Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomek evo
    Rider
    • 2013
    • 474
    • Superb II combi (3T5)

    Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis

    XADO Vitaflush - 250 ml - w celu dokładnego oczyszczenia i przy dużym zabrudzeniu należy przejechać 200 do 300 km przed wymianą. Jak podejść do tego "300 km" bo do wymiany przejadę jakieś 500 km? Nie za dużo i przez to można więcej złego zrobić, niż dobrego? Akurat mam to dostępne lokalnie i do piątku, kiedy odbieram auto mógłbym to mieć przy sobie.

    To może w drugą stronę - jaki powinien być minimalny przebieg z AR2300, żeby skutecznie wyczyścił pozostałości po CASTROL 5W30 z ASO użytkowanym przez 18 tys. km? Może po prostu wymienię ten olej trochę później, niż teraz pomimo faktu, że zgodnie z dobrym zwyczajem po zakupie auta dobrze jest wymienić olej + filtry.
    Co do xado się nie wypowiem ale jak do 300 km to chyba nie ma co ryzykować samemu. Co do Archoila AR2300 to producent okresla na 100 mil czyli 1,6 tys. kilometrów ale dobrze jest zrobić więcej - najlepiej 3-4 tysiące. Do tego ten dodatek dobrze działa jak olej złapie odpowiednią temperaturę a jeżdżąc w takich temperaturach jak teraz mamy na krótkich dystansach to czyszcenie będzie mało efektywne. Moja rada zalać AR2820 i potrzymać 30 minut a AR2300 dodać na wiosnę jak będzie ciepło i zostanie 3-4 tys. do wymiany. Można też zalać AR2300 na cały interwał lub zastosować AR9100, który też świetnie czyści.

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis

      Dzięki tomek evo za wskazówkę.
      XADO Vitaflush - 250 ml - w celu dokładnego oczyszczenia i przy dużym zabrudzeniu należy przejechać 200 do 300 km przed wymianą. Jak podejść do tego "300 km" bo do wymiany przejadę jakieś 500 km? Nie za dużo i przez to można więcej złego zrobić, niż dobrego? Akurat mam to dostępne lokalnie i do piątku, kiedy odbieram auto mógłbym to mieć przy sobie.

      To może w drugą stronę - jaki powinien być minimalny przebieg z AR2300, żeby skutecznie wyczyścił pozostałości po CASTROL 5W30 z ASO użytkowanym przez 18 tys. km? Może po prostu wymienię ten olej trochę później, niż teraz pomimo faktu, że zgodnie z dobrym zwyczajem po zakupie auta dobrze jest wymienić olej + filtry.
      Albo może zrób tak:

      1.plukanka plus wymiana oleju wraz z filtrem
      2. Do nowego oleju AR2300 na cały interwal

      Komentarz

      • msemafor
        Ambiente
        • 2013
        • 232
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        Dzięki pedros.
        Nie będę robił "na wariata" i dam sobie spokój z tym Xado. Przyjadę autem do siebie i przy serwisie olejowym porządnie wypłuczę AR2820 i wleję EUROL SYNERGY 0W40.

        Komentarz

        • Nexus6
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4847
          • Volkswagen

          A u mnie przy najbliższej wymianie zamiast kolejnego 0W40 wpada Eurol Syntence FS 0W30 + mix witamin AR.
          Jak się sprawdzi to FS 0W30 będzie jedynym olejem w mojej flocie ;-)
          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
            A u mnie przy najbliższej wymianie zamiast kolejnego 0W40 wpada Eurol Syntence FS 0W30 + mix witamin AR.
            Jak się sprawdzi to FS 0W30 będzie jedynym olejem w mojej flocie ;-)
            Do cjx-a bym tego nie wlewał
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • Nexus6
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 4847
              • Volkswagen

              Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

              Do cjx-a bym tego nie wlewał
              dlaczego? jeszcze nie dłubnięty
              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis

                dlaczego? jeszcze nie dłubnięty

                Wiem Michale
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis


                  Wiem Michale
                  Rozwiń temat proszę - to zero przed W nie styka czy lejąca 30tka ?

                  Bo jeśli masz na myśli ze panewy skasztani to problem upatrywałbym mimo wszystko zbyt wolnych obrotach co obserwując obecnie kierowców -niszczą nagminnie silniku swoim stylem jazdy.

                  a jeśli masz obawy ze HTHS za niski i film zerwie to tutaj bez obaw im wyższe obroty tym lepkość może być mniejsza ale z poprawka ze dotyczy to aut niemodzonych bo temperatury i wyrzut paliwa w autach na torze i zmodyfikowanych rozwala wszystko i trzeba lepkością większa kompensować

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    Spokojnie, płukanka xado jest jakaś inna. Jest w niej jakiś środek jak emulsja, trudno to wylać do końca. Wlałem do 1.6 240KM a potem wiadomo 0W-30 xado fabryczne z dodatkami, olej o zapachu szamponu. Emulsja dalej się utrzymuje na bagnecie, trzeba spalić ten olej ale osad na ameliniowym bagnecie dalej.
                    Niskie hths to większe zużycie wraz z wzrostem obrotów dla silników spalinowych >3.5 będzie ok
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                      Spokojnie, płukanka xado jest jakaś inna. Jest w niej jakiś środek jak emulsja, trudno to wylać do końca. Wlałem do 1.6 240KM a potem wiadomo 0W-30 xado fabryczne z dodatkami, olej o zapachu szamponu. Emulsja dalej się utrzymuje na bagnecie, trzeba spalić ten olej ale osad na ameliniowym bagnecie dalej.
                      Niskie hths to większe zużycie wraz z wzrostem obrotów dla silników spalinowych >3.5 będzie ok
                      504 507 to jest 3,5 na szczęście jak i reszta norm VW za wyjątkiem chyba 508/9
                      Nie piszę o ACEA A1/5A5 bo tam lepkość wogole jest umowna w porównaniu z wymaganiami naszych konstrukcji silników.

                      Cały czas draże temat czy aby na pewno większe zużycie występuje wraz ze wzrostem obrotów -bo podczas większej prędkości względnej elementów „mijających” tworzy się niezgrabnie to nazwę poduszka hydrokinetyczna nadążającą za tymi elementami (przepraszam tribologów że kaleczę i trywializuję)

                      Ja problem upatruję w kontakcie metal metal przy metal pressure czyli powolnym dociskaniu i naprężeniach jakie występują szczególnie przywołanych obrotach i chęci przyspieszania.



                      Komentarz

                      • teps
                        Drive
                        • 2015
                        • 75
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Z sensem tu prawicie zdaje mi się, więc pozwolę sobie zapytać się co polecicie do 1.6 Vti EP6C 2014r, 90k km? Jazda sookojna, typowo miejska z trasa od święta. Teoretycznie olej powinien spełniać normę PSA 2290 (5w30) lub 2312 (0w30, których nie ma za duzo z tego co widzę). Poki co wybrałem Motula X-clean FE, ale może bedziecie mieli inne, lepsze propozycje? Z góry dzięki!

                        Komentarz

                        • cytrynowiec
                          L&K
                          • 2015
                          • 1056
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          Dobry materiał aby zrobić UOA z tych dwóch Euroli...



                          Komentarz

                          • rOBERTO795
                            RS
                            • 2009
                            • 3465
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                            Rozwiń temat proszę - to zero przed W nie styka czy lejąca 30tka ?

                            Bo jeśli masz na myśli ze panewy skasztani to problem upatrywałbym mimo wszystko zbyt wolnych obrotach co obserwując obecnie kierowców -niszczą nagminnie silniku swoim stylem jazdy.

                            a jeśli masz obawy ze HTHS za niski i film zerwie to tutaj bez obaw im wyższe obroty tym lepkość może być mniejsza ale z poprawka ze dotyczy to aut niemodzonych bo temperatury i wyrzut paliwa w autach na torze i zmodyfikowanych rozwala wszystko i trzeba lepkością większa kompensować
                            W30 bym sie obawial bardziej niz o 0 chociaz to olej na pograniczu w40 jesli chodzi o lepkosc w 100’C- pytanie jakie temp. bedzie lapal w lato
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz

                            • cytrynowiec
                              L&K
                              • 2015
                              • 1056
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                              W30 bym sie obawial bardziej niz o 0 chociaz to olej na pograniczu w40 jesli chodzi o lepkosc w 100’C- pytanie jakie temp. bedzie lapal w lato
                              Dobry tok myślenia, bo skoro 0w40 dał radę a FS 0w30 jest blisko w40 i dodatkowo ma niewiele ale zawsze wyższy punkt zapłonu i jeszcze będzie wzbogacony AR mixem - czyli ZDDP i większą odpornością - to może dać rade, piszę może bo jak wyżej pisałem UOA by potwierdziło.
                              Na marginesie widziałem UOA po ok. 15 kkm, co prawda z diesla modzonego, ale z AR 9200 v2 - i przy rozrzedzeniu paliwem 2,5% Eurol FS 0w30 nadal miał lepkość 11,00 - przy 100C i TBN 4,79 więc....dał radę.

                              Komentarz

                              • pinkibass
                                Drive
                                • 2011
                                • 54

                                Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

                                Do listy dorzuć :
                                Millers XF longlife 0W40
                                Eurol Synergy 0W40
                                Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40

                                Castrola i Valvo bym wykreślił. Z reszty każdy będzie b. dobry.

                                Ostatecznie zdecydowałem sie na Ravenola SSL 0w40 - dzieki za podpowiedzi.
                                W poniedziałek wymiana, zobaczymy jak sie bedzie sprawował po Mobilu NewLife
                                Moja maszyna O2FL - Odwiedź

                                Komentarz

                                • koka
                                  Rider
                                  • 2015
                                  • 321
                                  • Seat

                                  Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
                                  A u mnie przy najbliższej wymianie zamiast kolejnego 0W40 wpada Eurol Syntence FS 0W30 + mix witamin AR...
                                  w jakich proporcjach robicie / lejecie mix-a ?

                                  Leon 1.6 16V 105 KM

                                  Komentarz

                                  • dragster
                                    Elegance
                                    • 2009
                                    • 895
                                    • Honda

                                    Właśnie Specol 0W40 wleciał do 1,6 16V BCB. W tym silniku pierwszy raz. Do tego filtr Filtrona.
                                    Na bagnecie pomiędzy wymianami co 15kkm ubywało w tym silniku, na poprzenich olejach 0W40 lub 5W40, ok. 300ml, ale na podstawie testu bibuły, wydaje mi się, że pojawia się benzyna w oleju.
                                    Ostatnio edytowany przez dragster; 7924.
                                    Silnik R18A2.
                                    http://www.dadrl.org.uk
                                    http://www.lightmare.org

                                    Komentarz

                                    • dragster
                                      Elegance
                                      • 2009
                                      • 895
                                      • Honda

                                      Tak przy okazji, bo Golf ma już 15 lat, jak bylem pod autem, oczyściłem szczotką drucianą wszystkie krawędzie na wahaczach i podwoziu, gdzie było rdzawo i pokryłem te oraz czyste jeszcze miejsca mazidłem do konserwacji podwozi. Jak ktoś lubi dłubać, to na piątkowe popołudnie, dobra zabawa
                                      Silnik R18A2.
                                      http://www.dadrl.org.uk
                                      http://www.lightmare.org

                                      Komentarz

                                      • pedros
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1958
                                        • Volkswagen
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

                                        w jakich proporcjach robicie / lejecie mix-a ?
                                        50/50

                                        Komentarz

                                        • msemafor
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 232
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          Sorry, że nie o Octavii ale już uzgodniłem na podstawie Waszych wiedzy i wskazówek olej do mojego auta. Teściowie mają Peugeota 1.6 VTI z 2015r. bez LPG 50 tyś. km. przebiegu, w którym też przyszedł czas wymiany oleju. Jaki olej Waszym zdaniem byłby najlepszy do tego auta? Obecnie zalany jest TOTAL Classic 5W30 ale z pewnością jest coś lepszego, co podczas zimy zmniejszy negatywne działanie "zimnych startów".
                                          Nie jestem pewny więc proszę o potwierdzenie lub zanegowanie - czy EUROL Synergy 0W40 byłby OK na zimę do Peugeota 301 1.6 VTI?
                                          Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

                                          Komentarz

                                          • koka
                                            Rider
                                            • 2015
                                            • 321
                                            • Seat

                                            Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                            50/50
                                            Koledzy "Alfiarze" piszą, że AR9200v2 lejemy zawsze "po całości", czyli 40 ml/litr a AR9100 minimum 20-25 ml/litr

                                            Leon 1.6 16V 105 KM

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              A to już na bogato ... jeśli jest uzasadnienie to można -osobiscie 9200 v2 jeszcze nie wlewalem

                                              Komentarz

                                              • msemafor
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 232
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
                                                Sorry, że nie o Octavii ale już uzgodniłem na podstawie Waszych wiedzy i wskazówek olej do mojego auta. Teściowie mają Peugeota 1.6 VTI z 2015r. bez LPG 50 tyś. km. przebiegu, w którym też przyszedł czas wymiany oleju. Jaki olej Waszym zdaniem byłby najlepszy do tego auta? Obecnie zalany jest TOTAL Classic 5W30 ale z pewnością jest coś lepszego, co podczas zimy zmniejszy negatywne działanie "zimnych startów".
                                                Nie jestem pewny więc proszę o potwierdzenie lub zanegowanie - czy EUROL Synergy 0W40 byłby OK na zimę do Peugeota 301 1.6 VTI?
                                                Szanowni koledzy,
                                                Proszę nie odbierać tego jako poganianie ale dziś chciałbym zamówić olej i filtry do ww. Peugeota teściów bo do swojej Octavii 1.4 TSI już mam uzgodnioną wycenę. Ze względów logistycznych dobrze byłoby, żeby to wszystko przyszło w jednej przesyłce, a w mojej Octavii komputer woła o wymianę już od 250 km. Trochę mi się z tym spieszy bo obecnie mam wlany Castrol z ASO. Doradźcie proszę, czy EUROL Synergy 0W40 będzie dobry do Peugeota 301 z 2015r. 1.6 VTI 50 tys. km przebiegu bez LPG i jeśli nie ten olej to który byłby najlepszy do tego motoru na zimę (PSA zaleca TOTAL QUARTZ INEO 5W30 ale wiemy jak z tymi zaleceniami jest - trochę troski o dobre smarowanie i sporo marketingu oraz umów handlowych).
                                                Z góry wielkie dzięki za wszelkie porady i wskazówki.
                                                Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Nie znam silników peugeota ale jeśli zależy Tobie na wyśmienitej ochronie ze stajni Eurol fo zwróć uwagę na Eurol Ultrance PSA 0W30 -napakowany PAO i lepkość adekwatna zgodnie z zaleceniami producenta. To taki odpowiednik Syntence dla VAG.

                                                  Komentarz

                                                  • msemafor
                                                    Ambiente
                                                    • 2013
                                                    • 232
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                                    Nie znam silników peugeota ale jeśli zależy Tobie na wyśmienitej ochronie ze stajni Eurol fo zwróć uwagę na Eurol Ultrance PSA 0W30 -napakowany PAO i lepkość adekwatna zgodnie z zaleceniami producenta. To taki odpowiednik Syntence dla VAG.
                                                    Wielkie dzięki pedros za szybką odpowiedź. Czy zasadnym jest wspomóc działanie ww. oleju AR9100? Czy to już byłoby raczej działanie "na wyrost"?
                                                    Pisząc "Syntence dla VAG" miałeś na myśli faktycznie EUROL Syntence czy EUROL Synergy, o którym ja pisałem. A pisałem dlatego, że do swojej Octavii 1.4 TSI będę wlewał właśnie EUROL Synergy 0W40 (zresztą na podstawie Twojej wskazówki) i myślałem, że do Peugeota 1.6 VTI też byłby dobry.
                                                    Przed wymianą obowiązkowo płukanka AR 2820 przez 0,5 godziny.
                                                    Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...