No kupiłem dokładnie tę samą za 35 PLN w Krakowie na Mogilskiej Niestety w innym temacie proszę o pomoc przy wymianie, bo coś mi dzisiaj nie poszło
Wymiana jest prosta. Najpierw ściągnij sobie "odkurzacz" (pompa powietrza) żeby mieć lepszy dostęp. Następnie u góry ściągasz opaskę, a na dole jest taki zielony pierścień zabezpieczający trzeba go pociągnąć tak żeby wyszedł z obudowy. Następnie wyciągasz rurkę. Montaż w odwrotnej kolejności. Z tego co pamiętam to trzeba trochę pokombinować żeby tą rurkę przepchać, bo jest tam trochę mało miejsca.
Wróce do tematu, oleju bo widzę, że temat zszedł na nie ten dział... Czy ktoś z was stosował olej Motul Specific 5w40 LPG / CnG do samochodu z LPG ? Wszyscy piszą, że TBN dla LPG powinien być jak najwyższy, a w porównaniu do Motula 5w40 X-Cess jest mniejszy. Motul Specific 5w40 LPG/CNG - 7,3 a Motul 5w40 X- Cess - 10 . Lać zwykłego Motula czy tego do Lpg ? Dzięki za sugestie.
A w czym ten Motul taki dobry? Jak już ktoś chce 5w40 to Ravenol VST 5w40 ma świetne parametry, chociaż osobiście pomimo 200 tys. km przebiegu zastanawiam się nad przejściem z 5w40 na Ravenola 0w40 SSL bo parametry ma jeszcze lepsze.
Co do TBN, najwyższy jaki udało mi się znaleźć w oleju 5w40 ma Shell helix ultra 5w40 - 12,7. Kolego Przemek_i powiedz mi czy dolewasz tego oleju między wymianami czy nic ci nie schodzi z bagnetu ? Pytam się z czystej ciekawości.
Co do TBN, najwyższy jaki udało mi się znaleźć w oleju 5w40 ma Shell helix ultra 5w40 - 12,7. Kolego Przemek_i powiedz mi czy dolewasz tego oleju między wymianami czy nic ci nie schodzi z bagnetu ? Pytam się z czystej ciekawości.
Chętnie zobacze taki TBN bo w analizach wychodzi pod 11, co nie znaczy że to mało, ale 12.7 w tym Shellu nierealne.
Nadal - Skoda I 1.6SR BFQ + fabryczny LPG, 2003, 217kkm
Olej Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 kupiony od kolegi @Konkona, wymiana co 12kkm,
dolewka 05,l na 10kkm
Dodatkowo tydzień temu zakupiłem:
SKODA Octavia 2 1.6MPI BGU + LPG (na LPG od 96kkm), 2005, niby 165kkm
Olej ??? znalazłem jakieś naklejki Castrol i Shell Helix ale bez specyfikacji..
Obecnie jazda na krótkich odcinkach, tryb miejski (już nie te lata ), 2 razy w miesiącu trasa 100km.
Filtr zewnątrz wygląda, że już trochę jeździ, na bagnecie blisko min. Czyli trzeba wymieniać.
Uff, czytam i czytam od 400-ej strony (już 3 dni) o nowych/starych olejach, testach i dostałem zaćmienia, oczopląsu. Po kilku latach mojej nieobecności na forum świat poszedł do przodu.
Jaki olej mam wlać do tej 2 ? a i do 1 też bo jeszcze 2 miesiące i będę wymieniał ?
Chcę zamówić dwa (po 1 do każdej) z tych poniżej, który wybrać ?
RAVENOL Super Synthetik SSL SAE 0W-40
Meguin Motorenoel Super Leichtlauf Driver SAE 0W-40
Millers XF 0W40
Liqui Moly Synthoil 0w40
Tital Quarz 9000 Energy 0w40
Neste City Pro 0W40
Valvoline Synpower 0W-40
Penrite 10tenths premium 0w40
RAVENOL VollSynth Turbo VST SAE 5W40
Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40
Shell Helix Ultra 5w40
Specol Spec Gold Synthetic SN/SM/CF 5W40
Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40
Liqui Leichtlauf High Tech 5w40
Valvoline SynPower 5w40
SilkoleNe vel Race pro S 5W40
XADO Atomic 5W40 Infinity Drive
Skreślił bym też z tej listy Millers XF 0W40 i SilkoleNe vel Race pro S 5W40 nie ta liga do starego 1.6+Lpg tym bardziej jak jest jazda tylko na krótkich odcinkach.
Do listy 5W-40 dopisałbym jeszcze Lotos Synthetic Plus 5W-40
Każdy dodatek ograniczający zużycie jest mile widziany
SAE 5W-50 odpuść testowałem to u siebie i jest to za gruby olej do naszych silników, tym bardziej na krótkich odcinkach.
Moim zdaniem do obu motorów dobry wybór to Meguina 0W-40 albo 5W-40, ja dla siebie kupiłem coś takiego do dwóch motorów i mam spokój na dwie wymiany i na dolewke zostaje
Nadal - Skoda I 1.6SR BFQ + fabryczny LPG, 2003, 217kkm
Olej Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 kupiony od kolegi @Konkona, wymiana co 12kkm,
dolewka 05,l na 10kkm
Dodatkowo tydzień temu zakupiłem:
SKODA Octavia 2 1.6MPI BGU + LPG (na LPG od 96kkm), 2005, niby 165kkm
Olej ??? znalazłem jakieś naklejki Castrol i Shell Helix ale bez specyfikacji..
Obecnie jazda na krótkich odcinkach, tryb miejski (już nie te lata ), 2 razy w miesiącu trasa 100km.
Filtr zewnątrz wygląda, że już trochę jeździ, na bagnecie blisko min. Czyli trzeba wymieniać.
Uff, czytam i czytam od 400-ej strony (już 3 dni) o nowych/starych olejach, testach i dostałem zaćmienia, oczopląsu. Po kilku latach mojej nieobecności na forum świat poszedł do przodu.
Jaki olej mam wlać do tej 2 ? a i do 1 też bo jeszcze 2 miesiące i będę wymieniał ?
Chcę zamówić dwa (po 1 do każdej) z tych poniżej, który wybrać ?
RAVENOL Super Synthetik SSL SAE 0W-40
Meguin Motorenoel Super Leichtlauf Driver SAE 0W-40
Millers XF 0W40
Liqui Moly Synthoil 0w40
Tital Quarz 9000 Energy 0w40
Neste City Pro 0W40
Valvoline Synpower 0W-40
Penrite 10tenths premium 0w40
RAVENOL VollSynth Turbo VST SAE 5W40
Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40
Shell Helix Ultra 5w40
Specol Spec Gold Synthetic SN/SM/CF 5W40
Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40
Liqui Leichtlauf High Tech 5w40
Valvoline SynPower 5w40
SilkoleNe vel Race pro S 5W40
XADO Atomic 5W40 Infinity Drive
Czy dodawać Mix AR9100/9200 ?
Czy może np. Neste 5w50
Proszę o doradzenie i z góry dziękuję
Ja zalałbym cos do 150 pln-ów z 5w40 i oby to full saps byl.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Ciekawostka.
Wczoraj w dużym sklepie była promocja na Lotos Synthetic Plus 5W-40, produkcja styczeń 2018 - 4 litry za 49,99. Człowiek nie jest taki żeby nie wziąć 2 banieczki w tej cenie .
Waldistan możesz zastosować zarówno lepkość 5W40 jak i 0W40 w tym silniku. Na zimę bym bardziej doradził 0W40 ale wiosna idzie wielkimi krokami więc 5W40 będzie ok. Przebiegiem też bym się za bardzo nie przejmował ale może faktycznie na lato do tej z większym lepszy będzie 5W40. Zarówno Ravenol jak i Meguin (te opisywane) to górna półka jakościowa i bardzo rozsądna półka cenowa więc Twój wybór będzie dobry niezależnie co wybierzesz. Archoil AR9200V2 to świetna sprawa ale w tym silniku z takim olejem to już trochę fanaberia. Meguina dostaniesz do 150,00 zł (5W40 nawet taniej np. u mnie) a Ravenol też drogi nie jest tylko w obu przypadkach posprawdzaj jak z dostępnością bo może być różnie.
Jak możecie znaleźc dwie strony wcześniej (578 J) poprzedni właściciel długo lał 10W40, obecnie jest to Castrol 10W40 i nie wiem jak silnik jest zatkany, a przez wykrycie pekniętej rurki odmy ciężko mi ocenić ile wziął, a ile wypluł J (wymiana w ten weekend, bo na razie pogoda nie zachęca) . Opracowałem taki plan zmiany na olej syntetyczny i prosiłbym o opinie czy to dobry pomysł
Zwykła płukanka (LM czy tam Shell), zalanie jakimś tanim olejem,np. Lotos 5W40/ Specol 5W40, dolanie AR2300, obserwacja czy bierze i ile, po 4-5k płukanka, zmiana na docelowy (np. Meguin 5W40).
Brzmi jak fanaberia? Przebieg niby nie jest duży, ale zalewany glutem J Może też wystarczy tylko zwykła płukanka + docelowy olej?.
Do tej SI wleję 5W40, nie jestem za bardzo przekonany do 0W40 przy 217kkm.
Dobrze myślę ?
Mam zamiar jeszcze wymianić w SII olej w skrzyni biegów.
Źle myślisz, jeśli silnik do tej pory chodził na Synthoilu 5W-40 i na 10tys bierze tylko 0,5l znaczy że silnik jest w dobrej kondycji przy takim przebiegu, no to się nie zastanawiaj tylko lej 0W-40 i do jednego i do drugiego.
Ja zalewam 0W-40 do silnika 1.4+lpg który ma 280tys
Co do tych dodatków to bym się wstrzymał na Twoim miejscu teraz, bo nie odczujesz różnicy między stosowanymi do tej pory olejami, a tymi nowymi.
No i w OII to ze dwie pierwsze wymiany ten 0W-40 będzie czyścił, płukał silnik po tych "syntetycznych" kastrolach
Jak zmieniasz olej w skrzyni to ewentualnie do skrzyni dolej dodatek. W skrzyni mam zalany ten;
Komentarz