Zamieszczone przez msemafor
Zobacz wpis
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
-
-
Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
Dzięki tomek evo za wskazówkę.
XADO Vitaflush - 250 ml - w celu dokładnego oczyszczenia i przy dużym zabrudzeniu należy przejechać 200 do 300 km przed wymianą. Jak podejść do tego "300 km" bo do wymiany przejadę jakieś 500 km? Nie za dużo i przez to można więcej złego zrobić, niż dobrego? Akurat mam to dostępne lokalnie i do piątku, kiedy odbieram auto mógłbym to mieć przy sobie.
To może w drugą stronę - jaki powinien być minimalny przebieg z AR2300, żeby skutecznie wyczyścił pozostałości po CASTROL 5W30 z ASO użytkowanym przez 18 tys. km? Może po prostu wymienię ten olej trochę później, niż teraz pomimo faktu, że zgodnie z dobrym zwyczajem po zakupie auta dobrze jest wymienić olej + filtry.
1.plukanka plus wymiana oleju wraz z filtrem
2. Do nowego oleju AR2300 na cały interwal
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpisA u mnie przy najbliższej wymianie zamiast kolejnego 0W40 wpada Eurol Syntence FS 0W30 + mix witamin AR.
Jak się sprawdzi to FS 0W30 będzie jedynym olejem w mojej flocie ;-)OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
Do cjx-a bym tego nie wlewałWith age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
dlaczego? jeszcze nie dłubnięty
Wiem MichaleOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
Wiem Michale
Bo jeśli masz na myśli ze panewy skasztani to problem upatrywałbym mimo wszystko zbyt wolnych obrotach co obserwując obecnie kierowców -niszczą nagminnie silniku swoim stylem jazdy.
a jeśli masz obawy ze HTHS za niski i film zerwie to tutaj bez obaw im wyższe obroty tym lepkość może być mniejsza ale z poprawka ze dotyczy to aut niemodzonych bo temperatury i wyrzut paliwa w autach na torze i zmodyfikowanych rozwala wszystko i trzeba lepkością większa kompensować
Komentarz
-
-
Spokojnie, płukanka xado jest jakaś inna. Jest w niej jakiś środek jak emulsja, trudno to wylać do końca. Wlałem do 1.6 240KM a potem wiadomo 0W-30 xado fabryczne z dodatkami, olej o zapachu szamponu. Emulsja dalej się utrzymuje na bagnecie, trzeba spalić ten olej ale osad na ameliniowym bagnecie dalej.
Niskie hths to większe zużycie wraz z wzrostem obrotów dla silników spalinowych >3.5 będzie okSeria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisSpokojnie, płukanka xado jest jakaś inna. Jest w niej jakiś środek jak emulsja, trudno to wylać do końca. Wlałem do 1.6 240KM a potem wiadomo 0W-30 xado fabryczne z dodatkami, olej o zapachu szamponu. Emulsja dalej się utrzymuje na bagnecie, trzeba spalić ten olej ale osad na ameliniowym bagnecie dalej.
Niskie hths to większe zużycie wraz z wzrostem obrotów dla silników spalinowych >3.5 będzie ok
Nie piszę o ACEA A1/5A5 bo tam lepkość wogole jest umowna w porównaniu z wymaganiami naszych konstrukcji silników.
Cały czas draże temat czy aby na pewno większe zużycie występuje wraz ze wzrostem obrotów -bo podczas większej prędkości względnej elementów „mijających” tworzy się niezgrabnie to nazwę poduszka hydrokinetyczna nadążającą za tymi elementami (przepraszam tribologów że kaleczę i trywializuję)
Ja problem upatruję w kontakcie metal metal przy metal pressure czyli powolnym dociskaniu i naprężeniach jakie występują szczególnie przywołanych obrotach i chęci przyspieszania.
Komentarz
-
-
Z sensem tu prawicie zdaje mi się, więc pozwolę sobie zapytać się co polecicie do 1.6 Vti EP6C 2014r, 90k km? Jazda sookojna, typowo miejska z trasa od święta. Teoretycznie olej powinien spełniać normę PSA 2290 (5w30) lub 2312 (0w30, których nie ma za duzo z tego co widzę). Poki co wybrałem Motula X-clean FE, ale może bedziecie mieli inne, lepsze propozycje? Z góry dzięki!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Rozwiń temat proszę - to zero przed W nie styka czy lejąca 30tka ?
Bo jeśli masz na myśli ze panewy skasztani to problem upatrywałbym mimo wszystko zbyt wolnych obrotach co obserwując obecnie kierowców -niszczą nagminnie silniku swoim stylem jazdy.
a jeśli masz obawy ze HTHS za niski i film zerwie to tutaj bez obaw im wyższe obroty tym lepkość może być mniejsza ale z poprawka ze dotyczy to aut niemodzonych bo temperatury i wyrzut paliwa w autach na torze i zmodyfikowanych rozwala wszystko i trzeba lepkością większa kompensowaćOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpisW30 bym sie obawial bardziej niz o 0 chociaz to olej na pograniczu w40 jesli chodzi o lepkosc w 100’C- pytanie jakie temp. bedzie lapal w lato
Na marginesie widziałem UOA po ok. 15 kkm, co prawda z diesla modzonego, ale z AR 9200 v2 - i przy rozrzedzeniu paliwem 2,5% Eurol FS 0w30 nadal miał lepkość 11,00 - przy 100C i TBN 4,79 więc....dał radę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
Do listy dorzuć :
Millers XF longlife 0W40
Eurol Synergy 0W40
Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40
Castrola i Valvo bym wykreślił. Z reszty każdy będzie b. dobry.
Ostatecznie zdecydowałem sie na Ravenola SSL 0w40 - dzieki za podpowiedzi.
W poniedziałek wymiana, zobaczymy jak sie bedzie sprawował po Mobilu NewLife
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpisA u mnie przy najbliższej wymianie zamiast kolejnego 0W40 wpada Eurol Syntence FS 0W30 + mix witamin AR...
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Właśnie Specol 0W40 wleciał do 1,6 16V BCB. W tym silniku pierwszy raz. Do tego filtr Filtrona.
Na bagnecie pomiędzy wymianami co 15kkm ubywało w tym silniku, na poprzenich olejach 0W40 lub 5W40, ok. 300ml, ale na podstawie testu bibuły, wydaje mi się, że pojawia się benzyna w oleju.Ostatnio edytowany przez dragster; 7924.
Komentarz
-
-
Sorry, że nie o Octavii ale już uzgodniłem na podstawie Waszych wiedzy i wskazówek olej do mojego auta. Teściowie mają Peugeota 1.6 VTI z 2015r. bez LPG 50 tyś. km. przebiegu, w którym też przyszedł czas wymiany oleju. Jaki olej Waszym zdaniem byłby najlepszy do tego auta? Obecnie zalany jest TOTAL Classic 5W30 ale z pewnością jest coś lepszego, co podczas zimy zmniejszy negatywne działanie "zimnych startów".
Nie jestem pewny więc proszę o potwierdzenie lub zanegowanie - czy EUROL Synergy 0W40 byłby OK na zimę do Peugeota 301 1.6 VTI?Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis50/50
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpisSorry, że nie o Octavii ale już uzgodniłem na podstawie Waszych wiedzy i wskazówek olej do mojego auta. Teściowie mają Peugeota 1.6 VTI z 2015r. bez LPG 50 tyś. km. przebiegu, w którym też przyszedł czas wymiany oleju. Jaki olej Waszym zdaniem byłby najlepszy do tego auta? Obecnie zalany jest TOTAL Classic 5W30 ale z pewnością jest coś lepszego, co podczas zimy zmniejszy negatywne działanie "zimnych startów".
Nie jestem pewny więc proszę o potwierdzenie lub zanegowanie - czy EUROL Synergy 0W40 byłby OK na zimę do Peugeota 301 1.6 VTI?
Proszę nie odbierać tego jako poganianie ale dziś chciałbym zamówić olej i filtry do ww. Peugeota teściów bo do swojej Octavii 1.4 TSI już mam uzgodnioną wycenę. Ze względów logistycznych dobrze byłoby, żeby to wszystko przyszło w jednej przesyłce, a w mojej Octavii komputer woła o wymianę już od 250 km. Trochę mi się z tym spieszy bo obecnie mam wlany Castrol z ASO. Doradźcie proszę, czy EUROL Synergy 0W40 będzie dobry do Peugeota 301 z 2015r. 1.6 VTI 50 tys. km przebiegu bez LPG i jeśli nie ten olej to który byłby najlepszy do tego motoru na zimę (PSA zaleca TOTAL QUARTZ INEO 5W30 ale wiemy jak z tymi zaleceniami jest - trochę troski o dobre smarowanie i sporo marketingu oraz umów handlowych).
Z góry wielkie dzięki za wszelkie porady i wskazówki.Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisNie znam silników peugeota ale jeśli zależy Tobie na wyśmienitej ochronie ze stajni Eurol fo zwróć uwagę na Eurol Ultrance PSA 0W30 -napakowany PAO i lepkość adekwatna zgodnie z zaleceniami producenta. To taki odpowiednik Syntence dla VAG.
Pisząc "Syntence dla VAG" miałeś na myśli faktycznie EUROL Syntence czy EUROL Synergy, o którym ja pisałem. A pisałem dlatego, że do swojej Octavii 1.4 TSI będę wlewał właśnie EUROL Synergy 0W40 (zresztą na podstawie Twojej wskazówki) i myślałem, że do Peugeota 1.6 VTI też byłby dobry.
Przed wymianą obowiązkowo płukanka AR 2820 przez 0,5 godziny.Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.
Komentarz
-
Komentarz