Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rezon
    RS
    • 2006
    • 1894
    • Volvo
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez pedros
    punktowym źródle ciepła jak okolice detonacji ładunków w cylindrze a
    o ile pamiętam to nie ma dystrybutorów TNT na stacjach paliw, ale mogę się mylić :lol:

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      rezon, k :diabelski_usmiech ... masz Teslę? :diabelski_usmiech

      Komentarz

      • cytrynowiec
        L&K
        • 2015
        • 1056
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        Zamieszczone przez crom.de
        U mnie "sukces" :lol: Max 107* w wielkim stresie. Tak do 105* i dużo szybciej się schładzał jadąc z góry czy stając na parkingu. Zobaczymy czy ubyło i ile spalił PB.
        Pierwsze koty za płoty :wink: Ciekaw jestem jak to będzie wyglądać z upływem przebiegu. Shell 5w40?

        Komentarz

        • crom.de
          RS
          • 2012
          • 1545
          • Superb II (3T4)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Valvoline SynPower 5w40 bez żadnych skrótów. Chciałem vollsinthetische i chyba się udało
          - Superb
          - Panda 1.2

          Komentarz

          • cytrynowiec
            L&K
            • 2015
            • 1056
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            Zamieszczone przez crom.de
            Valvoline SynPower 5w40 bez żadnych skrótów. Chciałem vollsinthetische i chyba się udało
            Z tym voll do końca nie wiadomo, w 2013 widmo pokazywało że to hydrokrak, ale kto wie, może się baza zmieniła? :roll:



            TBN niezły, martwi wysoki NOACK czyli właśnie te ubytki. Czas pokaże.

            Komentarz

            • Reidak
              Drive
              • 2016
              • 66

              Od tych tabelek, już mnie głowa boli.
              Wczoraj odwiedziłem autoryzowanego dystrybutora Shell i kupiłem HELIX ULTRA C2/C3 0W-30. Najpierw chciałem HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W-30 ale się okazało, że professional akurat nie jest dostępny i sprzedawany jest wyłącznie w opakowaniach 1 l. oraz w beczkach 200 l. Według hurtownika i pokazanej mi tabelki z danymi obydwu olejów nie ma między nimi żadnej różnicy. Jeden jest przewidziany do sprzedaży detalicznej a drugi do producenta/serwisów.

              Jutro jadę na zmianę, a w sobotę/niedzielę autostrada Łódź-Jantar-Łódź to będzie okazja go sprawdzić.
              Obecnie mam 4600 km z czego ok 2300 to autostrady i jak na razie zero ubytku oleju.


              Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

              Komentarz

              • cytrynowiec
                L&K
                • 2015
                • 1056
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                Reidak, bo to ten same oleje, zgadza się AV-L jest serwisowy, a ECT C2/C3 komercyjny. Dobry wybór, latałem na nim 20 kkm, złego słowa nie mogę powiedzieć.

                Komentarz

                • crom.de
                  RS
                  • 2012
                  • 1545
                  • Superb II (3T4)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  cytrynowiec, http://www.valvolineeurope.com/deutsch/products/engine_oils/synpower/cid(11188)/synpower_5w-40 tutaj piszą Vollsinthetisch. Czyżby leonn nie miał racji? Leonn gdzie ich do sądu podać? :-P
                  - Superb
                  - Panda 1.2

                  Komentarz

                  • leonn
                    RS
                    • 2011
                    • 2728
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez crom.de
                    Max 107* w wielkim stresie. Tak do 105* i dużo szybciej się schładzał jadąc z góry czy stając na parkingu.
                    Inna baza, inne dodatki, inne SAE musi być różnica :P Pytanie, czy jest to lepszy produkt dla tego silnika niż poprzedni?
                    Zamieszczone przez crom.de
                    Chciałem vollsinthetische i chyba się udało
                    A poprzedni jaki był? :wink:

                    Żeby mieć 100% pewności to trzeba by go przebadać, ale jak kupiony na germańskiej ziemi z napisem Vollsynthetisches to raczej nie ma ściemy. A jeśli produkowany na inne rynki z takim napisem to już może być różnie.
                    Testuj będziesz miał porównanie.

                    Komentarz

                    • cytrynowiec
                      L&K
                      • 2015
                      • 1056
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      crom.de, leonn, gdzieś czytałem, że w DE voll już jest lekko "poluźnione" więc nie wiem do końca jak to z tym jest. Najnowsza analiza tego Valvolina jest bez widma więc może jednak voll? :roll:
                      Ciekawy jestem jak tam będzie dalej, bo skoro Neste nie dawało rady (na 100% voll), to może lepkość jest istotna a nie baza? :roll:
                      Dziś miałem dynamiczną jazdę po mieście z klimą non stop, i maks 102/103C. Jak stałem na światłach 100C to góra. Na razie zrobione 3,5 kkm. Spalanie bez zmian, czyli z ponad 4 kkm 7,4 przy średniej 46 km/h. :diabelski_usmiech

                      Komentarz

                      • mirek_p11
                        RS
                        • 2010
                        • 6630
                        • Volkswagen
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        U mnie zalany jest jeszcze fabryczny olej i przy jeździe z prędkościami 160-180 km/h max temp. to 108 stopni więc chyba nie jest źle

                        Panowie co zalać lepiej Neste 0W40 czy Motula 0W40 do 1.4 TSI , a może inny olej polecacie ?

                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                        Fotki
                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                        Fotki

                        Komentarz

                        • leonn
                          RS
                          • 2011
                          • 2728
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Zamieszczone przez cytrynowiec
                          gdzieś czytałem, że w DE voll już jest lekko "poluźnione" więc nie wiem do końca jak to z tym jest.
                          Musze się coś więcej dowiedzieć jak to jest teraz.

                          Zamieszczone przez mirek_p11
                          Neste 0W40 czy Motula 0W40 do 1.4 TSI
                          Motul ma oficjalną abrobate VW tak jak i Mobil, Fuchs, Shell, Castrol itp.. bierz coś z aktualnymi normami żeby w ASO się nie czepiali.

                          Komentarz

                          • rezon
                            RS
                            • 2006
                            • 1894
                            • Volvo
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez pedros
                            rezon, k :diabelski_usmiech ... masz Teslę? :diabelski_usmiech
                            nie, tankuję benzynę i nie podkładam żadnych ładunków do cylindra :lol:

                            Komentarz

                            • prezes73
                              Rider
                              • 2015
                              • 522
                              • Hyundai

                              Sorry za OT w tym wątku, ktoś ma problemy z przegrzewaniem silnika? :lol:


                              Komentarz

                              • no4
                                Rider
                                • 2011
                                • 338
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                Zamieszczone przez mirek_p11
                                U mnie zalany jest jeszcze fabryczny olej i przy jeździe z prędkościami 160-180 km/h max temp. to 108 stopni więc chyba nie jest źle

                                Panowie co zalać lepiej Neste 0W40 czy Motula 0W40 do 1.4 TSI , a może inny olej polecacie ?

                                U mnie było tak na Motul X-clean 5-30
                                przy 180-200 jest ok 102-103st
                                przy 60-80 jest ok 106-107 st

                                Dziś wymieniłem przy 15000 na Motul X-max 0-40.

                                Temperatury - bez zmian.

                                Trzeba wietrzyć auto.
                                Moja RS'ka
                                Moja Bejca
                                VW Polo 1.4 - córki

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  Zamieszczone przez rezon
                                  Zamieszczone przez pedros
                                  rezon, k :diabelski_usmiech ... masz Teslę? :diabelski_usmiech
                                  nie, tankuję benzynę i nie podkładam żadnych ładunków do cylindra :lol:
                                  :diabelski_usmiech a popatrz. ... wubucha i jedzie

                                  Ja też nie podkladam osobiście, zatrudnilem wtryskiwacze do tej brudnej roboty.


                                  Z innej beki

                                  Dzisiaj autostradzie igrzyska i max 113 stopni a jak deszczem rzucilo to trzeba było zwolnić bo niektórzy nie włączyli tylnych lamp ... i przy 120 99-101

                                  Klekot i Miller XF LL z moim własnym EE w postaci AR9100.

                                  [ Dodano: Czw 02 Cze, 16 20:07 ]
                                  U mnie zalany jest jeszcze fabryczny olej i przy jeździe z prędkościami 160-180 km/h max temp. to 108 stopn
                                  Ciekawe co teraz jest zalewane w fabryce. Pewnie coś za 2EUR/litr z 504/507 .....?

                                  Komentarz

                                  • cytrynowiec
                                    L&K
                                    • 2015
                                    • 1056
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    mirek_p11, Neste to dobry wybór

                                    no4 przy 180-200 przez kilkadziesiąt km to u mnie więcej było :roll:

                                    pedros, jak odbierałem auto mówili że Castrol LL, teraz z tego co czytałem to jednak Shell

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      z tego co czytałem to jednak Shell
                                      Mimo że mnie nie dotyczy -ułożyło.

                                      Chyba wogole jest. Mocny romans z Muszlą bo 0w30 z 504/507 serwisy będą miały rekomendowane wkrótce.

                                      Komentarz

                                      • Reidak
                                        Drive
                                        • 2016
                                        • 66

                                        Jak ja odbierałem w marcu to w salonie mi powiedzieli, że jest zalany fabrycznie Castrolem, a od maja/czerwca 2016 będzie zmiana na Shell. Pytanie tylko czy 5w30 czy 0w30. Jak miesiąc po kupnie pytałem nt. wymiany oleju po 4-5k na 0w30 to stanowczo protestowali, a w środę już umawiałem się na jutro i nawet się nie zająknęli, że przywiozę 0w30.


                                        Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Tańszym :diabelski_usmiech

                                          Komentarz

                                          • jmors44
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 455
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                            • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                                            niedługo będę wymieniał olej i chciałbym zalać Shell Helix Ultra 5W40 ( do tego rozsądna cena ), czy jakieś uwagi do tego oleju dla tego silnika?
                                            jmors44

                                            Komentarz

                                            • Hubee
                                              Ambiente
                                              • 2012
                                              • 226
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                              no4 potwierdzam, wolna jazda podnosi temperature oleju. Lepsza jest przy 160, jak przy 60.
                                              Moja RS Combi

                                              Komentarz

                                              • leonn
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2728
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                prezes73,

                                                Komentarz

                                                • cytrynowiec
                                                  L&K
                                                  • 2015
                                                  • 1056
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  Z tego co pamiętam olej teraz oem to właśnie 0w30 muszlowy, a aso np. w Holandii już jakiś czas temu informowały klientów że przechodzą na właśnie AV-L, i między innymi po tej informacji się nim zainteresowałem. Widać w grupie VW się zmienia podejście do lepkości, nowe TSI będą mogły/miały 0w20. W erwinie przy 504/507 też pojawia się więcej 0w30, był jeden jest chyba 4-5 i tendencja rośnie.

                                                  Komentarz

                                                  • misza_zabrze
                                                    L&K
                                                    • 2013
                                                    • 1371
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                                    Witam postanowilem w koncu zmienic olej na inny w moim 2.0 FSI. Auto od zkaupu (jakies 3 lata) caly czas na Castrol Edge Professional C3 5W-30. Wybor padl na LM Top Tec 4200 5W-30.
                                                    Zalecacie moze uzycie plukanki z LM przed zalaniem nowym olejem czy poprostu zalewac odrazu nowym. ? Dzieki
                                                    Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                                    Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                                    Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                                    Bylo ->GOLF 3 1.8

                                                    Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                                    Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...