Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ceed1
    Rider
    • 2012
    • 461

    jamesbondzio. Tak poza tematem. Gdzie dokładnie robiłeś pomiar mocy? Proszę nie naskakiwac na mnie za zmiane tematu. Tylko raz.

    Komentarz

    • Pidziek
      RS
      • 2011
      • 1845

      Zamieszczone przez Ceed1
      aha zapomniałem dodać. U mnie aby upuścic olej należy odkręcić całą dolną osłonę silnika. Trochę roboty przy tym jest.
      Wystarczy w takim razie kupic strzykawkę w aptece za 3zł + metrowy weżyk i wyssać z miski przez bagnet wystarczającą ilość....

      Oczywiscie na siłe sie nie przekona wszystkich że płukanki sa dobre podobnie jak to że warto kupowac lepsze komponenty do samochodu.

      Wcale mnie to nie dziwi ludzie szukaja czesto tanio (nie znaczy dobrze bo to sie gryzie) i tutaj trzeba byc wyrozumiały :-)
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz

      • rufus295
        Drive
        • 2009
        • 71

        Zamieszczone przez Ceed1
        Powiecie, że moge jechać do mechanika aby mi upuścił i z zaniżonym poziomem jechac do serwisu na wymianę. Bez sensu
        Wydaje mi się że między max a min. jest jeden litr, także nie trzeba z zaniżonym poziomem jeździć :wink:

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Zamieszczone przez rufus295
          Wydaje mi się że między max a min. jest jeden litr, także nie trzeba z zaniżonym poziomem jeździć
          Zwłaszcza że są silnii wrazliwe na mniejszy poziom i panewki sie zacierają a sa takie silniki ...
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • opermon
            Rider
            • 2008
            • 318
            • Octavia II (1Z3)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Panowie doradźcie co zalać do mojego 1,6 BFQ bez gazu. Rocznie robię niecałe 10 tyś km w tym większość po mieście. Aktualnie mam wlany Mobil 1 0W40 i zastanawiam się czy zostać przy tym oleju czy zalać może np:
            - Statoil LazerWay V 0W30,
            - Statoil LazerWay G 5W30,
            - Mobil 1 5W30,
            lub inny z normą 502.00.
            Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

            Komentarz

            • degenerat
              Ambiente
              • 2011
              • 242
              • Toyota

              Czy przy zastosowaniu płukanki konieczne jest spuszczenie oleju przez spust w misce olejowej, czy też wystarczy odessanie starego oleju? :?:

              Komentarz

              • rufus295
                Drive
                • 2009
                • 71

                Zamieszczone przez Pidziek
                Zamieszczone przez rufus295
                Wydaje mi się że między max a min. jest jeden litr, także nie trzeba z zaniżonym poziomem jeździć
                Zwłaszcza że są silnii wrazliwe na mniejszy poziom i panewki sie zacierają a sa takie silniki ...
                Jak pojedzie pod serwis z 1/4 powyżej minimum i tam doleje płukanki, to i tak poziomu max nie przekroczy :wink:

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  :2kc wiecie co Panowie, czytam te posty na temat płukanki i poprostu ręce opadają....no co ma się stać z silnikiem :roll: jak wlejecie płukankę 150-300ml ??? NIC. Silnik pracuje na wolnych obrotach +- 1000/1400 przez jakieś 10 minut - bez gazowania i bez jazdy. To jakie ma się tam wytworzyć ciśnienie (lekkie zwiększenie obrotów nie ma praktycznie żadnego negatywnego wpływu przy dolaniu tak znikomej ilości płukanki) żeby musiał "wywalić" przez nadmiar oleju uszczelki czy też "uszkodzić silnik". Panowie, bądźcie poważni. Jaki jest sens odsysać te minimalne ilości oleju przed wlaniem płukanki ??? Powiedzcie mi, że tak samo dbacie o swoje zdrowie odmierzając tak drobiazgowo kropelki syropu przed zastosowanie? Jeżeli ktoś nie jest przekonany do płukanki - nie róbcie - nikt Wam nie nakazuje.
                  Jeszcze jedno. Jeżeli po zastosowaniu płukanki nastawiacie się, że z miski olejowej muszą ścieknąć jakieś "syfy, gluty itp" to możecie się poczuć zawiedzeni gdy zleci "tylko" czarny wodnisty olej...nic bardziej mylnego. Płukanka, prócz związania zanieczyszczeń znajdujących się w starym oleju i w nim rozprowadzonych, pomaga dodatkowo utrzymać zdolność świeżego oleju do neutralizacji kwaśnych produktów spalania. To jest jej zadanie. Jeżeli ktoś liczy, że nagle "odpadną" z chwilą użycia płukanki wszelkie nagromadzone laki, pokost itp syf to proszę sobie wyobrazić co by było gdyby taki "kawałek pokostu" zapchał któryś z kanalików olejowych w silniku itd...

                  Szukajcie płukanek opartych na detergentach - świetą płukankę (w przystępnej jeszcze cenie) produkuje zwłaszcza Millers - Amsoil, LM i Motul też jak najbardziej godne polecenia.

                  :wink:
                  Zamieszczone przez degenerat
                  Czy przy zastosowaniu płukanki konieczne jest spuszczenie oleju przez spust w misce olejowej, czy też wystarczy odessanie starego oleju?
                  sam na własne oczy widziałem jak po odsysaniu w moim byłym BXE oleju ...mechanik dodatkowo odkręcił korek spustowy w misce i jeszce spokojnie szklanka oleju zleciała - miska olejowa była tak ukształtowana że nie dało rady odessać całości starego oleju. W 1,9 TDI AXR miska olejowa jest inna i problemu takiego nie ma ...ale ja i tak pomimo odysania zawsze wolałem spuszczenie oleju poprzez odkręcenie korka spustowego w misce. ( nie wspomnę o odessaniu starego oleju z obudowy filtra (3/4 szklanki starego oleju tam się znajdzie) - jeżeli takowy występuje - jak w przypadku BXE). No i są jeszcze tacy, którzy dodatkowo odysają/spuszczają olej demontując chłodnicę oleju :spin:

                  Zamieszczone przez opermon
                  co zalać do mojego 1,6 BFQ bez gazu
                  pełen syntetyk
                  Zamieszczone przez opermon
                  mam wlany Mobil 1 0W40 i zastanawiam się czy zostać przy tym oleju
                  jeżeli jesteś z niego zadowolony to nie szukaj "dziury w całym", jeżeli nie to masz kila porządnych produktów wymienionych w tym wątku. Z tych w/w przez Ciebie każdy będzie odpowiedni na te +- 10 tys km.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Ant
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 129

                    X-lite 0W30

                    Panowie. Dzisiaj dostałem analizę Motula X-lite 0W30 z mojego samochodu (245KM). Analiza zrobiona dzięki uprzejmości Pidźka (dzięki!). Olej zrobił 9500km i łatwo nie miał. Filtr powietrza od S3 wymieniany co 5tkm. Poniżej co wyszło:
                    RS
                    pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      Re: X-lite 0W30

                      Zamieszczone przez Ant
                      Panowie. Dzisiaj dostałem analizę Motula X-lite 0W30 z mojego samochodu (245KM). Analiza zrobiona dzięki uprzejmości Pidźka (dzięki!). Olej zrobił 9500km i łatwo nie miał. Filtr powietrza od S3 wymieniany co 5tkm. Poniżej co wyszło:
                      Obrazek
                      Kto to poprawnie zinerpretuje i wyjasni ? :-)
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Robeto: dziękuje za długą pogawędkę

                        Ant: poczekam na opinie.

                        Ja od siebie tylko w kilku zdaniach aby nie powielać tego co opowiadałem.

                        TFSI to uszczelnienia raczej, piramida był ostatnio u mnie i chyba preparat załatwił sprawę w BKD więc i tutaj chyba trzeba to zrobić.
                        Poziom sapsów na przyzwoitym poziomie ze względu na duuuuże dolweki.

                        Dolot cały w wolnej chwili do sprawdzenia, filtr powietrza.

                        Czy tak cos było robione (uszczelniane, coś na zaworach ) ?

                        Filtr powietrza dobrany dobrze ?

                        Coś z pierscieniami olej sie przepala ....jakby to zrzucić i sprawdzić poprawność montazu pierscieni dało by to odpowiedz na kilka ciekawych pytań.

                        Chyba że kolejny silnik do uszczelnienia i doraźnej naprawy :lol:
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • rOBERTO795
                          RS
                          • 2009
                          • 3465
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          [quote="Pidziek"]Robeto: dziękuje za długą pogawędkę

                          Ant: poczekam na opinie.

                          Ja od siebie tylko w kilku zdaniach aby nie powielać tego co opowiadałem.

                          TFSI to uszczelnienia raczej, piramida był ostatnio u mnie i chyba preparat załatwił sprawę w BKD więc i tutaj chyba trzeba to zrobić.
                          Poziom sapsów na przyzwoitym poziomie ze względu na duuuuże dolweki.

                          Dolot cały w wolnej chwili do sprawdzenia, filtr powietrza.

                          Czy tak cos było robione (uszczelniane, coś na zaworach ) ?

                          Filtr powietrza dobrany dobrze ?

                          Coś z pierscieniami olej sie przepala


                          Nie ma za co.
                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Żelazo - 39 to dosyć wysoki wynik, pochodzi ze zużycia metalowych podzespołów, wynik wzrasta wraz z długością okresu eksploatacji. Zelazo pochodzi przeważnie z wewnątrz silnika, z cylindrów, kół zębatych, pierścienie, wału korbowego, tuleji, łożysk, obudowy, i rdzy...
                            Potas -34 ...wszystko ok z chłodzeniem silnika? Nie ubywa gdzieś płynu?
                            Wysoka ilość wapnia używanego jako detergent. (nie ma molibdenu)
                            Wysoka ilość fosforu - używany jako przeciwutleniacz, stabilizator ciśnienia , chroni przed korozją i działa jako inhibitor (związek chemiczny powodujący zahamowanie bądź spowolnienie reakcji chemicznej)
                            Wysoka ilość cynku - działa przeciwzużyciowo, przeciwutleniająco, dodatek inhibitora.
                            % zawartość paliwa - jeździłeś na krótszych odcinkach? Widać że masz bogatą mieszankę paliwa podawaną na zimy silnik - pewnie żeby się szybciej katalizator dogrzał :wink:
                            Sunstancje nie rozpuszczalne 0,4-0,6 pochodzą z komory spalania, utleniania oleju, i brud, który jest zasysany przez silnik w układzie dolotowym - niska ilość wskazuje na dobrą filtrację powietrza i oleju. --->
                            Zamieszczone przez Ant
                            Filtr powietrza od S3 wymieniany co 5tkm.
                            właśnie to świetnie widać.
                            Ant Szkoda że TBN nie masz wykazany. Przypadłości normalne jak dla tego silnika.

                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                            Filtr powietrza dobrany dobrze ?
                            ...a coś z nim nie tak? Bo wg mnie nie czepiał bym się filtru powietrza - Sunstancje nie rozpuszczalne jak najbardziej w normie, filtracja dobra.
                            Zamieszczone przez Pidziek
                            TFSI to uszczelnienia raczej, piramida był ostatnio u mnie i chyba preparat załatwił sprawę w BKD więc i tutaj chyba trzeba to zrobić.
                            przecie to dwa zupełnie inne silniki...więc skąd tak daleko wysunięte wnioski?

                            spadam bo mnie młoda opier... iaskownica: i muszę iść olej kupić :lol: - spożywczy, żeby nie było :lol:
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • Ant
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 129

                              Paolo tam jest żelazo 39 a nie miedź (copper). Silnik ma w tej chwili 93500km. Jeśli chodzi o płyn chłodniczy to w przeciągu 15tkm dolałem jakieś 100-200ml (nie pamiętam dokładnie, muszę zobaczyć butelkę z płynem). Pytałem się mechanika czy może uszczelka pod głowicą do wymiany, ale mówił że jest OK. Wcześniej miałem wymieniane uszczelniacze zaworowe przy jakiś 74tkm. Codzienny mój dojazd do pracy to około 6-7km. Powrót tak samo, tylko czasem jeszcze zrobie dodatkowo 3-4km. Samochód głównie jeżdżony w mieście (jakieś 85%). Jeśli chodzi o tbn to analiza miała być pełna z tbnem. Może nie dopatrzyli.
                              RS
                              pozdrawiam
                              Marcin

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez Ant
                                żelazo 39 a nie miedź
                                poprawiłem ...błąd pewnie z tego, że młoda mnie opierniczała, że klikam a nie idę do sklepu :wink: (przy okazji literówki też poprawiłem...)
                                Zamieszczone przez Ant
                                Wcześniej miałem wymieniane uszczelniacze zaworowe przy jakiś 74tkm.
                                może stąd jakieś pozostałości żelaza a do tego masz pewnie dosyć mocny program. Ile było podciągnięte z bazowej mocy silnika?
                                Zamieszczone przez Ant
                                Silnik ma w tej chwili 93500km
                                czyli bardzo mało przejechane.Nie powinno w nim być dużo zelaza.
                                Zamieszczone przez Ant
                                płyn chłodniczy to w przeciągu 15tkm dolałem jakieś 100-200ml
                                a jednak...widać że coś nie tak po zawartości potasu.
                                Zamieszczone przez Ant
                                Samochód głównie jeżdżony w mieście
                                :szeroki_usmiech
                                Zamieszczone przez Ant
                                dojazd do pracy to około 6-7km
                                to wiadomo skąd ta % zawartość paliwa w oleju.
                                Ile robiłeś dolewek oleju? Bo pewnie to wpłynęło na taki dobry wynik dodatków przeciwzużyciowych.
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • Ant
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 129

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  może stąd jakieś pozostałości żelaza a do tego masz pewnie dosyć mocny program. Ile było podciągnięte z bazowej mocy silnika?
                                  Zależy od hamowni, na jednej 213KM na drugiej 226KM w serii.
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Ile robiłeś dolewek oleju? Bo pewnie to wpłynęło na taki dobry wynik dodatków przeciwzużyciowych.
                                  Zużycie oleju 0,5l/1000km.
                                  RS
                                  pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez Ant
                                    Zużycie oleju 0,5l/1000km.
                                    no to jasne skąd ten wynik.
                                    85% miasto -Twoje warunki eksploatacji samochodu należy uznać za stosunkowo ciężkie.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      Ant: Ja Ci wspominalem dolewki na tak dużym poziomie nie wpływaja na ilość TBN który podobnie jak lepkosc nie uległa zmianie, to nie jest istotne tutaj czy jest 9 czy 11 bo na pewno odpowiada wartości praktycznie fabrycznej.

                                      Za to podniesiony poziom silikonu prawodopodbnie odpowiada ta akcja serwisowa jaką miałeś .

                                      Przy okazji zrobilem analize oleju w skrzyni manualnej, zobaczcie !! :-)



                                      I mówia że sie oleju nie wymienia ...
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • zak14
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 605
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Bo wg mnie nie czepiał bym się filtru powietrza - Sunstancje nie rozpuszczalne jak najbardzi
                                        Si trochę jest, a nie jest on dodawany jako dodatek antypienny do X-lite, no chyba, że formulację ostatnio zmienili. Skąd ten krzem ? Jak się pojawia, to zawsze otwarte jest pytanie o dolot - czysty ? szczelny ? A może uszczelniano silikonem dekiel po wymianie uszczelniaczy albo nowe uszczelniacze były czymś silikonowym zakonserwowane ?

                                        Potasu jednak sporo, a w X-lite jako dodatek on nie występuje, więc podejrzenie pada na płyn.

                                        Żelazo - 6ppm/1k mil - sporo, jak na dotarty silnik, ale przy takim programie można uznać za normę.

                                        Zbadaj może jeszcze raz następny olej, jak potas będzie znów wysoki, to pewnie płyn.

                                        No i konsumpcja oleju - kosmos (choć oczywiście w normie VW).
                                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Zak: Dobry trop.

                                          Silikon tutaj raczej odpowiada za ewentualny brud coś z dolotem oraz silikonowe zaprawki pomontażowe które sie wymywa albo silnik nie odstał swojego i został uruchomiony szybko po naprawie i uszczelnianiu.
                                          Tutaj mysle płukanka i olej poprawią efekt.
                                          Ilośc detergentów i zwiazków antyzużyciowych podobna jak u jego Niemieckiego konkurenta Fuchs Supersyn 0W30.




                                          Supersyn nieco lepszy w zabezpieczeniu przed zużyciem (fosfós i cynk) ale motul teoretycznie ma minimalnie wiekszy pakiet detergentów choc oba oleje z tego co widzę TBN na poziomie ok. 10-11 więc spora nadwyżka aby obsłużyć 503.01 i wydłuzony interwiał.

                                          Co więcej X-Lite wypadł by myslę lepiej jakby nie zawartość po prostu płynu chłodniczego który sie minimalnie siączy, to wpływa na wzrost tarcia granicznego, przerywania filmu olejowego w węzłach tarcia dzieki obszarom w których zamiast filmu jest glikol.

                                          Tutaj lepkość 0W30 się nie spisuje w tym silniku w ktrym jest mimo zachowanej lepkosci nominalnej poważny ubytek, wada silnika błąd montażowy....Marcin rozważ opcję zrzucenia głowicy i weryfikacji poprawnosci montażu pierscieni, zrób to komisyjnie i moze jesli by się udało że auto ma wadę o której nie zostałeś poinformowany uderz do SAP.

                                          Głowicy nie musisz od razu honować, sa specjalne stoly na których rozsypuje się specjalna magnesią i sprawdza nierównosci.
                                          Te dolewki są rujnujace, zobaczysz jak na CFS-ie pobór ale tutaj ewidentnie sa dwie rzeczy nieszczelnośc która powoduje przedostawanie sie chłodziwa do oleju oraz coś na pierscieniach bo takie ilosci oleju spalanego z szacunkiem 1.8T jakoś wzmacniaja po 50% i jest OK a TFSI już nie moze bo zacznie pić olej....więc warto to sprawdzić.

                                          Dodatek do uszczelnienia mikro pekniec bedzie w przyszłym tygodniu to załatwi się sprawę płynu ale nie wiem co z poborem oleju.
                                          Jak to teraz na CFS-ie wyglada daj cynka w wolnej chwili



                                          Pozdrawiam serdecznie
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • zak14
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 605
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            Ant, na jakich olejach to auto jeździło wcześniej ? Od początku brał dużo ?
                                            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez zak14
                                              A może uszczelniano silikonem dekiel po wymianie uszczelniaczy albo nowe uszczelniacze były czymś silikonowym zakonserwowane ?
                                              to całkiem prawdopodobne - stąd pewni ten wynik.
                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              Tutaj mysle płukanka i olej poprawią efekt.
                                              +1 (płukanka oparta na detergentach-dodajmy).
                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              X-Lite wypadł by myslę lepiej jakby nie zawartość po prostu płynu chłodniczego który sie minimalnie siączy
                                              Pidziek zapewne jeżeli o ten płyn chodzi to tak...ale uwzględniając ogromną :shock: ilość dolewek ten wynik badania nie daje możliwości wiarygodnej oceny X-lite - jak wyglądała by analiza tego przepracowanego oleju bez dolewek! z uwzględnieniem dodatku płynu chłodniczego? ... Zapewne żaden z olejów, bez względu na markę, by czegoś takiego w dobrym stanie nie wytrzymał. Tutaj całą sprawę, jeżeli chodzi o wynik analizy ratowały zapewne potężne dolewki świeżego oleju. Niestety VW po raz kolejny daje ciała z montażem - to już któryś kolejny silnik konsumujący zbyt duże dwaki oleju - w 1,8 zmiana oleju jednej marki na drugą też nie wiele pomaga, więc ewidentnie nie jest to wina oleju ale tak jak piszesz wada silnika lub błąd montażowy.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • piotrek_os
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 8160
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                http://allegro.pl/shell-helix-ultra-...265620487.html a moze teraz zalać do swojej 01 takiego shella 5w40? (1,6 bez BFQ przeb ok 130 tys) z tego co ASO mówiło teraz zalany castrolem 5w40 magnetec, a wczesniej kartke znalazłem, ze lali mobila 1 5w50
                                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                Komentarz

                                                • Ant
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 129

                                                  Zamieszczone przez zak14
                                                  Ant, na jakich olejach to auto jeździło wcześniej ? Od początku brał dużo ?
                                                  Ja kupiłem samochód jak miał 70000km. Teraz ma 93500km. Zalewany był Castrolem serwisowym. Potem był Millers Longlife z serii premium, zrobiłem na nim 3tkm i wymiana na Motula Specific. Specific zrobił 9tkm i wymiana na X-lite. Wszystkie wymienione wyżej oleje brał w podobnych ilościach. Teraz X-lite zmieniłem po 9tkm na Millersa CFS5W40 i zobaczymy jak będzie, ale cudów nie oczekuję. Zacząłem się zastanawiać nad zrobieniem pierścieni tłokowych, ale Witek z MRMotors sprawdzał silnik pod kątem cofania zapłonu i powiedział, że on by remontu nie robił tylko zmienił turbinę bo silnik trzyma parametry. Teraz się zastanawiam co robić, ale większość mechaników z którymi rozmawiałem powiedzieli, żeby dolewać i jeździć. Chyba że chcę być pionierem jeśli chodzi o pierścienie tłokowe bo oni mi gwarancji nie dadzą że to jest przyczyna.
                                                  RS
                                                  pozdrawiam
                                                  Marcin

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    Zamieszczone przez Ant
                                                    Teraz się zastanawiam co robić, ale większość mechaników z którymi rozmawiałem powiedzieli, żeby dolewać i jeździć.
                                                    Wiadro oleju rocznie do auta wartego kilkadziesiąt tysięcy złotych bez jaj to nie F1 czy WRC gdzie temat dolewek nie istnieje, auto ma jeździć cały rok.
                                                    Nikt sobie nie zdaje sprawy że wypuszczenie bubla który przepala takie ilosci oleju to zamach na ekologię w dobie dbałosci o środowisko...
                                                    Nie ma nic bardziej toksycznego niż weglowodory pochodzące z przepalanego oleju które działają nie dość że toksycznie podobnie jak to co wydzielaja oleje z dodatkami teflonowymi (fosgen - PAOLO pewnie wiesz do czego on służy !), weglowodory to bardzo rakotwórcze i szkodliwe substancje ....nie ważne...
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...