Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • naver
    Elegance
    • 2015
    • 784
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Dzięki Paolo!

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    jak dojdziesz do 120 C to ew. możesz lekko nogę z gazu puścić
    Przekaże małżonce, bo teraz ona częściej ujeżdża Skode.
    Ostatnio pojechała w trasę krajową miała tam 95 stopni i dzwoni do mnie, że olej przekroczył 90 stopni, a wskazówka wody stoi w miejscu. I CZO TERAS?!

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    żadna bo to ten sam olej
    Czyli mogę posiłkować tym co jest na stronie Mobila (ale to czysta ciekawość, bo mi dużo te parametry nie mówią :lol

    Zobaczymy ile masła pod korkiem się będzie robić na Mobilku. Na razie wszystko wydaje się spoko. Będę śledził jaki apetyt będzie miał motor na ten olej.
    Moje 1.6 MPI BSE

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      "Fully Synthetic" to tylko nalepka, a w środku to samo w bańce z napisem "SHC Synthetized Technology".
      Nie popadajw paranoję ze zlewaniem SHC, bo nie ma nalepki "Fully..."



      „Hydrocarbon” – węglowodór. Organiczny związek chemiczny powstały z połączenia atomów wodoru (H) i węgla (C). SHC Synthetic Hydro Carbon...już było o tym kilka razy więc nie ma sensu nad tym się ponownie rozwodzić.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • crom.de
        RS
        • 2012
        • 1545
        • Superb II (3T4)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        wynika to pewnie z tego, że tematy te są prawnie nieuregulowane.
        Trafiłeś po prostu na bańkę zagraniczną. Sam kiedyś dałem zdjęcie Mobila 3000 gdzie na półce w sklepie w Bielsko-Biała stały obok siebie identyczne w dwóch wersjach. Widocznie Mobil uważa, że nie trzeba się starać ukrywać z tym, bo ludzie i tak kupią. Jednak jak napisał Paolo różnią się tylko naklejką.
        - Superb
        - Panda 1.2

        Komentarz

        • naver
          Elegance
          • 2015
          • 784
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Jak będę miał jakieś zastrzeżenia do niego to zapodam następnym razem Neste 0W40, ten już chyba jest o ile dobrze pamiętam na bazie PAO. Z drugiej strony konstrukcja 1.6 się wiele nie zmieniła względem poprzednich lat, a oleje jednak mocno poszły do przodu, więc niech się moje BSE cieszy, że się kąpie w takim a nie innym "złocistym płynie" :szeroki_usmiech
          Moje 1.6 MPI BSE

          Komentarz

          • crom.de
            RS
            • 2012
            • 1545
            • Superb II (3T4)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            naver, ten Mobil ma w sobie PAO (tak tu wyczytalem) jednak za mało, by móc się nazywać Voll Synthetisch. Zresztą większość która go zalewała i tutaj opisywała była zadowolona.
            - Superb
            - Panda 1.2

            Komentarz

            • Sony
              Rider
              • 2015
              • 342
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              Nadal mam dylemat a muszę zamówić olej silnikowy, czy do 1,4 TSI CAXA 122 KM (na terkoczący - o zgrozo - od czasu do czasu przy uruchamianiu silnika napinacz/łańcuch) lepiej zalać Neste City Pro 0W40 (w stosunku do Fuchsa ma wyższe lepkości w 40 i 100 st.C i wyższy CCS) czy też Fuchs LL 0W40 ?

              - oba w podobnej cenie, oba chyba full syntetyk, ale który z nich będzie lepszy do miasta na krótkie odcinki i przede wszystkim lepszy dla hydrauliki zaworów, napinacza, łańcucha, wariatora zmiennych faz rozrządu, bezpośredniego wtrysku benzyny i turbiny ?

              O Fuchsie jest mniej danych technicznych, czy to full syntetyk ?

              Dzięki.

              Komentarz

              • prezes73
                Rider
                • 2015
                • 522
                • Hyundai

                Sony, Litości, miałeś już kilkakrotnie napisane co do TSI, poza tym ten Fuchs LL 0W40 nie ma chyba (z tego co pamiętam) normy VW.

                Komentarz

                • leonn
                  RS
                  • 2011
                  • 2726
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez Sony
                  który z nich będzie lepszy
                  Rzuć monetą który pierwszy zalać.

                  Zamieszczone przez prezes73
                  poza tym ten Fuchs LL 0W40 nie ma chyba (z tego co pamiętam) normy VW.
                  Według listy z 15.04.2016 Fuchsy 0W.. mają normy VW :wink:

                  Komentarz

                  • Karel
                    Rider
                    • 2014
                    • 370
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    Czy/jakie dodatki warto dodawać do oleju? (sorry, może było, ale wyszukiwarka zawraca jakieś głupoty...)

                    1.4 TSI CHPA, 45kkm, miasto/trasa: 70/30. Jak trasa, to raczej solidnie przegoniony.
                    Praktycznie od nowości zalewany Neste CityPro 0W-40, co druga wymiana płukanka LM Engine Flush. Pytanie, czy to nie dobry kilometraż na zalanie jakichś dodatków?

                    W ramach jednego producenta, LM, widzę takie produkty:
                    CeraTec,
                    MoS2.

                    Archoil:
                    AR9100,
                    AR9200.

                    Czy/co lać do TSI? Jaka jest różnica w przeznaczeniu CeraTeca a MoS?

                    A w kwestii oleju, zadam ponownie pytanie: 0w-40 czy 0W-30, szczególnie na lato? Pojawiały się głosy o konstrukcji magistrali olejowej w TSI dla -30.

                    Komentarz

                    • prezes73
                      Rider
                      • 2015
                      • 522
                      • Hyundai

                      leonn, Nie widziałem tej listy, opieram się na opisach producentów (Neste niby ma 502 a w rozpisce go nie ma :roll: )

                      Komentarz

                      • Sony
                        Rider
                        • 2015
                        • 342
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        prezes73, Ok spróbuję Twoim śladem z Neste City Pro 0W40 .
                        Jeśli rozrząd nie ucichnie przy odpalaniu silnika, to trzeba będzie zlecić niezbędną wymianę co najmniej napinacza łańcucha (dość mam tego szurania przy uruchamianiu silnika, wstyd czasem auto odpalać przy ludziach bo zwraca uwagę :wink: ).

                        Po jeździe w górach (ponad 400 km) i dojazd do nich ok. 1000 km mam ubytek oleju na bagnecie o ok. 6 - 7 mm.
                        Teoretycznie _ ile to oleju w setkach do ewentualnego uzupelnienia :?:

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez Sony
                          trzeba będzie zlecić niezbędną wymianę co najmniej napinacza łańcucha
                          jak nastawnik napinacza rozrządu jest s@#%&*ny to samym olejem go nie uzdrowisz a jedynie zamaskujesz na chwilę objawy a to, że rozrząd w starszych jednostkach 1,4TSI jest spartolony przez VW to już chyba każdy wie :? VW - das schajsese technology ...
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • crom.de
                            RS
                            • 2012
                            • 1545
                            • Superb II (3T4)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            VW - das schajsese technology ...
                            Nie VW pierwszy się przejechał na łańcuchu rozrządu Paolo. Poza tym kolega eaglemirek ma ponad 100tkm i "nic nie stuka nic nie puka".

                            Sony, spróbuj tego co ja napisałem. Co do ilości oleju to ktoś mówił, że między max a min jest litr. Przełóż to na ułamek i wiesz ile nalać.
                            - Superb
                            - Panda 1.2

                            Komentarz

                            • arkan
                              Drive
                              • 2011
                              • 89

                              Sony, tak jak napisał Ci PAOLO ESCO, jak jest spitolony rozrząd czy nastawnik to żaden olej nie pomoże. Przerabiałem to w Polo 1.2 TSI na olejach tu polecanych m.in. z 0W40: Neste City Pro, Motul x-max czy Millers XF oraz 0W30: Fuchs Titan SuperSyn i 5W30 Mobil ESP i Millers XF LL. Szkoda tylko kasy na oleje, które wymieniałem po przejechaniu 5 - 7 tys. km.
                              Przy ok. 54kkm został wymieniony kompletny zestaw rozrządu w ASO Skoda i olej na Millers XF 5W40 a po 10 tys. na PENRITE enviro+ 5W40 + Archoil AR9100. Przejechane po wymianie prawie 16 tys i cisza. Ani razu nie zaterkotał przy odpalaniu (czy zimny, gorący czy np. po 15 min. od zgaszenia). Wcześniej terkotał już prawie co 3-4 odpalenie po ok. 2-3 sek., a zaczynało się od 1 terkotania co 20 odpalenie. Teraz od jakiegoś roku autkiem jeździ żona, ale ma wyczulony słuch i potwierdza, że nic takiego się nie dzieje :wink:
                              Ja od czasu do czasu też przejadę się polówką i silnik pracuje jak nówka
                              Golf VII TDI Variant

                              Komentarz

                              • rezon
                                RS
                                • 2006
                                • 1894
                                • Volvo
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez arkan
                                Szkoda tylko kasy na oleje, które wymieniałem po przejechaniu 5 - 7 tys. km.
                                nie no, coś Ty. To nie trzeba tak często wymieniać olejów, żeby bezproblemowo jeździć? Jak pisałem takie herezje to mnie tu wyklinano, że 504/507 beee, że QG1 beeee - bo to zarzyna silniki. Że padają rozrządy, że rozciągają się łańcuchy, że bierze olej. A tu proszę "Przejechane po wymianie prawie 16 tys i cisza. Ani razu nie zaterkotał przy odpalaniu (czy zimny, gorący czy np. po 15 min. od zgaszenia)". Czyli jak usuwa się PRAWDZIWĄ przyczynę usterki to i oleju nie trzeba cudownego.

                                Komentarz

                                • klarus
                                  RS
                                  ModeratoRS
                                  • 2013
                                  • 5392
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  rezon, generalnie lubię twoje zrównoważone i zdroworozsądkowe podejście do rzeczy... ale do tego, żeby uwierzyć, że QG1 i wymiany oleju co 30tys. km. długoterminowo dobrze służą silnikowi, a przynajmniej nie szkodzą, to jeszcze nie dojrzałem... :twisted:

                                  Komentarz

                                  • Sony
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 342
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Oczywiście, macie rację - jak feler to feler :evil:

                                    Według VIN powinienem mieć zmieniony/poprawiony - aktualny literowo wersją rozrząd w czasie gwarancji, choć w ASO nic mi o tym nie mówili. Jedynie napinacz powinien być u mnie wg VIN w wersji przedostatniej ( z lit AH). Reszta, w tym wariator, niby według VIN jest OK (ostatnia wersja) .
                                    To wszystko w teorii - zapisane w systemie Skody, a jaka jest rzeczywistość- okaże się dopiero po otwarciu rozrządu.
                                    Gdybym miał serwis i części na miejscu, byłoby prościej - odstawiłbym auto do sprawdzenia i wymiany wadliwych części.


                                    Zamieszczone przez crom.de
                                    Sony, spróbuj tego co ja napisałem.
                                    Czyli czego spróbować , bo się zagubiłem ? :wink:

                                    Komentarz

                                    • klarus
                                      RS
                                      ModeratoRS
                                      • 2013
                                      • 5392
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      Zamieszczone przez Sony
                                      Czyli czego spróbować , bo się zagubiłem ? :wink:
                                      Zrób porządek z rozrządem i nie jaraj się tak olejem. To sprawa drugorzędna. Swego czasu miałem problem z nadmiernym zużyciem oleju za sprawą spartolonych pierścieni tłokowych i przez krótki czas też myślałem, że olej tu coś zmieni Dopiero remont silnika załatwił problem, dziś najważniejsze dla mnie, aby olej był świeży :idea:

                                      Komentarz

                                      • rezon
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 1894
                                        • Volvo
                                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez klarus
                                        ale do tego, żeby uwierzyć, że QG1 i wymiany oleju co 30tys. km. długoterminowo dobrze służą silnikowi, a przynajmniej nie szkodzą, to jeszcze nie dojrzałem...
                                        wszystko zależy jak i gdzie jeździsz. Jak robisz 90% tras i w miarę płynnie, bez palenia gumy, nawet jak szybko - to olej po 3 czy 30kkm wygląda niemal identycznie. Jak jeździsz "trasy" 3km to i QG1 pokaże Ci znacznie mniej do wymiany niż 30kkm.

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez rezon
                                          olej po 3 czy 30kkm wygląda niemal identycznie
                                          no tak ale sam kolor nie świadczy o właściwościach fizyko-chemicznych i o tym czy dany olej jeszcze trzyma parametry czy nie ... (raczej po kolorze oleju nie odpowiesz czy TBN się skończył czy nie, czy ciemny kolor to wynik "wymycia" silnika od wewnątrz i absorpcji kwaśnych odczynów pozostałych w silniku, zwiększonej ilości sadzy czy też przepracowania/spalenia oleju ...)
                                          Zamieszczone przez rezon
                                          QG1 pokaże Ci znacznie mniej do wymiany niż 30kkm
                                          no tak ale ... "komputer" nie przeprowadza analizy fizyko-chemicznej oleju a jedynie bazuje na algorytmie "zimnych i ciepłych" uruchomień silnika oraz przejechanych km
                                          Zamieszczone przez rezon
                                          Jak robisz 90% tras i w miarę płynnie, bez palenia gumy, nawet jak szybko - to olej po 3 czy 30kkm
                                          nie trzyma parametrów ... nie jednokrotnie badania UOA przepracowanego oleju były wstawiane na tym forum i nie tylko na tym.
                                          Na rosyjskim forum dotyczącym tylko olejów i ich analiz nie spotkałem się z dobrym wynikiem oleju w specyfikacji VW 504.00/507.00 po przebiegu +- 30 tys km ale ... nikt nikomu nie zabrania przecież robić na oleju X czy też XX km
                                          Ja zmieniam olej zdecydowanie wcześniej, kolega później - a dlaczego ? - bo MOŻEMY i nikomu nic do tego :szeroki_usmiech
                                          Każdy ma swoje doświadczenia i swój rozum więc niech robi jak uważa.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • crom.de
                                            RS
                                            • 2012
                                            • 1545
                                            • Superb II (3T4)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Zamieszczone przez rezon
                                            nie no, coś Ty. To nie trzeba tak często wymieniać olejów, żeby bezproblemowo jeździć? Jak pisałem takie herezje
                                            On zmieniał po 5tkm próbując poradzić coś na rozrząd i to ma zero wspólnego z tym o czym Ty pisałeś.
                                            - Superb
                                            - Panda 1.2

                                            Komentarz

                                            • MARED
                                              Classic
                                              • 2016
                                              • 2

                                              1.2TSI 105KM (przegląd po 3 latach lub 60tys).

                                              Przy 30 tys. w serwisie wlali Castrola Longlife 5w30. Czy tym razem tez mam taki lać, bo słyszałem, że to nie jest najlepsza opcja?
                                              Czy może mi ktoś pokrótce wyjaśnić o co chodzi - czy to prawda, że lepiej lać jakiś 0W, jeśli tak, to dlaczego? Czemu serwis leje tego Castrola 5w30 i jakie mogą być tego konsekwencje ?

                                              Pewnie gdzieś tu są odpowiedzi, ale przeglądanie 468 stron z postami ... sami rozumiecie.

                                              Komentarz

                                              • klarus
                                                RS
                                                ModeratoRS
                                                • 2013
                                                • 5392
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                Zamieszczone przez MARED
                                                Pewnie gdzieś tu są odpowiedzi, ale przeglądanie 468 stron z postami ... sami rozumiecie.
                                                ja nie rozumiem... większość z nas dała radę :P

                                                Komentarz

                                                • rezon
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 1894
                                                  • Volvo
                                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez crom.de
                                                  Zamieszczone przez rezon
                                                  nie no, coś Ty. To nie trzeba tak często wymieniać olejów, żeby bezproblemowo jeździć? Jak pisałem takie herezje
                                                  On zmieniał po 5tkm próbując poradzić coś na rozrząd i to ma zero wspólnego z tym o czym Ty pisałeś.
                                                  pisałem przede wszystkim, że na wady konstrukcyjne to złote oleje nie pomagają, a zwalanie awarii napędu rozrządu czy żłopania oleju przez silniki jest niczym innym jak bełkotem marketingowców VW (powielanym również na tym forum) próbujących zwalić winę na interwały wymian olejów zamiast przyznania się do popełnionych błędów konstrukcyjnych.

                                                  [ Dodano: Pon 09 Maj, 16 16:47 ]
                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Na rosyjskim forum dotyczącym tylko olejów i ich analiz nie spotkałem się z dobrym wynikiem oleju w specyfikacji VW 504.00/507.00 po przebiegu +- 30 tys km ale ... nikt nikomu nie zabrania przecież robić na oleju X czy też XX km
                                                  akurat cyrylicę mam dość dobrze opanowaną i materiał o olejach 504/507 zdecydowanie podważał wiele forumowych wypowiedzi odnośnie ich szkodliwości czy szybkiego zużywania się olejów 504/507. Przy 30kkm olej był owszem zużyty - tak jak inne po 15kkm. Bardzo ciekawy był opis dlaczego oleje 504/507 mogą być LowSaps i też dobre. Polecam uwadze wszystkich fanom teorii, że oleje to tylko FullSaps.

                                                  [ Dodano: Pon 09 Maj, 16 16:52 ]
                                                  Zamieszczone przez MARED
                                                  Czemu serwis leje tego Castrola 5w30 i jakie mogą być tego konsekwencje ?
                                                  Jak oryginalny - to żadne. A leje Castrola bo ma z nim umowę - albo centralną, albo swoją. W zamian dostaje albo sprzęt, albo inne gifty. A jak wyrobi minima to jeździ się szkolić na Karaiby z lepkości oleju

                                                  Komentarz

                                                  • paprykm3
                                                    Classic
                                                    • 2014
                                                    • 18
                                                    • Audi

                                                    Witam a co myślicie panowie o oleju MOTUL SPORT 5W50 do silnika 1.6 BSE ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...