Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Dzida
    Jesteś pewien że kupiłeś Castrola Edge 5W30 504/507 w Tesco za 35 PLN za litr???? W Selgrosie na Połczyńskiej, 4-ka tego oleju kosztuje ponad 220 PLN.
    Nie wiem jak w Tesco, ale w zeszlym roku w Makro ten Castrol kosztował 181 zl (4+1).
    A teraz ponoć jeszcze taniej bywa...

    pozdr
    SCOUT 2.0 FSI (BVX)

    Komentarz


    • Dzida, no jakby nie poatrzeć to 220 dzielone na 4 wychodzi 55 pln, czyli tyle co w TESCO (w Kielcach) na półce.

      Dopiero na kasie dali mi 15 pln zniżki, ale jak pytałem - czy to jest jakaś podróbka ??

      Komentarz


      • Zamieszczone przez loyd
        Dopiero na kasie dali mi 15 pln zniżki, ale jak pytałem - czy to jest jakaś podróbka ??
        daj spokój, podróbek nie rozprowadza się raczej przez Tesco, tylko jakiś "Władek sekond hend".
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz


        • A jak już jesteśmy przy ileju do 1.4 tsi (504.00) a przed wakacjami będę musiał robić przegląd to zapytam: jaki najlepiej olej wlać na przeglądzie ?

          Może być ten CASTROL EDGE co na zdjęciach wyżej ? A może wlać ten słynny MOTUL o którym ciągle tu słyszę ? (tylko który ? - może ktoś podać linka ?). A może jeszcze co innego ?

          Skoro są takie duże marże w ASO to lepiej kupić sobie olej samemu ?

          Komentarz


          • Zamieszczone przez loyd
            Może być ten CASTROL EDGE co na zdjęciach wyżej ? A może wlać ten słynny MOTUL o którym ciągle tu słyszę ? (tylko który ? - może ktoś podać linka ?). A może jeszcze co innego ?
            może być i jeden i drugi.

            Skoro są takie duże marże w ASO to lepiej kupić sobie olej samemu ?
            oczywiście :!:

            [ Dodano: Sob 09 Kwi, 11 08:13 ]
            (w ogóle polecam zamówienie u któregoś z naszych sprzedających chłopaków zestawu przeglądowego np. filtr oleju, powietrza, kabiny + olej, kurierem dostajesz do domu i cenom ASO pokazujesz grzeczne fuck off :fuck1 )
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz


            • szkoda, a który olej byś polecał ?

              Komentarz


              • Zamieszczone przez loyd
                szkoda, a który olej byś polecał ?
                ja motul
                ale to wszystko jedno
                (castrol jest lepiej dostępny jeżeli chodzi o dokupienie literka na dolewki, nagłej awarii czy cuś w tym stylu, czyli wygodniejszy w użyciu )
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz


                • EAGLEMIREK - Dzięki za wcześniejszą pomoc.
                  Mam jeszcze jedno pytanie:

                  Przechodząc na QG2 powinienienem uzywać oleju (norma VW 501,502)

                  Mam tutaj listę olejów spełnijących normę 502.00, 505.00, 505.01.
                  Link

                  Są wśród nich oleje 5W-30 i 5W-40 czy ma to jakieś znaczenie który z nich wybiorę?
                  Chciałem kupić Valvoline lub Motul (zgodnie z rekomendacjami z tego wątku) tylko który?

                  Valvoline SynPower MST SAE 5W-30 50200/50500/50501
                  Valvoline SynPower MST SAE 5W-40 50200/50500/50501
                  Motul 8100 X-clean SAE 5W-40 50200/50500/50501
                  Motul Specific 505 01 502 00 505 00 SAE 5W-40 50200/50500/50501

                  Z góry dzięki za pomoc.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez blana001
                    Są wśród nich oleje 5W-30 i 5W-40 czy ma to jakieś znaczenie który z nich wybiorę?
                    no jakieś ma, teoretycznie 5w40 będzie lepszy w szerszym zakresie temperatur
                    a który konkretnie kupić to temat na kolejne 40 stron
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz


                    • Dzis sprawdzalem olej (a dawno tego nie robilem) i ku mojemu zaskoczeniu bylo na minimum (po 7.5 tys na liczniku), dolalem pol literka shella 5w-30 (taka mam wlepe w ksiazce serwisowej wiec domniemam ze takim w fabryce byla zalana)

                      Bardziej jednak zadziwily mnie zolte gluty pod korkiem oleju, jakby sie ktos zesmarkal.
                      Chyba w ogole zmienie oliwe na nową :roll:
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez rkb
                        Bardziej jednak zadziwily mnie zolte gluty pod korkiem oleju, jakby sie ktos zesmarkal.
                        ale w Twoim przypadku to akurat normalne jak się męczysz po mieście.
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz


                        • szkoda, tez tak mysle, szczegolnie ze w zime jezdzilem dosyc malo, w lato nie ubylo ani grama oleju wiec to jest pewnie przyczyna, nie wiem tez czy przy takiej jezdzie zmienny okres przegladu ma sens bo czy jest OK przy takiej eksploatacji auta jezdzic na jednej oliwie ponad 20 kkm ?
                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez rkb
                            szkoda, tez tak mysle, szczegolnie ze w zime jezdzilem dosyc malo, w lato nie ubylo ani grama oleju wiec to jest pewnie przyczyna, nie wiem tez czy przy takiej jezdzie zmienny okres przegladu ma sens bo nie wiem czy jest OK przy takiej eksploatacji auta jezdzic na jednej oliwie ponad 20 kkm
                            w BSE bez LPG wyluzuj się na maksa
                            wykorzystaj komfort jaki daje ten silnik, który pozwala się obsługiwać bezbrandzlingowo.
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez szkoda
                              Zamieszczone przez rkb
                              Bardziej jednak zadziwily mnie zolte gluty pod korkiem oleju, jakby sie ktos zesmarkal.
                              ale w Twoim przypadku to akurat normalne jak się męczysz po mieście.
                              Dokładnie, mam to samo i w Octavii i Golfie żony (z takim samym silnikiem). Jak jeździłem więcej poza miastem to było czyściutko

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez blana001
                                Są wśród nich oleje 5W-30 i 5W-40 czy ma to jakieś znaczenie który z nich wybiorę
                                w zasadzie różnią się "tylko" lepkością... 5W/30 będzie lepiej, lżej pompowalny, szybciej będzie krążył w układzie i tak samo odbierze ciepło z silnika i zabezpieczy go w górnych granicach temperatur ...parametr który jest ważny to temperatura zapłonu + Lepkosc w temp. 100 C oraz wskaznik/indeks lepkości. Więc może się okazać że dobry 5W/30 będzie pod tym względem lepszy niż 5W/40. Warto to sprawdzić przed zakupem :szeroki_usmiech

                                [ Dodano: Sob 09 Kwi, 11 16:37 ]
                                Zamieszczone przez patrykL
                                przeciez to dwa rozne oleje, jeden to helix extra, a drugi to av-l
                                Shell Helix Ultra AV-L 5W30 to odpowiednik poprzednika Shell Helix Ultra VX 5W-30
                                a Shell Helix Ultra Extra 5W-30 poozstał przy poprzedniej nazwie Shell Helix Ultra Extra 5W-30

                                Shell Helix Ultra AV-L 5W-30
                                ACEA: A3/B3/B4; C2 & C3
                                VW 504 00/507 00
                                Olej Low SAPS

                                a

                                Shell Helix Ultra Extra 5W-30ACEA: C2/C3 (A3/B3/B4)
                                VW 504.00/507.00

                                Praktycznie to samo tylko, że Shell Helix Ultra AV-L jest olejem najnowszej generacji Low SAPS opracowany specjalnie do najnowszych silników VW a Shell Helix Ultra Extra 5W-30 to jego "poprzednik" w technologii Mid SAPS i może być stosowany w szerszej gamie jednostek silnikowych różnych producentów nie wymagających oleju Low SAPS.
                                Parametry w kartach charaktrystyki oleju mają identyczne.

                                [ Dodano: Sob 09 Kwi, 11 16:41 ]
                                Zamieszczone przez eaglemirek
                                Przegląd ...po 15kkm olej 502.00 przejście na stałe okresy 15kkm lub 1 rok
                                Też dużo miasta i krótkich odcinków. Tylko po autostradach przedmuchiwanie turbinki, wychodzi niewiele drożej a turbinka i łańcuszek na pewno nie będą Ci miały tego za złe że dostaną nowy olej
                                k
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • Witam!
                                  Kupiłem OCTAVIE 2.0 Benzyna 115KM (silnik AQY) , rocznik 2000, sprowadzony z Niemiec.
                                  I mam pytanie jaki olej do niej wlać?Nie wiem jaki olej był wlany bo nigdzie nie ma żadnej nalepki , samochód ma przejechane 160000km , zastanawiam się nad kilkoma:

                                  Valvoline MaxLife 10W40 ,
                                  Motul 6100 synergie+ 10W40
                                  LOTOS SEMISYNTETIC 10W/40
                                  Castrol Magnatec 10W40
                                  MOBIL SUPER 2000 10W40

                                  nie wiem czy samochód bierze olej bo nie jeżdżę na razie dużo, ale nic nie przecieka i silnik jest suchy.

                                  pozdrawiam
                                  LPG - STAG 4

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez grzesiek01
                                    samochód ma przejechane 160000km
                                    ...
                                    Zamieszczone przez grzesiek01
                                    nic nie przecieka i silnik jest suchy
                                    to wlej 5W/40 może być i LOTOS SYNTETIC Thermal Control 5W-40 - po co męczyć silnik na półsyntetyku.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Zamieszczone przez blana001
                                      Są wśród nich oleje 5W-30 i 5W-40 czy ma to jakieś znaczenie który z nich wybiorę
                                      w zasadzie różnią się "tylko" lepkością... 5W/30 będzie lepiej, lżej pompowalny, szybciej będzie krążył w układzie i tak samo odbierze ciepło z silnika i zabezpieczy go w górnych granicach temperatur ...parametr który jest ważny to temperatura zapłonu + Lepkosc w temp. 100 C oraz wskaznik/indeks lepkości. Więc może się okazać że dobry 5W/30 będzie pod tym względem lepszy niż 5W/40. Warto to sprawdzić przed zakupem :szeroki_usmiech

                                      [ Dodano: Sob 09 Kwi, 11 16:37 ]
                                      Zamieszczone przez patrykL
                                      przeciez to dwa rozne oleje, jeden to helix extra, a drugi to av-l
                                      Shell Helix Ultra AV-L 5W30 to odpowiednik poprzednika Shell Helix Ultra VX 5W-30
                                      a Shell Helix Ultra Extra 5W-30 poozstał przy poprzedniej nazwie Shell Helix Ultra Extra 5W-30

                                      Shell Helix Ultra AV-L 5W-30
                                      ACEA: A3/B3/B4; C2 & C3
                                      VW 504 00/507 00
                                      Olej Low SAPS

                                      a

                                      Shell Helix Ultra Extra 5W-30ACEA: C2/C3 (A3/B3/B4)
                                      VW 504.00/507.00

                                      Praktycznie to samo tylko, że Shell Helix Ultra AV-L jest olejem najnowszej generacji Low SAPS opracowany specjalnie do najnowszych silników VW a Shell Helix Ultra Extra 5W-30 to jego "poprzednik" w technologii Mid SAPS i może być stosowany w szerszej gamie jednostek silnikowych różnych producentów nie wymagających oleju Low SAPS.
                                      Parametry w kartach charaktrystyki oleju mają identyczne.

                                      [ Dodano: Sob 09 Kwi, 11 16:41 ]
                                      Zamieszczone przez eaglemirek
                                      Przegląd ...po 15kkm olej 502.00 przejście na stałe okresy 15kkm lub 1 rok
                                      Też dużo miasta i krótkich odcinków. Tylko po autostradach przedmuchiwanie turbinki, wychodzi niewiele drożej a turbinka i łańcuszek na pewno nie będą Ci miały tego za złe że dostaną nowy olej
                                      k
                                      A jak z syntetycznoscia tych olei? i tego
                                      Link
                                      ogolnie ma bardzo dobra lepkosc... i normy vw...
                                      Audi 1.8T AVJ

                                      Silnik smaruje
                                      Ravenol SSL

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez grzesiek01
                                        Witam!
                                        Kupiłem OCTAVIE 2.0 Benzyna 115KM (silnik AQY) , rocznik 2000, sprowadzony z Niemiec.
                                        I mam pytanie jaki olej do niej wlać?Nie wiem jaki olej był wlany bo nigdzie nie ma żadnej nalepki , samochód ma przejechane 160000km , zastanawiam się nad kilkoma:

                                        Valvoline MaxLife 10W40 ,
                                        Motul 6100 synergie+ 10W40
                                        LOTOS SEMISYNTETIC 10W/40
                                        Castrol Magnatec 10W40
                                        MOBIL SUPER 2000 10W40

                                        nie wiem czy samochód bierze olej bo nie jeżdżę na razie dużo, ale nic nie przecieka i silnik jest suchy.

                                        pozdrawiam
                                        weź motul



                                        MOTUL
                                        BIMBER

                                        Komentarz


                                        • przeczytałem chyba cały temat i mnie już oczy bolą a ponieważ to już 2 przegląd na OG1 postanowiłem że nie będę zalewał silniczka tym co mają i wezmę swój baniak z LIQUI MOLY Top Tec 4200 5l. Zgodnie z opisem norma VW 504 jest więc do 1.8 TSI jak znalazł
                                          Jak się pytałem w Emidzie to za 1l Castrola przy wymianie kasują 70 zł a od czasu 1 przeglądu na OG1 silnik zaczął brać olej jak najęty (wsumie dolałem 5 litrów od przeglądu).
                                          Wrazeniami z LM podzielę się w przyszłym tygodniu
                                          jest

                                          było

                                          Komentarz


                                          • Gdyby ktoś chciał spróbować LM w niezłej cenie zamiast Mobila 0W-40 - Liqui Moly Synthoil Energy 0W40
                                            Full syntetyk, nie technologia syntetyczna i HC.
                                            Link
                                            A może ktoś już testował ?
                                            Konrad
                                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                            90 konny AGRessor
                                            PerfectServiceBy DGW
                                            WhitePride :smokedevil

                                            Komentarz


                                            • a ja mam takie pytanko, mam zamiar zmienić olej z syntetyka na półsyntetyk bo niestety już w nadmiarze bierze olej, cudowna zaleta 2.0 8v...
                                              znajomy mechanik sprowadza z niemiec olej motorcraft 10w40, bardzo sobie chwali, chce to też zalać to mojej octavii, wiem że to olej robiony niby dla forda a tak naprawdę to jest castrol jeśli się nie mylę, czy można taki olej spokojnie zalać do skody ? kusi też korzystna cena bo po znajomości

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez acero1964
                                                mam zamiar zmienić olej z syntetyka na półsyntetyk
                                                Nie myśl, że to zlikwiduje wycieki, lepiej doprowadzić motorownię do porządku.
                                                Zamieszczone przez acero1964
                                                w nadmiarze bierze olej
                                                Tzn. ile ?
                                                Konrad
                                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                90 konny AGRessor
                                                PerfectServiceBy DGW
                                                WhitePride :smokedevil

                                                Komentarz


                                                • no ostatnio wsysł litr castrola 0w40 po 2500km, rok temu litr wciągał tak po 6000km też takiego castrola. zaznaczam że silnik nie cieknie, nie poci się, zupełnie nic się z nim nie dzieje, jeździ auto tak jak ma jeździć, no tylko że łyka olej...
                                                  dodam jeszcze że auto ma 228tys oryginalnego przebiegu, z czego na lpg 182tys

                                                  Komentarz


                                                  • PAOLO ESCO,
                                                    Czy znasz jakiś olej 504.00/507.00 który jest olejem syntetycznym a nie HC?
                                                    Bo wydaje mi się, że takiego nie ma.
                                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X