Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Krisss_28 Zobacz wpis
    Z Ravenola już dawno uciekła Inter Cars i inne hurtownie, tylko po przez dystrybutora z Wrocka można zakupić go
    chyba nie tylko :

    Link

    ale fakt faktem - popularny to on nie jest - pewna duża hurtownia w moim mieście twierdzi, że zrezygnowali, bo silnikowego nikt nie kupował, czasami jakiś zbłąkany klient zapytał o przekładniowy ...

    Leon 1.6 16V 105 KM

    Komentarz


    • To trzeba by powąchać tego Eurola ale w składzie nie widzę czegoś bardziej szlachetnego niź HC...co nie znaczy że HC to będzie słabiak bo skądś sie te -51 wzięło...a czy Xado będzie miało inny skład? Mam wątpliwości... Jeżeli już z Eurola na PAO to seria Synergy 0w30/0w40 no i mój ulubieniec FS 0w30 ale to raczej dla innych silników.. no i najnowszy LV 0w20 - który strasznie kusi...ale też dla VAG-a raczej.
      A odnośnie Archoila to dobrze mi się kojarzyło...hmm było pozytywnie...negatywnie u Ciebie?
      Co do Ravenola....jakiś czas temu zlikwidowali własny netowy sklep bo mieli sprzedaż przejąć dystrybutorzy, potem dystrybutorzy rezygnują bo słaba sprzedaż...nie wiem co robi importer ale to jest słabe...dobre oleje ale bez wsparcia marketingowego znikną i będą jeszcze bardziej trudno dostępne.
      Co do Renault...nie wiem czy to nie jest celowe....bez kombinacji z lepkościami jak inni i bez ewentualnego ryzyka z tego wynikającego....choć umówmy się SXR taki ostatni nie jest ale czy on jest dobry dla tego 1.6 200 koni...mam poważne wątpliwości po tym jak w Lagunie 2.0 nie dał rady na dystansie 10kkm po mieście..co prawda w 2 lata...ale żeby tak się depozyty odkładały hmm

      Komentarz


      • cytrynowiec Xado sam piszę o bazie opierającej się na złożonych estrach, no i serio po zapachu to jest całkiem co innego niż wszystkie te pseudo syntetyki - nie czuć bazy mineralnej, a wręcz tak jak pisałem fajny zapach jakby proszku do prania
        SXR wybitny nie jest, mam go teraz w Lagunie i prawie 8 tysi na nim, pali więcej niż na Xado(benzyny) i ma gorszą kulturę pracy. Więc zapewne po serwisie w Renault co 30 tysi, będę go polepszał na pewno Archoilem 9100 lub 9200, albo ich mixem
        Co do Archoila ogólnie jestem zadowolony, bardziej namacalne efekty daje 9100 - poprawia kulturę pracy i faktycznie w Lagunie gdzieś do 5 tysi spalanie ciut mniejsze i fajna praca silnika, później chyba się zdegradował. Co do AR9200, to w zasadzie zero odczuwalnych korzyści, może mniej palił, ale nie miałem warunków wtedy, aby rzetelnie sprawdzić
        Do Talismana przewiduję takie opcje:
        1. Ravenol SSL 0W-40 + suple Archoila;
        2. Xado Luxury Drive 0W-40(jak ma na bańce normy);
        3. Ravenol Racing Ultra Performance 5W-40 - jeśli nadaje się na wymiany co 10 tysi

        Póki co nie widzę dla tych trzech konfiguracji konkurencji na rynku
        Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

        Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

        Komentarz


        • Krisss_28 co do Xado, kiedyś zgłębie temat, więc przyjmuję że Xado jest na estrach Normę to Xado ma: Моторна олива XADO Atomic Oil 0W-40 SYNTHETIC Luxury Drive синтетична • Краща ціна в Україні ► купити в XADO™ | Києві, Харкові, Дніпрі, Одесі, Запоріжжі, Львов.
          Odnośnie zapachu, to pamiętam że podobnie pachniał kiedyś Motul chyba x-cess...tak wiem to było dawno
          Pomysł z Archoilem odnośnie oleju w aso dobry. Sam dodaję Archoila do oleju u siebie, długo był to mix 9100/9200 ale teraz jest sam 9200 w najnowszej formule v2. Efekty lepsze niż na mixie pod kątem głośności, płynności itd...ale praca silnika twardsza niż na mixie, za to lepiej obniża temp. oleju i to o kilka stopni, więc redukcja tarcia działa lepiej. Natomiast mix w skrzyni rewelacja...zawsze sobie o tym przypominam jak ruszam jak muszę wrzucić wsteczny
          Samego AR9100 dodaję do wielu aut rodziny , znajomych w różnych silnikach i przebiegach. Potwierdzam bardziej miękką i cichą pracę niż na samym oleju za każdym razem...ze Specolem Gold 5w40/5w30/ zestaw mega udany, a w ASZ z top tec 4600 doczyścił silnik po Castrolu 505.01 skutecznie. Mam zamiar teraz przy następnej zmianie dodać go do oleju u siebie.
          Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

          Komentarz


          • Nie xcess a x-lite i to ten przed zmianą <2012.
            Xado atomic 0W-30 ma zapach płynu do naczyń
            Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz


            • Panowie problem tego typu :
              Zmieniłem olej na milers oil 5w30 nanotechnology 504/507 00 i nadal klekocze na zimnym . Już koncą mi się pomysły . Płukanki nie stosowałem . klekocze około minuty potem juz cichutko i ładnie pracuje . Dzieje się to zwłaszcza po nocy albo jak postoi 8 godz pod firmą . Naprawde dziwny problem bo tej klasy olej raczej powinien pomoc a nie pomogl zbytnio tzn ciszej jest troszke ale to jednak nie to

              Komentarz


              • Wszystkie 504 są takie same więc jak można między nimi szukać klas?
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz


                • Nie szukajcie w olejach sposobu na naprawy silnika
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz


                  • cytrynowiec ja mam u siebie do skrzyni zalanego AR 9100, w drugim naszym wozidle, czyli Renault Megane 1.4 też mam zalanego tego Archoila i w obu przypadkach połączyłem go z Ravenolem MTF-2 75W-80 Jest bardzo dobrze w obu przypadkach
                    Faktycznie, widzę wprowadzili nową formułę AR 9200, to się na niego przesiadam, bo dodali chyba te estry co ma też AR 9100 Teraz AR 9200 jest na prawdę kompleksowy, PAO + estry + Wolfram - chyba już wiem na czym będę jeździł w Talismanie...

                    Ravenol SSL 0W-40 + AR 9200

                    Acha jedna uwaga co do Xado... może się mylę, ale z moich obserwacji przez korek wlewu oleju, podczas jazdy na Xado jakby przybyło syfu na wałku i dookoła...
                    Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                    Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez kamil8894 Zobacz wpis
                      Panowie problem tego typu :
                      Zmieniłem olej na milers oil 5w30 nanotechnology 504/507 00 i nadal klekocze na zimnym . Już koncą mi się pomysły . Płukanki nie stosowałem . klekocze około minuty potem juz cichutko i ładnie pracuje . Dzieje się to zwłaszcza po nocy albo jak postoi 8 godz pod firmą . Naprawde dziwny problem bo tej klasy olej raczej powinien pomoc a nie pomogl zbytnio tzn ciszej jest troszke ale to jednak nie to
                      Zapraszamy na forum Diesla

                      Millers z nano moim zdaniem jest „średni” choć i tak jest to ciekawa propozycja.

                      zwykły Millers XF LL z 504 507 jest moim zdaniem bardziej dopakowany fabrycznie.

                      polecam solidne płukanie żeby wykluczyć niedrożność kanałów olejowych, nie wiem co tam cyka ale jak już ktoś wspomniał olejem mie naprawiamy tylko podtrzymujemy dobry stan.

                      Moze niegłupim pomysłem byłoby doprawienie Ceratekiem który będzie indykatorem czy olej moglby pomoc czy nie

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                        Wszystkie 504 są takie same więc jak można między nimi szukać klas?
                        Rozjazd jakościowy jest spory co wychodzi w dalszej części interwału.

                        jedne dodatkowo brudzą ... ale dobra nie pastwimy się nad trolami warsztatowymi (Cas...)
                        Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                        Komentarz


                        • W rajchu kastrat c3 jest bezzapachowy od dobrego producenta, co z tego jak i tak upalił wałek od turbiny, także taki sam syf jak reszta pseudo ekolejów
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                            cytrynowiec Dzięki! Utwierdziłeś moje wątpliwości co do płynu hamulcowego...

                            W przyszłym miesiącu nastąpi zmiana, muszę w takim razie wyposażyć się w: Link i Link (zamówię z jednego źródła - zawsze mniej organizowania :P).

                            Nie wiem tylko skąd wezmę AR9200 skoro został wycofany a nie widziałem żeby następca był już w sprzedaży...
                            U mnie jest jutro w dziale moim pokażę zdjęcie.
                            Oficjalnie w sprzedaży będzie pod koniec miesiąca w sprzedaży.

                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz


                            • pedros niektórych nie przekonasz że dobre 504/507 są bardziej wytrzymałe (test 650h) że są z bardziej nowocesnymi pakietami, że TBN jest niższy bo detergenty nie są widoczne w analizach dzięki temu trzymają silnik w czystości , że są na bazach pao itd, że nie syfią tak zaworów itd....można wiele wymieniać. Warunek jeden, dobrze dobrany interwał. Niektórzy jednak ciągle powtarzają tezy z dawnej epoki.

                              Krisss_28 z tym Xado zastanawiające...za długi interwał może...albo olej dostał po tyłku... Był ubytek?
                              Dla mnie 0w40 nie jest w kregu zainteresowań póki co...ale gdyby było to pierwszy zalany olej w tej lepkości byłby Ravenol SSL

                              Komentarz


                              • Co dziwne przed wymianami ogólnie bo samochod niedawno kupiłem na castrolu takich jaj nie było zawsze zapalałem i cichutko chodził . Problem pojawił się po wymianie na równiez castrola :/ teraz milers oil i dalej lipa

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                  pedros niektórych nie przekonasz że dobre 504/507 są bardziej wytrzymałe (test 650h) że są z bardziej nowocesnymi pakietami, że TBN jest niższy bo detergenty nie są widoczne w analizach dzięki temu trzymają silnik w czystości , że są na bazach pao itd, że nie syfią tak zaworów itd....można wiele wymieniać. Warunek jeden, dobrze dobrany interwał. Niektórzy jednak ciągle powtarzają tezy z dawnej epoki.
                                  Przyznaję sam kiedys byłem Januszem olejnictwa natomiast dociekałem szukałem i znalazlem.

                                  Lubrizol przecież ma swój chart i pokazuje wprost i czytelnie założenia norm producentów i jak na razie 504/507 jest w czołówce co czyni olej z ta norma tak uniwersalny ze zarówno pokrywa oczywiscie wymagania VAG jak i innych producentów lacznie z Japończykami.

                                  Nie ma strachu ale warto wziąć pod rozwagę nowoczesne normy ( stare normy chronią silnik ale uwalają osprzet - taki duet zgrany to wtrysk bezpośredni bez dodatkowych wtryskiwaczy i turbo ... ach teczapieczone kierownice No i jak mogłem zapomnieć o egr który może wyglądać jak w dieslu )

                                  stare konstrukcje wolnossące ogarną be problemu każdy rodzaj oleju.

                                  Komentarz


                                  • Edit pacjent to 1.4 tsi O3

                                    Komentarz


                                    • Właśnie widać te tsi zalewane nowoczesnym 504.00 w terminarzach warsztatów zajmujących się remontami.
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz


                                      • Może te silniki już jeżdzą na nowych 508 i dlatego stoją w serwisach ?
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                          Właśnie widać te tsi zalewane nowoczesnym 504.00 w terminarzach warsztatów zajmujących się remontami.
                                          Po 30kkm na jednym oleju ... po mieście ... nie dziwie się. Tutaj wszyscy jesteśmy zgodni ze nawet olej z norma „1500.00 100-900.00” nic nie da jeśli interwał go zniszczy.

                                          nie mówiąc już o wadach fabrycznych niektórych tsi ani o stylu użytkowania.

                                          Komentarz


                                          • ja jebię, to co w końcu lać do tsi, zapytam po prawie 700 stronach tego wątku i 3 latach czytania...?
                                            Czy ktoś mógłby zrobić chociaż zestawienie plusów i minusów stosowania olejów z normą 502 i olejów z normą 504 w silnikach tsi...
                                            Nic więcej...
                                            Maciek
                                            terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                            Zapraszamy....

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez klarus Zobacz wpis
                                              ja jebię, to co w końcu lać do tsi, zapytam po prawie 700 stronach tego wątku i 3 latach czytania...?
                                              Czy ktoś mógłby zrobić chociaż zestawienie plusów i minusów stosowania olejów z normą 502 i olejów z normą 504 w silnikach tsi...
                                              Nic więcej...
                                              Oleje 504.00 z wymiana max co 15kkm
                                              Albo 502.00 np 0W40 tez max co 15 z tym ze jest ryzyko syfienia osprzętu silnika

                                              ponizej wklejam założenia norm VW

                                              EAAA6918-AE39-4B5E-8AFC-EBA813CCD7FE.jpeg

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
                                                Może te silniki już jeżdzą na nowych 508 i dlatego stoją w serwisach ?
                                                Chyba jednak to wady fabryczne/eksploatacyjne kierują użytkowników aut do serwisów.

                                                co do 508.00 na razie wydaje mi się ze to chwyt na pierwsze zalanie fabryczne żeby auto spełniało normy emisji.

                                                nawet tej normy nie ma ogarniętej na Lubrizol chart wiec trudno cokolwiek powiedzieć (tam jest tylko 50888/50999 ale to na rynek brazylijski głównie (auta zasilane paliwami opartymi na biokomponentach)

                                                Komentarz


                                                • cytrynowiec ja na oleju robię w Lagunie 10 tyś, albo nawet i tyle nie dojadę przed wymianą, jak mam trasy co tydzień, to przed dyszką wylatuje Z Xado to samo było, a Laguna pobiera mi każdego tak samo, na 10 tysi ok. 300-400 ml Autko podróżuje w 95% po niemieckich autostradach
                                                  Właśnie dlatego chyba postawię na Ravenola, bo obawiam się tego syfu w silniku.
                                                  Zastosuję suplementację Archoila AR6900-P MAX + AR9200 V2 + płukanka Archoila do każdej wymiany
                                                  Ostatnio edytowany przez Krisss_28; 32911.
                                                  Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                                  Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                                    Po 30kkm na jednym oleju ... po mieście ... nie dziwie się. Tutaj wszyscy jesteśmy zgodni ze nawet olej z norma „1500.00 100-900.00” nic nie da jeśli interwał go zniszczy.

                                                    nie mówiąc już o wadach fabrycznych niektórych tsi ani o stylu użytkowania.
                                                    Dokładnie


                                                    kamil8894 tak jak było pisane, jeżeli nie jest to wada mechaniczna to porządna płukanka BG109 lub AR 2820 lub na długi dystans AR2300 z nowym olejem.

                                                    Krisss_28 to ten pobór oleju tyle co nic, choć pewnie na autobanach lewego pasa często używasz ...

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X