Zamieszczone przez Nurek
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez pedrosFuchs Titan Race Pro S (receptura Silkolene) 5W40. Krótki raport z mrozu... :diabelski_usmiech
Zalany do 1.6 BFQ 5kkm temu.
Pomyślałem sobie ze chyba mnie pogielo zalewając rzekomo taka gestwę na zimę.
Zatem spieszę poinformować ze mnie nie pogielo
-10 stopni odpalenie bez problemu, zero klapniec zaworów. Praca nadzwyczaj aksamitna (w BFQ tylko tzw odkurzacz dominuje początkowe dźwięki)
Butelka na dolewki chlupie jak woda (bardzo precyzyjnie określenie parametrów fizykochemicznych :szeroki_usmiech )
Pompowalnosc praktyczna fenomenalna (z łezka wspominam Silkolene 5W30)
Ciesze się, że to nie jest olej zniszczony depresatorem do 0WXX bo zdaje się że jest to jedna z dróg na skróty przy tańszych olejami.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NurekMartwi mnie tak długie rozgrzewanie oleju, a może jest to normalne.
Zamieszczone przez Rico40A po przejechaniu 20km miałem 80stopni
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnZamieszczone przez NurekMartwi mnie tak długie rozgrzewanie oleju, a może jest to normalne.
Zamieszczone przez Rico40A po przejechaniu 20km miałem 80stopniGarbus jest zawsze uśmiechnięty
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kokaZamieszczone przez pedrosFuchs Titan Race Pro S (receptura Silkolene) 5W40. Krótki raport z mrozu... :diabelski_usmiech
na moim Neste 0W40 jest dalej super - mróz -15 a tu nic nie zaklepie nawet przez 1 sekundę no i ciekawostka - bierze go zdecydowanie mniej niż 5W40 a nawet 5W50 :szeroki_usmiech ostatnio rozsypał mi się katalizator zapychając przelot i strasznie dzwoniąc, za radą tłumikarza wymieniłem na AWG z wkładem metalowym no i powiem tak : olej 0W40 + nowy kat = niezapomniane wrażenia przy przyspieszaniu nie wiedziałem, że ten stary 1.6 może dać jeszcze tyle radości ... :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnZamieszczone przez NurekMartwi mnie tak długie rozgrzewanie oleju, a może jest to normalne.
Zamieszczone przez Rico40A po przejechaniu 20km miałem 80stopni
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rico40Zamieszczone przez leonnZamieszczone przez NurekMartwi mnie tak długie rozgrzewanie oleju, a może jest to normalne.
Zamieszczone przez Rico40A po przejechaniu 20km miałem 80stopni
[ Dodano: Pon 04 Sty, 16 15:38 ]
Zamieszczone przez xcracerZamieszczone przez pedrosFuchs Titan Race Pro S (receptura Silkolene) 5W40. Krótki raport z mrozu... :diabelski_usmiech
Zalany do 1.6 BFQ 5kkm temu.
Pomyślałem sobie ze chyba mnie pogielo zalewając rzekomo taka gestwę na zimę.
Zatem spieszę poinformować ze mnie nie pogielo
-10 stopni odpalenie bez problemu, zero klapniec zaworów. Praca nadzwyczaj aksamitna (w BFQ tylko tzw odkurzacz dominuje początkowe dźwięki)
Butelka na dolewki chlupie jak woda (bardzo precyzyjnie określenie parametrów fizykochemicznych :szeroki_usmiech )
Pompowalnosc praktyczna fenomenalna (z łezka wspominam Silkolene 5W30)
Ciesze się, że to nie jest olej zniszczony depresatorem do 0WXX bo zdaje się że jest to jedna z dróg na skróty przy tańszych olejami.
Dlaczego mnie to nie dziwi :diabelski_usmiech
Cieszę się że są ludzie którzy doceniają siłę estrów i PAO
Jak spalanie?
Komentarz
-
-
Nurek też jeżdżę na Shell Helix Ultra 5w40. Mam w bagażniku zapasową butelkę tego oleju i w ramach ciekawości sprawdziłem jego konsystencję przy -12 stopniach. Nie zauważyłem, żeby taka temperatura zrobiła większe wrażenie na tym oleju, chlupał w butelce prawie jak woda.Ten olej ma temperaturę zamarzania -46 stopni.
Jak przejeździłeś na tym oleju 10 miesięcy to już może faktycznie nie szkoda go wymienić tym bardziej, że Mobil 0w40 new life to bardzo dobry wybór. Z drugiej strony moim zdaniem ten Shell 5w40 przy obecnych temperaturach sobie dobrze radzi.
Komentarz
-
-
pedros nie zauważyłem różnicy w spalaniu z uwagi na to, że ostatnio różnie tankuję...raz do pełna, czasami jak się uda .
W tym roku zaliczyłem wyjazd do CRO 2 razy po 1280 km z tylko jedną przerwą na tankowanie i trochę jazdy na miejscu. Akurat byłem w okresie największych upałów, ponad 40 st. było normą. W aucie 3 osoby i bagażu po dach. Jak dobrze pamiętam spalanie z dystrybutora wyszło poniżej 6 l przy prędkościach autostradowych.
Masła pod korkiem nigdy u siebie nie zaobserwowałem. Faktem jest, że na żadnym oleju do tej pory ten silnik tak aksamitnie nie pracował
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rico40na mrozie -17 odczuwalna a zwykła temperatura -12 i auto przy synpower 0w40 osiągnęło przy prędkości stałej 70km temperaturę 50 stopni po około 8km. A po przejechaniu 20km miałem 80stopni wszystko poza terenem miasta z ta prędkością.
Dziś o 5.00 rano -15 C ... po 10 km miałem 50 C a po 20 km dopiero 90 C :roll: - wg. wskaźnik temperatury cieczy (silnik 1.6 CR zalany Shellem 0W30) ... jazda też poza terenem miasta z prędkością +- 90/100 km.
Żona ma Picanto 1.0 też zalane Shellem 0W30 - w tym przypadku jeżeli chodzi o ten olej nie mam większych uwag.
Zamieszczone przez xcracerjakość pracy nieporównywalna do jakiegokolwiek oleju jaki do tej pory stosowałem
Zamieszczone przez pedrosDlaczego mnie to nie dziwi
Zamieszczone przez xcracerna żadnym oleju do tej pory ten silnik tak aksamitnie nie pracowałPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior811,2 TSI tez bedie " pasował "PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prezes73Fuchs Titan Race Pro S 5W30 również sprawuje się super, silnik cichutko pracuje, przebieg prawie 8kkm po wymianie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xcracerpedros nie zauważyłem różnicy w spalaniu z uwagi na to, że ostatnio różnie tankuję...raz do pełna, czasami jak się uda .
W tym roku zaliczyłem wyjazd do CRO 2 razy po 1280 km z tylko jedną przerwą na tankowanie i trochę jazdy na miejscu. Akurat byłem w okresie największych upałów, ponad 40 st. było normą. W aucie 3 osoby i bagażu po dach. Jak dobrze pamiętam spalanie z dystrybutora wyszło poniżej 6 l przy prędkościach autostradowych.
Masła pod korkiem nigdy u siebie nie zaobserwowałem. Faktem jest, że na żadnym oleju do tej pory ten silnik tak aksamitnie nie pracował
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO:rantZamieszczone przez PAOLO ESCOprzestańcie chwalić ten olej, bo jak jakiemuś sprzedawcy "palma odbije" i podniesie cenę to ...
To zostaną z zepsutymi estrami kilka sezonów wówczas ceny pospadaja.
[ Dodano: Pon 04 Sty, 16 20:15 ]
Zamieszczone przez Sebastian_M26Ale to ciągle 5W, czemu nie zrobili 0W-30, byłby to wtedy ideał jak X-LITE 0W-30.
Komentarz
-
-
W dalszym ciagu (wymiana w planach na kwiecien MB1 NL 0W40) mam Castrola Egde 5W40 i w ostatnich mrozach zaobserwowalem, ze auto na obciazeniu zdecydowanie glosniej chodzi przy tych temperaturach. Po prostu przy przyspieszaniu mocno slychac silnk w kabinie. Ta kultura pracy moze byc warunkowana olejem?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Które miały (w przypadku Motula) 2 lata przydatności. CSS w 5W jest mierzone w -30C a 0W w -35C, to jest duża różnica.
Ale jak są PAO i Estry to lepkość natywna jest juz zadowalające niska :diabelski_usmiech
[ Dodano: Pon 04 Sty, 16 22:05 ]
Szybki subiektywny test mrozów
Temp minus 11
1. Fuchs Race Pro 5W40 plynny. Chlupie elegancko, jednorodna faza
2. Millers Eco A1 ledwo płynny oddzielona faza przy okienku rewizyjnym. Tutaj liczyłem ze będzie płynny. Dziwny.
3. Millers XF 507.00 jest ok jedna faza chlupie elegancko. Jestem spokojny o Tdi.
4. Aveno 5W40 ten bez normy C3 na opakowaniu bardzo plynny :diabelski_usmiech uwielbiam go i chyba zwycięstwo objął ten Nikodem Dyzma.
5. Letni płyn do spryskiwaczy ... zgadnijcie :szeroki_usmiech
6. Napój izotoniczny - patrz pkt 5.
Wszystko w jednym bagażniku wraz z termometrem.
[ Dodano: Pon 04 Sty, 16 22:10 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO:arrow: Silkolene nie posiada oficjalnie specyfikacji VW :!:
Zamieszczone przez yunior81człowiek chce wypróbować ....
VW sam nie posiada aprobaty na swoje silniki :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Raptem -15 może -18 jak u mnie dziś rano, a co będzie jak będzie więcej, bez jaj to jeszcze nie jakieś straszne mrozy, przy -30 można się zacząć martwić :twisted: Jak co niektórzy pisali i też jestem za, że na zimę zmienić olej i zalać mniej lepki, to chyba mieli rację :wink: Moje auto, też łapie temp. oleju dużo wolniej teraz, ale to normalne. Oznak "cold startu" brak bo stoi w garażu gdzie mam teraz ok. +10 więc problemu nie ma, ale gdyby nawet to wątpię żeby coś się działo, 0w30 AV-L takie temperatury niestraszne :wink:
Sąsiadów Honda po dwóch dniach stania wczoraj rano zapaliła od "strzała", olej 0w20 przebieg ok. 200 kkm.
Komentarz
-
Komentarz