Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • msemafor
    Ambiente
    • 2013
    • 232
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Czemu w powyższym zestawieniu nie ma SPECOL 0W40? Tak był zachwalany odnośnie stosunku jakości do ceny. Może ktoś podać jego parametry aby porównać z olejami wskazanymi powyżej?

    Komentarz

    • cytrynowiec
      L&K
      • 2015
      • 1056
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Na stronie Specola wszystko jest:



      Komentarz

      • pakeroso
        Drive
        • 2017
        • 94
        • Octavia II (1Z3)
        • BGU 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez degenerat Zobacz wpis
        Platinum Pro ma bandyckie ceny. Nie widziałem tych oliw poza stacjami benzynowymi Orlen.
        Ano. Dziś obdzwoniłem większe hurtownie motoryzacyjne, zajrzałem do hurtowni Orlenu i dowiedziałem się, że stacje benzynowe mają wyłączność na sprzedaż Platinum PRO, a tam iście bandycka cena 56 zł/l.
        Zatem jutro poszukiwania Mobil 1 New Life 0W40, a właściwie to chyba Mobil 1 FS zastąpił New Life.
        Ostatnio edytowany przez pakeroso; 44255.

        Komentarz

        • xtremesystems
          RS
          • 2010
          • 2254
          • Hyundai

          a ja panowie jednak podrąze temat. tsi

          pominmy w zalozeniu 2.0tsi bo nie wiem jak jest zrobione


          1,8tsi cjsa ma mieszany wtrysk paliwa. tj ma bezposrednie wtryski oraz posrednie do dolotu celem plukania zaworow z nagaru

          1.0 , 1.2 , 1.4 maja tylko wtryskiwacze bezposrednie


          i teraz jak sie to ma do lania full saps 0w40

          gdzies obiło mi sie ze wcale nie jest takie dobre lanie do tsi full saps ze wzgledu ze zostawia wiecej zakleja zawory. prawda to ?

          a czy zle było by lanie 5w40 (oczywiscie 502) czyli medium saps?

          Komentarz

          • Sebastian_M26
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1823
            • Superb II (3T4)

            Przy źle zrobionej odmie czy wlewaniu się oleju do komory spalania każdy olej osadzi się. U mnie prawie od samego początku mega full saps.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz

            • blade232
              Ambiente
              • 2009
              • 167
              • Octavia III combi (5E5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              Jak się mylę to mnie poprawcie ale jak nie ma EGR - systemu recyrkulacji spalin w TSI (popioły z ewentualnego przepalenia w komorze spalania oleju nie wrócą do dolotu) to zawory ssące i kolektor dolotowy oblepiają tylko opary olejowe z odpowietrzania skrzyni korbowej czyli odmy (brak wtryskiwaczy w kolektorze) i tam pod wpływem podwyższonej temperatury tworzy się nagar, to oleje fullspas nie mają tutaj chyba nic do rzeczy, pytanie czy baza olejowa ma ?
              blade232

              Komentarz

              • xtremesystems
                RS
                • 2010
                • 2254
                • Hyundai

                a chyba wlasnie tsi maja egry

                Komentarz

                • cytrynowiec
                  L&K
                  • 2015
                  • 1056
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  W TSI nie ma, były w FSI.

                  Komentarz

                  • xtremesystems
                    RS
                    • 2010
                    • 2254
                    • Hyundai

                    3 generacja tez nie ma? (cjsa? )

                    Komentarz

                    • B74
                      Classic
                      • 2017
                      • 9
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                      Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                      a ja panowie jednak podrąze temat. tsi

                      pominmy w zalozeniu 2.0tsi bo nie wiem jak jest zrobione


                      1,8tsi cjsa ma mieszany wtrysk paliwa. tj ma bezposrednie wtryski oraz posrednie do dolotu celem plukania zaworow z nagaru

                      1.0 , 1.2 , 1.4 maja tylko wtryskiwacze bezposrednie


                      i teraz jak sie to ma do lania full saps 0w40

                      gdzies obiło mi sie ze wcale nie jest takie dobre lanie do tsi full saps ze wzgledu ze zostawia wiecej zakleja zawory. prawda to ?

                      a czy zle było by lanie 5w40 (oczywiscie 502) czyli medium saps?

                      Octavia II 2.0 TFSI RS
                      - olej MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30 - wymiana co rok u mnie ok. 10 tys.km

                      Komentarz

                      • koka
                        Rider
                        • 2015
                        • 321
                        • Seat

                        Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                        U mnie teraz wylądował taki zestaw ...
                        i jak tam LM Motor Protect i LM Gear ? dają radę ? napisz coś ...

                        Leon 1.6 16V 105 KM

                        Komentarz

                        • strazakp
                          Elegance
                          • 2008
                          • 819
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Mam 1,4tsi caxa. Od początku były oleje 0w40 i takich marek jak: Millers, Fuchs, Neste. Do kolejnej wymiany jeszcze kilka miesięcy ale już myślę jak tym razem olej zastosować ;-) Generalnie z każdego z tych oliw jestem zadowolony na tyle że nie widzę/nie słyszę roznic :-)
                          Myślałem by teraz kupić Motula i oczywiście również 0w40. Ja olej wymieniam dokładnie co roku a u mnie to przebieg symboliczny 7-9kkm :-) a jazda to 95% miasto i krótkie dystanse do pracy czy zakupy (8 do ok 20km).
                          Co myślicie o Motulu?
                          strazakp

                          Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                          Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                          Komentarz

                          • Sebastian_M26
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1823
                            • Superb II (3T4)

                            Po zaprzestaniu sprzedaży x-lite 0w30 nie mają absolutnie nic ciekawego oprócz serii 300V.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz

                            • endryu
                              RS
                              • 2006
                              • 3777
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              strazakp Jak jesteś zadowolony z wymienionych to jej dalej Neste.
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz

                              • strazakp
                                Elegance
                                • 2008
                                • 819
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                Po zaprzestaniu sprzedaży x-lite 0w30 nie mają absolutnie nic ciekawego oprócz serii 300V.
                                Czyli rozumiem że Motul nie jest dobrym zamiennikiem dla Millers, Fuchs czy Neste?
                                strazakp

                                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                Komentarz

                                • strazakp
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 819
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                  strazakp Jak jesteś zadowolony z wymienionych to jej dalej Neste.
                                  Może i racja :-)
                                  strazakp

                                  Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                  Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                  Komentarz

                                  • blade232
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 167
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    Też mam 1.4 tsi caxa i też do wymiany parę miesięcy i mam dylemat czy zostać przy 0w30 502(obecnie elf evoultion 900ft) czy przejść na 0w40. Oczywiście mój roczny przebieg jest mały 7kkm i 90% miasto wokół komina i lubię dynamicznie jeździć !!!!. Z jednej strony tak na logikę to chce zostać przy 0w30 bo przy krótkich odcinkach przy 0w30 szybciej chyba mogę dynamiczniej pojechać (a lubię) i silnikowi lżej bo mniejsze lepkości w temperaturach oleju poniżej 100c niż przy 0w40 i turbo szybciej i więcej oleju dostanie. Z drugiej strony boję się trochę rozrzedzania paliwem oleju w szczególności zimą (pytanie ile tak naprawdę przy przebiegu 7kkm tego paliwa dostanie się do oleju i czy ciężko z odparowaniem jego na trasie?). Coś za coś bo przy 0w40 chyba lekko większe spalanie, przy tych krótkich przebiegach silnik będzie ciągle na bardziej lepkim oleju się męczył. Paru użytkowników caxy potwierdziło że na 0w40 da się odczuć spadek lekkiego biegu i lekkości wkręcania się na obroty względem Xw30. W związku z tym zastanawiam się jaka opcja będzie dla mnie najkorzystniejsza:
                                    1. zostać przy 0w30 - wymiana przed zimą co rok i ewentualnie po zimie odciągnąć 1litr oleju i zalać świeżym uzupełniając trochę degradację lepkości (nie patrząc na koszty mógłbym oczywiście odessać i uzupełnić więcej lub całość bo mam odsysarkę marolex)
                                    2. wymieszać np 3litry 0w30(np. obecny elf) z 1litrem 0w40 (np. neste) i taki mix wlać co powinno dać lekką rezerwę lepkościową - wymiana przed zimą co rok - pytanie czy można mieszać tak oleje i czy ktoś już testował takie mixy
                                    3. analogicznie wymieszać np. 1l 0w30 z 3 litrami 0w40 - wymiana przed zimą co rok
                                    4. zalać "lżejsze" 0w40 np mobil fs 0w40 lub eurol synergy 0w40(tutaj trochę boję się wysokiego noack 10,4) - jaki noack jest uznawany za w miarę bezpieczny ?
                                    5. zalać 0w40 np. neste lub valvoline albo shell i dodać ar9100 (czy dodatek ar9100 bądź inny poprawi lekkość biegu)
                                    Sorki że tak wymyślam i wnikam ale taki jestem upierdliwy i lubię drążyć temat. Czekam na wasze sugestie.
                                    blade232

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      blada232 - jak dla mnie to opcja nr 1 "zostać przy 0w30 - wymiana przed zimą co rok i ewentualnie po zimie odciągnąć 1litr oleju i zalać świeżym uzupełniając trochę degradację lepkości" Jazda w warunkach miejskich na krótkich odcinkach jest zaliczana do ciężkich warunków eksploatacji ale ...bez przesady.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • xtremesystems
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2254
                                        • Hyundai

                                        a czemu nie przejscie na 0w40 PAOLO?

                                        Komentarz

                                        • cytrynowiec
                                          L&K
                                          • 2015
                                          • 1056
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          Zostanie przy 0w30 to dobry pomysl.Ewentualnie zmiana przed i po zimie. Eurol 0w30 z fitrem i plulanka nie powinien byc drogi.

                                          Komentarz

                                          • xtremesystems
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2254
                                            • Hyundai

                                            ale podajscie jakies uzasadnienia. bo naprawde ostatnio mało konkretow.

                                            szczegolnie ciekawi mnie co Paolo ma do powiedzenia na ten temat. bo na forum jest trend ze 0w40 jest super mega uber deklasujacy wszystko inne

                                            Komentarz

                                            • cytrynowiec
                                              L&K
                                              • 2015
                                              • 1056
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              A więc uzasadniam,że Eurol 0w30 jest oparty na PAO z domieszką estrów, jak widać: http://www.oil-club.ru/forum/topic/22012-22012/ ma bogaty pakiet dodatków. W związku z tym, będzie mniej odporny na degradowanie paliwem, ale też bardziej odporny na jazdę dynamiczną. Bardzo dobry stosunek jakość / cena. Biorąc to pod uwagę, można przyjąć zmianę nawet dwa razy w roku bez jakiegoś popadania w koszty, ewentualnie po obserwacjach robić to raz w roku.

                                              Komentarz

                                              • blade232
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 167
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                Paolo Esco, dzięki, a jak sądzisz czy ten eurol synergy 0w30 co Cytrynowiec proponuje to nie "za bogato" trochę z fosforem i 1,52% popiołu a chyba kiedyś pisałeś że do 1,5% norma 502 przewiduje ? Cytrynowiec, z tą wymianą przed zimą i po zimie z filtrami to chyba jednak nie będzie tak opłacalne jak "wymiana" tylko 1litra oleju bez wymiany filtra oleju
                                                Czy ten eurol nie ma za wysokiego noack 10,5 i siarki? - jaki noack uznać za akceptowany ?

                                                Widzę że póki co opcja z 0w30, i jakie oleje polecacie ?
                                                Ostatnio edytowany przez blade232; 5693.
                                                blade232

                                                Komentarz

                                                • strazakp
                                                  Elegance
                                                  • 2008
                                                  • 819
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  ja tam jednak zostanę ciągle przy 0w40 i z kontynuacjaNeste.
                                                  Jedyne nad czym się zastanawiałem to nad kolejną zmianą marki oleju którego jeszcze nie używałem ale z lepkością to zostaje.


                                                  blade232, uzytkujesz auto podobnie jak ja. Jakie masz spalanie średnie w mieście? U mnie to 9,5 litra a bywa że 9,8.
                                                  strazakp

                                                  Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                                  Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                                  Komentarz

                                                  • Sebastian_M26
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1823
                                                    • Superb II (3T4)

                                                    Dobre wieści xado 0W-30 fullsaps nie ciemnieje i nie schodzi z bagnetu mimo upałów i vmax czy maxrpm w górach.
                                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...