Poczytałem i uśmiałem się jak norka... "zawsze mówiliśmy, że RAVENOL FEL 5W-30 jest oparty na hydrokrakingu" a u góry fotka opakowania z napisem Vollsynthetisches Motoröl - Fulsynth - i kto tutaj z kogo robi wariata...
cytrynowiec, tak od siebie, tylko bez urazy
Nie wszyscy tu mamy "dar języków", a niektórzy z was zachowują się tu jak "doktorzy wśród maluczkich"
jesteśmy prostymi skodziarzami w klubie miłośników tej marki i najczęściej potrzebujemy prostej i rzetelnej informacji, która ułatwi nam decyzję... niekoniecznie chcemy szukać jej na fejsbuku, choć tam od razu każdy odpowie wolimy tutaj, ale potrzebujemy jedynie prostej i jasnej odpowiedzi od fachowców, czego czasem tu brakuje ... dziękuję
... ale nie zaniżajmy poziomu tego wątku bo są ludzie na rożnym stopniu wtajemniczenia jedni potrzebują dokładnie prostej konkretnej odpowiedzi ale z biegiem czasu człowiek nabywa wiedzę (ten kto chce oczywiscie) i dzięki temu można
- znaleźć produkt doskonałej jakości w normalnej cenie
- nie dać się zrobić marketingowi producentow
- przedłużyć żywotność auta ku zapewne frustracji producenta auta
i wiele innych.
dlatego apel z mojej strony nie podcinajmy skrzydeł merytorycznej wiedzy a przede wszystkim osobom które w dzisiejszym zagonionym świecie dzielą się wiedza i chcą to robić kosztem na pewno innych tematów
krótki raport po wlaniu Meguina 0W40 (z AR9100) - jest bardzo poprawnie, cicho, spokojnie i równo, jedyna uwaga to to, że jak jest zimno z rana to czasami na bardzo krótko "zaklepie zaworami", czego już dawno zimą nie słyszałem (nie było tego zjawiska na Neste 0W40 ani na Specolu 5W40 ani na Ravenolu VST 5W40). Zużycie w "normie", i jeszcze jedno - silnik na nim bardzo długo się nagrzewa (w porównaniu do ostatnio zalanego Ravenola VST to prawdziwa wieczność ).
Cytrynowiec, tak dużo lepiej mimo wszystko, przynajmniej zainteresowani sobie w to wejdą i nawet przetłumaczą,
Dzięki za dojaśnienie. Oczywiście to kończy ten temat.
Potwierdzam wykonanie zadania Zalany Eurol Synergy 0w30 w towarzystwie dawki Ar9100, poprzedzone płukanką Valvoline VPS Flush. Wymiana wysysarką marolex. Mam nadzieję że te towarzystwo dobrze będzie służyć w CAXA oraz rozrządowi
Przerwa na reklamę
Archoil wprowadza na rynek (w Polsce) nowy produkt - modyfikator tarcia AR9400. Modyfikator poprawia tarcie i daje nisko i wysokotemperaturową odporność ale główna zaleta to redukcja zużycia paliwa. Wg. informacji producenta w testach silnikowych spadek spalania wynosił nawet ponad 3% a próby drogowe dały dożo lepsze rezultaty. Bardzo ważne jest jak działa AR9400 a właściwie w jakim zakresie temperatur jest największa korzyść. Otóż przy temperaturze oleju silnikowego w zakresie 60-80 stopni jest bardzo mocne obniżenie tarcia i wtedy korzyści są zdecydowanie największe. Wynika z tego, ze AR9400 najlepiej nadaje się do silników, w których temperatura robocza oleju jest stosunkowo niska i wynosi ok 80 stopni. Dotyczy to wiec wielu wolnossących benzyn ale w warunkach zimowych , szczególnie w ruchu miejskim bardzo dużo silników nie osiąga wiele więcej niż 80 stopni. Ponoć na wolnych obrotach jest zdecydowany spadek spalania więc jak ktoś duzo jeżdzi w korkach to może różnica w spalaniu będzie mocniej odczuwalna. Cena jest stosunkowo niewygórowana bo wynosi 69,90 zł za 200 ml (zalecana dawka to ok 40 ml na 1 litr) - oczywiście dla OCP cena jest niższa.
Przerwa na reklamę
Archoil wprowadza na rynek (w Polsce) nowy produkt - modyfikator tarcia AR9400. Modyfikator poprawia tarcie i daje nisko i wysokotemperaturową odporność ale główna zaleta to redukcja zużycia paliwa. Wg. informacji producenta w testach silnikowych spadek spalania wynosił nawet ponad 3% a próby drogowe dały dożo lepsze rezultaty. Bardzo ważne jest jak działa AR9400 a właściwie w jakim zakresie temperatur jest największa korzyść. .................. Cena jest stosunkowo niewygórowana bo wynosi 69,90 zł za 200 ml (zalecana dawka to ok 40 ml na 1 litr) - oczywiście dla OCP cena jest niższa.
Co jest głównym składnikiem?
to działa jak ceramizer czy tylko jak jest w oleju?
kiefy będzie ?
rozrządowi? masz łańcuch zanużony w oleju czy co?
wiadomo, że w caxie rozrząd wymaga poprawki i olej tego nie zmieni
sew1981 nie chodzi o to w czym zanurzony jest łańcuch bo przecież nie jest tylko o parametry niskotemperaturowe oleju CCS, lepkość i "flow" co umożliwi poprawną pracę napinacza rozrządu. Nie naprawiam olejem rozrządu bo u mnie jeszcze nie ma tragedii, silnik ma przejechane 50kkm tylko chce aby olej przynajmniej "nie przeszkadzał i nie utrudniał" poprawnej pracy napinacza rozrządu oraz zapewniał możliwość wykorzystania pełnego zakresu obrotów w dość krótkim czasie od zapłonu na nie długich dystansach.
cytrynowiec ale mi się wydawało że zalewałeś Eurol Syntence FS 0w30 ?
Moje pierwsze wrażenia po zalaniu to że silnik chodzi bardziej twardo i może jakby głośniej niż na Elf/Total 0w30 502.
cytrynowiec ale mi się wydawało że zalewałeś Eurol Syntence FS 0w30 ?
Moje pierwsze wrażenia po zalaniu to że silnik chodzi bardziej twardo i może jakby głośniej niż na Elf/Total 0w30 502.
Fakt, u mnie Eurol FS 0w30+AR9100, napisałem z rozpędu. Co do pracy, imho podobnie, ale u mnie był 9200v2, a wiem z doświadczenia że po ok. 2-3 kkm praca silnika będzie się zmieniać na bardziej smooth. Ciekawsze jest to, że masz prawie 15 TBN
cytrynowiec jak się praca silnika zmieni tak jak piszesz to fajnie będzie i jak praca rozrządu też będzie poprawna to chyba pozostanę też na dłużej z eurolem. Sprawa zakupu u przedstawiciela Prager błyskawiczna wiec zobaczymy.
Co jest głównym składnikiem?
to działa jak ceramizer czy tylko jak jest w oleju?
kiefy będzie ?
O szczegóły technologi się dopytam ale są tam nazwijmy to składniki, które w określonych temperaturach działają tak, ze znacząco zostaje obniżone tarcie. Ten pick to właśnie 60-80 stopni (pisze o temperaturze oleju). U mnie powinien pojawić się na [początku przyszłego tygodnia.
no już to kiedyś pisałem o tym braniu na słuch pracy silnika na róznych markach oleju. Jak na słuch słyszycie różnice między dwoma olejami 0w/30....(?)
natomiast w paru caxach słyszałem wielokrotnie cichsze lub głoszniejsze "telepanie" z okolicy rozrządu.
Co jedynie mogę przyjąc - ze po dodatniu dodatku typu AR lub jakiś modyfikator tarcia, do oleju, być może jest jakaś drobna akustyczna różnica w pracy przez jakiś czas. Natomiast na samych olejach?.....nigdy takiego czegoś nie zaobserwowałem, w żadnym silniku.
każdy ma jakieś pasje, jeden może zbierać znaczki, drugi zmieniać marki oleju w aucie i się tym fascynować -. Rozumiem, że to taka pasja, czytając niektórych w tym wątku olejowym.
Dziś do Talka wleciał Ravenol SSL 0W-40 + AR 9200v2 Zobaczymy co sobą zaprezentuje taki zestaw, do paliwa leci też dodatkowo AR 6900P-Max sew1981 może i pasja, może i sama świadomość, że dbamy o autko i staramy się to robić jak najlepiej A skoro nigdy nie słyszałeś różnicy w pracy silnika na różnych olejach, no to cóż... może zalej w końcu coś innego(porządnego) lub choćby takiego LM z linii Synthoil
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Kriss lałem LM też w życiu i różnicy dźwiękowej nie słyszałem między LM,Castrolem czy Motulem (oczywiście zakładam te same parametry podstawowe). Przynajmniej w turbodieslu 1.9 tdi awx jej nie słyszałem, a do głuchych nie należe. Poza tym też dbam o auta i silnik, ale nie wpadam z tym w takie coś jak w tym wątku, żeby zmieniać dla zmiany.
także uważam, że jak są różnice akustyczne to robi je rozrząd bardziej lub mniej rozwalony w caxie o normalnym przebiegu jeszcze, a nie marka oleju
ps. dobre dodatki trochę wyciszą na jakiś czas, ale jak jest coś uszkodzone to nie naprawią tego. Sam stosuje do paliwa i oleju dodatki. LM głównie, ale nie tylko.
sew1981 jasne, można lać byle jaki olej aby tylko spełniał normy i być szczęśliwym....no można...nieświadomość w niektórych momentach to może być zaleta
Nie leje najtańszych Skąd taki pomysł? Pisałem o różnicy w dźwięku niby słyszalnym przy stosowaniu takich samych olei
Zresztą sorry, wspomniany elf czy total to nie jakiś "ekstrawagancki" olej też. Osobiście w jednym aucie aktualnie mam totala, w drugim "ori" fordowski (produkowany przez bp).
Komentarz