Zaproponował ci zmianę z mineralnego HC o wartości 15zl/l na syntetyk gtl, także zmiana na lepsze.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Motul i tak taniej wychodzi niż ten Millers, ale wole spytać bo się nie znam.
Przy wymianie robić płukankę ??była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072
https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Zaproponował ci zmianę z mineralnego HC o wartości 15zl/l na syntetyk gtl, także zmiana na lepsze.
Komentarz
-
-
prezes73 chyba zachodu ale Rosji - było trochę linków do artykułów Rosjan nt. olejów opartych nie na mniemanologii stosowanej czy artykułach z netu, a prowadzonych przez nich badaniach z całkiem rozsądną argumentacją. Wg Sebastiana to już chyba od 60kkm (dokładnie można odszukać na stronach 300-400 tego wątkunie mam panewek, pierścieni, itd... bo nie dość, że leję Millersa, na dodatek wykastrowane 504/507, jeszcze 5W30 i o zgrozo w trybie LL. Różnica jest taka, że ja nie wciąż nie dolewam, a on jeżdżąc na superhiper olejach 199% PAO zmienianych co 8-10kkm nie wypowiada się nt. ilości dolewanego oleju między wymianami. No i ja nie nazywam innych olejów shitem tylko dlatego, że ich nie używam.
[ Dodano: Sob 06 Sie, 16 21:18 ]
Zamieszczone przez Sebastian_M26Pan starszy uważa że to jest olej syntetyczny, co by uspawiedliwiało przesadzoną cenę.
Komentarz
-
-
IMHO jeden i drugi olej jest OK. Przy takich przebiegach rocznych to kupić ten, który bardziej się podoba i będzie dobry. Ostatnio widziałem 4l bańki Orlena 5W30 504/507 po 119zł w Leclercu, ale ponieważ nie muszę jakoś strasznie oszczędzać to spokojnie poczekam jeszcze 8kkm do wymiany po kolejnych 30kkm i pewnie znowu kupię Millersa EE 504/507 albo wspominanego kiedyś na forum Shella 504/507 ale 0W30 - miał ładne charakterystyki. Starszy Pan jest z wykształcenia inżynierem i potrafi czytać ze zrozumieniem nie tylko ulotki, ale również wyniki badań - także bez problemów tych pisanych cyrylicą. A i biegi zmienia nieco szybciej niż 6k obrotów, może za dużo jeździ, aby podniecać się kręceniem do czerwonego pola.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kokajeździsz jeszcze na CASTROLU SYNTRANS V FE 75W-80 ? jeśli tak to co u niego słychać ? ))))))) a jeśli nie to dlaczego ?
_________________
Komentarz
-
-
Tippo, czyli teoretycznie zalałeś gęstszy olej i masz lepszy rezultat?Dlaczego nie zalałeś też 75W od Castrola? Ja zastanawiam się właśnie jak wypadają obok siebie takie oleje 75W-80 z Castrola vs. Fuchs vs. Ravenol? Bo niebawem znów w busie Iveco będę wymieniał razem z olejem w tylnym moście 75W-140 i chciałbym jakiś zestawik
Co możecie polecić i dlaczego?Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Krisss_28Tippo, czyli teoretycznie zalałeś gęstszy olej i masz lepszy rezultat?Dlaczego nie zalałeś też 75W od Castrola? Ja zastanawiam się właśnie jak wypadają obok siebie takie oleje 75W-80 z Castrola vs. Fuchs vs. Ravenol?
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
No właśnie z 75W-80 jakie oleje Waszym zdaniem są najlepsze? Ravenol nie podaje pełnych danych, to praktycznie nic poza bazą nie wiadomo... Jest niby PAO, więc git, Fuchs to niby estry...
Mi się też wydaje, że w Iveco po mocnym rozgrzaniu skrzynia chodzi głośniej, zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem.
Teraz mam zalany zestaw:
- skrzynia: Ravenol MTF -2 75W-80;
- most: Ravenol SLS 75W-140, też podają, że na PAO.
Może teraz wrzucę zestaw Fuchsa, chyba że coś zaproponujecie dodatkowoŚmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vesatisZamieszczone przez Krisss_28jakie oleje Waszym zdaniem są najlepszeI chyba teraz zestaw Fuchsa poleci, zwłaszcza na GL-5 Titana 75W-80
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Krisss_28I chyba teraz zestaw Fuchsa poleci
Liqui Moly Fully Synthetic Gear Oil (GL5) SAE 75W-90 http://allegro.pl/liqui-moly-vollsyn...585975541.html
Liqui Moly Fully Synthetic Gear Oil (GL5) SAE 75W-90 - https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000...90-13.0-en.pdf Polecam.
Motul GEAR 300 - 75W-90 - https://www.motul.com/system/product...pdf?1290086772
Castrol Syntrans V FE 75W-80 - http://auto-land.pl/karty_charaktery...e%2075w-80.pdf Dla tych którzy nie przepadają za olejami Castrola - oleje do przekładni Castrol robi naprawdę dobre.
Osobiście mam wlany w Caddy http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=25 - Penrite PRO GEAR OIL 70W-75 - http://www.penrite.pl/produkty/oleje...ro-gear-70w-75 Robiłem kilka razy trasę PL-Włochy-PL z pełnym obciążeniem + box+bagażnik z rowerami ... problemów ze skrzynią nigdy nie było. (nie wiem, moze mam "popsutą" :wink: ).
Nie miałem też nigdy problemów ze skrzynią przy zalaniu Fuchsa (miałem FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W-80 oraz FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Do Iveco zalecany jest 75W-80, więc 90-tka odpada
Castrola też brałem pod uwagę, ale Fuchs ma troszkę wyższą lepkość i sam indeks lepkości ma lepszy/wyższy, dlatego na niego padłoDodatkowo do silnika wezmę Fuchsa z normą C2 i potestuję. Dam znać, czy są jakieś różnice względem Totala ECS
Nigdzie nie mogę tylko VOA tego Fuchsa znaleźć, może pomożecie?Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, o na moje pytanko odpowiesz ?jest na poprzedniej stronie. Teoretycznie zdecydowałem sie na penrite tylko nie wiem jakiej lepkości wybrać
www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
GrAnAtOwA bOmBa
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOCastrol Syntrans V FE 75W-80 ... Dla tych którzy nie przepadają za olejami Castrola - oleje do przekładni Castrol robi naprawdę dobre.
u mnie ASO taki właśnie proponuje do SEAT-ów (i tylko taki) podpierając się rekomendacją VW Group (zresztą takie info też dostałem w mailu od VW). Traktują go chyba jako bardziej uniwersalny do różnych zastosowań, choć Castrol do skrzyń grupy VW na pierwszym miejscu stawia 75W80 ...Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t00m3qna moje pytanko odpowiesz
W 2015 roku VW (AUDI, SEAT, SKODA, VW) wprowadził do produkcji nowe typy 3-cylindrowych silników 1,0 TFSI.
Przy tej okazji Volkswagen opracował nową specyfikację dla olejów, które mają służyć na pierwsze fabryczne zalanie a w konsekwencji również jako produkt serwisowy.
Specyfikacja VW 508.00 / 509.00 dla oleju o lepkości 0W-20, zwanym także "Niebieskim Olejem".
SPECYFIKACJA
VW 508.00 / 509.00
Wymagania fizyczne i chemiczne:
SAE: 0W-20
TBN ≥ 6 mg KOH / g
Noack <11%
HTHS ≤ 2,6 mPa.s (bardzo niski HTHS wpływa na oszczędność paliwa)
Specyfikacja ma opierać się na aktualnej specyfikacji ACEA A1/B1 i dodatkowo nowej, jeszcze nie opublikowanej specyfikacji ACEA: C5.
Dodatkowo olej musi przejść cały szereg fabrycznych testów VW.
Testy laboratoryjne:
Specjalny test VW na korozyjność (PV 1401/1425).
Test kompatybilności z uszczelnieniami VW (PV 3344).
Testy silnikowe na hamowniach VW:
Test VW badający wpływ oleju na oszczędności paliwa (PV 1451).
Test VW badający wpływ oleju na żywotność i zatykanie DPF (PV 1485).
Dodatkowe wymagania:
Olej musi być koloru zielonego.
Jak widać z powyższych zapisów olej ma w dużym stopniu wpływać na sprawność silnika, oszczędność paliwa równocześnie dbając o żywotność silnika i systemy oczyszczania spalin.
PRZEZNACZENIE
Wszystkie nowe 3 cylindrowe silniki benzynowe są już teraz napełniane „niebieskim” olejem 0W-20.
Nowy olej będzie również stosowany w obecnej generacji silników benzynowych 4 cylindrów.
Do 2017 roku wszystkie silniki benzynowe 3 i 4 cylindrowe mają być fabrycznie zalewane tym olejem.
VW nie podał jeszcze ustaleń co do daty wprowadzenia oleju do fabrycznego zalania silników Diesla.
Jednakże w najnowszych modelach samochodów grupy VW zaczyna zalecać się stosowanie tego oleju do zalań serwisowych, do silników benzynowych i diesla niezależnie od typu.
Poniżej wycinek z instrukcji obsługi AUDI.
VW na zalanie serwisowe dopuszcza zastosowanie alternatywnego oleju o normach VW 504.00 / 507.00.
I faktycznie, jak na razie Volkswagen potwierdza, że w miejsce VW 508.00 / 509.00 można stosować alternatywnie oleje VW 504.00 / 507.00.
W obydwu przypadkach przebiegi pomiędzy wymianami są identyczne: 30.000 km lub 2 lata.Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO padło jednak na Penrite po rozmowie z konkonem, total, ktorego polecałeś ma zbyt wysoki tbn i to by mogło rączej zaszkodzić saabowi ale chętnie wysłucham twojego zdania na ten temat .
www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
GrAnAtOwA bOmBa
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t00m3qpadło jednak na Penrite
[ Dodano: Sro 10 Sie, 16 18:01 ]
Zamieszczone przez ponczojak już jesteśmy przy skrzyniachPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz