Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez pedros
    punktowym źródle ciepła jak okolice detonacji ładunków w cylindrze a
    o ile pamiętam to nie ma dystrybutorów TNT na stacjach paliw, ale mogę się mylić :lol:

    Komentarz


    • rezon, k :diabelski_usmiech ... masz Teslę? :diabelski_usmiech

      Komentarz


      • Zamieszczone przez crom.de
        U mnie "sukces" :lol: Max 107* w wielkim stresie. Tak do 105* i dużo szybciej się schładzał jadąc z góry czy stając na parkingu. Zobaczymy czy ubyło i ile spalił PB.
        Pierwsze koty za płoty :wink: Ciekaw jestem jak to będzie wyglądać z upływem przebiegu. Shell 5w40?

        Komentarz


        • Valvoline SynPower 5w40 bez żadnych skrótów. Chciałem vollsinthetische i chyba się udało
          - Superb
          - Panda 1.2

          Komentarz


          • Zamieszczone przez crom.de
            Valvoline SynPower 5w40 bez żadnych skrótów. Chciałem vollsinthetische i chyba się udało
            Z tym voll do końca nie wiadomo, w 2013 widmo pokazywało że to hydrokrak, ale kto wie, może się baza zmieniła? :roll:



            TBN niezły, martwi wysoki NOACK czyli właśnie te ubytki. Czas pokaże.

            Komentarz


            • Od tych tabelek, już mnie głowa boli.
              Wczoraj odwiedziłem autoryzowanego dystrybutora Shell i kupiłem HELIX ULTRA C2/C3 0W-30. Najpierw chciałem HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W-30 ale się okazało, że professional akurat nie jest dostępny i sprzedawany jest wyłącznie w opakowaniach 1 l. oraz w beczkach 200 l. Według hurtownika i pokazanej mi tabelki z danymi obydwu olejów nie ma między nimi żadnej różnicy. Jeden jest przewidziany do sprzedaży detalicznej a drugi do producenta/serwisów.

              Jutro jadę na zmianę, a w sobotę/niedzielę autostrada Łódź-Jantar-Łódź to będzie okazja go sprawdzić.
              Obecnie mam 4600 km z czego ok 2300 to autostrady i jak na razie zero ubytku oleju.


              Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

              Komentarz


              • Reidak, bo to ten same oleje, zgadza się AV-L jest serwisowy, a ECT C2/C3 komercyjny. Dobry wybór, latałem na nim 20 kkm, złego słowa nie mogę powiedzieć.

                Komentarz


                • cytrynowiec, Home - Valvoline™ Global Europe - EN(11188)/synpower_5w-40 tutaj piszą Vollsinthetisch. Czyżby leonn nie miał racji? Leonn gdzie ich do sądu podać? :-P
                  - Superb
                  - Panda 1.2

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez crom.de
                    Max 107* w wielkim stresie. Tak do 105* i dużo szybciej się schładzał jadąc z góry czy stając na parkingu.
                    Inna baza, inne dodatki, inne SAE musi być różnica :P Pytanie, czy jest to lepszy produkt dla tego silnika niż poprzedni?
                    Zamieszczone przez crom.de
                    Chciałem vollsinthetische i chyba się udało
                    A poprzedni jaki był? :wink:

                    Żeby mieć 100% pewności to trzeba by go przebadać, ale jak kupiony na germańskiej ziemi z napisem Vollsynthetisches to raczej nie ma ściemy. A jeśli produkowany na inne rynki z takim napisem to już może być różnie.
                    Testuj będziesz miał porównanie.

                    Komentarz


                    • crom.de, leonn, gdzieś czytałem, że w DE voll już jest lekko "poluźnione" więc nie wiem do końca jak to z tym jest. Najnowsza analiza tego Valvolina jest bez widma więc może jednak voll? :roll:
                      Ciekawy jestem jak tam będzie dalej, bo skoro Neste nie dawało rady (na 100% voll), to może lepkość jest istotna a nie baza? :roll:
                      Dziś miałem dynamiczną jazdę po mieście z klimą non stop, i maks 102/103C. Jak stałem na światłach 100C to góra. Na razie zrobione 3,5 kkm. Spalanie bez zmian, czyli z ponad 4 kkm 7,4 przy średniej 46 km/h. :diabelski_usmiech

                      Komentarz


                      • U mnie zalany jest jeszcze fabryczny olej i przy jeździe z prędkościami 160-180 km/h max temp. to 108 stopni więc chyba nie jest źle

                        Panowie co zalać lepiej Neste 0W40 czy Motula 0W40 do 1.4 TSI , a może inny olej polecacie ?

                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                        Fotki
                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                        Fotki

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez cytrynowiec
                          gdzieś czytałem, że w DE voll już jest lekko "poluźnione" więc nie wiem do końca jak to z tym jest.
                          Musze się coś więcej dowiedzieć jak to jest teraz.

                          Zamieszczone przez mirek_p11
                          Neste 0W40 czy Motula 0W40 do 1.4 TSI
                          Motul ma oficjalną abrobate VW tak jak i Mobil, Fuchs, Shell, Castrol itp.. bierz coś z aktualnymi normami żeby w ASO się nie czepiali.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez pedros
                            rezon, k :diabelski_usmiech ... masz Teslę? :diabelski_usmiech
                            nie, tankuję benzynę i nie podkładam żadnych ładunków do cylindra :lol:

                            Komentarz


                            • Sorry za OT w tym wątku, ktoś ma problemy z przegrzewaniem silnika? :lol:


                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez mirek_p11
                                U mnie zalany jest jeszcze fabryczny olej i przy jeździe z prędkościami 160-180 km/h max temp. to 108 stopni więc chyba nie jest źle

                                Panowie co zalać lepiej Neste 0W40 czy Motula 0W40 do 1.4 TSI , a może inny olej polecacie ?

                                U mnie było tak na Motul X-clean 5-30
                                przy 180-200 jest ok 102-103st
                                przy 60-80 jest ok 106-107 st

                                Dziś wymieniłem przy 15000 na Motul X-max 0-40.

                                Temperatury - bez zmian.

                                Trzeba wietrzyć auto.
                                Moja RS'ka
                                Moja Bejca
                                VW Polo 1.4 - córki

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez rezon
                                  Zamieszczone przez pedros
                                  rezon, k :diabelski_usmiech ... masz Teslę? :diabelski_usmiech
                                  nie, tankuję benzynę i nie podkładam żadnych ładunków do cylindra :lol:
                                  :diabelski_usmiech a popatrz. ... wubucha i jedzie

                                  Ja też nie podkladam osobiście, zatrudnilem wtryskiwacze do tej brudnej roboty.


                                  Z innej beki

                                  Dzisiaj autostradzie igrzyska i max 113 stopni a jak deszczem rzucilo to trzeba było zwolnić bo niektórzy nie włączyli tylnych lamp ... i przy 120 99-101

                                  Klekot i Miller XF LL z moim własnym EE w postaci AR9100.

                                  [ Dodano: Czw 02 Cze, 16 20:07 ]
                                  U mnie zalany jest jeszcze fabryczny olej i przy jeździe z prędkościami 160-180 km/h max temp. to 108 stopn
                                  Ciekawe co teraz jest zalewane w fabryce. Pewnie coś za 2EUR/litr z 504/507 .....?

                                  Komentarz


                                  • mirek_p11, Neste to dobry wybór

                                    no4 przy 180-200 przez kilkadziesiąt km to u mnie więcej było :roll:

                                    pedros, jak odbierałem auto mówili że Castrol LL, teraz z tego co czytałem to jednak Shell

                                    Komentarz


                                    • z tego co czytałem to jednak Shell
                                      Mimo że mnie nie dotyczy -ułożyło.

                                      Chyba wogole jest. Mocny romans z Muszlą bo 0w30 z 504/507 serwisy będą miały rekomendowane wkrótce.

                                      Komentarz


                                      • Jak ja odbierałem w marcu to w salonie mi powiedzieli, że jest zalany fabrycznie Castrolem, a od maja/czerwca 2016 będzie zmiana na Shell. Pytanie tylko czy 5w30 czy 0w30. Jak miesiąc po kupnie pytałem nt. wymiany oleju po 4-5k na 0w30 to stanowczo protestowali, a w środę już umawiałem się na jutro i nawet się nie zająknęli, że przywiozę 0w30.


                                        Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

                                        Komentarz


                                        • Tańszym :diabelski_usmiech

                                          Komentarz


                                          • niedługo będę wymieniał olej i chciałbym zalać Shell Helix Ultra 5W40 ( do tego rozsądna cena ), czy jakieś uwagi do tego oleju dla tego silnika?
                                            jmors44

                                            Komentarz


                                            • no4 potwierdzam, wolna jazda podnosi temperature oleju. Lepsza jest przy 160, jak przy 60.
                                              Moja RS Combi

                                              Komentarz


                                              • prezes73,

                                                Komentarz


                                                • Z tego co pamiętam olej teraz oem to właśnie 0w30 muszlowy, a aso np. w Holandii już jakiś czas temu informowały klientów że przechodzą na właśnie AV-L, i między innymi po tej informacji się nim zainteresowałem. Widać w grupie VW się zmienia podejście do lepkości, nowe TSI będą mogły/miały 0w20. W erwinie przy 504/507 też pojawia się więcej 0w30, był jeden jest chyba 4-5 i tendencja rośnie.

                                                  Komentarz


                                                  • Witam postanowilem w koncu zmienic olej na inny w moim 2.0 FSI. Auto od zkaupu (jakies 3 lata) caly czas na Castrol Edge Professional C3 5W-30. Wybor padl na LM Top Tec 4200 5W-30.
                                                    Zalecacie moze uzycie plukanki z LM przed zalaniem nowym olejem czy poprostu zalewac odrazu nowym. ? Dzieki
                                                    Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                                    Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                                    Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                                    Bylo ->GOLF 3 1.8

                                                    Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                                    Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X