Ciekawe czy po osiągnięciu 200 stron i non stop takich samych pytaniach, wątek zostanie zamknięty a otwarty nowy?
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Dlaczego tylko te?Zamieszczone przez andrzej111W związku z tym iż zbliża mi się przegląd zastanawiam się nad wyborem oleju. W zasadzie to byłem zdecydowany na LM TopTec 4200 którym obecnie zalany jest silnik ale ostatnio pojawiło się wiele zachwytów i moda na AMSOIL 5w30 European Car Formula. Proszę specjalistów udzielających się w tym wątku o pomoc w wyborze i uzasadnienie swojej propozycji, z góry dzięki
Silnik 1.8 TSI CDAA, przebieg 29 000, jazda po mieście na krótkich odcinkach, czasami dostaje w palnik, wymiana oleju raz w roku lub po 10kkm, auto po gwarancji.
Liquy Moly TopTec 4200
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf/$file/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf
AMSOIL 5w30 European Car Formula
http://amsoil.sklep.pl/materialy/Silniki/benzynowe/AMSOIL%20AEL%20w%20Polsce.pdf
Przy okazji myślałem żeby zrobić płukankę + coś żeby "zrobić dobrze' autku. Możecie coś polecić?
Może FUCHS TITAN SUPERSYN 0w30 lub Motul X-Lite 0w30?.
Ostatnio wymieniłem X-Lite na Fuchsa i raczej następnym razem będzie Fuchs.
Nagrzewa się tak samo szybko jak Motul ale przy autostradowej jeździe, gdzie X-Lite miało ponad 100 st. C., Fuchs nie przekraczał 95 st. C.(warunki jazdy podobne). Ocena po przejechaniu ok. 3000 km.
Komentarz
-
-
Komentarz
-
-
Ostatecznie zdecydowałem się na olej Millers Oils XF Longlife 5W-30 zakupiony od forumowicza Pidziek - podziękowania za pomoc w wyborze i sprawną realizację zamówienia. Co ciekawe Pan w ASO zdecydowanie pochwalił mój pomysł wymiany oleju częściej niż co 30 tys. km/2lataZamieszczone przez SaneRPrzymierzam się do pierwszej wymiany oleju w 1.6 MPI bez LPG (QG1). Przebieg samochodu to niecałe 9 tys. km. Przejrzałem wątek olejowy i skłaniam się ku zakupowi Liqui Moly Top Tec 4200 5W/30 (spełnia normy 504.00, 507.00).
---
Pozdrawiam.Michał
---
Komentarz
-
-
Jeśli możesz.Zamieszczone przez konkonA jutro do Golferka 1.4 TSI taki oto zestawik:
Obrazek
[ Dodano: Sro 01 Sie, 12 17:57 ]
i tu pojawia się :idea: filtry oleju i paliwa made in China, powietrza Austria, kabiny Niemcy
Zdaj relację na temat oleju Trident, który zalałeś :idea:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Jeśli chodzi o Millersa Trident LL 5W-30 to moim zdaniem po gwarancji jeden z najrozsądniejszych wyborów 504/507. Moje gumowe ucho odczuło cichszą pracę, co po przesiadce może brzmieć jakkolwiek dziwnie, ucho trochę sprawności zachowało :diabelski_usmiech Całkiem poważnie na oleju przejechane ok. 4 tys. km, oleju nie ubyło, kolor ciemny złoty (pomarańcz ?), brak negatywnych odsłuchów, rozrząd się nie odzywa mimo braku akcji serwisowej, na ciepło też nie ma problemów (przebieg ~48 tys.) Generalnie auto było w Wadowichach i okolichach, w Połczynie Zdroju, w Górach Świętokrzyskich (prędkości przelotowe 100-140), jeden wypad do Skierniewic autostradą (1,6-1,8 zł) ostatnio jeździ po mieście, sporo krótkich dystansów, kilka napinek na mieście. Tego oczekiwałem po tym oleju. Szkoda że Gofer nie ma wskaźnika temp. oliwy. Jako, że zostało mi jeszcze Motula X-Lite to prawdopodobnie będzie następny ale to jeszcze chwila.
OT
Poza tym pewnie można sobie moje zdanie wsadzić głęboko, gdyż tak się składa, że od pon. będę pracował w firmie Petrostar, która dziwnym zbiegiem okoliczności ma w ofercie ten olej, tak więc jest to jedna z ostatnich opinii z oczywistych względów. Jakby kogoś interesowało to niedługo pojawi się notka w komercyjnych, bo konkurencji nigdy dość
apa
Komentarz
-
-
Na zimę fajny olej , ale jak nie dasz w palnik to silnik będzie miał problem z rozgrzaniem się, odczułem to na własnej skórze tej zimy, mimo, że benzynka żonki bardzo sprawnie nabiera ciepła to jednak miała z tm problem przy tych -28 na w/w oleju a to wollnossak, a co dobiera uturbiona benzyna która w opinii wielu wolniej się rozgrzewa.Zamieszczone przez konkonJako, że zostało mi jeszcze Motula X-Lite to prawdopodobnie będzie następny ale to jeszcze chwila.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
X-Lite zimą nagrzewał się do ok. 70-80 st. C. po przejechaniu 5-6 km (silnik 1,4 CAVD).Zamieszczone przez loruNa zimę fajny olej , ale jak nie dasz w palnik to silnik będzie miał problem z rozgrzaniem się, odczułem to na własnej skórze tej zimy, mimo, że benzynka żonki bardzo sprawnie nabiera ciepła to jednak miała z tm problem przy tych -28 na w/w oleju a to wollnossak, a co dobiera uturbiona benzyna która w opinii wielu wolniej się rozgrzewa.Zamieszczone przez konkonJako, że zostało mi jeszcze Motula X-Lite to prawdopodobnie będzie następny ale to jeszcze chwila.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andrzej111konkon napisał/a:
filtry oleju i paliwa made in China
To trochę słabo, może podróbka? Gdzie kupowałeś?
http://www.mahle-aftermar..._EU/pl/Examples
No bo tam robi się większość filtrów już i wcale to nie oznacza że to podróbkaProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
InterCars, to że z Chin nie musi oznaczać od razu zła koniecznego.Zamieszczone przez andrzej111To trochę słabo, może podróbka? Gdzie kupowałeś?
W takich warunkach to ja bym nie zawracał sobie głowy innym jak 0W, ew. jakiś modyf. tarcia do 5W.Zamieszczone przez loruprzy tych -28 na w/w oleju
Poza tym trzeba mieć na uwadze że właściwą pompowalność na zimno ma olej świeży dlatego staram się zmieniać olej przed zimą
Komentarz
-
-
Te firmy robią część z Chinach, Brazylii i innych krajach ale nie oznacza to że jest to zły produkt po prostu jest taniej.Zamieszczone przez andrzej111Czytałem o MANN'ie klepanym w chinach ale nikt nie pisał o Knechcie...Dla mnie padaka
Wszystko zależy od wielu czynników.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
hehe no to co się zastanawiasz.Zamieszczone przez AntCzy może zostać przy CFSie 5w40? Zdecydowanie go najmniej bierze spośród wszystkich które używałem
Na zimę fajniej by było Millersa 0W/40...
no i chyba to jedno z lepszych rozwiązań. Bynajmniej Amsoil lepiej wypada od Millersa na "papierze". Lepkość kinematyczą przy 40C ma lepszą Amsoil - 82,9 vs 88,5.Zamieszczone przez AntZastanawiam się jeszcze nad Amsoilem AFL 5w40
CCS 5314 Amsoila vs 6600 Millersa.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Lepkosc Millersa 0w40 w 40 stopniach to 78!Zamieszczone przez PAOLO ESCOhehe no to co się zastanawiasz.Zamieszczone przez AntCzy może zostać przy CFSie 5w40? Zdecydowanie go najmniej bierze spośród wszystkich które używałem
Na zimę fajniej by było Millersa 0W/40...
no i chyba to jedno z lepszych rozwiązań. Bynajmniej Amsoil lepiej wypada od Millersa na "papierze". Lepkość kinematyczą przy 40C ma lepszą Amsoil - 82,9 vs 88,5.Zamieszczone przez AntZastanawiam się jeszcze nad Amsoilem AFL 5w40
CCS 5314 Amsoila vs 6600 Millersa.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Może nie większość, ale np. nie spotkałem filtrów paliwa produkowanych gdzie indziej niż w Chinach (żadnej ze znanych marek). Mahle-Knecht filtry oleju też robi w Chinach, filtr powietrza miałem chyba z Bośni.Zamieszczone przez PidziekNo bo tam robi się większość filtrów już i wcale to nie oznacza że to podróbkaZamieszczone przez andrzej111konkon napisał/a:
filtry oleju i paliwa made in China
To trochę słabo, może podróbka? Gdzie kupowałeś?
http://www.mahle-aftermar..._EU/pl/Examples
Komentarz
-
-
Myślalem że o 0w40. Zwracam honorZamieszczone przez PAOLO ESCOzgadza się ale mowa była oZamieszczone przez rOBERTO795Lepkosc Millersa 0w40 w 40 stopniach to 78!więc on ma lepkość kinematyczą 88,5 przy 40C a porównanie dotyczyło Amsoila i Milelrsa 5W/40. :wink:Zamieszczone przez AntCFS-ie 5w40
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
Komentarz