Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    cytrynowiec a czemy wybrałeś jednak 504 a nie 502 skoro masz już dolot z wtryskiwaczem ?
    Jesze jest egr, kat,

    sklonnosc do koksowania pierścieni ...

    ale nawet 504 507 przekroczony interwał ubije Szczególnie jeśli olej ma wysoki parametr Noack choć norma vw to reguluje precyzyjnie.

    wazne jednak żeby silnik przygotować do olejów LL poprzez prawidłowe zrzucenie oleju.


    Fullsaps dobrze czyści ale łatwo przypalić a odparowanie dosyć skutecznie lakuje choć nowe dodatki do baz już minimalizują ten efekt.
    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

    Komentarz

    • bo86bo
      Rider
      • 2015
      • 316
      • Octavia I (1U2)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM

      Zbliża mi się wymiana oleju w moim Diable... O1 RS 1.8T 180km+LPG. Pytanie zostać przy Ravenol VST 5w40, który został polecony czy może macie innego aby spróbować.

      Champ20ns!

      Komentarz

      • cytrynowiec
        L&K
        • 2015
        • 1056
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        Krisss_28 faktycznie podejście do klienta kiepskie, ale to dobrze że piszesz kogo unikać. Pamiętam jeszcze że jest sprzedawca z Wrocławia...ale widzę że Filtry Gdańsk mają oficjalnego dealera marki na All.

        blade232 jesteś pewien że jest dodatkowy w CZDA?

        bo86bo napisz jak Ci się sprawował ten VST?

        Komentarz

        • dimpas
          Drive
          • 2013
          • 56
          • Octavia III combi (5E5)
          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

          pedros Czyli jednak olej 504 jest lepszy dla silnika? Pamiętam jak jeszcze kilka lat temu wiele osób pastwiło się nad tymi olejkami, że to ekologiczne badziewie.
          Przydałby się obiektywny test porównujący 502 i 504, a tak to cały czas dyskutujemy o tym, co się komuś wydaje. Ja cały czas mam zagwozdkę czy lać 504, czy jednak 502.
          Ostatnio edytowany przez dimpas; 30620.

          Komentarz

          • Sebastian_M26
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1823
            • Superb II (3T4)

            Bo dalej 504.00 to ekobadziew, nie ma olejów 502.00 jako takich tylko w połączeniu z innymi normami.
            Największe oczy robili w aso jak im w 2010 503.01 przywiozłem.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Zamieszczone przez dimpas Zobacz wpis
              pedros Czyli jednak olej 504 jest lepszy dla silnika? Pamiętam jak jeszcze kilka lat temu wiele osób pastwisk się nad tymi olejkami, że to ekologiczne badziewie.
              Przydałoby się obiektywny test porównujący 502 i 504, a tak to cały czas dyskutujemy o tym co się komuś wydaje. Ja cały czas mam zagwozdkę czy lać 504, czy jednak 502.
              Dla silnika może również ale dla osprzętu na pewno o wiele lepszy.

              na pewno jest również trwalszy choć dobre oleje 502 równocześnie spełniające dopuszczenia innych producentów jak np MB229.5 tez są bardzo dobre.

              olej spełniający 504 507 pokrywa i przewyższa parametrami użytkowymi inne oleje spełniające innych producentów (choć wprost porywnywac nie zawsze można ze względu na specyficzne wymagania producentów ) i lac można

              do Peugeotow Hond ...

              Również chcetnie zobaczyłbym porównanie dwóch silników jednego pędzonym na 502 drugiego na 504 (15k)








              Komentarz

              • dimpas
                Drive
                • 2013
                • 56
                • Octavia III combi (5E5)
                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                To co sprawia, że 504 przewyższa pozostałe oleje? W VOA tego zupełnie nie widać. Co to za dodatki?

                Komentarz

                • Wopik6
                  Drive
                  • 2014
                  • 82

                  W ramach ciekawostek:
                  W Rosji testowano oleje tzn podgrzewano je do 400 stopni a oto wyniki:

                  Warning! Foreign visitors: just use a clean (or just clean enough) samples listed below to keep your engine clean and safe. For better performance use motor oils with a friction modifier (Xenum VRX, Bardahl XTC, Liqui Moly Molygen, etc.). More info: https://bmwservice.livejournal.com/151086.html…

                  Komentarz

                  • dimpas
                    Drive
                    • 2013
                    • 56
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                    400 stopni to chyba tylko w turbo po ostrej jeździe i gwałtownym wyłączeniu silnika.

                    Komentarz

                    • Wopik6
                      Drive
                      • 2014
                      • 82

                      Zamieszczone przez dimpas Zobacz wpis
                      400 stopni to chyba tylko w turbo po ostrej jeździe i gwałtownym wyłączeniu silnika.
                      W teście chodziło o to co się wytrąci z oleju.

                      Komentarz

                      • algi
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 214
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                        pedros niektórych nie przekonasz że dobre 504/507 są bardziej wytrzymałe (test 650h) że są z bardziej nowocesnymi pakietami, że TBN jest niższy bo detergenty nie są widoczne w analizach dzięki temu trzymają silnik w czystości , że są na bazach pao itd, że nie syfią tak zaworów itd....można wiele wymieniać. Warunek jeden, dobrze dobrany interwał. Niektórzy jednak ciągle powtarzają tezy z dawnej epoki.
                        O właśnie. Dlatego IMHO dla przeciętnego kierowcy dobry 504 0W30 z wymianą max. co 15000km to taki "złoty środek".

                        Dla "upalaczy" są oleje sportowe ale i interwał mniejszy

                        algi
                        O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                        Komentarz

                        • bo86bo
                          Rider
                          • 2015
                          • 316
                          • Octavia I (1U2)
                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                          cytrynowiec W lipcu dolałem końcówkę tak aby trzymać się górnej kreski ( nie wiem dolałem z 200ml) , teraz mam poniżej połowy bagnetu... miałem zakupione 5l. Jak pamiętasz wcześniej dolewałem też ale od lipca do teraz nic i jak mówie obecnie poniżej połowy bagnetu, tak bardziej ćwiartka.

                          Specol 5W40 Gold Synthetic - będzie miało to zastosowanie u mnie?
                          Champ20ns!

                          Komentarz

                          • koka
                            Rider
                            • 2015
                            • 321
                            • Seat

                            Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                            bo86bo napisz jak Ci się sprawował ten VST?
                            no właśnie, też jestem zainteresowany ja powiem tak - u mnie w połowie interwału mam mieszane uczucia - na początku trochę psioczyłem na niego, że trochę szorstko, głośno (od początku był z AR 9100), teraz na ciepłym silniku ładnie i dość cicho mruczy i byłoby ok tylko sporo go bierze ... i to mnie do niego zniechęca ...

                            Leon 1.6 16V 105 KM

                            Komentarz

                            • koka
                              Rider
                              • 2015
                              • 321
                              • Seat

                              Zamieszczone przez bo86bo Zobacz wpis
                              cytrynowiec W lipcu dolałem końcówkę tak aby trzymać się górnej kreski ( nie wiem dolałem z 200ml) , teraz mam poniżej połowy bagnetu... miałem zakupione 5l. Jak pamiętasz wcześniej dolewałem też ale od lipca do teraz nic i jak mówie obecnie poniżej połowy bagnetu, tak bardziej ćwiartka.Specol 5W40 Gold Synthetic - będzie miało to zastosowanie u mnie?
                              to też sporo dolewasz ... tzn że to zjawisko nie tylko u mnie występuje ... Specol ? miałem go raz też z AR 9100 i złego słowa powiedzieć nie mogę ... silnik nie brał go prawie wcale ... poleciłem go niedawno znajomym do Mitsubishi Colt-a 1.3 i Astry 1.6 16V i są zachwyceni ... ja też go jeszcze powtórzę. Ravenola VST chyba przed zimą zleję i pójdzie zakupiony już Meguin 0W40.
                              Leon 1.6 16V 105 KM

                              Komentarz

                              • cytrynowiec
                                L&K
                                • 2015
                                • 1056
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                bo86bo zalej i podziel się wnioskami...lepkość odpowiednia.

                                koka pierwszy raz 0w40?
                                Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                                Komentarz

                                • naver
                                  Elegance
                                  • 2015
                                  • 784
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Panowie, doszły mnie słuchy, że rzekomo M1 New Life 0W40 został zastąpiony jakimś innym olejem, który już ma znacznie gorszy skład. Pytałem koleżki, który ma dojścia do IC i rzeczywiście potwierdził, że stany są puste. Patrze jednak na allegro, to w dalszym ciągu można dostać NL 0W40.

                                  Czy mobil faktycznie coś grzebał przy tym oleju?

                                  Co ewentualnie, wziąć na zamianę do 1.6 BSE + LPG zamiast Mobila gdyby były problemy z jego dostępnością?
                                  Moje 1.6 MPI BSE

                                  Komentarz

                                  • cytrynowiec
                                    L&K
                                    • 2015
                                    • 1056
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Trochę pogrzebał, ale nadal "tłuścioch" z niego niemożliwy:


                                    post-2-0-09076400-1503630107.jpg


                                    Jak pasuje i pewne źródło zakupu lać i nie przejmować się.

                                    Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                                    Komentarz

                                    • naver
                                      Elegance
                                      • 2015
                                      • 784
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Rosyjskiego nie znam, wiec moze poratujesz i powiesz jakie TBN jest w tym nowym?
                                      Allegrowskie zrodla nigdy nie sa zbyt pewne..
                                      Moje 1.6 MPI BSE

                                      Komentarz

                                      • koka
                                        Rider
                                        • 2015
                                        • 321
                                        • Seat

                                        Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                        koka pierwszy raz 0w40?
                                        nie, był już Neste City Pro 0W40 z b. dobrym skutkiem i niewielkim zużyciem (bez dopalaczy i witamin)

                                        Leon 1.6 16V 105 KM

                                        Komentarz

                                        • cytrynowiec
                                          L&K
                                          • 2015
                                          • 1056
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          naver TBN 13,48 - może być? Bo ja nie widzę przeciwskazań szczególnie przy LPG
                                          Co do źródła, przychodzi mi tylko do głowy Inter Cars, bo właśnie akurat w tym przypadku all wydaje mi się mocno ryzykowne.

                                          koka już pisałem Ci żebyś dał spokój z tym 5w, 0w lepsze

                                          Komentarz

                                          • naver
                                            Elegance
                                            • 2015
                                            • 784
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            cytrynowiec dzięki, to zdaje się, że nawet więcej niż w pierwotnym NL?
                                            Ten Mobil FS to w dalszym ciągu syntetyczny hydrocrack jak poprzednik?

                                            Zastanawiałem się jeszcze nad Neste CP 0w40, o którym wspomina Koka. Z tego co mi się udało znaleźć w necie to TBN również ma TBN rzędu 13.

                                            Moje 1.6 MPI BSE

                                            Komentarz

                                            • cytrynowiec
                                              L&K
                                              • 2015
                                              • 1056
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              W składzie leciutkie zmiany, ale generalnie mieszanina baz syntetycznych i GTL.
                                              Odnośnie bogactwa i parametrów - krój jest jeden, nawet Amsoil 0w40 ma problemy żeby się z nim zrównać
                                              W Neste TBN ok. 10 wg analizy.

                                              Komentarz

                                              • koka
                                                Rider
                                                • 2015
                                                • 321
                                                • Seat

                                                Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                                koka już pisałem Ci żebyś dał spokój z tym 5w, 0w lepsze
                                                tak, wiem ze względu na "syfiący" się osprzęt dojrzewam do 504.00

                                                Leon 1.6 16V 105 KM

                                                Komentarz

                                                • naver
                                                  Elegance
                                                  • 2015
                                                  • 784
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Czyli dla prostego człowieka, dla biednego MPI, jak najbardziej FS jest w porządku tym badziej pod LPG?
                                                  W takim razie nie będę kombinował, zostanie Mobil tylko zamiast NL będzie FS
                                                  Moje 1.6 MPI BSE

                                                  Komentarz

                                                  • cytrynowiec
                                                    L&K
                                                    • 2015
                                                    • 1056
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    koka 0w30 w 502.00 oczywiście dobre, da różnicę w pracy silnika. Podwyższonym ryzykiem syfu są silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim - i tu jest głównie problem.Pewnym wyjątkiem są te które mają dodatkowe wtryskiwczacze np. nowe 1.8 TSI czy silniki D4 Toyoty. Ciekawym podejściem o którym pisał pedros jest stosowanie tych olejów do silników ogólnie azjatyckich, ale to temat na osobną gatkę

                                                    naver dokładnie, ten olej jest do tego stworzony i w MPI świetnie się sprawdza, a LPG mu nie straszne
                                                    Bonusem jest lepsza płynność w niskich temperaturach - bo MRV jest teraz sporo niższe.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...