Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomek evo
    Rider
    • 2013
    • 474
    • Superb II combi (3T5)

    Zamieszczone przez kabi_007 Zobacz wpis
    oto info o zakładzie w Chorzowie: https://www.gowork.pl/opinie_czytaj,29534


    to chyba jakiś żart?
    IMHO,w tym silniku zalanie czegoś powyżej 5W40 to katorga dla tego motoru, zwłaszcza turbo


    Mam pewne źródełka z tego forum lub filtry_gdańsk Raczej nie spodziewam się fakapu z ich strony.
    Chcę uderzyć w Motula bo jednak w 01 sprawdza mi się bardzo dobrze, tylko czy coś polepszę w TSI jak zaleję mu 0W40 zamiast 5w30?
    Auto mam po leasingu, więc LL szedł i teraz trzeba ze 2 wymiany silnik płukać aż będzie normalność
    Co do Specola to było już ze 100 razy i z tego co mi wiadomo to tą sporawą od bardzo dawno zajmuje się ich prawnik a tropy wiodą do konkurencji. Jak dla kogoś tego typu anonimowe wpisy są wiarygodnym źródłem informacji no to trudno.

    Komentarz

    • Samsung89
      Drive
      • 2018
      • 63

      Moja analiza dla zainteresowanych

      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...kowy-uoa-i-voa
      Ostatnio edytowany przez Samsung89; 46202.

      Komentarz

      • tomek evo
        Rider
        • 2013
        • 474
        • Superb II combi (3T5)

        Zamieszczone przez Terab Zobacz wpis
        Witam.
        Silnik 1.2 TSI 105KM CBZB, przebieg 27000 km, wcześniej zalewany
        Motul 8100 X-clean+
        SAE 5w30 z normą 504/507

        zwykle robię jakieś 8-9 tys. kilometrów z czego trzy, cztery razy w roku trasy z prędkościami ok 170km/h i but z betonu bo ponad 900 km. do zrobienia, reszta po mieście.
        Muszę wymienić olej i mam kilka typów, proszę o pomoc w wyborze:

        RAVENOL VSW SAE 0W-30 CleanSynto 504/507
        RAVENOL VMP SAE 5W-30 CleanSynto 504/507

        RAVENOL SSL SAE 0W-40 CleanSynto 502/505

        widzę, że Ravenol chwalony,ale może jeszcze coś innego...
        do tego (i tu znowu dylemat):
        AR9100 czy AR9200v2 czy AR9400 czy nic,

        czy może jakaś płukanka po poprzednim oleju?
        Wymiana będzie w aso.
        Do turbo benzyny najlepszy będzie AR9200V2. Płukanka nigdy nie zaszkodzi. Z lepszych mogę polecić AR2820 lub LM z serii pro-line albo płukankę Eurola, która jest podobno bardzo podobna do tej z LM pro-line. Do bardziej profilaktycznego płukania dobry jest też Millers czy Penrite (ale tej chyba nie ma nigdzie) a ja np. stosuje AR2820 tylko w mniejszej dawce i krócej trzymam.

        Komentarz

        • Nikus
          Classic
          • 2017
          • 7
          • Octavia III (5E3)
          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

          Czy do silnika motocyklowego z mokrym sprzęgłem mozna dodac ar9100 lub ar9200 ?

          Komentarz

          • Sebastian_M26
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1823
            • Superb II (3T4)

            Lepiej wlać 300V 10w40 niż kombinować z dodatkami i mokrym sprzegłem i też zależy ile Nm to sprzęgło przenosi
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Zamieszczone przez Nikus Zobacz wpis
              Czy do silnika motocyklowego z mokrym sprzęgłem mozna dodac ar9100 lub ar9200 ?
              Nie! .

              Komentarz

              • cytrynowiec
                L&K
                • 2015
                • 1056
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                Seed fajny przebieg, ciekaw jestem jakby wygladało uoa na koniec interwału - ile 15 kkm?

                Komentarz

                • kabi_007
                  Rider
                  • 2011
                  • 412
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez Seed Zobacz wpis
                  a prywatnie jezdze na Xmaxie 0W40 od początku. auto ma teraz 240 tys.
                  Można prosić o Twoją szerszą opinię o tym oleju?
                  Obecnie mam zalanego w 1,4 TSI CZDA Motula 5W30 Specyfic 504/507 i zamierzam przejść właśnie na Xmaxa 0W40
                  O1-->O3--> ?

                  Komentarz

                  • Robert1
                    Ambiente
                    • 2017
                    • 170
                    • Volkswagen

                    Mam pytanie do forumowiczów dlaczego zwykły Fuchs XTL GT1 np 5w40 (i inne lepkości )popadł w niełaskę ?
                    Niewiele można poczytać ,czy do tej pory ktoś jeszcze go stosuje ?
                    Co jest z tym olejem nie tak,czy fakt ,że produkowany jest w Gliwicach przekreślił go całkowicie ?
                    Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.
                    Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                    Komentarz

                    • Seed
                      Elegance
                      • 2010
                      • 875
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                      Seed fajny przebieg, ciekaw jestem jakby wygladało uoa na koniec interwału - ile 15 kkm?
                      tak od początku jezdzę na stałym okresie QG0/QG2. olej zmieniany co max 15 tys.
                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                      Komentarz

                      • Seed
                        Elegance
                        • 2010
                        • 875
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Zamieszczone przez kabi_007 Zobacz wpis
                        Można prosić o Twoją szerszą opinię o tym oleju?
                        Obecnie mam zalanego w 1,4 TSI CZDA Motula 5W30 Specyfic 504/507 i zamierzam przejść właśnie na Xmaxa 0W40
                        kazdy serwis leje olej mid/lowsaps 5w30 do wszystkiego aby było taniej. jedna lepkosc i norma to spore oszczędności. od pierwszego zalania przywozilem do ASO X-maxa i nawet nie pisnęli. sprawdzili norme tylko i ładnie zalewali. silnik chodzi rewelacyjnie na tym oleju. zresztą stosuję go rozniez do mocno pomodowanego B207R w SAABie - prawie 300KM od kilku lat i tam sie sprawdza rownie doskonale. to naprawdę dobry olej. ja nie robię wykresów i nie badam czy ma 55% PAO czy 49. wazne ze silniki na nim są zywotne i nie widze problemow z eksploatacją.
                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                        Komentarz

                        • kabi_007
                          Rider
                          • 2011
                          • 412
                          • Octavia I (1U2)
                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          Dzięki, ja od kolejnej wymiany też idę w tego Motula Xmaxa 0W40.Zwłaszcza że muszę wyczyścić motor po longlife i u mnie dużo jazdy na krótkich odcinkach a wysoki TBN w tej oliwie się przyda.
                          O1-->O3--> ?

                          Komentarz

                          • Michael
                            Classic
                            • 2016
                            • 5
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                            Witam, szukam listy olejów z jak największą bazą PAO spełniających normę VW 504/507. Przekopałem ten temat i nie znalazłem pełnej informacji. Czy ktoś dysponuje tego typu informacjami?

                            Komentarz

                            • cytrynowiec
                              L&K
                              • 2015
                              • 1056
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Zamieszczone przez kabi_007 Zobacz wpis
                              Dzięki, ja od kolejnej wymiany też idę w tego Motula Xmaxa 0W40.Zwłaszcza że muszę wyczyścić motor po longlife i u mnie dużo jazdy na krótkich odcinkach a wysoki TBN w tej oliwie się przyda.
                              A masz dowody że dobre oleje LL w dobrze dobranym interwale brudzą silnik?
                              Na marginesie full saps TBN ok 9/10 a dobry LL z najnowszym pakietem 8/9 i do tego nowoczesny bezpopiolowy dyspersant a takze zastepujacy klasyczne zddp dodatek.

                              Komentarz

                              • cytrynowiec
                                L&K
                                • 2015
                                • 1056
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                Zamieszczone przez Michael Zobacz wpis
                                Witam, szukam listy olejów z jak największą bazą PAO spełniających normę VW 504/507. Przekopałem ten temat i nie znalazłem pełnej informacji. Czy ktoś dysponuje tego typu informacjami?
                                W badaniach Amsoil Ravenol Eurol Mobil tyle co pamietam.

                                Komentarz

                                • rodro
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 238
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Zamieszczone przez Michael Zobacz wpis
                                  Witam, szukam listy olejów z jak największą bazą PAO spełniających normę VW 504/507. Przekopałem ten temat i nie znalazłem pełnej informacji. Czy ktoś dysponuje tego typu informacjami?
                                  Ravenol vmp 5w30 - bardzo dobry olej, ale ja wymieniam po około 8 kkm. Do tego mix Archoil 9100+9200v2.

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    Zamieszczone przez kabi_007 Zobacz wpis
                                    Dzięki, ja od kolejnej wymiany też idę w tego Motula Xmaxa 0W40.Zwłaszcza że muszę wyczyścić motor po longlife i u mnie dużo jazdy na krótkich odcinkach a wysoki TBN w tej oliwie się przyda.
                                    Oleje LL nie brudzą -brudzi zdyspergiwany i niezdyspergowany syf spowodowany przyciągnięciem interwału oraz nieuuniejetnie dobrane dodatki.

                                    najbardziej brudzą oleje FullSaps jeśli przeciągamy interwał i jest duża ilość polimerow (W40) a silnik ulega częstym mikroprzegrzaniom (agresywny styl jazdy)

                                    Po to jest low lub mid saps oraz węższe widełki rozpiętości lepkości by zapobiegać takim zjawiskom.



                                    Komentarz

                                    • Musamp
                                      Rider
                                      • 2018
                                      • 367
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      Witajcie - czytam czytam i...
                                      Co powinienem wlać i kiedy - na pierwszą wymianę i na kolejną..Oct III 1.4 TSI 150km 2018 przebieg 2.6k na dziś...Interwały olejowe mam ustawione co 15tyś.
                                      Pytanie 1.
                                      - zmieniać po 4-5k czy nie - jeśli tak to na co?
                                      Pytanie 2.
                                      - jak nie zmieniać do 15k to co wlać na 15k?
                                      mix miasto trasa proporcje na przebiegu 1:2 - na 100km miasta 200 szosy.
                                      z góry dzięki
                                      Mój czarnuch
                                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...h-musampa-2018

                                      Komentarz

                                      • cytrynowiec
                                        L&K
                                        • 2015
                                        • 1056
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        pedros true. Nalezy pamietac ze nowe tsi niby nie maja problemow z nagarem na zaworach a tu w auto swiecie jest golfa z tsi czda i sie okazuje ze nagar jest co prawda w trybie ll ale to pokazuje ze problem nadal jest i nie mozna go lekcewazyc.

                                        Musamp cos slabo czytasz ten watek
                                        Ad.1 bo juz wielkrotnie bylo pisane ze tak i to z plukanka.
                                        Ad.2 teoretycznie 502.00 ale np. u mnie jest 504.00 i zmiany co 10 kkm ze wzgledu na duzo miasta.100 kkm zrobione na takich olejach bez negatywow.



                                        Komentarz

                                        • Michael
                                          Classic
                                          • 2016
                                          • 5
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                          Zamieszczone przez rodro Zobacz wpis
                                          Ravenol vmp 5w30 - bardzo dobry olej, ale ja wymieniam po około 8 kkm. Do tego mix Archoil 9100+9200v2.
                                          Na jakiej podstawie twierdzisz, że to bardzo dobry olej? Żeby była jasność - nie neguję tego stwierdzenia, a jedynie chcę poznać argument za tym sformułowaniem. Ponadto intryguje mnie, że skoro to tak dobry olej to czemu wymieniasz go co 8kkm i dolewasz dodatki? No i cena - przykładowo Liqui Moly Top Tec 4200, który jest wykonany w "technologii syntetycznej" jest o ok 100 zł droższy na bańce 5l. Po prostu jest to dla mnie podejrzane dlaczego olej, który teoretycznie ma lepszą bazę (Ravenol VMP na bazie PAO) jest znacznie tańszy od Liqui Moly. Nie sądzę żeby aż tak duża różnica w cenie wynikała tylko ze stosowania marketingu.

                                          Komentarz

                                          • rodro
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 238
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Zamieszczone przez Michael Zobacz wpis
                                            Na jakiej podstawie twierdzisz, że to bardzo dobry olej? Żeby była jasność - nie neguję tego stwierdzenia, a jedynie chcę poznać argument za tym sformułowaniem. Ponadto intryguje mnie, że skoro to tak dobry olej to czemu wymieniasz go co 8kkm i dolewasz dodatki? No i cena - przykładowo Liqui Moly Top Tec 4200, który jest wykonany w "technologii syntetycznej" jest o ok 100 zł droższy na bańce 5l. Po prostu jest to dla mnie podejrzane dlaczego olej, który teoretycznie ma lepszą bazę (Ravenol VMP na bazie PAO) jest znacznie tańszy od Liqui Moly. Nie sądzę żeby aż tak duża różnica w cenie wynikała tylko ze stosowania marketingu.
                                            Moja ocena jakości oleju jest dokonywana przez pryzmat tego, po jakim czasie pojawia się "zaterkotanie" łańcucha rozrządu przy pierwszym uruchomieniu silnika. W przypadku 1.4 TSI caxa jest to, w mojej ocenie, dobry test. Z olejów 5w30, z normą 504, ten Ravenol wypada najlepiej. Dobrze się spisywał Mobil ESP 5w30, ale krócej wytrzymał. Z tego punktu widzenia najlepszy na mojej liście jest Xado Luxury drive 0w40 z normą 502 - najdłużej trzymał parametry i silnik bardzo miękko i cicho na nim pracował. Teraz jeżdżę na Ravenol SSL 0w40 i jest dobrze z punktu widzenia spalania i pierwszych uruchomień, silnik pracuje nieco głośniej i "twardziej", ale przejechałem na nim dopiero 3 kkm.
                                            Odnośnie częstej wymiany oleju - głośniejsze uruchomienia silnika to dla mnie sygnał, że pora wymienić olej.
                                            Mam ustawiony tryb long life i co dwa lata jeżdżę do ASO na wymianę oleju, płynu hamulcowego i symboliczny przegląd - wtedy do silnika idzie olej z normą 504. W okresach między przeglądami stosuję olej 0w40 z normą 502.
                                            Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              Polecam ciekawostkę: dla tych którym ciężko wymieniać olej w swoich bolidach z powodu „skomplikowanego” procesu posiadając jeden korek spustowy oleju.

                                              w skrócie (materiał eng):

                                              zeby wymienić olej trzeba rozebrać pół auta.
                                              odkrecic kilkanaście !!! Korków spustowych.
                                              zlac 15 ! litrów oleju (16qt) grawitacyjnie czyli pół dnia ze względu na odmienny charakter systemu smarowania. Z reszta popatrzcie sami:





                                              Komentarz


                                              • Żaden to problem. Gdybym miał takie auto, to nie interesowałbym się wcale tym jak i jak długo trzeba olej zmieniać, bo ten czas miałbym zajęty myśleniem o pomnażaniu pieniędzy.

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                                                  Żaden to problem. Gdybym miał takie auto, to nie interesowałbym się wcale tym jak i jak długo trzeba olej zmieniać, bo ten czas miałbym zajęty myśleniem o pomnażaniu pieniędzy.

                                                  Ja nawet teraz tak mam ale lubię motoryzacje wręcz kocham dlatego wskazuje różnice i zachęcam do częstej wymiany oleju.

                                                  btw tam wymiana oleju to koszt ok 20 K $ dlatego Royality robi to sprawniej i ... taniej co paradoksalnie ma znaczenie bo zaoszczędzone siano można pomnażać

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                                    Royality robi to sprawniej i ...
                                                    Nie tak się nazywają.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...