Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Krisss_28, karty do oleju :wink: Może teraz zadziała?
    Quick-FDS [error]

    koka, odnośnie tego co zalałem to:
    Specol 0w30 + mix Archoil Ar9100&AR9200 +estry z dodatkami.Łączna dawka 140 ml.
    Silnik przedtem wypłukany LM 2662.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez cytrynowiec
      odnośnie tego co zalałem to:
      Specol 0w30 + mix Archoil Ar9100&AR9200 +estry z dodatkami.Łączna dawka 140 ml.
      Silnik przedtem wypłukany LM 2662.
      ok, dzięki ... i pisz co będzie dalej ...
      Leon 1.6 16V 105 KM

      Komentarz


      • Zamieszczone przez cytrynowiec
        Krisss_28, karty do oleju :wink: Może teraz zadziała?
        Quick-FDS [error]

        koka, odnośnie tego co zalałem to:
        Specol 0w30 + mix Archoil Ar9100&AR9200 +estry z dodatkami.Łączna dawka 140 ml.
        Silnik przedtem wypłukany LM 2662.

        Szczerze, nie wiele potrafię z nich wywnioskować, ponieważ jak zwykle za dużo nie jest tam napisane na temat składu Wg. parametrów lepszy jest SXR, może ktoś robił VOA tych olejów?

        Ciekawy mix, zdradź tajemnicę, co to za estry z dodatkami? Ja do Megane II 1.4 zaleję na próbę Specola 0W-40
        Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

        Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

        Komentarz


        • Wiecie może w jaki sposób dokonywany jest pomiar ilości oleju w VAG?

          Komentarz


          • Poradźcie z doświadczenia, który olej lepiej wyciszy rozrząd/silnik szczególnie przy rozruchu w Oct. II 1,4 TSI CAXA i będzie lepszym wyborem do jazdy typowo miejskiej i od czasu do czasu dalej lub autostradą (lekkość biegu silnika) :?:
            Fuchs LL 0W40, Neste City Pro 0W40, Motul X Max 0W40, Mobil 1 New Life 0W40, Shell Helx Ultra 0W40

            Komentarz


            • Sony, Przerobilem 5 oliw, w moim przypadku najlepiej wypada Neste

              Komentarz


              • Zadbajcie trochę o silnik czyt. nie pałujcie na zimnym i nie gaście w biegu (30-45 sek dla turbiny) a na efekty w postaci cichych startów nie trzeba będzie długo czekać. Olej nie poczyni cudów a jak rzęzi tragicznie to i tak należy wymienić.
                - Superb
                - Panda 1.2

                Komentarz


                • Ja z odpalania i gaszenia auta zrobiłem istny rytuał. Nie zostawiam auta ba biegu, (tylko ręczny) gaszę i odpalam na sprzęgle i luzie Wszystko bo gdzieś tam wyczytałem ze to dobrze dla rozrządu. Pewnie zabobony ale weszło mi w krew. Czy pałowałem czy nie, studzę turbinę te 45-60 sek. Nie przeszkadza mi to bo lubię dbać o auto tym bardziej jeżeli odwdzięcza się dobrą jazdą , ale wcześniej jeździłem seicentem 900 lałem 10w40 nie zastanawiałem się jak go odpalam ani gaszę i smigał najlepiej jak mógł :szeroki_usmiech

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez pedros
                    Wiecie może w jaki sposób dokonywany jest pomiar ilości oleju w VAG?
                    Tu masz trochę:
                    Olej i jego spalanie w silniku Audi 2.0 TFSI

                    Musi być jakiś czujnik poziomu, szczegółów technicznych nie znam, na pewno można znaleźć.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez boonsaw
                      odpalam na sprzęgle
                      ... a da się odpalić bez wciśniętego sprzęgła :roll:
                      Zamieszczone przez boonsaw
                      Pewnie zabobony ale weszło mi w krew.
                      spoko, ja też mam taki nawyk :wink:
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez boonsaw
                        Nie zostawiam auta ba biegu, (tylko ręczny) gaszę i odpalam na sprzęgle i luzie Wszystko bo gdzieś tam wyczytałem ze to dobrze dla rozrządu. Pewnie zabobony ale weszło mi w krew
                        zabobony i to czystej wody.
                        1. zostawianie na ręcznym zimą może skutkować poważną awarią. w miarę schładzania rozgrzanych hamulców osadza się na nich wilgoć i niestety może czasami zamarznąć. Skutek - pomimo spuszczenia dźwigni hamulca, może trzymać jeden lub obydwa hamulce. Na ręcznym, zwłaszcza jak trzyma tylko jedna strona da się ruszyć. Jazda z zablokowanym hamulcem to mało przyjemne zajęcie i groźne w skutkach Dlatego wręcz zalecane przy starszych samochodach jest zostawianie na biegu, a nie hamulcu, a przy nowszych (DSG, hamulec elektromagnetyczny, itp.) - w zależności od konstrukcji różnie
                        2. Jak masz wciśnięte sprzęgło to nie ma znaczenia czy masz wrzucony bieg czy luz - wciskając sprzęgło rozłączamy mechanicznie silnik od skrzyni biegów. Ja co prawda też mam nawyk wrzucania na luz przed odpaleniem, ale to jeszcze pozostałość z czasów, kiedy w moich samochodach to sprzęgło nie zawsze do końca wysprzęglało i na pewno było lżej, zwłaszcza poniżej -20i przy ledwo zipiącym akumulatorze - innych tego typu rzeczy jak np. włączanie świateł przed odpaleniem na 20-30s. to mało kto pamięta dzisiaj, bo i po co .
                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        a da się odpalić bez wciśniętego sprzęgła
                        przy tradycyjnych kluczykach jak najbardziej, przy DSG wręcz obowiązkowo odpalamy bez wciśniętego sprzęgła

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          ... a da się odpalić bez wciśniętego sprzęgła
                          Auto mam ze stycznia 2010 i da się odpalić bez sprzęgła, Ojciec ma Octavie z 2012 i już się nie da. Jest o tym temat na forum i w zasadzie chętnie bym sobie tą "blokadę" mimo wszystko uruchomił ,ale nie jest to możliwe :|

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez crom.de
                            Zadbajcie trochę o silnik czyt. nie pałujcie na zimnym i nie gaście w biegu (30-45 sek dla turbiny) a na efekty w postaci cichych startów nie trzeba będzie długo czekać. Olej nie poczyni cudów .
                            A słyszałeś o drugim obiegu chłodzenia, przepływ wymuszany przez pompe elektryczną, która chłodzi miedzy innymi turbinę po zgaszeniu silnika? Chyba nie.
                            Poza tym co to ma do rozrządu-chłodzenie turbiny.
                            Zmiana oleju właśnie na Neste City Pro 0W40 zapomniałem że mam rozrząd (nie mówiąc o race pro s), a miałem Shell 0W40, Mobil 1 0W40, Race pro S 5W30, Statoil 5W30, i na każdym dawał znaki, nie zawsze ale dawał, a na Neste od 5kkm cisza.

                            [ Dodano: Sro 27 Kwi, 16 15:42 ]
                            Zamieszczone przez crom.de
                            a jak rzęzi tragicznie to i tak należy wymienić.
                            Dokładnie

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez prezes73
                              Zamieszczone przez crom.de
                              Zadbajcie trochę o silnik czyt. nie pałujcie na zimnym s i nie gaście w biegu (30-45 sek dla turbiny) a na efekty w postaci cichych startów nie trzeba będzie długo czekać. Olej nie poczyni cudów .
                              A słyszałeś o drugim obiegu chłodzenia, przepływ wymuszany przez pompe elektryczną, która chłodzi miedzy innymi turbinę po zgaszeniu silnika? Chyba nie.
                              Poza tym co to ma do rozrządu-chłodzenie turbiny.
                              Pompa wymusza obieg cieczy chłodzącej, a nie oleju. Schłodzenie turbiny na pracującym silniku nie zaszkodzi olejowi i turbinie, a może tylko pomóc.

                              Komentarz


                              • rodro, Logiczne (widziałeś elektryczna pompę na układzie olejowym?) pisałem o wodnym układzie, bo pompa elektryczna jest tylko na układzie wodnym, po to by schłodzić między innymi turbine. A czy nie zaszkodzi to jasne że nie, tylko po co, jak ten układ jest właśnie wymyślony do takiego zabiegu.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez prezes73
                                  rodro, Logiczne (widziałeś elektryczna pompę na układzie olejowym?) pisałem o wodnym układzie, bo pompa elektryczna jest tylko na układzie wodnym, po to by schłodzić między innymi turbine. A czy nie zaszkodzi to jasne że nie, tylko po co, jak ten układ jest właśnie wymyślony do takiego zabiegu.
                                  W benzynowych owszem. A w klekotach z SS? Jazda autostradą i przy bramkach STOP. :hammer :niewiem

                                  Komentarz


                                  • pedros, jasne że tak, piszemy o 1.4TSI

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez boonsaw
                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      ... a da się odpalić bez wciśniętego sprzęgła
                                      Auto mam ze stycznia 2010 i da się odpalić bez sprzęgła, Ojciec ma Octavie z 2012 i już się nie da. Jest o tym temat na forum i w zasadzie chętnie bym sobie tą "blokadę" mimo wszystko uruchomił ,ale nie jest to możliwe :|
                                      Oszczędność 2masy... i prądu. ..

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez boonsaw
                                        Auto mam ze stycznia 2010 i da się odpalić bez sprzęgła, Ojciec ma Octavie z 2012 i już się nie da.
                                        no własnie, miałem na mysli moją OII z 2011 i tam nie dało się odpalić auta bez wciśnięcia sprzęgła.
                                        Zamieszczone przez rezon
                                        przy tradycyjnych kluczykach jak najbardziej
                                        no nie zawsze jak widać :wink: szwagier miał VW Jetta 1,4 TSI tam musiałeś wcisnąć sprzęgło, bo inaczej nie było szans na uruchomienie auta.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez prezes73
                                          pedros, jasne że tak, piszemy o 1.4TSI
                                          Czekałem na to :diabelski_usmiech

                                          W bezynie SS jest mniej szkodliwy a korzyścią jest dobry akumulator AGM i rekuperacja (kiedyś za dopłatą).

                                          [ Dodano: Sro 27 Kwi, 16 19:35 ]
                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Zamieszczone przez boonsaw
                                          Auto mam ze stycznia 2010 i da się odpalić bez sprzęgła, Ojciec ma Octavie z 2012 i już się nie da.
                                          no własnie, miałem na mysli moją OII z 2011 i tam nie dało się odpalić auta bez wciśnięcia sprzęgła.
                                          Zamieszczone przez rezon
                                          przy tradycyjnych kluczykach jak najbardziej
                                          no nie zawsze jak widać :wink: szwagier miał VW Jetta 1,4 TSI tam musiałeś wcisnąć sprzęgło, bo inaczej nie było szans na uruchomienie auta.

                                          Nawet jest komunikat na wyświetlaczu niezależnie od rodzaju paliwa ze aby uruchomić silnik należy wcisnąć sprzęgło.

                                          Inne marki jak KIA również taki obowiązek ma.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez rezon
                                            przy tradycyjnych kluczykach jak najbardziej
                                            Ty masz MY2009?

                                            Zamieszczone przez boonsaw
                                            Auto mam ze stycznia 2010 i da się odpalić bez sprzęgła, Ojciec ma Octavie z 2012 i już się nie da.
                                            W moim też się nie da bez sprzęgła 06/2010.

                                            Zamieszczone przez prezes73
                                            A słyszałeś o drugim obiegu chłodzenia, przepływ wymuszany przez pompe elektryczną, która chłodzi miedzy innymi turbinę po zgaszeniu silnika? Chyba nie.
                                            Ty za to słyszałeś, że dzwoni ale nie do końca wiesz w którym kościele. Pompa jest w O3 a nie w O2.

                                            Zamieszczone przez prezes73
                                            Poza tym co to ma do rozrządu-chłodzenie turbiny.
                                            Zaprawdę powiadam: ma. Schłodzenie oleju przed wyłączeniem motoru ma znaczenie i dla turbiny i dla rozrządu. Nie jest to wymysł tylko sprawdzone na własnej skórze, po tym jak ostatnio będąc spóźnionym na pociąg byłem zmuszony zgasić w biegu i później (6h) była symfonia.
                                            - Superb
                                            - Panda 1.2

                                            Komentarz


                                            • Witam ponownie stoję przed zakupem oleju do skodzinki
                                              ostatni miałem Mobil 1 New Life
                                              ale nie jestem z niego zadowolony auto dużej sie nagrzewało a tym samy później przełączało na gaz, a i dźwięk taki dziwny
                                              Dziś odkręcając korek zauważyłem pod korkiem zółty nalot wydaje mi się, że to wina niedogrzania samochodu (oleju nie ubywa, płynu chłodniczego tez)
                                              co doradzicie

                                              octavia II z 2012 rok 1,6 MPI + gaz

                                              Komentarz


                                              • Ja bym polecił najnowszy olej Amsoil 0W40 który dedykowany jest do najmocniejszych silników benzynowych w tym Nissana GT-R.
                                                To ten olej:
                                                Błąd 404

                                                Sony, Przerobilem 5 oliw, w moim przypadku najlepiej wypada Neste
                                                Jakimi kryteriami się kierowałeś ?
                                                Jacy inni byli konkurenci ?
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez crom.de
                                                  rezon napisał/a:
                                                  przy tradycyjnych kluczykach jak najbardziej
                                                  Ty masz MY2009?
                                                  ja mam MY12 z Keyless, więc muszę naciskać :wink: ale wcześniej miałem O2 MY06 i jak najbardziej dawało się odpalać bez sprzęgła.

                                                  Komentarz


                                                  • A słyszałeś o drugim obiegu chłodzenia, przepływ wymuszany przez pompe elektryczną, która chłodzi miedzy innymi turbinę po zgaszeniu silnika? Chyba nie.
                                                    Ty za to słyszałeś, że dzwoni ale nie do końca wiesz w którym kościele. Pompa jest w O3 a nie w O2.
                                                    Crom.de Zajrzyj pod maskę swojej s-baśki i prześledź układ chłodzenia powietrza doładowania i znajdziesz elektryczną pompę pracującą w tym układzie. W układ ten jest wpięte chłodzenie turbinki :idea:
                                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                    =================================================

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X