Podwójna dawka jest podobno w pełni bezpieczna ale nie ma sensu dawać więcej niż ok.50 ml/l bo poza dodatkowym efektem czyszczącym nie osiągniemy żadnych wymiernych korzyści. Ja zalecam zawsze 35 ml/l i to jest optymalna policzona dawka. Ewentualnie trochę więcej tak z 20, max 30%. Dla lepszych rezultatów można zastosować mix AR9100 z AR9200 w ilosci 25 ml AR9100/l i 10 ml AR9200/l. Przygotowuje taki mix (w oddzielnych buteleczkach) na życzenie (będzie w normalnej sprzedąży na stronce też wkrótce). Kilku kolegów z forum testowało i wrażenia pozytywne.
Obecnie 31kkm przelatane na synpower 0w40 i wymieniam 2 razy w roku wychodzi średnio co 8kkm z racji że większość jazdy po mieście dolewam z 250ml na 8kkm. I nie będę eksperymentował z olejami niuni pasuje ten olej to nie ma co kombinować,tylko ja mam silnik mpi.Zalej to zobaczysz i sam będziesz wiedział co twojemu silnikowi jest dobre.
crom.de super light 5w40, polecany na forach audi, vw, motortalk, octavii RS, właściwie wszędzie. poczytałem nieco, pooglądałem testów. Zobaczymy mam termin w ASO na 27.06
Low Friction Lubricants—Level 1 (LUB1)
The effectiveness of low friction lubricants was estimated as follows. Approximately 75 percent of the friction loss is due to piston, crank, and rotating components, with approximately half of this loss due to hydrodynamic lubrication (Heywood 1988). Power loss in hydrodynamic lubrication is proportional to the lubricant viscosity. The viscosity at 100°C is reduced by approximately 25 percent by replacing the 5W-30 oil with 5W-20 oil, as indicated in Table 2.3. This viscosity reduction would be effective after the oil had fully warmed up, which is approximately a quarter of the EPA urban cycle and highway drive cycles.
Total engine friction consumes approximately 8 percent of the fuel energy. Hydrodynamic lubrication consumes half of the 75 percent of the friction loss.
8% fuel energy × 0.75 × 0.5 = 3% fuel energy consumed by hydrodynamic lubrication
A 25 percent reduction in oil viscosity, which would be effective over a quarter of the drive cycles, would result in the following reduction in engine friction:
3% fuel energy consumed by hydrodynamic lubrication × 0.25 × 0.25 = 0.19% fuel energy
The 0.19 percent reduction in fuel energy due to friction represents approximately a 2.5 percent reduction in overall engine friction (0.19 percent fuel energy/8 percent total fuel energy due to friction × 100), which would result in a 0.5 percent reduction in fuel consumption, obtained by applying 36 percent ITE.
Page 382
Suggested Citation: "Appendix F: Examples of Friction Reduction Opportunities for Main Engine Components." National Research Council. Cost, Effectiveness, and Deployment of Fuel Economy Technologies for Light-Duty Vehicles. Washington, DC: The National Academies Press, 2015. doi:10.17226/21744. ×
Add a note to your bookmark
Save
Cancel
0.19% fuel energy reduction/0.36 indicated work/fuel = 0.5% increase in indicated work
The 0.5 percent reduction in fuel consumption is within the range of EPA/NHTSA estimates in the final CAFE rule.
Low Friction Lubricants—Level 2 (LUB2)
The low friction lubricants identified for level 2 consist of 0W-20, 0W-16 or 0W-12 oils instead of 5W-20 oils. This change results in two changes. First, changing to the 0W classification reduces low temperature viscosity, as shown in Table 2.3. With an estimated 12 percent reduction in low temperature viscosity, extrapolated from Table 2.3, and assuming that this reduction would be effective over half of the drive cycles in which the oil is not fully warmed up, applying similar calculations used for level 1 for the energy consumed by hydrodynamic lubrication, above, yields a 0.5 percent reduction in fuel consumption, as follows:
3% fuel energy consumed by hydrodynamic lubrication × .12 × 0.5 = 0.18% fuel energy
0.18% fuel energy reduction/0.36 indicated work/fuel = 0.5% increase in indicated work
The second change is the reduction in oil viscosity measured at 100°C. By changing from 5W-20 to 0W12, viscosity would be reduced by an estimated 25 percent. The calculation for level 1 indicates that this reduction in viscosity could provide a 0.5 percent reduction in fuel consumption.
Combining the 0.5 percent reduction for low temperature viscosity reduction with the 0.5 percent reduction for 100°C viscosity reduction provides an overall estimate of 1.0 percent reduction for low friction lubricants - level 2.
W skrócie - zmiana z 5w30 na 5w20 daje nam 0,5% oszczędności paliwa, z 5w20 na 0w12(!) da kolejny 1% - czyli w skali roku jakieś 20 i 40 zł. Gra raczej nie warta świeczki. Swoją drogą ciekawa książka, widać że zbliżamy się do kresu możliwości technologicznych silników spalinowych w rozsądnej cenie. 1.5 TSI może być ostatnim tak skomplikowanym silnikiem, później już tylko elektryka i temat olejowy umrze, zostanie tylko olej w przekładni/dyferencjale Nie będzie już PAO, estrów, HC i GTL ;(. Ktoś tu wejdzie przez przypadek i poczuje się jak my teraz słysząc dyskusję czy lepszy jest Prostamol czy Prostalong.
Read chapter Front Matter: The light-duty vehicle fleet is expected to undergo substantial technological changes over the next several decades. New powert...
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 5L - zaprojektowany tak, by spełniał szczególne wymagania producentów silników. Nowy olej Shell Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 zastąpił dotychczasowy olej silnikowy Shell Helix Ultra AV-L 5W30.
Dzięki.
Jaka jest różnica miedzy Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 a Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, który lepszy do krótkich jazd (5-10 km)?
crom.de super light 5w40, polecany na forach audi, vw, motortalk, octavii RS, właściwie wszędzie. poczytałem nieco, pooglądałem testów. Zobaczymy mam termin w ASO na 27.06
ciekawe, czy u nas sobie można zażyczyć zmianę na taki :P
To jest HC III, ja widziałem analizy zużytego oleju oraz zdjęcia wnętrza silnika na forum audi, wyglada dobrze. A on jest szczególnie polecany dla aut z łańcuchem rozrządu i ma bardzo dobre właściwości czyszczące. 32€ za 7 litrów
Gdzie kupie z pewnego źródła Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30?
W Łodzi masz oficjalnego dystrybutora shell - Brukowa 16. Ja tam kupiłem. Dla użytkownika końcowego oleje są bez różnicy. No jednak jest jest. Na Polskim rynku AVL jest tylko w 1l i 200l beczkach... 1l = wychodzi drogo a ECT jest też w 4l. Nie wiem jak do innych ale do mojej O3 jak znalazł
[ Dodano: Nie 19 Cze, 16 16:35 ]
Zamieszczone przez pedros
Avl ma oficjalne aprobaty 504 507. Jest też wyżej pozycjonowany przez samego Shella.
Avl ma docelowo być produktem serwisowym ECT Retailowym.
Dla nas chyba nie ma żadnej istotnej różnicy. Avl jest w 5 litrowych opakowaniach.
ECT też ma oficjalne aprobaty - jest to wyraźnie napisane między innymi na opakowaniu.
Komentarz