Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Heja,

    z racji, że w niedalekiej przyszłości czeka mnie świadoma wymiana oleju (po zakupie, przy pierwszym serwisie mechanik wlał mi Castrol edge 5W40) to przeszperałem trochę w poszukiwaniu informacji i zastanawiam się pomiędzy dwoma olejami: Mobil 1 New Life 0W40 oraz Motul 8100 X-Cess 5W40.

    Jeżdżę na LPG, czyli motor 1.6 mpi.

    Czy ktoś może się podzielić ewentualnymi doświadczeniami związanymi z tymi olejami? Ewentualnie liczę na sugestię co z tego wybrać.
    Moje 1.6 MPI BSE

    Komentarz


    • Zamieszczone przez naver
      co z tego wybrać
      Zamieszczone przez naver
      Mobil 1 New Life 0W40
      ten wybrać.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Oki dzięki, będę szperał za ofertami
        Moje 1.6 MPI BSE

        Komentarz


        • Witam,
          zakupiłem niedawno Skode Octavie 2002r 2.0 8v pb. Wszystkie filtry i płyny zostały wymienione. Nie znałem oleju jaki był wcześniej zalewany (auto sprowadzone), mechanik doradził olej syntetyczny Castrol dedykowany do tego silnika. Po przejechaniu ok 1000 km olej zrobił się czarny, tu pytanie Czy wymieniać ponownie olej i czy nie wlać półsyntetycznego skoro ma przebieg 190 tys. Mechanik mi odradził zmiany i kazał jeździć do następnej wymiany, natomiast juz kilka osób doradza mi zmienić i wlac półsyntetyczny.

          Co radzicie??

          Komentarz


          • Kramar: czy miałeś w tym silniku mobila 10W40. Castrola maganteca lub olej GM ?
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz


            • Ja również po zakupie nie miałem wiedzy co było zalane poprzednio. Co więcej w historii w ASO widniało, że na dzień dobry przy pierwszym serwisie wlano 10W40.

              Po przewertowaniu wielu for, zdecydowałem się na płukankę silnika Liqui Moly (olej który został zlany był jednak czysty) a po tym, zalałem olej 5W40. Przy kolejnej wymianie, będzie wskazany wyżej przez PAULO Mobil 1 NL 0W40.

              Mój olej w benzyniaku nadal jest stosunkowo czysty po 8kkm. Na forach można znaleźć ludzi, którzy za drobne sprawdzają historię auta w bazie, może w ten sposób ustaliłbyś co było lane wcześniej. Jeśli silnik masz stosunkowo zdrowy to szkoda trochę lać półsyntetyka. Możesz zastanowić się nad płukanką przed kolejną wymianą, ale wiem, że ludzie do tego sceptycznie podchodzą (że się silnik rozszczelni i inne takie - w każdym razie czytałem o przypadku gdzie gość nabył samochód poflotowy i z minerala stopniowo wrócił na syntetyk bez szkody dla silnika) - ta jednak trochę porządku w środku by Ci zapewniła.
              Moje 1.6 MPI BSE

              Komentarz


              • Kramar1234 posiadam ten sam silnik i ten sam przebieg 190tys. Kupiłem auto wlałem 10W40 półsyntetyk, 3 wymiany oleju robiłem na połsytetyku a teraz po zainteresowaniu się bardziej tym tematem przy następnej wymianie zalewam Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40. Tobie też radzę na syntetyk bo raczej nic nie ma prawa się wydarzyć a jak już to wyjdzie silnikowi na lepsze. Kazdą wymianę poprzedzam płukanką LIQUI MOLY ENGINE FLUSH 300 ml.
                2.0 AZH + LPG

                Komentarz


                • Mnie rozwaliło, jak zobaczyłem w książce serwisowej, był jako pierwszy wlany 10W60 ad:. Rok 2004. Silnik 1,6 BCB. Potem już 5W30 i podobne.
                  Silnik R18A2.
                  http://www.dadrl.org.uk
                  http://www.lightmare.org

                  Komentarz


                  • A co w ogóle sądzicie o Castrol`u, Shellu`u lub Valvoline? Spotkałem się z różnymi opiniami i w zasadzie nie wiem co kupić. I podobno filtry Mann Filter są lepsze od Filtrona? Czy ktoś może coś więcej podpowiedzieć?
                    Marcin

                    Komentarz


                    • czyli narazie pozostać na tym oleju. a przy następnej wymianie zrobię tak jak mówi micumi.
                      Boję się taj płukanki, bo jak zacznie mi później brać olej(?) albo lać po komorze silnika(?) - będzie większy problem.
                      Micumi widzę że masz LPG założone. Podał byś mi zestaw jaki zainstalowałeś? też się zastanawiam nad gazem i jestem umówiony z mechanikiem w przyszłym roku, ale dobrze znać sprawdzoną instalację. Chyba że wiesz co było by lepsze

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez dragster
                        Mnie rozwaliło, jak zobaczyłem w książce serwisowej, był jako pierwszy wlany 10W60 . Rok 2004. Silnik 1,6 BCB. Potem już 5W30 i podobne.
                        Jakim cudem ten silnik to przeżył? i działa do dzisiaj? Niemożliwe. Przecież już po pierwszym zalaniu TAKIEGO oleju powinien rozlecieć się na kawałki, a już katowanie go 5W30 musiało go wykończyć. No "cót prawdziwy" :wink: , chyba że jednak te 1,6 to faktycznie odporne silniki i byle nie zalać ich jakimś bezklasowym olejem to wdzięcznie służą przez wiele kkm i nie jest to żaden cud

                        [ Dodano: Czw 31 Gru, 15 07:37 ]
                        Zamieszczone przez Kramar1234
                        Po przejechaniu ok 1000 km olej zrobił się czarny, tu pytanie Czy wymieniać ponownie olej i czy nie wlać półsyntetycznego skoro ma przebieg 190 tys. Mechanik mi odradził zmiany i kazał jeździć do następnej wymiany,
                        czarny, bo wypłukuje osady, które były wcześniej. Mechanik dba widać o Twoją kieszeń i nie widzi konieczności zmiany - to znacznie lepsza opinia niż wypowiadanie się w necie na podstawie jednozdaniowego opisu bez zobaczenia samego silnika, nie mówiąc już o zajrzeniu do niego. Przy następnej wymianie zastosuj płukankę i będziesz miał czysty znacznie dłużej. Ale oczywiście możesz zmienić nawet już, kto bogatemu zabroni

                        Komentarz


                        • Nie chodzi mi o czysty olej. Jak dla mnie to może być czarny tylko czy te osady nie wpłyną niekorzystnie na silnik? Ale skoro tak mówicie to zostawię na tym oleju i zrobię małą płukankę przy następnej wymianie.

                          Właśnie Ten mechanik tutaj mówił że nie trzeba oleju wymieniać a kazał mi wymienić cewkę (bo szarpie silnikiem), a nie sprawdził świec (co miał zrobić) i gdyby nie awaria jednej z nich to nie zauważył bym jakie są założone i jak wypalone, cud że silnik działał. Dlatego nie do końca wierzę w to co mówi.

                          Komentarz


                          • Kramar1234,
                            Boję się taj płukanki, bo jak zacznie mi później brać olej(?) albo lać po komorze silnika(?) - będzie większy problem.
                            Poważnie tego obawiasz się? :lol:

                            Komentarz


                            • Kramar1234, co się Twoim zdanie robi jak uszczelka puściła : wymienia olej na gęstszy czy wymienia uszczelkę. Gadasz jak pod napięciem i tyle a racji totalnie nie masz.

                              Komentarz


                              • może i macie racje za bardzo sraczkuje :P
                                zawsze przez pierwszy rok na samochód się chucha i dmucha.
                                Dzięki za rady! :wink:

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Kramar1234
                                  zawsze przez pierwszy rok na samochód się chucha i dmucha.
                                  Pod warunkiem, że auto nowe, prosto z fabryki i jeszcze parzy. A wtedy pierwsza rysa boli najbardziej.

                                  Komentarz


                                  • Kramar1234 co do instalacji to nie zabłysnę wiedzą. Założyłem instalację Lovato Smart, nie wiem jakie w niej siedzą wtryski itd. ale jeździ już ponad dwa lata i nie ma żadnego problemu. Serwisuję ją zgodnie z instrukcją i wszystko śmiga jak należy
                                    2.0 AZH + LPG

                                    Komentarz


                                    • Fuchs Titan Race Pro S (receptura Silkolene) 5W40. Krótki raport z mrozu... :diabelski_usmiech

                                      Zalany do 1.6 BFQ 5kkm temu.

                                      Pomyślałem sobie ze chyba mnie pogielo zalewając rzekomo taka gestwę na zimę.

                                      Zatem spieszę poinformować ze mnie nie pogielo
                                      -10 stopni odpalenie bez problemu, zero klapniec zaworów. Praca nadzwyczaj aksamitna (w BFQ tylko tzw odkurzacz dominuje początkowe dźwięki)

                                      Butelka na dolewki chlupie jak woda (bardzo precyzyjnie określenie parametrów fizykochemicznych :szeroki_usmiech )

                                      Pompowalnosc praktyczna fenomenalna (z łezka wspominam Silkolene 5W30)

                                      Ciesze się, że to nie jest olej zniszczony depresatorem do 0WXX bo zdaje się że jest to jedna z dróg na skróty przy tańszych olejami.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez pedros
                                        z łezka wspominam Silkolene 5W30
                                        ja też :P
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • Mrozy idą, Meguin Megol Motoröl Super Leichtlauf Driver 0W-40, na pokładzie.

                                          Z przykrością pożegnałem LM 5w50, (chyba najlepsza oliwa jaką miałem do tej pory) niestety w tym roku nie miałem tyle dłuższych tras co planowałem żeby sprawdzić co ta kombinacja jest warta. Olej zalany w lipcu przeleciał tylko 7600km koledzy z Backstone zalecali zmianę tego oleju po 16tys, a skoro mamy -10 -15C postanowiłem zmienić wcześniej na 0W-40.
                                          Chociaż dzisiaj zauważyłem jakby silnik wydawał jakieś głośniejsze odgłosy przy odpalaniu przy temp.zew -10, niż 5W-50 przy temp.zew -5C.

                                          Komentarz


                                          • leonn, A u mnie na shellu 5w30 odpala przy -12C cichutko i bez problemów :szeroki_usmiech

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez pedros
                                              Fuchs Titan Race Pro S (receptura Silkolene) 5W40. Krótki raport z mrozu... :diabelski_usmiech
                                              a jak tam "masło" pod korkiem ... zbiera się ? :szeroki_usmiech

                                              na moim Neste 0W40 jest dalej super - mróz -15 a tu nic nie zaklepie nawet przez 1 sekundę no i ciekawostka - bierze go zdecydowanie mniej niż 5W40 a nawet 5W50 :szeroki_usmiech ostatnio rozsypał mi się katalizator zapychając przelot i strasznie dzwoniąc, za radą tłumikarza wymieniłem na AWG z wkładem metalowym no i powiem tak : olej 0W40 + nowy kat = niezapomniane wrażenia przy przyspieszaniu nie wiedziałem, że ten stary 1.6 może dać jeszcze tyle radości ... :diabelski_usmiech
                                              Leon 1.6 16V 105 KM

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez koka
                                                nie wiedziałem, że ten stary 1.6 może dać jeszcze tyle radości ...
                                                Chyba Cię jeszcze trzyma od sylwestra
                                                - Superb
                                                - Panda 1.2

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez crom.de
                                                  Chyba Cię jeszcze trzyma od sylwestra
                                                  he he masz chyba dar jasnowidzenia ... :szeroki_usmiech
                                                  Leon 1.6 16V 105 KM

                                                  Komentarz


                                                  • Podczas ostatnich mrozów (-12/-15 stopni) po odpaleniu auta mija 12-14 minut kiedy olej osiąga temperaturę dopiero 50 stopni. Wyobrażam sobie jakie to duże obciążenie dla silnika. Obecnie mam Shell Helix ultra 5W40. Silnik 1,6 BSE z LPG. Oleju nie pobiera, silnik generalnie cicho pracuje. Martwi mnie tak długie rozgrzewanie oleju, a może jest to normalne. Proszę o wyjaśnienie. Z porad z forum wyczytałem, że przyzwoitym olejem do BES z LPG będzie Mobil 1 New Life 0W40. (Wysokie TMB) W roku 2015 zmieniałem olej w pod koniec lutego i na mrozy już sie nie załapałem. Chciałbym już teraz zmienić olej na Mobil 1 New Life 0W40.
                                                    Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X