Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Szczerze, nie wiele potrafię z nich wywnioskować, ponieważ jak zwykle za dużo nie jest tam napisane na temat składu Wg. parametrów lepszy jest SXR, może ktoś robił VOA tych olejów?
Ciekawy mix, zdradź tajemnicę, co to za estry z dodatkami? Ja do Megane II 1.4 zaleję na próbę Specola 0W-40Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Poradźcie z doświadczenia, który olej lepiej wyciszy rozrząd/silnik szczególnie przy rozruchu w Oct. II 1,4 TSI CAXA i będzie lepszym wyborem do jazdy typowo miejskiej i od czasu do czasu dalej lub autostradą (lekkość biegu silnika) :?:
Fuchs LL 0W40, Neste City Pro 0W40, Motul X Max 0W40, Mobil 1 New Life 0W40, Shell Helx Ultra 0W40
Komentarz
-
-
Ja z odpalania i gaszenia auta zrobiłem istny rytuał. Nie zostawiam auta ba biegu, (tylko ręczny) gaszę i odpalam na sprzęgle i luzie Wszystko bo gdzieś tam wyczytałem ze to dobrze dla rozrządu. Pewnie zabobony ale weszło mi w krew. Czy pałowałem czy nie, studzę turbinę te 45-60 sek. Nie przeszkadza mi to bo lubię dbać o auto tym bardziej jeżeli odwdzięcza się dobrą jazdą , ale wcześniej jeździłem seicentem 900 lałem 10w40 nie zastanawiałem się jak go odpalam ani gaszę i smigał najlepiej jak mógł :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosWiecie może w jaki sposób dokonywany jest pomiar ilości oleju w VAG?
2.0 TFSI to silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbosprężarką. Znakomite osiągi, niskie spalanie, zdobywca kilku tytułów Engine of.
Musi być jakiś czujnik poziomu, szczegółów technicznych nie znam, na pewno można znaleźć.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez boonsawNie zostawiam auta ba biegu, (tylko ręczny) gaszę i odpalam na sprzęgle i luzie Wszystko bo gdzieś tam wyczytałem ze to dobrze dla rozrządu. Pewnie zabobony ale weszło mi w krew
1. zostawianie na ręcznym zimą może skutkować poważną awarią. w miarę schładzania rozgrzanych hamulców osadza się na nich wilgoć i niestety może czasami zamarznąć. Skutek - pomimo spuszczenia dźwigni hamulca, może trzymać jeden lub obydwa hamulce. Na ręcznym, zwłaszcza jak trzyma tylko jedna strona da się ruszyć. Jazda z zablokowanym hamulcem to mało przyjemne zajęcie i groźne w skutkach Dlatego wręcz zalecane przy starszych samochodach jest zostawianie na biegu, a nie hamulcu, a przy nowszych (DSG, hamulec elektromagnetyczny, itp.) - w zależności od konstrukcji różnie
2. Jak masz wciśnięte sprzęgło to nie ma znaczenia czy masz wrzucony bieg czy luz - wciskając sprzęgło rozłączamy mechanicznie silnik od skrzyni biegów. Ja co prawda też mam nawyk wrzucania na luz przed odpaleniem, ale to jeszcze pozostałość z czasów, kiedy w moich samochodach to sprzęgło nie zawsze do końca wysprzęglało i na pewno było lżej, zwłaszcza poniżej -20i przy ledwo zipiącym akumulatorze - innych tego typu rzeczy jak np. włączanie świateł przed odpaleniem na 20-30s. to mało kto pamięta dzisiaj, bo i po co .Zamieszczone przez PAOLO ESCOa da się odpalić bez wciśniętego sprzęgła
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO... a da się odpalić bez wciśniętego sprzęgła
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez crom.deZadbajcie trochę o silnik czyt. nie pałujcie na zimnym i nie gaście w biegu (30-45 sek dla turbiny) a na efekty w postaci cichych startów nie trzeba będzie długo czekać. Olej nie poczyni cudów .
Poza tym co to ma do rozrządu-chłodzenie turbiny.
Zmiana oleju właśnie na Neste City Pro 0W40 zapomniałem że mam rozrząd (nie mówiąc o race pro s), a miałem Shell 0W40, Mobil 1 0W40, Race pro S 5W30, Statoil 5W30, i na każdym dawał znaki, nie zawsze ale dawał, a na Neste od 5kkm cisza.
[ Dodano: Sro 27 Kwi, 16 15:42 ]
Zamieszczone przez crom.dea jak rzęzi tragicznie to i tak należy wymienić.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prezes73Zamieszczone przez crom.deZadbajcie trochę o silnik czyt. nie pałujcie na zimnym s i nie gaście w biegu (30-45 sek dla turbiny) a na efekty w postaci cichych startów nie trzeba będzie długo czekać. Olej nie poczyni cudów .
Poza tym co to ma do rozrządu-chłodzenie turbiny.
Komentarz
-
-
rodro, Logiczne (widziałeś elektryczna pompę na układzie olejowym?) pisałem o wodnym układzie, bo pompa elektryczna jest tylko na układzie wodnym, po to by schłodzić między innymi turbine. A czy nie zaszkodzi to jasne że nie, tylko po co, jak ten układ jest właśnie wymyślony do takiego zabiegu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prezes73rodro, Logiczne (widziałeś elektryczna pompę na układzie olejowym?) pisałem o wodnym układzie, bo pompa elektryczna jest tylko na układzie wodnym, po to by schłodzić między innymi turbine. A czy nie zaszkodzi to jasne że nie, tylko po co, jak ten układ jest właśnie wymyślony do takiego zabiegu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez boonsawZamieszczone przez PAOLO ESCO... a da się odpalić bez wciśniętego sprzęgła
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez boonsawAuto mam ze stycznia 2010 i da się odpalić bez sprzęgła, Ojciec ma Octavie z 2012 i już się nie da.
Zamieszczone przez rezonprzy tradycyjnych kluczykach jak najbardziejPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prezes73pedros, jasne że tak, piszemy o 1.4TSI
W bezynie SS jest mniej szkodliwy a korzyścią jest dobry akumulator AGM i rekuperacja (kiedyś za dopłatą).
[ Dodano: Sro 27 Kwi, 16 19:35 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez boonsawAuto mam ze stycznia 2010 i da się odpalić bez sprzęgła, Ojciec ma Octavie z 2012 i już się nie da.
Zamieszczone przez rezonprzy tradycyjnych kluczykach jak najbardziej
Nawet jest komunikat na wyświetlaczu niezależnie od rodzaju paliwa ze aby uruchomić silnik należy wcisnąć sprzęgło.
Inne marki jak KIA również taki obowiązek ma.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rezonprzy tradycyjnych kluczykach jak najbardziej
Zamieszczone przez boonsawAuto mam ze stycznia 2010 i da się odpalić bez sprzęgła, Ojciec ma Octavie z 2012 i już się nie da.
Zamieszczone przez prezes73A słyszałeś o drugim obiegu chłodzenia, przepływ wymuszany przez pompe elektryczną, która chłodzi miedzy innymi turbinę po zgaszeniu silnika? Chyba nie.
Zamieszczone przez prezes73Poza tym co to ma do rozrządu-chłodzenie turbiny.
Komentarz
-
-
Witam ponownie stoję przed zakupem oleju do skodzinki
ostatni miałem Mobil 1 New Life
ale nie jestem z niego zadowolony auto dużej sie nagrzewało a tym samy później przełączało na gaz, a i dźwięk taki dziwny
Dziś odkręcając korek zauważyłem pod korkiem zółty nalot wydaje mi się, że to wina niedogrzania samochodu (oleju nie ubywa, płynu chłodniczego tez)
co doradzicie
octavia II z 2012 rok 1,6 MPI + gaz
Komentarz
-
-
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
A słyszałeś o drugim obiegu chłodzenia, przepływ wymuszany przez pompe elektryczną, która chłodzi miedzy innymi turbinę po zgaszeniu silnika? Chyba nie.Ty za to słyszałeś, że dzwoni ale nie do końca wiesz w którym kościele. Pompa jest w O3 a nie w O2.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
Komentarz