Zamieszczone przez pedros
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Niektórzy do Aso jeżdżą na wymianę oleju serwisowego w cenie 3 x wyższej niż najdroższy olej dostępny u forumowych dostawców :diabelski_usmiechZamieszczone przez yunior81Troche tych "bogaczy" jest na forum :szeroki_usmiechZamieszczone przez PAOLO ESCO:arrow: Silkolene nie posiada oficjalnie specyfikacji VW :!:
no tak, bogatemu nikt nie zabroni :diabelski_usmiech ...Zamieszczone przez yunior81człowiek chce wypróbować ....
Zastosuje tutaj chwyt marketingowy
jeśli zainwestujesz w dobry olej, nadwyżka zwróci się poprzez niższe spalanie lepsze smarowanie mniejsze ryzyko potencjalnych awarii :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
No i w praniu na mrozach wyszło co następuje: przy odpalaniu porannym silnik ma zauważalnie ciężej, niż na 0W40 (miałem Fuchsa, wcześniej 5W30 Silikolene Pro S, a jeszcze wcześniej 0W40 Mobil 1 dexos2). Dopiero jak pochodzi ze 2 minuty, to się uspokaja i zaczyna wyciszać. Po rozgrzaniu jest OK. Dopóki temperatury były "na plusie", nie było takich efektów.Zalałem dziś Lotos Synthetic C2+C3 5W30 do 1.4T (Opel A14NEL) i muszę powiedzieć, że pierwsze wrażenia mam całkiem pozytywne.
Silnik pracuje normalnie, nic nie klepie, odgłos pracy nie zmienił się zauważalnie
(tzn. słychać, że jest świeży olej, bo w tym silniku zawsze to słychać, nawet, jak się wleje serwisowy GM). Zrobiłem dopiero kilka kilometrów po mieście. Jutro przejazd autostradą.
Zobaczymy, co wyjdzie w praniu.
Ze 2 razy się zdarzyło, że zagrała mi nawet hydraulika zaworowa :shock: (to jak było -15 i -18 rano).
Zupełnie przy okazji zadam pytanie o olej do francuza: 1.6 BlueHDI 100. Wyszukiwarki olejów (Fuchs, Millers) trochę głupieją i podają raz C2, raz Full SAPS, a już w ogóle różne normy producenta.
Fuchs proponował m.in. Titan Supersyn Longlife 5W40 :?:
Dokładnie to chodzi o samochód C-Elysee z tym silnikiem.
Komentarz
-
-
TYLKO i WYŁACZNIE olej z ACEA C2 ---> Technologia BlueHDi (system SCR) ---> "Nowe silniki BlueHDi charakteryzują się zmniejszonym zużyciem paliwa i emisją spalin. Dzięki temu spełniają europejską normę Euro 6. Katalizator SCR (Selected Catalyse Reduction) wraz z filtrem FAP (produkowane wyłącznie przez koncern Peugeot-Citroën) umożliwia szybsze oczyszczanie spalin niż systemy zastosowane w samochodach innych producentów. Dzięki tej technologii tlenki azotu (NOx) wchodzą w reakcję z reduktorem AdBlue® (wodny roztwór mocznika), w wyniku której są przekształcane w parę wodną i obojętny chemicznie azot."Zamieszczone przez mbar1.6 BlueHDI 100. Wyszukiwarki olejów (Fuchs, Millers) trochę głupieją i podają raz C2, raz Full SAPS,
Domyślam się, że silnik na gwarancji? ... więc lej olej zgodny ze specyfikacją Citroena. Jest "opcja" zalania tego silnika też olejem z ACEA C4 - bardzo "nie doceniana specyfikacja" a naprawdę dobra - różnica w HTHS C2 (2.9-3.5) vs C4 (min. 3.5) - C4 jest bardziej odporny na ścinanie za to pozostałe parametry - ważne dla silnika z filtrem cząstek stałych przemawiają na korzyść ACEA C4 :wink:Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Dobre oleje do 1.8 T, które mogę polecić to w rozsądnej cenie :
Meguin Super Leichtlauf 5w40 (odpowiednik Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 - baza PAO), Meguin Super Leichtlauf Driver 0w40 (odpowiednik LM Synthoil Energy0w40), Specol Gold 5w40, Specol Gold 0w40 (oba na PAO, bardzo dobrej jakości i w rewelacyjnej cenie).
z trochę droższych :
Liqui Moly Synhtoil High Tech 5w40 (jak ktoś nie chce Meguina), Neste City Pro 0w40, Penrite HPR 5 5w40 lub ewentualnie coś z Millersa.
Polecam zastosowanie wszechstronnego modyfikatora tarcia firmy Archoil - AR9100.
Komentarz
-
-
Też polecam Motula 0W40 również w naszej ofercie :-)jo Pany. stuknelo 140 tys, a ja nadal na Motul X-max 0w40. polecam - w czasie mrozow spisuje sie nad wyraz dobrze.
Ogólnie wszystkie oleje z normą MB 229.5 są super.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
leonn, wszystkie komentarzem handlarzy z danego działu ? Oni aktywnie uczestniczą w rozwoju danego tematu, wyobrażasz sobie jaki powstał bałagan przez Twoją nieprzemyślaną propozycję ? Nagle masz do wszystkich pretensje że wypowiadają się w danym temacie a dodatkowo handlują olejami i innymi rzeczami ?
Komentarz
-
-
Bo nie taki, jaki zalał Sebastian. Ja jeżdżę od 10 lat na 5W30, które wg niego są bardzo złe cały rok. O dziwo uruchamiałem diesla nawet po nocy przy -23st., a teraz nie ma takich mrozówZamieszczone przez aenimDlaczego zły na zimę?Zamieszczone przez Sebastian_M26Po parametrach powinien być zły na zimę. Ja przesiadam się z x-lite na Fuchs 0W-30.Zamieszczone przez Seedjo Pany. stuknelo 140 tys, a ja nadal na Motul X-max 0w40. polecam - w czasie mrozow spisuje sie nad wyraz dobrze.
Komentarz
-


Komentarz