Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • tu nie chodzi nawet o motul bo znam lepsze specyfiki. chodzi mi raczej wlasnie o lanie na zmiane 502 z 504.

    w takim ukladzie co jeszcze z norma 502 mozecie polecic to 1,2 tsi i 1,8 tsi?

    Komentarz


    • Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
      tu nie chodzi nawet o motul bo znam lepsze specyfiki. chodzi mi raczej wlasnie o lanie na zmiane 502 z 504.

      w takim ukladzie co jeszcze z norma 502 mozecie polecic to 1,2 tsi i 1,8 tsi?
      No ja też znam lepsze....i tańsze w tej normie. Swoją drogą ten wątek już chyba wszystko wymieniał, od Amsoila skończywczy na Valvoline.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
        Cyrkulacja i dzięki niej odbiór ciepła jest dość dobrze widoczne na maxi-dot dlatego pytałem
        czyli co, słaba cyrkulacja i nie odbiera ciepła ? a tu ciekawostka odnośnie 504 :

        Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie?? - Strona 988

        Leon 1.6 16V 105 KM

        Komentarz


        • Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

          czyli co, słaba cyrkulacja i nie odbiera ciepła ? a tu ciekawostka odnośnie 504 :

          Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie?? - Strona 988
          Sugerowałem wiekszy przebieg i dalsze obserwacje szczególnie jak się zdarzy dłuższa trasa.

          Cieszy, że Specol idzie w tą stronę co Shell, Eurol i reszta nowoczesnych olejów....i wcale nie gorszych...

          Komentarz


          • Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
            tu nie chodzi nawet o motul bo znam lepsze specyfiki. chodzi mi raczej wlasnie o lanie na zmiane 502 z 504.

            w takim ukladzie co jeszcze z norma 502 mozecie polecic to 1,2 tsi i 1,8 tsi?
            Dobre 0W40 z 502 to moim zdaniem :
            Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40
            Neste City Pro 0W40
            Millers XF longlife 0W40
            Penrite 10tenths premium 0W40
            ułożone od najtańszego do najdroższego.
            W sumie Klienci też chwalą Specola Golda 0W40 i Shella Helix ultra 0W40 (choć w przypadku Shella zdania są podzielone). Z innych dobrych 0W40 na pewno Amsoil a na temat innych za dużo "z praktyki" nie wiem.
            Sprawdzam właśnie czy oleje Specol Spec Premium C3 VW 504/507u mnie na półce są z tej nowej partii

            Komentarz


            • W40 do delikatnej jazdy, do katowania gdzie przepływ i chłodzenie jest ważne tylko W30 daje radę.
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                W40 do delikatnej jazdy, do katowania gdzie przepływ i chłodzenie jest ważne tylko W30 daje radę.
                dość śmiała teza, jednak jakoś mnie nie przekonuje - choć z tym przepływem i chłodzeniem jest trafiona to jednak nie tylko to w tym katowaniu się liczy ...

                Leon 1.6 16V 105 KM

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                  W40 do delikatnej jazdy, do katowania gdzie przepływ i chłodzenie jest ważne tylko W30 daje radę.
                  Akurat w przypadku tych olejów (w szczególności PAO-estrowego Penrite, który nadaje się nawet na tor) o ochronę silnika podczas upalania byłbym spokojny. Racja flow w przypadku niższej lepkości będzie lepszy ale różnice pomiędzy 0W40 a 5W30 w pompowalności i przepływie ogólnie nie sa duże natomiast większość olejów 5W30 to w mniejszym baz większym stopniu eko-kastraty.

                  Komentarz


                  • Dla mnie 5W nie istnieje jak i nazwa olej w odniesieniu do eko-trendy cieczy spod 504 czy c3 tzw. nowoczesnych. Liczy się ilość l/s, szczególnie od silników cdaa gdzie ciśnienie oleju zostało praktycznie obniżone o 50%.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz


                    • To teraz zabawmy się w znajdź różnice
                      post-2-0-54362900-1423820805.jpg


                      db051fb8268465ba8e42725a67f1eed5.jpg290.jpg
                      Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                        W40 do delikatnej jazdy, do katowania gdzie przepływ i chłodzenie jest ważne tylko W30 daje radę.
                        Bzdura kompletna!!!
                        Pokaz mi chociaż 1 kierowcę rajdowego, wyścigowego, kjs-owego w mocnym samochochodzie co leje w30 na rajd! W30 to w 90% oleje eko. Dla mnie tłusta woda

                        Ostatnio edytowany przez rOBERTO795; 5513.
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz


                        • A w rajdach czy wyścigach stosuje się seryjne silniki z popularnych samochodów, czy w tych silnikach celowo ogranicza się ciśnienie oleju które nie rośnie wraz z obrotami? Wszystkie nowsze tsi mają ograniczenie ciśnienia oleju nie zależnie od obrotów ze względu na co2
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz


                          • Tak czytam ten wątek i nie mogę dojść do ładu tak w zasadzie, co będzie lepsze
                            Reasumując, na pierwszą wymiane do TSI zostać przy 5w30 czy mogę przejść na 0w30 ? będą tego negatywne skutki?

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpis
                              Tak czytam ten wątek i nie mogę dojść do ładu tak w zasadzie, co będzie lepsze
                              Reasumując, na pierwszą wymiane do TSI zostać przy 5w30 czy mogę przejść na 0w30 ? będą tego negatywne skutki?
                              Tak, na pewno będą negatywne skutki

                              Komentarz


                              • image_38223.jpg To proponuje mieszaninę pół na pół i będzie tak lubiane 0,5W30
                                Tak poważnie zerknijcie na to co dzieje się w temp powyżej 100 stopni

                                IMG_1962.JPG Również coś dla użytkowników TSI. Argument by nie do końca ufac olejem fullsaps które są świetne ale robią syf na wlocie jeśli nie ma dodatkowego wtryskiwacza na dolocie
                                Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                Komentarz


                                • Wniosek taki, że lepkość 0w30 jest całkiem dobra.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                    A w rajdach czy wyścigach stosuje się seryjne silniki z popularnych samochodów, czy w tych silnikach celowo ogranicza się ciśnienie oleju które nie rośnie wraz z obrotami? Wszystkie nowsze tsi mają ograniczenie ciśnienia oleju nie zależnie od obrotów ze względu na co2
                                    A rajdowe silniki kręcą sie w bok czy inaczej jakoś- pasowania, skoki, materiały są inne -OK ale zasada działania taka sama i nikt nie stosuje w nich Eko wody!!
                                    Ktoś nawciskał Ci takiego bełkotu i go powielasz!!! Ja mam doświadczenie praktyczno-teoretyczne i troszke panewek za sobą
                                    Gdzie mają to ograniczenie? Co ty za bzdury opowiadasz
                                    Ostatnio edytowany przez rOBERTO795; 5513.
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                                      Bzdura kompletna!!!
                                      Pokaz mi chociaż 1 kierowcę rajdowego, wyścigowego, kjs-owego w mocnym samochochodzie co leje w30 na rajd! W30 to w 90% oleje eko. Dla mnie tłusta woda
                                      "I tak np. w F1 popularne jest stosowanie oleju 0w10 (!) lub 0w20 czyli rzadkiego niemal jak woda – taki olej zapewnia maksymalną moc (niskie opory) a precyzyjne pasowanie silnika bolidu F1 gwarantuje, że zużycie oleju nie będzie podwyższone.."


                                      inny cytat

                                      "Tam, gdzie szczególnie liczy się osiąganie wysokich obrotów, najlepiej nadaje się 300V High RPM 0W20. Z kolei 300V Trophy 0W40, oprócz optymalnej ochrony i zwiększonej mocy silnika potrzebnej na wyścigowych torach i rajdowych trasach, pomaga dodatkowo rozwijać wysokie momenty obrotowe niezbędne w wyścigach górskich. 300V Sprint 0W15, jak nazwa wskazuje, najlepszy jest na krótkich dystansach, a więc w kwalifikacjach, wyścigach typu drag racing, zawodach na krótkich torach."



                                      jedziemy dalej(na małolepkim oleju) -ostatnie zdanie:

                                      "W Rajdzie Dakar stosowany był olej TOTAL Quartz o lepkości 5W40 - wybór lepkości zależy od konstrukcji silnika, warunków drogowych i pogodowych jakie będą panować na odcinkach danego rajdu. W rajdach WRC z reguły używany jest olej o lepkości 0W30, zaś w wyścigach Formuły 1 może mieć nawet 0W20."

                                      Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                      Komentarz


                                      • Ja zawsze myślałem ze wartość po W im wyższa tym lepsza przy gazowaniu. Nawet mechanik rajdowy w 101 napraw w TV o tym mówił. I podobnie jak roberto nie raz silnik rozbierał tak wiec teoria poparta praktyką.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                          "I tak np. w F1 popularne jest stosowanie oleju 0w10 (!) lub 0w20 czyli rzadkiego niemal jak woda – taki olej zapewnia maksymalną moc (niskie opory) a precyzyjne pasowanie silnika bolidu F1 gwarantuje, że zużycie oleju nie będzie podwyższone.."


                                          inny cytat

                                          "Tam, gdzie szczególnie liczy się osiąganie wysokich obrotów, najlepiej nadaje się 300V High RPM 0W20. Z kolei 300V Trophy 0W40, oprócz optymalnej ochrony i zwiększonej mocy silnika potrzebnej na wyścigowych torach i rajdowych trasach, pomaga dodatkowo rozwijać wysokie momenty obrotowe niezbędne w wyścigach górskich. 300V Sprint 0W15, jak nazwa wskazuje, najlepszy jest na krótkich dystansach, a więc w kwalifikacjach, wyścigach typu drag racing, zawodach na krótkich torach."



                                          jedziemy dalej(na małolepkim oleju) -ostatnie zdanie:

                                          "W Rajdzie Dakar stosowany był olej TOTAL Quartz o lepkości 5W40 - wybór lepkości zależy od konstrukcji silnika, warunków drogowych i pogodowych jakie będą panować na odcinkach danego rajdu. W rajdach WRC z reguły używany jest olej o lepkości 0W30, zaś w wyścigach Formuły 1 może mieć nawet 0W20."
                                          hahhaha . Formula 1 ok ale oni co wyscig czyli ok 300 km wlewaja nowy a ta lepkosc podyktowana jest oporem i bardzo ciasnym pasowaniem silnika krecocego sie pod 20 tys obr/ min.

                                          pierwsze slysze aby ktos w dakarze latał na 5w40 i jeszcze Totalu- on moze byc tylko sponsorem bo nic mocnego nie ma do zaoferowania.

                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz


                                          • Robero jest 2017 nie 97r. Proponuję zapoznać się z pompą oleju w silnikach ea888 gen1,2,3 w chiptuningu tego nie odkryjesz.
                                            Kto wykorzystuje tsi w wyścigach bez modyfikacji mechanicznych. Kolejny zabobon w typie mamy wiekszy połer to lejemy 50 czy 60 zamiast 30.
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz


                                            • Wątpię aby jedna z największych na świecie firm petrochemicznych jaką jest Total nie miala możliwości wyprodukowania z specjalnych olejów dla swojego teamu w Dakarze. To że oferują ogólnie na rynku oleje z nisko-średniej półki o niczym nie przesądza. pedros przytoczył kilka fragmentów z każdej firmy olejowej. Swego czasu w Fiesie S2000 Martina Prkopa używano oleju Millers CFS 5w40 i taki jest fakt - i w sieci są materiały o tym , można poczytać np. tu jest parę ciekawostek: Link

                                              Komentarz


                                              • Ja myślę, że lepkość oleju zależy od rodzaju sportu.
                                                W F1 mają wg przepisów kilka silników na sezon, tam liczą się ułamki sekund, więc mogą lać olej tak cienki żeby tych silników nie zajeździć i nie za gęsty, żeby być konkurencyjnym.
                                                Rajdy samochodowe typu Dakar to już inna bajka - tam liczy się niezawodność podczas długiego wyścigu, mniej moc silnika.
                                                WRC to coś pośredniego.
                                                Podejrzewam, że każdy silnik w profesjonalnym sporcie po wyścigu ma zlewany olej, który poddają analizie i na tej podstawie dobierają lepkość czy dodatki przeciwzużyciowe, w zależności od danego modelu a nawet konkretnego ezgemplarza silnika - jak za dużo Fe to zwiększają lepkość na kolejne zawody.
                                                Swoją drogą zatarcie silnika w sporcie motorowym to obecnie chyba rzadkość.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                                  Robero jest 2017 nie 97r. Proponuję zapoznać się z pompą oleju w silnikach ea888 gen1,2,3 w chiptuningu tego nie odkryjesz.
                                                  Kto wykorzystuje tsi w wyścigach bez modyfikacji mechanicznych. Kolejny zabobon w typie mamy wiekszy połer to lejemy 50 czy 60 zamiast 30.
                                                  Dobrze wiem który jest rok dobrze znam problemy z pompami oleju w tfsi i właśnie w tfsi zakładamy stare pompy- z 1,8t- jak myślisz dlaczego?
                                                  Odpowiem na fakt obecny- wszystko co nowe jest obliczone na daną liczbę cykli pracy i poprostu ma sie psuć. Ma również być jak najbardziej eko.

                                                  Gdybyś kiedykolwiek miał coś wspólnego ze sportem motorowym na wysokim poziomie lub znał ekipy- teamy wiedziałbyś że nie tylko schodzi sie z lepkościami oleju ale ze wszystkim co ma wpływ na czas przejazdu- takie ekipy testuja nawet smary do łożysk kól!! Ale w/w nie mogą mieć wpływu na niezawodność- dlatego i Hołek i Małysz latali na Oleju 10w60 podczas Dakaru- oczywiście co odcinek wlatywał nowy!!
                                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                  Komentarz


                                                  • Każdy z nas ma rację - ważny jest dobór oleju do stylu jazdy oraz do silnika i jego osprzętu.

                                                    reasumując mała lepkość osiągana dzięki silnej syntetycznej bazie bardzo dobrze smaruje przy wysokich prędkościach obrotowych silnika bo klin smarny jest w zupełności wystarczający by nie został przerwany szczególnie że stosuje się już od dawna dodatki niskopopiołowe zabezpieczające prze tarciem metal/metal ( związki boru)
                                                    Najgorsza sytuacja dla oleju to jazda mocnym 4 cylindrowym silnikiem na niskich obrotach i zwiększanie mocy - tutaj siły są tak duże że sae XW30 wymięka i rozwalamy panewki i okolice.

                                                    "Grube" oleje owszem teoretycznie zabezpieczają przed utratą filmu ale stają się nieefektywne energetycznie a nadal ważne jest to co dzieje się powyżej 100 stopni. Czy lepsza cyrkulacja lepiej odbiera ciepło i czy rekompensuje to niby cieńszy film olejowy xW30 ? Sadzę że czas pokaże - przecież większość z nas witaminizuje oleje by nie dać porobić zjawisku wspomnianego przez rOBERTO795 czyli planowego postarzania produktów.

                                                    idąc dalej to co powiecie na oleje 508.00/509.00 polecane przez VW do 2.0 TSI / 2.0 TDI / 3.0 TDI o kodach CU** D**** [obniżony HTHS, *W20]
                                                    Oczywiście mowie o jeździe ulicznej... piekło zamarza

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X