Wszystkim pomocnym w sprawie zakupu Shell-a bardzo dziękuje.
Jedno dodatkowe pytanie, który olej byłby lepszym wyborem:
- całoroczny
- 12 tyś km./rok
- krótkie odcinki - najczęściej do 8 km
- wymiana raz w roku
1. Shell 0w30
2. M1 NL 0w40
3. M1 EST 0w40
4. LazerWay LL 5w30
5. LazerWay 0w30
Jako ciekawostka - ostatnio wstąpiłem na stację Shell, bo dzieci chciały pić. Samochód miałem zatankowany, więc nic nie zalewałem - tylko zakupy. Idąc do lodówki zerknąłem na ofertę olejową i .... :shock: shell av-l 0w-30 1 litr - cena 99,90 :shock:
Na stacjach się płaci. Drogi jest ten Shell ale bez przesady. Być może będę go miał w lipcu w ofercie i będzie z pewnością taniej niż 99,00 zł/l.
Kiedyś miałem sytuacje, ze ciekło z któregoś uszczelnienia i musiałem dokupić za granicą olej jak się okazało 3x po 1 litr chyba po 15 -20e/l zwykłego półsyntetyka.
Cześć!
Któryś z kolegów ma może jakieś info na temat tej firmy i ich produktów?: http://www.revline.pl
Gdy się zrobi wycieczkę na google mapsach widać że jakiś obiekt pod adresem podanym na stronie stoi, może to nawet rafineria - na foto z 2014 jest szyld LOTOS Jasło.
Czyżby jakiś odłam?
Cześć!
Któryś z kolegów ma może jakieś info na temat tej firmy i ich produktów?: http://www.revline.pl
Gdy się zrobi wycieczkę na google mapsach widać że jakiś obiekt pod adresem podanym na stronie stoi, może to nawet rafineria - na foto z 2014 jest szyld LOTOS Jasło.
Czyżby jakiś odłam?
Panowie, jako, że mój szkodnik zrobił się łapczywy na olej zwracam się do Was z prośbą o pomoc w wyborze nowej oliwy...
Auto mam 3 lata z LPG, przejechałem w tym czasie ponad 60 tysięcy.
Na początku był zalany Castrol 5W-30, którego o dziwo silnik palił najmniej, następnie Motul 0W-40, teraz Mobil 1 New Life 0w-40.
Od wymiany do wymiany dolewam już prawie 2 litry...
Chciałbym teraz zalać 5W-40, myślałem o Valvoline synpower.
Co myślicie, będzie dobry czy może polecicie coś innego i czy warto zastosować jakiś dodatek typu Ceratek???
Dodam, że sporo śmigam po drogach ekspresowych ale 140 przekraczam sporadycznie
Panowie, jako, że mój szkodnik zrobił się łapczywy na olej ...
Dodam, że sporo śmigam po drogach ekspresowych ale 140 przekraczam sporadycznie
wystarczy 120 i zaczyna chlać ... ten typ tak ma i już ... próbowałem i Valvo 5W40 i Neste 5W50 i Amsoil 10W40 - to "jeden pies". Wbrew pozorom najmniej brał na Neste City Pro 0W40 - niski NOACK i dobra baza i tego się trzymaj przy wyborze oleju - teraz mam Specola Golda 5W40 - zrobiłem może z 800 km i jakoś nie widzę żeby coś ubyło ...
decyzja zapadła, zakupiłem u Konkona ( dzięki za szybką i sprawną dostawę ) Neste Pro City 5W40 i w przyszłym tygodniu wymiana, o odczuciach napiszę po wakacjach,
jmors44,
przypomnij jeszcze - na jakim oleju dotychczas jeździsz i jakie wrażenia, szczególnie słuchowe przy uruchamianiu silnika, były jakieś zaterkotania ? :wink:
Sony, od roku jeżdżę na Millers XF LL 5W40, terkotania jest mało i ogólnie to jestem zadowolony z tego oleju, a jak będzie na Neste to zobaczymy w sierpniu, pozdrawiam
Zbliża się przegląd i pora kupić już jakiś olej. Dotychczas jeździłem na XF 0W40 i Penrite 0W40. W sumie mógłbym kontynuować Penrite, ale akurat nie mam pod ręką żadnego dystrybutora w stylu "wejdź i kup". Klikając po dystrybutorach w okolicy natrafiłem na dwa nieznane mi oleje 0W40: Champion i Veedol.
Ktoś skomentuje karty? Warto się za to brać, wiecie coś o nich?
Veedol
vesatis: Veedol to odłam BP, Castrol. reszta to podobna egzotyka.
Opinie pracowników może pochodzą od tych co odeszli do Silesi czy Jasła i robia ferment.
BYłem w zakładzie produkcyjnym Specola i chłopaki sa naprawdę spoko mili i nie opryskliwi nie zauważyłem aby był tam jakis kibel.
Ja po opiniach ludzi którzy zalewali Specola jestem bardzo zaskoczony silniki chodzą bardzo dobrze i są czyste oraz nie ma spadków ciśnien.
No i parametry są klasą samą dla siebie w tym przedziale cenowym.
No i parametry są klasą samą dla siebie w tym przedziale cenowym.
Pidziek ale powiedz mi szczerze, czy jest szansa zrobić topowy olej w cenie najgorszego? Wierzysz w cuda? Ja np. usiłowałem się dowiedzieć jaka jest baza specola, nie udało mi się, więc zakładam, że to HC.
Frumowicze, mam pytanie o olej. Kupiłem Focusa 2 fl 1.6 100 noPb z 2009 r. Auto, według książki ma przebieg 99 kkm. Przy silniku była zawieszka Valvoline 5W30, ale kto wie co faktycznie było zalane. Po kupnie zrobiłem na tym oleju ok 2 kkm. Postanowiłem zmienić olej na Castrol Edge. Po wymianie przejechałem ok 500 km i zaczęły się stuki na zimnym silniku. Potem zmieniłem olej na Ford Formula F, lecz stuki nadal są. Raz mniejsze raz większe.
Zrobiłem na formuli F 10 kkm i chcę zrobić znowu wymianę oleju.
Głównie nastawiłem się na motula 913 D. Czy będzie to dobry wybór, czy polecacie coś innego? Czy na innych olejach stuki będą mniejsze na zimno? Myślę jeszcze nad Valvoline Synpower Fe oraz Millersie EE ECO 5W30.
Który z powyższych bardziej polecacie do Foki?
Oprócz zmiany oliwy w Foce muszę zrobić przegląd golfa. Do tej pory jeździłem przez 4 lata na oleju ASO, a na jednej wymianie miał Motula Specific i silnik jakby ciszej pracował. Teraz auto mam już po gwarancji, także chcę mu dać dobry olej. Co polecacie? Autem nie jeżdżę na krótkich odcinkach po mieście, bo do tego super się nadaje foka, także Golf jest głównie do jazdy poza miastem. Myślę jeszcze o Millersie EE Longlife albo EE c3.
Chcę olej o lepkości 5W30.
Komentarz