Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Pidziek
    priv-a wysyłam info odnośnie kodu CN
    oki a ja Tobie odpowiedź :P
    Zamieszczone przez Pidziek
    zaznaczyłeś czerwona ramka...
    eee tam - powiem szczerze, że mi to akurat nie przeszkadza. Lubię wiedzieć co wlewam do silnika a tak w "ciemno" to nie za bardzo mi się uśmiecha sprawdzać ile "syntetyku jest w syntetycznym oleju". Ale jeśli wiem co wlewam - bo producent to wykazał - to robię to świadomie dobierając olej tak by jak najlepiej sprawował się on w danym silniku. Skoda to nie bolid F-1 :lol:
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Skoda to nie bolid F-1 :lol:
      I to akurat + :P
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz


      • Ciekawe by było podsumowanie tematu olejowego do benzyny jak zaproponował wyżej rOBERTO795,
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz


        • Który najlepszy

          Który najlepszy do:
          TSI:
          -1,2
          -1,4
          -1,8
          -2,0
          MPI:
          -1,4
          -1,6
          -1,8
          -1,8T- LM High Tech Synthoil 5W40
          -2,0
          FSI
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Skoda to nie bolid F-1
            Dlatego stosowanie dobrych HC nie jest złe :-)

            W sobotę bede miał okazję obejżeć silnik Hondy z przebiegiem podobno ponad 1 500 000km jeżdzonej na oleju 5W40 pewnej firmy nawet popularnej, auto rocznie robi na samej benzynie ok. 120 000 km rocznie !


            Ja bym podsumował inaczej nie ma najlepszego oleju jest najlepiej dobrany a od tego są sprzedawcy, dystrybutorzy
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Pidziek
              Ja bym podsumował inaczej nie ma najlepszego oleju jest najlepiej dobrany a od tego są sprzedawcy, dystrybutorzy
              czyli do 1,4 TSI np.: Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL)
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz


              • chyba sprzedawcy dystrybutorzy powinni mieć bana na pisanie w tych tematach.

                Pidziek, co ma kod cn do wiatraka? okazało się że nie musisz za amsa płacić akcyzy?

                Komentarz


                • Dodam tylko, że Motul wlewa olej mineralny do X-lite oraz 300V ze względu na termin przydatności, bo oleje estrowe muszą być użyte do 2 lat od daty produkcji.
                  Seria 300V została wydłużona do 3lat. Wydaje mi się, że lanie minerała przez Motula to strzał w stopę, bo olej ten wykorzystują ludzie "pro", którzy interesują się olejami, a Motul zniżył się do poziomu Castrola/Mobila i reszty.

                  Jaki termin przydatności ma syntetyk PAO?
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                    Jaki termin przydatności ma syntetyk PAO?
                    zalezy od producenta ale przeważnie w granicach 4-5 lat. Przechowywany w odpowiednich warunkach.
                    Cytat z Motula: " Oleje serii 8100 zawierające niegdyś w składzie oleje estrowe miały jedynie 24 miesięczny okres magazynowania, obecne produkty mogą być przechowywane do czasu ich użycia aż do 5 lat."
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez elemenateur
                      Pidziek, co ma kod cn do wiatraka? okazało się że nie musisz za amsa płacić akcyzy?
                      Wybacz ale nie każdy na tym forum musi wiedzieć jaki kod CN ma konkrentny produkt.
                      Wystarczy że Urząd Celny wie a P. Kowalski nie musi koniecznie.
                      Mam na mysli jedno , w większosci oleje klasyfikowane wg. kodu CN są jako środki smarne podlegajace opodatkowaniu poprzez akcyzę ale to uściśla Urząd Celny i właściwe instytucje i taki jest niestety obowiazek kazdego wprowadzającego oleje na teren RP - w 90% płaci sie akcyzę bo oleje są pochodzenia mineralnego.

                      Druga sprawa jest taka że niektóre oleje o pewnym numerze CN są zwolnione z tego podatku ponieważ są olejami syntetycznymi (min. 75% zawartości bazy syntetycznej).

                      Ot taka mała drobna różnica.

                      Zamieszczone przez Sebastian_M26
                      Dodam tylko, że Motul wlewa olej mineralny do X-lite oraz 300V
                      Masz jakieś wiarygodne źródło ?


                      Amsoil podaje termin ważnosci i leżakowania - 5 lat.
                      Oleje mineralne mozna równiez przechowywać 5lat czy te po hydrocrakingu, estrowe faktycznie krócej ale nie pamietam czy jest to strichte 2 lata
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        Wydaje mi się, że lanie minerała przez Motula to strzał w stopę, bo olej ten wykorzystują ludzie "pro", którzy interesują się olejami, a Motul zniżył się do poziomu Castrola/Mobila i reszty.
                        Boże - kolejny hejter - to znamienne dla tego wątku - tego typu opinie można wypowiadac po przeprowadzeniu szeregu testów, badań w ekstremalnych warunkach.
                        Druga sprawa - bylo wyraznie powiedziane w tym watku, ze:
                        " Cytat:

                        MSDS NIE JEST dokumentem formulacji produktu czyli nie można na jego podstawie wnioskować z czego jest wyprodukowany olej.

                        Numery CAS substancji nie opisują jaką metodą dana substancja została otrzymana."
                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                        Komentarz


                        • Ale ja używam X-lite bo w porównaniu do Motul 504.00
                          - nie słychać łańcucha przy rozruchu
                          - spala go 3 krotnie mniej
                          - ma czysty kolor, 504.00 po 500km pałowania w lato po autostradzie w granicach odcięcia zrobił się czarny

                          Powinien być jeszcze dostępny w tym roku, może w przyszłym
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz


                          • Witajcie, wczoraj odebralem swoja czeszke, 1.6 FSI DSG. przebieg 43 tysie km.
                            Oczywiscie mam zmienne przeglady QG1. No ale od ostaniej wymiany minelo juz 15tysi km.
                            Wedlug ksiazki serwisowej przy zmiennych przebiegach ma byc norma 504. Jesli przejde na stale to moze byc: 501.01, 502 i 504.

                            Z norma 504 dostepne mam tylko:
                            1. Castrol EDGE 5W-30 (FST) fully synthetic engine oil
                            2. Motul VW SPECIFIC 504 00-507 00 5W-30
                            3. Mobil 1 ESP 5W-30 Fully Synthetic Engine Oil
                            4. Millers Oils XF Longlife 5w-30
                            5. Shell Helix Ultra Extra 5W-30 Premium Fully Synthetic Engine Oil
                            6. Amsoil Synthetic Engine Oil European Formula (AEL) 5w-30
                            7. Fuchs TITAN GT1 LONGLIFE III 5W-30 Premium Synthetic VW504.00, VW507.00
                            8. Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 XTL 5W-30 Synthetic Engine Oil
                            9. Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 Synthetic Engine Oil

                            Z norma 502:
                            1. Castrol EDGE 0W-30 (FST) fully synthetic engine oil
                            2. Mobil Super 3000 X1 5W-40 Engine Oil (formerly Mobil Synt S 5W-40)
                            3. Motul 8100 X-cess 5W-40 Petrol and Diesel fully synthetic engine oil
                            4. Motul 8100 X-lite 0W-30 petrol and diesel fully synthetic engine oil
                            5. Motul VW SPECIFIC 505 01,502 00,505 00 5W-40 VW
                            6. Fuchs TITAN SUPERSYN 5W-40 High Performance, Fully Synthetic, Engine Oil
                            7. Fuchs TITAN SUPERSYN SAE 0W-30 Fully Synthetic, Super Fuel Economy
                            8. Amsoil Synthetic Engine Oil (AFL) 5w-40 European Formula
                            9. Fuchs TITAN GT1 XTL 5W-40 synthetic engine oil
                            10. Millers Oils XFS 5w-40 Full Synthetic Engine Oil
                            11. Millers Oils XFS 5w-50 Full Synthetic Engine Oil
                            12. Castrol Edge 5W-40 A3/B4 advanced synthetic engine oil
                            13. Fuchs Titan Supersyn Longlife 5w-40 synthetic engine oil
                            14. Mobil 1 0W-40 New Life Fully Synthetic Engine Oil
                            15. Castrol EDGE 0W-40 (FST) A3/B4 fully synthetic engine oil
                            16. Castrol Magnatec 5W-40 C3 Fully Synthetic Engine Oil

                            Troche tego jest :shock:

                            A co z tym olejem: Mobil Super 3000 X1 FE 5w-30 Fully Synthetic Engine Oil? ACEA A5 / B5 to niby lepiej bo A5?

                            W poprzedniej skodzie uzywalem Motula VW spec ale nie bylem zadowolony, wedlug moich doznan sluchowych BXE chodzil glosniej niz na serwisowym oleju.

                            Czy moglisbyscie mi podpowiedziec ktora norme zastosowac? I ktory olej z ta norma?
                            W poprzednim poscie padlo stwierdzenie ze na X-lite ciszej chodzi rozrzad.

                            Nie chcialbym rozpetac nowej burzy ani wojny ale naprawde interesuje mnie Wasze zdanie.

                            Z gory dziekuje i pozdrawiam, Mariusz.
                            sorki za brak polskich liter

                            Komentarz


                            • A czemu kolega zapomniał o valvoline i Liqui Moly
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                              Komentarz


                              • Z bardzo prostej przyczyny, firma gdzie sie zaopatruje w oleje juz od 5 lat ich nie ma w ofercie. To i z tego powodu nie ma ich na liscie.
                                sorki za brak polskich liter

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez wilq
                                  Z bardzo prostej przyczyny, firma gdzie sie zaopatruje w oleje juz od 5 lat ich nie ma w ofercie. To i z tego powodu nie ma ich na liscie.
                                  no tak wszystko jasne.
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez wilq

                                    W poprzedniej skodzie uzywalem Motula VW spec ale nie bylem zadowolony, wedlug moich doznan sluchowych BXE chodzil glosniej niz na serwisowym oleju.
                                    Bo oleje mineralne (nazywane syntetykami) czyli WSZYSTKIE Castrol,Mobil,Shell, wyciszają
                                    delikatnie silnik.

                                    Zamieszczone przez wilq
                                    W poprzednim poscie padlo stwierdzenie ze na X-lite ciszej chodzi rozrzad.
                                    Nie rozrząd a hydrauliczny napinacz łapie od razu ciśnienie i nie słychać łańcucha.
                                    Do rozrząd paskowego, olej nic nie ma wspólnego.

                                    A tak wogóle to były zdjęcia pięknie zasyfionego FSI przez inteligentnego castrola.
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz


                                    • No dobrze ale moja czesia ma BLF czyli lancuch rozrzadu, wiec ciszej jak w sam raz
                                      Ale dalej nie jest dla mnie jasne, czy wybrac olej z norma 504 czy 502.
                                      Zastanawiam czy nie wybrac Millers Oils XF Longlife 5w-30, czy ktos z Was na nim jezdzi?
                                      Jakies wrazenia i spostrzezenia?
                                      sorki za brak polskich liter

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez wilq
                                        Ale dalej nie jest dla mnie jasne, czy wybrac olej z norma 504 czy 502.
                                        Wolałbym 502- wiekszy wybor olejów mniej ekologicznych pozatym stały okres wymiany co jest zdrowsze dla silnika

                                        Sprobowałbym w Twoim silniku Millersa XFS 5w40 - powinienes byc zadowolony- jezdze na takim w Clio 1,4 16V i jest naprawde oki.
                                        Ale niech wypowiedzą się inni.
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz


                                        • U mnie wymiany max. do 10tkm. Zastanawiam się czy nie zalać jakiegoś Amsoila albo Fuchs RACE PRO S 5W-40. Jest jeszcze Motul 300V, który w chwili obecnej jest dostępny 5W30 i 5W40. Niedługo ma być 0W40 --> Motul: oleje silnikowe, smary, kosmetyki samochodowe i motocyklowe. Miał ktoś do czynienia z którymś z nich w TFSI/TSI?
                                          RS
                                          pozdrawiam
                                          Marcin

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Ant
                                            U mnie wymiany max. do 10tkm. Zastanawiam się czy nie zalać jakiegoś Amsoila albo Fuchs RACE PRO S 5W-40. Jest jeszcze Motul 300V, który w chwili obecnej jest dostępny 5W30 i 5W40. Niedługo ma być 0W40 --> Motul: oleje silnikowe, smary, kosmetyki samochodowe i motocyklowe. Miał ktoś do czynienia z którymś z nich w TFSI/TSI?
                                            Ja bym pozostał przy lepkości (na ciepło) XW-30, do jakiej został zaprojektowany układ smarowania,
                                            cytat z forum Subaru:
                                            "szybciej się spali taki 15w50 niż 5w30 bo 15w50 dużo wolniej przepływa przez silnik i dłużej biedactwo jest na tłokach które mają np 300stC. Tam ma prawo się przypalić

                                            coś w tym jest bo w końcu to wynika z różnicy lepkości HTHS - która jest de facto miarą oporu w cyrkulacji oleju :idea: oczywiście HTHS nie może być zbyt niska - w zależności od zaleceń producenta (spasowania, zastosowanych materiałów i ich współczynników tarcia) ale zbyt wysoka HTHS podbija ciśnienie oleju i jeśli przekroczy ono zaprojektowaną wartość zaworu przelewowego w pompie oleju to od tego momentu "smażalnia" gotowa bo silnik jest myty/chłodzony tylko częścią oleju a reszta wraca do miski.
                                            Podobnie w filtrze oleju - zbyt wysokie opory przepływu oleju przez materiał filtrujący = częściej otwarty bypass = smarowanie brudnym olejem = zużycie silnika"

                                            300V były testowane w Imprezach,GTR,Evo i ponoć te oleje są na max. 5tyś km i/lub 3 m-ce. Dużo bardziej w tych mocnych autach sprawdza się jednak X-lite 0W-30.
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                              300V były testowane w Imprezach,GTR,Evo i ponoć te oleje są na max. 5tyś km i/lub 3 m-ce. Dużo bardziej w tych mocnych autach sprawdza się jednak X-lite 0W-30.
                                              Ciekawe kto wywnioskował takie brednie, oczywiście jak 300V jest uzywany na OS-ach czy rajdzie to nie da rady dłużej niż 3 miesiące czy kilka tyś mil ale jak normalnie z sporadycznymi trac day-a,moi to cały rok daje rady, na pewno 300V da rady dłużej od X-Lite.

                                              Oczywiscie lepiej zmienić olej po OS-ie w silniku który jest warty więcej niż 2 nowe Octavie to tak się robi ale w zwykłych zastosowaniach takie oleje pokroju CFS, 300V daja sobie radę.

                                              Niech sobie ktoś zaleje 5W30 CFS albo 5W40 CFS do TFSI to zobaczy różnice wględem hydrocraków z pieknymi normami VW.
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Pidziek
                                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                300V były testowane w Imprezach,GTR,Evo i ponoć te oleje są na max. 5tyś km i/lub 3 m-ce. Dużo bardziej w tych mocnych autach sprawdza się jednak X-lite 0W-30.
                                                Ciekawe kto wywnioskował takie brednie, oczywiście jak 300V jest uzywany na OS-ach czy rajdzie to nie da rady dłużej niż 3 miesiące czy kilka tyś mil ale jak normalnie z sporadycznymi trac day-a,moi to cały rok daje rady, na pewno 300V da rady dłużej od X-Lite.

                                                Oczywiscie lepiej zmienić olej po OS-ie w silniku który jest warty więcej niż 2 nowe Octavie to tak się robi ale w zwykłych zastosowaniach takie oleje pokroju CFS, 300V daja sobie radę.

                                                Niech sobie ktoś zaleje 5W30 CFS albo 5W40 CFS do TFSI to zobaczy różnice wględem hydrocraków z pieknymi normami VW.
                                                Przecietny "Kowalski" nie zauważy bez wskaźników temp i cisnienie oleju.
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz


                                                • Rozumiem ze poza jedna osoba nikt nie jezdzi na wymienionych przezemnie olejach. Mialem nadzieje ze bedzie wiecej opinii, no ale coz...
                                                  sorki za brak polskich liter

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez wilq
                                                    Rozumiem ze poza jedna osoba nikt nie jezdzi na wymienionych przezemnie olejach. Mialem nadzieje ze bedzie wiecej opinii, no ale coz...
                                                    Wypowiem się tylko na temat produktów, które używałem.

                                                    Fuchs TITAN GT1 LONGLIFE III 5W-30 Premium Synthetic VW504.00, VW507.00

                                                    Nie polecam. Silnik pracował głośno.

                                                    Ale Ty masz inny silnik - olej może pracować inaczej

                                                    Motul 8100 X-lite 0W-30

                                                    Mam teraz zalany - super olej.

                                                    Motul X-cess - po prostu olej, spełniał swoje zadanie w silniku HDI bez filtra cząstek stałych (nic więcej nie było potrzeba).

                                                    Dobrym olejem, na którym jeździłem był Motul 8100 X-CLEAN C3 5w-40.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X