Wymiana oleju co 5 tys. km w cywilnych samochodach bardziej szkodzi niz pomaga i nie mam na mysli tylko srodowiska i portfela. Poszukajcie analiz na BITOG robionych kilka razy z tego samego oleju - przyrost Fe spada.
Ja nigdy nie wymialem zbyt wczesnie oleju, zwlaszcza przy docieraniu, silniki zyleta. Wymienialem ostatnio lancuch w 1.2 TSI, bo zaczal terkotac, w porownaniu z nowym zero rozciagniecia, winny byl wadliwy napinacz. Silnik w srodku jak nowy a nie ma lekko, olej wymiany co 15 tys.
W japońskich i nie tylko silnikach motocyklowych olej wymienia się co max 6tys km lub co sezon co często wychodzi mniej km, a często tam jest Silkolene Pro, 300V i inne topowe. Czyżby japońce nie wiedzieli, że częsta wymiana szkodzi?
Rację mają wszyscy koledzy, preferujący 0Wxx przed 5Wxx - koniec, kropka. Do mojego Ravenola 5W40 VST, który zresztą okazał się przeciętnym olejem, po 3000 km od wymiany wlałem AR 9100 i zaraz zrobiłem 500 km trasy. Praca silnika poprawiła się, silnik "złagodniał", "wygładził" się i wyciszył ale już w drodze powrotnej wszystko wróciło do normy i już obecności dodatku nie słyszę to tak a propos wrażeń słuchowych po AR. Myślę też, że jego obecność nie zmienia temperatury oleju, a jeśli już to marginalnie.
Następny olej to 0W40 502.00 i najlepiej MB 229.5 bez żadnych dodatków w opcji całorocznej.
Tak apropo temperatury i dodatków, może przypomne, że mam 0W40 + LM MotorProtect, miałem rożne kombinacje 0W40 i różnych dodatków, ale nigdy nie zauważyłem w nich różnicy temperatur oleju podczas jazdy np. nonstop autostradą 1.6 Mpi.
Co zauważyłem po zastosowaniu LM Motor Protrct to to, że olej podczas ciągłej jazdy autostradą np do Chorwacji w temp zew +30- 35C osiąga on mniejszą temp o 2- 6C niż na czystym 0W40,, czy nawet z Cerateciem, czy z Visco stabil.
Zauważyłem też że np przy długim podjeżdzie pod górę autostradą olej mniej się nagrzewa, ale i szybciej się schładza, np podczas zjazdu z góry, czy postoju w korku na bramkach, czy parkingu.
Miałem już nie posyłać do Blackstone oliwy, ale tak bardzo mnie ciekawi co MotorProtect zostawi w silniku, że na jesień leci do jankesów.
Minus to cena i brak dostępności w PL.
Wymiana oleju co 5 tys. km w cywilnych samochodach bardziej szkodzi niz pomaga i nie mam na mysli tylko srodowiska i portfela. Poszukajcie analiz na BITOG robionych kilka razy z tego samego oleju - przyrost Fe spada..
Starocie..
Hehehe...
A coś aktualnego z 2017 roku znajdziesz? Np z 5W30?
Bo akurat 5-6tys na dzisiejsze 5W30 to max co może ta oliwa wytrzymać i kanał
No ale Ty mażesz oczywiście zmieniac co 50tys jak już się zatrze... tzn "dotrze"
Tutaj koleś robił analizę statystyczną pomiarów z BITOG dla jednego silnika, krzywe lekko opadają, na pewno się nie wznoszą.
Nie chcę nikogo namawiać do wymian do 30 tys., ale wymiana co 5 tys. w pierdziawce toczącej się po drogach publicznych (nawet 300 konnej) może nie być zbyt dobre dla silnika i dla zdrowia psychicznego (ociera się o natręctwo).
Motocykle to inne silniki, inne oleje, to jest forum samochodowe.
Tak apropo temperatury i dodatków, może przypomne, że mam 0W40 + LM MotorProtect,..
a tak w ogóle to jak ten Meguin się spisuje w opcji całorocznej ? bierze coś ? - no bo lato i autostrady jak praca silnika ? do BSE wchodzi chyba 4,5 l oleju - wlałeś całą butelkę Motora Protecta ? (ja mam tylko 3,2 l stąd każdy dodatek działający na temperaturę oleju jest dla mnie interesujący) no i w końcu czy są jeszcze jakieś powody do radości z posiadania w oleju LM Motor Protect oprócz temperatury oleju ? no i lepszego samopoczucia, rzecz jasna analiza wskazana ...
a prawda, miałeś jeszcze Gear Protect ... "zapodałeś" go ?
https://www.ford-trucks.com/forums/9...0-miles-6.html
Tutaj koleś robił analizę statystyczną pomiarów z BITOG dla jednego silnika, krzywe lekko opadają, na pewno się nie wznoszą.
Nie chcę nikogo namawiać do wymian do 30 tys., ale wymiana co 5 tys. w pierdziawce toczącej się po drogach publicznych (nawet 300 konnej) może nie być zbyt dobre dla silnika i dla zdrowia psychicznego (ociera się o natręctwo).
I mówisz,że nic do tego nie mają warunki w jakich ta pierdziawka się toczy ani czas w jakim dany przebieg następuje?
Aha, trochę info z interwału jaki się kończy czyli 10 kkm na Eurolu FS 0w30+AR9100/9200. Trasa głównie autostradowa ok. 1 kkm, zakres temp. +30-34C w obydwie strony. Głównie jazda na temp.150 - ale czasami jak to bywa przy większych aglomeracjach częstsze hamowania i potem szybkie dążenie do wyrównania zadanej prędkości. Generalnie na maxidocie max 107C w jedną stronę przy takich akcjach a z powrotem już bardziej stabilna jazda na bardzo długich odcinkach i nie wzruszone 106C.
a tak w ogóle to jak ten Meguin się spisuje w opcji całorocznej ? bierze coś ? - no bo lato i autostrady jak praca silnika ? do BSE wchodzi chyba 4,5 l oleju - wlałeś całą butelkę Motora Protecta ? (ja mam tylko 3,2 l stąd każdy dodatek działający na temperaturę oleju jest dla mnie interesujący) no i w końcu czy są jeszcze jakieś powody do radości z posiadania w oleju LM Motor Protect oprócz temperatury oleju ? no i lepszego samopoczucia, rzecz jasna analiza wskazana ...
a prawda, miałeś jeszcze Gear Protect ... "zapodałeś" go ?
Oliwa rewelacja, bardzo dobra i na lato i na zime, olej o parametrach identycznych jak Synthoil na bazie PAO nie może być zły.
Silnik chodzi cicho i „miękko”, czy w zimie, czy w lecie zimne starty nie zauważam różnic zero stuków , puków, klekotania, czy tym podobnych odgłosów, powyżej 3500obr na autostradzie fajnie mruczy.
Po 11tys(w tym 7tras 1300km) od wymiany widzę że ze 200-300ml trzeba dolać do max, czyli standard jak na mojego BSE.
Tak wlałem całą butelkę Motorprotecta, wlałem najpierw 4L oleju potem MP i uzupełniłem stan olejem do max.
Dodatki przeciwzużyciowe mają ograniczyć zużycie silnika zobaczymy, czy jest to dodatek lepszy niż Ceratec.
Niestety jeszcze nie zmieniłem oleju w skrzyni, więc Gear Protect czeka.
To tego AR wlej do skrzyni albo gdzieś inndziej (może zawiasy posmaruj), a MP możemy wziąść ma 1/2, bo noszę się z zakupem na zimę
W skrzyni jest LM GP (z marnym skutkiem) więc mieszać nie będę ... AR9100 jest na pewno bezpiecznym dodatkiem (zresztą potwierdzają to analizy) ale polecam go do olejów niskopopiołowych, głównie w celu poprawy czystości silnika - niespecjalnie widzę sens stosowania go w olejach full saps. Tak w ogóle to jestem coraz bardziej sceptyczny w kwestii stosowania dodatków do olejów silnikowych i przekładniowych. W zw. z takim podejściem ograniczę się do stosowania oliw w pierwotnej postaci, starając się znaleźć "złoty środek", gdzie cena nie będzie podstawowym kryterium wyboru (ale bez przesady). Jedynym dodatkiem, który okresowo będzie się pojawiał w silniku, to AR2300. Swoją drogą, to 1/2 flaszki LM MP dla ciebie to za mało, dla mnie może od biedy by starczyło - ale pójdzie Meguin 0w40 w czystej postaci. Jedno już wiem na pewno - póki co mój silnik najlepiej dogaduje się z SAE 0W40 i w tej lepkości (tylko full saps) chcę się poruszać, bez potrzeby stosowania różnej maści "dopalaczy", "witamin", etc.
oświećcie mnie - który parametr (parametry) decydują o zaliczeniu oleju do klasy 0w? Np. Mobil1 ESP 0w40 ma lepkość w 40 st. - 73 a w 100 st. - 13.2 i jest 0w. A taki Lazerway ll ma w 40 st - 72 a w 100 st. - 12.3 i jest sklasyfikowany jako 5w30? Czemu Mobil jest 0w? Od kiedy to 0w się zaczyna???
W skrzyni jest LM GP (z marnym skutkiem) więc mieszać nie będę ... AR9100 jest na pewno bezpiecznym dodatkiem (zresztą potwierdzają to analizy) ale polecam go do olejów niskopopiołowych, głównie w celu poprawy czystości silnika - niespecjalnie widzę sens stosowania go w olejach full saps. Tak w ogóle to jestem coraz bardziej sceptyczny w kwestii stosowania dodatków do olejów silnikowych i przekładniowych. W zw. z takim podejściem ograniczę się do stosowania oliw w pierwotnej postaci, starając się znaleźć "złoty środek", gdzie cena nie będzie podstawowym kryterium wyboru (ale bez przesady). Jedynym dodatkiem, który okresowo będzie się pojawiał w silniku, to AR2300. Swoją drogą, to 1/2 flaszki LM MP dla ciebie to za mało, dla mnie może od biedy by starczyło - ale pójdzie Meguin 0w40 w czystej postaci. Jedno już wiem na pewno - póki co mój silnik najlepiej dogaduje się z SAE 0W40 i w tej lepkości (tylko full saps) chcę się poruszać, bez potrzeby stosowania różnej maści "dopalaczy", "witamin", etc.
może być, ale papierowo (np. NOACK, CCS) znalazłoby się coś lepszego - np. Ravenol SSL ?
Ciekawostka - pamiętacie test tarcia Piotra Testera (pomijam wartość merytoryczną takich testów) Specola Golda 5W40 ? i jego tragiczny wynik ? tym razem zrobił test przepracowanego Golda 5W40 + AR9100 - a oto zaskakujący wynik tego testu :
oświećcie mnie - który parametr (parametry) decydują o zaliczeniu oleju do klasy 0w? Np. Mobil1 ESP 0w40 ma lepkość w 40 st. - 73 a w 100 st. - 13.2 i jest 0w. A taki Lazerway ll ma w 40 st - 72 a w 100 st. - 12.3 i jest sklasyfikowany jako 5w30? Czemu Mobil jest 0w? Od kiedy to 0w się zaczyna???
tabela dużo mam nadzieje wyjaśni. Lepkość w 40 stopniach to tylko punkt kalibracyjny bo dla wartości zimowych liczy się zimny pierwszy start stąd pompowalnosc i lepkość w -35 dla 0WXX I odpowiednio lepkość w -30 stopniach dla 5W jest brana pod uwagę.
pomimo rozciągłości gradacji warto zwrócić uwagę na oleje 0WXX do całorocznej eksploatacji ze względu na technicznie wymuszony duży udział dobrej bazy (zazwyczaj).
Ciekawostka - pamiętacie test tarcia Piotra Testera (pomijam wartość merytoryczną takich testów) Specola Golda 5W40 ? i jego tragiczny wynik ? tym razem zrobił test przepracowanego Golda 5W40 + AR9100 - a oto zaskakujący wynik tego testu :
1)neste city pro 0w40 (z aprobatami wg mnie na papierze troche gorszy niz revenol ale pewniak jesli idzie o jakosc)
2)ravenol ssl 0w40 (tu czytalem ze byly jakies fakapy z jakoscia - nawet paolo mial z tym doczynienia, na papierze rarytas nawet ma molibden)
3)Valvoline SynPower 0W-40 (bezpieczny sredniak z aprobatami)
4)meguin 0w40 (tutaj nie ma oficjalnej aprobaty 502 z tego co widze to na gwarancji srednio)
widział "ktoś" rafinerię/zakład produkcyjny Castrola...? Przecież to tylko zachowany znak towarowy a sama była firma Castrol od dawna jest składową BP. ...a blendują 'C" tam gdzie "popadnie" - przetarg/wygrana oferta/"receptura" i jazda z blendowaniem...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz