Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • konkon
    Rider
    • 2008
    • 667
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    acero1964, podobno wadą w tych silnikach obarczone są pierścienie na 3 cylindrze.
    Konrad
    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

    90 konny AGRessor
    PerfectServiceBy DGW
    WhitePride :smokedevil

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez Sebastian_M26
      olej 504.00/507.00 który jest olejem syntetycznym
      o ile Millers nie kłamie to XF LONGLIFE 5W30 jest olejem w pełni syntetycznym (tak Millers go nazywa) - wg niego "Wszystkie oleje w pełni syntetyczne są olejami na bazie PAO". ale uwieżę jak zobacze kartę pełną charakterystyki oleju.

      [ Dodano: Wto 12 Kwi, 11 18:59 ]
      Ewentualnie AMSOIL European Car Formula Synthetic 5W-30 Motor Oil (AEL) ...ale napewno to on jest 100% Synthetic Motor Oil ...
      Załączone pliki
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • acero1964
        Ambiente
        • 2010
        • 118

        Zamieszczone przez konkon
        acero1964, podobno wadą w tych silnikach obarczone są pierścienie na 3 cylindrze.
        no też to wyczytałem, niestety kwotą potrzebną na taką naprawę dysponować w najbliższym czasie nie będę, a autem jeżdżę dużo i dolewanie ciągle syntetyka mi się nie kalkuluje, jak mam dolewać to lepiej coś o połowę tańszego, ciekawy też jestem czy na 10w40 mniej będzie ciągnął oleju, pytanie tylko czy ten z forda można do octavii zalać ? :x

        Komentarz

        • Dzida
          RS
          • 2006
          • 2253

          Zamieszczone przez Sebastian_M26
          Czy znasz jakiś olej 504.00/507.00 który jest olejem syntetycznym a nie HC
          Statoil LazerWay LL 5W30

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Dzida
            Statoil LazerWay LL 5W30
            k a dokładnie PAO > 30% a tak z ciekawości, jak sie ten Statoil sprawuje?
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • Dzida
              RS
              • 2006
              • 2253

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              a tak z ciekawości, jak sie ten Statoil sprawuje?
              Normalnie, jak olej. Żadnych fajerwerków, nawet nie wiem czy się lepiej poczułem :lol:

              Będę obserwował zużycie, bo wydaje mi się że może go troszkę pić. (jeżeli będę miał szanse, bo być może mam pewne plany co do samochodu)

              Komentarz

              • aldam
                L&K
                • 2006
                • 1036

                Trochę inne auto ale może pomożecie.

                Jaki olej zalać do Volvo S40 silnik benzynowy 2.0 rocznik 2003. Nigdzie nie mogę znaleść norm jakie musi spełniać olej do tego samochodu.
                Może być jakiś półsyntetyk.
                Audi A4 1.8TFSI

                Komentarz

                • grzesiek01
                  Classic
                  • 2011
                  • 17

                  A co myślicie o tym oleju?


                  Pytam bo mam do niego dostęp za darmo a był dosyć drogi około 35zł za litr.
                  Wolałbym wlać jakiś półsyntetyk lub syntetyk tak jak mi poradzono wcześniej ale chce wiedzieć co myślicie o tym oleju?
                  LPG - STAG 4

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez aldam
                    Jaki olej zalać do Volvo S40 silnik benzynowy 2.0 rocznik 2003.
                    zobacz co Motul zaleca (od strony 87) http://www.oiluks.pl/pdf/lista_doboru_oleju.pdf

                    [ Dodano: Sro 13 Kwi, 11 19:27 ]
                    Zamieszczone przez grzesiek01
                    chce wiedzieć co myślicie o tym oleju?
                    zwykły HC starego typu (zawiera rafinowany olej mineralny+dodatki uszlachetniające) do O1 ew. z większym przebiegiem... do nowszego silnika raczej bym niezbyt chętnie zalał ten olej...ale skoro masz do niego dostęp..i będziesz mógł go zmienić np po 8 tys km....( bo obstawiam ,że więcej ten olej nie wytrzyma) ...to można taką opcję rozważyć.
                    API starawe... SJ no i norma VW 501.01 i 505.00 też nie najnowsze.
                    :arrow: 501.01 to chyba najwsześniejsza z norm VW :roll:
                    VW 501 01
                    Konwencjonalny olej o szerokim zastosowaniu. Przeznaczony do silników benzynowych oraz do silników Diesla.
                    Przewiduje wymianę oleju co 15.000 km; jest już przestarzała bowiem dotyczy wyłącznie olejów, które uzyskały certyfikat przed marcem 1997 roku
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      Liqui Moly Synthiol 5w40

                      Witam wczoraj zmieniałem olej z Mobila 5w50 na LM Synthiol 5w40- wczesniej wlalem 2-gi raz w życiu płukanke również LM- pierwsze wrazenie- silnik chodzi jakby glosniej bardziej metalicznie innych zmian nie zauważyłem póki co. Zobaczymy jak bedzie ze zużyciem bo jak do tej pory nigdy nic nie ubywało. A przebieg 195000- rzeczywisty
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        silnik chodzi jakby glosniej bardziej metalicznie
                        to właśnie zasługa syntetycznego oleju (silnik nie pracuje głośniej, pracuje swobodniej i jest mniej wygłuszony ...dodatkami które były dodawane do poprzedniego oleju).
                        Ten dokładnie był? http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/2041_Synthoil%205W40%20.pdf/$file/2041_Synthoil%205W40%20.pdf jak tak to jestem spokojny o jakość tego oleju :P
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • rOBERTO795
                          RS
                          • 2009
                          • 3465
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Zamieszczone przez rOBERTO795
                          silnik chodzi jakby glosniej bardziej metalicznie
                          to właśnie zasługa syntetycznego oleju (silnik nie pracuje głośniej, pracuje swobodniej i jest mniej wygłuszony ...dodatkami które były dodawane do poprzedniego oleju).
                          Ten dokładnie był? http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/2041_Synthoil%205W40%20.pdf/$file/2041_Synthoil%205W40%20.pdf jak tak to jestem spokojny o jakość tego oleju :P

                          Dokładnie ten
                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                            Dokładnie ten
                            to właśnie ta seria olejów Liqui Moly jako nieliczna wśród innych marek posiadającyh "pseudo full syntetyki" przeszła test na prawdziwego syntetyka robiony w USA...to wystarczy jako rekomendacja dla tego oleju.
                            Lubro Moly to w USA nazwa Liqui Moly.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Zamieszczone przez rOBERTO795
                              Dokładnie ten
                              to właśnie ta seria olejów Liqui Moly jako nieliczna wśród innych marek posiadającyh "pseudo full syntetyki" przeszła test na prawdziwego syntetyka robiony w USA...to wystarczy jako rekomendacja dla tego oleju.
                              Lubro Moly to w USA nazwa Liqui Moly.

                              Co prawda teraz są inne temp niz np w lutym- marcu ale zobacze jutro jak odpala rano. Bo na 5w50 prze mrozach odpalał "ciężko" Zacząlem sie zastanawiać jak musza odpalac auta zalewane 10w60 np . i uzytkowane na codzień.
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • theOne
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 177

                                Jakim olejem polecacie (żaden Long Life) zalać 1.8 tsi cdaa? Do tej pory pił castrol ll III slx profesional vw 504-507. Zainteresowałem się motulem 504-507 ale jak poczytałem dane to nie widzę za co chwalony. Za jakim producentem się rozglądać?

                                edit-LIQUI MOLY Top Tec 4200?
                                Witam

                                Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                                Komentarz

                                • voytek
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 480
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Dołączam się do pytania. Silnik 1.8TSI CDAA. Dotąd w silniku jest Mobil ESP Formula 5w30 (silnik zużywa tego oleju 0.13L/1000 km).
                                  Zastanawiam się nad:
                                  Liqui Molly Top Tec 4200 5w30
                                  Millers XF Long Life 5w30 - droższy od innych, nie wiem czy warto do niego dopłacić, ponoć w pełni syntetyczny, ale czy z tego wypływa jakaś rzeczywista (nie marketingowa :wink korzyść dla silnika? - nie mam pojęcia
                                  Motul Specific 504.00/507.00 5w30

                                  Chcę pozostać przy zmiennych okresach między przeglądowych, więc olej musi spełniać normę 504.00

                                  A może po prostu pozostać przy Mobilu ESP Formula i nie zawracać sobie głowy?
                                  Proszę o poradę

                                  Komentarz

                                  • konkon
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 667
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                    Do zmiennych przeglądów musi być 504 więc LM Top Tec 4200 będzie ok. Tylko dlaczego LL ? :roll:
                                    Do stałych (o ile 502 wystarczy) to jest tego od groma. LM Synthoil High Tech 5W-40 - syntetyk oparty na IV grupie PAO. Aktualnie zalane BMW 520D- cichutko, o dziwo ciszej niż na TT 4100, CC 700 brata ciotecznego (to nie żart, test jak pogromcy mitów), po przejściu z mineralnego i płukance silnika kompletnie nic się nie dzieje, oliwy nie wciąga, silnik się tak wyciszył, że się nadziwić nie możemy, i praktycznie nie potrzebuje ssania
                                    Mogę polecić także LM TT 4100. Aktulanie mój AGR na nim ujeżdża i jest zdecydowanie ciszej niż na motulu, mniejsze zużycie oleju. Przy kolejnej zmianie testuję Lotosa Syntetic/traffic 5W-40- b. dobre parametry w b. rozsądnej cenie, również powinien się spisać w TSI.
                                    Konrad
                                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                    90 konny AGRessor
                                    PerfectServiceBy DGW
                                    WhitePride :smokedevil

                                    Komentarz

                                    • voytek
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 480
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      Zamieszczone przez konkon
                                      Tylko dlaczego LL ? :roll:
                                      Chcę pozostać przy QG1 ze względu na wygodę. Jeśli zechcę, zawsze mogę (ale nie muszę) wymienić olej wcześniej, ale nie muszę koniecznie po 15 kkm. Jeśli przejdę na stałe okresy, to już trzeba się tego trzymać, wymienię olej po 16 kkm zamiast po 15 i i już jest problem (gwarancja, ew. naprawy z dobrej woli - oby nie były konieczne, ale lepiej nie zamykać sobie tej możliwości, nie wiemy jeszcze, jak TSI będzie się sprawować po gwarancji, już wiadomo, że są problemy z rozrządem....).

                                      Komentarz

                                      • Sebastian_M26
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1823
                                        • Superb II (3T4)

                                        Zamieszczone przez voytek
                                        problemy z rozrządem
                                        Tylko Ci je mają co wymieniają olej wg. LL co 30tyś. Napinacz popuszcza na zużytym oleju i silnik do wymiany.
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz

                                        • rOBERTO795
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 3465
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                          No i odpalilem dzis po 2 dobach postoju co prawda nie rano- ale temp w okolicy 5 stopni. Silnik odpalil lzej i ciszej oraz szybciej napelnily sie popychacze. Już jestem zadowolony. Przy upalaniu tez nie zauważyłem nic niepokojącego- przy 220 km/h tez oki oczywiście na niemieckiej autostradzie.
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz

                                          • idas
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 828

                                            Ktos wie jaka jest roznica miedzy filtrami Mann W 712/90 oraz W 712/91?
                                            Oba sa zalecane dla 1.4TSI CAXA ale /90 do 2010.06, natomiast /91 od 2010.07.
                                            Nie wiem czym sie roznia i czy napewno mozna uzywaz obu w dalszym ciagu.
                                            VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                            VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                            Komentarz

                                            • voytek
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 480
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                              Zamieszczone przez voytek
                                              problemy z rozrządem
                                              Tylko Ci je mają co wymieniają olej wg. LL co 30tyś. Napinacz popuszcza na zużytym oleju i silnik do wymiany.
                                              Źle mnie zrozumiałeś. Być może kondycja oleju ma tu jakieś znaczenie, co nie zmienia faktu, że napinacz jest po prostu wadliwy. Jakoś w silnikach innych producentów, gdzie też stosuje się oleje LL nie ma tego problemu. Nie zamierzam też w żadnym wypadku wymieniać oleju co 30000 km. Aktualnie mam na liczniku niespełna 20000 km, a zważywszy, że wymieniłem olej po dotarciu (po 3000 km), to olej w silniku ma faktycznie przepracowane niecałe 17000 km. Komputer pokazuje serwis za 3 tysiące, zamierzam go zrobić trochę wcześniej, gdzieś przy 21000 wypadnie. Czyli do 30000 trochę brakuje :wink: . Nawet, gdybym zdecydował się przejść na stałe przeglądy co 15000 km, to i tak używałbym olejów z normą 504.00. Lepszy olej na pewno nie zaszkodzi. A przeglądy wg QG1 zachowam dla swojej wygody. Mogę wtedy jak chcę wymienić olej po 15 tysiącach, ale mogę też po 17 czy 18 (na pewno to silnikowi nie zaszkodzi na oleju typu LL, już bez przesady). A jak się wpakuję w stałe okresy, to już MUSZĘ co 15 i nie ma zmiłuj. I tylko o to mi chodzi.

                                              Dlatego pytam o oleje z normą 504.00 do mojego silnika.
                                              Chyba zdecyduję się na tego LM Top Tech 4200. Będzie lepszy o Mobila ESP, którego dotąd używam?

                                              Komentarz

                                              • eaglemirek
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 14107
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Zamieszczone przez voytek
                                                A jak się wpakuję w stałe, to już MUSZĘ co 15 i nie ma zmiłuj.
                                                Można wrócić :!:



                                                CB Harry II ASC + Triflex

                                                Pozdrawiam Mirek!!

                                                Komentarz

                                                • adamza
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 174

                                                  voytek, dzis zalewam LM Top Tech 4200 ponieważ jestem własnie na OG1 drugi przegląd przy ok 60 kkm tak więc za kilka dni zdam relacje z wrażenia po wymianie.
                                                  jest

                                                  było

                                                  Komentarz

                                                  • Mihau
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 7460
                                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                    Mam pytanie. Na czym polega "płukanie" silnika przy wymianie oleju i czy to się opłaca robić?
                                                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...