Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rOBERTO795
    RS
    • 2009
    • 3465
    • Octavia III (5E3)
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

    Haha .. zaszedłeś chyba za daleko.. bo odpytujesz już producentów baz olejowych

    0W16 już trzymałem w łapie (Venol)

    Czym wg was różni się silnik przystosowany do niższych lepkości (XW20) od normalnego co akceptuje xW40?

    ciensze kanały olejowe?
    inna konstrukcja pompy oleju?
    utwardzone materiały węzłów tarcia?
    ultraszerokie panewki ?
    jakies różnice muszą być żeby rekompensować obniżony HTHS?
    Spytaj ekologów .
    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

    Komentarz

    • mmor
      Ambiente
      • 2014
      • 166
      • Fabia (6Y2)
      • CBZB 1.2 TSI 105 KM

      Nie wysmiewajcie sie z lepszej ochrony przeciwzuzyciowej przepracowanego oleju, bo to prawda.


      Wymiana oleju co 5 tys. km w cywilnych samochodach bardziej szkodzi niz pomaga i nie mam na mysli tylko srodowiska i portfela. Poszukajcie analiz na BITOG robionych kilka razy z tego samego oleju - przyrost Fe spada.
      Ja nigdy nie wymialem zbyt wczesnie oleju, zwlaszcza przy docieraniu, silniki zyleta. Wymienialem ostatnio lancuch w 1.2 TSI, bo zaczal terkotac, w porownaniu z nowym zero rozciagniecia, winny byl wadliwy napinacz. Silnik w srodku jak nowy a nie ma lekko, olej wymiany co 15 tys.

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        W japońskich i nie tylko silnikach motocyklowych olej wymienia się co max 6tys km lub co sezon co często wychodzi mniej km, a często tam jest Silkolene Pro, 300V i inne topowe. Czyżby japońce nie wiedzieli, że częsta wymiana szkodzi?
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • leonn
          RS
          • 2011
          • 2728
          • BSE 1.6 MPI 102 KM


          Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
          Rację mają wszyscy koledzy, preferujący 0Wxx przed 5Wxx - koniec, kropka. Do mojego Ravenola 5W40 VST, który zresztą okazał się przeciętnym olejem, po 3000 km od wymiany wlałem AR 9100 i zaraz zrobiłem 500 km trasy. Praca silnika poprawiła się, silnik "złagodniał", "wygładził" się i wyciszył ale już w drodze powrotnej wszystko wróciło do normy i już obecności dodatku nie słyszę to tak a propos wrażeń słuchowych po AR. Myślę też, że jego obecność nie zmienia temperatury oleju, a jeśli już to marginalnie.

          Następny olej to 0W40 502.00 i najlepiej MB 229.5 bez żadnych dodatków w opcji całorocznej.
          mp.jpg

          Tak apropo temperatury i dodatków, może przypomne, że mam 0W40 + LM MotorProtect, miałem rożne kombinacje 0W40 i różnych dodatków, ale nigdy nie zauważyłem w nich różnicy temperatur oleju podczas jazdy np. nonstop autostradą 1.6 Mpi.

          Co zauważyłem po zastosowaniu LM Motor Protrct to to, że olej podczas ciągłej jazdy autostradą np do Chorwacji w temp zew +30- 35C osiąga on mniejszą temp o 2- 6C niż na czystym 0W40,, czy nawet z Cerateciem, czy z Visco stabil.

          Zauważyłem też że np przy długim podjeżdzie pod górę autostradą olej mniej się nagrzewa, ale i szybciej się schładza, np podczas zjazdu z góry, czy postoju w korku na bramkach, czy parkingu.

          Miałem już nie posyłać do Blackstone oliwy, ale tak bardzo mnie ciekawi co MotorProtect zostawi w silniku, że na jesień leci do jankesów.
          Minus to cena i brak dostępności w PL.








          Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis
          Nie wysmiewajcie sie z lepszej ochrony przeciwzuzyciowej przepracowanego oleju, bo to prawda.


          Wymiana oleju co 5 tys. km w cywilnych samochodach bardziej szkodzi niz pomaga i nie mam na mysli tylko srodowiska i portfela. Poszukajcie analiz na BITOG robionych kilka razy z tego samego oleju - przyrost Fe spada..
          Starocie..

          Hehehe...

          A coś aktualnego z 2017 roku znajdziesz? Np z 5W30?

          Bo akurat 5-6tys na dzisiejsze 5W30 to max co może ta oliwa wytrzymać i kanał

          No ale Ty mażesz oczywiście zmieniac co 50tys jak już się zatrze... tzn "dotrze"

          Komentarz

          • mmor
            Ambiente
            • 2014
            • 166
            • Fabia (6Y2)
            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

            Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis


            Bo akurat 5-6tys na dzisiejsze 5W30 to max co może ta oliwa wytrzymać i kanał

            Wnosisz po zapachu wyglądzie czy na słuch?
            Co ma wspólnego lepkość oleju z czasem jego "przydatności"?

            Tutaj koleś robił analizę statystyczną pomiarów z BITOG dla jednego silnika, krzywe lekko opadają, na pewno się nie wznoszą.
            Nie chcę nikogo namawiać do wymian do 30 tys., ale wymiana co 5 tys. w pierdziawce toczącej się po drogach publicznych (nawet 300 konnej) może nie być zbyt dobre dla silnika i dla zdrowia psychicznego (ociera się o natręctwo).

            Motocykle to inne silniki, inne oleje, to jest forum samochodowe.

            Komentarz

            • koka
              Rider
              • 2015
              • 321
              • Seat

              Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
              Tak apropo temperatury i dodatków, może przypomne, że mam 0W40 + LM MotorProtect,..
              a tak w ogóle to jak ten Meguin się spisuje w opcji całorocznej ? bierze coś ? - no bo lato i autostrady jak praca silnika ? do BSE wchodzi chyba 4,5 l oleju - wlałeś całą butelkę Motora Protecta ? (ja mam tylko 3,2 l stąd każdy dodatek działający na temperaturę oleju jest dla mnie interesujący) no i w końcu czy są jeszcze jakieś powody do radości z posiadania w oleju LM Motor Protect oprócz temperatury oleju ? no i lepszego samopoczucia, rzecz jasna analiza wskazana ...
              a prawda, miałeś jeszcze Gear Protect ... "zapodałeś" go ?
              Ostatnio edytowany przez koka; 38304.
              Leon 1.6 16V 105 KM

              Komentarz

              • cytrynowiec
                L&K
                • 2015
                • 1056
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis

                Wnosisz po zapachu wyglądzie czy na słuch?
                To mówisz że jak na zimnym po ok. 10 kkm przebiegu miałem klepanie popychaczy to było ok?

                Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis
                Co ma wspólnego lepkość oleju z czasem jego "przydatności"?
                Nic pod warunkiem że olej spełnia normy założone przez producenta.

                Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis
                https://www.ford-trucks.com/forums/9...0-miles-6.html
                Tutaj koleś robił analizę statystyczną pomiarów z BITOG dla jednego silnika, krzywe lekko opadają, na pewno się nie wznoszą.
                Nie chcę nikogo namawiać do wymian do 30 tys., ale wymiana co 5 tys. w pierdziawce toczącej się po drogach publicznych (nawet 300 konnej) może nie być zbyt dobre dla silnika i dla zdrowia psychicznego (ociera się o natręctwo).
                I mówisz,że nic do tego nie mają warunki w jakich ta pierdziawka się toczy ani czas w jakim dany przebieg następuje?


                Aha, trochę info z interwału jaki się kończy czyli 10 kkm na Eurolu FS 0w30+AR9100/9200. Trasa głównie autostradowa ok. 1 kkm, zakres temp. +30-34C w obydwie strony. Głównie jazda na temp.150 - ale czasami jak to bywa przy większych aglomeracjach częstsze hamowania i potem szybkie dążenie do wyrównania zadanej prędkości. Generalnie na maxidocie max 107C w jedną stronę przy takich akcjach a z powrotem już bardziej stabilna jazda na bardzo długich odcinkach i nie wzruszone 106C.
                Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                Komentarz

                • koka
                  Rider
                  • 2015
                  • 321
                  • Seat

                  Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                  ... a jak Ci pasuje Specol to nic nie stoi na przeszkodzie mają też 0w40.
                  ACEA: A5/B5 ale z drugiej strony VW 502.00/503.00

                  Leon 1.6 16V 105 KM

                  Komentarz

                  • leonn
                    RS
                    • 2011
                    • 2728
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis
                    Wnosisz po zapachu wyglądzie czy na słuch?
                    Tylko analiza Lab, jest ich mase w tym temacie.
                    Ja jestem głuchy i ślepy



                    Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis
                    Co ma wspólnego lepkość oleju z czasem jego "przydatności"?
                    Sorry... ale jeśli Ty zadajesz takie pytania to nie masz pojęcia o czym w tych tematach olejowych jest mowa.










                    Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                    a tak w ogóle to jak ten Meguin się spisuje w opcji całorocznej ? bierze coś ? - no bo lato i autostrady jak praca silnika ? do BSE wchodzi chyba 4,5 l oleju - wlałeś całą butelkę Motora Protecta ? (ja mam tylko 3,2 l stąd każdy dodatek działający na temperaturę oleju jest dla mnie interesujący) no i w końcu czy są jeszcze jakieś powody do radości z posiadania w oleju LM Motor Protect oprócz temperatury oleju ? no i lepszego samopoczucia, rzecz jasna analiza wskazana ...
                    a prawda, miałeś jeszcze Gear Protect ... "zapodałeś" go ?
                    Oliwa rewelacja, bardzo dobra i na lato i na zime, olej o parametrach identycznych jak Synthoil na bazie PAO nie może być zły.
                    Silnik chodzi cicho i „miękko”, czy w zimie, czy w lecie zimne starty nie zauważam różnic zero stuków , puków, klekotania, czy tym podobnych odgłosów, powyżej 3500obr na autostradzie fajnie mruczy.

                    Po 11tys(w tym 7tras 1300km) od wymiany widzę że ze 200-300ml trzeba dolać do max, czyli standard jak na mojego BSE.
                    Tak wlałem całą butelkę Motorprotecta, wlałem najpierw 4L oleju potem MP i uzupełniłem stan olejem do max.

                    Dodatki przeciwzużyciowe mają ograniczyć zużycie silnika zobaczymy, czy jest to dodatek lepszy niż Ceratec.

                    Niestety jeszcze nie zmieniłem oleju w skrzyni, więc Gear Protect czeka.

                    Jak szukasz b.dobrego 0W40 to już zalazłeś

                    Ostatnio edytowany przez leonn; 17008.

                    Komentarz

                    • koka
                      Rider
                      • 2015
                      • 321
                      • Seat

                      Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                      Jak szukasz b.dobrego 0W40 to już zalazłeś
                      ano, znalazłem pójdzie pewnie na zimę, solo albo z AR9100, bo jeszcze jedna dawka mi została ...

                      Leon 1.6 16V 105 KM

                      Komentarz

                      • leonn
                        RS
                        • 2011
                        • 2728
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                        albo z AR9100, bo jeszcze jedna dawka mi została ...
                        To tego AR wlej do skrzyni albo gdzieś inndziej (może zawiasy posmaruj), a MP możemy wziąść ma 1/2, bo noszę się z zakupem na zimę

                        Komentarz

                        • cytrynowiec
                          L&K
                          • 2015
                          • 1056
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

                          ACEA: A5/B5 ale z drugiej strony VW 502.00/503.00
                          Ach ten Specol....

                          Od siebie dorzucam: http://www.oil-club.ru/forum/topic/21994-21994/

                          Komentarz

                          • koka
                            Rider
                            • 2015
                            • 321
                            • Seat

                            Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                            To tego AR wlej do skrzyni albo gdzieś inndziej (może zawiasy posmaruj), a MP możemy wziąść ma 1/2, bo noszę się z zakupem na zimę
                            W skrzyni jest LM GP (z marnym skutkiem) więc mieszać nie będę ... AR9100 jest na pewno bezpiecznym dodatkiem (zresztą potwierdzają to analizy) ale polecam go do olejów niskopopiołowych, głównie w celu poprawy czystości silnika - niespecjalnie widzę sens stosowania go w olejach full saps. Tak w ogóle to jestem coraz bardziej sceptyczny w kwestii stosowania dodatków do olejów silnikowych i przekładniowych. W zw. z takim podejściem ograniczę się do stosowania oliw w pierwotnej postaci, starając się znaleźć "złoty środek", gdzie cena nie będzie podstawowym kryterium wyboru (ale bez przesady). Jedynym dodatkiem, który okresowo będzie się pojawiał w silniku, to AR2300. Swoją drogą, to 1/2 flaszki LM MP dla ciebie to za mało, dla mnie może od biedy by starczyło - ale pójdzie Meguin 0w40 w czystej postaci. Jedno już wiem na pewno - póki co mój silnik najlepiej dogaduje się z SAE 0W40 i w tej lepkości (tylko full saps) chcę się poruszać, bez potrzeby stosowania różnej maści "dopalaczy", "witamin", etc.

                            Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                            może być, ale papierowo (np. NOACK, CCS) znalazłoby się coś lepszego - np. Ravenol SSL ?
                            Leon 1.6 16V 105 KM

                            Komentarz

                            • koka
                              Rider
                              • 2015
                              • 321
                              • Seat

                              Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                              ...Tak wlałem całą butelkę Motorprotecta, wlałem najpierw 4L oleju potem MP i uzupełniłem stan olejem do max.

                              Dodatki przeciwzużyciowe mają ograniczyć zużycie silnika zobaczymy, czy jest to dodatek lepszy niż Ceratec.
                              takie sobie dywagacje kolegów z forum Toyoty na temat LM MP (może już znasz) :



                              Leon 1.6 16V 105 KM

                              Komentarz

                              • wojtaszekm
                                Drive
                                • 2014
                                • 86
                                • Volkswagen

                                oświećcie mnie - który parametr (parametry) decydują o zaliczeniu oleju do klasy 0w? Np. Mobil1 ESP 0w40 ma lepkość w 40 st. - 73 a w 100 st. - 13.2 i jest 0w. A taki Lazerway ll ma w 40 st - 72 a w 100 st. - 12.3 i jest sklasyfikowany jako 5w30? Czemu Mobil jest 0w? Od kiedy to 0w się zaczyna???

                                Komentarz

                                • xtremesystems
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2254
                                  • Hyundai

                                  Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

                                  W skrzyni jest LM GP (z marnym skutkiem) więc mieszać nie będę ... AR9100 jest na pewno bezpiecznym dodatkiem (zresztą potwierdzają to analizy) ale polecam go do olejów niskopopiołowych, głównie w celu poprawy czystości silnika - niespecjalnie widzę sens stosowania go w olejach full saps. Tak w ogóle to jestem coraz bardziej sceptyczny w kwestii stosowania dodatków do olejów silnikowych i przekładniowych. W zw. z takim podejściem ograniczę się do stosowania oliw w pierwotnej postaci, starając się znaleźć "złoty środek", gdzie cena nie będzie podstawowym kryterium wyboru (ale bez przesady). Jedynym dodatkiem, który okresowo będzie się pojawiał w silniku, to AR2300. Swoją drogą, to 1/2 flaszki LM MP dla ciebie to za mało, dla mnie może od biedy by starczyło - ale pójdzie Meguin 0w40 w czystej postaci. Jedno już wiem na pewno - póki co mój silnik najlepiej dogaduje się z SAE 0W40 i w tej lepkości (tylko full saps) chcę się poruszać, bez potrzeby stosowania różnej maści "dopalaczy", "witamin", etc.



                                  może być, ale papierowo (np. NOACK, CCS) znalazłoby się coś lepszego - np. Ravenol SSL ?
                                  a jaki ty masz silnik?

                                  Komentarz

                                  • koka
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 321
                                    • Seat

                                    Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                                    a jaki ty masz silnik?
                                    1.6 16V 105KM - benzyna, jakby kto nie wiedział
                                    Leon 1.6 16V 105 KM

                                    Komentarz

                                    • koka
                                      Rider
                                      • 2015
                                      • 321
                                      • Seat

                                      Ciekawostka - pamiętacie test tarcia Piotra Testera (pomijam wartość merytoryczną takich testów) Specola Golda 5W40 ? i jego tragiczny wynik ? tym razem zrobił test przepracowanego Golda 5W40 + AR9100 - a oto zaskakujący wynik tego testu :

                                      Ostatnio edytowany przez koka; 38304.
                                      Leon 1.6 16V 105 KM

                                      Komentarz

                                      • pedros
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1958
                                        • Volkswagen
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Zamieszczone przez wojtaszekm Zobacz wpis
                                        oświećcie mnie - który parametr (parametry) decydują o zaliczeniu oleju do klasy 0w? Np. Mobil1 ESP 0w40 ma lepkość w 40 st. - 73 a w 100 st. - 13.2 i jest 0w. A taki Lazerway ll ma w 40 st - 72 a w 100 st. - 12.3 i jest sklasyfikowany jako 5w30? Czemu Mobil jest 0w? Od kiedy to 0w się zaczyna???
                                        IMG_2652.JPG




                                        tabela dużo mam nadzieje wyjaśni. Lepkość w 40 stopniach to tylko punkt kalibracyjny bo dla wartości zimowych liczy się zimny pierwszy start stąd pompowalnosc i lepkość w -35 dla 0WXX I odpowiednio lepkość w -30 stopniach dla 5W jest brana pod uwagę.

                                        pomimo rozciągłości gradacji warto zwrócić uwagę na oleje 0WXX do całorocznej eksploatacji ze względu na technicznie wymuszony duży udział dobrej bazy (zazwyczaj).
                                        Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                                          Ciekawostka - pamiętacie test tarcia Piotra Testera (pomijam wartość merytoryczną takich testów) Specola Golda 5W40 ? i jego tragiczny wynik ? tym razem zrobił test przepracowanego Golda 5W40 + AR9100 - a oto zaskakujący wynik tego testu :

                                          https://www.youtube.com/watch?v=e8VPMWA8Kuc
                                          To mamy dowód na to ze olej przepracowany nabiera właściwości smarnych; )

                                          oczywiście ironizuję .... jeśli "gwóźdź" nie był hatowany dodatkowo albo podmieniony w drodze do imadla to wynik mi bardzo podoba się.

                                          ciekawe czy są juz pierwsze rzetelne raporty z zużycia silnika po powiedzmy 300 kkm pedzonych cały rekurs na AR 9K ?

                                          Komentarz

                                          • cytrynowiec
                                            L&K
                                            • 2015
                                            • 1056
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            koka faktycznie z tym noack w SSL ale...LM/Meguin juz na rowni....

                                            Komentarz

                                            • xtremesystems
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2254
                                              • Hyundai

                                              tak wylonilem kilka pretendentow. 0w40

                                              1)neste city pro 0w40 (z aprobatami wg mnie na papierze troche gorszy niz revenol ale pewniak jesli idzie o jakosc)
                                              2)ravenol ssl 0w40 (tu czytalem ze byly jakies fakapy z jakoscia - nawet paolo mial z tym doczynienia, na papierze rarytas nawet ma molibden)
                                              3)Valvoline SynPower 0W-40 (bezpieczny sredniak z aprobatami)
                                              4)meguin 0w40 (tutaj nie ma oficjalnej aprobaty 502 z tego co widze to na gwarancji srednio)

                                              co myslicie

                                              Komentarz

                                              • xtremesystems
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2254
                                                • Hyundai

                                                btw

                                                wyszlo ze castrol bardzo dobry

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  0w30 zawsze był ok mimo że tak nazywa się.

                                                  tej firmie nie idzie blendowanie 5W40 bo zlecali to w w dziwnych tanich miejscach.

                                                  Oleje BP to tez niby C. a już inna liga i inna jakość (stabilna).

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    widział "ktoś" rafinerię/zakład produkcyjny Castrola...? Przecież to tylko zachowany znak towarowy a sama była firma Castrol od dawna jest składową BP. ...a blendują 'C" tam gdzie "popadnie" - przetarg/wygrana oferta/"receptura" i jazda z blendowaniem...
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...