Tylko jak znaleźć pewne źródło - jak pewno podróbki (tak jak i w przypadku alkoholu) trafiają do hurtowni i sklepikarz tez nie jest świadomy ze kupuje lewiznę.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Nie wiem jak wygląda sytuacja z dystrybucją olejów Castrola i Mobila w PL bo nie zgłębiałem tematu. W przypadku wielu produktów można sprawdzić czy dany sprzedawca jest na liście Klientów u dystrybutora lub przedstawiciela na PL/producenta. Jeśli go nie ma to jeszcze nic nie znaczy ale wtedy warto podpytać skąd bierze towar czy jest to import poza oficjalną siecią dystrybucji (np. sporo Motula idzie nie przez przedstawicielstwo) czy kupuje gdzieś w PL.
W przypadku wielu olejów po zakupie można sprawdzić u producenta po kodach na opakowaniu co i jak. Najlepiej zadzwonić i wypytać. Jak ktoś zacznie kręcić to temat odpuszczamy. Sprzedawcy będący autoryzowanymi sprzedawcami/dystrybutorami kilku marek są zdecydowanie bardziej wiarygodni bo nawet sprzedając towar innego producenta z założenia będą pilnować swojej renomy.
Większośc sklepów internetowych jest dla mnie osobiście wiarygodna.niewiarygodni są sprzedawcy na allegro bez dłuższej historii, osoba prywatna, brak możliwości odbioru, bark FV tak, że w razie czego ciężko dochodzić praw czy nawet zidentyfikować podmiot. Na pewno sklep stacjonarny to plus ale małe sklepy nie będące częścią oficjalnej sieci dystrybucyjnej są narażone na nieświadomą sprzedaż podróbek. Ja śpię spokojnie bo wszystko kupuje albo od producenta albo przedstawiciela na pl albo dużych dystrybutorów o ustalonej renomie więc ryzyko jest ograniczone do minimum .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez michal8937Kurcze, tego nie wiem.
A z tych które wymieniłem jaki będzie najlepszy do Focusa i Golfa?
Wymienione przez Ciebie oleje to ACEA A5/B5, A1/B1 jak koniecznie nie trzeba to bym takiego nie lał.
Weź Shell Helix Ultra 5w30 ACEA A3 ma dopuszczenie VW 502.00 do TSI CAXA będzie dobry.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez degeneratZamieszczone przez michal8937Kurcze, tego nie wiem.
A z tych które wymieniłem jaki będzie najlepszy do Focusa i Golfa?
Wymienione przez Ciebie oleje to ACEA A5/B5, A1/B1 jak koniecznie nie trzeba to bym takiego nie lał.
Weź Shell Helix Ultra 5w30 ACEA A3 ma dopuszczenie VW 502.00 do TSI CAXA będzie dobry.Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez michal8937Zamieszczone przez degeneratZamieszczone przez michal8937Kurcze, tego nie wiem.
A z tych które wymieniłem jaki będzie najlepszy do Focusa i Golfa?
Wymienione przez Ciebie oleje to ACEA A5/B5, A1/B1 jak koniecznie nie trzeba to bym takiego nie lał.
Weź Shell Helix Ultra 5w30 ACEA A3 ma dopuszczenie VW 502.00 do TSI CAXA będzie dobry.
Ford - Motul eco nergy 0w30 ostatecznie 5w30
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mati8201Tylko jak znaleźć pewne źródło - jak pewno podróbki (tak jak i w przypadku alkoholu) trafiają do hurtowni i sklepikarz tez nie jest świadomy ze kupuje lewiznę.
Ja do dzisiaj wspominam a nawet mam jeszcze olej Aveno z pierwszej serii cena śmieszna a jakość z pewnością nie ustepujaca innym produktom w tej samej klasie.
Komentarz
-
-
[quote="degenerat"][quote="michal8937"][quote="degenerat"]Zamieszczone przez michal8937
VW - Motul x-max 0w40
Ford - Motul eco nergy 0w30 ostatecznie 5w30Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/
Komentarz
-
-
[quote="michal8937"][quote="degenerat"][quote="michal8937"]Zamieszczone przez degeneratZamieszczone przez michal8937
VW - Motul x-max 0w40
Ford - Motul eco nergy 0w30 ostatecznie 5w30
[ Dodano: Pią 08 Lip, 16 19:44 ]
Zamieszczone przez micrusecOleje są ponoć mieszalne ze sobą, co się stanie jak zmiksuje 1 litrowe resztki w postaci MO XF 0W40 z LM 0W40 do tego PENRITE 0W50 i dokupię coś "markowego" litrowego 0W40 by dobić do wymaganych 4 litrów ? Pomysłu nie mam co zrobić z litrowymi resztkami Do czego to do 1.2 TSI CBZB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosNajprościej jest olać mainstream...Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez degeneratZamieszczone przez micrusecOleje są ponoć mieszalne ze sobą, co się stanie jak zmiksuje 1 litrowe resztki w postaci MO XF 0W40 z LM 0W40 do tego PENRITE 0W50 i dokupię coś "markowego" litrowego 0W40 by dobić do wymaganych 4 litrów ? Pomysłu nie mam co zrobić z litrowymi resztkami Do czego to do 1.2 TSI CBZB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kokaZamieszczone przez pedrosNajprościej jest olać mainstream...
Tysiąc km to mało jeszcze ale jestem przekonany że warto pochylić się nad tym producentem. Czekamy niecierpliwie ba prawdziwe :diabelski_usmiech analizy ????????
Komentarz
-
-
Trochę już śledzę ten olejowy wątek i chciałem się tylko upewnić, czy za bardzo nie ryzykuję zmieniając producenta oleju, którego wymianę mam za 4 tys. km. Wymiana będzie za jakieś 2 miesiące w O1 2007r. BFQ z LPG przy przebiegu 134 tys. km. (obecnie 129 tys. km). Poprzednie 3 wymiany co 15 tys. km. był wlewany MOTUL X-Max 0W40 po płukance LM.
Teraz myślę o dodaniu już teraz płukanki Archoil2300 i przy przebiegu 134 tys. km. wymiana na SPECOL Spec Gold Synthetic SN/CF 0W40 + Archoil AR9100 lub NESTE City Pro 0W40 + Archoil9100.
Trasa, jaką pokonuję codziennie to 80 - 100 km, z czego 30 - 35 km jazda miejska, a reszta drogą szybkiego ruchu (ok. 120 km/h). Nie odnotowuję wyraźnego apetytu silnika na olej, dolewki są symboliczne.
- Zostać przy MOTULU i dodać mu ewentualnie Archoil 9100?
Zmienić na SPECOL Spec Gold Synthetic SN/CF 0W40 + Archoil AR9100?
Zmienić na NESTE City Pro 0W40 + Archoil9100?
Płukankę Archoil2300 wlać już teraz czy jeszcze poczekać?
Dzięki za wszystkie rady i wskazówki.
Komentarz
- Zostać przy MOTULU i dodać mu ewentualnie Archoil 9100?
-
Zamieszczone przez msemaforTrochę już śledzę ten olejowy wątek i chciałem się tylko upewnić, czy za bardzo nie ryzykuję zmieniając producenta oleju, którego wymianę mam za 4 tys. km. Wymiana będzie za jakieś 2 miesiące w O1 2007r. BFQ z LPG przy przebiegu 134 tys. km. (obecnie 129 tys. km). Poprzednie 3 wymiany co 15 tys. km. był wlewany MOTUL X-Max 0W40 po płukance LM.
Teraz myślę o dodaniu już teraz płukanki Archoil2300 i przy przebiegu 134 tys. km. wymiana na SPECOL Spec Gold Synthetic SN/CF 0W40 + Archoil AR9100 lub NESTE City Pro 0W40 + Archoil9100.
Trasa, jaką pokonuję codziennie to 80 - 100 km, z czego 30 - 35 km jazda miejska, a reszta drogą szybkiego ruchu (ok. 120 km/h). Nie odnotowuję wyraźnego apetytu silnika na olej, dolewki są symboliczne.
- Zostać przy MOTULU i dodać mu ewentualnie Archoil 9100?
Zmienić na SPECOL Spec Gold Synthetic SN/CF 0W40 + Archoil AR9100?
Zmienić na NESTE City Pro 0W40 + Archoil9100?
Płukankę Archoil2300 wlać już teraz czy jeszcze poczekać?
Dzięki za wszystkie rady i wskazówki.
Komentarz
- Zostać przy MOTULU i dodać mu ewentualnie Archoil 9100?
-
Zamieszczone przez tomek evoCzemu nie wlewać dodatków?
Zamieszczone przez tomek evoAR 2300 bym zalał na 4-5 tys. km.
ps. Lotos 5W40 z Ceratec w silniku 1,4 16V CGGA w moim byłym (obecnie ojca) Tur II sprawdza się dobrze w obecnych warunkach pogodowych i w trakcie jazdy "wokół komina".PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez tomek evoCzemu nie wlewać dodatków?
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez tomek evoAR 2300 bym zalał na 4-5 tys. km.Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Ja to jestem za słaby na dyskusję z wami na tematy olejowe ale taka analiza wykonana przez sprzedawce dla mnie jest tyle warta co papier toaletowy. Oczywiście to jest moje prywatne zdanie ale sens byłby gdyby zebrać się po pare złotych i kupić taki olej jako Kowalski. Wtedy taki olej można poddać analizie i go ocenić. Bo jaka mamy pewność,ze to olej zwykły a nie tak "dokoksowany" , ze takim Motulem można co najwyżej zrobić płukankę przed zalaniem naszego analizowanego oleju.
Mam pytanie do PAOLO ESCO, jakie jest twoje zdanie na temat oleju 5w30 na autostrady bo nie daje mi to spokoju. Poczytałem nawet na racing forum i tam tez twierdza, ze olej 5w50 na autostrady jest lepszy a tutaj pisza ze to nie prawda i 5w30 jest lepszy bo wodnisty olej lepiej smaruje.Poprosilem nawet kolegę co ma czujnik ciśnienia i temp oleju i wynika ze im olej cieplejszy tym mniejsze ciśnienie panuje w silniku. Czyli łopatologicznie wynika,ze jak olej na autostradzie rozrządza się od temp. to słabiej smaruje ( większa szansa zerwania filmu olejowego) czyli gęstszy np w50 byłby lepszy. Czy się mylę :?:
Komentarz
-
-
A Wy tutaj dalej drukujecie , :shock: no ten temat na pewno dobije do 1000 strony.
Po powrocie z Chorwacji zmieniam Meguina 0W40 po 14tys (zgadnijcie na jaki 0W40?) 8)
Oliwa leci do analizy, ale już dzisiaj mogę powiedzieć, że jest to jedna z lepszych oliw 0W40 na bazie PAO dostępnych na rynku. Olej po 14tys nadal chodzi tak samo jak zaraz po wymianie, na ostatniej trasie do i z Chorwacji temperatura oliwy była nonstop 106-116°C. Praca w wysokiej temperaturze nie robi wiekszego wrażenia na tych olejach vollsynthetisches
Zamieszczone przez micrusecOleje są ponoć mieszalne ze sobą, co się stanie jak zmiksuje 1 litrowe resztki w postaci MO XF 0W40 z LM 0W40 do tego PENRITE 0W50 i dokupię coś "markowego" litrowego 0W40 by dobić do wymaganych 4 litrów ? Pomysłu nie mam co zrobić z litrowymi resztkami Do czego to do 1.2 TSI CBZB
Zamieszczone przez shokPoczytałem nawet na racing forum i tam tez twierdza, ze olej 5w50 na autostrady jest lepszy a tutaj pisza ze to nie prawda i 5w30 jest lepszy bo wodnisty olej lepiej smaruje.Poprosilem nawet kolegę co ma czujnik ciśnienia i temp oleju i wynika ze im olej cieplejszy tym mniejsze ciśnienie panuje w silniku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnz Chorwacji temperatura oliwy była nonstop 106-116°C
Na chwilę obecną jest przejechane 3,5tkm (w tym Włochy) ubytków zero, organoleptycznie jest ok. Oby tak dalej
Zamieszczone przez micrusecPomysłu nie mam co zrobić z litrowymi resztkami
Zamieszczone przez shokPoprosilem nawet kolegę co ma czujnik ciśnienia i temp oleju i wynika ze im olej cieplejszy tym mniejsze ciśnienie panuje w silniku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kokaNa AR2300 mój silnik pracował lepiej niż teraz na AR9100, na którym póki co trochę się zawiodłem ale ciągle daję mu jeszcze szansę
Komentarz
-
Komentarz