Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marx
    Elegance
    • 2009
    • 865

    Ktoś może potwierdzić że do 1.6BFQ 4 litrowa bańka to za mało na wymianę?

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      HYmm teraz to już sie pogubiłem z tymi olejami. Które są rozlewane i gdzie,oraz czy tylko np 10w40 czy wszystkie np 5w50 tez. Ktoś mógłby zrobić takie zestawienie?Oraz podac informacje czy rozlewane z tej samej beczki do różnych opakowań czy jednak z innych.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • octaviarally
        Classic
        • 2010
        • 12

        Martinex: no to niezła szopka... :? dosłownie i w przenośni... Ja kupuję zawsze w oficjalnym sklepie millersa i mam zawsze olej w ciągu 2 dni...

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez martinex
          podjechałem do "autoryzowanego dystrybutora" w Poznaniu.

          [shadow=red:5014b48f40]Wyłączny[/shadow:5014b48f40] dystrybutor Millers Oils w Polsce
          ul.Kolejowa 15
          58-100 Świdnica
          e-mail: [email protected]
          tel. 748522090
          fax 748522090
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • meesha
            Ambiente
            • 2009
            • 145

            Zamieszczone przez Marx
            Ktoś może potwierdzić że do 1.6BFQ 4 litrowa bańka to za mało na wymianę?
            potwierdzam

            zresztą w instrukcji jest info - pojemnosc silnika 1.6 przy wymianie filtra oleju - 4,5l oleju

            Komentarz

            • Ant
              Ambiente
              • 2010
              • 129

              Trochę przewertowałem temat i mam wątpliwości co lać do tfsi. Już praktycznie miałem kupować Motula Specific 504.00/507.00. Miałem Motula w Passacie 1.9TDi 130@170 i tam się sprawdzał bardzo dobrze. Teraz jest tfsi i mam dylemat, bo chciałbym zalać bardzo dobry olej jakościowo. Doradźcie koledzy, czy ten olej z niżej podanego linku będzie dobry (lepszy od Motula) i czy ten sklep był już przez kogoś sprawdzony. Tak jak pisał martinex nie chciałbym kupić oleju z firmy mieszczącej się w szopie.
              RS
              pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez Ant
                chciałbym zalać bardzo dobry olej jakościowo
                dobry...ale i cholernie drogi :P cena to jednak chyba lekka przesada...
                Podany Motul & Millers praktycznie mają te same parametry. Millers 100% syntetyk na bazie PAO z estrami.
                Motula zapewne bardzo dobry (pewnie syntetyk ale czy 100% ful syntetyk nie dam sobie reki uciąć) wzmocniony estrami. Przy motulu jest dodatkowa klasa C3
                (C3-04 - trwały i wysokiej jakości olej, najbardziej odpowiedni do silników Diesla z filtrami PDF i katalizatorami TWC, w samochodach o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach i samochodach osobowych napędzanych motorem wysokoprężnym z wtryskiem bezpośrednim, jak również jednostką benzynową najnowszej generacji (VW FSI/TFSI, Toyota D4, PSA HPI, Ford DiSI, Renault ide czy Mitsubishi GDI).
                Przedłuża żywotność filtrów PDF i katalizatorów TWC. Charakteryzuje się HTHS 3,5 [mPa s], zawartość siarki mniejsza niż 0,3%, średnia zawartość siarki i fosforu tj. "mid SAPS" (Sulphated Ash, Phosphorus, Sulphur). Oleje te wykonane są w technologii "low-ash-technology" i spełniają wymagania opisane w najnowszej specyfikacji Daimler Chrysler 229.31 (np. Aral Tronic 229.31 SAE 5W-30 czy Fuchs Titan GT1 SAE 5W-30 zinc free).

                Ja proponuję poszukać jeszcze olejów FUCHS
                http://opony-tires.com/dzial_74/towa...75/Filtry.html napewno będą się sprawowały super w tym silniku co do jakości to Fuchs chyba nie musi się rekomendować. NP: Fuchs Titan GT1 Longlife III 5W30
                Kupując tutaj masz pewność pochodzenia. A jesli ma być Motul to poszukaj naszych forumowych sprzedawców :wink:
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • Ant
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 129

                  Tak więc wybiorę Millersa. PAOLO ESCO, masz może informację czy Millers jest w Polsce rozlewany? Co do Fuchsa to muszę powiedzieć, że pierwszy raz słyszę.
                  RS
                  pozdrawiam
                  Marcin

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez Ant
                    Co do Fuchsa to muszę powiedzieć, że pierwszy raz słyszę.
                    Fuchs bardzo dobry olej - produkowany w Gliwicach na licencji:

                    FUCHS OIL CORPORATION (PL) Sp z.o.o.
                    44-101 GLIWICE,
                    ul. Kujawska 102
                    tel. (032) 40-12-200,
                    fax (032) 40-12-255
                    e-mail: [email protected]

                    Tutaj mają szeroki wybór Fuchs'a



                    Szedł przez xxxx czasu na pierwsze rozlanie do silników VW !!! Wileka część idzie na export i jest za granicą bardzo chwalony!!! Rewelacyjny jest Fuch Silkolene 100% syntetyk z estrami - w Polsce praktycznie nie osiągalny ... jedynie z importu własnego



                    Zamieszczone przez Ant
                    czy Millers jest w Polsce rozlewany?
                    wątpię - raczej importowany z Wielkiej Brytanii ( nie wykluczając rozlewani w przydomowych garażach...dlatego lepiej kupić z pewnego źródłą).
                    k A ja bym wybrał Fuchs Titan GT1 Longlife III 5W30 - o wiele tańszy olej i pewne pochodzenie oraz zapewne "świeży olej"
                    Wybór należ do Ciebie :szeroki_usmiech

                    [shadow=red:79eafa0661]"cytat z forum subaru"[/shadow:79eafa0661]
                    Ostatnio rozmawiałem z kolegą o olejach , aktualnie siedzi w Anglii i tam w EVO markami które deklasują rywali jest co ...? Amsoil i Silicone oraz to co jest u nas w ...Polsce Fuchs ! PYTANIA?
                    "Zachwalają u niego też Fuchs-a 5W-40 z dwusiarczkiem molibdenu, dużo osób w Vauxhallach na tym jeździ i miażdzy popularne marki"
                    (W ofercie handlowej Fuchs występują oleje silnikowe i przekładniowe z dodatkiem dwusiarczku molibdenu i grafitu, które to dodatki nadają gotowemu produktowi barwę czarną połyskującą. Dwusiarczek molibdenu to substancja, która znacznie zmniejsza zużycie w wyniku ograniczenia tarcia przy wysokich obciążeniach i temperaturach, wydłużając żywotność poszczególnych elementów urządzeń.)

                    Juz kiedyś pisałem...chwalimy cudze a swojego nie znamy! Mamy Fuchs'a mamy Lotosa Quazar ( ... nawet mam fajne informacje od naszego kolegi z OCP który pracuje w Lotosie... pozytywne dla oleju Lotos nagatywne dla kilku...uznanych marek :tuk: ) no i naszego Orlena...oleje wcale nie gorsze niż zagraniczne, pewne i cenowo konkurencyjne (no może Lotos Quazar z ceną zwariował :2kc ).
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      Gdzie rozlewają oleje

                      Moze ktoś ma informacje-potwierdzone oczywiście- gdzie rozlewaja w PL oleje oraz jakie marki i o jakich parametrach
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        Moze ktoś ma informacje-potwierdzone oczywiście- gdzie rozlewaja w PL oleje oraz jakie marki i o jakich parametrach
                        oczywiście np. kolega z OCP który pracuje w Lotosie - poczytaj troszkę tutaj k http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...288&start=1500 (większość osób słyszała coś tam...ale jakoś mało kto chce w to wierzyć...a już że nasze polskie może być lepsze czy też dobre jakościowo i nie ustępujące w niczym zagranicznym wyrobom to się niektórym w głowie nie mieści ...no cóż reklama dźwignią handlu...a zagraniczne koncerny nieźle płacą za reklamę ...) :twisted:
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • Marx
                          Elegance
                          • 2009
                          • 865

                          Fusch to fajny olej ale kuriozalne jest że ciężko go w Gliwicach kupić... O tym z dwusiarczkiem molibdenu już pisałem, nawet nie wiedziałem że syntetyk tez mają

                          Komentarz

                          • Ant
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 129

                            Dzisiaj zamówiłem Millersa. Dla znajomego do Leona 1.4 16V z 2008r wziąłem tego Millerssa XFS 5W40 też z serii premium. Gość ze sklepu mówił, że ostatnio dostarczają olej do serwisu VW. Wziąłem jeszcze taki preparat do czyszczenia silnika http://www.millersoils.pl/shop/mille...0ml-p-115.html Facet mówił, że jak przechodzę z Castrola serwisowego, to żeby przed zmianą dolać to do obecnego oleju i niech silnik pochodzi przez 15 minut. Potem zlać olej, wymienić filtr oleju i nalać Millersa. Stosował ktoś już taki preparat? Bezpieczne to jest dla silnika tfsi?
                            RS
                            pozdrawiam
                            Marcin

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez Ant
                              Facet mówił, że jak przechodzę z Castrola serwisowego, to żeby przed zmianą dolać to do obecnego oleju i niech silnik pochodzi przez 15 minut. Potem zlać olej, wymienić filtr oleju i nalać Millersa. Stosował ktoś już taki preparat?
                              jeśli preparat jest dobry to napewno nie zaszkodzi a wrecz pomoże oczyścić silnik z wszelkich szlamów a dokładnie spowoduje że olej lepiej zwiąże się z wszelkimi szlamami w silniku i lepiej ścieknie do miski olejowej a co za tym idzie będzie go można w całości związanego z tym syfem zlać co w następstwie będzie miało dobroczynne działąnie na silnik (tam w skrócie teoria głosi) a w praktyce to nie przedobrzaj przy płukance 15 min na wolnych obrotach - przy czym zapewne silnik/olej musi być wcześniej porządnie rogrzany.

                              Zamieszczone przez Ant
                              Gość ze sklepu mówił, że ostatnio dostarczają olej do serwisu VW.
                              czemu nie ale chyba sprzedają go jako alternatywę bo na gwarancji to jednak ASO leje Castrola.

                              Zamieszczone przez Ant
                              Millerssa XFS 5W40 też z serii premium
                              olej z PAO +estry (jak głosi legenda bardzo dobry ale nalezy to także zweryfikować) ciut drogi...ale czego się nie robi dla dobra Octavki :lol:
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Ant
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 129

                                Ten 5W40 to dla znajomego. Ja wiem czy drogi? 170zł za 5l to podobna cena co Mobil1 (~130zł za 4 litry). Ja do swojego wziąłem XF Longlife 5w30 5l za 280zł (504.00/507.00.). Zalejemy, zobaczymy. Dzięki PAOLO ESCO za poświęcony czas.
                                RS
                                pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  dżizzzzzzz, jak już w dieslu się łapię, to w benzynie ni cholery :lol:

                                  zakładając, że w 2.0TSI chce się wymieniać co 15kkm to wystarczy norma 504?
                                  tyle, że w praktyce takich olejów nie ma, bo zazwyczaj jest 504/507 a 507 jest już LL, myle się, czy nie?

                                  przy okazji skorzystam z Waszego doświadczenia: ile wchodzi oleum do 2.0TSI, bo Grzesiowi ostatnio weszło coś 6L :shock:
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • loru
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4286
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    ile wchodzi oleum do 2.0TSI, bo Grzesiowi ostatnio weszło coś 6L
                                    sorry za ot Grześ zabrał się za benzynki ?
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      Zamieszczone przez loru
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      ile wchodzi oleum do 2.0TSI, bo Grzesiowi ostatnio weszło coś 6L
                                      sorry za ot Grześ zabrał się za benzynki ?
                                      incydentalnie wymieniał olej, to umie
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • Cordi
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 92

                                        szkoda, obydwie normy to LL tylko 504 to benzin a 507 to dyzel

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          Zamieszczone przez Cordi
                                          szkoda, obydwie normy to LL tylko 504 to benzin a 507 to dyzel
                                          tfu, jasne ops:
                                          czyli dla 15kkm jest to norma 504? 502? do TSI?
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • Mihau
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7460
                                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                            VW 502 00 - Oleje do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.
                                            VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z
                                            przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
                                            VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach
                                            osobowych z przedłużonym okresem między wymianami
                                            VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do silników
                                            benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry
                                            cząstek stałych
                                            VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników benzynowych,
                                            silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych

                                            Jak widać 507.00 również jest dla benzyn.
                                            szkoda, więc chyba dla TSI to 504.00/507.00 przynajmniej ja olei z takami normami szukałem
                                            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              szlag mnie trafi zaraz
                                              jaki olej do TSI z wymianą co 15kkm :!:
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • Mihau
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7460
                                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                Mi nasz naczelny spec podpowiedział Liqui Moly Top Tec 4200 (i chyba z 5 innych ale wybrałem LM) i takim będę lał (również powiedziałem, że wymiana co 15k km). Najlepiej, żeby się PAOLO wypowiedział.
                                                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  Zamieszczone przez Mihau
                                                  Mi nasz naczelny spec podpowiedział Liqui Moly Top Tec 4200 (i chyba z 5 innych ale wybrałem LM) i takim będę lał (również powiedziałem, że wymiana co 15k km). Najlepiej, żeby się PAOLO wypowiedział.
                                                  oki, to już wszystko wiem
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • octaviarally
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 12

                                                    Zamieszczone przez szkoda
                                                    szlag mnie trafi zaraz
                                                    jaki olej do TSI z wymianą co 15kkm :!:
                                                    Każdy 504/507 tylko wymieniaj nie co 30 a co 15 nic innego raczej nie można...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...