Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pedros dość dobrze podsumował temat. Też uważam, ze każdy po części ma rację. Odpowiednia lepkość jest podyktowana przez cały szereg czynników to jedno a drugie to, ze te oleje o niskich lepkościach w motosporcie mają naprawdę niewiele wspólnego z olejami cywilnymi. Zawsze powtarzam takie uproszczenie, ze nie liczy się jedynie grubość filmu olejowego ale jego jakość/trwałość. Martin Prokop stosuje zwykle 5W40 ale w kilku rajdach jechał na 0W30 a w kilku z kolei na 10W60 więc jak widać same warunki na os-ach (głównie chodzi o temperatury) sprawiają, że w tym samym silniku stosuje się mocno różne lepkości (swoja drogą przed wlaniem 0W30 mieli trochę obaw). Różne silniki potrzebują rożnych lepkości.

    Komentarz


    • Dodam że w jeszcze jeden parametr determinuje dobór oleju dla nas na ulicy mniej istotny(dpf w sumie zaprzecza temu co napiszę ) - odporność na rozcienczanie paliwem.

      tutaj faktycznie taki "grubas" *W60 przyjmie więcej paliwa obniżając lepkość ale nadal trzymać będzie film na odpowiednim poziomie. Dobra robotę zrobiła firma Silkolene potem Fuchs (plus za to ze że nie skiepścił produktu zaraz na początku; )) uwzględniając właśnie projektowo pojemność odpadów paliwowych w oleju. Cała seria Race PRO S od 5W40 w górę.

      Nie od dzis wiadomo że w motosporcie stosuje się zmodyfikowane paliwa a to też trzeba uwzględnić bo obecnosc paliwa w misce olejowej jak i produkty jego spalania.

      A u nas w miarę normalnych autach nikogo nie dziwi ze rozpoczynamy interwal na 5W30 a kończymy na 5W20 (niech żyje tryb Longlife na sztywno ustawiony na 30km, jazda miejska, wiecznie niedogrzany silnik)

      Komentarz


      • Dokończę myśl....

        Nie od dzis wiadomo że w motosporcie stosuje się zmodyfikowane paliwa a to też trzeba uwzględnić bo obecnosc paliwa w misce olejowej jak i produkty jego spalania degradują charakterystykę oleju a sam proces spalania generuje inne temperatury!


        Komentarz


        • Apropo lepkości.
          Będąc dziś w ASO, zapytałem jaki olej należy lać do mojego silnika TSI, wiem że zalecają 5w30 zapytałem czy mogę lać 0w30, zatem doradca zaczął sprawdzać w systemie czy mogę taki zastosować. Co mi pokazał, tabelka wszystkich silników dostępnych w moim aucie i info o oleju,jedynie tam była norma podana VW504.00 o lepkości nic nie pisali.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpis
            Apropo lepkości.
            Będąc dziś w ASO, zapytałem jaki olej należy lać do mojego silnika TSI, wiem że zalecają 5w30 zapytałem czy mogę lać 0w30, zatem doradca zaczął sprawdzać w systemie czy mogę taki zastosować. Co mi pokazał, tabelka wszystkich silników dostępnych w moim aucie i info o oleju,jedynie tam była norma podana VW504.00 o lepkości nic nie pisali.
            A jaki masz typ silnika TSI ?
            Jakie są zapisy o normach olejowych w instrukcji obsługi ?
            Przejrzałeś opinie innych użytkowników TSI jakie oleje zalewają u siebie i dlaczego właśnie takie (o różnych normach VW...) ? Jest o tym wiele napisane w tym wątku olejowym do TSI.
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz


            • 1.2TSI CYVD, instrukcja piszę 5w30 VW 504/507.00

              Komentarz


              • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                Dokończę myśl....

                Nie od dzis wiadomo że w motosporcie stosuje się zmodyfikowane paliwa a to też trzeba uwzględnić bo obecnosc paliwa w misce olejowej jak i produkty jego spalania degradują charakterystykę oleju a sam proces spalania generuje inne temperatury!

                paliwo w misce olejowej- zagalopowales sie troszke. W motorsporcie nie ma sytuacji niedogrzanego silnika benzynowego a tylko wtedy paliwo miesza sie z olejem bo zostaje na gladziach cylindrów podczas jazdy na tzw ssaniu !!!

                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                  paliwo w misce olejowej- zagalopowales sie troszke. W motorsporcie nie ma sytuacji niedogrzanego silnika benzynowego a tylko wtedy paliwo miesza sie z olejem bo zostaje na gladziach cylindrów podczas jazdy na tzw ssaniu !!!
                  Czy aby na pewno?
                  Obecność paliwa w oleju bynajmniej nie jest spowodowane niedogrzaniem.

                  Komentarz


                  • Brak możliwości edycji mnie rozkłada ( jaki gamoń to tak zaprojektował)

                    wracając sprecyzuje swoją poprzednia wypowiedz: chodzi o motosport gdzie paliwo leje sie znacznie bogatszym strumieniem (mam 6 cyl konstrukcje BMW i czuc wyraźnie benzynę w oleju jak odsysam maroleksem "na wydechu". Silnik nie jeździ niedogrzany)

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpis
                      1.2TSI CYVD, instrukcja piszę 5w30 VW 504/507.00
                      Wydaje mi się, że jak jest oficjalna aprobata to lepkość jest sprawą wtórną.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                        Brak możliwości edycji mnie rozkłada ( jaki gamoń to tak zaprojektował)

                        wracając sprecyzuje swoją poprzednia wypowiedz: chodzi o motosport gdzie paliwo leje sie znacznie bogatszym strumieniem (mam 6 cyl konstrukcje BMW i czuc wyraźnie benzynę w oleju jak odsysam maroleksem "na wydechu". Silnik nie jeździ niedogrzany)
                        To znaczy ze masz źle ustawiona mieszanke bo samym paliwem nie robi sie mocy
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                          image_38223.jpg To proponuje mieszaninę pół na pół i będzie tak lubiane 0,5W30
                          Tak poważnie zerknijcie na to co dzieje się w temp powyżej 100 stopni

                          IMG_1962.JPG Również coś dla użytkowników TSI. Argument by nie do końca ufac olejem fullsaps które są świetne ale robią syf na wlocie jeśli nie ma dodatkowego wtryskiwacza na dolocie
                          wlasnie chyba dlatego nowy 1.8tsi cjsa ma wtryskiwacze mpi

                          ciekawe jak inne silniki w o3 , czy tez takie cos mają ? ja wlasnie zamierzam lac full saps lub mid saps z tego powodu ze dla 1,8 jest to bezpieczne

                          Komentarz


                          • Toyota np dawno ogarnęła problem znikające mocy z powodu zasyfienia odlotu przez recyrkulacje i odme właśnie poprzez piąty wtryskiwacz - dawał rade. VAG dlugo miotal się z decyzją bo najpierw problemu przeciez nie było potem jednak utrata ok30% mocy skłoniła koncern do wprowadzenia czyszczenia odlotu. To b. Dobry pomysł!

                            Komentarz


                            • Ciekawostka, kolejny link z cyklu czar pryska:


                              Bardzo ciekawy test olejów silnikowych - zdjęcia mówią same za siebie. :: Wykop.pl

                              Komentarz


                              • Dla mnie najciekawsze jest na końcu tych 5 Revanoli 5W40, z których każdy wygląda inaczej od totalnego brudu do czystej bańki. Szczerze powiedziawszy niewiele z tego rozumiem - może ktoś mądry to skomentuje.

                                Komentarz


                                • Mobil 15w40 w czołówce najlepszych i sporo lepszy od Mobil 5w40 .

                                  Komentarz


                                  • W jakiej temperaturze to było palone?
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz


                                    • W silniku ponadto olej nie stoi i nie smaży się jak w smażalni tylko cyrkuluje a gdzie cyrkulacja tam prawdopodobieństwo osadzania się jest mniejsze wracając jednak do meritum temperatura palenia Ok 400 (droga dedukcji z innych filmów).

                                      tak naprawdę dodatki AW, stabilizatory lepkości, detergenty właśnie pozostawiają taka pozostałość wiec ten test w korelacji z faktyczna czystością silnika nie koreluje do końca ale wskazuje tendencje

                                      Komentarz


                                      • Teoretycznie czystsza kolba lepszy skład i bazy, w praktyce tak jak pisze pedros olej w silniku inaczej pracuje / cyrkuluje. Bazy PAO/Ester niby wg tego testu mają nie zostawiać osadu wcale albo prawie wcale....ale są tam też niektóre oleje które są HC i nic nie zostawiają albo PAO, które zostawiają Wrzucam to do ciekawostek obok np. pseudo - testy tarcia oleju na maszynkach w YT.

                                        Komentarz


                                        • No właśnie nie widzę tu za bardzo prawidłowości w tym teście. Zauważyłem, że LM Synthoile wypadły nieźle (bazy PAO) ale np. słynące z czystości Shelle wypadły tragicznie. Po lepkościach prawidłowości też nie widzę a czasem teoretycznie słabszy olej a bańka czysta - może nie ma dodatków?

                                          Komentarz


                                          • Juz kiedyś pisałem, że najwięcej dodatków objetowsciowo mają oleje mineralne potem polsyntetyczne powszechnie występującymi w lepkosciach 10W40 a najmniej (bo nie muszą ich tyle posiadać ) oleje syntetyczne.

                                            Ponadto oleje mineralne z USA są innej jakości niż Europejskie co nie zmienia faktu że że jak chcemy chronić silnik dobrze wybieramy syntetyki ponieważ jeszcze istnieje szereg innych testów ukazujących przwagę baz syntetycznych (test radionuklidowy, czystości tłoka, odporności na korozję, odporności na mieszanie się z paliwem, testy energooszczędności - drogi olej to dobra inwestycja bo oszczędność na paliwie pokrywa koszt zakupu oleju)

                                            Komentarz


                                            • Wedle tego testu Fuchs Titan GT1 PRO C3 5W30 wypadł bardzo dobrze, a może się mylę ?

                                              Komentarz


                                              • Bo to bdb olej. Nim VAG zalewa (ł) fabrycznie nowe auta.

                                                Ale jedna ważna rzecz - trzeba producentom patrzeć na łapy - nazwa oleju to marka a marka nie gwarantuje składu i bardzo często podmiana (powiedzmy to wprost zubożenie) receptury może zaskoczyć.

                                                Btw przydałoby się zaprzyjaźnione laboratorium (student chemii ) do analiz bo to naprawdę proste,

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                                  Bo to bdb olej. Nim VAG zalewa (ł) fabrycznie nowe auta.

                                                  Ale jedna ważna rzecz - trzeba producentom patrzeć na łapy - nazwa oleju to marka a marka nie gwarantuje składu i bardzo często podmiana (powiedzmy to wprost zubożenie) receptury może zaskoczyć.
                                                  Ano właśnie, temat a propos tego Fuchsa był wałkowany przeze mnie, jakiś czas temu, a było kiedyś tak:


                                                  post-2-0-38158700-1404274622.jpg


                                                  A teraz jest tak:



                                                  post-2-0-22100200-1455086014.jpg



                                                  Po widmach wyszło że została zmieniona baza z PAO na HC + może 20% PAO. Cena chyba bez zmian


                                                  Komentarz


                                                  • Trend niestety ekonomicznie uzasadniony. Samemu trzeba doborowac skład o tyle.

                                                    Ja mam zasadę może trochę wynikająca z wygody przejawiająca się tym że jak jest nowy produkt to wiem ze producent staje na głowie i daje produkt o wyższej wartości użytkowej czyli tutaj znacznie lepszy skład oleju wiec kupuje tego opakowanie zbiorcze i mam spokoj

                                                    mam w zapasach jeszcze Race PRO S, Aveno (ten pierwszy w PL znacznie lepszy niż kolejne)...

                                                    Natomiast jest wyjątek Specol- wydaje się że zdrowo podchodzą do tematu (wielki plus ode mnie). Korci mnie ten nowy premium C3 z 507.00.

                                                    Ps. Przegląd olejowy w ASO Audi 650 brutto ( poza gwarancja kolega nie ogarnął innej opcji)




                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X