Coś mi się wydaje że niedługo będzie VOA tego Specola to zobaczymy co tam w nim siedzi...
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Czy ktoś mi podpowie, jaki olej będzie spełniał normy WAG do silnika 1.8 TSI DSG 4x4. Auto jest nowe, wg skody mam wymieniać olej, co 30tyś a ja chce to robić, co 15 tyś, ale w ASO powiedziano mi, że olej ma spełniać normy WAG i w takim przypadku nie nastąpi utrata gwarancji.
Jaki olej wybrać, jaką normę ma spełniać?
Komentarz
-
-
Proszę Cię bardzo,
502.00 - https://erwin.volkswagen.de/erwin/do...0500_50501.pdf
504.00 - https://erwin.volkswagen.de/erwin/do...0400_50700.pdf
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Loper Zobacz wpisDzieki a jaki wy polecacie?Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jareckib Zobacz wpisLeję najczęściej półsyntetyk czyli 10w40, który mam wrażenie najlepiej się sprawuje.
1. Płukanka do starego oleju - zlewamy i zostawiamy stary filtr.
2. Napełniamy tanim 10W40 (znalazłem za 26 netto 4 litry Venola) dolewamy kolejnej plukanki i znowu kilkanaście minut na jałowym
3. Dokładnie zlewamy, wymieniamy filtr oleju zalewamy nowym dobrym olejem i mamy dobrze wykonaną robotę. Drugi zlew tez jest zazwyczaj ciemniejszy niż świeży olej ale taki zabieg jest bardzo bezpieczny i skuteczny jeśli mamy podejrzenie i depozyty w środku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisNo to sobie możesz wlać Eurol Synergy 0W-30
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisNo to sobie możesz wlać Eurol Synergy 0W-30
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez degenerat Zobacz wpis
Gdzie w PL można go kupić? Najlepiej w detalicznych ilościach.
to polski dystrybutor EurolaWith age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
-
Zamieszczone przez pakeroso Zobacz wpisSzybkie pytanko do znawców tematu - czy do mojego 1.6 BGU zasilanego gazem sprawdzi sie Fuchs TITAN GT1 PRO GAS SAE 5W-30 czy lepszy jest standardowy Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30? Te kilka złotych róźnicy problemu nie robi.
Komentarz
-
-
A jak płukanki Eurola? cytrynowiec. Czym pachną nafta czy rozpuszczalnik? Oleista czy wodnista ? Ile $?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
olej C3 nie jest do tego silnika potrzebny, tym bardziej przy LPG.
Ale jeśli C3 jest zły, to dlaczego wyszukiwarka Fuchsa proponuje ten olej dla mojego silnika? Poza tym spełnia on normę VW 502 00.
Poproszę zatem o podpowiedź który olej będzie najlepszy do mojej maszyny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pakeroso Zobacz wpisczy do mojego 1.6 BGU zasilanego gazem
Taką dostałem odp
Ciekawy - zalej taki olej jak leją koledzy mający LPG, czyli albo 0W40 albo 5w40.
Oba oleje najlepiej ze specyfikacją VW jak i MB 229.5
Nie bierz oleju z ACEA C3 (a już napewno nie tego który ma dodatkowo VW 505.01)
tylko ACEA A3 z VW 502.00, VW 503.01.
Co do 0W40 to ma większa lepkość zarówno w 40 jak i 100C
w porównaniu z 5W30 (ale lepszą lub podobną pompowalność w niskich temperaturach)
więc nie ma obaw o "jakieś tam rozszczelnienie" itd ...
MOTUL 8100 X-MAX Full Saps 0W40
MOBIL 1 NEW LIFE 0W40 5L 0W-40
CASTROL EDGE TITANIUM FST 0W40
strona 193 tego wątku - wybierz sobie coś wg. uznania. Co byś z tych wymienionych produktów
nie wybrał to i tak będzie dobrze ...
Jeżeli już to iść w kierunku 0W40 o ile pozwala na to stan silnika - Ty musisz to ocenić.
Lepkość 0W40 przy 100C prawie jak przy 5W40 (więc jak słucham tych bredni że się silnik na
0W40 rozszczelni to ręce opadają...z drugiej strony nie możesz też przesadzać z obniżeniem
lepkości oleju) ale zdecydowanie lepsza pompowalność. Szukaj oleju z wysokim indeksem lepkości,
wysokim TBN (MB 229.5 zapewni Tobie TBN na poziomie min 10), niską temperaturą płynięcia i
jeżeli będziesz miał wykazany NOACK to z jak najniższym. Ten silnik nie jest wymagający,
więc któryś z opisywanych na forum olejów z ACEA A3 i API SN, SM spokojnie wystarczy
(wskazane gdyby miał przy specyfikacji VW 502.00 też MB 229.5).
Jeżeli masz obawy to weź 5W40 np. LazerWay 5W40 (z MB 229.5 ale ten bez C3 )
dodaj do Twojej listy Valvoline i Neste i wybieraj tylko nie przepłacaj bezsensownie ...Zestawienie produktów z SAE 0W40
(ew uwagi mile widziane - skorygujemy parametry)
Neste Oil 0W40
Viscosity 40 C - 80
Viscosityc100 C - 14
Viscosity Index - 181
Pour Point -54
Flash Point 220
CCS -35 C - 5500
TBN - minimum 10 (aktualizacja dla MB 229.5)
Graniczna temperatura pompowania -45 !!!
Valvoline 0W-40
Viscosity40 C. 73
Viscosity100 C. 13.3
Viscosity Index 183
Pour Point, C -54 !
Flash Point 226C
CCS –35°C. <6200
TBN, mg KOH/g 10.5
Millers Oils XFS 0W-40
API SM, CF ACEA A3/B4, C3
BMW LL04 , Mercedes-Benz 229.31, 229.51
VW 502.00, 505.00
Porsche
Lepkość kinematyczna przy 40C 84,6
Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
Indeks lepkości 162
Temperatura krzepnięcia -51C
Temperatura zapłonu >200
Lepkość na zimno przy -30C CCS = 6200
Low Saps !!! TBN…niski w graniach +- 6 ?
Fuchs 0W40
ACEA A3/B4
API SN
MB APPROVAL 229.5
PORSCHE A40
AMG
ASTON MARTIN
BMW LONGLIFE 01
Lepkość kinematyczna w 40 C - 74,4 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100 C - 13,2 mm2/s
Wskaźnik lepkości - 181
Temperatura zapłonu, - 234 oC
CCS w -35 C - 5180 mPas
TBN - min. 10
Motul 0W40
STANDARDS ACEA A3 / B4
API SERVICES SN
APPROVALS BMW LL-01
MB-Approval 229.5
Porsche A40
VW 502 00 – 505 00
Viscosity at 40C - 76.2
Viscosity at 100C 13.5
Viscosity Index 184
Flash point 228 C
Pour point - 45
Sulfated ash 1,1%
HTHS 3,6
TBN 10.1
Liqui Moly Synthoil 0W40
Viscosity at -40 C : 80
Viscosity at -100 C : 14
Viscosity index : 181
Flash point : 216 C
Pour point : -48 C
Sulfated ash 1,2
HTHS 3,5
PLATINUM MaxPower 0W-40
API: SM/CF
ACEA: A3/B4
Mercedes-Benz 229.3
VW 502 00 / 505 00
Porsche A40
BMW Longlife-98
lepkość kinematyczna w temp. 100 - 14,0
wskaźnik lepkości 180
temperatura zapłonu 220
temperatura płynięcia -39
popiół siarczanowy 1,12
Odparowalność wg Noack'a 8,5
lepkość HTHS 3,6
liczba zasadowa TBN 10,4
Ravenol 0W40
ACEA A3/B4, API SL/SM
MB 229.3, VW 502 00/505 00, BMW Longlife-01
Viscosity at 40 C - 83,7
Viscosity at 100 C - 14,0
Viscosity index - 173
Flash point >200
CCS w -35C - 6000
Pourpoint - 46
TBN 8,0 – 10,5
Mobil 1 New Life 0W40
API SN, ACEA A3/B3, A3/B4
VW 502 00/ 505 00
MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5
Nissan GT-R
Lepkość kinematyczna przy 40C 75
Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
Indeks lepkości 185
Temperatura krzepnięcia -45C
Temperatura zapłonu 230
TBN 11,8 !
HTHS 3,8 !
popiół siarczanowy 1,3
Komentarz
-
-
pakeroso i wszystko jasne, nie za bardzo jest co dodać do tego....
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisA jak płukanki Eurola? cytrynowiec. Czym pachną nafta czy rozpuszczalnik? Oleista czy wodnista ? Ile $?
Komentarz
-
Komentarz