Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Nurek
    Podczas ostatnich mrozów (-12/-15 stopni) po odpaleniu auta mija 12-14 minut kiedy olej osiąga temperaturę dopiero 50 stopni. Wyobrażam sobie jakie to duże obciążenie dla silnika. Obecnie mam Shell Helix ultra 5W40. Silnik 1,6 BSE z LPG. Oleju nie pobiera, silnik generalnie cicho pracuje. Martwi mnie tak długie rozgrzewanie oleju, a może jest to normalne. Proszę o wyjaśnienie. Z porad z forum wyczytałem, że przyzwoitym olejem do BES z LPG będzie Mobil 1 New Life 0W40. (Wysokie TMB) W roku 2015 zmieniałem olej w pod koniec lutego i na mrozy już sie nie załapałem. Chciałbym już teraz zmienić olej na Mobil 1 New Life 0W40.
    Czy moja wypowiedź coś ci pomoże wczoraj auto stało 3h na mrozie -17 odczuwalna a zwykła temperatura -12 i auto przy synpower 0w40 osiągnęło przy prędkości stałej 70km temperaturę 50 stopni po około 8km. A po przejechaniu 20km miałem 80stopni wszystko poza terenem miasta z ta prędkością.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez pedros
      Fuchs Titan Race Pro S (receptura Silkolene) 5W40. Krótki raport z mrozu... :diabelski_usmiech

      Zalany do 1.6 BFQ 5kkm temu.

      Pomyślałem sobie ze chyba mnie pogielo zalewając rzekomo taka gestwę na zimę.

      Zatem spieszę poinformować ze mnie nie pogielo
      -10 stopni odpalenie bez problemu, zero klapniec zaworów. Praca nadzwyczaj aksamitna (w BFQ tylko tzw odkurzacz dominuje początkowe dźwięki)

      Butelka na dolewki chlupie jak woda (bardzo precyzyjnie określenie parametrów fizykochemicznych :szeroki_usmiech )

      Pompowalnosc praktyczna fenomenalna (z łezka wspominam Silkolene 5W30)

      Ciesze się, że to nie jest olej zniszczony depresatorem do 0WXX bo zdaje się że jest to jedna z dróg na skróty przy tańszych olejami.
      To jest olej, na którym obecnie jeżdżę w swoim 2.0 tdi BKD i mam podobne odczucia. Dziś przy porannym rozruchu temperatura -17 stopni. Żadnego klepania, jakość pracy nieporównywalna do jakiegokolwiek oleju jaki do tej pory stosowałem. Koniec eksperymentów, olej ten będę stosował tak długo dopóki Octavia będzie u mnie .
      Moja FLka:

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Nurek
        Martwi mnie tak długie rozgrzewanie oleju, a może jest to normalne.
        Tak jest to normalne, sprawdzałem BSE w różnych temp zew i 50st łapie tak między 7-15min. Jak jeszcze trochę poczekasz z wymianą to na tegoroczne mrozy też się nie załapiesz bo od czwartku zapowiadają już plus

        Zamieszczone przez Rico40
        A po przejechaniu 20km miałem 80stopni
        Piszesz oczywiście o temp płynu, a nie oleju :wink:

        Komentarz


        • Zamieszczone przez leonn
          Zamieszczone przez Nurek
          Martwi mnie tak długie rozgrzewanie oleju, a może jest to normalne.
          Tak jest to normalne, sprawdzałem BSE w różnych temp zew i 50st łapie tak między 7-15min. Jak jeszcze trochę poczekasz z wymianą to na tegoroczne mrozy też się nie załapiesz bo od czwartku zapowiadają już plus

          Zamieszczone przez Rico40
          A po przejechaniu 20km miałem 80stopni
          Piszesz oczywiście o temp płynu, a nie oleju :wink:
          Zmienię szybko na Mobil 1 New Life 0W40 a mrozy jeszcze zapowiadają, dodatkowo na ferię się wybieram wiec spotkam sie z mrozem Cieszę się, że rozgrzanie oleju we wspomnianym czasie to norma.
          Garbus jest zawsze uśmiechnięty

          Komentarz


          • Zamieszczone przez koka
            Zamieszczone przez pedros
            Fuchs Titan Race Pro S (receptura Silkolene) 5W40. Krótki raport z mrozu... :diabelski_usmiech
            a jak tam "masło" pod korkiem ... zbiera się ? :szeroki_usmiech

            na moim Neste 0W40 jest dalej super - mróz -15 a tu nic nie zaklepie nawet przez 1 sekundę no i ciekawostka - bierze go zdecydowanie mniej niż 5W40 a nawet 5W50 :szeroki_usmiech ostatnio rozsypał mi się katalizator zapychając przelot i strasznie dzwoniąc, za radą tłumikarza wymieniłem na AWG z wkładem metalowym no i powiem tak : olej 0W40 + nowy kat = niezapomniane wrażenia przy przyspieszaniu nie wiedziałem, że ten stary 1.6 może dać jeszcze tyle radości ... :diabelski_usmiech
            Owszem zbiera się ale znacznie mniej. Wydaje mi się ze po plukankach układ udroznil się (odma)

            Komentarz


            • Zamieszczone przez leonn
              Zamieszczone przez Nurek
              Martwi mnie tak długie rozgrzewanie oleju, a może jest to normalne.
              Tak jest to normalne, sprawdzałem BSE w różnych temp zew i 50st łapie tak między 7-15min. Jak jeszcze trochę poczekasz z wymianą to na tegoroczne mrozy też się nie załapiesz bo od czwartku zapowiadają już plus

              Zamieszczone przez Rico40
              A po przejechaniu 20km miałem 80stopni
              Piszesz oczywiście o temp płynu, a nie oleju :wink:
              Nie oleju miałem 80 stopni płynu mam 3km i jest 90 stopni wskazówka.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Rico40
                Zamieszczone przez leonn
                Zamieszczone przez Nurek
                Martwi mnie tak długie rozgrzewanie oleju, a może jest to normalne.
                Tak jest to normalne, sprawdzałem BSE w różnych temp zew i 50st łapie tak między 7-15min. Jak jeszcze trochę poczekasz z wymianą to na tegoroczne mrozy też się nie załapiesz bo od czwartku zapowiadają już plus

                Zamieszczone przez Rico40
                A po przejechaniu 20km miałem 80stopni
                Piszesz oczywiście o temp płynu, a nie oleju :wink:
                Nie oleju miałem 80 stopni płynu mam 3km i jest 90 stopni wskazówka.
                Przy wysokich obrotach temperatury znacznie szybciej wyrownuja się z racji konstrukcji chłodnicy oleju która jak sama nazwa wskazuje przekazuje ciepło z płynu chłodniczego. :diabelski_usmiech

                [ Dodano: Pon 04 Sty, 16 15:38 ]
                Zamieszczone przez xcracer
                Zamieszczone przez pedros
                Fuchs Titan Race Pro S (receptura Silkolene) 5W40. Krótki raport z mrozu... :diabelski_usmiech

                Zalany do 1.6 BFQ 5kkm temu.

                Pomyślałem sobie ze chyba mnie pogielo zalewając rzekomo taka gestwę na zimę.

                Zatem spieszę poinformować ze mnie nie pogielo
                -10 stopni odpalenie bez problemu, zero klapniec zaworów. Praca nadzwyczaj aksamitna (w BFQ tylko tzw odkurzacz dominuje początkowe dźwięki)

                Butelka na dolewki chlupie jak woda (bardzo precyzyjnie określenie parametrów fizykochemicznych :szeroki_usmiech )

                Pompowalnosc praktyczna fenomenalna (z łezka wspominam Silkolene 5W30)

                Ciesze się, że to nie jest olej zniszczony depresatorem do 0WXX bo zdaje się że jest to jedna z dróg na skróty przy tańszych olejami.
                To jest olej, na którym obecnie jeżdżę w swoim 2.0 tdi BKD i mam podobne odczucia. Dziś przy porannym rozruchu temperatura -17 stopni. Żadnego klepania, jakość pracy nieporównywalna do jakiegokolwiek oleju jaki do tej pory stosowałem. Koniec eksperymentów, olej ten będę stosował tak długo dopóki Octavia będzie u mnie .


                Dlaczego mnie to nie dziwi :diabelski_usmiech
                Cieszę się że są ludzie którzy doceniają siłę estrów i PAO


                Jak spalanie?

                Komentarz


                • Mobil 1 New Life 0W40 jest bdb olejem i ma mnóstwo zalet, jedyna wada jaką zaobserwowałem to rozgrzewanie się silnika na mrozie. Trwa to zdecydowane dłużej niż na 5w40. Prawdopodobnie przyczyną jest molibden i bor, mimo to raczej nie wrócę do 5w40 i pozostanę przy nim.

                  Komentarz


                  • Fuchs Titan Race Pro S 5W30 również sprawuje się super, silnik cichutko pracuje, przebieg prawie 8kkm po wymianie.

                    Komentarz


                    • Nurek też jeżdżę na Shell Helix Ultra 5w40. Mam w bagażniku zapasową butelkę tego oleju i w ramach ciekawości sprawdziłem jego konsystencję przy -12 stopniach. Nie zauważyłem, żeby taka temperatura zrobiła większe wrażenie na tym oleju, chlupał w butelce prawie jak Link olej ma temperaturę zamarzania -46 stopni.
                      Shell Helix Ultra 5W-40 свежее - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.
                      Jak przejeździłeś na tym oleju 10 miesięcy to już może faktycznie nie szkoda go wymienić tym bardziej, że Mobil 0w40 new life to bardzo dobry wybór. Z drugiej strony moim zdaniem ten Shell 5w40 przy obecnych temperaturach sobie dobrze radzi.

                      Komentarz


                      • pedros nie zauważyłem różnicy w spalaniu z uwagi na to, że ostatnio różnie tankuję...raz do pełna, czasami jak się uda .

                        W tym roku zaliczyłem wyjazd do CRO 2 razy po 1280 km z tylko jedną przerwą na tankowanie i trochę jazdy na miejscu. Akurat byłem w okresie największych upałów, ponad 40 st. było normą. W aucie 3 osoby i bagażu po dach. Jak dobrze pamiętam spalanie z dystrybutora wyszło poniżej 6 l przy prędkościach autostradowych.

                        Masła pod korkiem nigdy u siebie nie zaobserwowałem. Faktem jest, że na żadnym oleju do tej pory ten silnik tak aksamitnie nie pracował
                        Moja FLka:

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Rico40
                          na mrozie -17 odczuwalna a zwykła temperatura -12 i auto przy synpower 0w40 osiągnęło przy prędkości stałej 70km temperaturę 50 stopni po około 8km. A po przejechaniu 20km miałem 80stopni wszystko poza terenem miasta z ta prędkością.
                          a ja już myślałem, że gorzej być nie może :wink:
                          Dziś o 5.00 rano -15 C ... po 10 km miałem 50 C a po 20 km dopiero 90 C :roll: - wg. wskaźnik temperatury cieczy (silnik 1.6 CR zalany Shellem 0W30) ... jazda też poza terenem miasta z prędkością +- 90/100 km.
                          Żona ma Picanto 1.0 też zalane Shellem 0W30 - w tym przypadku jeżeli chodzi o ten olej nie mam większych uwag.
                          Zamieszczone przez xcracer
                          jakość pracy nieporównywalna do jakiegokolwiek oleju jaki do tej pory stosowałem
                          nie raz już o tym pisałem, że Silkolene to świetny olej.
                          Zamieszczone przez pedros
                          Dlaczego mnie to nie dziwi
                          i mnie też :diabelski_usmiech
                          Zamieszczone przez xcracer
                          na żadnym oleju do tej pory ten silnik tak aksamitnie nie pracował
                          oj tam oj tam...przestańcie chwalić ten olej, bo jak jakiemuś sprzedawcy "palma odbije" i podniesie cenę to "macie" ... :tuk:
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez prezes73
                            Fuchs Titan Race Pro S 5W30 również sprawuje się super, silnik cichutko pracuje, przebieg prawie 8kkm po wymianie.
                            Do 1,2 TSI tez będzie " pasował " ? Jakie on normy spelnia ?

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez yunior81
                              1,2 TSI tez bedie " pasował "
                              nie róbcie "jaj"... bez przesady ! Zalej LazerWay LL 5W30 (za 130 zł) ze specyfikacją VW 504.00 i zmieniaj co 15 tys km lub 0W30 - 0W40 z VW 502.00 i też zmieniaj co 15 tys km max i będzie OK.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                nie róbcie "jaj"... bez przesady !
                                Wszyscy chwalą, że ach, och to człowiek chce wypróbować .... :diabelski_usmiech

                                Komentarz


                                • :arrow: Silkolene nie posiada oficjalnie specyfikacji VW :!:

                                  Zamieszczone przez yunior81
                                  człowiek chce wypróbować ....
                                  no tak, bogatemu nikt nie zabroni :diabelski_usmiech ...
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez prezes73
                                    Fuchs Titan Race Pro S 5W30 również sprawuje się super, silnik cichutko pracuje, przebieg prawie 8kkm po wymianie.
                                    Nie może być inaczej. Ja pamiętam ze to był mój najlepszy olej w Skodzie. Jest niesamowicie płynny i daje gwarancję skutecznego dotarcia do kluczowych węzłów tarcia.

                                    Komentarz


                                    • Ale to ciągle 5W, czemu nie zrobili 0W-30, byłby to wtedy ideał jak X-LITE 0W-30.
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez xcracer
                                        pedros nie zauważyłem różnicy w spalaniu z uwagi na to, że ostatnio różnie tankuję...raz do pełna, czasami jak się uda .

                                        W tym roku zaliczyłem wyjazd do CRO 2 razy po 1280 km z tylko jedną przerwą na tankowanie i trochę jazdy na miejscu. Akurat byłem w okresie największych upałów, ponad 40 st. było normą. W aucie 3 osoby i bagażu po dach. Jak dobrze pamiętam spalanie z dystrybutora wyszło poniżej 6 l przy prędkościach autostradowych.

                                        Masła pod korkiem nigdy u siebie nie zaobserwowałem. Faktem jest, że na żadnym oleju do tej pory ten silnik tak aksamitnie nie pracował
                                        Najważniejsze że ochrona silnika stoi tutaj na najwyższym poziomie. Oby żaden pracownik Fuchsa tego oleju nie spasteryzowal :diabelski_usmiech

                                        Komentarz


                                        • :rant
                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          przestańcie chwalić ten olej, bo jak jakiemuś sprzedawcy "palma odbije" i podniesie cenę to ...
                                          pedros będziesz dopłacał "różnicę" ... :zlo:
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            :rant
                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            przestańcie chwalić ten olej, bo jak jakiemuś sprzedawcy "palma odbije" i podniesie cenę to ...
                                            pedros będziesz dopłacał "różnicę" ... :zlo:
                                            "Nie mam pana różnicy i co mi pan zrobi " :diabelski_usmiech

                                            To zostaną z zepsutymi estrami kilka sezonów wówczas ceny pospadaja.

                                            [ Dodano: Pon 04 Sty, 16 20:15 ]
                                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                            Ale to ciągle 5W, czemu nie zrobili 0W-30, byłby to wtedy ideał jak X-LITE 0W-30.
                                            5W30 tego producenta jest na skraju to prawie 0.5W25 :diabelski_usmiech

                                            Komentarz


                                            • Które miały (w przypadku Motula) 2 lata przydatności. CSS w 5W jest mierzone w -30C a 0W w -35C, to jest duża różnica.
                                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                              Komentarz


                                              • W dalszym ciagu (wymiana w planach na kwiecien MB1 NL 0W40) mam Castrola Egde 5W40 i w ostatnich mrozach zaobserwowalem, ze auto na obciazeniu zdecydowanie glosniej chodzi przy tych temperaturach. Po prostu przy przyspieszaniu mocno slychac silnk w kabinie. Ta kultura pracy moze byc warunkowana olejem?
                                                Moje 1.6 MPI BSE

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                  Które miały (w przypadku Motula) 2 lata przydatności. CSS w 5W jest mierzone w -30C a 0W w -35C, to jest duża różnica.
                                                  Jak dolejesz depresator do ON do oleju juz masz 0 zamiast 5 i to jest niedobrze jak producenci idą tą drogą gdyż traci na tym góra a za razem trwałość filmu olejowego. Tak właśnie moduluje się lepkości wyjściowe na taśmie....

                                                  Ale jak są PAO i Estry to lepkość natywna jest juz zadowalające niska :diabelski_usmiech

                                                  [ Dodano: Pon 04 Sty, 16 22:05 ]
                                                  Szybki subiektywny test mrozów

                                                  Temp minus 11


                                                  1. Fuchs Race Pro 5W40 plynny. Chlupie elegancko, jednorodna faza
                                                  2. Millers Eco A1 ledwo płynny oddzielona faza przy okienku rewizyjnym. Tutaj liczyłem ze będzie płynny. Dziwny.
                                                  3. Millers XF 507.00 jest ok jedna faza chlupie elegancko. Jestem spokojny o Tdi.
                                                  4. Aveno 5W40 ten bez normy C3 na opakowaniu bardzo plynny :diabelski_usmiech uwielbiam go i chyba zwycięstwo objął ten Nikodem Dyzma.
                                                  5. Letni płyn do spryskiwaczy ... zgadnijcie :szeroki_usmiech
                                                  6. Napój izotoniczny - patrz pkt 5.


                                                  Wszystko w jednym bagażniku wraz z termometrem.

                                                  [ Dodano: Pon 04 Sty, 16 22:10 ]
                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  :arrow: Silkolene nie posiada oficjalnie specyfikacji VW :!:

                                                  Zamieszczone przez yunior81
                                                  człowiek chce wypróbować ....
                                                  no tak, bogatemu nikt nie zabroni :diabelski_usmiech ...

                                                  VW sam nie posiada aprobaty na swoje silniki :diabelski_usmiech

                                                  Komentarz


                                                  • Raptem -15 może -18 jak u mnie dziś rano, a co będzie jak będzie więcej, bez jaj to jeszcze nie jakieś straszne mrozy, przy -30 można się zacząć martwić :twisted: Jak co niektórzy pisali i też jestem za, że na zimę zmienić olej i zalać mniej lepki, to chyba mieli rację :wink: Moje auto, też łapie temp. oleju dużo wolniej teraz, ale to normalne. Oznak "cold startu" brak bo stoi w garażu gdzie mam teraz ok. +10 więc problemu nie ma, ale gdyby nawet to wątpię żeby coś się działo, 0w30 AV-L takie temperatury niestraszne :wink:
                                                    Sąsiadów Honda po dwóch dniach stania wczoraj rano zapaliła od "strzała", olej 0w20 przebieg ok. 200 kkm.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X