No i po co 40 jak 30-tka zapewnia większy przepływ i ochronę w czasie katowania przy tej konstrukcji.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Witam serdecznie. Dziś do swojej Renaty wlałem Specola 5W-40 + AtomEX 2esters + revitalizant i muszę przyznać, że jak na pierwsze wrażenia, to są jak najbardziej ok Silniczek pracuje cichutko i miękko oraz mam wrażenie super lekkiego biegu, jak się toczę na biegu, to autko wręcz płynie.
Na następną wymianę poleci 0W-40 Specola + również AtomEX lub AR 9100Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26No i po co 40 jak 30-tka zapewnia większy przepływ i ochronę w czasie katowania przy tej konstrukcji.
Czasy lepiku skończyły się już jakiś czas temu.
VW globalnie przechodzi na 0W30 bo
W testach wewnętrznych okazało się ze nawet w skrajnie wysokich temperaturach olej W30 zapewnia lepszą całkowitą ochronę niż fullsapsy W40.
Jak ktoś nie ufa można do tej wody dodać modyfikatory tarcia (byle nie Mo)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26No i po co 40 jak 30-tka zapewnia większy przepływ i ochronę w czasie katowania przy tej konstrukcji.
ale zależy mi na tym żeby auto jeździło na dobrym oleju i np cena za tego Penrite była dla mnie do całkiem ok, bo 6l wychodziło ok 300zł.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Tu nie ma co porównywać jeden to ester drugi tylko z hasełkami.
Jak jest dzisiaj? Chyba nie chce wiedzieć.
Ps. Żeby nie było Race Pro nawet pod logiem F. to nie olej to ambrozja :diabelski_usmiech
[ Dodano: Wto 06 Wrz, 16 18:57 ]
Zamieszczone przez cytrynowiecSzkoda, że mało kto podaje MRV bo się można mocno zdziwić jak to jest w praktyce, że niby tylko lepkość i nic więcej. Jak nie ma, to CCS coś już daje do myślenia, więc może warto np. porównać tego Millersa i Fuchsa jako rasowe syntetyki pod tym względem.....i co? :wink:
[ Dodano: Wto 06 Wrz, 16 20:17 ]
Zamieszczone przez pedrosZamieszczone przez Sebastian_M26Tu nie ma co porównywać jeden to ester drugi tylko z hasełkami.
Jak jest dzisiaj? Chyba nie chce wiedzieć.
Ps. Żeby nie było Race Pro nawet pod logiem F. to nie olej to ambrozja :diabelski_usmiech
[ Dodano: Wto 06 Wrz, 16 18:57 ]
Zamieszczone przez cytrynowiecSzkoda, że mało kto podaje MRV bo się można mocno zdziwić jak to jest w praktyce, że niby tylko lepkość i nic więcej. Jak nie ma, to CCS coś już daje do myślenia, więc może warto np. porównać tego Millersa i Fuchsa jako rasowe syntetyki pod tym względem.....i co? :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mmorPrzechodzi na 0w20, z hths ok 2,9 (norma 508),
0w40 oczywiście ze lepiszxzem nie jest ponieważ już owe zero przed W przesuwa widełki (rozpiętość ) lepkości w dół.
Ta 40tka będzie miała inne wartości w 0w40 a zupełnie większe przy 10W40 dlatego 0w40 będzie bdb wyborem w opozycji do 5W40 które generalnie statystycznie są gorsze (jest parę wyjątków jak LM.Specol i oczywiście Millersem NT i Fuchs racecpro )
Wracając do normy 508.00 ślepo dającej do Fuel Save (low emission) ma ona być kompatybilna w dół czyli zgodna 504 507 ..... ?
To jak to jest HTHS został zabity w imię ekologii bo ew konsekwencje poniesie kolejny właścicielauta?
W sumie dobry pomysł gdyz auto z salonu zalane energooszczędnym olejem potem i tak większość serwisów będzie pakowala 504 507 (kryterium cena). Może mylę się.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosWracając do normy 508.00 ślepo dającej do Fuel Save (low emission) ma ona być kompatybilna w dół czyli zgodna 504 507 ..... ?
"VW na zalanie serwisowe dopuszcza zastosowanie alternatywnego oleju o normach VW 504.00 / 507.00.
I faktycznie, jak na razie Volkswagen potwierdza, że w miejsce VW 508.00 / 509.00 można stosować alternatywnie oleje VW 504.00 / 507.00.
W obydwu przypadkach przebiegi pomiędzy wymianami są identyczne: 30.000 km lub 2 lata."PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Abstrahując od wyższości oleju jednego nad drugim jesteśmy świadkami ewolucji w powstawaniu finezyjnych smarowideł
Czy to VW 508 509 czy MB 229.52 czy LL 14 dla BMW widać pęd ograniczania emisyjnosci poprzez niższe spalanie. W skali makro oszczędność kilku procent paliwa to konkretna mierzalna wartość.
Jak natomiast ten trend będzie miał wpływ na trwałość. .?
Czekam aż Lubrizol chart zostanie uzupełniony o dane nowych formulacji
Komentarz
-
-
Ja myslę że trzeba teraz rozmawiać o emisji CO2 a nie o trwałości ....Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziektrzeba teraz rozmawiać o emisji CO2 a nie o trwałości ....
Ja proponuję skupić się jednak na ochronie silnika, bo to jest główna rola oleju a nie martwić się o robaczki i motylki... :hi:
Lanie 0W20 do silników które są nie przystosowane do takiej lepkości - tylko na własną odpowiedzialność. :bajerPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
W związku z co2 w motoryzacji - może to truizm, ale wszystko idzie w kierunku użytkowania a nie posiadania auta, bo zachęcają do tego formy finansowania takie jak leasing, długoterminowy wynajem czy inne, choć wszystko sprowadza się do jednego - ważne aby do ok. 4-5 lat nic się nie działo z autem a potem niech się martwi następny właściciel bo pierwszemu inwestycja się opłacała, między innymi z powodu przeglądów systemu LL i tak też jest wymieniany olej - liczą się niskie koszty.
Nie widzę problemu odnośnie lepkości 0w20 czy nawet niższej w silnikach do tego przystosowanych, warunek cały czas ten sam - częstsza zmiana niż wskazują to systemy LL. Analizy UOA pokazują jak jest w realu w wielu markach olejowych z zastosowaniem wielu nawet najlepszych filtrów.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecNie widzę problemu odnośnie lepkości 0w20 czy nawet niższej w silnikach do tego przystosowanych
Zamieszczone przez cytrynowiecAnalizy UOA pokazują jak jest w realu w wielu markach olejowych z zastosowaniem wielu nawet najlepszych filtrów.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
i oby nam tego rozsądku nie zabrakło, ale też i żeby nie zabrakło uczciwych producentów, którzy sprzedają to, co jest napisane na etykiecie bez kłamstwa, półprawdy czy nawet ordynarnego oszustwa
przy okazji, za chwilę na stół wjedzie pacjent: nówka sztuka Corsa E silnik Ecotec 1.4 XEJ, wg instrukcji powinno się zalać Dexos 2 (ale tylko w EU), inne kraje mają inne normy, Dexosy 2 to zwykle jakieś eko-oleje z C3 o niskim TBN (poniżej 8 ), niewielką lepkością kinematyczną (160-170), najczęściej 5W30, parametry tych olejów wyglądają dość mizernie w porównaniu z innymi. Z 0W40 tylko łże syntetyk zielony Mobil1 i ew Castrol Edge. Auto będzie jeździć na krótkich dystansach po mieście i od wielkiego dzwonu w trasę 100km.
Ktoś mógłby coś doradzić? 2 lata musze jeździć na tym Dexosie ze wzgl. na gwarancję, pytanie tylko na jakim. Oryginał GM Dexos 2 to HC.
Komentarz
-
-
Ale z tego M1 0w40 ESP bardzo dobry olej jest! http://www.oil-club.ru/forum/topic/8302-8302/
W swojej klasie wybitny, a że baza HC, to co z tego? Jazda miejska to ciężkie warunki, więc jak zależy na aucie, to trzeba częściej zmieniać, a do tego płukanka jak chce się mieć pewność czystości po niby niskim TBN, bo taki niski to on nie jest. Oprócz tego zawsze można dodać to czy tamto do oleju i zwiększyć TBN do 10-11.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecW swojej klasie wybitny, a że baza HC, to co z tego?
Przy okazji kamyczek do ogródka VW: jak powinna wyglądać dostępność list aprobat olejowych, żadnej tajemnicy, żadnych erwinów wszystko jasno i łatwo. Problem w tym, że większości znanych nam olejów, wykazujących dane normy na listach aprobat nie ma. W VW jest to samo. Gdzie Penrite, Specol czy Millers?
Komentarz
-
-
No ale jeżeli na rynku niemieckim jest ok. to kup z Niemiec :wink: Prawdziwe syntetyki odchodzą, a w najnowszej technologii króluje HC i GTL, które zapewniają równie dobre parametry. W tym przypadku masz bazę HC ale dodatki są z PAO i Estrów. Idąc takim tokiem rozumowania nie zalałbym do aut 99% olejów bo mają napis "syntetic", a są hydrokrakiem.
EDIT: To wskaż mi w liście Dexos2 - ile jest prawdziwych syntetyków.
Komentarz
-
-
vesatis: nie ma olejów w 100% syntetycznych na bazie PAO.
Po prostu nie ma w przemyśle motoryzacyjnym do aut osobowych w bolidach sportowych owszem ale to inne technologie.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziekvesatis: nie ma olejów w 100% syntetycznych na bazie PAO.
Po prostu nie ma w przemyśle motoryzacyjnym do aut osobowych w bolidach sportowych owszem ale to inne technologie.
Cytrynowiec nie mam żadnego pojęcia o większości olejów z tej listy, stąd moje pytanie. Pobieżne porównanie parametrów z kart wskazuje, że oleje z dexos2 są średnie i dlatego pytam. Niestety nie znam rosyjskiego i bukw żeby coś wyczytać z oilclub.ru (szkoda, że nie ma czegoś w tym guście u nas, siedziałbym tam 24h :P )
Komentarz
-
-
Pidziek nie udawaj greka, wiecie dobrze o co chodzi - w Niemczech żeby napisać, że coś jest fulsyntetykiem musi mieć przynajmniej 80% syntetycznej bazy.
W Wielu produktach jest , co do aprobat i to czy ktoś za to zapłacił czy nie to pytanie do importera czy producenta.
Za 20 lat nie będzie się olejów wymieniać silnik bedzie czescią zamiennąProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz