Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez rezon
    Leję Cerateca do różnych autek od dobrych kilku lat
    wg. Ciebie "czuć" jakąś różnicę po dodaniu Ceratec, czy też różnicy w pracy silnika brak .
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • rezon
      RS
      • 2006
      • 1894
      • Volvo
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Ja nie zauważam żadnej różnicy. Japoński chodzi tradycyjnie ciszej i spokojniej od TSI - zarówno pod koniec przed, jak i po wymianie oleju i dolaniu Cerateca. A ponieważ cerateca dodaję tuż po zmianie oleju, więc trudno wyłapywać jakieś subtelności różnicy w kulturze pracy. Trzeba byłoby chyba albo używać stetoskopu, albo zatrudnić dyrygenta ze słuchem absolutnym Porównanie pracy silnika na oleju po roku czy po 30kkm i świeżo zalanego ma mały sens. Zazwyczaj jest nieco mniej mechanicznie, ale czy to świeży olej czy Ceratec - ja nie potrafię oddzielić Stawiam na olej

      Komentarz

      • mmor
        Ambiente
        • 2014
        • 166
        • Fabia (6Y2)
        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

        Zobaczcie nowego Ravenola SSL 0w40:
        Density at 20°C kg/m³ 843 EN ISO 12185
        Viscosity at 40°C mm²/s 74.4 DIN 51 562
        Viscosity at 100°C mm²/s 13,25 DIN 51 562
        Viscosity index VI 182 ISO 2909
        Flash point °C 236 ISO 2592
        Pourpoint °C - 60 ISO 3016
        TBN mg KOH/g 10,0 DIN ISO 3771
        HTHS Viscosity mPa*s 3,7 CEC L-36-A-97

        Coś pomiędzy M1 ESP 5w30 a M1 0w40, może być niezły do TSI. Czy ktoś z forumowych sprzedawców ma ten olej w ofercie?

        Komentarz

        • Krisss_28
          Ambiente
          • 2014
          • 123

          Już jakiś czas temu zwracałem na niego uwagę, ale forumowicze jakoś jakby nie zauważyli mojego posta
          Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

          Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

          Komentarz

          • msemafor
            Ambiente
            • 2013
            • 232
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            Jestem żywo zainteresowany wrażeniami użytkowników (nie sprzedawców) w dłuższej perspektywie czasu z dodania Archoil do oleju. Będę wdzięczny za podzielenie się nimi.
            3000 km temu wymieniłem olej i filtr w O1 BFQ 2007r. z LPG 123 000 km przebiegu, wlałem MOTUL Xmax 0W40. Zużycie oleju określiłbym jako "symboliczne". Zastanawiam się, czy teraz jest dobry moment na dodanie Archoil czy może lepiej zrobić to przy następnej wymianie przed zimą oraz czy dodać Archoil 9100 czy 9200.

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez rezon
              Zazwyczaj jest nieco mniej mechanicznie, ale czy to świeży olej czy Ceratec - ja nie potrafię oddzielić
              ok, dzięki za info. Zaleję najpierw sam olej.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • mmor
                Ambiente
                • 2014
                • 166
                • Fabia (6Y2)
                • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                Nowy M1 0w40 też się pojawił, podobno mieszanka PAO i GTL, wkleję z BITOG:

                Approvals:
                - API SN, ACEA A3/B3, A3/B4
                - MB 229.3, 229.5, VW 502 00/505 00, Porsche A40

                Specs:
                @ 40ºC .................................................. .....................70.8
                @ 100ºC............................................. .........................12.9
                Viscosity Index............................................. .................186
                MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) .........................................21600
                HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683).......................3.6
                Total Base Number (ASTM D2896).......................................12.6
                Sulfated Ash, wt% (ASTM D874)..........................................1.3 4
                Phosphorous, wt% (ASTM D4981).........................................0.1
                Flash Point, ºC (ASTM D92).............................................. .226
                Density @15ºC, g/ml (ASTM D4052).....................................0.8456


                Versus the old M1 0w-40:

                Approvals:
                - API SN, ACEA A3/B3, A3/B4
                - MB 229.3, 229.5, LL-01, VW 502 00/505 00, Porsche A40, Nissan GT-R

                Specs:
                @ 40ºC .................................................. .....................75
                @ 100ºC............................................. .........................13.5
                Viscosity Index............................................. .................185
                MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) .........................................31000
                HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683).......................3.8
                Total Base Number (ASTM D2896).......................................11.8
                Sulfated Ash, wt% (ASTM D874)..........................................1.3
                Phosphorous, wt% (ASTM D4981).........................................0.1
                Flash Point, ºC (ASTM D92).............................................. .230
                Density @15ºC, g/ml (ASTM D4052).....................................0.85

                VOA:

                Komentarz

                • cytrynowiec
                  L&K
                  • 2015
                  • 1056
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  mmor, jest też analiza z lutego 2016 z Rosji:

                  PAO 10-20%, GTL 40-70%

                  msemafor, będzie info za jakiś czas po ok. 3 kkm, z tego co wyczytałem lepiej zalać od razu przy zmianie oleju, po uprzednim przepłukaniu silnika.

                  Komentarz

                  • Sony
                    Rider
                    • 2015
                    • 341
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    Zamieszczone przez mmor
                    Nowy M1 0w40 też się pojawił, podobno mieszanka PAO i GTL,
                    Lepkość w 40 st.C i 100 st.C oraz co najmniej HTHS, gęstość nowego jest niższa.

                    I znów pytanie, czy do TSI jazda typowo miejska parametrami lepiej nowy M1 0W40 (jak rozumiem jest to New Life) czy M1 ESP 0W40, jaka jest różnica w pompowalności, popiołach :?:
                    A może lepiej od razu przejść na Shell 0W40 zamiast M1 :?: Może jeszcze inne sugestie :roll: .

                    Komentarz

                    • REXAX
                      Rider
                      • 2013
                      • 453

                      Zamieszczone przez Sony
                      Zamieszczone przez mmor
                      Nowy M1 0w40 też się pojawił, podobno mieszanka PAO i GTL,
                      Lepkość w 40 st.C i 100 st.C oraz co najmniej HTHS, gęstość nowego jest niższa.

                      I znów pytanie, czy do TSI jazda typowo miejska parametrami lepiej nowy M1 0W40 (jak rozumiem jest to New Life) czy M1 ESP 0W40, jaka jest różnica w pompowalności, popiołach :?:
                      A może lepiej od razu przejść na Shell 0W40 zamiast M1 :?: Może jeszcze inne sugestie :roll: .
                      W jednym i drugim przypadku proceder podrabiania kwitnie więc może lepiej wybrać coś bardziej niszowego
                      http://olejravenol.pl/opis/8085023/r...e-0w40-4l.html - 4l
                      http://olejravenol.pl/opis/8085000/o...0-0w40-5l.html - 5l
                      parametry - http://www.ravenol.de/produkte/verwe...sae-0w-40.html
                      Miałem Shell'a 0w40 i w odczuciach całkiem porównywalny z Neste 0w40 a jedyna różnica którą wyłapałem to minimalnie cichsza praca silnika na Shell'u po przegonieniu autka :wink:

                      Komentarz

                      • mmor
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 166
                        • Fabia (6Y2)
                        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                        Niezly ten Ravenol, tylko brakuje danych na temat popiołów i na razie nie ma pewności, że dostanie się nową formułe, tę z niemieckiej strony, datowaną na marzec tego roku.

                        Komentarz

                        • Reidak
                          Drive
                          • 2016
                          • 66

                          Po przeczytaniu 460 podstron mam już mętlik w głowie.
                          Mam auto na rozszerzonej gwarancji/przeglądy 4/60. Byłem w ASO i poradzili mi, jeśli chcę zmienić olej na inny to najlepiej zrobić to po ok. 2000 km od kupna auta - czyli już nie długo - 850 km na budziku po 2 tygodniach użytkowania auta. Ze względu na tą gwarancję i przeglądy musi to być olej zgodny z 504.
                          Po tak obszernej lekturze waham się pomiędzy olejami MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30, MOTUL SPECIFIC 504 00 507 00 5W30, albo Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30.
                          Pozostaje też w jaki sposób zasugerować/wymóc osobistą obecność podczas wymiany oleju w ASO aby jakiś "obrotny pan Kaziu" nie próbował moim kosztem swojej furki obsługiwać.

                          P.S. Czym się różnią te dwa MOTULE od siebie? Z oficjalnej strony dowiedziałem się tylko, iż jeden z nich jest "chyba" do silników z AdBlue (SRC).


                          Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

                          Komentarz

                          • Hubee
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 226
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            Pierwsza bzdura. Może być 502 i wymiana co roku lub co 15k km. Lub 504 i wtedy według wskazań komputera.
                            Moja RS Combi

                            Komentarz

                            • Nexus6
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 4847
                              • Volkswagen

                              Zamieszczone przez Reidak
                              Ze względu na tą gwarancję i przeglądy musi to być olej zgodny z 504.
                              g..o prawda serwowana przez ASO, olej zgodny z VW.504.00 potrzebujesz TYLKO I WYŁĄCZNIE wtedy gdy pozostajesz przy zmiennych okresach międzyprzeglądowych czyli przeglądy wg wskazań kompa pokładowego.

                              Przy stałych okresach międzyprzeglądowych czyli wymiana oleju co 15 kkm wystarczy Ci olej z normą VW.502.00.

                              jeszcze raz RTFM!!!!, a nie słuchać baranów z ASO.
                              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                              Komentarz

                              • robertowicz
                                Drive
                                • 2016
                                • 97

                                Gdzie mozna znalezc informacje o zmianie tego NL? Na stronie PL i DE Ajeszcze nie zaaktualizowali parametrow.

                                Komentarz

                                • Reidak
                                  Drive
                                  • 2016
                                  • 66

                                  To poradźcie mi jakich środków perswazji i pkt. z gwarancji mam użyć w rozmowie ze specami z ASO aby mi po tych 2 tys km. zmienili ze zmiennych na stałe okresy międzyprzeglądowe, bo po pierwszej mojej takiej propozycji raczej ją "olali". Twierdzili, że mam gwarancje i przeglądy na 4 lata / 60 tysięcy a to obowiązuje tylko wg komputera a nie wg moich decyzji.

                                  Przeczytałem dokumentację od samochodu - pakiet przeglądów na 4/60 mam dla zmiennych okresów międzyprzeglądowych. Co najwyżej mogę zmieniać olej częściej za dodatkową opłatą bez kasowania inspekcji. Tak więc wynika z tego, że przez te 4 lata mam 2 wyjścia - albo dopłacać tylko za co drugą wymianę oleju z ASO - albo każdorazowo przywozić własny olej co powoduje, że branie tego pakietu raczej nie miało sensu.


                                  Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez Reidak
                                    pakiet przeglądów na 4/60 mam dla zmiennych okresów międzyprzeglądowych.
                                    czyli ma być olej z VW 504.00
                                    Zamieszczone przez Reidak
                                    Co najwyżej mogę zmieniać olej częściej za dodatkową opłatą bez kasowania inspekcji.
                                    ... co to znaczy "bez kasowania inspekcji" - płacisz i ma być inspekcja skasowana ...
                                    Zamieszczone przez Reidak
                                    Tak więc wynika z tego, że przez te 4 lata mam 2 wyjścia - albo dopłacać tylko za co drugą wymianę oleju z ASO - albo każdorazowo przywozić własny olej co powoduje, że branie tego pakietu raczej nie miało sensu.
                                    upssss ale to znaczy, że zostałeś jako kolejny już użytkownik "wyruchany" przez ASO :terefere ... (i to na własne życzenie) przykre, że tak traktuje się w Polsce właścicieli aut :?
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • Reidak
                                      Drive
                                      • 2016
                                      • 66

                                      Bez kasowania tzn ze nie będzie mi liczył od nowa po zmianie oleju na mój wniosek. Przy moim stylu jazdy te 20 -25 000 km na oleju LL nie będzie problemem dla samochodu. Dla mnie tak. Jakby mi skasowali po np 15 000 to znowu następne napełnienie będzie z mojej kieszeni po 15 000, a tak bez skasowania mam kolejną wymianę za "free" po ok 10 000 i kolejna moja po 15 000 i tak przez 4 lata.

                                      Ciężko powiedzieć, że na własne życzenie. Do Focusa przez 8 lat do 140 000 km nie dolewałem ani kropli oleju. Dla zasady i z nudów sprawdzałem olej co 3 miechy aby stwierdzić, że wszystko w normie. Zmiana raz w roku/20 000 - Castrol - w czasie gwarancji Formula F - ale podobno to to samo.
                                      Zastanawiam się czy to dobrze czy, ża zainteresowałem się lekturą forum po kupnie O3. Ogólnie z auta po 2 tygodniach jestem bardzo zadowolony. Nawet wielowahacza mi nie brakuje. Silnika nie słychać przy 90 a odgłos belki dokładnie taki sam jak zwieszenia w Focusie 2 FL więc dla mnie tragedii nie ma.


                                      Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

                                      Komentarz

                                      • yunior81
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1657
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez Reidak
                                        To poradźcie mi jakich środków perswazji i pkt. z gwarancji mam użyć w rozmowie ze specami z ASO aby mi po tych 2 tys km. zmienili ze zmiennych na stałe okresy międzyprzeglądowe, bo po pierwszej mojej takiej propozycji raczej ją "olali". Twierdzili, że mam gwarancje i przeglądy na 4 lata / 60 tysięcy a to obowiązuje tylko wg komputera a nie wg moich decyzji.

                                        Przeczytałem dokumentację od samochodu - pakiet przeglądów na 4/60 mam dla zmiennych okresów międzyprzeglądowych. Co najwyżej mogę zmieniać olej częściej za dodatkową opłatą bez kasowania inspekcji. Tak więc wynika z tego, że przez te 4 lata mam 2 wyjścia - albo dopłacać tylko za co drugą wymianę oleju z ASO - albo każdorazowo przywozić własny olej co powoduje, że branie tego pakietu raczej nie miało sensu.
                                        Za duzo kombinujesz......
                                        Ja tez mam pakiet przegladow gratis i co z tego. Zostajesz przy zmiennych przegladach i jak sam piszesz co druga ( czyli te 15000) wymiane robisz sam w ASO lub poza ( wtedy trzeba ori filtr zalozyc )i po sprawie.

                                        Komentarz

                                        • Reidak
                                          Drive
                                          • 2016
                                          • 66

                                          Pozostaje tylko decyzja czy zostać na oleju z ASO czy dopłacać to jednego z dwóch 5w30 MOTULI lub Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 oraz czy da się wymóc obecność przy wymianie oleju.


                                          Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

                                          Komentarz

                                          • yunior81
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1657
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            Ja na te darmowe przeglady co 30000 bede zabieral swoj olej... Gdzie bedziesz serwisowal auto w czasie gwarancji ?

                                            Komentarz

                                            • Reidak
                                              Drive
                                              • 2016
                                              • 66

                                              Bednarek/Szczecińska - mam najbliżej. Dodatkowo sąsiad ma od dwóch lat O3/1.2TSI i serwisuje u nich od początku i nie narzeka.


                                              Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

                                              Komentarz

                                              • yunior81
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1657
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                Z mojego doswiadczenia na Szczecinskiej nie powinno byc problemu ze staniem przy samochodzie w czasie przegladu. W Dobroniu pod tym wzgledem jest luz.

                                                Komentarz

                                                • Reidak
                                                  Drive
                                                  • 2016
                                                  • 66

                                                  To jeszcze mam pytania do Paolo. Czym się różnią te dwa MOTULE spełniające 504:
                                                  1. 8100 X-CLEAN+ 5W30
                                                  2. SPECIFIC 504 00 507 00 5W30

                                                  Ogólnie widzę, że polecacie kupować u sprzedawcy z forum z Piastowa. Akurat prawie cały kwiecień spędzę służbowo w Warszawie i po powrocie wymiana więc mógłbym odebrać osobiście.


                                                  Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez Reidak
                                                    Czym się różnią te dwa MOTULE spełniające 504:
                                                    tym że https://www.motul.com/system/product...pdf?1458899503 spełnia tylko specyfikacje VW a https://www.motul.com/system/product...pdf?1338907474 spełnia specyfikacje VW, BMW, MB i Porsche ... X-CLEAN+ 5W30 ma wyższą temp palenia i niższy popiół siarczanowy co jest dobre dla silników z turbo i tych wyposażonych w DP-f. Specyfic ma minimalnie wyższy TBN.
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...