki olej chce, od zakupu jeżdżę na yacco i nie chcę nic innego ale nie wiem teraz który, waham się miedzy dwoma. Generalnie chcę zalać coś 0W40 TYLKO nie wiem na co się zdecydować:
                      C3 o trochę większym VI wyższej lepkości w 100stopniach i wyższym HTHS ale dość drogi:
                      YACCO GALAXIE A 0W40 - Yacco

                      czy A3/B3, trochę gorszy ale z lepszym TBN i sporo tańszy
                      YACCO GALAXIE RS 0W40 - Yacco

                      Co byście wybrali? Oczywiście lepiej byłoby kupić ten o lepszych parametrach, z tym że pytanie się nasuwa czy nie będzie to przerost formy nad treścią? Bo być może ten tańszy w zupełności wystarczy, parametrowo jest spoko, w naszych silnikach będzie jakaś wymierna różnica między tymi dwoma olejami?
                      Ja bym wlał ten tańszy bo lepiej chroni silnik moim zdaniem.
                      Ostatnio edytowany przez rOBERTO795; [ARG:4 UNDEFINED].
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                        Na lato jeszcze jest jako tako na zime to pomylka. Moim zdaniem 5w40 full saps na caly rok.
                        5w40 full saps to jaki?
                        Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                        Komentarz


                        • Kupowaliście olej VW po zmianie producenta z Castrol na Shell ? J
                          akie są Wasze wrażenia ?

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Maciek.B. Zobacz wpis
                            Kupowaliście olej VW po zmianie producenta z Castrol na Shell ? J
                            akie są Wasze wrażenia ?
                            Ja miałem przegląd w połowie marca z wymianą oleju (pakiet przeglądów) i wlali mi Shella 0W30. W zeszłym roku wymieniłem fabryczny olej na polecanego tutaj Ravenola VSW 0W30. Ponieważ wszystko było/jest pozamykane to wiele się nie najeździłem od przeglądu. Ale z pierwszych obserwacji mam wrażenie, że silnik jest ciut głośniejszy powyżej 3k obrotów. Z drugiej strony jakby szybciej się nagrzewał bo bardzo szybko spada spalanie po uruchomieniu na zimnym. Wcześniej jak dojeżdżałem to pierwszych świateł 6km od domu to maiłem średnie spalanie nawet okolo litr większe. Dynamika bez zmian, generalnie nie obawiałbym się tego Shella. Ja się nawet ucieszyłem, że VW dokonało tej zmiany. Przelatam na nim 7-8 tys i możliwe, że wymienię na A-VL 0W30 z bańki. Czyli całkiem możliwe, że ten sam co leją w ASO. Wydaję mi się, że 1,4TSI CZCA to nie jest silnik wymagający olejów klasy Ravenola VSW, choć to zacna oliwa. Przejechałem na nim 9k km i ilość na bagniecie spadła o ...milimetr.
                            Ostatnio edytowany przez ichris; [ARG:4 UNDEFINED]. Powód: lit

                            Komentarz


                            • Witajcie,

                              Dwa miesiące temu kupiłem 2,5 letnią Skodę Octavia z silnikiem 1.4 150KM z przebiegiem 43 tyś km.
                              Samochód był serwisowany w ASO i ma wykupioną przedłużoną gwarancję do 4 lat lub 120tyś km.
                              Miał wymieniony olej przy 30 tyś i teraz zastanawiam się czy wymienić olej przy 45 tyś czy poczekać do 60tyś?

                              Co Wy o tym myślicie ?

                              Jak często i na jaki wymieniacie olej w Octaviach z silnikiem 1.4 150KM?

                              Przy okazji chciałbym zapytać jakie macie przebiegi na tym silniku?

                              Pozdrawiam
                              Krzysiek

                              Komentarz


                              • Zaraz zostaniesz zasypany odpowiedziami, że longlife to największe zło tego świata i wymieniaj najlepiej co 8tys. km.
                                A wymiana oleju niekoniecznie może Tobie wypaść po 30tys. km. Zależy od tego jak jeździsz i gdzie jeździsz.

                                Komentarz


                                • Ja zalałem (1.4 TSI, 140KM) u siebie Valvoline 5W-30 SynPower XL-III C3 i jest oki. Olej wymieniam co 10 tys.

                                  Dokładnie luknij w książce o jakiej specyfikacji podchodzi olej do 150KM. Jak coś polecam Valvoline, zalewałem Mazdę teraz Skodę.
                                  Ostatnio edytowany przez Murray; [ARG:4 UNDEFINED].

                                  Komentarz


                                  • Olej silnikowy Castrol EDGE 5W-30 FST LL, 4L wymiana wraz z filtrem oleju co 15 000km

                                    Komentarz


                                    • Valvoline 5W-30 SynPower XL-III C3. Wymiana co 1 rok albo 15000 tys.

                                      Komentarz


                                      • Co do zasady: w trybie LL oleje z normą 504, w trybie stałym (rok/15k km) oleje z normą 502 lub 504.
                                        W moim przypadku jest to druga opcja i Ravenol SSL 0W40.

                                        Komentarz


                                        • Jestem tu 'nowy" poradzcie mi.... Jakim olejem zalewane są nowe Octavie 1.5 TSi 150km?. Czy warto wymienić po pierwszych 2-3tys. na 0W20?. np na MOTULA lub RAVENOLA? W ASO maja jeszcze stare zapasy Castrola..... Czy zalewać 508.00/509.00 czy 504.00/507.00? Pozdrawiam

                                          Komentarz


                                          • Nowy zalany pewnie 0w20 508/509
                                            Wymiana po 2000 km jak najbardziej
                                            Zalać możesz i 508/509 i 504/507
                                            Ja mam co prawda 2,0 tsi 190 km ale zalałem 0w20 508/509, ale jak ktoś tu mnie przekona na 504/507 to zmienię...
                                            Na razie po przejechaniu prawie 7 tys. km na tym oleju silnik szybko się nagrzewa, ubytków brak, temperatura rzadko przekracza 100 stopni... Zobaczę jak będzie podczas upałów...
                                            Ostatnio edytowany przez klarus; [ARG:4 UNDEFINED].
                                            Maciek
                                            terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                            Zapraszamy....

                                            Komentarz


                                            • Klarus Dziękuję

                                              Komentarz


                                              • Witam serdecznie,

                                                Od końca zeszłego roku stałem się właścicielem Skody Octavia III (5E3) 2014r. z silnikiem 1.8TSI (CJSA) 180km współgrającym ze skrzynią DSG. Przejechałem wstecz kilkanaście stron i szczerze mówiąc jestem laikiem i nie wiem czy dobrze wytypowałem najlepiej polecany olej. Obecnie auto ma przejechane 78500 km, czy powinienem wybrać "OLEJ LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40" ? Jeżeli chodzi o trasy które robię, to dziennie (w dni pracujące) pokonuję 25km (2x 12,5km) + dodatkowo raz w miesiącu/na dwa miesiące trasa 2x200km. Auto stoi pod chmurką . Dodatkowo mam pytanie co do oleju w skrzyni. W teorii producent nie przewiduje wymiany, ale czytałem że warto. Ma ktoś jakieś doświadczenie? Czy powinienem już teraz o tym myśleć?

                                                Pozdrawiam
                                                Ostatnio edytowany przez malu; [ARG:4 UNDEFINED].

                                                Komentarz


                                                • Zapomniałem dodać, że jeżeli mielibyście godny polecenia serwis do wymiany oleju w skrzyni biegów (gdybym miał się już interesować) w okolicach Gdyni/Trójmiasta to również bym poprosił o namiar :-)

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO II Zobacz wpis
                                                    ichris - to jest wiadomość dla tych którzy mają wątpliwości jaki olej aktualnie VW stosuje do swoich aut.
                                                    Paolo, to co leją teraz w ASO to SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W-30 czy A-VL?
                                                    I który z tych dwóch jest lepszy?

                                                    Zastanawia mnie ta zmiana VAG-a na oleje GTL bo można przeczytać opinie, że właśnie takie oleje szybciej znikają w TSI niż przy zastsowaniu PAO... W każdym razie mam teraz zalany Shell z ASO i będę miał porównanie do Ravenola VSW 0W30 na podobnym dystansie.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X