acero1964, podobno wadą w tych silnikach obarczone są pierścienie na 3 cylindrze.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
o ile Millers nie kłamie to XF LONGLIFE 5W30 jest olejem w pełni syntetycznym (tak Millers go nazywa) - wg niego "Wszystkie oleje w pełni syntetyczne są olejami na bazie PAO". ale uwieżę jak zobacze kartę pełną charakterystyki oleju.Zamieszczone przez Sebastian_M26olej 504.00/507.00 który jest olejem syntetycznym
[ Dodano: Wto 12 Kwi, 11 18:59 ]
Ewentualnie AMSOIL European Car Formula Synthetic 5W-30 Motor Oil (AEL) ...ale napewno to on jest 100% Synthetic Motor Oil ...Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
no też to wyczytałem, niestety kwotą potrzebną na taką naprawę dysponować w najbliższym czasie nie będę, a autem jeżdżę dużo i dolewanie ciągle syntetyka mi się nie kalkuluje, jak mam dolewać to lepiej coś o połowę tańszego, ciekawy też jestem czy na 10w40 mniej będzie ciągnął oleju, pytanie tylko czy ten z forda można do octavii zalać ? :xZamieszczone przez konkonacero1964, podobno wadą w tych silnikach obarczone są pierścienie na 3 cylindrze.
Komentarz
-
-
Normalnie, jak olej. Żadnych fajerwerków, nawet nie wiem czy się lepiej poczułem :lol:Zamieszczone przez PAOLO ESCOa tak z ciekawości, jak sie ten Statoil sprawuje?
Będę obserwował zużycie, bo wydaje mi się że może go troszkę pić. (jeżeli będę miał szanse, bo być może mam pewne plany co do samochodu)
Komentarz
-
-
zobacz co Motul zaleca (od strony 87) http://www.oiluks.pl/pdf/lista_doboru_oleju.pdfZamieszczone przez aldamJaki olej zalać do Volvo S40 silnik benzynowy 2.0 rocznik 2003.
[ Dodano: Sro 13 Kwi, 11 19:27 ]
zwykły HC starego typu (zawiera rafinowany olej mineralny+dodatki uszlachetniające) do O1 ew. z większym przebiegiem... do nowszego silnika raczej bym niezbyt chętnie zalał ten olej...ale skoro masz do niego dostęp..i będziesz mógł go zmienić np po 8 tys km....( bo obstawiam ,że więcej ten olej nie wytrzyma) ...to można taką opcję rozważyć.Zamieszczone przez grzesiek01chce wiedzieć co myślicie o tym oleju?
API starawe... SJ no i norma VW 501.01 i 505.00 też nie najnowsze.
:arrow: 501.01 to chyba najwsześniejsza z norm VW :roll:
VW 501 01
Konwencjonalny olej o szerokim zastosowaniu. Przeznaczony do silników benzynowych oraz do silników Diesla.
Przewiduje wymianę oleju co 15.000 km; jest już przestarzała bowiem dotyczy wyłącznie olejów, które uzyskały certyfikat przed marcem 1997 rokuPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Liqui Moly Synthiol 5w40
Witam wczoraj zmieniałem olej z Mobila 5w50 na LM Synthiol 5w40- wczesniej wlalem 2-gi raz w życiu płukanke również LM- pierwsze wrazenie- silnik chodzi jakby glosniej bardziej metalicznie innych zmian nie zauważyłem póki co. Zobaczymy jak bedzie ze zużyciem bo jak do tej pory nigdy nic nie ubywało. A przebieg 195000- rzeczywisty
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
to właśnie zasługa syntetycznego oleju (silnik nie pracuje głośniej, pracuje swobodniej i jest mniej wygłuszony ...dodatkami które były dodawane do poprzedniego oleju).Zamieszczone przez rOBERTO795silnik chodzi jakby glosniej bardziej metalicznie
Ten dokładnie był? http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/2041_Synthoil%205W40%20.pdf/$file/2041_Synthoil%205W40%20.pdf jak tak to jestem spokojny o jakość tego oleju :PPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOto właśnie zasługa syntetycznego oleju (silnik nie pracuje głośniej, pracuje swobodniej i jest mniej wygłuszony ...dodatkami które były dodawane do poprzedniego oleju).Zamieszczone przez rOBERTO795silnik chodzi jakby glosniej bardziej metalicznie
Ten dokładnie był? http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/2041_Synthoil%205W40%20.pdf/$file/2041_Synthoil%205W40%20.pdf jak tak to jestem spokojny o jakość tego oleju :P
Dokładnie tenOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
to właśnie ta seria olejów Liqui Moly jako nieliczna wśród innych marek posiadającyh "pseudo full syntetyki" przeszła test na prawdziwego syntetyka robiony w USA...to wystarczy jako rekomendacja dla tego oleju.Zamieszczone przez rOBERTO795Dokładnie ten
Lubro Moly to w USA nazwa Liqui Moly.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOto właśnie ta seria olejów Liqui Moly jako nieliczna wśród innych marek posiadającyh "pseudo full syntetyki" przeszła test na prawdziwego syntetyka robiony w USA...to wystarczy jako rekomendacja dla tego oleju.Zamieszczone przez rOBERTO795Dokładnie ten
Lubro Moly to w USA nazwa Liqui Moly.
Co prawda teraz są inne temp niz np w lutym- marcu ale zobacze jutro jak odpala rano. Bo na 5w50 prze mrozach odpalał "ciężko" Zacząlem sie zastanawiać jak musza odpalac auta zalewane 10w60 np
. i uzytkowane na codzień.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Jakim olejem polecacie (żaden Long Life) zalać 1.8 tsi cdaa? Do tej pory pił castrol ll III slx profesional vw 504-507. Zainteresowałem się motulem 504-507 ale jak poczytałem dane to nie widzę za co chwalony. Za jakim producentem się rozglądać?
edit-LIQUI MOLY Top Tec 4200?Witam
Passat 1.8 TSI R-Line MY2010
Komentarz
-
-
Dołączam się do pytania. Silnik 1.8TSI CDAA. Dotąd w silniku jest Mobil ESP Formula 5w30 (silnik zużywa tego oleju 0.13L/1000 km).
Zastanawiam się nad:
Liqui Molly Top Tec 4200 5w30
Millers XF Long Life 5w30 - droższy od innych, nie wiem czy warto do niego dopłacić, ponoć w pełni syntetyczny, ale czy z tego wypływa jakaś rzeczywista (nie marketingowa :wink
korzyść dla silnika? - nie mam pojęcia
Motul Specific 504.00/507.00 5w30
Chcę pozostać przy zmiennych okresach między przeglądowych, więc olej musi spełniać normę 504.00
A może po prostu pozostać przy Mobilu ESP Formula i nie zawracać sobie głowy?
Proszę o poradę
Komentarz
-
-
Do zmiennych przeglądów musi być 504 więc LM Top Tec 4200 będzie ok. Tylko dlaczego LL ? :roll:
Do stałych (o ile 502 wystarczy) to jest tego od groma. LM Synthoil High Tech 5W-40 - syntetyk oparty na IV grupie PAO. Aktualnie zalane BMW 520D- cichutko, o dziwo ciszej niż na TT 4100, CC 700 brata ciotecznego (to nie żart, test jak pogromcy mitów), po przejściu z mineralnego i płukance silnika kompletnie nic się nie dzieje, oliwy nie wciąga, silnik się tak wyciszył, że się nadziwić nie możemy, i praktycznie nie potrzebuje ssania
Mogę polecić także LM TT 4100. Aktulanie mój AGR na nim ujeżdża i jest zdecydowanie ciszej niż na motulu, mniejsze zużycie oleju. Przy kolejnej zmianie testuję Lotosa Syntetic/traffic 5W-40- b. dobre parametry w b. rozsądnej cenie, również powinien się spisać w TSI.
Komentarz
-
-
Chcę pozostać przy QG1 ze względu na wygodę. Jeśli zechcę, zawsze mogę (ale nie muszę) wymienić olej wcześniej, ale nie muszę koniecznie po 15 kkm. Jeśli przejdę na stałe okresy, to już trzeba się tego trzymać, wymienię olej po 16 kkm zamiast po 15 i i już jest problem (gwarancja, ew. naprawy z dobrej woli - oby nie były konieczne, ale lepiej nie zamykać sobie tej możliwości, nie wiemy jeszcze, jak TSI będzie się sprawować po gwarancji, już wiadomo, że są problemy z rozrządem....).Zamieszczone przez konkonTylko dlaczego LL ? :roll:
Komentarz
-
-
No i odpalilem dzis po 2 dobach postoju co prawda nie rano- ale temp w okolicy 5 stopni. Silnik odpalil lzej i ciszej oraz szybciej napelnily sie popychacze. Już jestem zadowolony. Przy upalaniu tez nie zauważyłem nic niepokojącego- przy 220 km/h tez oki
oczywiście na niemieckiej autostradzie.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Ktos wie jaka jest roznica miedzy filtrami Mann W 712/90 oraz W 712/91?
Oba sa zalecane dla 1.4TSI CAXA ale /90 do 2010.06, natomiast /91 od 2010.07.
Nie wiem czym sie roznia i czy napewno mozna uzywaz obu w dalszym ciagu.VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Źle mnie zrozumiałeś. Być może kondycja oleju ma tu jakieś znaczenie, co nie zmienia faktu, że napinacz jest po prostu wadliwy. Jakoś w silnikach innych producentów, gdzie też stosuje się oleje LL nie ma tego problemu. Nie zamierzam też w żadnym wypadku wymieniać oleju co 30000 km. Aktualnie mam na liczniku niespełna 20000 km, a zważywszy, że wymieniłem olej po dotarciu (po 3000 km), to olej w silniku ma faktycznie przepracowane niecałe 17000 km. Komputer pokazuje serwis za 3 tysiące, zamierzam go zrobić trochę wcześniej, gdzieś przy 21000 wypadnie. Czyli do 30000 trochę brakuje :wink: . Nawet, gdybym zdecydował się przejść na stałe przeglądy co 15000 km, to i tak używałbym olejów z normą 504.00. Lepszy olej na pewno nie zaszkodzi. A przeglądy wg QG1 zachowam dla swojej wygody. Mogę wtedy jak chcę wymienić olej po 15 tysiącach, ale mogę też po 17 czy 18 (na pewno to silnikowi nie zaszkodzi na oleju typu LL, już bez przesady). A jak się wpakuję w stałe okresy, to już MUSZĘ co 15 i nie ma zmiłuj. I tylko o to mi chodzi.Zamieszczone przez Sebastian_M26Tylko Ci je mają co wymieniają olej wg. LL co 30tyś. Napinacz popuszcza na zużytym oleju i silnik do wymiany.Zamieszczone przez voytekproblemy z rozrządem
Dlatego pytam o oleje z normą 504.00 do mojego silnika.
Chyba zdecyduję się na tego LM Top Tech 4200. Będzie lepszy o Mobila ESP, którego dotąd używam?
Komentarz
-
k a dokładnie PAO > 30% a tak z ciekawości, jak sie ten Statoil sprawuje?
Komentarz