Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Seed
    dodam, ze bylo kolo 13 tys. olej byl złoty.
    To akurat nie jest wykładnia jakości bo albo masz czysto albo olej ma mało detergentów.
    To tak teoretyzując.Jesli chodzi o TFSI juz wielokrotnie mówiłem kolegom aby spróbować się dowiedzieć gdzie leży wina konstrukcji silnika , podpowiedałem aby przyjżeć sie pierscieniom i ich byc może błednemu montażowi
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Pidziek
      To akurat nie jest wykładnia jakości bo albo masz czysto albo olej ma mało detergentów.
      no akurat Motul slynie z wlasciwosci myjacych - a moj silnik od kilku lat na nim jedzi - wczesniej w Niemczech serwis lał Mobil 1 0W40.
      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

      Komentarz


      • PAOLO ESCO. Z moich informacji wynika, że w Felicji 1,9D olej powinno się zmieniać co 7500. Ty napisałeś, że zmieniałeś co 15 000. Dlaczego? Odnośnie koloru oleju po jakimś czasie w silniku. Myślę, że im olej jest później ciemniejszy ( ale nie od razu np. po 1000 ) to dobrze, ponieważ dobrze myje ona cały syf w silniku. Przecież nawet w najlepszym oleju wszystkie zanieczyszczenia muszą się gdzieś podziać a to powoduje, że olej powinien jednak ściemnieć. Dlatego uważam, że zadowolenie z tego, że po 15 000 olej ma fajny kolor nie jest dobre, ponieważ teoretycznie słabo czyścił silnik. U mnie po pierwszych 15 000 olej miał taki kolor jak teraz Shell po 5 000. Podobno Shell ma dużo środków czyszczących w składzie. Nie bronię Shella. Piszę to co widzę. Ktoś może powiedzieć, że olej jest słaby jakościowo a ktoś inny może powiedzieć, że dobrze spełnia swoje funkcje. My raczej tego nie sprawdzimy. To co na pewno zaobserwowałem to na pierwszym oleju na biegu jałowym spalanie 0,5 do 0,6 ale częściej 0,5, a teraz częściej 0,6. Czyli na pewno jest gęstszy. Tak jestem krótko na forum ale od około 2 lat cały czas je czytam bo jest to możliwe bez rejestracji ( czasami nie mogłem tylko wejść w jakieś linki a tak wszystko było dostępne). PAOLO fajnie, że specjalnie wziąłeś 1,4 ale ja bym go nigdy nie wziął! Wolę swoje 1,4 TSI bo fajnie jeździ. Nadal twierdzę jest to majstersztyk technologiczny

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Ceed1
          Odnośnie koloru oleju po jakimś czasie w silniku. Myślę, że im olej jest później ciemniejszy ( ale nie od razu np. po 1000 ) to dobrze, ponieważ dobrze myje ona cały syf w silniku. Przecież nawet w najlepszym oleju wszystkie zanieczyszczenia muszą się gdzieś podziać a to powoduje, że olej powinien jednak ściemnieć. Dlatego uważam, że zadowolenie z tego, że po 15 000 olej ma fajny kolor nie jest dobre, ponieważ teoretycznie słabo czyścił silnik
          Nie do konca prawda - w dieslu - owszem - olej musi byc czarny - zbiera sadze i to tylko o nim dobrze swiadczy. W bezynie - tak jak u mnie w drugim aucie - stosuje oleje o duzym TBN, co druga wymiana plukanka - silnik jest czysty to i olej jest czysty.
          To tylko dobrze siwadczy o oleju.
          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Ceed1
            zadowolenie z tego, że po 15 000 olej ma fajny kolor nie jest dobre, ponieważ teoretycznie słabo czyścił silnik.
            można też napisać, że dobry jakościowo olej z wysokim TBN posiada zdolność do utrzymywania silnika w czystości oraz zdolność do neutralizacji kwaśnych produktów spalania, bez znacznej utraty własnych parametrów. :wink:
            Zamieszczone przez Ceed1
            Podobno Shell ma dużo środków czyszczących w składzie.
            -mocno uogólnione...ale tak, może mieć. (oczywiście zależy to też od min. ACEA i specyfikacji którą ma spełniać dany olej - przy VW 504.00 i ACEA C3 TBN będzie w granicy 6 a przy np. VW 502.00 i ACEA A3 może mieć np. TBN 11).
            Zamieszczone przez Ceed1
            Wolę swoje 1,4 TSI ... nadal twierdzę jest to majstersztyk technologiczny
            mechanicy na serwisach i warsztatach już zacierają ręce z myślą o przyszłych naprawach :P Ceed1 -silniczek masz oczywiście fajny ja jednak wolę moją prostą "taczkę". :wink:
            Zamieszczone przez Ceed1
            na biegu jałowym spalanie 0,5 do 0,6
            u mnie dokładnie 0,6.

            Miało nie być o silnikach - to wątek olejowy...
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • PAOLO. OK koniec już o silnikach. Napisz jeszcze czemu wymieniałeś olej w Felicji 1,9D co 15 000 skoro według instrukcji jest co 7500?

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Ceed1
                PAOLO. OK koniec już o silnikach. Napisz jeszcze czemu wymieniałeś olej w Felicji 1,9D co 15 000 skoro według instrukcji jest co 7500?
                Bo to silniki konstruowane kiedy standardem było API SH więc oleje jakościowo 2-3 klasy gorsze niz obecne.
                Te silniki miały swój żywot w corollkach miedzyliftingowych ,silnik muł ale nie do zarżnięcia w porównaniu do japonskiego odpowiednika lubial trochę pocieknąc ale żywotnośc miał doskonałą.

                Przy TBN na poziiomie min.10 spokojnie mozna obrać 15 000 jako max.
                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz


                • ...no i Pidziek wyjaśnił
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Pidziek, PAOLO ESCO. Panowie teraz to mnie rozbroiliście. Jesteście mądrzejsi niż producent :shock: . Bzdury piszecie! Nie spotkałem się jescze aby wymieniać olej po dwukrotnie większym przebiegu niż podaje producent ( instrukcja obsługi ). Trend jest wręcz odwrotny ( sam tak robię ) aby olej zmieniać częściej. I jak tu teraz w świetle tego faktu poważnie traktować wasze wczesniejsze opinie? I nie wiem ile "mądrych" rzeczy byście teraz nie napisali to u mnie opinie macie wyrobioną! Możecie "atakować"

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Ceed1
                      Możecie "atakować"
                      luzikkkkk
                      Niemiecka instukcja serwisowa ---> Informieren Sie auch, daß bei Fahrzeugen mit hoher Laufleistung spätestens nach 15 000 km ein Ölwechsel-Service, unabhängig
                      von der Jahresinspektion, durchgeführt werden muß.
                      Moja Felę ściągnąłem z Niemiec. Tam miała wymieniany olej w trybie co 15 tys km. ( zgodnie z ksiązką serwisową prowadzoną DE).
                      Z tego co wiem to "Producent jedynie zaleca wykonywanie przeglądów w silnikach diesla co 7500 km - co przy stosowaniu oleju VW 501.01 jest jak najbardziej wskazane (stara specyfikacja jest już przestarzała bowiem dotyczy wyłącznie olejów, które uzyskały certyfikat przed marcem 1997 roku) ale dla nowszej VW 505.00 spokojnie wystarczy 15 tys km.
                      Zresztą Cześci sami podają różnie 7500-10 000 tys km do wymiany oleju a w manualu z 1995 r 7500 dla 1,9D tylko należy wziąć pod uwagę, że tak skróconą wymianę oleju przyjęto ze względu na mocno zasiarczone paliwo - stąd w Polsce i państwach bloku wschodniego zalecano taką wymianę robić co 7500 km ale już w Niemczech ASO robiło wymiany co 15 tys km. Szkoda że nie mam książki mojej serwisowej z niemieckiego ASO od Feli to bym dodał skana.

                      O oleju do diesla piszemy tutaj --- > Forum - Octavia Club Polska
                      Załączone pliki
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Witam
                        Jaki olej jest zalany fabrycznie w Octavii Tour 2011 1.6LPG ?
                        Wiem , że jest to Castrol Edge tylko który ?
                        Dzięki

                        Komentarz


                        • Castrol EDGE Professional LongLife III 5W-30

                          najprawdopodobniej (i teoretycznie) ten, ale to raczej to samo co "zwykly" castrol edge, ale Twoj wybor

                          Komentarz


                          • ....Castrol idzie na pierwsze rozlanie na 100% w zakładzie montażowym w Polkowicach (do DIESLA) --- > Link Nowe silniki benzynowe będą dopiero niedługo montowane w Polkowicach w najnowszej części nowego zakładu, który będzie niedługo otwarty... więc twierdzenie że jest rozlewany także w innych zakładach produkujących silniki (benzynowe) VW jest postawione na wyrost. Pisałem kiedyś w wątku do TDI --- > Ravenol i Pentosin to też oleje OEM ( a macie sprzedawcę Pentosina na forum przecież - Maciejek) --- > płyny techniczne Pentosin są zgodne z wymagającymi normami OEM wielu czołowych w świecie producentów samochodów a firma Pentosin uzyskała 27 aprobat na fabryczną aplikację swoich produktów w nowych pojazdach. Jestem ciekawy czy w Hiszpanii przypadkiem nie zalewają silników Repsolem itd...
                            Inna sprawa że VW przez wiele lat współpracował ( z obopólnym zadowoleniem) z Fuchsem który był zalewany fabrycznie w silnikach. Z tego co pamiętam nie tak dawno nr 1 w Skodzie był Shell i Mobil ...teraz znów Castrol :wink: $$$ robi swoje ...

                            Wybierz olej z dobrymi parametrami i odpowiednimi specyfikacjami ( VW 502.00 z jak nawyższym TBN będzie idealny - wymiana co 15 tys przy LPG) .
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • w przypadku oleju czy faktycznie jest jakaś różnica między producentami? wg instrukcji podane są specyfikacje producenta, czy to nie wystarczy przy kupnie?
                              dla mojej 1,6MPI+lpg napisane jest że VW 501 01 albo VW 502 00 (stałe okresy przeglądowe), kupiłem Lotos który spełnia 502 00, odpowiednik castrola (magnatec 5w40) był droższy, skoro to ma być teoretycznie to samo to po co przepłacać? no chyba że się mylę to mnie poprawcie..
                              W trakcie katowania maszyny...

                              Komentarz


                              • Trochę poczytałem i obecnie Castrol produkuje trzy oleje Edge do Skody w benzynie:
                                - 5W-40 (VW 502 00/ 505 00,)
                                - 5W-30 (VW 504 00/ 507 00,)
                                - 0W-30 (VW 502 00/ 505 00,)
                                Ten silnik 1.6 to bardzo stara konstrukcja miałem w golfie 90r o mocy 75km, potem taki sam silnik miałem w Audi A4 95r o mocy już 101km. Generalnie silnik bardzo dobry, praktycznie bezawaryjny.
                                Dodam, że mam stałe okresy wymiany oleju i w serwisie skody powiedzieli że najlepszy będzie 5W-40.
                                Który z tych olejów będzie najlepszy do 1.6 LPG ?

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Audioza
                                  Trochę poczytałem i obecnie Castrol produkuje trzy oleje Edge do Skody w benzynie:
                                  - 5W-40 (VW 502 00/ 505 00,)
                                  - 5W-30 (VW 504 00/ 507 00,)
                                  - 0W-30 (VW 502 00/ 505 00,)
                                  Ten silnik 1.6 to bardzo stara konstrukcja miałem w golfie 90r o mocy 75km, potem taki sam silnik miałem w Audi A4 95r o mocy już 101km. Generalnie silnik bardzo dobry, praktycznie bezawaryjny.
                                  Dodam, że mam stałe okresy wymiany oleju i w serwisie skody powiedzieli że najlepszy będzie 5W-40.
                                  Który z tych olejów będzie najlepszy do 1.6 LPG ?
                                  Dla mnie żaden
                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                  Komentarz


                                  • Witam

                                    Poczytałem wątek o olejach i mam na prawdę niezły zamęt w głowie Chyba zdecyduję się zalać 1,4 tsi Motulaem Specific VW 504/507. A filtr oleju to jaki bądź ? Czytałem w necie o problemach z w/w silnikami po założeniu Filtrona :evil:

                                    Komentarz


                                    • Olej wymienialem przeszlo 4500km temu. Czytajac ten watek zaciekawilo mnie picie oleju. Zatem zrobilem sobie taki oto test na niemieckiej autostradzie (trasa dlugosci 700km): ostre butowanie, przeciaganie czesto na kazdym biegu do konca, obroty min. 3500, biegi 1-4 sluza tylko do rozpedzania, 5-6 do utrzymania stalej predkosci. Na koniec dnia zagladam pod maske i stwierdzam ubytek rzedu 2,5mm na bagnecie.
                                      Stad pytanie czy jest w ogole mozliwe aby nawet w tak skrajnych warunkach silnik nie pil oleju? Wiadomo instrukcja wspomina, ze to normalne.
                                      Przebieg 21000km, olej zmieniany przy 4000km i 14500km. Caly czas jade na wczesniej wspomnianym Fuchsie.
                                      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez idas
                                        Stad pytanie czy jest w ogole mozliwe aby nawet w tak skrajnych warunkach silnik nie pil oleju?
                                        Nie jest możliwe aby jakikolwiek ciśnięty silnik nie brał oleju. Japońskie silniki motocyklowe pobierają wtedy bardzo mało.
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz


                                        • Wymieniałem ostatnio olej (co prawda nie w skodzie tylko cruze) i za nawową i radą PAOLO ESCO zalałem Statoil Lazerway G 5w30. Poprzednio miałem wlany Mobil1 0w40 ale jeszcze z tej starej serii (nie NewLife). Jakie wrażenia. W sumie wszystko na plus.
                                          - silnik chodzi jakby trochę ciszej, i barwa dźwięku przyjemniejsza dla ucha,
                                          - zdecydowanie lepiej wkręca się na obroty a co za tym idzie znać na przyspieszeniu (moje odczucie może być subiektywne ale nawet moja żona spytała czy coś robiłem z autem bo jakby lepiej przyspiesza,

                                          Nie jestem w stanie powiedzieć jak odpalanie na zimno przy dużych mrozach bo zima odpuściła.
                                          Ogólnie jestem zadowolony i polecam.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez kiniu_tar
                                            żona spytała czy coś robiłem z autem bo jakby lepiej przyspiesza,
                                            :haha:
                                            Tak z ciekawości ile płaciłeś za 1L i jaką miałeś datę produkcji? Bo sam już na dniach muszę olej zmienić (pewnie znów V 0W/30) i jak patrzyłem po opakowaniach to data produkcji tam widniejąca to listopad 2011 - więc super.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • ja już zrobiłem na Statoil Lazerway V 0W/30 już ok 4kkm i mogę potwierdzić co kolega napisał że silnik nieco ciszej pracuje, lepiej wkręca się na obroty i ta praca silnika jest jakby bardziej miękka niż na poprzednich olejach(LL 4200 i Castrol LL). Jedyne co zaobserwowałem to skoki tem silnika podczas jazdy, ale to może raczej wpływ niskich temperatur, zobaczę jak będzie cieplej jak będzie się to kształtowało. I dodatkowo w tych niskich temperaturach silnik po uruchomieniu nie miał "drgawek" i w zasadzie po chwili schodził z wyższych obrotów do normalnej pracy. Tu mam porównanie do identycznej skody teścia i tam na oleju Castrol LL 5W30 trochę po uruchomieniu silnik pracował nierówno. Ogólnie dzięki namowie PAOLO ESCO kupiłem ten olej i jestem zadowolony, jedyny minus to nie znalazłem tego oleju w opakowaniu 4l tylko są 1l.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez rafik11
                                                nie znalazłem tego oleju w opakowaniu 4l tylko są 1l.
                                                hehe ciesz się, że wogóle go dostałeś :wink: u mnie tylko 4L są na stacji :shock: trzeba czekać na kolejną dostawę - za to olej "świeżynka" jeśli chodzi o datę produkcji. Jadę po południu i chyba kupię te "ostatki" jeśli jeszcze będą. Osobiście chciałem Synthoila Longtime 0W/30 zalać dla porównania ale zero opcji zakupu w PL :? Z ciekawych jeszcze są MIDLAND CRYPTO 0W-30 i VALVOLINE SYNPOWER MXL 0W-30 , Agip 7008, 0W/30, Millers XF Longlife 0w30 i bardzo dobry FUCHS TITAN SUPERSYN 0W30 . Więc jak ktoś chce to ma inne opcje do wyboru oprócz LazerWay (nie wykupujcie wszystkiego .... a wogóle to przez telefony do Statoil Pl i zapytania o ten olej widzę, że podnieśli cenę :evil: ) X-lite mam u żony w aucie. Jak do tej pory sprawuje się dobrze, nawet w zimie przy porannym rozruchu i dużych mrozach.
                                                rafik11 - ciekawe jak będzie z braniem oleju w Twoim silniku. Te 1,8 TSi potrafią sobie wypić :?
                                                Zamieszczone przez rafik11
                                                nie znalazłem tego oleju w opakowaniu 4l tylko są 1l.
                                                są dostępne tylko 1 L opakowania.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Tak z ciekawości ile płaciłeś za 1L i jaką miałeś datę produkcji?....
                                                  Kurcze nie spojrzałem na datę a nie mam już butelek. Cena 38 pln/1l

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Jadę po południu i chyba kupię te "ostatki" jeśli jeszcze będą.
                                                    ---> W związku z tym, że oferta 0W/30 jest słaba a ciekawych i dobrych produktów (te wymieniłem powyżej) na rynku PL dostępnych od ręki jak na lekarstwo... ponownie kupiłem V 0W/30. Kto może sobie kupić ten olej lub nie !– „lotto mi” to całkowicie ponieważ nie sprzedaję niczego nie prowadzę też tzw. szeptanego marketingu! Piszę, ponieważ sprawdziłem ten olej i uważam, że jest dobrym produktem. Ot cała tajemnica. Nie interesuje mnie też, że pisząc o tym produkcie napsuję trochę krwi tym czy innym osobom...
                                                    Tak jak pisałem "zwinąłem" wczoraj wszystkie 4 litrowe sztuki tego oleju ...i w Zielonej Górze została na chwilę obecną tylko 1 litrowa bańka na drugiej stacji Statoila. :lol:
                                                    Cena tego oleju w stosunku do tego, jak kupowałem wcześniej wzrosła z 43 zł na 49 zł za litr :tuk: --- > strona 85 tego wątku.
                                                    Co ważne wszystkie 4 butelki z jednej partii z datą produkcji 11 lipiec 2011r- więc świeżynki. ( nie jak podałem listopad powyżej - z listopada ( też na L) były inne z serii 5W/30). Na drugiej stacji była data produkcji z października 2011- taką partię miałem ostatnio kupioną! - ale była tylko jedna litrowa butelka tego konkretnego oleju :? I tak na marginesie - formulacja oleju wykazana w tej karcie z 2011-05-12 Page not found odpowiada produktowi który możemy kupić). Więc wciskanie ludziom kitu przez panią/pana skodaoctavia ..., że na rynek PL idą stare partie i to w dodatku z inną formulacją nie jest prawdziwe.
                                                    Najfajniejsza sprawa w tym oleju to zabezpieczenie - niby błahostka a cieszy :P
                                                    Na wyjazd do Włoch sprawdzę coś z wyższym HTHS (3,5) ...a jesienią-zimą zaleję coś zupełnie innego...
                                                    Załączone pliki
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X