Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian_M26
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1823
    • Superb II (3T4)

    No i po co 40 jak 30-tka zapewnia większy przepływ i ochronę w czasie katowania przy tej konstrukcji.
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz

    • Krisss_28
      Ambiente
      • 2014
      • 123

      Witam serdecznie. Dziś do swojej Renaty wlałem Specola 5W-40 + AtomEX 2esters + revitalizant i muszę przyznać, że jak na pierwsze wrażenia, to są jak najbardziej ok Silniczek pracuje cichutko i miękko oraz mam wrażenie super lekkiego biegu, jak się toczę na biegu, to autko wręcz płynie.
      Na następną wymianę poleci 0W-40 Specola + również AtomEX lub AR 9100
      Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

      Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        Zamieszczone przez Sebastian_M26
        No i po co 40 jak 30-tka zapewnia większy przepływ i ochronę w czasie katowania przy tej konstrukcji.
        Podwiesic święte słowa.
        Czasy lepiku skończyły się już jakiś czas temu.

        VW globalnie przechodzi na 0W30 bo

        W testach wewnętrznych okazało się ze nawet w skrajnie wysokich temperaturach olej W30 zapewnia lepszą całkowitą ochronę niż fullsapsy W40.

        Jak ktoś nie ufa można do tej wody dodać modyfikatory tarcia (byle nie Mo)

        Komentarz

        • bielu
          Classic
          • 2012
          • 29
          • Octavia III combi (5E5)
          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

          Zamieszczone przez Sebastian_M26
          No i po co 40 jak 30-tka zapewnia większy przepływ i ochronę w czasie katowania przy tej konstrukcji.
          no i kolejne pytanie czy 0w czy 5w.... ja w tych tematach jestem totalnie zielony.
          ale zależy mi na tym żeby auto jeździło na dobrym oleju i np cena za tego Penrite była dla mnie do całkiem ok, bo 6l wychodziło ok 300zł.

          Komentarz

          • Sebastian_M26
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1823
            • Superb II (3T4)

            Generalnie 0W, chyba że w danym produkcie nie ma np estrowym fuchs race.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz

            • cytrynowiec
              L&K
              • 2015
              • 1056
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Szkoda, że mało kto podaje MRV bo się można mocno zdziwić jak to jest w praktyce, że niby tylko lepkość i nic więcej. Jak nie ma, to CCS coś już daje do myślenia, więc może warto np. porównać tego Millersa i Fuchsa jako rasowe syntetyki pod tym względem.....i co? :wink:

              Komentarz

              • Sebastian_M26
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1823
                • Superb II (3T4)

                Tu nie ma co porównywać jeden to ester drugi tylko z hasełkami.
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz

                • cytrynowiec
                  L&K
                  • 2015
                  • 1056
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                  Tu nie ma co porównywać jeden to ester drugi tylko z hasełkami.
                  A czytałeś na pewno tą analizę dokładnie, gdzie oprócz VOA jest też widmo IR? :roll:

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                    Tu nie ma co porównywać jeden to ester drugi tylko z hasełkami.
                    Fuchs zaraz po zżarciu Silkolene (BYW czekam aż Fuchs kupi kolejna "niewygodna " firmę ) to czyste PAO, Estry i albo dodatki dające widMo HC albo trochę HC.


                    Jak jest dzisiaj? Chyba nie chce wiedzieć.

                    Ps. Żeby nie było Race Pro nawet pod logiem F. to nie olej to ambrozja :diabelski_usmiech

                    [ Dodano: Wto 06 Wrz, 16 18:57 ]
                    Zamieszczone przez cytrynowiec
                    Szkoda, że mało kto podaje MRV bo się można mocno zdziwić jak to jest w praktyce, że niby tylko lepkość i nic więcej. Jak nie ma, to CCS coś już daje do myślenia, więc może warto np. porównać tego Millersa i Fuchsa jako rasowe syntetyki pod tym względem.....i co? :wink:
                    Bo MRV demaskuje syntetycznosc oleju. Tai SilkoleNe vel Race pro S ma pompowalnosc wyśmienitą stąd zalany mnie na zimę 5W40 zachowywał się lepiej niż inne dotychczasowe wynalazki.

                    [ Dodano: Wto 06 Wrz, 16 20:17 ]
                    Zamieszczone przez pedros
                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                    Tu nie ma co porównywać jeden to ester drugi tylko z hasełkami.
                    Fuchs zaraz po zżarciu Silkolene (BTW czekam aż Fuchs kupi kolejna "niewygodna " firmę ) to czyste PAO, Estry i albo dodatki dające widMo HC albo trochę HC.


                    Jak jest dzisiaj? Chyba nie chce wiedzieć.

                    Ps. Żeby nie było Race Pro nawet pod logiem F. to nie olej to ambrozja :diabelski_usmiech

                    [ Dodano: Wto 06 Wrz, 16 18:57 ]
                    Zamieszczone przez cytrynowiec
                    Szkoda, że mało kto podaje MRV bo się można mocno zdziwić jak to jest w praktyce, że niby tylko lepkość i nic więcej. Jak nie ma, to CCS coś już daje do myślenia, więc może warto np. porównać tego Millersa i Fuchsa jako rasowe syntetyki pod tym względem.....i co? :wink:
                    Bo MRV demaskuje syntetycznosc oleju. Tai SilkoleNe vel Race pro S ma pompowalnosc wyśmienitą stąd zalany mnie na zimę 5W40 zachowywał się lepiej niż inne dotychczasowe wynalazki.

                    Komentarz

                    • mmor
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 166
                      • Fabia (6Y2)
                      • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                      Zamieszczone przez pedros

                      VW globalnie przechodzi na 0W30..
                      Przechodzi na 0w20, z hths ok 2,6 (norma 508), taki M1 ESP 5w30 ma 3,6 M1 0w40 ma 3,8 a ten nowy, amerykanski M1 0w40 FS kolo 3,6 chyba.
                      Wiec 0w40 nie jest jakims tam glutem.

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez mmor
                        Przechodzi na 0w20, z hths ok 2,9 (norma 508),
                        Owszem do nowych kodów silników. Stare i starsze mogą ale nie ma zaleceń oficjalnych jeszcze.

                        0w40 oczywiście ze lepiszxzem nie jest ponieważ już owe zero przed W przesuwa widełki (rozpiętość ) lepkości w dół.
                        Ta 40tka będzie miała inne wartości w 0w40 a zupełnie większe przy 10W40 dlatego 0w40 będzie bdb wyborem w opozycji do 5W40 które generalnie statystycznie są gorsze (jest parę wyjątków jak LM.Specol i oczywiście Millersem NT i Fuchs racecpro )


                        Wracając do normy 508.00 ślepo dającej do Fuel Save (low emission) ma ona być kompatybilna w dół czyli zgodna 504 507 ..... ?
                        To jak to jest HTHS został zabity w imię ekologii bo ew konsekwencje poniesie kolejny właścicielauta?

                        W sumie dobry pomysł gdyz auto z salonu zalane energooszczędnym olejem potem i tak większość serwisów będzie pakowala 504 507 (kryterium cena). Może mylę się.

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez pedros
                          Wracając do normy 508.00 ślepo dającej do Fuel Save (low emission) ma ona być kompatybilna w dół czyli zgodna 504 507 ..... ?
                          ---> https://teamtotalpro.pl/front/article/show/id/28/

                          "VW na zalanie serwisowe dopuszcza zastosowanie alternatywnego oleju o normach VW 504.00 / 507.00.

                          I faktycznie, jak na razie Volkswagen potwierdza, że w miejsce VW 508.00 / 509.00 można stosować alternatywnie oleje VW 504.00 / 507.00.

                          W obydwu przypadkach przebiegi pomiędzy wymianami są identyczne: 30.000 km lub 2 lata."
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            Abstrahując od wyższości oleju jednego nad drugim jesteśmy świadkami ewolucji w powstawaniu finezyjnych smarowideł

                            Czy to VW 508 509 czy MB 229.52 czy LL 14 dla BMW widać pęd ograniczania emisyjnosci poprzez niższe spalanie. W skali makro oszczędność kilku procent paliwa to konkretna mierzalna wartość.

                            Jak natomiast ten trend będzie miał wpływ na trwałość. .?
                            Czekam aż Lubrizol chart zostanie uzupełniony o dane nowych formulacji

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Ja myslę że trzeba teraz rozmawiać o emisji CO2 a nie o trwałości ....
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez Pidziek
                                trzeba teraz rozmawiać o emisji CO2 a nie o trwałości ....
                                nooo sory jak bym słyszał przedstawiciela VW :diabelski_usmiech ... najpierw niech niemieckie huty przestaną truć (są największymi trucicielami w Europie i niech przestaną pouczać Polaków i straszyć polskie huty sankcjami) ... a zamiast tego skupią się na trwałości i jakości produkowanych silników bo jak wiadomo VW (i ogólnie niemieckie zakłady - Bosch, Siemens, VW itd...) okazał się największym oszustem i kłamcą. Już kiedyś VW "kombinował" z silnikami 1.9 TDI i usiłował obniżyć min. emisję spalin przez wprowadzenie do specyfikacji olejów o niskiej lepkości - 0W30 ... jak wiadomo nie udało się i 1,9 TDI zakończył swój żywot - właśnie z powodu tego, że nie był w stanie spełniać wyśrubowanych norm emisji spalin wg. dyktatury UE ... :ble
                                Ja proponuję skupić się jednak na ochronie silnika, bo to jest główna rola oleju a nie martwić się o robaczki i motylki... :hi:

                                Lanie 0W20 do silników które są nie przystosowane do takiej lepkości - tylko na własną odpowiedzialność. :bajer
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • cytrynowiec
                                  L&K
                                  • 2015
                                  • 1056
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  W związku z co2 w motoryzacji - może to truizm, ale wszystko idzie w kierunku użytkowania a nie posiadania auta, bo zachęcają do tego formy finansowania takie jak leasing, długoterminowy wynajem czy inne, choć wszystko sprowadza się do jednego - ważne aby do ok. 4-5 lat nic się nie działo z autem a potem niech się martwi następny właściciel bo pierwszemu inwestycja się opłacała, między innymi z powodu przeglądów systemu LL i tak też jest wymieniany olej - liczą się niskie koszty.
                                  Nie widzę problemu odnośnie lepkości 0w20 czy nawet niższej w silnikach do tego przystosowanych, warunek cały czas ten sam - częstsza zmiana niż wskazują to systemy LL. Analizy UOA pokazują jak jest w realu w wielu markach olejowych z zastosowaniem wielu nawet najlepszych filtrów.

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez cytrynowiec
                                    Nie widzę problemu odnośnie lepkości 0w20 czy nawet niższej w silnikach do tego przystosowanych
                                    właśnie - w silnikach do TEJ LEPKOŚCI przystosowanych.

                                    Zamieszczone przez cytrynowiec
                                    Analizy UOA pokazują jak jest w realu w wielu markach olejowych z zastosowaniem wielu nawet najlepszych filtrów.
                                    dokładnie - koncerny olejowe/sprzedawcy obiecują "cuda niewidy i wianki na wodzie" ... olej za "ciężką" kasę a po 15 tys km nie trzyma parametrów ...i Chyba każdy wie, że w takich przypadkach należy kierować się zdrowym rozsądkiem.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • vesatis
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 119
                                      • Fiat
                                      • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                                      i oby nam tego rozsądku nie zabrakło, ale też i żeby nie zabrakło uczciwych producentów, którzy sprzedają to, co jest napisane na etykiecie bez kłamstwa, półprawdy czy nawet ordynarnego oszustwa

                                      przy okazji, za chwilę na stół wjedzie pacjent: nówka sztuka Corsa E silnik Ecotec 1.4 XEJ, wg instrukcji powinno się zalać Dexos 2 (ale tylko w EU), inne kraje mają inne normy, Dexosy 2 to zwykle jakieś eko-oleje z C3 o niskim TBN (poniżej 8 ), niewielką lepkością kinematyczną (160-170), najczęściej 5W30, parametry tych olejów wyglądają dość mizernie w porównaniu z innymi. Z 0W40 tylko łże syntetyk zielony Mobil1 i ew Castrol Edge. Auto będzie jeździć na krótkich dystansach po mieście i od wielkiego dzwonu w trasę 100km.

                                      Ktoś mógłby coś doradzić? 2 lata musze jeździć na tym Dexosie ze wzgl. na gwarancję, pytanie tylko na jakim. Oryginał GM Dexos 2 to HC.

                                      Komentarz

                                      • cytrynowiec
                                        L&K
                                        • 2015
                                        • 1056
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Ale z tego M1 0w40 ESP bardzo dobry olej jest! http://www.oil-club.ru/forum/topic/8302-8302/
                                        W swojej klasie wybitny, a że baza HC, to co z tego? Jazda miejska to ciężkie warunki, więc jak zależy na aucie, to trzeba częściej zmieniać, a do tego płukanka jak chce się mieć pewność czystości po niby niskim TBN, bo taki niski to on nie jest. Oprócz tego zawsze można dodać to czy tamto do oleju i zwiększyć TBN do 10-11.

                                        Komentarz

                                        • vesatis
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 119
                                          • Fiat
                                          • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                                          Zamieszczone przez cytrynowiec
                                          W swojej klasie wybitny, a że baza HC, to co z tego?
                                          A to z tego, że M1 robi nast w bambuko, zamiast napisać na etykiecie, że to "HC Synthese" jak w Niemczech, to żeni nam fullsyntetyk. Nie lubię oszustów po prostu, nawet jeśli - jak tutaj - wszystko jest zgodnie z prawem.



                                          Przy okazji kamyczek do ogródka VW: jak powinna wyglądać dostępność list aprobat olejowych, żadnej tajemnicy, żadnych erwinów wszystko jasno i łatwo. Problem w tym, że większości znanych nam olejów, wykazujących dane normy na listach aprobat nie ma. W VW jest to samo. Gdzie Penrite, Specol czy Millers?

                                          Komentarz

                                          • cytrynowiec
                                            L&K
                                            • 2015
                                            • 1056
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            No ale jeżeli na rynku niemieckim jest ok. to kup z Niemiec :wink: Prawdziwe syntetyki odchodzą, a w najnowszej technologii króluje HC i GTL, które zapewniają równie dobre parametry. W tym przypadku masz bazę HC ale dodatki są z PAO i Estrów. Idąc takim tokiem rozumowania nie zalałbym do aut 99% olejów bo mają napis "syntetic", a są hydrokrakiem.

                                            EDIT: To wskaż mi w liście Dexos2 - ile jest prawdziwych syntetyków.

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              vesatis: nie ma olejów w 100% syntetycznych na bazie PAO.
                                              Po prostu nie ma w przemyśle motoryzacyjnym do aut osobowych w bolidach sportowych owszem ale to inne technologie.
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • vesatis
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 119
                                                • Fiat
                                                • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                vesatis: nie ma olejów w 100% syntetycznych na bazie PAO.
                                                Po prostu nie ma w przemyśle motoryzacyjnym do aut osobowych w bolidach sportowych owszem ale to inne technologie.
                                                Pidziek nie udawaj greka, wiecie dobrze o co chodzi - w Niemczech żeby napisać, że coś jest fulsyntetykiem musi mieć przynajmniej 80% syntetycznej bazy. Dlatego zielony Mobil 1 w Niemczech sprzedawany jest jako HC Synthese a u nas jako fullsyntetyk. Niezbyt uczciwe prawda? Jako klient oczekuję, że producent jasno napisze co jest w opakowaniu, a nie będzie mnie mamił tanimi sztuczkami. Nie mam nic przeciwko olejom HC, ale chcę wiedzieć, który jest który. Jak już zabierasz głos to daj jakiś typ na olej z dexos2, w twoim sklepie można kupić choćby Millers EE opisany jako dexos2, ale na liście producenta go nie ma. To samo Fuchsa i Specola.

                                                Cytrynowiec nie mam żadnego pojęcia o większości olejów z tej listy, stąd moje pytanie. Pobieżne porównanie parametrów z kart wskazuje, że oleje z dexos2 są średnie i dlatego pytam. Niestety nie znam rosyjskiego i bukw żeby coś wyczytać z oilclub.ru (szkoda, że nie ma czegoś w tym guście u nas, siedziałbym tam 24h :P )

                                                Komentarz

                                                • mmor
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 166
                                                  • Fabia (6Y2)
                                                  • CBZB 1.2 TSI 105 KM



                                                  A za 20 lat będą pisać na forach, że 0w20 to galareta. Amerykańscy naukowcy powinny udowodnić, że klimat się oziębia, bo oleje coraz rzadsze.

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    Pidziek nie udawaj greka, wiecie dobrze o co chodzi - w Niemczech żeby napisać, że coś jest fulsyntetykiem musi mieć przynajmniej 80% syntetycznej bazy.
                                                    Wierzysz w to że jest 80% PAO ? :-)
                                                    W Wielu produktach jest , co do aprobat i to czy ktoś za to zapłacił czy nie to pytanie do importera czy producenta.

                                                    Za 20 lat nie będzie się olejów wymieniać silnik bedzie czescią zamienną
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...