jamesbondzio. Tak poza tematem. Gdzie dokładnie robiłeś pomiar mocy? Proszę nie naskakiwac na mnie za zmiane tematu. Tylko raz.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Wystarczy w takim razie kupic strzykawkę w aptece za 3zł + metrowy weżyk i wyssać z miski przez bagnet wystarczającą ilość....Zamieszczone przez Ceed1aha zapomniałem dodać. U mnie aby upuścic olej należy odkręcić całą dolną osłonę silnika. Trochę roboty przy tym jest.
Oczywiscie na siłe sie nie przekona wszystkich że płukanki sa dobre podobnie jak to że warto kupowac lepsze komponenty do samochodu.
Wcale mnie to nie dziwi ludzie szukaja czesto tanio (nie znaczy dobrze bo to sie gryzie) i tutaj trzeba byc wyrozumiały :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zwłaszcza że są silnii wrazliwe na mniejszy poziom i panewki sie zacierają a sa takie silniki ...Zamieszczone przez rufus295Wydaje mi się że między max a min. jest jeden litr, także nie trzeba z zaniżonym poziomem jeździćProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Panowie doradźcie co zalać do mojego 1,6 BFQ bez gazu. Rocznie robię niecałe 10 tyś km w tym większość po mieście. Aktualnie mam wlany Mobil 1 0W40 i zastanawiam się czy zostać przy tym oleju czy zalać może np:
- Statoil LazerWay V 0W30,
- Statoil LazerWay G 5W30,
- Mobil 1 5W30,
lub inny z normą 502.00.Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r
Komentarz
-
-
Jak pojedzie pod serwis z 1/4 powyżej minimum i tam doleje płukanki, to i tak poziomu max nie przekroczy :wink:Zamieszczone przez PidziekZwłaszcza że są silnii wrazliwe na mniejszy poziom i panewki sie zacierają a sa takie silniki ...Zamieszczone przez rufus295Wydaje mi się że między max a min. jest jeden litr, także nie trzeba z zaniżonym poziomem jeździć
Komentarz
-
-
:2kc wiecie co Panowie, czytam te posty na temat płukanki i poprostu ręce opadają....no co ma się stać z silnikiem :roll: jak wlejecie płukankę 150-300ml ??? NIC. Silnik pracuje na wolnych obrotach +- 1000/1400 przez jakieś 10 minut - bez gazowania i bez jazdy. To jakie ma się tam wytworzyć ciśnienie (lekkie zwiększenie obrotów nie ma praktycznie żadnego negatywnego wpływu przy dolaniu tak znikomej ilości płukanki) żeby musiał "wywalić" przez nadmiar oleju uszczelki czy też "uszkodzić silnik". Panowie, bądźcie poważni. Jaki jest sens odsysać te minimalne ilości oleju przed wlaniem płukanki ??? Powiedzcie mi, że tak samo dbacie o swoje zdrowie odmierzając tak drobiazgowo kropelki syropu przed zastosowanie? Jeżeli ktoś nie jest przekonany do płukanki - nie róbcie - nikt Wam nie nakazuje.
Jeszcze jedno. Jeżeli po zastosowaniu płukanki nastawiacie się, że z miski olejowej muszą ścieknąć jakieś "syfy, gluty itp" to możecie się poczuć zawiedzeni gdy zleci "tylko" czarny wodnisty olej...nic bardziej mylnego. Płukanka, prócz związania zanieczyszczeń znajdujących się w starym oleju i w nim rozprowadzonych, pomaga dodatkowo utrzymać zdolność świeżego oleju do neutralizacji kwaśnych produktów spalania. To jest jej zadanie. Jeżeli ktoś liczy, że nagle "odpadną" z chwilą użycia płukanki wszelkie nagromadzone laki, pokost itp syf to proszę sobie wyobrazić co by było gdyby taki "kawałek pokostu" zapchał któryś z kanalików olejowych w silniku itd...
Szukajcie płukanek opartych na detergentach - świetą płukankę (w przystępnej jeszcze cenie) produkuje zwłaszcza Millers - Amsoil, LM i Motul też jak najbardziej godne polecenia.
:wink:sam na własne oczy widziałem jak po odsysaniu w moim byłym BXE oleju ...mechanik dodatkowo odkręcił korek spustowy w misce i jeszce spokojnie szklanka oleju zleciała - miska olejowa była tak ukształtowana że nie dało rady odessać całości starego oleju. W 1,9 TDI AXR miska olejowa jest inna i problemu takiego nie ma ...ale ja i tak pomimo odysania zawsze wolałem spuszczenie oleju poprzez odkręcenie korka spustowego w misce. ( nie wspomnę o odessaniu starego oleju z obudowy filtra (3/4 szklanki starego oleju tam się znajdzie) - jeżeli takowy występuje - jak w przypadku BXE). No i są jeszcze tacy, którzy dodatkowo odysają/spuszczają olej demontując chłodnicę oleju :spin:Zamieszczone przez degeneratCzy przy zastosowaniu płukanki konieczne jest spuszczenie oleju przez spust w misce olejowej, czy też wystarczy odessanie starego oleju?
pełen syntetykZamieszczone przez opermonco zalać do mojego 1,6 BFQ bez gazu
jeżeli jesteś z niego zadowolony to nie szukaj "dziury w całym", jeżeli nie to masz kila porządnych produktów wymienionych w tym wątku. Z tych w/w przez Ciebie każdy będzie odpowiedni na te +- 10 tys km.Zamieszczone przez opermonmam wlany Mobil 1 0W40 i zastanawiam się czy zostać przy tym olejuPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Re: X-lite 0W30
Kto to poprawnie zinerpretuje i wyjasni ? :-)Zamieszczone przez AntPanowie. Dzisiaj dostałem analizę Motula X-lite 0W30 z mojego samochodu (245KM). Analiza zrobiona dzięki uprzejmości Pidźka (dzięki!). Olej zrobił 9500km i łatwo nie miał. Filtr powietrza od S3 wymieniany co 5tkm. Poniżej co wyszło:
ObrazekOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Robeto: dziękuje za długą pogawędkę
Ant: poczekam na opinie.
Ja od siebie tylko w kilku zdaniach aby nie powielać tego co opowiadałem.
TFSI to uszczelnienia raczej, piramida był ostatnio u mnie i chyba preparat załatwił sprawę w BKD więc i tutaj chyba trzeba to zrobić.
Poziom sapsów na przyzwoitym poziomie ze względu na duuuuże dolweki.
Dolot cały w wolnej chwili do sprawdzenia, filtr powietrza.
Czy tak cos było robione (uszczelniane, coś na zaworach ) ?
Filtr powietrza dobrany dobrze ?
Coś z pierscieniami olej sie przepala ....jakby to zrzucić i sprawdzić poprawność montazu pierscieni dało by to odpowiedz na kilka ciekawych pytań.
Chyba że kolejny silnik do uszczelnienia i doraźnej naprawy :lol:Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
[quote="Pidziek"]Robeto: dziękuje za długą pogawędkę
Ant: poczekam na opinie.
Ja od siebie tylko w kilku zdaniach aby nie powielać tego co opowiadałem.
TFSI to uszczelnienia raczej, piramida był ostatnio u mnie i chyba preparat załatwił sprawę w BKD więc i tutaj chyba trzeba to zrobić.
Poziom sapsów na przyzwoitym poziomie ze względu na duuuuże dolweki.
Dolot cały w wolnej chwili do sprawdzenia, filtr powietrza.
Czy tak cos było robione (uszczelniane, coś na zaworach ) ?
Filtr powietrza dobrany dobrze ?
Coś z pierscieniami olej sie przepala
Nie ma za co.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Żelazo - 39 to dosyć wysoki wynik, pochodzi ze zużycia metalowych podzespołów, wynik wzrasta wraz z długością okresu eksploatacji. Zelazo pochodzi przeważnie z wewnątrz silnika, z cylindrów, kół zębatych, pierścienie, wału korbowego, tuleji, łożysk, obudowy, i rdzy...
Potas -34 ...wszystko ok z chłodzeniem silnika? Nie ubywa gdzieś płynu?
Wysoka ilość wapnia używanego jako detergent. (nie ma molibdenu)
Wysoka ilość fosforu - używany jako przeciwutleniacz, stabilizator ciśnienia , chroni przed korozją i działa jako inhibitor (związek chemiczny powodujący zahamowanie bądź spowolnienie reakcji chemicznej)
Wysoka ilość cynku - działa przeciwzużyciowo, przeciwutleniająco, dodatek inhibitora.
% zawartość paliwa - jeździłeś na krótszych odcinkach? Widać że masz bogatą mieszankę paliwa podawaną na zimy silnik - pewnie żeby się szybciej katalizator dogrzał :wink:
Sunstancje nie rozpuszczalne 0,4-0,6 pochodzą z komory spalania, utleniania oleju, i brud, który jest zasysany przez silnik w układzie dolotowym - niska ilość wskazuje na dobrą filtrację powietrza i oleju. --->właśnie to świetnie widać.Zamieszczone przez AntFiltr powietrza od S3 wymieniany co 5tkm.
Ant Szkoda że TBN nie masz wykazany. Przypadłości normalne jak dla tego silnika.
...a coś z nim nie tak? Bo wg mnie nie czepiał bym się filtru powietrza - Sunstancje nie rozpuszczalne jak najbardziej w normie, filtracja dobra.Zamieszczone przez rOBERTO795Filtr powietrza dobrany dobrze ?
przecie to dwa zupełnie inne silniki...więc skąd tak daleko wysunięte wnioski?Zamieszczone przez PidziekTFSI to uszczelnienia raczej, piramida był ostatnio u mnie i chyba preparat załatwił sprawę w BKD więc i tutaj chyba trzeba to zrobić.
spadam bo mnie młoda opier...
iaskownica: i muszę iść olej kupić :lol: - spożywczy, żeby nie było :lol:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Paolo tam jest żelazo 39 a nie miedź (copper). Silnik ma w tej chwili 93500km. Jeśli chodzi o płyn chłodniczy to w przeciągu 15tkm dolałem jakieś 100-200ml (nie pamiętam dokładnie, muszę zobaczyć butelkę z płynem). Pytałem się mechanika czy może uszczelka pod głowicą do wymiany, ale mówił że jest OK. Wcześniej miałem wymieniane uszczelniacze zaworowe przy jakiś 74tkm. Codzienny mój dojazd do pracy to około 6-7km. Powrót tak samo, tylko czasem jeszcze zrobie dodatkowo 3-4km. Samochód głównie jeżdżony w mieście (jakieś 85%). Jeśli chodzi o tbn to analiza miała być pełna z tbnem. Może nie dopatrzyli.
Komentarz
-
-
poprawiłem ...błąd pewnie z tego, że młoda mnie opierniczała, że klikam a nie idę do sklepu :wink: (przy okazji literówki też poprawiłem...)Zamieszczone przez Antżelazo 39 a nie miedź
może stąd jakieś pozostałości żelaza a do tego masz pewnie dosyć mocny program. Ile było podciągnięte z bazowej mocy silnika?Zamieszczone przez AntWcześniej miałem wymieniane uszczelniacze zaworowe przy jakiś 74tkm.
czyli bardzo mało przejechane.Nie powinno w nim być dużo zelaza.Zamieszczone przez AntSilnik ma w tej chwili 93500km
a jednak...widać że coś nie tak po zawartości potasu.Zamieszczone przez Antpłyn chłodniczy to w przeciągu 15tkm dolałem jakieś 100-200ml
:szeroki_usmiechZamieszczone przez AntSamochód głównie jeżdżony w mieścieto wiadomo skąd ta % zawartość paliwa w oleju.Zamieszczone przez Antdojazd do pracy to około 6-7km
Ile robiłeś dolewek oleju? Bo pewnie to wpłynęło na taki dobry wynik dodatków przeciwzużyciowych.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zależy od hamowni, na jednej 213KM na drugiej 226KM w serii.Zamieszczone przez PAOLO ESCOmoże stąd jakieś pozostałości żelaza a do tego masz pewnie dosyć mocny program. Ile było podciągnięte z bazowej mocy silnika?
Zużycie oleju 0,5l/1000km.Zamieszczone przez PAOLO ESCOIle robiłeś dolewek oleju? Bo pewnie to wpłynęło na taki dobry wynik dodatków przeciwzużyciowych.
Komentarz
-
-
Ant: Ja Ci wspominalem dolewki na tak dużym poziomie nie wpływaja na ilość TBN który podobnie jak lepkosc nie uległa zmianie, to nie jest istotne tutaj czy jest 9 czy 11 bo na pewno odpowiada wartości praktycznie fabrycznej.
Za to podniesiony poziom silikonu prawodopodbnie odpowiada ta akcja serwisowa jaką miałeś .
Przy okazji zrobilem analize oleju w skrzyni manualnej, zobaczcie !! :-)
Ce site web est à vendre ! corollaclub.org réunit des informations et annonces. Nous espérons que vous y trouverez les informations que vous recherchez !
I mówia że sie oleju nie wymienia ...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Si trochę jest, a nie jest on dodawany jako dodatek antypienny do X-lite, no chyba, że formulację ostatnio zmienili. Skąd ten krzem ? Jak się pojawia, to zawsze otwarte jest pytanie o dolot - czysty ? szczelny ? A może uszczelniano silikonem dekiel po wymianie uszczelniaczy albo nowe uszczelniacze były czymś silikonowym zakonserwowane ?Zamieszczone przez PAOLO ESCOBo wg mnie nie czepiał bym się filtru powietrza - Sunstancje nie rozpuszczalne jak najbardzi
Potasu jednak sporo, a w X-lite jako dodatek on nie występuje, więc podejrzenie pada na płyn.
Żelazo - 6ppm/1k mil - sporo, jak na dotarty silnik, ale przy takim programie można uznać za normę.
Zbadaj może jeszcze raz następny olej, jak potas będzie znów wysoki, to pewnie płyn.
No i konsumpcja oleju - kosmos (choć oczywiście w normie VW).Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zak: Dobry trop.
Silikon tutaj raczej odpowiada za ewentualny brud coś z dolotem oraz silikonowe zaprawki pomontażowe które sie wymywa albo silnik nie odstał swojego i został uruchomiony szybko po naprawie i uszczelnianiu.
Tutaj mysle płukanka i olej poprawią efekt.
Ilośc detergentów i zwiazków antyzużyciowych podobna jak u jego Niemieckiego konkurenta Fuchs Supersyn 0W30.

Supersyn nieco lepszy w zabezpieczeniu przed zużyciem (fosfós i cynk) ale motul teoretycznie ma minimalnie wiekszy pakiet detergentów choc oba oleje z tego co widzę TBN na poziomie ok. 10-11 więc spora nadwyżka aby obsłużyć 503.01 i wydłuzony interwiał.
Co więcej X-Lite wypadł by myslę lepiej jakby nie zawartość po prostu płynu chłodniczego który sie minimalnie siączy, to wpływa na wzrost tarcia granicznego, przerywania filmu olejowego w węzłach tarcia dzieki obszarom w których zamiast filmu jest glikol.
Tutaj lepkość 0W30 się nie spisuje w tym silniku w ktrym jest mimo zachowanej lepkosci nominalnej poważny ubytek, wada silnika błąd montażowy....Marcin rozważ opcję zrzucenia głowicy i weryfikacji poprawnosci montażu pierscieni, zrób to komisyjnie i moze jesli by się udało że auto ma wadę o której nie zostałeś poinformowany uderz do SAP.
Głowicy nie musisz od razu honować, sa specjalne stoly na których rozsypuje się specjalna magnesią i sprawdza nierównosci.
Te dolewki są rujnujace, zobaczysz jak na CFS-ie pobór ale tutaj ewidentnie sa dwie rzeczy nieszczelnośc która powoduje przedostawanie sie chłodziwa do oleju oraz coś na pierscieniach bo takie ilosci oleju spalanego z szacunkiem 1.8T jakoś wzmacniaja po 50% i jest OK a TFSI już nie moze bo zacznie pić olej....więc warto to sprawdzić.
Dodatek do uszczelnienia mikro pekniec bedzie w przyszłym tygodniu to załatwi się sprawę płynu ale nie wiem co z poborem oleju.
Jak to teraz na CFS-ie wyglada daj cynka w wolnej chwili
Pozdrawiam serdecznieProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
to całkiem prawdopodobne - stąd pewni ten wynik.Zamieszczone przez zak14A może uszczelniano silikonem dekiel po wymianie uszczelniaczy albo nowe uszczelniacze były czymś silikonowym zakonserwowane ?
+1 (płukanka oparta na detergentach-dodajmy).Zamieszczone przez PidziekTutaj mysle płukanka i olej poprawią efekt.
Pidziek zapewne jeżeli o ten płyn chodzi to tak...ale uwzględniając ogromną :shock: ilość dolewek ten wynik badania nie daje możliwości wiarygodnej oceny X-lite - jak wyglądała by analiza tego przepracowanego oleju bez dolewek! z uwzględnieniem dodatku płynu chłodniczego? ... Zapewne żaden z olejów, bez względu na markę, by czegoś takiego w dobrym stanie nie wytrzymał. Tutaj całą sprawę, jeżeli chodzi o wynik analizy ratowały zapewne potężne dolewki świeżego oleju. Niestety VW po raz kolejny daje ciała z montażem - to już któryś kolejny silnik konsumujący zbyt duże dwaki oleju - w 1,8 zmiana oleju jednej marki na drugą też nie wiele pomaga, więc ewidentnie nie jest to wina oleju ale tak jak piszesz wada silnika lub błąd montażowy.Zamieszczone przez PidziekX-Lite wypadł by myslę lepiej jakby nie zawartość po prostu płynu chłodniczego który sie minimalnie siączyPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
http://allegro.pl/shell-helix-ultra-...265620487.html a moze teraz zalać do swojej 01 takiego shella 5w40? (1,6 bez BFQ przeb ok 130 tys) z tego co ASO mówiło teraz zalany castrolem 5w40 magnetec, a wczesniej kartke znalazłem, ze lali mobila 1 5w50
Komentarz
-
-
Ja kupiłem samochód jak miał 70000km. Teraz ma 93500km. Zalewany był Castrolem serwisowym. Potem był Millers Longlife z serii premium, zrobiłem na nim 3tkm i wymiana na Motula Specific. Specific zrobił 9tkm i wymiana na X-lite. Wszystkie wymienione wyżej oleje brał w podobnych ilościach. Teraz X-lite zmieniłem po 9tkm na Millersa CFS5W40 i zobaczymy jak będzie, ale cudów nie oczekuję. Zacząłem się zastanawiać nad zrobieniem pierścieni tłokowych, ale Witek z MRMotors sprawdzał silnik pod kątem cofania zapłonu i powiedział, że on by remontu nie robił tylko zmienił turbinę bo silnik trzyma parametry. Teraz się zastanawiam co robić, ale większość mechaników z którymi rozmawiałem powiedzieli, żeby dolewać i jeździć. Chyba że chcę być pionierem jeśli chodzi o pierścienie tłokowe bo oni mi gwarancji nie dadzą że to jest przyczyna.Zamieszczone przez zak14Ant, na jakich olejach to auto jeździło wcześniej ? Od początku brał dużo ?
Komentarz
-
-
Wiadro oleju rocznie do auta wartego kilkadziesiąt tysięcy złotych bez jaj to nie F1 czy WRC gdzie temat dolewek nie istnieje, auto ma jeździć cały rok.Zamieszczone przez AntTeraz się zastanawiam co robić, ale większość mechaników z którymi rozmawiałem powiedzieli, żeby dolewać i jeździć.
Nikt sobie nie zdaje sprawy że wypuszczenie bubla który przepala takie ilosci oleju to zamach na ekologię w dobie dbałosci o środowisko...
Nie ma nic bardziej toksycznego niż weglowodory pochodzące z przepalanego oleju które działają nie dość że toksycznie podobnie jak to co wydzielaja oleje z dodatkami teflonowymi (fosgen - PAOLO pewnie wiesz do czego on służy !), weglowodory to bardzo rakotwórcze i szkodliwe substancje ....nie ważne...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-

Komentarz