Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez prezes73
    Zamieszczone przez pedros
    Zielony kolor. . Może Molibdenu napakowali
    Ufff, bałem się że Ludwika :lol:
    No ten 5W30 ładnie wygląda, jestem ciekaw jak by się sprawował w TSI ;-)
    Na stronie mają przejrzystą strukturę dobierania oleju. W sumie dużego wyboru nie ma :diabelski_usmiech ale parametry bardzo ciekawe.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez pedros
      Na stronie mają przejrzystą strukturę dobierania oleju. W sumie dużego wyboru nie ma :diabelski_usmiech ale parametry bardzo ciekawe.
      Do 1.4TSI wyskoczyło 6 oliw, podałem te najlepsze ;-)

      Komentarz


      • Zamieszczone przez prezes73
        Zamieszczone przez pedros
        Na stronie mają przejrzystą strukturę dobierania oleju. W sumie dużego wyboru nie ma :diabelski_usmiech ale parametry bardzo ciekawe.
        Do 1.4TSI wyskoczyło 6 oliw, podałem te najlepsze ;-)
        Jest promo +1 litr(dla TSI :diabelski_usmiech ) gratis
        Cena jak cena to rzecz wtórna.
        Ale cóż można gdybać... trzeba przetestowac

        Komentarz


        • Zamieszczone przez prezes73
          Sorki, wtrącę się :lol:
          Co do TSI oliw z normą 502 polecam z czystym sumieniem Neste City Pro 0W40
          Przynajmniej organoleptycznie, spośród przetestowanych przeze mnie 4 oliw z normą VW502 silnik pracuje najbardziej przyjemnie dla ucha, poza normą też super sprawował się silikone 5W30.
          Tak dla tych niezdecydowanych info :wink:
          Ani jeden jaki przetestowałem oliw z normą 504 nie dawał tyle przyjemności słuchowych co właśnie Neste z 502, MB229.5
          dla uzupełnienia - ten olej wg listy VW nie ma aprobaty VW502 - sam się nad nim zastanawiałem ale gwarancja mnie wyleczyła i wpadł M1 New Life 0W40.


          Ktoś może mi przypomnieć jaki olej Shell'a oparty na technologii GTL był jednym z polecanych do TSI - do wymian co 15kkm? Nie umiem odszukać.
          Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

          Komentarz


          • Zamieszczone przez bob_best
            jaki olej Shell'a oparty na technologii GTL był jednym z polecanych do TSI - do wymian co 15kkm?
            ten który posiada specyfikację VW 502.00 - np Shell 0W40 Shell Helix Ultra 0W-40 | Shell Polska ale jak zalejesz Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 z VW 504.00 i zechcesz zmienić ten olej po 15 tys km to krzywdy silnikowi przecież też nie zrobisz :wink: Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 | Shell Polska
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • Zamieszczone przez bob_best
              ten olej wg listy VW nie ma aprobaty VW502 - sam się nad nim zastanawiałem ale gwarancja mnie wyleczyła
              Eee, bez przesady, na pudle ma więc na psychikę zadziała ;-)
              Jeździłem na Race Pro S 5W30, ten to dopiero nie ma praktycznie żadnej normy a olej jest zaj...ty ;-)

              Komentarz


              • Ja wlałem tym razem Fuchsa 0W-30, jak przyjdzie +40C i 3/4 skali obrotomierza zobaczymy co potrafi.
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz


                • To Neste 0W40 nie ma normy 502?
                  Kurde a ja chciałem wlać ten olej :/

                  Komentarz


                  • Not found | Neste
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • No to jest dobre pytanie, ma czy nie ma normy vw.Na stronie Neste-ma; na opakowaniu-ma; na enri-nie ma. Zwykły klijent nie szuka po stronach jakiś list z olejami dopuszczonymi przez VW, zawsze czyta co ma na opakowaniu, a na nim jest norma między innymi VW502

                      Komentarz


                      • ASO u mnie pisało: "Olej klienta, zamknięty, zgodny z VW 502.00/505.00". I tyle wystarczy.
                        PS. Autko zalane Neste CityPro 0W-40, za rekomendacją konkona kupione Xado Stage 1, ale czekam aż minimalnie spadnie poziom oleju, bo jest "górny max".

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez prezes73
                          Zamieszczone przez bob_best
                          ten olej wg listy VW nie ma aprobaty VW502 - sam się nad nim zastanawiałem ale gwarancja mnie wyleczyła
                          Eee, bez przesady, na pudle ma więc na psychikę zadziała ;-)
                          Jeździłem na Race Pro S 5W30, ten to dopiero nie ma praktycznie żadnej normy a olej jest zaj...ty ;-)
                          Na psychikę może i działa, ale jak coś w motorze padnie to psychika może nie wystarczyć 8)

                          [ Dodano: Wto 17 Maj, 16 10:09 ]
                          Zamieszczone przez Karel
                          ASO u mnie pisało: "Olej klienta, zamknięty, zgodny z VW 502.00/505.00". I tyle wystarczy.
                          PS. Autko zalane Neste CityPro 0W-40, za rekomendacją konkona kupione Xado Stage 1, ale czekam aż minimalnie spadnie poziom oleju, bo jest "górny max".
                          U mnie napisali normę, 0W40 i markę (Mobil). - ja wolę nie ryzykować.

                          [ Dodano: Wto 17 Maj, 16 10:16 ]
                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Zamieszczone przez bob_best
                          jaki olej Shell'a oparty na technologii GTL był jednym z polecanych do TSI - do wymian co 15kkm?
                          ten który posiada specyfikację VW 502.00 - np Shell 0W40 Shell Helix Ultra 0W-40 | Shell Polska ale jak zalejesz Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 z VW 504.00 i zechcesz zmienić ten olej po 15 tys km to krzywdy silnikowi przecież też nie zrobisz :wink: Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 | Shell Polska
                          zaczynam się zastanawiać się co zalać - teraz mam Mobil1 NewLife 0W40 i muszę przyznać, że fajne jest to, że trzyma o 5 stopni niższą temperaturę niż serwisowy VW502, ale nie podoba mi się to, że po ok. 8kkm zaczęło go szybciej ubywać. Niby nie ma tragedii bo dolałem 0,6 na 10kkm, ale na 5W30 fabrycznym i VW502 z serwisu nie ubywało oleju.

                          Myślę teraz czy zalać znów M1 NewLife 0W40, czy może Shell Heliv Ultra 0W40 czy Motula X-max 0W40. Rozpatruję jednocześnie przejście z powrotem na 5W30 - tylko tego tematu nie ogarniałem i nie umiem sobie odpowiedzieć który olej dobry (pamiętam jedynie że polecany był Lazerway i chyba chyba ok. będzie ten Shell co dałeś wyżej).


                          Czy przy 42kkm warto robić płukankę? Podpowiedzcie proszę co użyć. ASO nie będzie miało problemu z tym?
                          Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                          Komentarz


                          • Wg mnie wszystko się ze sobą wiąże. Warunki jazdy, lepkość, jakość oleju, przebieg, pobór i płukanka. Dobierasz lepkość, potem jakość (marka), potem go użytkujesz, potem jak jest pobór (olej stracił właściwości i nadaje się do zmiany), zmieniasz go, a więc ustalasz interwał (przebieg) a przy tym robisz płukankę aby wypłukać syf i dobrze oczyścić silnik dla nowego oleju i tak dalej... :wink:
                            UOA potwierdzają że w TSI w większości przypadków granicą interwału jest 10 kkm, potem albo i czasami przed tym przebiegiem TAN przekracza TBN i zaczyna rosnąc zużycie elementów silnika bo już nie ma ochrony żadnej a wręcz przeciwnie.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez cytrynowiec
                              Wg mnie wszystko się ze sobą wiąże. Warunki jazdy, lepkość, jakość oleju, przebieg, pobór i płukanka. Dobierasz lepkość, potem jakość (marka), potem go użytkujesz, potem jak jest pobór (olej stracił właściwości i nadaje się do zmiany), zmieniasz go, a więc ustalasz interwał (przebieg) a przy tym robisz płukankę aby wypłukać syf i dobrze oczyścić silnik dla nowego oleju i tak dalej... :wink:
                              UOA potwierdzają że w TSI w większości przypadków granicą interwału jest 10 kkm, potem albo i czasami przed tym przebiegiem TAN przekracza TBN i zaczyna rosnąc zużycie elementów silnika bo już nie ma ochrony żadnej a wręcz przeciwnie.
                              najprościej patrząc wg tego co piszesz - u mnie M1 NL 0W40 wytrzymał 8kkm.

                              Ponowię - czy i jaką płukankę zrobić przy 42kkm w 1.4TSI? Jazda głównie trasami, miasto niewiele (5%) ale po 2-3 km wtedy. Trasa zwyczajowo 120-140km/h; sporadycznie wypalam nagar (180-200km/h) - ale to 5% przebiegu.

                              Czy do takiej jazdy lepiej brać 0W40 czy jednak 0/5W30? Jaki olej 0/5W30 można polecić?
                              Wymiana tak czy tak max. 1 rok/15kkm - skracać raczej nie będę, choć teraz będzie po 12kkm - przed wyjazdem na wczasy chcę mieć świeży olej.
                              Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez bob_best
                                Zamieszczone przez cytrynowiec
                                Wg mnie wszystko się ze sobą wiąże. Warunki jazdy, lepkość, jakość oleju, przebieg, pobór i płukanka. Dobierasz lepkość, potem jakość (marka), potem go użytkujesz, potem jak jest pobór (olej stracił właściwości i nadaje się do zmiany), zmieniasz go, a więc ustalasz interwał (przebieg) a przy tym robisz płukankę aby wypłukać syf i dobrze oczyścić silnik dla nowego oleju i tak dalej... :wink:
                                UOA potwierdzają że w TSI w większości przypadków granicą interwału jest 10 kkm, potem albo i czasami przed tym przebiegiem TAN przekracza TBN i zaczyna rosnąc zużycie elementów silnika bo już nie ma ochrony żadnej a wręcz przeciwnie.
                                najprościej patrząc wg tego co piszesz - u mnie M1 NL 0W40 wytrzymał 8kkm.

                                Ponowię - czy i jaką płukankę zrobić przy 42kkm w 1.4TSI? Jazda głównie trasami, miasto niewiele (5%) ale po 2-3 km wtedy. Trasa zwyczajowo 120-140km/h; sporadycznie wypalam nagar (180-200km/h) - ale to 5% przebiegu.

                                Czy do takiej jazdy lepiej brać 0W40 czy jednak 0/5W30? Jaki olej 0/5W30 można polecić?
                                Wymiana tak czy tak max. 1 rok/15kkm - skracać raczej nie będę, choć teraz będzie po 12kkm - przed wyjazdem na wczasy chcę mieć świeży olej.
                                Płukanka Millers, LM, itd Ja bym lał 0w40
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez bob_best
                                  Czy przy 42kkm warto robić płukankę?
                                  Zamieszczone przez bob_best
                                  Jazda głównie trasami, miasto niewiele (5%) ale po 2-3 km wtedy. Trasa zwyczajowo 120-140km/h; sporadycznie wypalam nagar (180-200km/h) - ale to 5% przebiegu.
                                  Po czym? zalewałeś jakiś no name? Najpierw zmiany max co 15kkm, oleje koniecznie z wysokim TBN, a później koniecznie płukanka? sorry, ale jakoś nie czuję tego bluesa. Moje zdjęcia głowicy po 137kkm trybów LL chyba dość jasno pokazały, że jak się nie leje zupełnie byle czego, to nie ma tak naprawdę co wypłukać - widać strukturę lanego Al. A olej Ci wziął bo go przegoniłeś :twisted: . 0,6l/10kkm to tyle co nic. Ale kto bogatemu zabroni

                                  [ Dodano: Wto 17 Maj, 16 16:01 ]
                                  PAOLO ESCO dał linka do ciekawego Shella 0W30 z normą 504. Może się skuszę i zdradzę Millersa następnym razem

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez bob_best
                                    Na psychikę może i działa, ale jak coś w motorze padnie to psychika może nie wystarczyć
                                    :arrow:

                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    Przecież ma normę VW

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez rezon
                                      Zamieszczone przez bob_best
                                      Czy przy 42kkm warto robić płukankę?
                                      Zamieszczone przez bob_best
                                      Jazda głównie trasami, miasto niewiele (5%) ale po 2-3 km wtedy. Trasa zwyczajowo 120-140km/h; sporadycznie wypalam nagar (180-200km/h) - ale to 5% przebiegu.
                                      Po czym? zalewałeś jakiś no name? Najpierw zmiany max co 15kkm, oleje koniecznie z wysokim TBN, a później koniecznie płukanka? sorry, ale jakoś nie czuję tego bluesa. Moje zdjęcia głowicy po 137kkm trybów LL chyba dość jasno pokazały, że jak się nie leje zupełnie byle czego, to nie ma tak naprawdę co wypłukać - widać strukturę lanego Al. A olej Ci wziął bo go przegoniłeś :twisted: . 0,6l/10kkm to tyle co nic. Ale kto bogatemu zabroni

                                      [ Dodano: Wto 17 Maj, 16 16:01 ]
                                      PAOLO ESCO dał linka do ciekawego Shella 0W30 z normą 504. Może się skuszę i zdradzę Millersa następnym razem
                                      przyznam szczerze, że widzę taką modę tutaj na płukanki to może się skuszę - na razie była fabryka, później VW502 z serwisu (nie mam pewności co to było dokładnie, ale nic niepokojącego się nie działo), teraz NL 0W40, także spokojnie.

                                      Mnie kusi teraz spróbowanie Shella (jeszcze nie wiem czy 0W40 czy 0W30), ale mam jeszcze trochę 0,5l NL na dolewki więc szkoda wywalać.

                                      [ Dodano: Wto 17 Maj, 16 16:37 ]
                                      Zamieszczone przez prezes73
                                      Zamieszczone przez bob_best
                                      Na psychikę może i działa, ale jak coś w motorze padnie to psychika może nie wystarczyć
                                      :arrow:

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Przecież ma normę VW
                                      na stronie Neste tak, ale w wykazie VW dziwnym trafem nie występuje.
                                      Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                      Komentarz


                                      • rezon, cała rodzina Shella 0w30 jest ciekawa, bo jest ECT 0w30, i bliźniaki ECT C2/C3 i AVL-0w30 wszystko na bazach GTL. Co do płukanki to jest cały wątek o tym, koszt 30,00 zeta, faktycznie tylko dla bogatych :lol:

                                        Komentarz


                                        • cytrynowiec, poczytaj ten wątek.
                                          Ja stosuję delikatną płukankę LM (czyli nie pro-line) co drugą wymianę oliwy (czyli raz do roku). Koszt śmieszny, może pomoże, może nie, ale nie zaszkodzi. Na pewno chętniej oliwa spływa - widać to po ilości zalanego oleju.

                                          Co do Neste i 502.00, to może być tak, że po prostu producent oleju deklaruje zgodność produktu z normą, ale nie jest on oficjalnie certyfikowany przez VW, stąd brak na wykazie. Oczywiście każdy sam szacuje ryzyko, producent jak będzie chciał to i tak znajdzie "haki" (że brak adnotacji, czy olej był zamknięty, czemu robiona płukanka, itd.). Trzeba byłoby jechać tylko na częściach ASO, wszystko pieczętować w ich obecności i najlepiej rejestrować wszelkie prace przy aucie - absurd

                                          Komentarz


                                          • Karel, a na coś konkretnie mam zwrócić uwagę bo sam w nim i o nim wyżej pisałem...

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Karel
                                              producent jak będzie chciał to i tak znajdzie "haki" (że brak adnotacji, czy olej był zamknięty, czemu robiona płukanka, itd.).
                                              jak ktoś chce to do wszystkiego się czepi ... po pierwsze ASO powinno sprawdzić czy opakowanie oleju jest zamknięte - jeżeli nie , mają prawo odmowy wlania oleju, mogą poprosić o dowód zakupu - paragon, faktura celem weryfikacji pochodzenia ... płukanka, jaka płukanka :wink: wlewam płukankę na parkingu przed ASO i niech silnik popracuje 10-15 minut na wolnych obrotach, potem gaszę i czekam spokojnie na wjazd :P
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Karel
                                                Koszt śmieszny, może pomoże, może nie, ale nie zaszkodzi
                                                tak naprawdę to nie wiadomo jak wszystkie uszczelki (zwłaszcza siemeringi i uszczelniacze zaworów) reagują z płukankami w dłuższym okresie tj. po kilku razach. Tym bardziej, że nawet w trybie LL to nie ma smoły itp. rzeczy uzasadniających płukanki.
                                                Zamieszczone przez Karel
                                                Na pewno chętniej oliwa spływa - widać to po ilości zalanego oleju.
                                                jak jest ciepła to chętnie spływa i bez płukanki. wystarczy dać jej chwilę po odkręceniu filtra i wchodzą książkowe ilości.

                                                Komentarz


                                                • Lepiej się nie chwalić za dużo w aso na gwarancji a potem wolna droga. Jak pracują młodzi ludzie to nie będą mieli problemów z plukanką, jak Janusze to będą marudzić.
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz


                                                  • Markowy produkt, używany zgodnie z instrukcją i nie ma żadnych problemów. Płukanek jest kilka rodzajów i mają różny skład, więc nie ma sensu wrzucać ich wszystkich do jednego koszyka.
                                                    Na znanym forum olejowym, jest cały wątek o auto-chemii, m in. o płukankach.
                                                    Автохимия - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X