Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ja widze co się dzieje z Shellem Ultra 5W30 w Suzuki SX4....nie polecam ogólnie
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz


    • Zbliża mi się wymiana oleju. Powiedzcie koledzy co sądzicie o Motulu Specific 0W30 503.00/506.00/506.01.
      Tutaj link do jego danych --> 404 Not Found
      Drugą opcją jaką rozważam jest jeszcze Fuchs TITAN SUPERSYN LONGLIFE PLUS 0W-30. Podobne właściwości co Motul. Standorte | ROTH Energie
      Ma ktoś jakieś doświadczenie z nimi? Czy będą lepsze od Motula X-lite 0W30 do mocniejszego 2.0TFSI?
      RS
      pozdrawiam
      Marcin

      Komentarz


      • Ja bym wybrał X-lite 0w-30 lub Amsoil Signature Series 100% Synthetic 0W-30 Motor Oil
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz


        • X-lite 0W30 mam zalanego w tej chwili. Zacząłem się zastanawiać nad tym Motulem, bo tak samo jest 0W30 i spełnia 503.00. Tak więc skoro Motul ma w swojej ofercie dwa oleje 0W30 (i oba na bazie estrów), to chciałbym wiedzieć który z nich będzie lepszy nie patrząc na cenę.
          RS
          pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Ant
            X-lite 0W30 mam zalanego w tej chwili. Zacząłem się zastanawiać nad tym Motulem, bo tak samo jest 0W30 i spełnia 503.00. Tak więc skoro Motul ma w swojej ofercie dwa oleje 0W30 (i oba na bazie estrów), to chciałbym wiedzieć który z nich będzie lepszy nie patrząc na cenę.
            do Twojego silnika lepszym wyborem bedzie X-lite - jest z założenia zaprojektowany do doładowanych benzynowych silników Audi S i RS i posiada normę 503.01 - ktorej nie posiada Specyfic.
            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

            Komentarz


            • Po 3,5 kkm auto poprosiło o dolewkę, X-lite, weszło 300 ml i jest ciut poniżej max.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Ant
                TITAN SUPERSYN LONGLIFE PLUS 0W-30
                do 2.0 TFSI lepszy będzie zwykły Supersyn 0W30.


                Zamieszczone przez Seed
                do Twojego silnika lepszym wyborem bedzie X-lite
                też tak uważam.

                Fuchs Titan Supersyn 0W/30
                API SL/CF Aprobaty: VW 502 00 VW 505 00 Rekomendacje: ACEA A3/B4 VW 503 01
                Gęstość w 15 C 0,849
                Temperatura zapłonu- 226 C
                Lepkość dynamiczna w - 35 (CCS) - 5380
                Lepkość kinematyczna w 40 C - 67,6
                Lepkość kinematyczna w 100 - 11,9
                Lepkość HTHS - 3,5
                Wskaźnik Lepkości - 168
                Temeratura zapłonu 226
                Temperatura płynięcia - 63 C :szeroki_usmiech
                NOACK - 7,0 Super !

                pidziek - Jaki TBN? API SL daje nadzieję na niezły pakiet myjący(ZDDP) oparty o cynk, forsfor i wapń.

                X-lite 0W/30
                STANDARDY: ACEA A3/B4, API SL/CF
                APROBATY: VW 503.01/502.00/505.00 - MB 229.3
                Parametry techniczne
                Gęstość 20°C 0.853
                Lepkość kinematyczna 40C 68.7
                Lepkość kinematyczna 100C 11.9
                HTHS at 150C 3.6 mPa.s wysoki
                Wskaźnik lepkości 171
                Temperatura płynięcia -54C :P
                Temperatura zapłonu 232C
                TBN 11.2 mg KOH/g

                LazerWay V 0W/30
                STANDARDY: ACEA A5/B5, API SL/CF
                APROBATY: VW 502.00/505.00 - MB 229.3
                Parametry techniczne
                Gęstość 15°C 0.859
                Lepkość kinematyczna 40°C 72 mm²/s
                Lepkość kinematyczna 100°C 12,2 mm²/s
                HTHS at 150°C nie mniejszy niż ≥ 2,9 nie większy niż ≤ 3,5
                Wskaźnik lepkości 170
                Lepkość dynamiczna w - 35 (CCS) - 6030 mPas
                Temperatura płynięcia -51°C
                Temperatura zapłonu 230°C
                TBN 11.2 mg KOH/g
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  pidziek - Jaki TBN? API SL daje nadzieję na niezły pakiet myjący(ZDDP) oparty o cynk, forsfor i wapń.
                  Zapytam wlyszkowa z forum subaru bo kiedys mu dałem jak miałem w dobrej cenie i robił analize w Balckstonie podobno laboranci byli nawet zaskoczeni analizą , ale musza zapytać co to tam wyszło.

                  Fantastyczny olej.
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz


                  • OK spoko - wg (A3B4) ACEA z 2008 mógłby mieć TBN wyższy niż 8.0 lub wyższy niż 10.0 wg ACEA 2010 - ale SuperSyn nie ma ACEA 2010 i nie ma też ACEA 2008 ... pewnie będzia miał TBN +-10.

                    Zapomniałem napisać ...odpalałem dziś przy -14 (godzina 11.00) żony auto zalane Motulem X-Lite 0W/30 - w nocy chyba było coś koło -20. Miłe zaskoczenie - zero klepania na zimnym silniku, bezproblemowy start ( a akumulator nie pierwszej młodości).
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • Patrzę sobie na nowy X-lite 0W-30 i zastanawiam się czemu znikła norma 503.01 oraz słowo ester? Czy Motul zaczyna robić klientów i wlał tam minerała HC? Jeśli tak to trzeba będzie szukać czegoś innego.
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz


                      • Spojrzałem teraz na swoją bańkę po X-lite i mam normy 502.00/505.00 ale na przedniej części jest napis ester.
                        RS
                        pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz


                        • Ant, na świeżo zakupionym litrowym opakowaniu mam taką samą naklejkę.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            Patrzę sobie na nowy X-lite 0W-30 i zastanawiam się czemu znikła norma 503.01 oraz słowo ester? Czy Motul zaczyna robić klientów i wlał tam minerała HC? Jeśli tak to trzeba będzie szukać czegoś innego.
                            Dokładnie.Skoro nie ma normy 503.01 to nie ma i estrów.
                            Za to cena się nie zmieniła - ok.200 PLN.
                            Niektórzy polecacze tego oleju "nabrali wody w usta"

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez mariuszby
                              nie ma normy 503.01 to nie ma i estrów
                              :2kc a jak by miał VW 503.01 to miałby estry? ... wystarczy kartę sprawdzić tego oleju. Lehte ei leitud | PMR Racing OÜ vs karta z 2009 roku ... cmt2 - Object not found! i dane produktu z 10.11 Link(GB).pdf?1318523033

                              "X-lite 0W-30 bez HC są tylko:101530 z MSDS art. No. 101530 nie ma HC a w składzie jest m.in.: O,O-BIS(1,3-DIMETHYLBUTYL AND ISO-PR) ESTERS"

                              Cytat z odpowiedzi Motul Polska: (forum subaru) " W najnowszej serii olejów MOTUL 8100, ze względu ciągłego rozwoju ich składników i mając na uwadze aspekty użytkowe zdecydowaliśmy się zrezygnować z dodatku olejów estrowych w skałdzie. Oleje serii 8100 zawierające niegdyś w składzie oleje estrowe miały jedynie 24 miesięczny okres magazynowania, obecne produkty mogą być przechowywane do czasu ich użycia aż do 5 lat.
                              Jakość oleju X-lite 0W30 mierzona różnymi rodzajami testów stanowiskowych i silnikowych została podniesiona w porównaniu do poprzedniej estrowej formulacji"

                              :wink: tyle w temacie...


                              Co to za zapis " Przekroczyłeś maksymalny limit uploadu (25 MB) " nie mogę k...fa umieścić załącznika :
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz


                              • X-lite jest na estrach. Pisałem jakiś czas temu do Motul Deutschland - wklejałem odpowiedź:

                                "Witam.
                                Olej Motul X-lite 0W-30 oraz Specyfic 506.01 0W-30 jest wytworzony na bazie estrowej bez dodatków HC. Fakt nie umieszczenia napisu "ester" na opakowaniu jest spowodowany ujednoliceniem nowych etykiet serii 8100. Nie jest również prawdą jakoby oleje Motul były pozycjonowane na odrębne rynki z różnym składem - pomijając fakt, iż byłoby to nieuczciwe - byłoby to po prostu nieopłacalne."

                                Na nowym X-lite, kotry zalałem do siebie jest wyrazny napis z tyłu:
                                Olej na bazie estrowej. Więc o co tu chodzi?
                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                Komentarz


                                • Co to za zapis " Przekroczyłeś maksymalny limit uploadu (25 MB) " nie mogę k...fa umieścić załącznika
                                  To jest funkcja "Anty-Paolo"- :wink: , za dlugie posty wysylasz :szeroki_usmiech
                                  Panowie jak chcecie blizszy kontak z kims z motula to na wspomnianym forum subka czesto bywa niejaki Piotr P-Motul DE Technical Support Manager.
                                  Wracajac do mojego Millersa 0W40, jak na razie same superlatywy,od zalania przejechane co prawda ledwo co ponad 1Kkm, ale silniczek nagrzewa sie w mig,kultura pracy tez jest ok.Spalanie szczerze to raczej porownywalne do tego co zalala fabryka, choc ostanio na 79-ce K-ce-Krk jadac 60-100(kilka malych wyprzedzan,ale bez szalu) spalil wdlg komp 6.8 co poczytuje za niezly wynik biorac pod uwage cztery lapy i 211PS. Zobaczymy jak to dalej bedzie, ile motorek bedzie palil oliwki itd( do teraz mmi nawet nie drgnal),podsumowujac na chwile obecna jestem b.zadowolony.........

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Seed
                                    Motul X-lite 0W-30 oraz Specyfic 506.01 0W-30 jest wytworzony na bazie estrowej bez dodatków HC.
                                    :hmm wyślij im te dwa ich oświadczenia i niech się zdecydują bo wchodząc na Motul PL Motul - Oleje i smary (otwieramy "Karta charakterystyki" wpisujemy swoje imię i @ i mamy dostęp do kart) ... co ciekawe Code Produit jest 17800 - 8100 X-LITE 0W30 ale karty sa "stare" z 26-05-2009 niestety na Motul Canada też lipa ..karty z 2006r. Attention Required! | Cloudflare na Motul.fr też lipa karty te same co PL Motul - Oleje i smary ale na FR podają "100% synthetic lubricant based on Ester-Technology" --- >
                                    Zamieszczone przez slawek72
                                    na wspomnianym forum subka czesto bywa niejaki Piotr P-Motul DE Technical Support Manager
                                    właśnie ale mamy też kolegę elemenateur.

                                    Aaaa i jak już będziecie wylewać :wink: tego "złego" X-lite 0W/30 to nie w kanał, tylko ekologicznie do tego podejdźcie :haha:
                                    Żeby było jasne - wcale nie uważam, że ten olej jest zły i że dodatek HC go dyskwalifikuje!

                                    ooo i mam Motul Japan ---> sami sobie poczytajcie Link :wink: ale widać napis "Ester" na opakowaniu.

                                    Zamieszczone przez Seed
                                    bez dodatków HC
                                    a na Motul Japan piszą " MOTULは化学合成オイルの tj MOTUL jest produktem syntezy chemicznej ropy naftowej".

                                    Zamieszczone przez slawek72
                                    To jest funkcja "Anty-Paolo"-
                                    :lol: spokooo mogę już niczego nie umieszczać w postach... :diabelski_usmiech
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • No to może jakieś podsumowanie przemyśleń ze 107 stron?
                                      Który najlepszy do:
                                      TSI
                                      MPI
                                      FSI
                                      ??????

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez b8tz
                                        No to może jakieś podsumowanie przemyśleń ze 107 stron?
                                        Który najlepszy do:
                                        TSI:
                                        -1,2
                                        -1,4
                                        -1,8
                                        -2,0
                                        MPI:
                                        -1,4
                                        -1,6
                                        -1,8
                                        -1,8T
                                        -2,0
                                        FSI
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez rOBERTO795
                                          Zamieszczone przez b8tz
                                          No to może jakieś podsumowanie przemyśleń ze 107 stron?
                                          Który najlepszy do:
                                          TSI:
                                          -1,2
                                          -1,4
                                          -1,8
                                          -2,0
                                          MPI:
                                          -1,4
                                          -1,6
                                          -1,8
                                          -1,8T
                                          -2,0
                                          FSI

                                          Jestem za
                                          www.mikrowag.pl

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez b8tz
                                            No to może jakieś podsumowanie przemyśleń ze 107 stron?
                                            Który najlepszy do:
                                            TSI
                                            MPI
                                            FSI
                                            ??????

                                            Do TSI proponuję: Project name ( 404 Not Found )

                                            Kiedyś, w silniku HDI używałem Yacco 5w40 VX1000 - bardzo pozytywne odczucia - Project name
                                            404 Not Found

                                            To tak, żeby jakąś nowość na forum podać :diabelski_usmiech

                                            Komentarz


                                            • W nowej specyfikacji Motul leje minerała HC nawet do serii 300V (do 25%).
                                              Wszyscy piszą, że będą jeździć na X-lite dopóki będzie dostępne w starym estrowym składzie,
                                              bo to BYŁ najlepszy olej.
                                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                W nowej specyfikacji Motul leje minerała HC nawet do serii 300V (do 25%).
                                                Znowu sie zacznie .... tu chyba porucznik Colombo nie rozwikła zagadki

                                                Moze po prostu trzeba poprosić dystrybutora o podanie kodu CN (8 do 10 cyferek) oleju i po temacie ?
                                                Na podstawie kodu CN określa sie "syntetyczność" syntetyka.

                                                To pytanie do dystrybutora bo sprzedawca raczej może nie wiedzieć.

                                                Zapewne pytanie przejdzie echem .. :P
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Znowu sie zacznie ....
                                                  nie no spokojnie bez wariacji. Nikt nie napisał, że Motul jest beee! To, że w kartach wykazuje % HC to nie świadczy zaraz że olej jest zły :shock:
                                                  Przykład: "Technologia Podwójnych Estrów w Motulu 300V" nie przeszkadza by były tam"destylaty cięzkie parafinowe, obrabiane wodorem" 25<50% - karta z 2011 roku

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Zapewne pytanie przejdzie echem ..
                                                  oooo jak fajnie,że to napisałeś - tak samo jak moje zapytania o PAO w Fuchsie, Millersie i Amsoilu :P ( musiałem sam sobie poradzić :wink: ). Fajnie, że wyżej wymienieni producenci chwalą się bazami syntetycznymi oraz PAO i estrami - tylko coś trudo się doszukać kart z % zawartością w/w składników.
                                                  Spoko - Fuchs już rozłożony został w kartach w poprzednim wątku.
                                                  To zostaje jeszcze Amsoil i Millers....pidziek, nie to,żebym się czepiał ale Klient ma prawo wiedzieć co faktycznie kupuje
                                                  Załączone pliki
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    To zostaje jeszcze Amsoil i Millers....pidziek, nie to,żebym się czepiał ale Klient ma prawo wiedzieć co faktycznie kupuje
                                                    Na priv-a wysyłam info odnośnie kodu CN który mówi o klasyfikacji oleju a co za tym idzie zawartości bazy syntetycznej, niektóre syntetyki bedąc faktycznie pełnymi syntetykami maja inne stawki akcyzowe tudzeż są nawet zwolnione z tego podatku.

                                                    Mozesz zapytać o kod CN jakiegoś oleju dystrybutora bo na podstawie tego określa się tematy podatkowe akcyzy oraz to czy olej ma cos wspólnego z prawdziwym syntetykiem

                                                    Jak to ładnie zaznaczyłeś czerwona ramka... :lol: :lol:

                                                    Millers info dostepne w Świdnicy u wyłacznego na Polskę
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X