Zamieszczone przez robertowicz
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
też się nad tym zastanawiam ... czy myślicie, że do starego silnika VW 1.6 16V AZD ze względu na zatykający się EGR (wymieniłem na nowy) czy też normę EURO 4 (kat też wymieniony) należałoby stosować olej C 3 ? zawsze starałem się lać fullsaps-y (wiadomo z jakich względów) ale to może błąd ? instrukcja (2002 rok) mówi o 502.00 albo 503.00 ale kiedy to było ... może właśnie ar9100 + olej C 3 to właściwie dobrany zestaw ?Leon 1.6 16V 105 KM
-
-
już włączone :wink:Zamieszczone przez rustinpw wylaczyles.
[ Dodano: Pon 11 Kwi, 16 09:57 ]
"stary" silnik 1,6 mógł kiedyś tylko pomarzyć o takich olejach z VW 502.00 jakie mamy obecnie. Śmiem wątpić by olej z C-3 miał w czymkolwiek pomóc zatykaniu się EGR (problem raczej tkwi w samym systemie recyrkulacji spalin, jego obiegu)...co innego w silniku diesla z DPF-em.Zamieszczone przez kokado starego silnika VW 1.6 16V AZD ze względu na zatykający się EGR (wymieniłem na nowy) czy też normę EURO 4 (kat też wymieniony) należałoby stosować olej C 3 ?
dlaczego wymieniałeś katalizator?Zamieszczone przez kokakat też wymienionyPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
bo się rozsypał i dzwonił (ceramiczny) ... zresztą podobnie jak tzw. prekat przy kolektorze wydechowym, teraz mam pustą puszkę przy kolektorze i kat główny - metalowy AWG EURO 4 + oczywiście 2 sondy - na razie jest ok no może wydech trochę głośny się zrobił ... ale to chyba wina tłumika środkowego (polski zamiennik).Zamieszczone przez PAOLO ESCOdlaczego wymieniałeś katalizator?Zamieszczone przez kokakat też wymienionyLeon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
nie - raczej posypał się "ze starości" przy 150 tys nalotu i olej miał z tym niewiele wspólnego ... być może przyczynił się sposób użytkowania - auto robiło przez 5 lat po 4 km dziennie (jeździł wtedy na Shellu 5W40) ... tylko ciekawi mnie to, że większość wyszukiwarek olejowych na stronach producentów wskazuje do tego silnika oleje C-3 ...Zamieszczone przez PAOLO ESCOrozumiem, że nie było problemów z zatruciem katalizatora (komunikatów) przy stosowaniu olejów FullSaps ?Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
dzięki za info. Logicznym jest, że VW nie zalecałby olejów z VW 502.00 do swoich silników gdyby one negatywnie miały oddziaływać na układy katalityczne.Zamieszczone przez kokanie - raczej posypał się "ze starości" przy 150 tys nalotu i olej nie miał z tym nic wspólnego
taka "tendencja i moda" ... wszystko teraz musi być eco ... co nie zawsze oznacza najlepsze zabezpieczenie dla silnika... wyszukiwarki w większości pokazują głupoty :roll:Zamieszczone przez kokawiększość wyszukiwarek olejowych na stronach producentów wskazuje do tego silnika oleje C-3 ...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Może prozaiczne ale ...
Czy korek spustowy oleju z silnika z metalową podkładką w 1,4 TSI CAXA jest korkiem wielokrotnego użytku czy jednorazówką :?:
Wiadomo, że kosztuje tylko kilka PLN, ale trzeba za nim też dodatkowo pobiegać. Czy jest konieczność jego wymiany przy każdym spuście oliwy z silnika, czy wkręcać stary korek ?.
Komentarz
-
-
Sony, jesli jestes zapobiegliwy wystarczy zmiana podkladki. Zmierz srednice i zmieniaj na podkladki miedziane.Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Lepiej wymień całość ("śruba"+podkładka) potrafi ciec po wymianie tylko podkładki. Niestety znam to z własnego doświadczenia.Zamieszczone przez SonyMoże prozaiczne ale ...
Czy korek spustowy oleju z silnika z metalową podkładką w 1,4 TSI CAXA jest korkiem wielokrotnego użytku czy jednorazówką :?:
Wiadomo, że kosztuje tylko kilka PLN, ale trzeba za nim też dodatkowo pobiegać. Czy jest konieczność jego wymiany przy każdym spuście oliwy z silnika, czy wkręcać stary korek ?.
Komentarz
-
-
Do mnie dziś doleciała paczuszka z dodatkami AR 2300, Atomex F8 oraz AR 6400-CR, które będę testował na moim busie Iveco Daily 50C15.
Za dodatki i dobrą cenę dziękuję Konkonowi i Oil Spa!
Zdam relację, czy cokolwiek się zmieniło po użyciu owych dodatków, ale wierzę, że jest to swego rodzaju profilaktyka w trosce o dobry stan mojego woła roboczego
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
to zaszalałeś, nie lepiej było zainwestować w świeży olej i zrobić szybciej wymianę? ... ale mix ... mam nadzieję, że nie wpakujesz tego na jeden raz :shock: ...lepiej napisz jakim olejem zalałeś Iveco.Zamieszczone przez Krisss_28AR 2300, Atomex F8 oraz AR 6400-CRPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Chciałem znacznie pokaźniejszy zestaw, ale opony nowe(6 szt.) + zestaw klocków, szczęk i tarcz na tył, troszkę mi budżet nadszarpnęło heh
Ale co się odwlecze, to nie uciecze, będę kupował po trochę 
Iveco zalane jest olejem Total Quartz Ineo ECS 5W-30 C2, przed wymianą na 2 - 3 tys. wleci AR2300 + w końcowej fazie AR6400-CR.
Druga butelka AR2300 wleci w niecałej ilości do Laguny(tam jest słabiutki Elf Evolution 900 NF), troszkę wleję do wspomagania
Atomex F8 do Iveco wleci już na świeżych filtrach i oleju, do tego czasu domówię na wymianę oleju VeryLube Absolut Cleaner i do oleju wleci Atomex 2x esters z revitalizantem
Zastanawiam się, czy do skrzyni i tylnego mostu w Iveco dodac AR9100 czy Xado Maximum Transmission... :lol:Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Przyszła mi paczka od galon-oleje z Neste City Pro 0W40 i z tego co widzę, jest to starsza odmiana tego oleju. Teraz mam pytanie, czy jest ona (fizykochemicznie), taka sama, z aktualną, opisaną na stronie Neste, czy też zmieniali coś w składzie?
Chodzi o to, że aktualna wersja ma takie dopuszczenia:TYPICAL CHARACTERISTICS 0W-40
Densitykg/m3 15oC 860
Flash PointoC (COC) 220
Pour PointoC -54
Viscosity Index 181
ViscositycSt/ 40 oC 80
ViscositycSt/ 100 oC 14
Viscosity cP/ -35 °C 5500
Borderline pumping temp. °C -45
Natomiast w sklepie, gdzie kupiłem, okazało się, że są starsze:ACEA A3/B4
API SN/CF
VW 502.00/505.00
MB 229.3 and 229.5
BMW LL-01
Renault RN 0700/0710
Pretensji do sklepu nie mam, bo to w sumie ja nie doczytałemSAE 0W - 40, ACEA A3/B4, API SJ/CF (także SH/CF/EC II)
SPECYFIKACJE: VW 500.00/505.00, VW 502 00, MB 229.1, BMW LL-98, MB 229.1
Olej jest przeznaczony do silnika TCe 90, więc "norma" Renault by się przydała. ALE w książeczce serwisowej mam napisane, że mam wlewać olej A3/B4, ani słowa o olejach RN 0700/0710.
Czyli spokojnie mogę zalać to "starsze" Neste, co dostałem?
Komentarz
-
-
data produkcji...? Jeżeli poniżej 5L lat to możesz spokojnie zalewać.Zamieszczone przez mbarCzyli spokojnie mogę zalać to "starsze" Neste, co dostałem?
[ Dodano: Pią 15 Kwi, 16 21:39 ]
"stara" wersja z MB 229.1 http://avtobrend24.ru/d/590794/d/nes...-pro-0w-40.pdf vs aktualna wersja https://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx...rp=340&type=ttZamieszczone przez mbarest to starsza odmiana tego oleju. Teraz mam pytanie, czy jest ona (fizykochemicznie), taka sama, z aktualną, opisaną na stronie Neste, czy też zmieniali coś w składzie?
Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
A czy to ważne.?Zamieszczone przez mbarOK, czy ktoś byłby w stanie potwierdzić, czy to rocznik 2011, czy 2014? Mi się wydaje, że 2014, ale to by było dziwne, że z tego roku jest stara specyfikacja (skoro była zmieniona w 2013).
Zdjęcia:
https://goo.gl/photos/S5NnfwvUYDbZmVKv9
Olej jest bdb poza tym juz go masz :diabelski_usmiech
Aby nanieść na opakowanie nowe normy potrzebne sa zabiegi rejestracyjne producenta. .. caly swiat idzie5w kierunku olejów eko i te stare normy przeciez mozna droga deklaracji i zasiedzenia używać zwłaszcza ze te wymienione nie sa zle dla silnika ale dla osprzętu moga byc zbyt bogate.
Reasumując: zalewaj
Komentarz
-
-
Wczoraj zaaplikowałem AR2300 do Iveco oraz do mojej Renault Laguny. AR2300 został dolany do silników i do układów wspomagań kierowniczych. Muszę szczerze przyznać, że w Lagunie zarówno praca silnika uległa znacznej poprawie(mniej drgań, delikatniejsze uruchomienia i gaszenia oraz bardzo cicha praca) i wspomaganie zaczęło lżej działać - płynniej. W Lagunie przetaczałem stary olej we wspomaganiu, więc to nie kwestia starego oleju + dodatek, tylko samego dodatku
Zobaczymy jak będzie w Iveco, tam poszła cała butelka do silnika i tyle samo co do Laguny do wspomagania - tam będę musiał jeszcze później przetoczyć parę razy olej, bo wczoraj dopiero drugi raz ściągałem go ze zbiorniczka
Panowie, czy może orientujecie się czym poza gołymi parametrami różnią się następujące oleje:
Elf Evolution 900 SXR 5W-40 vs Elf Evolution NF 5W-40?
Parametry lepsze ma SXR
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Nie o takie różnice mi chodziło, bo o tym ja doskonale wiem, jaki olej z linii Totala jest zamiennikiem ElfaZamieszczone przez Łukasz eNOdnośnie oleju ELF/TOTAL
http://www.performanceoilstore.com/i...ce%20Chart.pdf
Ja się pytam o różnice w składzie oleju Elf Evolution 900 SXR 5W-40, w stosunku do Elf Evolution NF 5W-40
Korzyść jest po stronie SXR, ale chciałbym wiedzieć z czego to wynika i czy jest bogatszy w dodatki
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Krisss_28, popatrz na karty:
Pierwszy 1000 zrobiony, jest jeszcze bardziej miękko i cicho.Lepsza reakcja na gaz.Ciekawa sprawa z temp. oleju na maxidot.
Styl jazdy cały czas taki sam i warunki podobne więc wątpię że to przypadek, a na początku dochodziła do 100C a nawet lekko przekraczając, w miarę większego przebiegu rośnie wolniej niż wcześniej i ta 100 osiągalna jest coraz rzadziej, natomiast na postoju bardzo szybko spada o 2-3 stopnie czasami więcej. Spalanie bez zmian.Olej z dodatkiem bardzo jasny, prawie niewidoczny na bagnecie.
Komentarz
-
-
Kurcze nie odpalają się te linki - wyskakują błędy...Zamieszczone przez cytrynowiecKrisss_28, popatrz na karty:
Pierwszy 1000 zrobiony, jest jeszcze bardziej miękko i cicho.Lepsza reakcja na gaz.Ciekawa sprawa z temp. oleju na maxidot.
Styl jazdy cały czas taki sam i warunki podobne więc wątpię że to przypadek, a na początku dochodziła do 100C a nawet lekko przekraczając, w miarę większego przebiegu rośnie wolniej niż wcześniej i ta 100 osiągalna jest coraz rzadziej, natomiast na postoju bardzo szybko spada o 2-3 stopnie czasami więcej. Spalanie bez zmian.Olej z dodatkiem bardzo jasny, prawie niewidoczny na bagnecie.
Dlatego nie do końca wiem do czego nawiązujesz, do oleju, czy do jakiegoś dodatku.
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
coś tak nie bardzo pamiętam ... ale chyba dotyczy to Specola 0W30 i AR9100 ? Płukałeś czymś przed wymianą ? u mnie czeka Specol 5W40 i AR9100 ale jeszcze muszę trochę "popłukać" na AR2300 ...Zamieszczone przez cytrynowiecPierwszy 1000 zrobiony, jest jeszcze bardziej miękko i cicho.Lepsza reakcja na gaz.Ciekawa sprawa z temp. oleju na maxidot.
Styl jazdy cały czas taki sam i warunki podobne więc wątpię że to przypadek, a na początku dochodziła do 100C a nawet lekko przekraczając, w miarę większego przebiegu rośnie wolniej niż wcześniej i ta 100 osiągalna jest coraz rzadziej, natomiast na postoju bardzo szybko spada o 2-3 stopnie czasami więcej. Spalanie bez zmian.Olej z dodatkiem bardzo jasny, prawie niewidoczny na bagnecie.Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
Komentarz