Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Zamieszczone przez koka
    Zamieszczone przez tomek evo
    AR9100 też ma funkcje czyszczące i w szczególności w większej ilości (niż standardowe 35 ml/l) dobrze czyści silnik.
    czyli można dawać więcej ? a jeśli tak to ile ?
    Nie ma ograniczeń. Jeśli stać Cię to 100%

    Ale praktyce nie ma sensu przesadzać ograniczylbym się do jednej butelki na 5 l oleju.

    Komentarz

    • tomek evo
      Rider
      • 2013
      • 474
      • Superb II combi (3T5)

      Podwójna dawka jest podobno w pełni bezpieczna ale nie ma sensu dawać więcej niż ok.50 ml/l bo poza dodatkowym efektem czyszczącym nie osiągniemy żadnych wymiernych korzyści. Ja zalecam zawsze 35 ml/l i to jest optymalna policzona dawka. Ewentualnie trochę więcej tak z 20, max 30%. Dla lepszych rezultatów można zastosować mix AR9100 z AR9200 w ilosci 25 ml AR9100/l i 10 ml AR9200/l. Przygotowuje taki mix (w oddzielnych buteleczkach) na życzenie (będzie w normalnej sprzedąży na stronce też wkrótce). Kilku kolegów z forum testowało i wrażenia pozytywne.

      Komentarz

      • rezon
        RS
        • 2006
        • 1894
        • Volvo
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez pedros
        Jest ciszej niż w benzynie
        marzysz

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          Zamieszczone przez rezon
          Zamieszczone przez pedros
          Jest ciszej niż w benzynie
          marzysz
          No :diabelski_usmiech

          Komentarz

          • Rico40
            Ambiente
            • 2014
            • 135
            • Fabia (6Y2)

            Zamieszczone przez prezes73
            crom.de, Myślałem że ten ;-) : http://sklep-oleje.pl/pl/p/Valvoline-Synpower-0W-40/470

            [ Dodano: Czw 16 Cze, 16 15:09 ]
            koka, Ja nadal latam na neste i nie widzę potrzeby zmiany na inny, na lato pewnie też da radę ;-)
            Myślałem jeszcze o tym oleju: http://sklep-oleje.pl/pl/p/Valvoline-Synpower-0W-40/470
            Obecnie 31kkm przelatane na synpower 0w40 i wymieniam 2 razy w roku wychodzi średnio co 8kkm z racji że większość jazdy po mieście dolewam z 250ml na 8kkm. I nie będę eksperymentował z olejami niuni pasuje ten olej to nie ma co kombinować,tylko ja mam silnik mpi.Zalej to zobaczysz i sam będziesz wiedział co twojemu silnikowi jest dobre.

            Komentarz

            • crom.de
              RS
              • 2012
              • 1545
              • Superb II (3T4)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              Zamieszczone przez Hubee
              bede w przyszłym tygodniu zmieniał na Addinol
              Jak doszedłeś do tego Addinola? Polecił ktoś itp? Jaki konkretnie?

              Zamieszczone przez pedros
              Świetnie pokazuje to CHART LUBRIZOLA
              A jeszcze lepiej pokazuje że 504 507 bije na łeb nawet 229.5 (1)
              Twierdzisz, że aż tak?

              prezes73, lato jest 5W40 wystarczy :wink:
              - Superb
              - Panda 1.2

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                Zamieszczone przez crom.de
                Zamieszczone przez Hubee
                bede w przyszłym tygodniu zmieniał na Addinol
                Jak doszedłeś do tego Addinola? Polecił ktoś itp? Jaki konkretnie?

                Zamieszczone przez pedros
                Świetnie pokazuje to CHART LUBRIZOLA
                A jeszcze lepiej pokazuje że 504 507 bije na łeb nawet 229.5 (1)
                Twierdzisz, że aż tak?

                prezes73, lato jest 5W40 wystarczy :wink:

                Powtórzę swoją wklejkę ze str. 477





                Który lepszy?

                Komentarz

                • Hubee
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 226
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  crom.de super light 5w40, polecany na forach audi, vw, motortalk, octavii RS, właściwie wszędzie. poczytałem nieco, pooglądałem testów. Zobaczymy mam termin w ASO na 27.06
                  Moja RS Combi

                  Komentarz

                  • mmor
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 166
                    • Fabia (6Y2)
                    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                    Low Friction Lubricants—Level 1 (LUB1)
                    The effectiveness of low friction lubricants was estimated as follows. Approximately 75 percent of the friction loss is due to piston, crank, and rotating components, with approximately half of this loss due to hydrodynamic lubrication (Heywood 1988). Power loss in hydrodynamic lubrication is proportional to the lubricant viscosity. The viscosity at 100°C is reduced by approximately 25 percent by replacing the 5W-30 oil with 5W-20 oil, as indicated in Table 2.3. This viscosity reduction would be effective after the oil had fully warmed up, which is approximately a quarter of the EPA urban cycle and highway drive cycles.
                    Total engine friction consumes approximately 8 percent of the fuel energy. Hydrodynamic lubrication consumes half of the 75 percent of the friction loss.
                    8% fuel energy × 0.75 × 0.5 = 3% fuel energy consumed by hydrodynamic lubrication
                    A 25 percent reduction in oil viscosity, which would be effective over a quarter of the drive cycles, would result in the following reduction in engine friction:
                    3% fuel energy consumed by hydrodynamic lubrication × 0.25 × 0.25 = 0.19% fuel energy
                    The 0.19 percent reduction in fuel energy due to friction represents approximately a 2.5 percent reduction in overall engine friction (0.19 percent fuel energy/8 percent total fuel energy due to friction × 100), which would result in a 0.5 percent reduction in fuel consumption, obtained by applying 36 percent ITE.
                    Page 382
                    Suggested Citation: "Appendix F: Examples of Friction Reduction Opportunities for Main Engine Components." National Research Council. Cost, Effectiveness, and Deployment of Fuel Economy Technologies for Light-Duty Vehicles. Washington, DC: The National Academies Press, 2015. doi:10.17226/21744. ×

                    Add a note to your bookmark
                    Save
                    Cancel
                    0.19% fuel energy reduction/0.36 indicated work/fuel = 0.5% increase in indicated work
                    The 0.5 percent reduction in fuel consumption is within the range of EPA/NHTSA estimates in the final CAFE rule.
                    Low Friction Lubricants—Level 2 (LUB2)
                    The low friction lubricants identified for level 2 consist of 0W-20, 0W-16 or 0W-12 oils instead of 5W-20 oils. This change results in two changes. First, changing to the 0W classification reduces low temperature viscosity, as shown in Table 2.3. With an estimated 12 percent reduction in low temperature viscosity, extrapolated from Table 2.3, and assuming that this reduction would be effective over half of the drive cycles in which the oil is not fully warmed up, applying similar calculations used for level 1 for the energy consumed by hydrodynamic lubrication, above, yields a 0.5 percent reduction in fuel consumption, as follows:
                    3% fuel energy consumed by hydrodynamic lubrication × .12 × 0.5 = 0.18% fuel energy
                    0.18% fuel energy reduction/0.36 indicated work/fuel = 0.5% increase in indicated work
                    The second change is the reduction in oil viscosity measured at 100°C. By changing from 5W-20 to 0W12, viscosity would be reduced by an estimated 25 percent. The calculation for level 1 indicates that this reduction in viscosity could provide a 0.5 percent reduction in fuel consumption.
                    Combining the 0.5 percent reduction for low temperature viscosity reduction with the 0.5 percent reduction for 100°C viscosity reduction provides an overall estimate of 1.0 percent reduction for low friction lubricants - level 2.
                    W skrócie - zmiana z 5w30 na 5w20 daje nam 0,5% oszczędności paliwa, z 5w20 na 0w12(!) da kolejny 1% - czyli w skali roku jakieś 20 i 40 zł. Gra raczej nie warta świeczki. Swoją drogą ciekawa książka, widać że zbliżamy się do kresu możliwości technologicznych silników spalinowych w rozsądnej cenie. 1.5 TSI może być ostatnim tak skomplikowanym silnikiem, później już tylko elektryka i temat olejowy umrze, zostanie tylko olej w przekładni/dyferencjale Nie będzie już PAO, estrów, HC i GTL ;(. Ktoś tu wejdzie przez przypadek i poczuje się jak my teraz słysząc dyskusję czy lepszy jest Prostamol czy Prostalong.

                    Read chapter Front Matter: The light-duty vehicle fleet is expected to undergo substantial technological changes over the next several decades. New powert...

                    Komentarz

                    • kasper64
                      Drive
                      • 2010
                      • 78

                      Gdzie kupie z pewnego źródła Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30?
                      kasper64

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez kasper64
                        Gdzie kupie z pewnego źródła Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30?
                        Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 5L - zaprojektowany tak, by spełniał szczególne wymagania producentów silników. Nowy olej Shell Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 zastąpił dotychczasowy olej silnikowy Shell Helix Ultra AV-L 5W30.

                        Komentarz

                        • kasper64
                          Drive
                          • 2010
                          • 78

                          Dzięki.
                          Jaka jest różnica miedzy Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 a Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, który lepszy do krótkich jazd (5-10 km)?
                          kasper64

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            Avl ma oficjalne aprobaty 504 507. Jest też wyżej pozycjonowany przez samego Shella.
                            Avl ma docelowo być produktem serwisowym ECT Retailowym.

                            Dla nas chyba nie ma żadnej istotnej różnicy. Avl jest w 5 litrowych opakowaniach.

                            Komentarz

                            • kasper64
                              Drive
                              • 2010
                              • 78

                              Jeszcze raz dzięki
                              kasper64

                              Komentarz

                              • bielu
                                Classic
                                • 2012
                                • 29
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                Zamieszczone przez Hubee
                                crom.de super light 5w40, polecany na forach audi, vw, motortalk, octavii RS, właściwie wszędzie. poczytałem nieco, pooglądałem testów. Zobaczymy mam termin w ASO na 27.06
                                ciekawe, czy u nas sobie można zażyczyć zmianę na taki :P

                                Komentarz

                                • cytrynowiec
                                  L&K
                                  • 2015
                                  • 1056
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Tego Addinola tak polecają na niemieckich forach do mocnych turbo-benzyn? :roll:



                                  Wysoki NOACK i CCS. Pachnie zwykłym HC III gr. Z plusów fajny TBN, wysoki poziom fosforu, cynku i wapnia.

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    No i "mnóstwo" boru a Molibdenu aż "czorno"

                                    Parametry jak moje Aveno (prawie) 66 brutto za 5 l.
                                    Jak jest tani można popróbować.

                                    Ostatnie wiersze analizy wskazują na moje oko że to dopakowany HC. :diabelski_usmiech

                                    Komentarz

                                    • crom.de
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1545
                                      • Superb II (3T4)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      ciekawe, czy u nas sobie można zażyczyć zmianę na taki
                                      A dlaczego nie możesz zmienić na taki?
                                      - Superb
                                      - Panda 1.2

                                      Komentarz

                                      • Hubee
                                        Ambiente
                                        • 2012
                                        • 226
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                        To jest HC III, ja widziałem analizy zużytego oleju oraz zdjęcia wnętrza silnika na forum audi, wyglada dobrze. A on jest szczególnie polecany dla aut z łańcuchem rozrządu i ma bardzo dobre właściwości czyszczące. 32€ za 7 litrów
                                        Moja RS Combi

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          W aucie żony Lotos 5W40 z Ceratec - w obecnych warunkach pogodowych sprawuje się bardzo dobrze. Na zimę pójdzie 0W30 lub 5W20 (już kupione) :wink:
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            Wysłany: Dzisiaj 10:56     
                                            W aucie żony Lotos 5W40 z Ceratec - w obecnych warunkach pogodowych sprawuje się bardzo dobrze
                                            No popatrz a mawiają ze cena idzie w parze z jakością :diabelski_usmiech
                                            Żałuję że sobie więcej nie kupiłem 5 litrów za 50 netto

                                            Welcome back. Ale zapewne zaraz znowu znikasz :szeroki_usmiech

                                            Komentarz

                                            • Reidak
                                              Drive
                                              • 2016
                                              • 66

                                              Zamieszczone przez kasper64
                                              Gdzie kupie z pewnego źródła Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30?
                                              W Łodzi masz oficjalnego dystrybutora shell - Brukowa 16. Ja tam kupiłem. Dla użytkownika końcowego oleje są bez różnicy. No jednak jest jest. Na Polskim rynku AVL jest tylko w 1l i 200l beczkach... 1l = wychodzi drogo a ECT jest też w 4l. Nie wiem jak do innych ale do mojej O3 jak znalazł

                                              [ Dodano: Nie 19 Cze, 16 16:35 ]
                                              Zamieszczone przez pedros
                                              Avl ma oficjalne aprobaty 504 507. Jest też wyżej pozycjonowany przez samego Shella.
                                              Avl ma docelowo być produktem serwisowym ECT Retailowym.

                                              Dla nas chyba nie ma żadnej istotnej różnicy. Avl jest w 5 litrowych opakowaniach.
                                              ECT też ma oficjalne aprobaty - jest to wyraźnie napisane między innymi na opakowaniu.


                                              Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

                                              Komentarz

                                              • pedros
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1958
                                                • Volkswagen
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                Dodam w kontekście Shell
                                                Jak korzystam z wyszukiwarki doboru oleju jest wyrazne rozgraniczenie:

                                                1. PREMIUM: 0W30 AV-L
                                                2. STANDARD: 0W30 ECT C2/C3

                                                Komentarz

                                                • LuSzTi
                                                  Classic
                                                  • 2016
                                                  • 25

                                                  Ja kupiłem AV-L razem z oryginalnym filtrem tutaj:


                                                  Jest faktura, wszystko wygląda OK.

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez pedros
                                                    zapewne zaraz znowu znikasz
                                                    dopiero wróciłem po 3 tygodniach z "antkowych manewrów wojaka szwejka zwanych Anakona -16" a znikam od środy wieczorem... urlop w Italy :wink:
                                                    Zamieszczone przez pedros
                                                    Żałuję że sobie więcej nie kupiłem 5 litrów za 50 netto
                                                    ja dostałem od kolegi Michała (pozdrawiam) 4L LazerWay LL 5W30 w cenie 75 netto (i tak płaciłem po 75 zł bez Vat-u) więc wziąłem od razu 8L :yay:
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...