Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
MORLING
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez morling1254Jak usystematyzujemy te info to pewnie znajdziemy coś wyjątkowego.
[ Dodano: Nie 04 Wrz, 11 00:02 ]
Zamieszczone przez Pidziekja bym do tego jeszcze dorzucił Quaker State ! :-)
[ Dodano: Nie 04 Wrz, 11 00:03 ]
Zamieszczone przez PidziekZawsze od Mobila bedzie lepszy Mobil 1.
W jakiej kolejności byście je usytuowali ???
Podaje charakterystyki tych wybranych olejów, charakterystyki z forum i stron producentów.
1. Mobil1 New Life 0w40
Specyfikacje i dopuszczenia
Mobil 1 New Life 0W-40 spełnia lub przewyższa następujące wymagania:
API SN/SM/SL/SJ
X
ACEA A3/B3, A3/B4
X
Nissan
X
Mobil 1 New Life 0W-40 posiada następujące aprobaty producentów:
MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5
X
OPEL GM-LL-A-025; GM-LL-B-025
X
BMW LONGLIFE OIL 01
X
VW 502 00/505 00
X
PORSCHE A40
X
W ocenie ExxonMobil Mobil 1 New Life 0W-40 spełnia wymagania następującego poziomu jakości:
API CF
X
SAAB
X
FIAT FIAT 9.55535 - M2
X
FIAT FIAT 9.55535 - N2
X
FIAT FIAT 9.55535 - Z2
X
Typowa charakterystyka fizykochemiczna
Mobil 1 New Life 0W-40
Lepkość kin., cSt (ASTM D445)
w temp. 40ºC
75
w temp. 100º C
13,5
Wskaźnik lepkości
185
MRV w temp -40ºC cP (ASTM D4684)
31,000
HTHS lepkość [mPa•s] w 150°C (ASTM D4683)
3.8
Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) (ASTM D2896)
11.8
Popiół siarczanowy, waga % (ASTM D874)
1,3
Fosfór, waga % (ASTM D4981)
0,1
Temp. zapłonu, [°C] (ASTM D92)
230
Gęstość w 15,6°C, [g/ml] (ASTM D4052)
0,85
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Utworzony w celu spełnienia wymagań najnowszych specyfikacji producentów samochodów. Kompatybilny z najnowocześniejszymi filtrami cząsteczek stałych i wszystkimi współczesnymi katalizatorami.
Zalety
Niskopopiołowy olej silnikowy zaprojektowany w celu wydłużenia żywotności i maksymalnej efektywności systemów redukcji emisji spalin zarówno w silnikach Diesla jak i benzynowych.
Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
Zalety
Zastosowania
Specyfikacje
Informacje tech.
Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
Lepkość kin., ASTM D 445
cSt w temp. 40ºC
53
cSt w temp. 100º C
9.8
Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874
0.8
Fosfor
0.05
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92
192
Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052
0.85
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97
-39
Mobil Super 3000 X1 5W-40
Zalety
Zastosowania
Specyfikacje
Informacje tech.
Mobil Super 3000 X1 5W-40
Lepkość kin., ASTM D 445
cSt w temp. 40ºC
84
cSt w temp. 100º C
14
Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874
1.1
Fosfor
0.095
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92
222
Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052
0.855
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97
XF Longlife C3 5w30
Najwyższej jakości, w pełni syntetyczny olej silnikowy MID SAPS do najnowszych samochodów benzynowych i Diesel.
STOSOWANIE:
Idealny do silników benzynowych i Diesel spełniających normy czystości spalin Euro IV i Euro V, które wymagają oleju ACEA C3. Szczególnie polecany do silników samochodów takich jak Mercedes – Benz i BMW, w których olej wymienia się w/g wskazań komputera oraz innych pojazdów, które wymagają oleju redukującego zużycie paliwa.
KORZYŚCI:
Wysoka jakość tego oleju oznacza zminimalizowane zużycie paliwa oraz maksymalną ochronę silnika. Odpowiednia lepkość i gęstość tego oleju jest zapewniona nawet w najbardziej surowych warunkach.
CHARAKTERYSTYKA:
ACEA C3, A3/B4
API SM/CF
BMW Longlife 04
Mercedes Benz 229.51
GM/Opel/Vauxhall LL-A-025 / LL-B-025
GM Dexos 2
SAE klasa lepkości:…5W30
Ciężar właściwy przy 150C…0,853
Lepkość kinematyczna przy 1000C…11,7 cSt
Lepkość kinematyczna przy 400C…69,0 cSt
Indeks lepkości…158
Temperatura krzepnięcia…-40
Temperatura zapłonu…230
Lepkość na zimno przy -300C…6,200 cP
AMSOIL 5W-30 (ASL)
chowaj pełną specyfikację
100% syntetyczny olej silnikowy,doskonała ochrona silnika,charakteryzuje się małymi stratami parowania,zalecany przy wydłużonych okresach między wymianami oleju.Kompatybilny z syntetycznymi olejami silnikowymi innych producentów.
Spełnia następujące normy:
API SM/CF,SL..
ILSAC GF-4,3..
ACEA A5/B5 A1/B1
JASO VTM
GM 4718M,6094M
Ford WSS M2C929-A
Daimler Chrysler MS-6395N
VW 503.00
Właściwości fizyczne
Lepkość kinematyczna w 100°C, cSt (ASTM D445)
10.8
Lepkość kinematyczna w 40°C, cSt (ASTM D445)
60.7
Indeks lepkości (ASTM D2270)
170
Lepkość zimnego rozruchu CCS w -35°C, cP (ASTM D5293)
5190
Temperatura płynięcia °C (°F) (ASTM D92)
-50
Temperatura zapłonu °C (°F) (ASTM D92)
226
Temperatura palenia °C (°F) (ASTM D92)
244
Wynik testu czterokulowego “Four-Ball Wear Test” (ASTM D4172: 40kgf, 150°C, 1800 obr/min, 1 godz.)
0.35
Odparowalność oleju – test “Noack Volatility” (ASTM D5800) 250°C 1 godz., % utraty masy
6.9
HTHS - High Temperature/High Shear Viscosity cP, X°C, X s-1 (ASTM D4683)
3.2
Liczba zasadowa (TBN)
12.2
AMSOIL 5W-30 European Car Formuła (AEL)
100% syntetyczny olej silnikowy opracowany do nowoczesnych silników benzynowych, wysokopręznych wszystkich producentów. Posiada aprobaty VW, AUDI, MERCEDES-BENZ, BMW, PORSCHE. Zapewnia maksymalną ochronę silnika przy efektywnym wykorzystaniu paliwa. Formuła low-SAPS przedłużą działanie układów emisji spalin z DPF, katalizatorami. Kompatybilny z olejami silnikowymi innych producentów.
Spełnia następujące normy:
VW 504.00/507.00
ACEA A3/B3, A3/B4
Mercedes-Benz 229.51
BMW LL-04
Porsche C30
Właściwości fizyczne
Lepkość kinematyczna w 100°C, cSt (ASTM D445)
12.3
Lepkość kinematyczna w 40°C, cSt (ASTM D445)
76.3
Indeks lepkości (ASTM D2270)
159
Lepkość zimnego rozruchu CCS w -35°C, cP (ASTM D5293)
6350
Temperatura płynięcia °C (°F) (ASTM D97)
-43
Temperatura zapłonu °C (°F) (ASTM D92)
238
Temperatura palenia °C (°F) (ASTM D92)
258
Wynik testu czterokulowego “Four-Ball Wear Test” (ASTM D4172: 40kgf, 150°C, 1800 obr/min, 1 godz.)
0.45
Odparowalność oleju – test “Noack Volatility” (ASTM D5800) 250°C 1 godz., % utraty masy
7.8
HTHS - High Temperature/High Shear Viscosity cP, X°C, X s-1 (ASTM D4683)
3.7
Liczba zasadowa (TBN)
5.8
AMSOIL 5W-40 European Car Formula Motor Oil (AFL)
100% syntetyczny olej silnikowy opracowany dla nowoczesnych silników benzynowych oraz wysokoprężnych,spełnia normę ACEA C3. Zapewnia ochronę katalizatorów oraz DPF. Charakteryzuje się duża stabilnością oraz odpornością na utlenianie. Kompatybilny z syntetycznymi olejami silnikowymi innych producentów.
Spełnia następujące normy:
API SM/CF
ACEA C3
ACEA A3/B3
ACEA A3/B4
BMW LL-04
Mercedes Benz 229.31,229.51
Porsche,Saab,Volvo
VW 502.00 505.00 505.01
Daimler Chrysler MS-10725
Właściwości fizyczne
Lepkość kinematyczna w 100°C, cSt (ASTM D445)
13,7
Lepkość kinematyczna w 40°C, cSt (ASTM D445)
79,7
Indeks lepkości (ASTM D2270)
177
Lepkość zimnego rozruchu CCS w -35°C, cP (ASTM D5293)
5121
Temperatura płynięcia °C (°F) (ASTM D92)
-42
Temperatura zapłonu °C (°F) (ASTM D92)
230
Temperatura palenia °C (°F) (ASTM D92)
246
Wynik testu czterokulowego “Four-Ball Wear Test” (ASTM D4172: 40kgf, 150°C, 1800 obr/min, 1 godz.)
0.44
Odparowalność oleju – test “Noack Volatility” (ASTM D5800) 250°C 1 godz., % utraty masy
8.7
HTHS - High Temperature/High Shear Viscosity cP, X°C, X s-1 (ASTM D4683)
3.7
Liczba zasadowa (TBN)
8.0
AMSOIL Signature series 0W-30 (SSO)
100% syntetyczny olej silnikowy najnowocześniejszej generacji. Zapewnia ciągłą i pełną ochronę przeciwzużyciową wszystkich typów silników w każdych warunkach, zalecany przy zwiększonych przebiegach między wymianami oleju. Można stosować zamiast 5W-30, 10W-30. Kompatybilny z syntetycznymi olejami silnikowymi innych producentów.
Spełnia następujące normy:
API SM/CF,SL..
ILSAC GF-4,3...
ACEA A5/B5-04
GM 4718M,6094M
Ford WSS-M2C929-A
Honda HTO-06
Daimler Chrysler MS-6395
VW 503.00
Właściwości fizyczne
Lepkość kinematyczna w 100°C, cSt (ASTM D445)
10.3
Lepkość kinematyczna w 40°C, cSt (ASTM D445)
56.56
Indeks lepkości (ASTM D2270)
173
Lepkość zimnego rozruchu CCS w -35°C, cP (ASTM D5293)
5927
Temperatura płynięcia °C (°F) (ASTM D92)
-51
Temperatura zapłonu °C (°F) (ASTM D92)
230
Temperatura palenia °C (°F) (ASTM D92)
246
Wynik testu czterokulowego “Four-Ball Wear Test” (ASTM D4172: 40kgf, 150°C, 1800 obr/min, 1 godz.)
0.406
Odparowalność oleju – test “Noack Volatility” (ASTM D5800) 250°C 1 godz., % utraty masy
8.65
HTHS - High Temperature/High Shear Viscosity cP, X°C, X s-1 (ASTM D4683)
3.2
Liczba zasadowa (TBN)
13.2
Opis od Paolo Esco
XF Longlife C3 5w30
CHARAKTERYSTYKA:
ACEA C3, A3/B4
API SM/CF
GM/Opel/Vauxhall LL-A-025 / LL-B-025
GM Dexos 2
SAE klasa lepkości:…5W30
Lepkość kinematyczna przy 100C…11,7 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40C…69,0 cSt
Indeks lepkości…158
Temperatura krzepnięcia…-40
Temperatura zapłonu…230
Valvoline SynPower MST 5W-30 – jak najbardziej odpowiada wymaganiom Opla
ACEA C3, A3/B3/B4
API SM/CF
SAE klasa lepkości:…5W30
Lepkość kinematyczna przy 100C…12 cSt
Lepkość kinematyczna przy 400C…70,0 cSt
Indeks lepkości…169
Temperatura krzepnięcia…-45
Temperatura zapłonu…227
TBN 7
Jak widać te Valvoline jak dla mnie jest lepsze od Millersa (choć by przez to min, że podają TBN a Millers NIE!) parametry Valvoline MST także przewyższają Millersa.http://www.valvoline.pl/zalaczniki/a...line_DEXOS.pdf
Normę spełnia także SynPower 5W-30 (GM LL-A.025/B-025)e w SynPower 5W-40 GM-LL-B-025
Top Tec 4600 5W-30 spełnia wszystkie wymagania i odpowiada jak najbardziej specyfikacjom opla, został zrobiony specjalnie dla tej marki (olej w technologi syntetycznej - za to naprawdę bardzo dobry) GM dexos2 ACEA; Opel GM-LL-A025/B025
Top Tec 4600 5W-30
API SM/CF
ACEA A3-04/B4-04 C3-08
SAE klasa lepkości:…5W30
Lepkość kinematyczna przy 100C…11,6 cSt
Lepkość kinematyczna przy 400C…64,0 cSt
Indeks lepkości…178 o niebo lepsze niż Valvoline i Millers
Temperatura krzepnięcia…-36
Temperatura zapłonu…232
Jak widać przy lepkości 40 i 100C a przewyższa Millersa i Valvoline pod względem Indeksu lepkości…178! Ale nie ustępuje także poprzednikom przy 40 i 100C. Temperatura płynięcia -36 słabsza co typowe jest dla olejów w technologii syntetycznej.
Jeśli Fuchs to tylko : Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30 (GM dexos2) lub ew Fuchs Titan Supersyn Ecoflex 5W30 (olej HC) spełnia Opel GM-LL-A025/B025 Te dwa oleje to odpowiedniki GM (nie są 100% syntetyczne – ale nie zawsze full syntetyk jest najlepszy i pozwoli na spełnienie stawianych przed olejem wymogów) oleje Fuchs to pod względem jakości jedne z najlepszych produktów na rynku .
Ja bym ustawił do wlania te oleje wtej kolejności
1. Valvoline SynPower MST 5W-30
2. (na równi pod względem jakości mimo że to oleje PAO/HC+) Millers XF LONGLIFE C3 5w30/Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30/ jak najbardziej Mobil 1 0W/40!!!! i nie przejmował bym się tą bazą olejową SHC.
FUCHS
FUCHS prezentuje nową, przełomową technologię olejów silnikowych
Szybszy, mocniejszy, a zatem lepszy dla silnika - tak w skrócie można opisać nową technologię produkcji olejów silnikowych FUCHS XTL. Charakteryzuje się ona wysokim wskaźnikiem lepkości i dużą stabilnością, która zapewnia szybszą cyrkulację oleju w układzie, a także mniejsze zużycie paliwa.
Nowoczesne oleje silnikowe przeznaczone do samochodów osobowych, które spełniają wymagania producentów pojazdów muszą spełniać wysokie parametry techniczne. Jednak wymagania jakie stawiane są olejom silnikowych cały czas rosną, czego przykładem jest tzw. downsizing silników. Warunki klimatyczne, w jakich pracują silniki stają się coraz bardziej ekstremalne. Również nowe technologie oszczędzające paliwo, jak na przykład systemy typu stop-start stawiają wysokie wymagania olejom silnikowym, zwłaszcza podczas częstego uruchamiania silnika.
Obciążenie oleju silnikowego zwiększa się znacznie w całym okresie eksploatacji pomiędzy wymianami. Aby olej właściwie spełniał swoje zadanie ważne jest, aby możliwie najszybciej cyrkulował w układzie smarowania i dzięki temu zapewniał smarowanie każdej części silnika, wszędzie tam gdzie jest to konieczne.
Dlatego właśnie FUCHS, jako czołowy niemiecki producent specjalistycznych środków smarnych, wykorzystywanych w montażu fabrycznym opracował nową technologię produkcji olejów silnikowych.
Nowa technologia olejów bazowych XTL™, charakteryzująca się ekstremalnie wysokim wskaźnikiem lepkości oraz wysoką odpornością na starzenie, zapewnia szybszą cyrkulację oleju oraz znacznie zwiększoną ochronę silnika w długim okresie.
Technologia XTL™ została dokładnie sprawdzona i przetestowana, również w ekstremalnych warunkach temperaturowych. Dla sprawdzenia i potwierdzenia unikalnych właściwości oleju, szczególnie podczas rozruchu silnika, przeprowadzono serię testów silnikowych w specjalnej komorze, w której temperatura została obniżona do -27oC. W czasie prób porównano konwencjonalny olej silnikowy o klasie lepkości SAE 5W-30 z olejem o tej samej klasie lepkości, wyprodukowanym w technologii XTL™.
Korzyści płynące z zastosowania technologii XTL™
• Łatwiejszy rozruch silnika: do 55% szybsza cyrkulacja oleju w układzie smarowania i o 35% szybszy rozruch silnika*
• Niższe zużycie paliwa: do 1,7% niższe spalanie*
• Niższe zużycie oleju: do 18%*
• Zwiększona odporność na starzenie: ograniczenie o 38% przyrostu lepkości, dzięki czemu olej lepiej chroni silnik w całym okresie eksploatacji pomiędzy wymianami.
*W porównaniu z konwencjonalnymi olejami klasy SAE 5W-30 (fuel economy).
Produkty:
FUCHS będzie oferował cztery oleje silnikowe klasy Premium, które produkowane będą z zastosowaniem technologii XTL™ . Są to: TITAN GT1 SAE 0W-20, TITAN GT1 PRO FLEX SAE 5W-30, GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 i TITAN GT1 SAE 5W-40.
Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL
Najwyższej jakości olej silnikowy wyprodukowany w oparciu o najnowszą technologię XTL™. Opracowany specjalnie dla samochodów osobowych marek BMW, Mercedes-Benz oraz OPEL z filtrami cząstek stałych.
Zalety:
bardzo łatwy rozruch silnika
niskie zużycie paliwa i oleju
wyjątkowa ochrona nowoczesnych silników z wydłużonymi okresami wymian
Specyfikacja:
ACEA C3
API SM
DEXOS 2
Aprobaty:
BMW LONGLIFE-04
MB-APPROVAL 229.51
VW 502 00/505 00/505 01
Rekomendacje:
ACEA A3/B4
FORD M2C917-A
GM-LL-A-025
GM-LL-B-025
Parametry Techniczne
Gęstość w 15 oC DIN 51757 - 0,850 g/ml
Kolor DIN ISO 2049 - 2,5 ASTM
Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 - 230 oC
Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 - 5100 mPas
Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 - 67,0 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 - 11,8 mm2/s
Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 - 175
MOTUL SPECIFIC DEXOS2 5W-30
W pełni syntetyczny olej, opracowany w technologii "MID SAPS" zgodnie z normami GM EUROPE, spełnia normy emisji spalin Euro IV i Euro V. Polecany do pojazdów, w których producenci (Opel, Vauxhall, Saab), zalecają stosowanie olejów silnikowych zgodnie z GM OPEL Dexos2. Możliwość stosowania w silnikach, do których zalecane sa oleje zgodnie z ACEA C3. Nadaje się do wszelkich paliw: benzyna , olej napędowy, gaz ziemny, LPG.
KLASA JAKOŚCI
ACEA C3 - API SM/CF
SPECYFIKACJE
GM OPEL Dexos2
Kompatybilny w dół do OPEL GM-LL-A/B-025
Parametry techniczne
Gęstość 20°C ASTM D1298 0.850
Lepkość kinematyczna 40°C ASTM D445 69.6 mm²/s
Lepkość kinematyczna 100°C ASTM D445 12.0 mm²/s
HTHS at 150°C ASTM D4741 3.54 mPa.s
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 170
Temperatura płynięcia ASTM D97 -36°C
Temperatura zapłonu ASTM D92 232°C
TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH/g
Shell Helix Ultra Extra 5W-30
Shell Helix Ultra Extra to syntetyczny olej silnikowy „low SAPS” najnowszej technologii Shell, spełniający wymagania nowoczesnych silników benzynowych posiadających trójdrożny katalizator oraz silników Diesla, także tych wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF).
Shell Helix Ultra Extra zawiera pakiet specjalnych dodatków czyszczących, które aktywnie usuwają szkodliwe osady z silnika utrzymując go w doskonałym stanie w trakcie całego okresu intensywnej eksploatacji, a zastosowana formulacja „low SAPS” zapobiega blokowaniu filtrów DPF oraz umożliwia wydłużenie okresów użytkowania oleju między wymianami (do 30 000 km benzyna, do 50 000 km Diesel).
Zalety:
Oczyszczenie i doskonała ochrona silnika nawet w ekstremalnych warunkach jego pracy
Nie powoduje blokowania filtrów sadzy (Wytwarzanie znacznie mniejszej ilości popiołu)
Ochrona silnika benzynowego z katalizatorem (Zmniejszona ilość dodatków zawierających siarkę i fosfor)
Zabezpieczenie silnika podczas całego okresu eksploatacji oleju (do kolejnej jego wymiany)
Mniejsze zużycie paliwa, bezproblemowy start silnika nawet w niskich temperaturach
Specyfikacja:
Lepkość 5W-30
ACEA C2/C3, A3/B4
MB 229.51, BMW LL-04, VW 504.00 / 507.00, Chrysler MS-11106
Skład i informacja o składnikach
Charakterystyka chemiczna: Mieszanina wysoko rafinowanego oleju mineralnego, polialfaolefin
i dodatków. Oleje zastosowane w produkcie zawieraja poniej 3% wag. ekstraktu DMSO,
zgodnie z pomiarem metoda okreslona w IP 346 (nota L).
Niebezpieczne składniki: W preparacie wystepuja nastepujace składniki niebezpieczne – nie ujete
w Rozporzadzeniu Ministra Zdrowia z dn. 28/09/2005 (Dz.U. Nr 201, poz. 1674 - Rozporzadzenie to
podaje wyjasnienia skrótu WE; CAS – numer nadany przez Chemical Abstract Service):
Rodzaj zwiazku WE CAS Zawartosc,
%
Symbole Zwroty R
Estry rozgałezione, kwas
benzenopropanowy
406-040-9 125643-61-0 1,0-5,0 53
Fenol alkilowany - - 1,0–1,5 N 51/53
Difenyloaminy 0,1 – 0,15 T,N 23/24-33-
50/53
Pełen opis zwrotów R oraz symboli zagroenia podano w p. 16.
Własciwosci fizykochemiczne
Stan skupienia: Ciecz
Barwa: Bursztynowa
Zapach: Charakterystyczny zapach oleju
Wartosc pH: Brak danych
Prenosc par w 20°C: < 0,5 Pa (wartosc oczekiwana)
Poczatek wrzenia: > 280°C (wartosc oczekiwana)
Rozpuszczalnosc w wodzie w 20°C: Pomijalna
Gestosc w 15°C: Ok. 848 kg/m3
Temperatura zapłonu: > 150 °C (COC)
Granica wybuchowosci - górna: 1 % obj. (wartosc typowa)
dolna: 10 % obj. (wartosc typowa)
Temperatura samozapłonu: > 320°C (wartosc typowa)
Lepkosc kinematyczna w 40°C: 67.9 mm2/s
Gestosc par (dla powietrza = 1) > 1 w 20°C
Współczynnik podziału n-oktanol/woda: log Pow > 6 (wartosc oczekiwana)
Temperatura płyniecia: Ok. – 39 °C
Lepkość 5W-30 ACEA C2/C3, A3/B4 Mercedes-Benz MB 229.51 VW 502.00, 503.01, 505.00 BMW Longlife-04 VW 504.00 / 507.00 Chrysler MS-11106MORLING
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez morling1254Inne oleje oprócz Mobil1 często podrabianego w Polsce w marketach są słabo dostępne jak. np. FUSH itp.
A co byś powiedział o oleju SHELL ULTRA EXTRA 5W30, wiem że ma mocne właściwości czyszczące ale gdyby stosować od nowości silnika to może to duża zaleta.
Na dole bagnet z SX4 po 2 wymianie gwarancyjnej oleju na własnie Shell Ultra 5W-30, olej na bagnecie ma przejechane 3743km !
Na górze bagnet z Amsoil 5W-30 który ma przejechane 7835km i prawie jeden rok w 10 letnim silniku o przebiegu 119 000km.
Wcześniej castrol 10w-40 po którym poszła płukanka Amsoil.
Smoła i brudny bagnet w SX4 1.6 po tak niewielkim przebiegu ( w sumie ok. 30 000km) zniechecił mnie kompletnie do tej marki.
W beznynówce dobry olej po 4000km powinien byc jeszcze całkowicie słomkowy (oczywiście jeśli nie było wcześniej w silniku brudu).
Juz bym wolał wlać Lotosa niz Shella :lol:
Z wyżej przedstawionych to Mobil 1 0W-40 z pewnego źródła jest jeszcze sensownym wyborem.
Przedstawiłeś powyżej oleje które swoimi parametrami maja tak ogromny rozrzut że część z nich nie nadaje sie do pewnych silników.
Sprecyzuj konkretnie do jakiego silnika, przebiegu sposobu jazdy ma byc olej.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez morling1254Inne oleje oprócz Mobil1 często podrabianego w Polsce w marketach są słabo dostępne jak. np. FUSH itp.
A co byś powiedział o oleju SHELL ULTRA EXTRA 5W30, wiem że ma mocne właściwości czyszczące ale gdyby stosować od nowości silnika to może to duża zaleta.
Na dole bagnet z SX4 po 2 wymianie gwarancyjnej oleju na własnie Shell Ultra 5W-30, olej na bagnecie ma przejechane 3743km !
Na górze bagnet z Amsoil 5W-30 który ma przejechane 7835km i prawie jeden rok w 10 letnim silniku o przebiegu 119 000km.
Wcześniej castrol 10w-40 po którym poszła płukanka Amsoil.
Smoła i brudny bagnet w SX4 1.6 po tak niewielkim przebiegu ( w sumie ok. 30 000km) zniechecił mnie kompletnie do tej marki.
W beznynówce dobry olej po 4000km powinien byc jeszcze całkowicie słomkowy (oczywiście jeśli nie było wcześniej w silniku brudu).
Juz bym wolał wlać Lotosa niz Shella :lol:
Z wyżej przedstawionych to Mobil 1 0W-40 z pewnego źródła jest jeszcze sensownym wyborem.
Przedstawiłeś powyżej oleje które swoimi parametrami maja tak ogromny rozrzut że część z nich nie nadaje sie do pewnych silników.
Sprecyzuj konkretnie do jakiego silnika, przebiegu sposobu jazdy ma byc olej.MORLING
Komentarz
-
-
Idealny olej.
Do tego silnika wchodzi 3.75L więc nie wiele.
Olej tutaj na maks 15000km.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekIdealny olej.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOmorling1254 - prośba - nie przeklejaj ciągle cytowanych wypowiedzi ponieważ temat robi się nieczytelny i "zaśmieca wątek".PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Seedto hydrokrak?Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez morling1254Inne oleje oprócz Mobil1 często podrabianego w Polsce w marketach są słabo dostępne jak. np. FUSH itp.
A co byś powiedział o oleju SHELL ULTRA EXTRA 5W30, wiem że ma mocne właściwości czyszczące ale gdyby stosować od nowości silnika to może to duża zaleta.
Na dole bagnet z SX4 po 2 wymianie gwarancyjnej oleju na własnie Shell Ultra 5W-30, olej na bagnecie ma przejechane 3743km !
Na górze bagnet z Amsoil 5W-30 który ma przejechane 7835km i prawie jeden rok w 10 letnim silniku o przebiegu 119 000km.
Wcześniej castrol 10w-40 po którym poszła płukanka Amsoil.
Smoła i brudny bagnet w SX4 1.6 po tak niewielkim przebiegu ( w sumie ok. 30 000km) zniechecił mnie kompletnie do tej marki.
W beznynówce dobry olej po 4000km powinien byc jeszcze całkowicie słomkowy (oczywiście jeśli nie było wcześniej w silniku brudu).
Juz bym wolał wlać Lotosa niz Shella :lol:
Z wyżej przedstawionych to Mobil 1 0W-40 z pewnego źródła jest jeszcze sensownym wyborem.
Przedstawiłeś powyżej oleje które swoimi parametrami maja tak ogromny rozrzut że część z nich nie nadaje sie do pewnych silników.
Sprecyzuj konkretnie do jakiego silnika, przebiegu sposobu jazdy ma byc olej.
Wydaje mi się że całkiem nieźle ???
Dodam jeszcze tylko że auto na tym oleju spod linków używane jest po mieście wojewódzkim gdzie często trzeba się ścigać ze skrzyżowania na skrzyżowanie aby zdążyć na zielone, więc są to tzw. ciężkie warunki eksploatacji. Dodatkowo na tym oleju auto przejechało z Polski na Chorwację i z powrotem ponad 1080Km w jedną stronę, każdy z dystansów w jeden dzień więc nie muszę mówić iż od Miskolc-a na Węgrzech gdzie zaczyna się autostrada obroty silnika mało kiedy spadały poniżej 5000obr/min, silnik pracował jeszcze na benzynie nie na LPG. Może dla odmiany przetestujcie ten olej. Ktoś pisał wcześniej na forum że to podobno nie jakaś rewelacja ten olej i że to tak naprawdę nie wiadomo co to jest ten GM 5W30 ale zdjęcia oleju chyba o czymś świadczą ???. Może ktoś coś się więcej rozpisze o tym oleju ?. Silnik od Lacetti 1.4 DOHC.
Teraz zaleje go jednym z tych trzech olei:
1. Mobil1 New Life 0w40
2. GM 5w30 Dexos2
3. Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W-30
Taki jaki wybiorę z tych trzech, taki będę już lał zawsze. Problem w tym że nie wiem do końca na który się zdecydować. GM-a nie brałem pod uwagę ale fakt jak wygląda na bagnecie z silnika auta oraz to że GM (Opel i Chevrolet) stosuje ten olej do nowych aut serwisowanych ASO (w końcu udzielają na auta gwarancję) przemawia za tym olejem i również biorę go pod uwagę.MORLING
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOmorling1254 proszę - NIE CYTUJ CAŁYCH WYPOWIEDZI!!!! ... :!: :!: :!: Temat robi się nieczytelny a powtórne cytaty "zaśmiecają wątek".
Po raz kolejny proszę - to samo robisz w wątku oleju do diesla... :zastrzelicMORLING
Komentarz
-
-
Kolor ładny zapewne i LPG do tego mogła się przyczynić, w normalnych warunkach GM nieco bardziej degraduje kolorystycznie.
Na pierwszych zdjęciach kolor bardziej w czerwien wpadał.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
..ty razem w dobrym wątku...
Potrzebna porada.
Po zakupie auta 1,4 TSI miałem Castrol longlifa a potem przez ~8 tysięcykm Castrola EDGE 5W-30 ale silnik klekotał i za waszą poradą i po przeczytaniu wątku o olejach zalałem MOTULA Specifica 5W30 504 507 i jestem zadowolony.
Generalnie jeżdze 60% miasto 40% trasa , 20 tysi rocznie. leje/lałem 507(longlifa) żeby mi ASO dupy nie zawracało ale wymieniam co 15 tysikm.
Zbliża mi sie kolejna wymiana i pewnie zalałbym ponownie tego samego Motula ale czytam i widze inne alternatywy, chociażby Motul X-clean+.
Ciekaw jestem waszego zdania :lol:
Co dobrego do TSI ? czy zostać przy starym.?kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
jamesbondzio, ja teraz najprawdopodobniej zmienię na Millersa http://millersoils.pl/catalog/produc...id_product=204 jak przyjdzie czas.
Komentarz
-
-
Zaraz stuknie 15 000 km przebiegu w 1.4TSI Zalać chce naprawdę "wysoką półkę", auto rocznie zrobi 35 tys. km.
Obecnie skłaniam się do takich produktów (w tej kolejności)
VALVOLINE SYNPOWER 5W30 XL-III
Liqui Moly Top Tec 4200 5w30 5L 504.00/507.00 LL04
Millers Oils XF Longlife 5w30
+ filtr Mann W 712/91 - kod VW 03C 115 561 D stosowany od 01.07.2010 r.
Proszę o radę, czy to dobre wybory.
Przechodzę na przeglądy co 15 tyś. ale zależy mi aby zostać przy lepkości 5w30, tak więc chyba norma 504/507 zostaje?
Komentarz
-
-
Mihau, Czym się kierujesz ? Parametry bez rewelacji. Zapłon 210 i CCS -30 ponad 6000 :?
Ktoś już zalewał do TSI Motula X-lite 0W-30 ?
Test pokazał że przez 15 tys. km olej nie stracił parametrów, lepkość nie degraduje i można jeździć dalej. I to są parametry: zapłon 232, płynie przy -51 i TBN 11.2.
Także ja bym olał te oleje eco i lał właśnie taki porządny olej. Zalecany jest do Audi TT i S3.
Jeszcze jedno- ESTER based
Komentarz
-
-
Kolega mnie namawiał (bo ja to się nie znam) już poprzednio ale kupiłem LM tak jak PAOLO ESCO przykazał :P więc postanowiłem, że next będzie Millers ale skoro mówicie, że cienkie ma parametry to do wymiany pewnie sie zmieni jaki olej wleje.
A z tym Motulem to może być problem, bo nie ma tej całej aprobaty 504/507.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MihauKolega mnie namawiał (bo ja to się nie znam) już poprzednio ale kupiłem LM tak jak PAOLO ESCO przykazał :P więc postanowiłem, że next będzie Millers ale skoro mówicie, że cienkie ma parametry to do wymiany pewnie sie zmieni jaki olej wleje.
A z tym Motulem to może być problem, bo nie ma tej całej aprobaty 504/507.kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOmorling1254 - prośba - nie przeklejaj ciągle cytowanych wypowiedzi ponieważ temat robi się nieczytelny i "zaśmieca wątek".
Z podanych przez Ciebie olejów weź pod uwagę oleje oparte na pełnosyntetycznej bazie PAO/Estry. Twój silnik nie ma ograniczeń tak, jak niektóre jednostki VW więc daj mu to co najlepsze.MORLING
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiulVALVOLINE SYNPOWER 5W30 XL-IIIPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witajcie,
Mam pytanie. Czy do silnika 1.6MPI nadaje się olej spełniający normę 505.01 (np.Castrol 5W40 Turbo Diesel). Informację że ten olej jest ok dostałem od pracowników serwisu SKODA Bednarek w Łodzi (takim olejem standardowo zalewają). Według mnie ten olej jest do typowych silników TDI a nie benzynowych. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat.
Olej ze względu na instalację LPG wymieniam co 15 tys. km.
Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz