Zamieszczone przez Czerwc
Zobacz wpis
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamawialem miesiac temu to za Eurola Syntence FS 0w30 płaciłem 112+wysyłka.
Teraz można zamawiać bezpośrednio przez Pana Marka Stochonia <[email protected]> nr tel. 608 475 285.
Komentarz
-
-
pedros podium tak, ale na nim są miejsca 3/2/1
sew1981 a to pierwszy olej z taką informacją? Przecież cała grupa VAG łącznie z GM i pewnie kilkoma innymi firmami zaleca wymianę oleju wg wskazań komputera....a więc do 30 czy 50 kkm, przy czym słowo klucz to "do". UOA pokazują że do 20 kkm i to w trasach jeżdżonych spokojnie olej da radę jako tako....ale przy większej dynamice czy miasto...nie ma szans. Temat wałkowany wielokrotnie. Nic nie zastąpi wiedzy i rozsądku...bez tego jest jak widać.....i kamieni kupa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Czerwc Zobacz wpisZamawialem miesiac temu to za Eurola Syntence FS 0w30 płaciłem 112+wysyłka.
Teraz można zamawiać bezpośrednio przez Pana Marka Stochonia <[email protected]> nr tel. 608 475 285.
Komentarz
-
-
Słowo klucz : DO. Do 30 do 50 tysięcy to są teoretyczne wielkości. W aucie dostawczym w transporcie międzynarodowym, które 90% leci autostrada z tego 95% na 6 biegu i zakresie obrotów 2-2,5 tysiąca to można zrobić i 30 tys a może nawet więcej. W warunkach jazdy miejskiej jeszcze w zimę z dpf-em wyzwaniem będzie przebieg powyżej 10 tys.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpisSłowo klucz : DO. Do 30 do 50 tysięcy to są teoretyczne wielkości. W aucie dostawczym w transporcie międzynarodowym, które 90% leci autostrada z tego 95% na 6 biegu i zakresie obrotów 2-2,5 tysiąca to można zrobić i 30 tys a może nawet więcej. W warunkach jazdy miejskiej jeszcze w zimę z dpf-em wyzwaniem będzie przebieg powyżej 10 tys.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Czerwc Zobacz wpisZamawialem miesiac temu to za Eurola Syntence FS 0w30 płaciłem 112+wysyłka.
Teraz można zamawiać bezpośrednio przez Pana Marka Stochonia <[email protected]> nr tel. 608 475 285.
Proponuje o cenach rozmawiać PRIV ... bo oferty które otrzymujemy sa kierowane indywidualnie i maja często charakter poufny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpiswogole w olejach nie wszystko złoto co sie swieci.
przyklad: jaki olej jest lepszy
o indeksie lepkości 190 czy
o indeksie lepkości 160 ?
Wszyscy chórem odpowiedzą ze ten pierwszy ... i generalnie tak ale nikt nie zdaje sobie sprawy ze ten pierwszy olej po 1kkm ma już 170 a po 5 kkm 130 plus brudny silnik bo polimery padły.
drugi olej po całym interwale np. ma 150 a silnik w środku czysty bo jego lepkość nie była sztucznie rozciągana bo nie potrzeba -dobra baza -wystarczająca ilość dodatków itp. 150 to i tak dużo.
wniosek jak publikujemy VOA to korelujmy od razu z UOA
no ok a w kontekscie tegoz, jak oceniasz pokazany na filmiku ktory podalem, olej orlenu? Niby w tym tescie wynik osiaga bardzo kiepski, ale jednak ma oficjalna aprobate vw na norme 504/507 (na dole strony) : http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOfert...t_V_5W-30.aspx Zastanawiam sie, jakie testy wykonuje producent auta, zanim nada aprobate danego oleju tzn czy to jest tylko analiza nowego produktu, czy takze olej poddawany jest testom symulujacym zuzycie po okreslonym przebiegu ....
Komentarz
-
-
wojciech_ daj sobie spokój z olejami orlen i tymi testami na YT nie tędy droga
Kastrol i inne szity też maja oficjalne aprobaty VW, a nie znaczy to że oleje są godne polecenia i zlania do silnika tej oliwy
Tak dobrze kombinujesz, dla oficjalnej aprobaty robia cuda na kiju żeby przeszło testy, a po tym to do sprzedaży idzie już marketing i "produkt może się różnić z wzorcową jednostką"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ichris Zobacz wpisA które sklepy online są pewne - tak, żeby mieć pewność zakupu oryginału?
Komentarz
-
-
Odnośnie normy 504.00 / 507.00 za Shellem:
"Specjalista z firmy Shell podkreśla ponadto, że ważnym czynnikiem są zmieniające się wymagania rynku, czyli specyfikacje producentów silników lub samochodów i normy emisji. Wszystkie te zmienne są najczęściej ujęte we wspomnianych wymaganiach, normach jakościowych i lepkościowych określonych przez producenta samochodu. Należy jednak pamiętać, że wymagania stawiane olejom do pierwszego zalania mogą odbiegać od tych stawianych olejom do dalszej eksploatacji.
Najczęściej olej do tzw. first fill, czyli zalania fabrycznego, musi spełniać określone normy fabryczne z konkretnymi procedurami przeprowadzenia atestów i kryteriami oceny. Nie ma przy tym jednej, uniwersalnej procedury w procesie uzyskiwania aprobaty producenta danego modelu samochodu dla określonego oleju. Zapytanie wychodzi zwykle ze strony producenta silnika lub pojazdu, który określa swoje wymagania. Następnie we współpracy z jednym lub kilkoma producentami oleju rozpoczyna się proces opracowania optymalnej formulacji.
Inicjatywa uzyskania aprobaty może wyjść również od producenta oleju. Dzieje się tak wtedy, gdy wprowadzi on swój produkt na rynek już po zakończeniu rozwoju nowej formulacji. Pozytywny wynik badań próbek oleju przez producenta samochodu jest podstawą do udzielenia stosownej aprobaty lub zalecenia. Próbki olejów poddawane są wielu testom fizycznym i chemicznym oraz wydajnościowym.
Aprobata jest przyznawana w formie pisemnej, w której jest przywołana konkretna norma. Dla oleju tzw. first fill może to być odrębna norma niż dla oleju, który klient może kupić na rynku i jaki jest zalecany do dalszej eksploatacji. Uzyskanie aprobaty to często złożony i kosztowny proces. Dobrym przykładem jest norma VW 504/507. Użytkownicy często poprzestają na normie ACEA C3 i uważają, że jest to warunek wystarczający. Wynika to z tego, że kiedy przywoływana jest norma VW 504/507 występuje również norma ACEA C3. Obie normy dotyczą przydatności oleju do pracy w silnikach z filtrem cząstek stałych. Tymczasem VW ma swoje dodatkowe testy, które nie są częścią norm klasyfikacji ACEA. Aby zapewnić pełną zgodność oleju z wymaganiami VW, olej musi jeszcze przejść pozytywnie testy:
- VW PV 1449 (T4) – sprawdzający czy wzrost lepkości i osadów nie przekracza dla danego oleju wartości określonej ww. normie,
- VW PV 1452 (TDI) – zużycia pierścienia i czystości tłoka,
- VW PV 5106 – sprawdzający czy nie ma nadmiernego zużycia krzywek i popychaczy układu rozrządu,
- VW PV 1481 – poziomu osadów na zaworze wlotowym w silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim,
- VW DPF – pomiar wychwytywanego popiołu przez filtr cząstek stałych.
Jeśli do tego dodać oczekiwanie obniżenia zużycia paliwa poniżej 3%, to okazuje się, że jest to na tyle duże wyzwanie technologicznie, że jedyny olej produkowany przez nasz koncern mogący sprostać tym wymaganiom, to Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 – dodaje specjalista z firmy Shell."
Zródło: https://www.autoexpert.pl/rynek-i-za...-wymaga,5451,1
Specyfikacja AV-L 0w-30 http://www.shell-livedocs.com/data/p...3611e7bb37.pdf
Komentarz
-
-
...a nie ECT ... odnosząc się do ostatniego zdania.
Dobre wyjaśnienie.
z tego samego źródła:
usiądzcie właściciele i użytkownicy nowych aut:
„Czasami ze względów biznesowych, pomimo preferowanych nowoczesnych olejów paliwooszczędnych, producent samochodu do pierwszego zalania używa starszych formulacji. Wychodząc z założenia, że w okresie docierania taki olej jest wystarczający, producent przy okazji obniża koszty.”
Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisKastrol i inne szity też maja oficjalne aprobaty VW, a nie znaczy to że oleje są godne polecenia i zlania do silnika tej oliwy
Tak dobrze kombinujesz, dla oficjalnej aprobaty robia cuda na kiju żeby przeszło testy, a po tym to do sprzedaży idzie już marketing i "produkt może się różnić z wzorcową jednostką"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisW 100% to nawet sprzedawca nie może być pewny co mu hurtownik/dostawca przywiezie, ale ja na 100% mogę polecić uczciwość Konrada, na OCP konkon :
https://oilspa.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojciech_ Zobacz wpisChyba dla spokoju glowy mozna zalozyc, ze jesli olej jest oryginalny i spelnia norme, i jesli nie planujemy zrobic na silniku 500tys km, to nie powinno miec wiekszego znaczenia (teoretycznie) ktory z tych olejow uzywamy. Teoretycznie. Wielu twierdzi, ze oleje Orlen maja bardzo dobry stosunek jakosci do ceny . W praktyce, poprawcie mnie jesli sie myle, jakosc tego oleju moze pokazac analiza voa produktu nowego i po pewnym przebiegu. Nie umiem oceniac tych analiz. Czy ktos moglby ocenic, czy ta analiza pokazuje dobry wynik: http://www.oil-club.ru/forum/topic/1...5w-30-svezhee/ ? Z gory dzieki za podpowiedzi
W tym teście VOA też nic złego nie napisali o tym oleju wypadł ok. Wynika ,że olej jest stabilny w wysokiej temperaturze najprawdopodobniej jest to mieszanka HC z małą domieszką PAO.
Oleje Orlenu z tej linii mają nowoczesne dodatki olejowe z Brytyjskiej firmy Infineum jednej z czołowej światowej czwórki wielkich firm w tej dziedzinie.
Oczywiście można gdybać i wymagać np niższego Noacka itd ,ale.... cena jest przyzwoita i pewny producent.Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpisOczywiście można gdybać i wymagać np niższego Noacka itd ,ale.... cena jest przyzwoita i pewny producent.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojciech_ Zobacz wpisale zniechecil mnie ten youtubowy test tarcia. Jak widac nie ma co sie nim sugerowac, jak juz tu mi niektorzy odpowiadali.
Komentarz
-
-
Wogole problem ze złe dobranymi olejami lub złej jakości olejami wyłania się znacznie później niż moment zalania tego oleju.
jest szereg parametrów których po prostu nie widać podczas „źle skomponowanych testów”
np: wpływ na uszczelnienia (gumy można bardzo łatwo załatwić)
wplyw na powstawianie twardych nieusuwalnych osadów (niech ktoś coś powie ze płukanki to bzdura- chodzi o prewencję )
wpływ na mieszanie się z paliwem (paliwo zawsze znajduje się w oleju kto twierdzi inaczej mówi najwidoczniej o skrzyni biegów )
teraz tak mamy olej który fantastycznie mało drapie rolke z gwoździa i staje sie przebojem jutuba, ludzie sie jaraja i panuje euforia ale nikt nie bierze pod uwagę ze
- parametry mu spadną po 2kkm bo nawalone polimerow pod korek
- brudzi jak diabli z powodu powyższego
- jak wejdzie wilgoć ( to nieuniknione ) to dopiero zacznie drapać ..
reasumujac podrawmy na wiedzę i doświadczenie a nie na marketingowy bełkot
Komentarz
-
-
Jak już totalnie zdominowałem wątek o olejach ... to kolejna ciekawostka cenowa na stacji benzynowej
Generalnie cena mnie nie rusza ale pokazuje ciekawy aspekt
EAD2F9A6-37E5-483F-8702-599C0416D22F.jpeg
Komentarz
-
Komentarz