Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mati8201
    Rider
    • 2009
    • 342

    Tylko jak znaleźć pewne źródło - jak pewno podróbki (tak jak i w przypadku alkoholu) trafiają do hurtowni i sklepikarz tez nie jest świadomy ze kupuje lewiznę.

    Komentarz

    • tomek evo
      Rider
      • 2013
      • 474
      • Superb II combi (3T5)

      Nie wiem jak wygląda sytuacja z dystrybucją olejów Castrola i Mobila w PL bo nie zgłębiałem tematu. W przypadku wielu produktów można sprawdzić czy dany sprzedawca jest na liście Klientów u dystrybutora lub przedstawiciela na PL/producenta. Jeśli go nie ma to jeszcze nic nie znaczy ale wtedy warto podpytać skąd bierze towar czy jest to import poza oficjalną siecią dystrybucji (np. sporo Motula idzie nie przez przedstawicielstwo) czy kupuje gdzieś w PL.
      W przypadku wielu olejów po zakupie można sprawdzić u producenta po kodach na opakowaniu co i jak. Najlepiej zadzwonić i wypytać. Jak ktoś zacznie kręcić to temat odpuszczamy. Sprzedawcy będący autoryzowanymi sprzedawcami/dystrybutorami kilku marek są zdecydowanie bardziej wiarygodni bo nawet sprzedając towar innego producenta z założenia będą pilnować swojej renomy.
      Większośc sklepów internetowych jest dla mnie osobiście wiarygodna.niewiarygodni są sprzedawcy na allegro bez dłuższej historii, osoba prywatna, brak możliwości odbioru, bark FV tak, że w razie czego ciężko dochodzić praw czy nawet zidentyfikować podmiot. Na pewno sklep stacjonarny to plus ale małe sklepy nie będące częścią oficjalnej sieci dystrybucyjnej są narażone na nieświadomą sprzedaż podróbek. Ja śpię spokojnie bo wszystko kupuje albo od producenta albo przedstawiciela na pl albo dużych dystrybutorów o ustalonej renomie więc ryzyko jest ograniczone do minimum .

      Komentarz

      • degenerat
        Ambiente
        • 2011
        • 242
        • Toyota

        Zamieszczone przez michal8937
        Kurcze, tego nie wiem.
        A z tych które wymieniłem jaki będzie najlepszy do Focusa i Golfa?
        Sprawdź w instrukcji.
        Wymienione przez Ciebie oleje to ACEA A5/B5, A1/B1 jak koniecznie nie trzeba to bym takiego nie lał.
        Weź Shell Helix Ultra 5w30 ACEA A3 ma dopuszczenie VW 502.00 do TSI CAXA będzie dobry.

        Komentarz

        • michal8937
          Rider
          • 2010
          • 467
          • Seat

          Zamieszczone przez degenerat
          Zamieszczone przez michal8937
          Kurcze, tego nie wiem.
          A z tych które wymieniłem jaki będzie najlepszy do Focusa i Golfa?
          Sprawdź w instrukcji.
          Wymienione przez Ciebie oleje to ACEA A5/B5, A1/B1 jak koniecznie nie trzeba to bym takiego nie lał.
          Weź Shell Helix Ultra 5w30 ACEA A3 ma dopuszczenie VW 502.00 do TSI CAXA będzie dobry.
          Sprawdziłem i do Forda musi być taki olej. Co byście polecali i do Forda i do VW? Myślałem, że kupię po Motulu, ale piszą, że one mają dodatki HC i lepiej brać Millersa?
          Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
          https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
          https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
          https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

          Komentarz

          • degenerat
            Ambiente
            • 2011
            • 242
            • Toyota

            Zamieszczone przez michal8937
            Zamieszczone przez degenerat
            Zamieszczone przez michal8937
            Kurcze, tego nie wiem.
            A z tych które wymieniłem jaki będzie najlepszy do Focusa i Golfa?
            Sprawdź w instrukcji.
            Wymienione przez Ciebie oleje to ACEA A5/B5, A1/B1 jak koniecznie nie trzeba to bym takiego nie lał.
            Weź Shell Helix Ultra 5w30 ACEA A3 ma dopuszczenie VW 502.00 do TSI CAXA będzie dobry.
            Sprawdziłem i do Forda musi być taki olej. Co byście polecali i do Forda i do VW? Myślałem, że kupię po Motulu, ale piszą, że one mają dodatki HC i lepiej brać Millersa?
            VW - Motul x-max 0w40
            Ford - Motul eco nergy 0w30 ostatecznie 5w30

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Zamieszczone przez mati8201
              Tylko jak znaleźć pewne źródło - jak pewno podróbki (tak jak i w przypadku alkoholu) trafiają do hurtowni i sklepikarz tez nie jest świadomy ze kupuje lewiznę.
              Najprościej jest olać mainstream i nie pchać się świadomie pod jadący pociąg i szukać mniejszych producentów, których produkty posiadają aprobaty producentów.

              Ja do dzisiaj wspominam a nawet mam jeszcze olej Aveno z pierwszej serii cena śmieszna a jakość z pewnością nie ustepujaca innym produktom w tej samej klasie.

              Komentarz

              • michal8937
                Rider
                • 2010
                • 467
                • Seat

                [quote="degenerat"][quote="michal8937"][quote="degenerat"]
                Zamieszczone przez michal8937

                VW - Motul x-max 0w40
                Ford - Motul eco nergy 0w30 ostatecznie 5w30
                Chcę z normą 5W30. Czyli te motule nie są takie złe? W czym jest leoszy Eco nergy od Specific 913 D?
                Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                Komentarz

                • micrusec
                  Rider
                  • 2013
                  • 559

                  Oleje są ponoć mieszalne ze sobą, co się stanie jak zmiksuje 1 litrowe resztki w postaci MO XF 0W40 z LM 0W40 do tego PENRITE 0W50 i dokupię coś "markowego" litrowego 0W40 by dobić do wymaganych 4 litrów ? Pomysłu nie mam co zrobić z litrowymi resztkami Do czego to do 1.2 TSI CBZB

                  Komentarz

                  • degenerat
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 242
                    • Toyota

                    [quote="michal8937"][quote="degenerat"][quote="michal8937"]
                    Zamieszczone przez degenerat
                    Zamieszczone przez michal8937

                    VW - Motul x-max 0w40
                    Ford - Motul eco nergy 0w30 ostatecznie 5w30
                    Chcę z normą 5W30. Czyli te motule nie są takie złe? W czym jest leoszy Eco nergy od Specific 913 D?
                    Nie wiem czy jest lepszy. Jak Ci pasuje to lej Specifica - oleje podobne. W tej specyfikacji raczej nie znajdziesz innych niż HC. Proponowany przez Ciebie Millers to też raczej HC + odrobina PAO. http://www.oil-club.ru/forum/topic/2...5w-30-svezhee/

                    [ Dodano: Pią 08 Lip, 16 19:44 ]
                    Zamieszczone przez micrusec
                    Oleje są ponoć mieszalne ze sobą, co się stanie jak zmiksuje 1 litrowe resztki w postaci MO XF 0W40 z LM 0W40 do tego PENRITE 0W50 i dokupię coś "markowego" litrowego 0W40 by dobić do wymaganych 4 litrów ? Pomysłu nie mam co zrobić z litrowymi resztkami Do czego to do 1.2 TSI CBZB
                    W PRL kotlet mielony w stołówce nazywano "przeglądem tygodnia" - teraz proponujesz coś takiego do samochodu. Może być trudno zjadliwe.

                    Komentarz

                    • koka
                      Rider
                      • 2015
                      • 321
                      • Seat

                      Zamieszczone przez pedros
                      Najprościej jest olać mainstream...
                      1 tys. km na Specol-u Gold 5W40 i potem 500 km z dolanym AR 9100 - Specol "optycznie i słuchowo" niczym nie odbiega od wielu markowych i droższych produktów a być może jest nawet lepszy, bo jest nadzwyczaj "cicho, miękko, aksamitnie" a zużycie na 1 tys. jest na granicy błędu pomiarowego. Póki co stawiam go na równi z Neste 0W40 (mogłem spokojnie brać Specol-a 0W40, też pewnie dałby radę). Po dolaniu AR 9100 niewiele się zmieniło, może jest jeszcze ciszej na jałowym.
                      Leon 1.6 16V 105 KM

                      Komentarz

                      • micrusec
                        Rider
                        • 2013
                        • 559

                        Zamieszczone przez degenerat
                        Zamieszczone przez micrusec
                        Oleje są ponoć mieszalne ze sobą, co się stanie jak zmiksuje 1 litrowe resztki w postaci MO XF 0W40 z LM 0W40 do tego PENRITE 0W50 i dokupię coś "markowego" litrowego 0W40 by dobić do wymaganych 4 litrów ? Pomysłu nie mam co zrobić z litrowymi resztkami Do czego to do 1.2 TSI CBZB
                        W PRL kotlet mielony w stołówce nazywano "przeglądem tygodnia" - teraz proponujesz coś takiego do samochodu. Może być trudno zjadliwe.
                        A tam od razu niestrawność kulinarna ... zjem Snikersa bo chyba gwiazdorze :P

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          Zamieszczone przez koka
                          Zamieszczone przez pedros
                          Najprościej jest olać mainstream...
                          1 tys. km na Specol-u Gold 5W40 i potem 500 km z dolanym AR 9100 - Specol "optycznie i słuchowo" niczym nie odbiega od wielu markowych i droższych produktów a być może jest nawet lepszy, bo jest nadzwyczaj "cicho, miękko, aksamitnie" a zużycie na 1 tys. jest na granicy błędu pomiarowego. Póki co stawiam go na równi z Neste 0W40 (mogłem spokojnie brać Specol-a 0W40, też pewnie dałby radę). Po dolaniu AR 9100 niewiele się zmieniło, może jest jeszcze ciszej na jałowym.

                          Tysiąc km to mało jeszcze ale jestem przekonany że warto pochylić się nad tym producentem. Czekamy niecierpliwie ba prawdziwe :diabelski_usmiech analizy ????????

                          Komentarz

                          • micrusec
                            Rider
                            • 2013
                            • 559

                            tomek evo, odbierz PW

                            Komentarz

                            • msemafor
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 232
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Trochę już śledzę ten olejowy wątek i chciałem się tylko upewnić, czy za bardzo nie ryzykuję zmieniając producenta oleju, którego wymianę mam za 4 tys. km. Wymiana będzie za jakieś 2 miesiące w O1 2007r. BFQ z LPG przy przebiegu 134 tys. km. (obecnie 129 tys. km). Poprzednie 3 wymiany co 15 tys. km. był wlewany MOTUL X-Max 0W40 po płukance LM.

                              Teraz myślę o dodaniu już teraz płukanki Archoil2300 i przy przebiegu 134 tys. km. wymiana na SPECOL Spec Gold Synthetic SN/CF 0W40 + Archoil AR9100 lub NESTE City Pro 0W40 + Archoil9100.
                              Trasa, jaką pokonuję codziennie to 80 - 100 km, z czego 30 - 35 km jazda miejska, a reszta drogą szybkiego ruchu (ok. 120 km/h). Nie odnotowuję wyraźnego apetytu silnika na olej, dolewki są symboliczne.

                              • Zostać przy MOTULU i dodać mu ewentualnie Archoil 9100?
                                Zmienić na SPECOL Spec Gold Synthetic SN/CF 0W40 + Archoil AR9100?
                                Zmienić na NESTE City Pro 0W40 + Archoil9100?
                                Płukankę Archoil2300 wlać już teraz czy jeszcze poczekać?


                              Dzięki za wszystkie rady i wskazówki.

                              Komentarz

                              • degenerat
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 242
                                • Toyota

                                Zamieszczone przez msemafor
                                Trochę już śledzę ten olejowy wątek i chciałem się tylko upewnić, czy za bardzo nie ryzykuję zmieniając producenta oleju, którego wymianę mam za 4 tys. km. Wymiana będzie za jakieś 2 miesiące w O1 2007r. BFQ z LPG przy przebiegu 134 tys. km. (obecnie 129 tys. km). Poprzednie 3 wymiany co 15 tys. km. był wlewany MOTUL X-Max 0W40 po płukance LM.

                                Teraz myślę o dodaniu już teraz płukanki Archoil2300 i przy przebiegu 134 tys. km. wymiana na SPECOL Spec Gold Synthetic SN/CF 0W40 + Archoil AR9100 lub NESTE City Pro 0W40 + Archoil9100.
                                Trasa, jaką pokonuję codziennie to 80 - 100 km, z czego 30 - 35 km jazda miejska, a reszta drogą szybkiego ruchu (ok. 120 km/h). Nie odnotowuję wyraźnego apetytu silnika na olej, dolewki są symboliczne.

                                • Zostać przy MOTULU i dodać mu ewentualnie Archoil 9100?
                                  Zmienić na SPECOL Spec Gold Synthetic SN/CF 0W40 + Archoil AR9100?
                                  Zmienić na NESTE City Pro 0W40 + Archoil9100?
                                  Płukankę Archoil2300 wlać już teraz czy jeszcze poczekać?


                                Dzięki za wszystkie rady i wskazówki.
                                Propozycja: Wlej jakikolwiek z listy - poprzedź płukanką - i nie wlewaj dodatków

                                Komentarz

                                • tomek evo
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 474
                                  • Superb II combi (3T5)

                                  Czemu nie wlewać dodatków? Właśnie wlewać 8) AR 2300 bym zalał na 4-5 tys. km.

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez tomek evo
                                    Czemu nie wlewać dodatków?
                                    min. dlatego, że nigdy nie wiesz jak dany dodatek będzie "reagował" z konkretnym olejem. Pisaliśmy w "prehistorycznych" czasach o tym na forum. Ja mam swoje zdanie w tym temacie ale jeżeli ktoś chce lać to proszę bardzo ... Sam teraz zalałem olej z Ceratec ale bardziej w celach sprawdzenia pewnych zachowań się oleju z dodatkiem ale o tym po upewnieniu się co do moich obserwacji jeszcze napiszę...
                                    Zamieszczone przez tomek evo
                                    AR 2300 bym zalał na 4-5 tys. km.
                                    hmmm na 4-5 km a co potem ... ? Zlanie oleju razem z tym dodatkiem :roll: To się mija z celem... Co do stosowania dodatków obniżających lepkość mam pewną uwagę ale napiszę o tym dopiero po zlaniu mojego oleju z Ceratec i zalaniu "innego" oleju (celowo nie piszę jakiego) ... muszę sprawdzić jak w trasie pod wysokim obciążeniem i w wysokich temperaturach "sam olej" będzie się zachowywał w stosunku do mixu z wszelkimi dodatkami. Nie chcę pochopnie oceniać danego oleju z dodatkami ale uwagi istotne w tym temacie mam. Jak mi dacie czas to po zrobieniu trasy PL-Włochy-PL w sierpniu opiszę moje spostrzeżenia co do olejów z dodatkami i bez :wink: Oczywiście z zastrzegam, że będzie to dotyczyło konkretnego oleju i dodatku.

                                    ps. Lotos 5W40 z Ceratec w silniku 1,4 16V CGGA w moim byłym (obecnie ojca) Tur II sprawdza się dobrze w obecnych warunkach pogodowych i w trakcie jazdy "wokół komina".
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • koka
                                      Rider
                                      • 2015
                                      • 321
                                      • Seat

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Zamieszczone przez tomek evo
                                      Czemu nie wlewać dodatków?
                                      min. dlatego, że nigdy nie wiesz jak dany dodatek będzie "reagował" z konkretnym olejem
                                      no tak ... też się tego boję ... ale skład AR9100 nie budzi zastrzeżeń a i analizy były robione... nie wiem jak tam inne dodatki, ale ten wydaje się bezpieczny, za to już wiem że AR9100 w moim przypadku być może poprawił mi samopoczucie ale czy on jest czy nie "to jeden pies" ... przynajmniej "na ucho i oko" - no i jakoś nie czuję żeby silnik lżej się kręcił

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Zamieszczone przez tomek evo
                                      AR 2300 bym zalał na 4-5 tys. km.
                                      hmmm na 4-5 km a co potem ... ? Zlanie oleju razem z tym dodatkiem :roll: To się mija z celem...
                                      a to dlaczego ? w końcu to płukanka ... i to dobra. Wlanie tego na kilka tys. przed wymianą to b. dobry pomysł. Jak ktoś nie ma zbyt zafajdanego silnika czy też ma obawy, to wystarczy nawet przejechać kilkaset km - warunek to praca w temperaturze roboczej a nie zimą "wokół komina". Na AR2300 mój silnik pracował lepiej niż teraz na AR9100, na którym póki co trochę się zawiodłem ale ciągle daję mu jeszcze szansę, no i niecierpliwie czekam na analizy Specola, który wg mnie odesłał Lotosa i jeszcze parę innych do kąta ...
                                      Leon 1.6 16V 105 KM

                                      Komentarz

                                      • shok
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2070
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                        Ja to jestem za słaby na dyskusję z wami na tematy olejowe ale taka analiza wykonana przez sprzedawce dla mnie jest tyle warta co papier toaletowy. Oczywiście to jest moje prywatne zdanie ale sens byłby gdyby zebrać się po pare złotych i kupić taki olej jako Kowalski. Wtedy taki olej można poddać analizie i go ocenić. Bo jaka mamy pewność,ze to olej zwykły a nie tak "dokoksowany" , ze takim Motulem można co najwyżej zrobić płukankę przed zalaniem naszego analizowanego oleju.

                                        Mam pytanie do PAOLO ESCO, jakie jest twoje zdanie na temat oleju 5w30 na autostrady bo nie daje mi to spokoju. Poczytałem nawet na racing forum i tam tez twierdza, ze olej 5w50 na autostrady jest lepszy a tutaj pisza ze to nie prawda i 5w30 jest lepszy bo wodnisty olej lepiej smaruje.Poprosilem nawet kolegę co ma czujnik ciśnienia i temp oleju i wynika ze im olej cieplejszy tym mniejsze ciśnienie panuje w silniku. Czyli łopatologicznie wynika,ze jak olej na autostradzie rozrządza się od temp. to słabiej smaruje ( większa szansa zerwania filmu olejowego) czyli gęstszy np w50 byłby lepszy. Czy się mylę :?:

                                        Komentarz

                                        • micrusec
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 559

                                          Czy ktoś spotkał się z nowymi butelkami Millers Oils ??



                                          Produkt jest oferowany w polsce i jakich dotyczy olejów.

                                          Komentarz

                                          • leonn
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2726
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            A Wy tutaj dalej drukujecie , :shock: no ten temat na pewno dobije do 1000 strony.

                                            Po powrocie z Chorwacji zmieniam Meguina 0W40 po 14tys (zgadnijcie na jaki 0W40?) 8)
                                            Oliwa leci do analizy, ale już dzisiaj mogę powiedzieć, że jest to jedna z lepszych oliw 0W40 na bazie PAO dostępnych na rynku. Olej po 14tys nadal chodzi tak samo jak zaraz po wymianie, na ostatniej trasie do i z Chorwacji temperatura oliwy była nonstop 106-116°C. Praca w wysokiej temperaturze nie robi wiekszego wrażenia na tych olejach vollsynthetisches


                                            Zamieszczone przez micrusec
                                            Oleje są ponoć mieszalne ze sobą, co się stanie jak zmiksuje 1 litrowe resztki w postaci MO XF 0W40 z LM 0W40 do tego PENRITE 0W50 i dokupię coś "markowego" litrowego 0W40 by dobić do wymaganych 4 litrów ? Pomysłu nie mam co zrobić z litrowymi resztkami Do czego to do 1.2 TSI CBZB
                                            Kup litr Mobila 0W40 i testuj mix, moim zdaniem mieszanka super! Jak się nie zrobi od razu mleko to wytrzyma spokojnie 20tys km nie masz nic do stracenia :wink:

                                            Zamieszczone przez shok
                                            Poczytałem nawet na racing forum i tam tez twierdza, ze olej 5w50 na autostrady jest lepszy a tutaj pisza ze to nie prawda i 5w30 jest lepszy bo wodnisty olej lepiej smaruje.Poprosilem nawet kolegę co ma czujnik ciśnienia i temp oleju i wynika ze im olej cieplejszy tym mniejsze ciśnienie panuje w silniku.
                                            Wszystko zależy o jakim silniku jest mowa, ale 5W30 to Eco-syf i nie ma znaczenia, czy to na autostradzie, czy nie, nie wytrzymuje dłużej niż inne ..W40

                                            Komentarz

                                            • koka
                                              Rider
                                              • 2015
                                              • 321
                                              • Seat

                                              Zamieszczone przez leonn
                                              Po powrocie z Chorwacji zmieniam Meguina 0W40 po 14tys (zgadnijcie na jaki 0W40?)
                                              wiadomo - Specol ))))))))))))))

                                              a jak tam zużycie oleju się kształtowało na tym Meguinie ?
                                              Leon 1.6 16V 105 KM

                                              Komentarz

                                              • crom.de
                                                RS
                                                • 2012
                                                • 1545
                                                • Superb II (3T4)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Zamieszczone przez leonn
                                                z Chorwacji temperatura oliwy była nonstop 106-116°C
                                                Tu się pod Ciebie podłączę z moja obserwacją z Włoch - Valvo 5W40 przy 36* i 140/h nie przekroczyło 111* - co Meguin potrafił osiągnąć poniżej 25*. Pewnie Meguin nie osiągnął by 121

                                                Na chwilę obecną jest przejechane 3,5tkm (w tym Włochy) ubytków zero, organoleptycznie jest ok. Oby tak dalej

                                                Zamieszczone przez micrusec
                                                Pomysłu nie mam co zrobić z litrowymi resztkami
                                                Skąd ja to znam Też mam 1 litr Meguina 0W30 i nie bardzo jest co z nim zrobić. Może do Pandy dołożę? Brakuje mi 0,5 na kolejną wymianę :P Valvo było w 4 litrowym i to jego kolejny

                                                Zamieszczone przez shok
                                                Poprosilem nawet kolegę co ma czujnik ciśnienia i temp oleju i wynika ze im olej cieplejszy tym mniejsze ciśnienie panuje w silniku.
                                                Jaki ma olej ten kolega i samochód? Mało konkretne te obserwacje, tyle jestem Ci w stanie powiedzieć bez jakiekolwiek samochodu
                                                - Superb
                                                - Panda 1.2

                                                Komentarz

                                                • cytrynowiec
                                                  L&K
                                                  • 2015
                                                  • 1056
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  Zamieszczone przez koka
                                                  Na AR2300 mój silnik pracował lepiej niż teraz na AR9100, na którym póki co trochę się zawiodłem ale ciągle daję mu jeszcze szansę
                                                  koka, bo na samym AR 9100 różnice nie są tak duże, choć są. 9100/9200 to już co innego, lepszego :wink: Testy trwają w tej chwili na 4 autach gdzie 2 to tylko AR 9100 a dwa to mix 9100/9200.

                                                  Komentarz

                                                  • degenerat
                                                    Ambiente
                                                    • 2011
                                                    • 242
                                                    • Toyota

                                                    Zamieszczone przez leonn
                                                    ...ale 5W30 to Eco-syf i nie ma znaczenia, czy to na autostradzie, czy nie, nie wytrzymuje dłużej niż inne ..W40
                                                    Polemizowałbym np. FUCHS TITAN RACE PRO S 5w30. Kilka ciekawych 5w30 jeszcze się znajdzie.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...