Zamieszczone przez kabi_007
Zobacz wpis
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
-
Zamieszczone przez Terab Zobacz wpisWitam.
Silnik 1.2 TSI 105KM CBZB, przebieg 27000 km, wcześniej zalewany
Motul 8100 X-clean+
SAE 5w30 z normą 504/507
zwykle robię jakieś 8-9 tys. kilometrów z czego trzy, cztery razy w roku trasy z prędkościami ok 170km/h i but z betonu bo ponad 900 km. do zrobienia, reszta po mieście.
Muszę wymienić olej i mam kilka typów, proszę o pomoc w wyborze:
RAVENOL VSW SAE 0W-30 CleanSynto 504/507
RAVENOL VMP SAE 5W-30 CleanSynto 504/507
RAVENOL SSL SAE 0W-40 CleanSynto 502/505
widzę, że Ravenol chwalony,ale może jeszcze coś innego...
do tego (i tu znowu dylemat):
AR9100 czy AR9200v2 czy AR9400 czy nic,
czy może jakaś płukanka po poprzednim oleju?
Wymiana będzie w aso.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nikus Zobacz wpisCzy do silnika motocyklowego z mokrym sprzęgłem mozna dodac ar9100 lub ar9200 ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Seed Zobacz wpisa prywatnie jezdze na Xmaxie 0W40 od początku. auto ma teraz 240 tys.
Obecnie mam zalanego w 1,4 TSI CZDA Motula 5W30 Specyfic 504/507 i zamierzam przejść właśnie na Xmaxa 0W40O1-->O3--> ?
Komentarz
-
-
Mam pytanie do forumowiczów dlaczego zwykły Fuchs XTL GT1 np 5w40 (i inne lepkości )popadł w niełaskę ?
Niewiele można poczytać ,czy do tej pory ktoś jeszcze go stosuje ?
Co jest z tym olejem nie tak,czy fakt ,że produkowany jest w Gliwicach przekreślił go całkowicie ?Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisSeed fajny przebieg, ciekaw jestem jakby wygladało uoa na koniec interwału - ile 15 kkm?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabi_007 Zobacz wpisMożna prosić o Twoją szerszą opinię o tym oleju?
Obecnie mam zalanego w 1,4 TSI CZDA Motula 5W30 Specyfic 504/507 i zamierzam przejść właśnie na Xmaxa 0W40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabi_007 Zobacz wpisDzięki, ja od kolejnej wymiany też idę w tego Motula Xmaxa 0W40.Zwłaszcza że muszę wyczyścić motor po longlife i u mnie dużo jazdy na krótkich odcinkach a wysoki TBN w tej oliwie się przyda.
Na marginesie full saps TBN ok 9/10 a dobry LL z najnowszym pakietem 8/9 i do tego nowoczesny bezpopiolowy dyspersant a takze zastepujacy klasyczne zddp dodatek.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Michael Zobacz wpisWitam, szukam listy olejów z jak największą bazą PAO spełniających normę VW 504/507. Przekopałem ten temat i nie znalazłem pełnej informacji. Czy ktoś dysponuje tego typu informacjami?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Michael Zobacz wpisWitam, szukam listy olejów z jak największą bazą PAO spełniających normę VW 504/507. Przekopałem ten temat i nie znalazłem pełnej informacji. Czy ktoś dysponuje tego typu informacjami?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabi_007 Zobacz wpisDzięki, ja od kolejnej wymiany też idę w tego Motula Xmaxa 0W40.Zwłaszcza że muszę wyczyścić motor po longlife i u mnie dużo jazdy na krótkich odcinkach a wysoki TBN w tej oliwie się przyda.
najbardziej brudzą oleje FullSaps jeśli przeciągamy interwał i jest duża ilość polimerow (W40) a silnik ulega częstym mikroprzegrzaniom (agresywny styl jazdy)
Po to jest low lub mid saps oraz węższe widełki rozpiętości lepkości by zapobiegać takim zjawiskom.
Komentarz
-
-
Witajcie - czytam czytam i...
Co powinienem wlać i kiedy - na pierwszą wymianę i na kolejną..Oct III 1.4 TSI 150km 2018 przebieg 2.6k na dziś...Interwały olejowe mam ustawione co 15tyś.
Pytanie 1.
- zmieniać po 4-5k czy nie - jeśli tak to na co?
Pytanie 2.
- jak nie zmieniać do 15k to co wlać na 15k?
mix miasto trasa proporcje na przebiegu 1:2 - na 100km miasta 200 szosy.
z góry dzięki
Komentarz
-
-
pedros true. Nalezy pamietac ze nowe tsi niby nie maja problemow z nagarem na zaworach a tu w auto swiecie jest golfa z tsi czda i sie okazuje ze nagar jest co prawda w trybie ll ale to pokazuje ze problem nadal jest i nie mozna go lekcewazyc.
Musamp cos slabo czytasz ten watek
Ad.1 bo juz wielkrotnie bylo pisane ze tak i to z plukanka.
Ad.2 teoretycznie 502.00 ale np. u mnie jest 504.00 i zmiany co 10 kkm ze wzgledu na duzo miasta.100 kkm zrobione na takich olejach bez negatywow.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rodro Zobacz wpisRavenol vmp 5w30 - bardzo dobry olej, ale ja wymieniam po około 8 kkm. Do tego mix Archoil 9100+9200v2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Michael Zobacz wpisNa jakiej podstawie twierdzisz, że to bardzo dobry olej? Żeby była jasność - nie neguję tego stwierdzenia, a jedynie chcę poznać argument za tym sformułowaniem. Ponadto intryguje mnie, że skoro to tak dobry olej to czemu wymieniasz go co 8kkm i dolewasz dodatki? No i cena - przykładowo Liqui Moly Top Tec 4200, który jest wykonany w "technologii syntetycznej" jest o ok 100 zł droższy na bańce 5l. Po prostu jest to dla mnie podejrzane dlaczego olej, który teoretycznie ma lepszą bazę (Ravenol VMP na bazie PAO) jest znacznie tańszy od Liqui Moly. Nie sądzę żeby aż tak duża różnica w cenie wynikała tylko ze stosowania marketingu.
Odnośnie częstej wymiany oleju - głośniejsze uruchomienia silnika to dla mnie sygnał, że pora wymienić olej.
Mam ustawiony tryb long life i co dwa lata jeżdżę do ASO na wymianę oleju, płynu hamulcowego i symboliczny przegląd - wtedy do silnika idzie olej z normą 504. W okresach między przeglądami stosuję olej 0w40 z normą 502.Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.
Komentarz
-
-
Polecam ciekawostkę: dla tych którym ciężko wymieniać olej w swoich bolidach z powodu „skomplikowanego” procesu posiadając jeden korek spustowy oleju.
w skrócie (materiał eng):
zeby wymienić olej trzeba rozebrać pół auta.
odkrecic kilkanaście !!! Korków spustowych.
zlac 15 ! litrów oleju (16qt) grawitacyjnie czyli pół dnia ze względu na odmienny charakter systemu smarowania. Z reszta popatrzcie sami:
Komentarz
-
-
Gość
Żaden to problem. Gdybym miał takie auto, to nie interesowałbym się wcale tym jak i jak długo trzeba olej zmieniać, bo ten czas miałbym zajęty myśleniem o pomnażaniu pieniędzy.
Komentarz
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisŻaden to problem. Gdybym miał takie auto, to nie interesowałbym się wcale tym jak i jak długo trzeba olej zmieniać, bo ten czas miałbym zajęty myśleniem o pomnażaniu pieniędzy.
Ja nawet teraz tak mam ale lubię motoryzacje wręcz kocham dlatego wskazuje różnice i zachęcam do częstej wymiany oleju.
btw tam wymiana oleju to koszt ok 20 K $ dlatego Royality robi to sprawniej i ... taniej co paradoksalnie ma znaczenie bo zaoszczędzone siano można pomnażać
Komentarz
-
-
Gość
Komentarz
Komentarz