Zamieszczone przez rezon
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Ja nie zauważam żadnej różnicy. Japoński chodzi tradycyjnie ciszej i spokojniej od TSI - zarówno pod koniec przed, jak i po wymianie oleju i dolaniu Cerateca. A ponieważ cerateca dodaję tuż po zmianie oleju, więc trudno wyłapywać jakieś subtelności różnicy w kulturze pracy. Trzeba byłoby chyba albo używać stetoskopu, albo zatrudnić dyrygenta ze słuchem absolutnym Porównanie pracy silnika na oleju po roku czy po 30kkm i świeżo zalanego ma mały sens. Zazwyczaj jest nieco mniej mechanicznie, ale czy to świeży olej czy Ceratec - ja nie potrafię oddzielić Stawiam na olej
Komentarz
-
-
Zobaczcie nowego Ravenola SSL 0w40:
Density at 20°C kg/m³ 843 EN ISO 12185
Viscosity at 40°C mm²/s 74.4 DIN 51 562
Viscosity at 100°C mm²/s 13,25 DIN 51 562
Viscosity index VI 182 ISO 2909
Flash point °C 236 ISO 2592
Pourpoint °C - 60 ISO 3016
TBN mg KOH/g 10,0 DIN ISO 3771
HTHS Viscosity mPa*s 3,7 CEC L-36-A-97
Coś pomiędzy M1 ESP 5w30 a M1 0w40, może być niezły do TSI. Czy ktoś z forumowych sprzedawców ma ten olej w ofercie?
Komentarz
-
-
Jestem żywo zainteresowany wrażeniami użytkowników (nie sprzedawców) w dłuższej perspektywie czasu z dodania Archoil do oleju. Będę wdzięczny za podzielenie się nimi.
3000 km temu wymieniłem olej i filtr w O1 BFQ 2007r. z LPG 123 000 km przebiegu, wlałem MOTUL Xmax 0W40. Zużycie oleju określiłbym jako "symboliczne". Zastanawiam się, czy teraz jest dobry moment na dodanie Archoil czy może lepiej zrobić to przy następnej wymianie przed zimą oraz czy dodać Archoil 9100 czy 9200.
Komentarz
-
-
Nowy M1 0w40 też się pojawił, podobno mieszanka PAO i GTL, wkleję z BITOG:
Approvals:
- API SN, ACEA A3/B3, A3/B4
- MB 229.3, 229.5, VW 502 00/505 00, Porsche A40
Specs:
@ 40ºC .................................................. .....................70.8
@ 100ºC............................................. .........................12.9
Viscosity Index............................................. .................186
MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) .........................................21600
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683).......................3.6
Total Base Number (ASTM D2896).......................................12.6
Sulfated Ash, wt% (ASTM D874)..........................................1.3 4
Phosphorous, wt% (ASTM D4981).........................................0.1
Flash Point, ºC (ASTM D92).............................................. .226
Density @15ºC, g/ml (ASTM D4052).....................................0.8456
Versus the old M1 0w-40:
Approvals:
- API SN, ACEA A3/B3, A3/B4
- MB 229.3, 229.5, LL-01, VW 502 00/505 00, Porsche A40, Nissan GT-R
Specs:
@ 40ºC .................................................. .....................75
@ 100ºC............................................. .........................13.5
Viscosity Index............................................. .................185
MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) .........................................31000
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683).......................3.8
Total Base Number (ASTM D2896).......................................11.8
Sulfated Ash, wt% (ASTM D874)..........................................1.3
Phosphorous, wt% (ASTM D4981).........................................0.1
Flash Point, ºC (ASTM D92).............................................. .230
Density @15ºC, g/ml (ASTM D4052).....................................0.85
VOA:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mmorNowy M1 0w40 też się pojawił, podobno mieszanka PAO i GTL,
I znów pytanie, czy do TSI jazda typowo miejska parametrami lepiej nowy M1 0W40 (jak rozumiem jest to New Life) czy M1 ESP 0W40, jaka jest różnica w pompowalności, popiołach :?:
A może lepiej od razu przejść na Shell 0W40 zamiast M1 :?: Może jeszcze inne sugestie :roll: .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SonyZamieszczone przez mmorNowy M1 0w40 też się pojawił, podobno mieszanka PAO i GTL,
I znów pytanie, czy do TSI jazda typowo miejska parametrami lepiej nowy M1 0W40 (jak rozumiem jest to New Life) czy M1 ESP 0W40, jaka jest różnica w pompowalności, popiołach :?:
A może lepiej od razu przejść na Shell 0W40 zamiast M1 :?: Może jeszcze inne sugestie :roll: .
http://olejravenol.pl/opis/8085023/r...e-0w40-4l.html - 4l
http://olejravenol.pl/opis/8085000/o...0-0w40-5l.html - 5l
parametry - http://www.ravenol.de/produkte/verwe...sae-0w-40.html
Miałem Shell'a 0w40 i w odczuciach całkiem porównywalny z Neste 0w40 a jedyna różnica którą wyłapałem to minimalnie cichsza praca silnika na Shell'u po przegonieniu autka :wink:
Komentarz
-
-
Po przeczytaniu 460 podstron mam już mętlik w głowie.
Mam auto na rozszerzonej gwarancji/przeglądy 4/60. Byłem w ASO i poradzili mi, jeśli chcę zmienić olej na inny to najlepiej zrobić to po ok. 2000 km od kupna auta - czyli już nie długo - 850 km na budziku po 2 tygodniach użytkowania auta. Ze względu na tą gwarancję i przeglądy musi to być olej zgodny z 504.
Po tak obszernej lekturze waham się pomiędzy olejami MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30, MOTUL SPECIFIC 504 00 507 00 5W30, albo Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30.
Pozostaje też w jaki sposób zasugerować/wymóc osobistą obecność podczas wymiany oleju w ASO aby jakiś "obrotny pan Kaziu" nie próbował moim kosztem swojej furki obsługiwać.
P.S. Czym się różnią te dwa MOTULE od siebie? Z oficjalnej strony dowiedziałem się tylko, iż jeden z nich jest "chyba" do silników z AdBlue (SRC).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ReidakZe względu na tą gwarancję i przeglądy musi to być olej zgodny z 504.
Przy stałych okresach międzyprzeglądowych czyli wymiana oleju co 15 kkm wystarczy Ci olej z normą VW.502.00.
jeszcze raz RTFM!!!!, a nie słuchać baranów z ASO.With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
To poradźcie mi jakich środków perswazji i pkt. z gwarancji mam użyć w rozmowie ze specami z ASO aby mi po tych 2 tys km. zmienili ze zmiennych na stałe okresy międzyprzeglądowe, bo po pierwszej mojej takiej propozycji raczej ją "olali". Twierdzili, że mam gwarancje i przeglądy na 4 lata / 60 tysięcy a to obowiązuje tylko wg komputera a nie wg moich decyzji.
Przeczytałem dokumentację od samochodu - pakiet przeglądów na 4/60 mam dla zmiennych okresów międzyprzeglądowych. Co najwyżej mogę zmieniać olej częściej za dodatkową opłatą bez kasowania inspekcji. Tak więc wynika z tego, że przez te 4 lata mam 2 wyjścia - albo dopłacać tylko za co drugą wymianę oleju z ASO - albo każdorazowo przywozić własny olej co powoduje, że branie tego pakietu raczej nie miało sensu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Reidakpakiet przeglądów na 4/60 mam dla zmiennych okresów międzyprzeglądowych.
Zamieszczone przez ReidakCo najwyżej mogę zmieniać olej częściej za dodatkową opłatą bez kasowania inspekcji.Zamieszczone przez ReidakTak więc wynika z tego, że przez te 4 lata mam 2 wyjścia - albo dopłacać tylko za co drugą wymianę oleju z ASO - albo każdorazowo przywozić własny olej co powoduje, że branie tego pakietu raczej nie miało sensu.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Bez kasowania tzn ze nie będzie mi liczył od nowa po zmianie oleju na mój wniosek. Przy moim stylu jazdy te 20 -25 000 km na oleju LL nie będzie problemem dla samochodu. Dla mnie tak. Jakby mi skasowali po np 15 000 to znowu następne napełnienie będzie z mojej kieszeni po 15 000, a tak bez skasowania mam kolejną wymianę za "free" po ok 10 000 i kolejna moja po 15 000 i tak przez 4 lata.
Ciężko powiedzieć, że na własne życzenie. Do Focusa przez 8 lat do 140 000 km nie dolewałem ani kropli oleju. Dla zasady i z nudów sprawdzałem olej co 3 miechy aby stwierdzić, że wszystko w normie. Zmiana raz w roku/20 000 - Castrol - w czasie gwarancji Formula F - ale podobno to to samo.
Zastanawiam się czy to dobrze czy, ża zainteresowałem się lekturą forum po kupnie O3. Ogólnie z auta po 2 tygodniach jestem bardzo zadowolony. Nawet wielowahacza mi nie brakuje. Silnika nie słychać przy 90 a odgłos belki dokładnie taki sam jak zwieszenia w Focusie 2 FL więc dla mnie tragedii nie ma.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ReidakTo poradźcie mi jakich środków perswazji i pkt. z gwarancji mam użyć w rozmowie ze specami z ASO aby mi po tych 2 tys km. zmienili ze zmiennych na stałe okresy międzyprzeglądowe, bo po pierwszej mojej takiej propozycji raczej ją "olali". Twierdzili, że mam gwarancje i przeglądy na 4 lata / 60 tysięcy a to obowiązuje tylko wg komputera a nie wg moich decyzji.
Przeczytałem dokumentację od samochodu - pakiet przeglądów na 4/60 mam dla zmiennych okresów międzyprzeglądowych. Co najwyżej mogę zmieniać olej częściej za dodatkową opłatą bez kasowania inspekcji. Tak więc wynika z tego, że przez te 4 lata mam 2 wyjścia - albo dopłacać tylko za co drugą wymianę oleju z ASO - albo każdorazowo przywozić własny olej co powoduje, że branie tego pakietu raczej nie miało sensu.
Ja tez mam pakiet przegladow gratis i co z tego. Zostajesz przy zmiennych przegladach i jak sam piszesz co druga ( czyli te 15000) wymiane robisz sam w ASO lub poza ( wtedy trzeba ori filtr zalozyc )i po sprawie.
Komentarz
-
-
To jeszcze mam pytania do Paolo. Czym się różnią te dwa MOTULE spełniające 504:
1. 8100 X-CLEAN+ 5W30
2. SPECIFIC 504 00 507 00 5W30
Ogólnie widzę, że polecacie kupować u sprzedawcy z forum z Piastowa. Akurat prawie cały kwiecień spędzę służbowo w Warszawie i po powrocie wymiana więc mógłbym odebrać osobiście.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ReidakCzym się różnią te dwa MOTULE spełniające 504:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz