Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • sew1981 , jak jeździłem na liqui moly synthiol 0w40 lub jego odpowiedniku meguin 0w40 to nawet moja żona słyszała zmianę w dźwięku pracy silnika ( o mnie nie wspomnę i niczego jej nie sugerowałem )
    Maciek
    terminarz trójmiejskich spotów klubowych
    Zapraszamy....

    Komentarz


    • sew1981 ani Total ani olej Fordowski dupy nie urywa Zwykłe hydrokraki bez fajerwerków jeśli chodzi o dodatki Jeszcze z Totala to 0W-40 miał trochę PAO w składzie, może na chwilę obecną 0W-30 coś tam ma Ale tak jak piszą inni, na dobrych olejach jest na prawdę różnica, ja największą odczułem na Xado Ale trzeba ponad dwie stówki dać za piąteczkę
      Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

      Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

      Komentarz


      • no moze, ale chyba bardziej w benzyniakach to jest slyszalne i to zaraz po wymianie, poki olej swiezy. Total i Elf tez jest wspomniany w watku, dlatego też o tym pisalem. Dlatego czasem dolewam dodatek, bo te oleje to nie gorna pólka. natomiast przy górnej półce nie rozumiem dodawania dodatkow jeszcze za kolejne od 100 do 300 za 300 ml
        ja mam oleje 5w/30 i 5w/40 w autach, ale to diesle, wiec inna bajka troche

        a w lagunie takiej jak Twoja (tylko bez turbo) jak jeszcze miałem, zanim nie zaczeła się powoli walić upg lałem też 5w/40, a jak zaczał ciągnąc oliwę trochę to 5w/50 zapodałem
        Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

        Komentarz


        • sew1981 jeżeli piszesz że użycie kilku olejów z różnych marek nie ma dla Ciebie różnicy....to jak to odczytać? Następna sprawą jest to, że nie piszesz ani lepkości, ani dokładnych nazw olejów, samo LM ma kilka linii i różnią się one choćby bazami Dalej piszesz o Totalu czy Elfie...przecież to to samo, ten samo koncern razem z Fina i blendują to samo pod swoimi markami. Warto zagłębić się w temat i poczytać choćby ten wątek i dowiedzieć się o bazach, pakietach, dodatkach i co z tego wynika, a na końcu spróbować zalać coś lepszego. Cena jest wyznacznikiem ale nie zawsze, bo są rodzynki w tym wielkim cieście Odnośnie diesli to poczytaj moje wpisy o ASZ i zmianie olejowej jaką zrobiłem.

          Krisss_28 no robi się ciekawie .Pakiet iście "mainstreamowy"

          Komentarz


          • sew1981 ogólnie to Elf/Total to mocne przeciętniaki, kiedyś mieli linię pełnosyntetyczną, teraz bynajmniej nie ściemniają i wszędzie piszą, że to technologia syntetyczna Dlaczego nie korzystasz z 0W-30 lub 0W-40? Są to w większości oleje oparte na lepszej bazie, z góry napiszę, że duży przebieg nie usprawiedliwia wyboru Co do mojej byłej Laguny(muszę opis zmienić), to latała też na 0W-40 i miała nalotu ponad 230 tyś... Co 10 tyś ubywało może 200 - 300 ml, a lekko nie miała Ogólnie te silniki 2.0, 1.8 i 1.6 były pancerne i jedne z lepszych w ich historii Do olejów z klasy premium nie pamiętam aby ktoś tutaj dolewał jeszcze dodatek, więc piszesz bzdury... Nawet pamiętam jak PAOLO ESCO odwodził od zalewania dodatków do olejów typu Silkolene czy Penrite W dieslu dolanie AR 9100 do oleju daje dużą poprawę pracy silnika, na pewno mocniej odczuwalną niż w PB

            cytrynowiec póki co mniej wibracji jest i z podniesioną machą JA SŁYSZĘ cichszą pracę niż na fabrycznym siurku
            Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

            Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

            Komentarz


            • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

              O szczegóły technologi się dopytam ale są tam nazwijmy to składniki, które w określonych temperaturach działają tak, ze znacząco zostaje obniżone tarcie. Ten pick to właśnie 60-80 stopni (pisze o temperaturze oleju). U mnie powinien pojawić się na [początku przyszłego tygodnia.
              Jak dla mnie bajka bo mAm czasami dni „miejskie” i 90 stopni auto nie widzi (oczywiscie t oleju).
              jak na razie AR9100 plus olej z zerem z przodu tez wyśmienicie robi robotę.
              A w trasie... auto nie niszczy się wiec chyba waga temperaturowa w tym newralgicznym zakresie temperatur to strzał w dychę.

              Komentarz


              • Kriss i Cytrynowiec, wszystko cacy . Zgadzam się, olej ma znaczenie w silniku znaczące. Ale nie oszukujmy się, to nie jedyny wyznacznik prawidłowego funkcjonowania jednostki napędowej używanej do codziennej (a nie rajdowej czy wyścigowej eksploatacji) i nie zgadzam się z teorią, że owe "przeciętniaki' regularnie wymieniane zniszczą silnik typu 1.9 tdi czy 2.0i z laguny. To najwyklejsze silniki, i jak ktoś rajdowo nie korzysta z nich, to przecież nie zarąbie silnika na oleju total, elf czy cokolwiek. Naprawdę sądzicie, że te estry i duperele zniszczą taki silnik jak ktoś szanuje jednostke, wie jak się obchodzić i zmienia regularnie oleum co 10-15 tkm? dlatego piszę, że to placebo
                Co innego w nowszych konstrukcjach,a tymbardziej używanych w warunkach np. 1/4 mili, wyścigi etc...To dla mnie coś podobnego jak np. lanie paliwa wyścigowego do auta codziennej eksploatacji typu Octavia I.
                Dlatego piszę też, że to wasza "pasja" i jaranie się trochę na wyrost, przy codziennych dupowozach z normalnymi (jeszcze) silnikami tak naprawdę bez wodotrysków w sobie. Te auta do tego nie służą
                też miałem ASZ i też miałem F4R i spokojnie 5w/40 styka do tych motorów, nie widziałem potrzeby lania czegoś lepszego. Tylko średnią półkę.
                F4R brało olej, bo ktoś przede mną już modził w tym silniku - okazało się, że tłok był wymieniony, a nie dlatego, że lałem 5w/40
                aktualnie auto na 5w/40 (focus 2 1.6 hdi/tdci ma 250 tkm) i też nie łyka oleju, a lekko też czasem nie ma....więc nie widzę potrzeby 0w oleju w nim i dopłacania do tego przy takim wozidle. Dostaje czasem dodatek natomiast - bo lubię sobie dolać przy wymianie zwyczajowo.

                a z tym słuchem to nadal was podziwiam, może jesteście muzykami? joke....hehe miłego wieczorku

                już nie będę wam zaburzam harmonii tego wątku, bo wiele ciekawych info mimo wszystko tu podajecie jako pasjonaci olei
                Już jako przeciętny ignorant, normalnie wymieniający średnią półkę olejową regularnie się wyłączam (czasem daje dodatek jak pisałem, więc jest ok)

                Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                Komentarz


                • sew1981 widać, że po prostu Tobie nie da się wytłumaczyć niczego Dlatego nie będę się przepychał z Tobą na rację, bo jak wiadomo jest jak dupa, każdy ma swoją... Oczywiście, że na 5W-40 nie zajedziesz tych silników co wymieniłeś, bo są one nawet do nich dedykowane Nawet na 10W-40 nie zajedziesz ich, jak obchodzisz się z samochodem należycie Nawet do mojego Talismana 1.6 TcE 200 KM zalecany jest zwyklak Elf SXR 5W-40 z normą RN 710 I interwał co 30 tyś km haha Można lać i jechać, takie mamy teraz czasy Jak dla mnie możesz pędzić swoje fury na oleju z Tesco idąc Twoim tokiem myślenia. Bo czy zalejesz Tesco 5W-40 czy Totala 5W-40, to różnicy nie będzie, bo będzie to placebo haha
                  I teraz do meritum... dlaczego nie lejesz oleju wyprodukowanego dla Tesco 5W-40?
                  Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                  Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                  Komentarz


                  • Kriss jak masz mnie za totalnego głąba i ignoranta to odpuść sobie ok? Jak możesz porówynwać total i olej z tesco?
                    Pisaliśmy o średniakach - total, elf, czy jakiś dedykowany marce, a nie o oleju z tesco - to wiadome, że to shit.
                    Po drugie pisałem o wymianie regularnej i pisałem o średniakach, a nie o tesco. Nawet olej w seicento warto wymienić co 10-15 tkm maks. LL to dla mnie też mit. Gdybyś zaglądał na forum i więcej czytał, to może bardziej by znał temat. Ale widać chyba pasjonujesz się tylko olejowym wątkiem
                    A widać, że lubisz szybko oceniać po paru postach.

                    w Talismanie i innych z "pussy" na masce prędzej padnie elektronika niż silnik więc looz. przerabialem 3 spod tego znaku i w każdym coś z elektryką/elektroniką wcześniej czy później .....padało. Co do silników o których napisałeś 1.4 16v i 2.0 16v poszły, 1.6 16v wytrzymał śmiało. Ale nie miałem od nowości, 2.0 był padaką jak się okazało, 1.4 miało wadliwe zawory prawdopodobnie od nowości. Taki pech. A tak to ok, ale elektronika to czarna karta tych aut.
                    Dobra wracajmy do wątku. Niech każdy zmienia na jaki chce, byle regularnie. ja zmieniam regularnie na średniaka i też uważam, że auto naklepie 500 tkm. Bez obaw
                    Miłego wieczorku
                    p.s. olej z Tesco to można wstrzyknąć do posmarowania czegoś skrzypiącego najwyżej.
                    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                    Komentarz


                    • do meritum zatem - kiedyś kupie jakiś co polecacie, z ciekawości i porównam na słuch (bo też głuchy nie jestem). Może się dalej pospinamy, a może was przeproszę ja w dieslu nie słyszałem między tą samą półką różnic do tej pory a trochę tych aut i zmian oleum już za mną w życiu.

                      Komentarz


                      • Na marginesie, ktoś pytał jakie oleje. Wszystko pod 505.01
                        Co do LM to byl jakiś chyba 4100 TopTec. no i np. Motul Specific (chwalony dawniej na forum mocno), Repsol raz, i Castrol Edge. Różnic nie słyszałem. Ale to było lata temu - silniki asz i awx. koniec ot

                        Komentarz


                        • Ja ostatnio jak wlałem Specola VW 504/507 w miejsce Castrola to różnica była tak odczuwalna, że aż się zdziwiłem bo do tej pory nigdy aż tak bardzo różnicy nie poczułem . Na usprawiedliwienie dla Castrola miał już ponad 15 tys nalatane.

                          Komentarz


                          • sew1981 nie mam Cię za głąba i nawet tego nie napisałem O olejach wiem na pewno więcej od Ciebie i czytam więcej To Ty napisałeś "Naprawdę sądzicie, że te estry i duperele zniszczą taki silnik jak ktoś szanuje jednostke, wie jak się obchodzić i zmienia regularnie oleum co 10-15 tkm? dlatego piszę, że to placebo" - używając słowa estry i że one cokolwiek psują, świadczy o Twoim poziomie wiedzy
                            Napisałem o oleju z Tesco, bo piszesz, że nie widzisz różnicy, po czym okazuje się, że widzisz, bo wiesz, że olej z Tesco to gówno Może jakbyś zalał olej z Tesco, a następnie Total/Elf, to usłyszysz różnicę Bo w tej klasie co podałeś, czy to Elf/Total czy Castrol czy Repsol a nawet LM, to hydrokraki bez rewelacji
                            Mój kolega jak zalał Xado 5W-30 Luxury Drive w dieslu VW CC 2.0 TDI różnicę słyszał
                            Więc proponuję albo dodać do diesla AR 9100 lub Xado 1 Stage Maximum lub zalać olej z najwyższej półki i uważnie posłuchać autka na każdych obrotach
                            Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                            Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                            Komentarz



                            • Prosba: czytajmy ze zrozumieniem...

                              i moje 3 grosze

                              1. Akustyka silnika zależna od oleju - nie korelowalbym wprost - silnik który nabierze temperatury pracuje zupełnie inaczej niż niedogrzany. Tutaj znaczenie ma raczej paliwo i do niego dodatki (szczególnie w dieslu). A to ze silnik mluci głośniej nie oznacza ze nie ma dobrej ochrony - czyste PAO daje nieprzyjemny efekt akustyczny za to olej mineralny pięknie wyglusza prace silnika ... i co z tego

                              2. Baza olejowa - nie wszystko złoto co się swieci -zle skomponowany fullsyntetyk nie jest z definicji lepszy niż świetnie skomponowany HC - przypominam ze mamy 2017 rok i technologia syntetyczna znacznie odbiega od kiedys prostego wodorowego łamania długich łańcuchów węglowych a znaczna robotę robią bardzo nowoczesne dodatki.

                              3. Idea tego wątku jest właśnie pasja do motoryzacji i tutaj poszukujemy oliwy w dobrej cenie bo wszyscy już mamy tą dogmatyczną wiedzę ze lepiej skrócić interwał niż kupować olej za 300 dodatek za 100 płukankę za 70 i kisić go do czasu jak komputer zawoła (30kk)
                              Oczywiscie do cywilnej jazdy. W tej samej cenie dzięki właśnie dociekliwości mamy 5 x 5 litrów oleju wcale niegorszego (a witamin zawsze można dodać uwzględniając charakter użytkowania auta).



                              Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                              Komentarz


                              • tomek po 15 tkm żaden olej nie będzie pracował tak samo jak zaraz po wymianie przecież......jak z tego specola przeszedłbyś na cokolwiek nowego normalnego, też odczujesz różnicę pewnie. Nie ma sensu porównywać nowego do wysłużonego.

                                pedros dziekuje kolego - o to mi chodziło, tylko mniej fachowo się wyraziłem, bo akurat tak się na tym nie znam. Nie jestem z wykształcenia specjalistą od olejów, ale wielu tu sądzi, ze jest, bo sobie coś poczytało i posłuchało silnika na różnych olejach, bez rozbiórki tych silników i prawdziwych testów zużycia materiałów po użyciu tych olejów w tych samych samochodach i warunkach. Trzebaby mieć identyczne pojazdy do takiego czegoś, z takim samym nalotem, a to nierealne.
                                Więc z jednej strony piszą o fachowości, z drugiej niefachowo "na ucho" badają czy silnikowi służy jakiś olej czy nie dlatego nazywam to placebo, bo to tak samo niemerytoryczne jak mój głupi tekst o estrach . Jakbyś rozebrał silniki takie same, po tym samym przebiegu np. na oleju elf/total i xado o którym wspomniałeś, to ta rozmowa byłaby dopiero merytoryczna. To że silnik nie bierze oleju na droższym oleju, to żaden wyczyn także na tańszym, a to co kto słyszy to też subiektywna sprawa (bo np. ktoś może słabo słyszeć, albo może mu się wydawać,ze coś słyszy, bo wpakował 3 stówki w bańkę oleju i jak może być inaczej przed kolegami) A na marginesie dodatek xado też stosowałem (wprawdzie podstawowy, ale jednak), szału nie zrobił wcale (według tych kryteriów pseudoakustycznych)

                                Niech każdy robi co chce - albo tańszy olej tzw. jak to nazwałeś "średniak" plus ew. dodatek lub nawet nie, albo ta górna półka dla maniaków, którzy muszą to lać do zwykłych motorów normalnie eksploatowanych - każdy ma wybór.

                                No i z tym HC z pedrosem też się zgadzam, leje do swojego fordowski 5w/30 formula f i ma dobrze skomponowany skład. wymiana oczywiście maks co 15 tkm..

                                Może kiedyś zaleje jakiś topowy i udam się do filharmonii skonsultować moje doznania akustyczne z muzykami dobrymi


                                A co do Specola - też serdecznie polecam, sam kupiłem 2L Specola do wymiany w skrzyni biegów w fordzince, dodam do tego LM Getriebe MoS2 (bo to mam sprawdzone)
                                Wybrałem go - bo Polski i cena bardzo dobra, parametrami nie ustępuję innym dużo droższym - zagłębiałem się w to.
                                Ale chyba Specol to nie ten topowy (przynajmniej jeśli chodzi o cene?) jeśli chodzi o silnikowe również?
                                Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                                Komentarz


                                • pedros oczywiście masz rację jeśli chodzi zarówno o głośność i charakterystykę pracy silnika na danym oleju i że np. PAO daje szorstką metaliczną pracę. Co do baz olejowych i całego skompletowania danego oleju również olej HC lug GTL dobrze skomponowany może konkurować z olejami PAO/Ester(np. Shell ze swoimi produktami). Jak wiadomo i bazy PAO są różnej jakości i rodzaj estrów jest przeogromny Ale nie zaprzeczysz też, że z reguły oleje które mają świetne VOA dają w rezultacie lepszą pracę silnika i jest to również słyszalne. Ja opisywałem swoje odczucia z paru zastosowań, np. Total 0W-40 + AR 9100 - była super lekka i miękka praca silnika oraz obniżone spalanie o ok. 0,2 - 0,3L/100 km, ale tylko do ok. 5000 km przebiegu. Na Xado miałem taką samą albo i lepszą pracę silnika oraz spadek spalania o ok. 0,5 L/100 km i to przez 10 000 km... Oleje zmieniam max co 10 000 km dla Waszego info
                                  Odnosiłem wyniki i do Ravenola SSL solo, do Totala 0W-40 solo, do Specola 5W-40 + AtomEx 2esters i do Elfa SXR 5W-40. Nie podoba mi się to, że ewidentnie sew1981 sobie szydzi z tego, że ktoś może widzieć różnicę choćby w akustyce.

                                  Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                  To że silnik nie bierze oleju na droższym oleju, to żaden wyczyn także na tańszym, a to co kto słyszy to też subiektywna sprawa (bo np. ktoś może słabo słyszeć, albo może mu się wydawać,ze coś słyszy, bo wpakował 3 stówki w bańkę oleju i jak może być inaczej przed kolegami)
                                  Jak odbierać taką wypowiedź...? Powiem najprościej jak się da... wyczyn może polegać na tym, że... po prostu jeden olej może mieć lepszą bazę/dodatki od drugiego i dlatego mniej go ubywa(nie wliczamy w to niesprawnego silnika)... Można oczywiście znaleźć złoty środek, czyli dobre bazy i jakość w przystępnej cenie, po to m.in. jest ten wątek... Proszę pamiętać też, że właściwości oleju świeżego to jedno, a jego odporność na degradację to drugie... Co z tego, że jeden będzie świetny na starcie, jak się skończy po 6 tyś km... sew1981 myślisz, że ktoś tu przez internet potrzebuje zaszpanować przed drugą osobą zakupem drogiego oleju? Kogoś stać, to kupuje Jedni biorą Skodę inni markę premium Audi

                                  Specol w swojej cenie jest jednym z najlepszych wyborów
                                  Ostatnio edytowany przez Krisss_28; 32911.
                                  Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                  Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                  Komentarz


                                  • sew1981 wydaje się ze za bardzo Cię emocje poniosły...
                                    Po pierwsze zużycie silnika można mierzyć i nie koniecznie trzeba go rozbierać...bo robi się to za pomocą analizy oleju zużytego UOA. Ona pozwala Ci zobaczyć jak w danym interwale olej się zużył oraz jak przez to silnik się zużywa. Można to robić wraz ze wzrostem przebiegu, i też na kazdym następnym oleju np. innej marki aby mieć porównanie.
                                    Po drugie, można stosować dodatki do olejów ale jak już kiedyś pisałem wszystko zależy jaki i do czego, bo niektóre zrobią więcej szkody niż pozytku, np. zagęszczą olej.
                                    Po trzecie są oleje HC ktore są wybitne, i oleje np. na PAO które potrafią być od nich gorsze więc jak pisał pedros nie wszystko złoto co się świeci.
                                    Prosty przykład - Specol 504/507 - baza to głównie HC z malutką domieszką PAO...ale ma najnowszy i najnowocześniejszy pakiet dodatków z TBN ponad 8. Tylko kilka firm olejowych może się pochwalić takim pakietem, ale za wyjątkiem dwóch, może trzech reszta życzy sobie za taki olej nawet dwa razy więcej kasy....i nic ich nie usprawiedliwa że niektóre z nich są na PAO/Estrach.

                                    Czyż nie zachęcałem Cie do czytania tego wątku i diesla?.....

                                    Komentarz


                                    • cytrynowiec kurczę właśnie wiedziałem, że coś mi umknęło, tak jak mówisz UOA "prawdę Ci powie" hehe Pamiętam nawet jak chyba PAOLO ESCO sprawdzał oleje na "tłustość" na dłoni Wg. mnie też wstępnie to coś może powiedzieć o smarowidle Prymitywne, ale 1% oceny można przyznać hehe
                                      Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                      Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                      Komentarz


                                      • pedros jeszcze co do odczuć akustycznych, w PL korzystam w przeważającej części z tych samych stacji paliwowych(Orlen), zalewam aktualnie zawsze PB 95(zazwyczaj jeden dystrybutor) + AR 6900P-Max, więc paliwowy wpływ odrzucam W DE też leci PB 95 + AR 6900P-Max, na chwilę obecną. Laguna często latała od nas z PL na Vervie 98, a w DE na PB 95 - 98 tam ma zaporową cenę
                                        Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                        Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                        Komentarz


                                        • cytrynowiec, żadne emocnie mnie nie poniosły, to luźna dyskusja. Każdy ma prawo mieć swoje poglądy. A ja właśnie próbuje być precyzyjny w jednym - metodzie pomiarowej. Tu piszecie w większości o odczuciach, a nie prawdziwych pomiarach. W warunkach domowych na swoim jednym aucie nie można przecież tego zrobić. Nie wyraźnie mnie przeczytałeś chyba - choćby z tym trzecim punktem też potwierdziłem, o tym HC. Natomiast co do sprawdzania dokładnego silnika,nie wierzę w dokładne sprawdzanie stanu wewnętrznego silnika przez sam olej - UOA. Poza tym pisałem o porównaniu dokładnym olejów i ich właściwości, a nie robieniu tego na oko, w jednym samochodzie. Takie porównanie dopiero daje miarodajny wynik jeden olej vs drugi.. Np. W każdym teście długodystansowym auta rozbierają cały samochód i sprawdzają, silnik także. Nie stosują tego typu metod. A jak już mówić o prostej metodzie i mniej wymagającej niż analiza oleju to wolę kamerę w cylinder według mnie i oko fachowca - ja tak sprawdzałem i wyszło, że np. upg pada powoli, bo była wilgoć. Prostsze to niż labolatoria , jak dobra kamerka. Jednak celem badania ma być określenie stanu silnika, a nie oleju przecież, lepiej od razu przedmiot badać, a nie pośrednika
                                          Kriss, sorry, sam napisałeś o odczuciach akustycznych. To nie mierzalne na ucho, jeden ma takie , drugi inne. Poza tym na stacjach paliw, nawet tej samej bywają róznej jakości paliwa, to nie jest jakaś stała przez cały czas jak wielu sądzi.


                                          i wróćmy już do wątku, sorrki za wtrącenie, to wasz świat będę miał pytania to zapytam was odnośnie techn. parametrów oleju, jak będę zmieniał, bo widzę, że to macie opanowane perfect.
                                          Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                            tomek po 15 tkm żaden olej nie będzie pracował tak samo jak zaraz po wymianie przecież......jak z tego specola przeszedłbyś na cokolwiek nowego normalnego, też odczujesz różnicę pewnie. Nie ma sensu porównywać nowego do wysłużonego.

                                            pedros dziekuje kolego - o to mi chodziło, tylko mniej fachowo się wyraziłem, bo akurat tak się na tym nie znam. Nie jestem z wykształcenia specjalistą od olejów, ale wielu tu sądzi, ze jest, bo sobie coś poczytało i posłuchało silnika na różnych olejach, bez rozbiórki tych silników i prawdziwych testów zużycia materiałów po użyciu tych olejów w tych samych samochodach i warunkach. Trzebaby mieć identyczne pojazdy do takiego czegoś, z takim samym nalotem, a to nierealne.
                                            Więc z jednej strony piszą o fachowości, z drugiej niefachowo "na ucho" badają czy silnikowi służy jakiś olej czy nie dlatego nazywam to placebo, bo to tak samo niemerytoryczne jak mój głupi tekst o estrach . Jakbyś rozebrał silniki takie same, po tym samym przebiegu np. na oleju elf/total i xado o którym wspomniałeś, to ta rozmowa byłaby dopiero merytoryczna. To że silnik nie bierze oleju na droższym oleju, to żaden wyczyn także na tańszym, a to co kto słyszy to też subiektywna sprawa (bo np. ktoś może słabo słyszeć, albo może mu się wydawać,ze coś słyszy, bo wpakował 3 stówki w bańkę oleju i jak może być inaczej przed kolegami) A na marginesie dodatek xado też stosowałem (wprawdzie podstawowy, ale jednak), szału nie zrobił wcale (według tych kryteriów pseudoakustycznych)

                                            Niech każdy robi co chce - albo tańszy olej tzw. jak to nazwałeś "średniak" plus ew. dodatek lub nawet nie, albo ta górna półka dla maniaków, którzy muszą to lać do zwykłych motorów normalnie eksploatowanych - każdy ma wybór.

                                            No i z tym HC z pedrosem też się zgadzam, leje do swojego fordowski 5w/30 formula f i ma dobrze skomponowany skład. wymiana oczywiście maks co 15 tkm..

                                            Może kiedyś zaleje jakiś topowy i udam się do filharmonii skonsultować moje doznania akustyczne z muzykami dobrymi


                                            A co do Specola - też serdecznie polecam, sam kupiłem 2L Specola do wymiany w skrzyni biegów w fordzince, dodam do tego LM Getriebe MoS2 (bo to mam sprawdzone)
                                            Wybrałem go - bo Polski i cena bardzo dobra, parametrami nie ustępuję innym dużo droższym - zagłębiałem się w to.
                                            Ale chyba Specol to nie ten topowy (przynajmniej jeśli chodzi o cene?) jeśli chodzi o silnikowe również?
                                            Wcześniej tez zdarzało mi się zmieniać po 15 tys. i więcej i nigdy aż takiej różnicy nie wychwyciłem jak teraz.

                                            Komentarz


                                            • to kupuje Specola następnym razem zamiast fordowskiego..... potem napisze czy słyszę różnice jak wymienię. ale jeszcze mi zostało z 9 tkm do wymiany

                                              Komentarz


                                              • zaleje Specola Gold 5w/30 zamiast aktualnego Ford Formula F 5w/30 normy Forda widzę te same.
                                                Ale zastanawia mnie to:
                                                Fordowski ma: ACEA: A5/B5 (A1/B1)
                                                API: SL
                                                Specol ma:
                                                API: SN/SM/CF
                                                ACEA: A3/B3, A3/B4

                                                Będzie ok?

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                                  cytrynowiec, żadne emocnie mnie nie poniosły, to luźna dyskusja.
                                                  Po Twoich reakcjach mam wątpliwości....ale ok.

                                                  Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                                  Każdy ma prawo mieć swoje poglądy. .
                                                  Oczywiście że tak, ale należy też przyjmować rzeczowe, merytoryczne argumenty drugiej strony...


                                                  Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                                  Tu piszecie w większości o odczuciach, a nie prawdziwych pomiarach. W warunkach domowych na swoim jednym aucie nie można przecież tego zrobić. .
                                                  Ale to nie tylko odczucie jednej osoby, chyba zgodzisz się z tym że jak napisałeś wyżej. "każdy ma prawo mieć swoje poglady" - można to rozszerzyć na - obserwacje? Czyż nie?

                                                  Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                                  Natomiast co do sprawdzania dokładnego silnika,nie wierzę w dokładne sprawdzanie stanu wewnętrznego silnika przez sam olej - UOA. Poza tym pisałem o porównaniu dokładnym olejów i ich właściwości, a nie robieniu tego na oko, w jednym samochodzie.
                                                  Jakiś chaos...... - jak pisałem, badanie UOA pozwala na ocenę stanu zużycia oleju w danym interwale ale też stopień zużywania się silnika - czyli jak olej go chroni, czy robi to dobrze czy żle. Dane takie jak żelazo, miedź aluminium i poziom innych metali pozwala odczytać jak zużywają się poszczególne elementy silnika...
                                                  A np. TBN, TAN pozwala sprawdzić jak olej szybko degraduje ze wzgledu na warunki w jakich użtkowany jest dany silnik...
                                                  Te badania jak zresztą VOA, są robione wg odpowiednich metod np. ASTM w certyfikowanych labach. To nie jest jakaś fantasmagoria czy widzimisię...

                                                  Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                                  Takie porównanie dopiero daje miarodajny wynik jeden olej vs drugi.. Np. W każdym teście długodystansowym auta rozbierają cały samochód i sprawdzają, silnik także. Nie stosują tego typu metod.
                                                  Można to robić różnorako, np. w odstępie kilku kkm w danym interwale aby mieć dane jaki jest progres zużycia i oleju i silnika - jeżeli np. jest to pierwsze badanie - dzieki niemu można ustalić interwał.
                                                  Znowu się mylisz, takie badania robi się i to masowo, choćby we flotach różnych aut, sprzęcie budowlanym, silnikach okretowych itd...
                                                  Tak się oszczędza czas i pieniądze. Często to robią same firmy olejowe, o ile pamiętam np. Fuchs.


                                                  Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                                  A jak już mówić o prostej metodzie i mniej wymagającej niż analiza oleju to wolę kamerę w cylinder według mnie i oko fachowca - ja tak sprawdzałem i wyszło, że np. upg pada powoli, bo była wilgoć. Prostsze to niż labolatoria , jak dobra kamerka. Jednak celem badania ma być określenie stanu silnika, a nie oleju przecież, lepiej od razu przedmiot badać, a nie pośrednika
                                                  Każdy robi jak uważa, a na upg można też zrobić prościutkie badanie na zawartość CO2 w płynie chłodniczym...

                                                  Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                                  Kriss, sorry, sam napisałeś o odczuciach akustycznych. To nie mierzalne na ucho, jeden ma takie , drugi inne. Poza tym na stacjach paliw, nawet tej samej bywają róznej jakości paliwa, to nie jest jakaś stała przez cały czas jak wielu sądzi.
                                                  To, że nie odczuwasz, nie słyszysz różnic to nie znaczy że tak nie jest...inni słyszą więc.....

                                                  Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                                  wróćmy już do wątku, sorrki za wtrącenie, to wasz świat będę miał pytania to zapytam was odnośnie techn. parametrów oleju, jak będę zmieniał, bo widzę, że to macie opanowane perfect.
                                                  Po to jest ten wątek aby przekazywać ludziom wiedzę i dzięki temu pomagać, ale bez "otwartego umysłu" z drugiej strony, traci się cheć na "pchanie tego wóżka" dalej, bo jak widać cześć z tych "mózgów" już tylko obserwuje...bo się im chyba już nie chce. Przyznam się szczerze że mi już też się chce coraz mniej.
                                                  Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                                                  Komentarz


                                                  • cytrynowiec nie czytałeś dokładnie poprzednich moich postów, nie chodziło o badanie jakości samego oleju, a badanie wpływu oleju "średniaka" lub premium na dokładnie taki sam silnik. nikt nikogo nie musi przekonywać, a zdania można mieć różne w pewnych kwestiach
                                                    A na pewno merytorycznym argumentem (o których piszesz też) nie są odczucia akustyczne. Zresztą żadne odczucia, w mechanice tymbardziej. A o nich głównie tu była mowa i o "dźwięku" silnika gadka się roztoczyła.
                                                    Nie robiłem stricte badania na upg przecież..... (napisałem, że w celu ustalenia stanu/awarii, zamiast badania oleju, lepiej zajrzeć do tego silnika). Zaglądaliśmy do cylindra, bo dziwnie zachowywał się tuż po samym starcie przez parę sekund (wyeliminowałem wczesniej sprawy pochodzenia innego.), wyszło że powolutku upg zaczyna popuszczać śladowo. Wiadomo, że na same upg można inaczej robić, nie znaliśmy zarysu przyczyny jeszcze - a określaliśmy ją dopiero.
                                                    Whatever. Cofnij i doczytaj. Zresztą kończmy ten offtop

                                                    Zatem mogę lać ten Specola zamiast Fordowskiego? chodzi o różnicę ACEA? (sorry, że tu, a nie w dieslu temacie, ale myślę, że te same osoby są tu i tam w sumie)
                                                    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X