Zamieszczone przez pedros
Zobacz wpis
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Dobry skubaniec ....Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
taka myśl mnie naszła ze ten olej plus ar9100/9200 mix mogłoby zastąpić 504/507 ...
Komentarz
-
-
Tak mają te 508/509...takie wymogi, że póki co, żeby osiągnąć założenia normy trzeba sięgnąć bardzo głęboko po najlepsze cukierkiZamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Dobry skubaniec ....
taka myśl mnie naszła ze ten olej plus ar9100/9200 mix mogłoby zastąpić 504/507 ...

Zastanawiające jest to, że wg kart u niektórych firm noaki tych olejów są wysokie na poziomie 10 - 11, choć weryfikacji VOA jeszcze nie było w tym temacie, ale...może się coś zmieni
Oleje już lane w aso, ale lekka panika u userów jest...no bo jak to...0w20....to woda przecież
Nie wiem czy to znasz:
ww.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2863468#Post286 3468
zawsze możesz spróbować
Komentarz
-
-
Królu złoty -my mówimy o przebiegach normalnych -Ty nawet 5kkm na jednym oleju nie wytrzymaszZamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis0W20i 5W20 to ja xxx czasu temu lałem zarówno do benzyniaka jak i 1,9 TDI - i to bez żadnych dodatków. Benzyniak do tej poru u ojca śmiga. Zero poboru oleju i żadnych wycieków.
wracajac do poważnych spraw -bardziej kontekst wydajności pompy olejowej ma tutaj znaczenie bo hths można oszukać by nie było to szkodliwe
- dobra baza z dużym udziałem PAO
- dobrymi dodatkami AW EP
- oczywiście sama konstrukcja silnika i materiałami utwardzonymi
mnie do „wody” w silniku nie trzeba przekonywać ale nadal wzdrygam się na 0W20 a w kolejce już stoją 0W16 a nawet 0W8 ( piekło zamarza w hooy)
Komentarz
-
-
PrekursorZamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis0W20i 5W20 to ja xxx czasu temu lałem zarówno do benzyniaka jak i 1,9 TDI - i to bez żadnych dodatków. Benzyniak do tej poru u ojca śmiga. Zero poboru oleju i żadnych wycieków.
tak jakoś pomyślałem, ze się odezwiesz.
pedros no właśnie pompa....ale z drugiej strony jak masz olej rozrzedzony paliwem przez brak wypalania dpf to jakie tam lepkości są...żadne...
No to wrzucę jeszcze coś ciekawego odnośnie niskich lepkości w starych silnikach:
Die zweite Analyse mit dem SHU AV-L. Im direkten Vergleich erkennt man deutlich den Einfluß des Restöls des vorigen Intervalls - beim Ölwechsel verbleiben gut 0,7 Liter im Ölkühler. Ansonsten bin ich recht angetan. Der Verschleiß ist für ein…
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
Prekursor
tak jakoś pomyślałem, ze się odezwiesz.
pedros no właśnie pompa....ale z drugiej strony jak masz olej rozrzedzony paliwem przez brak wypalania dpf to jakie tam lepkości są...żadne...
No to wrzucę jeszcze coś ciekawego odnośnie niskich lepkości w starych silnikach:
Die zweite Analyse mit dem SHU AV-L. Im direkten Vergleich erkennt man deutlich den Einfluß des Restöls des vorigen Intervalls - beim Ölwechsel verbleiben gut 0,7 Liter im Ölkühler. Ansonsten bin ich recht angetan. Der Verschleiß ist für ein…
To ja dorzucę coś z mądrości pewnego producenta
Komentarz
-
-
Dr Pedros
Dlatego porównywanie lepkości w olejach HC mija się z celem gdyż w większości przypadków jest podnoszona sztucznie polimerem (chyba już o tym gdzieś pisałeś) i teraz ktoś dodaje jeszcze zagęszczacz oleju na własną rękę i ma qupę w silniku.
Dobry artykuł człowiek całe życie się uczy.Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Dlatego ostatni jestem do oceniania oleju po VI (indeksie lepkości) bo mając sytuacjeZamieszczone przez Robert1 Zobacz wpisDr Pedros
Dlatego porównywanie lepkości w olejach HC mija się z celem gdyż w większości przypadków jest podnoszona sztucznie polimerem (chyba już o tym gdzieś pisałeś) i teraz ktoś dodaje jeszcze zagęszczacz oleju na własną rękę i ma qupę w silniku.
Dobry artykuł człowiek całe życie się uczy.
olej oparty na PAO (4) + GTL może mieć VI ok 168
a tani GTL +HC może mieć VI = 180 ale osigniety droga na skróty czyli modyfikacja
... i nie wykluczałbym oliw o węższej rozpiętości lepkościowej.
Natomiast nadal podkreślam częsta wymiana oleju zwalnia nas z absorpcji tematem olejowym i wcale nie trzeba doktoratu robić - wystarczy sobie upatrzyć przyzwoity olej i stosować prawidłowy interwał
Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Drogi kolego piszesz po raz n- ty o pompach oleju i ich wydajnosci i dostosowaniu motoru do danej lepkosci wiec wytlumacz mi prostemu człowiekowi jak to jest ze w 2016 roku norma 504.00 i oleje 5w30 a chwile pozniej 508.00 i 0w20 a pompa oleju ta sama- ba te motory te same i swietnie spisuja sie na 0w40 i 5w40 ?Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Królu złoty -my mówimy o przebiegach normalnych -Ty nawet 5kkm na jednym oleju nie wytrzymasz
wracajac do poważnych spraw -bardziej kontekst wydajności pompy olejowej ma tutaj znaczenie bo hths można oszukać by nie było to szkodliwe
- dobra baza z dużym udziałem PAO
- dobrymi dodatkami AW EP
- oczywiście sama konstrukcja silnika i materiałami utwardzonymi
mnie do „wody” w silniku nie trzeba przekonywać ale nadal wzdrygam się na 0W20 a w kolejce już stoją 0W16 a nawet 0W8 ( piekło zamarza w hooy)
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
W kontekscie pomp oleju to nie jestem w stanie odpowiedzieć czy jest wydajność modulowana w jakikolwiek sposób ale istnieje korelacja ciśnienia z lepkością (i oczywiście również z temperaturą oleju).
To konstrukcja silnika musi być gotowa na zmienne ciśnienie oleju w tym znacznie obniżone.
cisnienie, które gasi kontrolkę to średnio 0,3 -0,4 bara i już przyczyn ciśnieniu (na biegu jałowym jest cyrkulacja oleju i jest powiedzmy dostateczne smarowanie).
Wraz z obrotami ciśnienie oleju wzrasta ale tutaj już niecka korelacji liniowej w funkcji przepływu oleju i tu :
dochodzimy do źródeł guseł i miejskich legend
ktorych brzmienie wyglada tak
- stare auta maja jeździć na grubym oleju -oczywiście mineralnym
-do sportowego stylu jazdy koniecznie gruby olej 10W60 najlepiej ....
chore
bo właśnie im wyższe obroty w silniku tym potrzebny jest przepływ oleju a nie samo ciśnienie bo załóżmy silnik BMW przy 5 K obrotach macisnienie
3,7 bar na oleju 5W30
4,4 na oleju 10W50
z tym ze 5W30 krąży kilkadziesiąt procent szybciej niedoprowadzajac do osadzania się depozytów a przede wszystkim odbierając genialnie ciepło z 6 cylindrów.
Cisnienie oleju jest krytyczne w systemach gdzie właśnie ciśnieniem regulujemy fazy rozrządu albo inne elementy osprzętu (napinacz łańcucha rozrządu).
reasumujac lepkość oleju machać zgodna z zaleceniem producenta z delikatnymi poprawkami na charskter jazdy i strefę klimatyczna.
Komentarz
-
-
Założ manometr i zmierz bo nie mam tyle wyobraźni co Ty jak widac- moj pokazuje przy danych obrotach i podobnej temperaturze inneZamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis0W-40 i 15W-40 to ten sam przepływ oleju na ciepło, trzeba mieć trochę wyobraźni roberto... a potem może pomyśleć ile oleju przepływa przy xW-40 a xW-20 przy tym samym ciśnieniu 3,5 bar max
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Fajnie widać jak na żywca dolewa się motodoktora jak ciśnienie skacze...Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
Założ manometr i zmierz bo nie mam tyle wyobraźni co Ty jak widac- moj pokazuje przy danych obrotach i podobnej temperaturze inne
podglad na ciśnienie ładnie pokazuje jakich lepkości powinno się używać
Komentarz
-
-
Witam serdecznie Panowie!
Pytanie mam do Was, co zalalibyście osobiście do 1.8 TFSI 170KM?
Stosuję od początku 0W40 Penrite 10 Tenths + dodatki Archoila, ale obecnie zalałem Ravenola RUPa 5W40 z powodu braków Penrite u dilerów.
I tak się zastanawiam, czy aby dobrze robię.. Hmm
Olej zmieniam kilka razy w roku, co max 9 tyś kilometrów.
Pozdrawiam serdecznie!
Komentarz
-
-
Na papierze wyglada bardzo dobrze, wysokiej jakosci mieszanka olejow bazowych plus dodatki typu MoDTC-3 oraz Wolfram. Zeby sie przekonac jak sie sprawuje w tej jednosce napedowej warto zrobic badanie zuzytego oleju.Zamieszczone przez fesch Zobacz wpisWitam serdecznie Panowie!
Pytanie mam do Was, co zalalibyście osobiście do 1.8 TFSI 170KM?
Stosuję od początku 0W40 Penrite 10 Tenths + dodatki Archoila, ale obecnie zalałem Ravenola RUPa 5W40 z powodu braków Penrite u dilerów.
I tak się zastanawiam, czy aby dobrze robię.. Hmm
Olej zmieniam kilka razy w roku, co max 9 tyś kilometrów.
Pozdrawiam serdecznie!
Komentarz
-
-
Lejesz wszystko co najlepszeZamieszczone przez fesch Zobacz wpisWitam serdecznie Panowie!
Pytanie mam do Was, co zalalibyście osobiście do 1.8 TFSI 170KM?
Stosuję od początku 0W40 Penrite 10 Tenths + dodatki Archoila, ale obecnie zalałem Ravenola RUPa 5W40 z powodu braków Penrite u dilerów.
I tak się zastanawiam, czy aby dobrze robię.. Hmm
Olej zmieniam kilka razy w roku, co max 9 tyś kilometrów.
Pozdrawiam serdecznie!
Penrite klasa sama w sobie .
Ravenol - ogólnie bardzo dobry olej w swojej klasie .
Archoil -dodatki bajka.
Często wymieniasz olej - same plusy.
Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Mam Punto 2 2005 rok z silnikiem1.2 benzyna, przebieg 120kkm zalany olejem Specgold 5w40 z AR9100 na tym zestawie jest 10kkm przebiegu i jestem zadowolony silniczek pracuje jak szwajcarski zegarek,cichutko i płynnie.Po przejsciu z seleni 10w40 myślałem ,że będą jakieś wycieki a tu nic nawet przestał się pocić z uszczelki z dekla głowicy.A teraz do sedna,czy jest sens zalać go na zimę olejem 5w30,przebiegi dzienne to około 20km w jedną stronę dojazdu do pracy mojej żonki i jazda w większości po mieście częste odpalanie i gaszenie.Myślę ,że w zimie na 5w30 miałby trochę lżej.
Komentarz
-
-
Nie 5W30 ale 0W40 (może być też z AR9100).Zamieszczone przez AndrzejK Zobacz wpisMam Punto 2 2005 rok z silnikiem1.2 benzyna, przebieg 120kkm zalany olejem Specgold 5w40 z AR9100 na tym zestawie jest 10kkm przebiegu i jestem zadowolony silniczek pracuje jak szwajcarski zegarek,cichutko i płynnie.Po przejsciu z seleni 10w40 myślałem ,że będą jakieś wycieki a tu nic nawet przestał się pocić z uszczelki z dekla głowicy.A teraz do sedna,czy jest sens zalać go na zimę olejem 5w30,przebiegi dzienne to około 20km w jedną stronę dojazdu do pracy mojej żonki i jazda w większości po mieście częste odpalanie i gaszenie.Myślę ,że w zimie na 5w30 miałby trochę lżej.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
fakt nie wziąłem tej lepkości pod uwagę,może i tak spróbuje i na pewno z Ar9100Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
Nie 5W30 ale 0W40 (może być też z AR9100).
Komentarz
-
-
Wg. mnie 0W40 to bardzo fajna lepkość, szczególnie do benzyn. Parametry na "samym dole i samej górze" lepsze od 5W30, w pozostałym zakresie bardzo zbliżone (to już od konkretnego oleju zależy) a w 0w40 jest z reguły lepsza baza (czasami dużo lepsza na PAO). Gold 0W40 jest naprawdę bardzo dobrym olejem w mojej ocenie. Może nie jest to ścisła czołówka ale powyżej "średniej rynkowej". Cenowo wychodzi dużo drożej niż Gold 5w30 ale i tak nie jest drogi na tle konkurencji.Zamieszczone przez AndrzejK Zobacz wpis
fakt nie wziąłem tej lepkości pod uwagę,może i tak spróbuje i na pewno z Ar9100
Komentarz
-
Komentarz