Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Andys
    na LM cykanie zimnego TSI zanika praktycznie momentalnie po uruchomieniu
    czyli jesteś zadowolony z oleju - o to chodzi :wink:
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • PAOLO ESCO, jestem zadowolony. Gość, ze sklepu, twierdził że Motul to 100% syntetyk, a LM nie, ale twierdził że pewnie nie zauważyłbym różnicy, a ponieważ Motula już miałem ... :szeroki_usmiech
      Pozdrawiam,
      Andys

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Andys
        twierdził że Motul to 100% syntetyk
        taaaaa :roll: jasne wg tej teorii LM 4200 też jest 100% syntetykiem...tylko, że Liqui Moly wyrażnie informuje kóre produkty są full syntetykami ...a pełen syntetyk i 100% syntetyk to nie to samo :P

        "Jeśli chodzi o grubość filmu olejowego to natualnie oleje PAO/ester cechuje niższa jego grubość (przy zachowaniu tej samej klasy lepkości i wymaganego HTHS) od olejów produkowanych w technologii HC co może również mieć znaczenie w zakresie przepływu oleju przez filtr oleju - zwłaszcza zimą i w czasie sukcesywnego zapychania filtra sadzą.
        Oleje wykonane w technologii PAO/ester również cechuje na ogół lepsza płynność w ujemnych temperaturach co zimą i kiedy filtr oleju zacznie zapychać się sadzą - obniży czas obiegu oleju poprzez bypass w filtrze oleju - czyli bez filtrowania.

        "Olej w klasie lepkości niższej - zapewniający lepszą cyrkulację skuteczniej będzie chłodził silnik niż olej o zbyt wysokiej lepkości np 10W50 (poprzez gorszą cyrkulację i zbyt wysokie ciśnienie oleju - otwierające zawór przlewowy w pompie). Oczywiście jeśli będzie +40C to wtedy do auta powinien być zalany SAE 40 raczej niż SAE 30 - pełna zgoda i zgodnie z manualem a to dlatego, że system chłodzenia nie utrzyma oleju w temp np. <90C a wynosić ona będzie np. 10C+ więcej - olej wtedy będzie niższej lepkości i silnik będzie działał równie prawidłowo jak na 5W-30 w temp <30C.
        Byłbym jednak ostrożny w zalewaniu olej o wyższej klasie lepkości dla tych 2-4 tygodni upałów a pozostałe 50 tygodni jeżdżąc niepotrzebnie na oleju zbyt wysokiej lepkości ponieważ statystycznie 70% zużycia silnika ma miejsce podczas jego startu (czyt. m.in. przez zawsze zbyt wysoką lepkośc oleju na starcie)".

        Ochrona silnika to nie tylko lepkość oleju ale również dodatki np. ZDDP a "eko" oleje to te z C2/C3 itp... zaś klasę lepkości (pompowalność, lepkość kinematyczną i HTHS) dobiera się do konstrukcji silnika + temp otoczenia wpływającej na wydajność systemu chłodzenia + do stylu/warunków jazdy / obciążenia.

        "Problem jednak polega na tym, że zakładając PAO/ester jako kryterium podstawowe - wyelimunujemy większość ww. olejów z listy wyboru - taka przykra rzeczywistość..."

        "Generalnie przewag PAO/ester jest kilka ale oczywiście zależy to od wykonania/jakości np.
        - ww. stabilność - lepkości (de facto ciśnienia oleju) z racji mniejszej ilości nietrwałych modyfikatorów koniecznych do uzyskania określonej klasy lepkości
        - lepsza płynność / pompowalność w ujemnych temp
        - wyższa wytrzymałość w wysokich temp oraz niższa parowalność (mniejsze ubytki i mniejsza skala "gęstnienia" oleju po pewnym czasie)
        - wyższa czystość, niższa emisja związków szkodliwych i popiołów
        - dla diesela PAO/ester są bardziej odporne na mieszanie z ON - np. podczas oczyszczania DPF"


        Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów.
        Czasami HC bywają tańsze ale z tym bywa różnie jak wiemy.

        Oleje na tanich i kiepskich dodatkach opartych na bazie PAO powodują że uszczelnienia twardnieją i traca swoją elastyczność stąd mit o wyciekach olejów syntetycznych Tylko dobre oleje PAO sa tak skomponowane ze posiadaja w swoim skladzie równiez dodatki neutralnie czy dobrze wplywajace na owe uszczelnienia.

        Bazy syntetyczne mają niższy współczynnik tarcia w porównaniu z olejami mineralnymi, co powoduje zwiększenie mocy silnika i poprawę takich parametrów, jak przyśpieszenie pojazdu i zmniejszenie do ok. 5% zużycia paliwa.
        Badania laboratoryjne dowiodły, że zastosowanie półsyntetycznego oleju zmniejsza jego zużycie w silniku o 14%, a oleju syntetycznego nawet o 40%.

        Mowiac olej w pełni syntetyczny mamy na mysli olej oparty o bazę poliestrową. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadajaca jednak wady!!!:

        - niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu,
        - średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca “wielosezonowość” oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika,
        - niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno
        dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “półsyntetyków”, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających

        Dopiero wprowadzenie do stosowania bazowych olejów poliestrowych umożliwiło rozpuszczenie się pakietu dodatków w PAO, co rozpoczęło erę olejów silnikowych określanych jako “full synthetic”.

        Oleje w pełni syntetyczne Millersa to oleje 100% PAO, co zostało uznane jako wadę, bo Motul ma estry... Tylko nikt nie zauważył, że oleje Motula competition double ester to HC+ PAO + Estry (zostało to udowodnione na podst. kart MSDS np. na forum subaru) a Millers to w seriii Motorsport to tylko PAO + estry (bez HC). Tak samo jest z olejami w pełni syntetycznymi bez estrów - czyli np. olejach do tdi - np. motul ma w dużej mierze oleje na bazie HC + PAO, które można zupełnie legalnie nazywać full synthetic, i Motul to robi (powtarzam, to nie jest żaden przekręt), ale są też oleje tylko PAO takie jak Millers. A co do półsyntetyka 5w40 VW 505.01 to baza HC + PAO: Valvoline i Millers, a do niedawna także Motul nazywały go olejem półsyntetycznym, jednak ze względu na wątpliwości klientów (5w40 półsyntetyk??) Motul nawiązał do praktyki marek takich jak Castrol czy Mobil i nazwał olej 505.01 100% synthetic (jest to olej HC + PAO, a więc znacznie lepiej niż np. oleje synthetic (nie full) które moga być np. tylko HC bez domieszki PAO). Tak więc czy Valvoline, czy Millers czy Motul 5w40 505.01 - są one w takiej samej częsci syntetyczne ---- powiedzmy


        Motul - (nie każdy ale w dużej mierze jest z domieszkami HC +estry lub sam HC ..nieliczne są oparte na estrach) co nie znaczy, że Motul zaraz jest fujjj - po prostu dobry olej - jak nie mieszany w garażu i dobrze zestawiony to od razu widać jakość.

        Oleje Motula competition double ester to HC+ PAO + Estry

        Link

        For even better performance, Group 3 synthetic oils may also be also fortified with fully synthetic oils from groups 4 and 5. Because of the addition of higher end base stocks from groups 4 and 5 in their formulations, these are sometimes referred to as Group 3+ oils. They may also be referred to as a breakdown of their group base stock blend, such as a G3/G4 blend, GIII/IV/V blend, and so on. Amsoil’s XL line of oils are in this category, as are some of Motul’s 8100 series like 8100 X-cess, Pennzoil Platinum, the Eneos economy oils, and there is strong evidence that most of Mobil 1’s line-up are also G3+ oils. G3+ 30-weight oils tend to have NOACK scores around 10% to 13%.

        Na BITOGu też pytali wprost Motula i potwierdził, że x-cess (oraz specyfic) zawiera HC.

        X Mistrzostwa Buwaru w bowlingu - Buwar (DESTYLATY CIEZKIE PARAFINOWE, OBRABIANE WODOREM (ROPA NAFTOWA) 50 <= x % < 100


        Motul to raczej typowa strategia oparta na mocnym marketingu dobrego ale nie nadzwyczajnego produktu, budowaniu marki a potem zbjaniu kosztów...
        Jeszcze ciekawią mnie różnice pomiedzy Motul x-cess który ma tbn 10,3 ,a x-clean mający tylko 7 . Teoretycznie wg liczb ma cienkie właściwości utrzymania silnika w czystosci ,a jednak w ulotce chwalą sie ,że to do najnowszych silników z euro IV . To jak to jest skoro mineralne i półsyntetyki mają nawet po 8 i 10 TBN.
        Motul to dobre oleje jeśli chodzi o produkcje europejskie bo jeśli by zestawić je w ogólnym zestawieniu to juz nie jest tak różowo i pięknie choć nadal w porównaniu z castrolami, mobilami to nadal "przepaść" głównie przez to że zwykły Mobil i Castrol jest blendowany w Polsce.


        Natomiast Edg'e (a jak wiecie nie przepadam za produktami serii Castrol) ma o niebo lepszą ofertę w chwili obecnej niż jego główny konkurent-czytaj Mobil.

        Trzeba też wziąć pod uwagę to,że Castrol Edge jest wspierany przez silną kampanię reklamową w mediach, której celem jest prezentacja wyników testów na wytrzymałość oleju Castrol Edge, aby wzmocnić lojalność dotychczasowych użytkowników marki Castrol i przekonać tych którzy się wahają nad wyborem najlepszego oleju do samochodu.

        Aby dowieść najwyższej jakości swoich produktów firma BP zleciła niezależnej jednostce badawczej przeprowadzenie testów na efektywność ochrony silnika działającego pod maksymalnym obciążeniem. Przebadano oleje Castrol Edge Sport oraz oleje syntetyczne innych marek.

        Dwa identyczne samochody ustawiono na hamowniach podwoziowych symulując nachylenie 8,8%. Jeden z nich został zalany olejem Castrol Edge Sport, a drugi konkurencyjnym olejem syntetycznym. Następnie rozpędzono samochody do maksymalnej prędkości. W czasie testu nie uzupełniano oleju w silniku. Po ponad 150 godzinach ciągłej pracy, silnik zalany olejem syntetycznym znanej marki wybuchł, podczas gdy silnik zalany olejem Castrol Edge Sport pracował dalej na pełnej mocy .Wyniki mówią same za siebie – Castrol Edge Sport zapewnia maksymalną moc silnikowi aż do 45% dłużej w porównaniu do oleju syntetycznego innej znanej marki.

        W teście zużyto 5 ton paliwa, 10 tylnich opon, chłodnicę, skrzynię biegów i układ katalityczny.

        Olej Castrol EDGE Sport 0W-40 pozytywnie przechodzi test na działanie w ekstremalnie niskich temperaturach oraz test na oszczędność paliwa.

        Niskie temperatury pogarszają osiągi silnika, mogą też spowolnić lub uniemożliwić jego rozruch. W temperaturze minus 55 stopni Celsjusza praktycznie wszystkie płyny samochodowe zamarzają. Jednak podczas testów prowadzonych w temperaturze minus 55 stopni olej Castrol EDGE Sport 0W-40 pozostawał płynny, w pełni spełniając swoje funkcje. Badany dla porównania olej syntetyczny znanej marki gęstniał uniemożliwiając normalny przepływ w silniku.

        Olej Castrol EDGE Sport 0W-40 pozytywnie przeszedł testy na oszczędność paliwa (M111 – Europejski Test na Oszczędność Paliwa) - osiągając wynik o 2,5% lepszy od syntetycznego oleju klasy 0W-40.

        Kampania reklamowa Castrol Edge Sport = z udziałem Cristiano Ronaldo sami pamiętacie

        Oleje, które wcześniej nie były uważane za "syntetyczne", takie jak te, które są produkowane przez ekstrakcję lub rafinację konwencjonalną "uwodornienie" lub za pomocą innych złożonych procesów chemicznych, które charakteryzują się bardziej stabilnymi wiązaniami molekularnymi i wyższym stopniem czystości i to w taki sposób, że nie jest to możliwe za pomocą normalnego "konwencjonalnego "procesu rafinacji są również traktowane jako" syntetyczne "przez ich producentów (Shell, ExxonMobil, BP) - one jednak nadal są wykonane z ropy naftowej surowe - stąd nazwy techologia syntetyczna/olej syntetyczny ...stąd "100% syntetyczny" odnosi się do bazy olejowej może być tak, że olej nie jest w 100% syntetyczny, choć Basa Olejowa jest w 100% syntetyczna.

        Co pisze na ten temat Mobi???? (tłumaczenie swobodne) ---- Proszę
        " Tak, to 100% syntetyczny olej. Oleje bazowe, wykorzystywane do mieszania Mobil 1 są "chemicznie zbudowane" zamiast po prostu rozbijać wiązania zawartej ropy naftowej jak w konwencjonalnych olejach mineralnych.
        W pełni syntetyczne środki smarne są formułowane na wiele sposobów, przy użyciu wysokiej jakości syntetyczne oleje bazowe. Produkty te są wytwarzane poprzez reakcję chemiczną o nazwie "syntezy", ciężkie rafinacji lub innych złożonych procesów chemicznych, które charakteryzują się jednorodność cząsteczkowa i stopień czystości, która jest niemożliwa do osiągnięcia przez zwykłego procesu rafinacji.

        Źródło powyższych pytań i odpowiedzi jest PERFORMANCE NASCAR - Lato 2003 z artykułu zapoczątkowanego przez ExxonMobil i zatytułowany "Nadrabianie/lekcje z olejami syntetycznymi.

        "100% syntetyczny olej silnikowy" "nie jest" więc 100% syntetycznym olej silnikowym, ale równie dobrze można powiedzieć, że jest to 100% syntetyczny olej silnikowy, ponieważ baza jest w 100% syntetyczna i to, naprawdę mało znaczy, że olej silnikowy zawiera aż 20% ropy naftowej, ponieważ ropa naftowa nie jest olejem bazowym, ale nośnikiem dla zastosowania dodatków! :shock:
        Teraz nie przejmujcie się, jeśli nie rozumiecie tego, tak jak większość ludzi :wink:

        Po tym wszystkim, zastanówcie się .... ile byście byli w stanie więcej zapłacić za olej który jest - Synthetic Motor Oil - 100% syntetyczny a ile byście dali za ten sam olej gdybyście wiedzieli ,że nie było "100% syntetyczny" a tylko wykonany w technologii syntetycznej , czy to nie jest prawda? :lol:

        w/w infa wyszperane na necie - i z góry dziękuję Kolegom z a ich fachową wiedzę :thank:
        Myślę że to da trochę jaśniejszy obraz na oleje syntetyczne (100% syntetyki ) i HC ...bo full syntetyki na bazie estrów to jednak inna bajka.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • Czytam i czytam i czym więcej czytam tym mniej wiem
          Przede mną pierwsza wymiana. Zamierzam pozostać przy zmiennym cyklu. Głównie trasy, bez szaleństw. Po 22kkm widzę na bagnecie, że zostało około 4 mm powyżej minimum (pomiar przy zimnym silniku).
          Znalazłem u siebie w mieście MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 5W30 za 154 zł/5L. Lać czy nie lać? I jak to wygląda jak mam jechać z własnym olejem na przegląd?
          To nie jest trochę "niemile widziane" delikatnie rzecz ujmując? Filtry tez kupić gdzieś indziej? Skąd mam pewność że mi zaleją ten olej co im dałem? Co jeszcze radzicie wymienić na pierwszym przeglądzie?
          Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
          Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez piociel
            Lać czy nie lać?
            jak z pewnego źródła to możesz przecież lać.
            Zamieszczone przez piociel
            I jak to wygląda jak mam jechać z własnym olejem na przegląd?
            To nie jest trochę "niemile widziane"
            haha podjedź i uprzedz ASO wcześniej że będziesz ze swoim olejem. Mogą poprosić o dowód zakupu oleju, ważne by bańka nie była otwierana wcześniej!
            Ich trochę "niemile widziane" to sobie mogą wsadzić w d----pę! To jest Twoje auto czy ICH? Co to znaczy, że nie mile widziane...? Trzeba sobie ASO wychować :szeroki_usmiech albo leją to co TY chcesz albo robisz wyminę u konkurencji! ASO ....tak naprawdę ma "g" do gadania. Jak coś to i tak do SAP-u dzwonią z prośbą o pozwolenie. A reszta "widzimisie" to wymysły miejscowych "kierowników" . Olej ma specyfikację VW? Za to dana firma produkująca olej płaci VW-nowi !!! Jak by mieli wątki niech dadzą odmowę z uzasadnieniem na piśmie - możesz też powiedzieć, że dzwonisz w takim wypadku do firmy Motul...i zgłosisz odmowę wlania oleju ze specyfikacją producenta... Dobrze, by ASO miało wtedy ku temu podstawy... :wink:

            Informacja na temat stosowania INNYCH olejów niż te z ASO:
            "Szanowny Panie,
            Zgodnie z informacjami, które posiadamy w Centrum, serwis może wykonać usługę na życzenie klienta wykorzystując olej dostarczony przez klienta.
            W takiej sytuacji partner serwisowy dokonuje oceny czy olej dostarczony przez klienta zgodny jest z normami VW oraz czy znajduje się w oryginalnym opakowaniu i jest w odpowiedniej ilości.
            W przypadku wątpliwości co do zgodności z Normami VW jak również wątpliwości co do zawartości dostarczonego opakowania Serwis może odmówić, ponieważ zalanie takim olejem może być w przyszłości przyczyną poważnych awarii silnika.
            W przypadku zastosowania oleju dostarczonego przez klienta wymagana jest czytelna adnotacja na zleceniu odnośnie ilości i nazwy oraz zgodności z normą VW zastosowanego oleju.

            Z poważaniem

            Małgorzata Grześkowiak
            Centrum Informacji Klienta Volkswagen
            Infolinia: 0-801 200 400 pn-pt 8:00 -20:00
            Volkswagen Polska - samochody osobowe - modele, ceny, promocje [email protected] "


            Zamieszczone przez piociel
            Skąd mam pewność że mi zaleją ten olej co im dałem?
            poproś, że chciałbyś widzieć jak serwisant bedzie wlewał Twój olej. Powinni mieć poczekalnię z widokiem na warsztat.

            Zamieszczone przez piociel
            Co jeszcze radzicie wymienić na pierwszym przeglądzie?
            ASO - zwłaszcza jak Ciebie wku---rzą za pierwszym razem. :diabelski_usmiech
            a na poważnie to filtr powietrza oczywiście.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • PAOLO ESCO, dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Dzisiaj byłem przy okazji w hurtowni olejów i gościu mnie zdziwił, bo powiedział właśnie tak jak ty piszesz, że mogą cudować jak przyjadę z Motulem.
              Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
              Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

              Komentarz


              • Od tygodnia w silniku pływa Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 (norma 502/505-wymiana 15k/rok). W porównaniu do castrola ll - wydaję mi się, że częściej słychać cykanie stukani, ale jest znacznie cichsze niż na castrolu - z nim czasem prawie jak w dieselu Mam wrażenie, że teraz jakoś tak płynniej pracuje. Więcej wrażeń, po kilku k km. Dziękuję PAOLO ESCO za pomoc w wyborze
                Witam

                Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                Komentarz


                • Zamieszczone przez theOne
                  SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40
                  silnik na nim może pracować bardziej "metalicznie" bo to syntetyk oparty na PAO a nie "zmieszany" z różnymi wygłuszaczami jak HC. Daj znać co myślisz o tym oleju po k.km. Czy silnik go pobiera i czy jesteś z oleju zadowolony itd...
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • A co sądzicie o oleju Liqui Moly SYNTHOIL ENERGY 0W-40 ?
                    Warto go zalać do BSE 1.6 - 40 tys km, LPG ?

                    Komentarz


                    • PAOLO ESCO, doradź proszę jaki olej z gamy LM będzie dla mnie odpowiedni.

                      Silnik to 1.8t AUM z 2002r, troszkę poczipowany, skrzynia automatyczna. Przebieg to niecałe 70 tyś. km. Trasy to przeważnie miasto, 2-3 razy w miesiącu dłuższe wyprawy, a tak 1-2 razy do roku trasy po 2-3 tysięcy km, często autostradami z dużymi prędkościami. Przez pierwsze 6 lat lany był Castrol, jak ja kupiłem samochód to zacząłem lać Motul 8100 X-CESS 5w-40. Olej wymieniam raz do roku, bo robię ok 10 tyś km rocznie. Oleju nie ubywa ani kropli od wymiany do wymiany.

                      Z góry dzięki

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez ponczo
                        PAOLO ESCO, doradź proszę jaki olej z gamy LM będzie dla mnie odpowiedni.

                        Silnik to 1.8t AUM z 2002r, troszkę poczipowany, skrzynia automatyczna. Przebieg to niecałe 70 tyś. km. Trasy to przeważnie miasto, 2-3 razy w miesiącu dłuższe wyprawy, a tak 1-2 razy do roku trasy po 2-3 tysięcy km, często autostradami z dużymi prędkościami. Przez pierwsze 6 lat lany był Castrol, jak ja kupiłem samochód to zacząłem lać Motul 8100 X-CESS 5w-40. Olej wymieniam raz do roku, bo robię ok 10 tyś km rocznie. Oleju nie ubywa ani kropli od wymiany do wymiany.

                        Z góry dzięki
                        Jak sie nic nie dzieje to pozostalbym przy Motulu. jak koniecznie chcesz LM to ja polecam High Tech Synthiol 5w40 to 100% PAO.
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez rOBERTO795
                          Jak sie nic nie dzieje to pozostalbym przy Motulu. jak koniecznie chcesz LM to ja polecam High Tech Synthiol 5w40 to 100% PAO.
                          dokładnie!
                          Z tym że X-ces nie jest prawdziwym full syntetykiem (napis 100% syntetyk - tak naprawdę mało co znaczy). Syntetyk - tak , full syntetyk - nie. Szkolenie produktowe MOTUL - Buwar to DESTYLATY CIEZKIE 50 <= x % < 100 PARAFINOWE, OBRABIANE WODOREM (ROPA NAFTOWA) itd. ... a LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 to PAO (polyolefina poliaminoamid kwasu bursztynowego, polioli) + inne dodatki. Oba są OK. Na siłę nie ma co zmieniać jeśli jesteś z Motula zadowolony ale jeśli masz mieć lepsze samopoczucie że będziesz miał LM to wybór należy do Ciebie. :wink:
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Dzięki za porady!

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            jeśli masz mieć lepsze samopoczucie że będziesz miał LM to wybór należy do Ciebie.

                            Komentarz


                            • Myślę o czymś takim TOTAL QUARTZ INEO MC3 5w40.

                              Link

                              Co wy na to? Bo ja mam sentyment do ELF/TOTAL (przejechałem 250 kkm dwoma Renówkami na Elfie).

                              Komentarz


                              • Panowie,
                                za duzy wybor w tych olejach prosze poradzcie czym zalac silnik, bo czeka mnie wymiana.

                                octavia 2004, 2.0 benzyna, 85 kW
                                przebieg 110 tys.km

                                jeżdżę raczej malo 15 tys. rocznie, głównie w weekendy, czasem po W-wie

                                bylem zdecydowany na mobil 5x50 ale jak czytam o lm, motul, fuchs to po prostu glupieje.

                                Dzieki za odp.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez jkowalski001
                                  mobil 5x50
                                  dobry ale po co masz męczyć silnik na takim "cięzkim" oleju daj mu "odetchnąć" kup 5W/40. Co do marek to wg uznania. Ja powtarzając się zalał bym Fuchsa Titan GT1 5W/40 lub Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W/40 Katalog Doboru Oleju – Liqui Moly lub coś z Motula lub dowolną inną markę Lotosa czy też Mobil 1 New Life 0W-40 czy jeśli chcesz to Edg'a 5W/40 (przeczytałeś zapewne wątek więc decyduj) jednak co lepkości to skłaniał bym sie ku 5W/40 a nawet 0W/40...5W/50 będzie za "ciężki" w normalnej jezdzie. :roll: kup najlepiej jakiś w pełni syntetyczny olej lekkiego biegu o dobrych parametrach - konkretne, polecane więcej lub mniej oleje, pojawiły się w tym wątku już wiele razy.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • no wiec tak ....
                                    wymiana oleju po 1800 km na Fuchsa ..... 4300 prosba o dolewke (0,5) ... 4750 prosba o dolewke (500 ml na niecale 500 km) ........

                                    przechodze na motula

                                    czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez leff
                                      wymiana oleju po 1800 km na Fuchsa ..... 4300 prosba o dolewke (0,5) ... 4750 prosba o dolewke (500 ml na niecale 500 km) ........
                                      :shock: który Fuchs...? Titan GT1 5W/40 ? :roll: auto chyba nowe z tego co widzę ale pobór oleju faktycznie raczej ponad normę.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez leff
                                        przechodze na motula
                                        Nie panikowałbym, motor masz nowy, cały czas się "układa"

                                        Komentarz


                                        • Fuchs TITAN GT1 Longlife III SAE 5W-30

                                          Dzida - litr na 1000 km to troche duzy pobor a Motul bylo juz testowany przez OCP i z tego co wiem, to na nim jest zuzycie ok 100 ml na 1000

                                          czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                          Komentarz


                                          • W poniedziałek odbieram 6L Liqui Moly Top Tec 4200, w środę wymiana. Po wymianie zdam relację

                                            Obecnego Castrola "zjadło" 1L na 15,5k km.
                                            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez leff
                                              Dzida - litr na 1000 km to troche duzy pobor a Motul bylo juz testowany przez OCP i z tego co wiem, to na nim jest zuzycie ok 100 ml na 1000
                                              Litr na 1000 to faktycznie sporo, ale moim zdaniem błedem jest wyrzucanie fabrycznego oleju po 1500 km, w końcu to nie moja armatura że producent każe zmienić po 600 milach, bo wlał mineralny żeby się dotarło wszystko. . .

                                              Komentarz


                                              • na razie zrobilem dolewke, zobaczymy jak teraz wyjdzie

                                                czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                                Komentarz


                                                • O1 1.6 BFQ

                                                  witam
                                                  Mam O1 z 2005roku z 1.6 BFQ - przebieg 75000. Średnio robię około 10tyś rocznie głównie trasa, co roku zmieniam olej.
                                                  Aktualnie mam wlany syntetyk Castrol Magnatec 5w-40. Zastanawiam się czy wlać Mobil 5w-40, a może przejść już na półsyntetyk Mobil 10-40. Dodam, że oleju mi prawie Skodzinka nie bierze. Co o tym sądzicie?

                                                  Dzieki
                                                  Piotrek
                                                  Moja Skodzinka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34434

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Piotrek-Piła
                                                    przejść już na półsyntetyk Mobil 10-40
                                                    nawet nie próbuj !!! Ten Pomysł jest do ... ...co za wymysł by przy przebiegu 75 tys przejść na półsyntetyk... no może gdybyś miał tak 175 tys przebiegu i oleju by trochę ubywało...ale tak - całkowice odradzam - zalanie tego silnika półsyntetykiem na tym etapie przebiegu wybitnie wpłynie na jeszcze szybsze jego zużycie a tego chyba Kolega nie chce :roll:
                                                    Zamieszczone przez Piotrek-Piła
                                                    Dodam, że oleju mi prawie Skodzinka nie bierze.
                                                    zamiana Castrola 5W/40 na Mobila 5W/40 ...to wg mnie bez sensu całkowicie. Mam nadzieję tylko że ten Castrol to Edge a nie Magnatec... chyba już bym Lotosa Trafic Pro 5W/40 wolał niż te dwa wymienione - w niczym w/w olejom nie ustępuje...a nawet jest lepszy biorąc pod uwagę kilka parametrów Błąd 404 - Grupa LOTOS S.A.
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X