Bo jeśli chodzi o temperaturę to bardziej daje przepłukanie układu od wewnątrz i zamiana na lub niwy g13 z gliceryna plus dobre ale DELIKATNE wymycie lamelek chłodnic. Oczywiście w autach 60 miesięcy plus.
a olej -mało jest już takich na rynku -reszta to mineralcracki.
do silnika poszedł nowy olej, a że przezorny zawsze ubezpieczony (kto pamięta jeszcze to stare hasło związane z naszym narodowym ubezpieczycielem?) to nowy olej spokojnie da sobie radę bo więcej jak -60 to chyba nie będzie co?
Do tego poszedł dodatek AR 9100, a dlaczego taki a nie inny to się niedługo wszystko okaże, bo pojawi się UOA z mojego silnika.......ale to za niedługo.....hmm może być ciekawie...
Na nowym oleju zrobione na razie niedużo, także podobnie jak rOBERTO795 wstrzymam się z opinią.
Napisz jak analiza oleju 0W20 bo póki co ja jestem analizami zniesmaczony.
Raczej bym coś zalał 0W30 z normą VW 502.00 dobrym produktem jest olej Liqui Moly 0W30 i ceniony na zachodzie
Ja Fuchsem Race Pro C3 5W30 byłem mocno rozczarowany. Robiłem analizę VOA i nic ciekawego.Miałem zrobić UOA tego oleju ale w końcu zrezygnowałem. Race Pro S 5W30 to świetny olej ale Robert nie zaleje niczego W30.
Napisz jak analiza oleju 0W20 bo póki co ja jestem analizami zniesmaczony.
A czym jesteś zniesmaczony? No chyba nie liczyłeś na to, że nowoczesne, mocno wysilone silniki, z parametrami pow. 100 koni z litra wytrzymają wydłużone interwały, często z olejami niskiej jakości....
Klucz to dobry olej, prawidłowy interwał i jak potrzeba dodatek, który chroni i pomaga no i wiadomo - porządna wymiana oleju.
Napisz jak analiza oleju 0W20 bo póki co ja jestem analizami zniesmaczony.
Raczej bym coś zalał 0W30 z normą VW 502.00 dobrym produktem jest olej Liqui Moly 0W30 i ceniony na zachodzie
Robert zalej kiedyś jeszcze gwoli porównania olej Fuchs 5W30 RACE PRO S zobaczysz różnicę :-)
Pozdrówka
Piotrze mam zdanie co do w30 i go nie zmienie- pozatym w autach ktore obsluguje zadko jest cos ponizej 300KM no chyba ze rodzinny golf 1,4 tsi ale tam jest ok 200
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Robert: masz rację ale te zwykłe TSI naprawdę lepiej jezdzą w normalnych warunkach na SAE 30, SAE 40 bym wlewał fakttycznie w autach 300+ albo inaczej +50-60% mocy względem serii z wyłączeniem diesli
zgadza się nic ciekawego. Silkolene Race Pro S 5W30 to inna bajka.
Cytrynowiec 0W20 to ja już chyba ze 2-3 lata temu do Skodziny lałem ... i juz wtedy pisałem że VW wypuści serę ze specyfikacją 508.00 , 509.00 - stare dzieje. hahahah No niestety Statoil mi się skończył...pora sprawdzić to co mam do zalania a na wiosnę szukać czegoś nowego
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
zgadza się nic ciekawego. Silkolene Race Pro S 5W30 to inna bajka.
Cytrynowiec 0W20 to ja już chyba ze 2-3 lata temu do Skodziny lałem ... i juz wtedy pisałem że VW wypuści serę ze specyfikacją 508.00 , 509.00 - stare dzieje. hahahah No niestety Statoil mi się skończył...pora sprawdzić to co mam do zalania a na wiosnę szukać czegoś nowego
Ja protestuje. Jak auto ma 100 000 przejechane co widać na zdjęciu to leje się olej mineralny a nie jakieś wynalazki do depopulacji silników.
oczywiście prostuje ze to żart- jestem mocno zainteresowany dalszymi losami tego oleju w silniku
Cytrynowiec 0W20 to ja już chyba ze 2-3 lata temu do Skodziny lałem ... i juz wtedy pisałem że VW wypuści serę ze specyfikacją 508.00 , 509.00 - stare dzieje.
Dlatego nie pisałem że jestem pierwszy czy jedyny, pomysł był inny:
najpierw UOA z tego co miałem w silniku czyli 0w30 z AR9100, a teraz 0w20 i AR9100 i też UOA jako porównanie. Wynik pierwszy jest obok w dziale, a drugi też tam będzie.
Póki co parę mitów obalonych, parę wniosków wyciągniętych.
Ten mobilny spektrometr w ciągu minuty zrobi analizę UOA z próbki 2ml. Takie urządzenia używane są w F1 jakiś czas temu, ale to pokazuje że nie trzeba rozbierać silnika, próbka oleju z silnika, minuta badania, wynik.
Witam i ja. Nie udzielałem się jeszcze w tym watku, a nurtuje mnie pytanie czy zmiana oleju wpłynie na jego spalanie na krótkich odcinkach. Octavia 1.6 obecnie 247kkm. Był robiony remont, ale auto dalej bierze olej 0,2l na 1000km. W tygodniu pokonuje częste i krótkie odcinki max 7km do i z pracy. Po 4km auto jest "dogrzane-90 stopni na blacie" a po 3km gaszone i tak w koło Macieju przez dni i miesiące. Oczywiście pokonuje dłuższe odcinki , ale sporadycznie w weekend(100-200km) Olej na jakim jeździłem od remontu to Shell Helix Ultra 5w40, Motul X-Max 5w40 i teraz Shell Hx8 5w40 . Pierwszy był na docieranie (1700km - tylko Pb) . Drugi miał być już jako docelowy, niestety też ubywał, trzeci wlany byl bo rzekomo "był zbyt dobry do tego silnika" ... słowa mechanika.... Pomijam fakt brania,że względu na źle zrobiony remont. Wiem, że dużo czytania, ale jak ktoś dojdzie do końca może doradzi mi jakiś sensowny olej na tak pokonywane odcinki. Dzieki
Trzeba być racjonalistą, 3 l oleju od wymiany do wymiany to dla takiego silnika nie jest dużo, 10 wymian to dodatkowy koszt ok. 600 zł, ja już bym odpuścił mechanikę (chyba, że chcesz dobić do 0,5 miliona km). Możesz spróbować coś taniego 5w50, bo pewnie dużo paliwa jest w oleju i traci lepkość albo tani półsyntetyk 10w40 i wymiany co 8 tys., te oleje nie są takie złe przy częstszej wymianie. Ile robisz rocznie?
Zapomniałem dodać że mam LPG na pokładzie. Mój roczny przebieg to ok 10kkm z bardzo dużą przewagą krótkich odcinków miejskich. Już się pogodziłem z tym ubywaniem , pytanie tylko czy pozostać na oleju 5w40 czy przejść na olej o innych parametrach ??
Szukaj tanich i dobrych oliw (np Lotos, Specol, Eurol)
i przede wszystkim często wymieniaj -u mnie w BFQ po krótkich odcinkach zawsze łapał wilgoć po korkiem. Mimo ze silnik prosty warto trzymać fason i nie schodzić do klasy półsyntetycznej.
np Lotos Synthetic - ok 55 netto można znaleźć
a dokładając niewiele masz 0W40 u forumowych dostawców -np Eurol- najlepiej Synergy.
pytanie dlaczego bierze olej a właściwie którędy?
jak pierścieni nie ruszales podczas remontu to można podjąć próbę rozruszania dobra płukanka.
Pierścienie były zmieniane na 1 częściowe, bo dwa były zapieczone, oczywiście wymieniane uszczelniacze zaworowe i obróbka głowicy. Ty u siebie jeździłeś na 0w40 ?? Jakie odczucia i jaki olej ??
Ja jeździłem na wszystkich nawet na sportowych jak Silkolene Race Pro.
Zostalem przy Lotosie 5W40 i generalnie nie mogę narzekać (to jest trzecie auto w rodzinie wiec nie robi już przebiegów jak kiedyś)
Mam jeszcze dawny nabytek jak Aveno Full Synth 5W40 ale to weterani pamiętają co to tez spisuje się świetnie.
jesli kryterium cena to Lotos/ Specol a jak dołożysz do 0W40 to jest lepiej zima i w chłodniejsze dni.
wazne żeby zmieniać częściej bo krótkie odcinki zabijają silniki bo kładą do oleju wilgoć i paliwo.
z każda wymiana polecam płukankę żeby utrzymać stan czystości silnika.
Pierścienie były zmieniane na 1 częściowe, bo dwa były zapieczone, oczywiście wymieniane uszczelniacze zaworowe i obróbka głowicy. Ty u siebie jeździłeś na 0w40 ?? Jakie odczucia i jaki olej ??
Że co, wymienia się cały zestaw pierścieni i to wszystko, mechanik nakład bzdur o jakiś jednoczęściowych? Może wymienił nie na wszystkich tłokach lub nie wszystkie pierscienie ale to by musiał być idiotą, lub chytry. Dałeś do wymiany 4x kpl pierścieni?
Wymienione były wszystkie pierścienie na 4 tłokach. A co myślicie o dolewaniu do oleju dodatków ?? Myślałem o dolaniu przy następnej wynoanie Liquid Moly Visco Stabil. Co do tego Eurolu 0w40 to Bańka kosztuje ponad 180zl, trochę drogo.
Visco Stabil sobie daruj, u mnie nawet w połączeniu z 5w50 nie obniżył spalania oleju. Ja niedługo zalewam ravenola vst, ciekawe jak wypadnie bo na obecnym valvoline synpower 5w40 zużycie oleju 0,27L/1000km a już ponad 2 tys. od remontu minęło.
Ja do starych leje tanie 5w40 co i tak jest dużo lepiej niż wszyscy lejący 10-40, spytaj się mechanika co idzie do 10 letnich lub starszych aut. Teraz mam K2 5w40 po 52zł za 5L, wcześniej sct czy lotos w zależności jak na rynku. Za ~70 znajdziesz Lotos 5W-40.
Komentarz