Zamieszczone przez prezes73
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Jest promo +1 litr(dla TSI :diabelski_usmiech ) gratisZamieszczone przez prezes73Do 1.4TSI wyskoczyło 6 oliw, podałem te najlepsze ;-)Zamieszczone przez pedrosNa stronie mają przejrzystą strukturę dobierania oleju. W sumie dużego wyboru nie ma :diabelski_usmiech ale parametry bardzo ciekawe.
Cena jak cena to rzecz wtórna.
Ale cóż można gdybać... trzeba przetestowac
Komentarz
-
-
dla uzupełnienia - ten olej wg listy VW nie ma aprobaty VW502 - sam się nad nim zastanawiałem ale gwarancja mnie wyleczyła i wpadł M1 New Life 0W40.Zamieszczone przez prezes73Sorki, wtrącę się :lol:
Co do TSI oliw z normą 502 polecam z czystym sumieniem Neste City Pro 0W40
Przynajmniej organoleptycznie, spośród przetestowanych przeze mnie 4 oliw z normą VW502 silnik pracuje najbardziej przyjemnie dla ucha, poza normą też super sprawował się silikone 5W30.
Tak dla tych niezdecydowanych info :wink:
Ani jeden jaki przetestowałem oliw z normą 504 nie dawał tyle przyjemności słuchowych co właśnie Neste z 502, MB229.5
Ktoś może mi przypomnieć jaki olej Shell'a oparty na technologii GTL był jednym z polecanych do TSI - do wymian co 15kkm? Nie umiem odszukać.Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"
! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
ten który posiada specyfikację VW 502.00 - np Shell 0W40 http://www.shell.pl/products-service...ltra-0w40.html ale jak zalejesz Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 z VW 504.00 i zechcesz zmienić ten olej po 15 tys km to krzywdy silnikowi przecież też nie zrobisz :wink: http://www.shell.pl/products-service...-c3-0w-30.htmlZamieszczone przez bob_bestjaki olej Shell'a oparty na technologii GTL był jednym z polecanych do TSI - do wymian co 15kkm?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Eee, bez przesady, na pudle ma więc na psychikę zadziała ;-)Zamieszczone przez bob_bestten olej wg listy VW nie ma aprobaty VW502 - sam się nad nim zastanawiałem ale gwarancja mnie wyleczyła
Jeździłem na Race Pro S 5W30, ten to dopiero nie ma praktycznie żadnej normy a olej jest zaj...ty ;-)
Komentarz
-
-
Na psychikę może i działa, ale jak coś w motorze padnie to psychika może nie wystarczyć 8)Zamieszczone przez prezes73Eee, bez przesady, na pudle ma więc na psychikę zadziała ;-)Zamieszczone przez bob_bestten olej wg listy VW nie ma aprobaty VW502 - sam się nad nim zastanawiałem ale gwarancja mnie wyleczyła
Jeździłem na Race Pro S 5W30, ten to dopiero nie ma praktycznie żadnej normy a olej jest zaj...ty ;-)
[ Dodano: Wto 17 Maj, 16 10:09 ]
U mnie napisali normę, 0W40 i markę (Mobil). - ja wolę nie ryzykować.Zamieszczone przez KarelASO u mnie pisało: "Olej klienta, zamknięty, zgodny z VW 502.00/505.00". I tyle wystarczy.
PS. Autko zalane Neste CityPro 0W-40, za rekomendacją konkona kupione Xado Stage 1, ale czekam aż minimalnie spadnie poziom oleju, bo jest "górny max".
[ Dodano: Wto 17 Maj, 16 10:16 ]
zaczynam się zastanawiać się co zalać - teraz mam Mobil1 NewLife 0W40 i muszę przyznać, że fajne jest to, że trzyma o 5 stopni niższą temperaturę niż serwisowy VW502, ale nie podoba mi się to, że po ok. 8kkm zaczęło go szybciej ubywać. Niby nie ma tragedii bo dolałem 0,6 na 10kkm, ale na 5W30 fabrycznym i VW502 z serwisu nie ubywało oleju.Zamieszczone przez PAOLO ESCOten który posiada specyfikację VW 502.00 - np Shell 0W40 http://www.shell.pl/products-service...ltra-0w40.html ale jak zalejesz Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 z VW 504.00 i zechcesz zmienić ten olej po 15 tys km to krzywdy silnikowi przecież też nie zrobisz :wink: http://www.shell.pl/products-service...-c3-0w-30.htmlZamieszczone przez bob_bestjaki olej Shell'a oparty na technologii GTL był jednym z polecanych do TSI - do wymian co 15kkm?
Myślę teraz czy zalać znów M1 NewLife 0W40, czy może Shell Heliv Ultra 0W40 czy Motula X-max 0W40. Rozpatruję jednocześnie przejście z powrotem na 5W30 - tylko tego tematu nie ogarniałem i nie umiem sobie odpowiedzieć który olej dobry (pamiętam jedynie że polecany był Lazerway i chyba chyba ok. będzie ten Shell co dałeś wyżej).
Czy przy 42kkm warto robić płukankę? Podpowiedzcie proszę co użyć. ASO nie będzie miało problemu z tym?Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"
! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Wg mnie wszystko się ze sobą wiąże. Warunki jazdy, lepkość, jakość oleju, przebieg, pobór i płukanka. Dobierasz lepkość, potem jakość (marka), potem go użytkujesz, potem jak jest pobór (olej stracił właściwości i nadaje się do zmiany), zmieniasz go, a więc ustalasz interwał (przebieg) a przy tym robisz płukankę aby wypłukać syf i dobrze oczyścić silnik dla nowego oleju i tak dalej... :wink:
UOA potwierdzają że w TSI w większości przypadków granicą interwału jest 10 kkm, potem albo i czasami przed tym przebiegiem TAN przekracza TBN i zaczyna rosnąc zużycie elementów silnika bo już nie ma ochrony żadnej a wręcz przeciwnie.
Komentarz
-
-
najprościej patrząc wg tego co piszesz - u mnie M1 NL 0W40 wytrzymał 8kkm.Zamieszczone przez cytrynowiecWg mnie wszystko się ze sobą wiąże. Warunki jazdy, lepkość, jakość oleju, przebieg, pobór i płukanka. Dobierasz lepkość, potem jakość (marka), potem go użytkujesz, potem jak jest pobór (olej stracił właściwości i nadaje się do zmiany), zmieniasz go, a więc ustalasz interwał (przebieg) a przy tym robisz płukankę aby wypłukać syf i dobrze oczyścić silnik dla nowego oleju i tak dalej... :wink:
UOA potwierdzają że w TSI w większości przypadków granicą interwału jest 10 kkm, potem albo i czasami przed tym przebiegiem TAN przekracza TBN i zaczyna rosnąc zużycie elementów silnika bo już nie ma ochrony żadnej a wręcz przeciwnie.
Ponowię - czy i jaką płukankę zrobić przy 42kkm w 1.4TSI? Jazda głównie trasami, miasto niewiele (5%) ale po 2-3 km wtedy. Trasa zwyczajowo 120-140km/h; sporadycznie wypalam nagar (180-200km/h) - ale to 5% przebiegu.
Czy do takiej jazdy lepiej brać 0W40 czy jednak 0/5W30? Jaki olej 0/5W30 można polecić?
Wymiana tak czy tak max. 1 rok/15kkm - skracać raczej nie będę, choć teraz będzie po 12kkm - przed wyjazdem na wczasy chcę mieć świeży olej.Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"
! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Płukanka Millers, LM, itd Ja bym lał 0w40Zamieszczone przez bob_bestnajprościej patrząc wg tego co piszesz - u mnie M1 NL 0W40 wytrzymał 8kkm.Zamieszczone przez cytrynowiecWg mnie wszystko się ze sobą wiąże. Warunki jazdy, lepkość, jakość oleju, przebieg, pobór i płukanka. Dobierasz lepkość, potem jakość (marka), potem go użytkujesz, potem jak jest pobór (olej stracił właściwości i nadaje się do zmiany), zmieniasz go, a więc ustalasz interwał (przebieg) a przy tym robisz płukankę aby wypłukać syf i dobrze oczyścić silnik dla nowego oleju i tak dalej... :wink:
UOA potwierdzają że w TSI w większości przypadków granicą interwału jest 10 kkm, potem albo i czasami przed tym przebiegiem TAN przekracza TBN i zaczyna rosnąc zużycie elementów silnika bo już nie ma ochrony żadnej a wręcz przeciwnie.
Ponowię - czy i jaką płukankę zrobić przy 42kkm w 1.4TSI? Jazda głównie trasami, miasto niewiele (5%) ale po 2-3 km wtedy. Trasa zwyczajowo 120-140km/h; sporadycznie wypalam nagar (180-200km/h) - ale to 5% przebiegu.
Czy do takiej jazdy lepiej brać 0W40 czy jednak 0/5W30? Jaki olej 0/5W30 można polecić?
Wymiana tak czy tak max. 1 rok/15kkm - skracać raczej nie będę, choć teraz będzie po 12kkm - przed wyjazdem na wczasy chcę mieć świeży olej.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bob_bestCzy przy 42kkm warto robić płukankę?Po czym? zalewałeś jakiś no name? Najpierw zmiany max co 15kkm, oleje koniecznie z wysokim TBN, a później koniecznie płukanka? sorry, ale jakoś nie czuję tego bluesa. Moje zdjęcia głowicy po 137kkm trybów LL chyba dość jasno pokazały, że jak się nie leje zupełnie byle czego, to nie ma tak naprawdę co wypłukać - widać strukturę lanego Al. A olej Ci wziął bo go przegoniłeś :twisted: . 0,6l/10kkm to tyle co nic. Ale kto bogatemu zabroniZamieszczone przez bob_bestJazda głównie trasami, miasto niewiele (5%) ale po 2-3 km wtedy. Trasa zwyczajowo 120-140km/h; sporadycznie wypalam nagar (180-200km/h) - ale to 5% przebiegu.
[ Dodano: Wto 17 Maj, 16 16:01 ]
PAOLO ESCO dał linka do ciekawego Shella 0W30 z normą 504. Może się skuszę i zdradzę Millersa następnym razem
Komentarz
-
-
przyznam szczerze, że widzę taką modę tutaj na płukanki to może się skuszę - na razie była fabryka, później VW502 z serwisu (nie mam pewności co to było dokładnie, ale nic niepokojącego się nie działo), teraz NL 0W40, także spokojnie.Zamieszczone przez rezonZamieszczone przez bob_bestCzy przy 42kkm warto robić płukankę?Po czym? zalewałeś jakiś no name? Najpierw zmiany max co 15kkm, oleje koniecznie z wysokim TBN, a później koniecznie płukanka? sorry, ale jakoś nie czuję tego bluesa. Moje zdjęcia głowicy po 137kkm trybów LL chyba dość jasno pokazały, że jak się nie leje zupełnie byle czego, to nie ma tak naprawdę co wypłukać - widać strukturę lanego Al. A olej Ci wziął bo go przegoniłeś :twisted: . 0,6l/10kkm to tyle co nic. Ale kto bogatemu zabroniZamieszczone przez bob_bestJazda głównie trasami, miasto niewiele (5%) ale po 2-3 km wtedy. Trasa zwyczajowo 120-140km/h; sporadycznie wypalam nagar (180-200km/h) - ale to 5% przebiegu.
[ Dodano: Wto 17 Maj, 16 16:01 ]
PAOLO ESCO dał linka do ciekawego Shella 0W30 z normą 504. Może się skuszę i zdradzę Millersa następnym razem
Mnie kusi teraz spróbowanie Shella (jeszcze nie wiem czy 0W40 czy 0W30), ale mam jeszcze trochę 0,5l NL na dolewki więc szkoda wywalać.
[ Dodano: Wto 17 Maj, 16 16:37 ]
na stronie Neste tak, ale w wykazie VW dziwnym trafem nie występuje.Zamieszczone przez prezes73:arrow:Zamieszczone przez bob_bestNa psychikę może i działa, ale jak coś w motorze padnie to psychika może nie wystarczyć
Przecież ma normę VWZamieszczone przez PAOLO ESCOhttps://www.neste.com/fi/en/node/30321Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"
! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
cytrynowiec, poczytaj ten wątek.
Ja stosuję delikatną płukankę LM (czyli nie pro-line) co drugą wymianę oliwy (czyli raz do roku). Koszt śmieszny, może pomoże, może nie, ale nie zaszkodzi. Na pewno chętniej oliwa spływa - widać to po ilości zalanego oleju.
Co do Neste i 502.00, to może być tak, że po prostu producent oleju deklaruje zgodność produktu z normą, ale nie jest on oficjalnie certyfikowany przez VW, stąd brak na wykazie. Oczywiście każdy sam szacuje ryzyko, producent jak będzie chciał to i tak znajdzie "haki" (że brak adnotacji, czy olej był zamknięty, czemu robiona płukanka, itd.). Trzeba byłoby jechać tylko na częściach ASO, wszystko pieczętować w ich obecności i najlepiej rejestrować wszelkie prace przy aucie - absurd
Komentarz
-
-
jak ktoś chce to do wszystkiego się czepi ... po pierwsze ASO powinno sprawdzić czy opakowanie oleju jest zamknięte - jeżeli nie , mają prawo odmowy wlania oleju, mogą poprosić o dowód zakupu - paragon, faktura celem weryfikacji pochodzenia ... płukanka, jaka płukanka :wink: wlewam płukankę na parkingu przed ASO i niech silnik popracuje 10-15 minut na wolnych obrotach, potem gaszę i czekam spokojnie na wjazd :PZamieszczone przez Karelproducent jak będzie chciał to i tak znajdzie "haki" (że brak adnotacji, czy olej był zamknięty, czemu robiona płukanka, itd.).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
tak naprawdę to nie wiadomo jak wszystkie uszczelki (zwłaszcza siemeringi i uszczelniacze zaworów) reagują z płukankami w dłuższym okresie tj. po kilku razach. Tym bardziej, że nawet w trybie LL to nie ma smoły itp. rzeczy uzasadniających płukanki.Zamieszczone przez KarelKoszt śmieszny, może pomoże, może nie, ale nie zaszkodzijak jest ciepła to chętnie spływa i bez płukanki. wystarczy dać jej chwilę po odkręceniu filtra i wchodzą książkowe ilości.Zamieszczone przez KarelNa pewno chętniej oliwa spływa - widać to po ilości zalanego oleju.
Komentarz
-
Komentarz