Odczuwasz różnicę w lekkości biegu silnika po takiej zmianie oleju ? Na którym silnik lżej pracował ?
Na zagrzanym silniku, biegu jałowym na Statoilu wskazanie spalania było 0,6L/h i skakało na 0,7. Na Neste prawie cały czas utrzymuje się na 0,5L/h i czasem na krótko wskoczy na 0,6 i wraca na 0,5.
Jakby troszkę ciszej silnik pracował na Neste.
Zamieszczone przez Sony
Były lub są jakieś hałasy przy uruchamianiu silnika
Jeżeli chodzi o rozrząd to u mnie od nowości nie ma z tym kłopotów. Przy zimnym starcie lepiej startuje na Neste (na ucho, wibracje, itd. )
Zamieszczone przez Sony
który olej będzie lepszym wyborem do 1,4 TSI CAXA na typowo krótkie odcinki miejskie pomiędzy uruchomieniami silnika - 0W40 czy 0W30
0W40 ze względu na rozcieńczanie oleju paliwem.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
endryu, dzięki .
Przy zmianie oleju latem spróbuję zatem prawdopodobnie 0W40.
Na M1 ESP 5W30 (ponad 8 tys. km) jest poprawnie, czasem zaterkota na zimno po nocy i w ciągu dnia gdy silnik nie ostygnie. Spalanie chwilowe na tym oleju przy nagrzanym silniku spada do 0,5 i 0,4 l/h :wink: . Olej całkiem fajny, silnik cicho chodzi. Zimą bez problemów, nawet brak zaterkotań rano przy uruchamianiu silnika.
temperatura po przejechani kilku km, zauważyłeś różnicę? Szybciej się rozgrzewa? Może jednak 0W-40
Niestety jest tak samo jak na Neste albo nawet gorzej :S, Za to na autostradzie nie schodzi olej poniżej 105* (140/h) a pod wzniesienie wskoczyło nawet 109 :O Tak więc chyba faktycznie powrót do 0w40 :-P
Krótko i na temat: znalazłem TBN dla Total Quartz Energy 9000 5W40 na poziomie 8,8.
A jaki poziom TBN ma Total Quartz 9000 5W40 (bez Energy) bo nigdzie nie mogę się doczytać?
Witam
Od kilku lat zalewałem do swojego auta ravenola fo 5w30 ( mowa o mondeo mk3 PB 2.0 LPG )
Niestety sklep internetowy ravenola jest w przebudowie i może potrwać to pół roku albo więcej. Oleju nie można nigdzie więcej kupić.
Możecie coś doradzić w rozsądnych pieniążkach ? Ravenol 5l kosztował coś ok 130zł z wysyłką i parametry nie były takie złe, ccs na poziomie 4800 i tbn dość wysoki jak pamiętam.
Gratka.pl to serwis ogłoszeniowy z kategoriami: nieruchomości, praca, motoryzacja, dom i ogród, zwierzęta, dla dzieci, moda i uroda, usługi, noclegi oraz inne ogłoszenia
jeden z najlepszy, który miałem (pisałem o nim i polecałem wielokrotnie, odpowiednik równie świetnego Motula 300V Power Racing, choć Silkolene wydaje się być parametrami "lepszy") ale może niech wypowiedzą się inni użytkownicy, którzy ten olej zalewali ...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
nie, zalewam Lotosa dopiero za 2 tygodnie. Najpierw sam czysty olej (lecę do Czech) a dopiero po jakimś czasie dodam Cerateca żeby ew sprawdzić "różnicę" w pracy silnika. Zobaczę też w jakiej częstotliwości będzie wypalał się DPF na samym Lotosie a potem na Lotosie z Ceratec - dam znać.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
jeden z najlepszy, który miałem (pisałem o nim i polecałem wielokrotnie, odpowiednik równie świetnego Motula 300V Power Racing, choć Silkolene wydaje się być parametrami "lepszy") ale może niech wypowiedzą się inni użytkownicy, którzy ten olej zalewali ...
Używał ktoś Fuchs race pro s 5W-30?
Jeśli tak to w czym na jakim dystansie i czasie.
Pol roku i jakies 5 tys, tak zalecal przedajacy, ze to olej short life i raczej na 2 wymiany w roku, stad potem juz odpuscilem, bo nie mam na to czasu i kasy. Poza tym... REWELACJA!! jedyny ktory narazie mu dotrzymuje kroku i tak bedac nieco w tyle to penrite 0w40 ktory mam teraz zalany, a od poczatku zalewam tylko dopakowane oleje 502.00, podobnie silnik tez chodzil na x-lite starym, jednak na race pro efekt jest jeszcze lepszy.
Klub Alfa Romeo - Alfaholicy, forum skupiające miłośników marki Alfa Romeo. Na naszych stronach znajdziecie informacje o: Alfa Romeo 156, 159, Mito, Giulia, Giulietta.
mam nadzieję, że kolega z forum alfy się nie obrazi ...
zalewam Lotosa dopiero za 2 tygodnie. Najpierw sam czysty olej (lecę do Czech) a dopiero po jakimś czasie dodam Cerateca żeby ew sprawdzić "różnicę" w pracy silnika. Zobaczę też w jakiej częstotliwości będzie wypalał się DPF na samym Lotosie a potem na Lotosie z Ceratec - dam znać.
też chętnie poczytam. Jakby do tego jeszcze dołożyć jakieś wyniki badań - po zalaniu oleju, przed zalaniem Cerateca po min. kilku kkm, po zalaniu Cerateca i po kolejnych kkm byłoby super. Zwłaszcza zawartość metali byłaby interesująca. Można byłoby zobaczyć czy są jakieś zmiany.
Komentarz