Zamieszczone przez leonn
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
-
-
Zamieszczone przez Grechuleka liqui moly ma taki sklep?? Jakoś bardziej preferuje LM
Komentarz
-
-
W przeciwieństwie do Millersa XF 5W30 504/507, który bezproblemowo przelatywał interwały ok. 30kkm, to wydaje się, że Millers EE 5W30 504/507 jednak wyraźnie traci właściwości po przebiegu >22kkm. Inaczej zachowuje się na ręczniku papierowym, nieco inna praca silnika na zimnym oleju, kilka st. wyżej temp. oleju (108-109 zamiast 105-106 na autostradzie) przy temp powietrza niższej o ok. 10st. Zjawisko brania oleju wciąż niemierzalne
Komentarz
-
-
Zdaje się że XF i EE są oferowane równolegle. EE jest olejem "nanotechnologicznym", w którym obniżone zostało tarcie dzięki nanocząsteczkom (tak w bardzo dużym uproszczeniu) ale jak wiadomo każdy olej ma swój czas, w którym trzyma parametry i widocznie nanotechnologia już nie działa. Sama temperatura oleju i jakby nie było subiektywna ocena pracy silnika to jednak za mało aby można było stwierdzić w jakim stopniu olej dalej trzyma parametry, choc oczywiście pewne wskazówki mamy. Do rzetelnej oceny potrzeba badań przepracowanego oleju.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evoDo rzetelnej oceny potrzeba badań przepracowanego oleju.
Wywody o szkodliwości trybów LL proszę zostawić dla ofiar wad konstrukcyjnych - na razie dolałem między wymianami mniej oleju niż większość wymieniających superhiper oleje co 10kkm dolewa w ciągu 1kkm. Ostatnio po ostrej trasie dolałem kolejną szklankę czyli razem już 0,5l, no może 0,6l oleju na ponad 143kkm. Silnik pracuje bardzo poprawnie, przy wymianach oleju nie zauważyłem wylatujących panewek czy łopatek turbiny czym straszono mnie mniej więcej 100kkm temu - takich bezproblemowych i oszczędnych olejowo silników wszystkim życzę. argumenty typu wolę smażyć frytki na świeżym oleju niż na miesięcznym też mają się nijak do kwestii smarowania. 25-cio letnia whisky lepiej "smaruje" niż świeża :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
rezon, Pisałem już kiedyś że ten Millers na papierze szału nie robi, nie trzyma normy C3, a "gładkość i miękkość" zawdzięcza bardzo dużemu poziomowi molibdenu. Pozostałe parametry bez szału w korelacji do ceny jaką trzeba za niego zapłacić. Coś pamiętam że oprócz tego oleju zalewasz jeszcze Cerateca, więc nie jest tak do końca że masz gdzieś "mieszaninę stali..." :wink: Jestem ciekaw jak z dodatkiem, który jeszcze daje więcej moly będzie z katem, ale jak piszesz póki co jest ok, więc...jest ok. :wink:
Komentarz
-
-
Leonn : po co polecać olej 0W40 którego nie można oficjalnie kupić w Polsce jak można zastosować dodatek do poprawienia nelastycznosci uszczelek z Liqui Moly np taki:
Do tego spokojnie albo tańszego naprawdę dobrego Top Tec-a 4100 albo juz olej w pełni syntetyczny na bazach PAO Synthoil 5W40 i bedzie supcio.
Zamieszczone przez rezonW przeciwieństwie do Millersa XF 5W30 504/507, który bezproblemowo przelatywał interwały ok. 30kkm, to wydaje się, że Millers EE 5W30 504/507 jednak wyraźnie traci właściwości po przebiegu >22kkm. Inaczej zachowuje się na ręczniku papierowym, nieco inna praca silnika na zimnym oleju, kilka st. wyżej temp. oleju (108-109 zamiast 105-106 na autostradzie) przy temp powietrza niższej o ok. 10st. Zjawisko brania oleju wciąż niemierzalne
Dlaczego tak jest ..
BMW M4 z zeszłego roku prosto spod stempla
PozdrawiamProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rezonZamieszczone przez tomek evoDo rzetelnej oceny potrzeba badań przepracowanego oleju.
Wywody o szkodliwości trybów LL proszę zostawić dla ofiar wad konstrukcyjnych - na razie dolałem między wymianami mniej oleju niż większość wymieniających superhiper oleje co 10kkm dolewa w ciągu 1kkm. Ostatnio po ostrej trasie dolałem kolejną szklankę czyli razem już 0,5l, no może 0,6l oleju na ponad 143kkm. Silnik pracuje bardzo poprawnie, przy wymianach oleju nie zauważyłem wylatujących panewek czy łopatek turbiny czym straszono mnie mniej więcej 100kkm temu - takich bezproblemowych i oszczędnych olejowo silników wszystkim życzę. argumenty typu wolę smażyć frytki na świeżym oleju niż na miesięcznym też mają się nijak do kwestii smarowania. 25-cio letnia whisky lepiej "smaruje" niż świeża :szeroki_usmiech
Co do wymiany oleju w trybie LL to jestem zdecydowanie przeciw ale nie twierdzę, że w każdym przypadku (silniku) musi to być szczególnie szkodliwe. Zalecam częstszą wymianę bo tak jest zdecydowanie bezpieczniej i w przypadku wielu współczesnych silników tryb LL prędzej czy później odciska swoje piętno na kondycji silnika.
Komentarz
-
-
Spoko :-)
Z Longlife jest nieco inaczej musi być wiecej oleju jazda długodystansowa i filtrty przystosowane do takich interwiałów ale to miesza się cały czas z dowsizingiem i ciężko ocenić gdzie takie okresy się spiszą bez jakiejś szkody na silniku a do tego bez analiz się nie obejdzie aby stwierdzić czy faktycznie dany olej w danym samochodzie i stylu i kilometrach się sprawdzi.
Ogólnie prawie 99% flotówek jeździ w stylu raz do roku wymiana oleju i nie ważne czy 10 000km czy 60 000km.... po kilku latachj leasing się konczy i auto znajduje szczęsliwego właściciela który statystycznie wypłakuje swoje smutki na forum....Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekRezon w przeciwienstwie do Skody która ma wieczne problemy albo z głośnością albo poborem oleju albo temp. albo nie wiadomo czym zalewając ten olej do auta strichte sportowego które lata po torze w Nurburingu nie notujemy dziwnych przypadłości o których piszecie a auto jest warte tyle co kilka octavii
Komentarz
-
-
rezon: ja nie jeżdzę tym autem wymiana cóż max. 10 000km choć to nie jest auto które jeździ duże interwiały roczne.
Temp. oleju nie zmienia się w zależnosci od temp. na zewnątrz masz tyle samo stopnie mniej więcej jak jest na zewnątrz +20st.C jak i -20Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
A jakie to ma znaczenie czy olej ma 88 czy 95st.C lepkości nikt nie zauważy a silnik na pewno na szybkość utleniania bardziej zadziała czy jeździsz na pełnym bagnecie czy na minimum.
Do tego błędy pomiaru zwłaszcza jak znajduje się w oleju wiecej paliwa niż standardowo co jest efektem krótkich odcinków.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
wyższa temperatura jednak świadczy o 1/ zwiększonych oporach 2/gorszym odprowadzaniu ciepła albo 1 i 2. Ponieważ praktycznie nie bierze mi oleju to prawie zawsze mam max. Krótkie odcinki w benzynie nie mają aż tak wielkiego znaczenia jak w dieslu - po za tym u mnie krótki odcinek często to tak ok. 60-80km , średni to 300, a długi >300km. Benzyna w oleju jest znacznie łatwiej wyczuwalna niż w dieslu.
Komentarz
-
-
Przy następnej zmianie oleju zastosuj płukankę Liqui Moly 2662 i zalej Meguin Syntech Premium 10W-40 + dodatek Liqui Moly MOS2 8342. Zobaczysz jak spadnie zużycie oleju.!!NOWOŚĆ W OFERCIE LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50!!
Sklep VAGTECH
Oficjalny dystrybutor olei Meguin
Ul. Łopuszańska 53 (pn-pt - 9.00-17.00, sob - 10.00-13.00)
02-232 Warszawa
tel. 22 8462646, kom. 692312345, 694 679 252
Komentarz
-
-
Cześć, czytując forum i zbierając też Wasze opinie, chciałem zakupić do siebie Penrite 10tenths Premium 0w40. Przebieg na chwile obecną 5200, wiec czas najwyższy na zmianę.
Zmiany będą oczywiście co ok 15 tyś km, natomiast problem z tym Penrite jest taki, że nigdzie go prawie nie ma
Czy w związku z tym możecie polecić coś równie dobrego?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtaz131Witam.
Moj BFQ bierze olej, dolewam litr na 4 tysiące kilometrów. Mam zalany Castrol Magnatec 10W40. Przebieg 180000 2009 rok, gaz od nowości. Jaki olej byście polecali?
Pozdrawiamk-pax
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bieluCześć, czytując forum i zbierając też Wasze opinie, chciałem zakupić do siebie Penrite 10tenths Premium 0w40. Przebieg na chwile obecną 5200, wiec czas najwyższy na zmianę.
Zmiany będą oczywiście co ok 15 tyś km, natomiast problem z tym Penrite jest taki, że nigdzie go prawie nie ma
Czy w związku z tym możecie polecić coś równie dobrego?Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
Komentarz