Przejrzałem dokładnie wszystko i pykło mi 8 tys od wymiany na Ravenol... łącznie weszło 5l i teraz stan na ćwiartce. Zamawiam na dniach Specola i zobaczymy jak on się spisze. Wymieniać wszystkie filtry? Myślę nie wymieniać filtra paliwa bo stosunkowo nie wiele go poszlo bo przecież latam na LPG. Kabinowy i powietrza wymieniany był przy przeglądzie klimy w lipcu.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
tu chodzi bardziej o subiektywne odczucia ale różnice są - subtelne ale są.Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisPodziwiam wszystkich slyszących oleje w tej samej lepkości
Najlepiej auto chodzi na dobrym, świeżym, gorącym oleju
Komentarz
-
-
No ja w sumie też ;-)Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisPodziwiam wszystkich slyszących oleje w tej samej lepkości
Jeździłem na Fuchs, Millers i Neste. Wszystkie oczywiście 0w40. Wymiana dokładnie co rok na wiosnę a u mnie to przebieg prawie symboliczny bo 8-9tys km.
Staram się jakoś wychwycić różnice w tych olejach jeżeli chodzi o odgłos pracy silnika ale jakoś nie mogę tej różnicy usłyszeć :-) Teraz jeżdżę na Neste i już kupiłem kolejna bańkę tego oleju na wymianę która będzie dopiero za kilka mcy.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
napisałeś tak jakby Penrite i Ravenol nie były na PAO ;-)Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisna oleju mineralnym jest tez cichuteńko aksamitnie a na PAO młóci jak ch*l€r@With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
No teraz jest promocjaZamieszczone przez strazakp Zobacz wpis
No ja w sumie też ;-)
Jeździłem na Fuchs, Millers i Neste. Wszystkie oczywiście 0w40. Wymiana dokładnie co rok na wiosnę a u mnie to przebieg prawie symboliczny bo 8-9tys km.
Staram się jakoś wychwycić różnice w tych olejach jeżeli chodzi o odgłos pracy silnika ale jakoś nie mogę tej różnicy usłyszeć :-) Teraz jeżdżę na Neste i już kupiłem kolejna bańkę tego oleju na wymianę która będzie dopiero za kilka mcy.
. A tak na poważnie to praca silnika zależy też od tego jakie dodatki zostały zastosowane. Molibden zwykle ładnie wycisza silniki i podobnie niektóre estry i z tego co wiem to na oleju PAO silnik niekoniecznie musi dobrze pracować i wiele zależy tez od samego silnika. Kultura pracy to dla mnie jeden z czynników ale taki, który może być mylący.
Komentarz
-
-
Ja kupiłem Neste CP 0w40 w cenie chyba 120zl/4l.
Czy warto do tego oleju dać jakiś dodatek? Jak tak to jaki dokładnie i co on mi da?
Już jakiś czas się zastanawiam nad jakimś dodatkiem np AR9100 który wiele osób tutaj poleca ale jakoś brak mi odwagi ;-)strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Nie No nie tak zerojedynkowo przecież nie ma olejów 100% PAO bo to be sensu ze względu na rozpuszczalność dodatków i finalna cenę produktu końcowego po co komu olej który nie roZ leci sie po 30 kkm ale i tak ma ograniczona pojemność dyspersyjna a kosztowałby 450 pln tłuścioch jeden ?Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
napisałeś tak jakby Penrite i Ravenol nie były na PAO ;-)
chociaz jesCze zależy jakie PAO bo to ogólna nazwa związków poliolefin które mogą mieć różne właściwości niekoniecznie fajne
Komentarz
-
-
Ostatnia analiza tego Ravenola robi wrażenie, pao,estry, molibden, bor, i pp poniżej -60:
post-2-0-13716300-1490342643.jpg
Odnośnie baz olejowych to tu w pigułce:
Komentarz
-
-
Dzięki. Wymiana dopiero w marcu więc może kupię Revanol by spróbować Neste zostawię sobie na kolejny raz.Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpisIMO Ravenol SSL
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Faktycznie. Był czas że Duo pojawiał się tutaj Motyl, później wiele osób chwaliło np Neste a teraz faktycznie Revanol bardzo często się pojawia.Zamieszczone przez Mastermindq Zobacz wpisNie sposób przeczytać wszystkiego w tym wątku ale na ostatnich stronach ten Ravenol pojawia się dość często, za to mojego Motula niegdyś polecanego nie widać.
Wymiana już blisko dlatego podpowiedzcie czy lać dalej X-max 0w40 czy przerzucić się na Ravenol SSL 0w40?
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
I tak pewnie zrobię. Choć na Motula nie mogę narzekać. Może gdyby jeszcze nie wymagał dolewek...Zamieszczone przez mirek_p11 Zobacz wpisOpinie są bdb. Warto zalać i porównać do Motula.
Komentarz
-
-
motul x-max 0w40 wymagał u mnie zdecydowanie większych dolewek niż liqui moly synthiol 0w40, przedwczoraj motul został zlany i zalany rawenol ssl 0w40Zamieszczone przez Mastermindq Zobacz wpisChoć na Motula nie mogę narzekać. Może gdyby jeszcze nie wymagał dolewek...
narazie jest pięknie, przynajmniej słuchowo... zobaczymy jak się będzie sprawował
Komentarz
-
-
Dzięki za opinię, teraz na pewno zaleję Ravenola.Zamieszczone przez klarus Zobacz wpismotul x-max 0w40 wymagał u mnie zdecydowanie większych dolewek niż liqui moly synthiol 0w40, przedwczoraj motul został zlany i zalany rawenol ssl 0w40
narazie jest pięknie, przynajmniej słuchowo... zobaczymy jak się będzie sprawował
Komentarz
-
-
panowie pytanko co zalewać do MB sec380 rok 82. nalatane 350 tys. Na forum Merca popularny jest olej Liqui Moly 10w40 MoS2, bo niby z jakimś dodatkiem. Faktycznie będzie najlepszy czy znajdzie się coś lepszego do auta które będzie odpalane raz na jakiś czas a całą zimę będzie stało w garazu? Z góry dzieki za porady
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
-
To rozsadny wybór. Mozna sprobowac tez 5w40.Zamieszczone przez blackrs Zobacz wpispanowie pytanko co zalewać do MB sec380 rok 82. nalatane 350 tys. Na forum Merca popularny jest olej Liqui Moly 10w40 MoS2, bo niby z jakimś dodatkiem. Faktycznie będzie najlepszy czy znajdzie się coś lepszego do auta które będzie odpalane raz na jakiś czas a całą zimę będzie stało w garazu? Z góry dzieki za porady
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
Komentarz