Zalewalem go nieraz do tdi raz chyba do kury i mam wyrobione zdanie (pozytywne )
no i fajnie, to przeglądam szybko neta a potem dzwonię do naszych forumowych sprzedawców :diabelski_usmiech ... w piątek jadę na majówkę do Czech, więc zobaczymy jak na tym oleju bedzie silnik pracował :wink:
"Silnik się Tobie rozszczelni a wogole to nawet do kosiarki bym nie wlewał" :diabelski_usmiech
Penrite od dawna miałem "na oku" ...ale cena hmmm mając do wyboru porządny olej - Silkoelne Pro S 5W30 też oparty o bazę estrową w cenie 200 zł za 5L ... to chyba jasne że wybiorę Silkolene (zresztą miałem ten olej i super mi na nim silnik pracował - świetny produkt). No i jest jeszcze Synthoil 0W40 i 5W40 w cenie 150 zł za 5L ...
Silkolene odpada, bo nie ma VW 502 poza tym to tak naprawdę Fuchs. Synthoil 0W40 u nielicznych sprzedawców na allegro kosztuje 200 zł, to chyba jakieś końcówki zapasów. W ofercie dystrybutorów pl go nie ma ne wiedzieć czemu.
to żeby się nie rozdrabniać zamówiłem do sprawdzenia Lotos Synthetic Plus 5W40 + Lazerway 5W40 (bez C3) + Xado 5W50 :diabelski_usmiech
W środę wlewam Lotosa
Przy okazji po raz kolejny podziękowania dla konkona
[ Dodano: Pon 27 Kwi, 15 11:00 ]
Zamieszczone przez vesatis
poza tym to tak naprawdę Fuchs.
tak naprawdę to całkiem inny oddział i "inna bajka" ale spoko przecież nie namawiam a jak potrzebujesz specyfikację VW 502.00 (auto na gwarancji) to sprawa jest oczywista.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
tak naprawdę to całkiem inny oddział i "inna bajka" ale spoko przecież nie namawiam a jak potrzebujesz specyfikację VW 502.00 (auto na gwarancji) to sprawa jest oczywista.
Auto nie jest na gwarancji, ale w instrukcji jasno stoi: VW 502 i tego się trzymam. Kilka postów powyżej napisałem jakie mam preferencje Szukam zatem najlepszego oleju 0W40 z VW 502 ten penrite kusi, 0W40 to nowość, zanim nadejdzie termin wymiany to pewnie już będzie go można kupić.
parametry i baza jak najbardziej na + ... jedynie cena "lekko" zaporowa no ale coś za coś ale te 300 zł to chyba jednak przesada :wink:
Cena tak naprawdę jest jeszcze nieznana, bo oleju jeszcze nie ma w ofercie, 0W50, który jest poprzednikiem 0W40 kosztuje w mojej okolicy 330 zł. Cena absurdalna, ale eksperymentatorów nie odstraszy
pytałem o olej 0W40, niestety nie jest dostępny, jedynie 0W50
Jeszcze nie maja 0W40, :wink: na stronie producenta już tego 0W50 nie ma, trzeba magazyn wyczyścić pod nowy towar, ale lato idzie, więc się nie krępuj tylko lej ten 0W50
Zamieszczone przez vesatis
Szukam zatem najlepszego oleju 0W40 z VW 502
Ale z aktualną oficjalną normą VW, czy tylko deklarowane przez producenta oleju? Bo jest różnica :wink:
Ale z aktualną oficjalną normą VW, czy tylko deklarowane przez producenta oleju? Bo jest różnica :wink:
Oczywiście, że z aktualną a nie deklarowaną, że "kiedyś spełniał" jak np. u Fuchsa czy "przewyższa wymagania" lub inne banialuki. Kiedyś były publikowane biuletyny VW z wykazem aktualnych aprobat ale teraz nic nie można znaleźć aktualnego w miarę a szkoda.
Może jestem w błędzie, ale w TSI chyba lepiej gdy lepkość w 100* będzie wyższa?
Masz na myśli turbinę ?
Im wyższa lepkość tym lepsza ochrona teoretycznie. .. teraz mózgi z rafinerii idą w kierunku Eco czyli mało dodatków dobra baza dobra pompowalnosc i ew dodatki typu mikrobor albo nano bor albo inne tansze :diabelski_usmiech
pedros, no na jej lepsze smarowanie i to, że ona ma wpływ na temperaturę oleju pośrednio i bezpośrednio - w Tsi nie trudno przekroczyć 10x* więc im wyższa w 100* tym proporcjonalnie lepsza powyżej.
pedros, no na jej lepsze smarowanie i to, że ona ma wpływ na temperaturę oleju pośrednio i bezpośrednio - w Tsi nie trudno przekroczyć 10x* więc im wyższa w 100* tym proporcjonalnie lepsza powyżej.
Owszem. Na turbinie jest znacznie większa temp. dlatego wydajność i pompowalnosć ma kolosalne znaczenie i jeśli silnik a właściwie pompa oleju jest przystosowana do mniejszych lepkości to ok.
Tutaj koledzy wrzucili bardzo ciekawy film, który już się pojawił
Po kilku-kilkunastu dniach na CFS 5w40NT- miażdzy wszystko co do tej pory było u mnie w 1,8T- Nawet Porsche Cayenne Turbo a zmieniam olej co ok 5 tyś km.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Planuje teraz wymienić olej w mojej Octavi (1.8 tsi, 2014) po roku z przebiegiem 11tys.
Chciałbym przejść na stałe okresy wymiany oleju raz w roku (max 15tys).
W ASO doradzono mi olej z normą 504 00.
Planuje wymienić na Motul Specific 5W-30 504.00 / 507.00 5L
Pytanie: Czy jest jakaś lepsza alternatywa dla tego oleju w podobnej cenie i czy ktoś ma namiar na taniego sprzedawcę?
bronek83, Zapewne nie przejrzałeś kilku stron do tyłu :?: Co chwila pojawia się zapytanie jak Twoje. A odpowiedzi padły już nie raz o olejach i sprzedawcach, którzy są na forum
Zamieszczone przez bronek83
W ASO doradzono mi olej z normą 504 00
Bo taki mają w"bardzo dobrych cenach" i taki chcą sprzedawać jak najwięcej
Zamieszczone przez bronek83
stałe okresy wymiany oleju raz w roku (max 15tys)
I tu znajdziesz wiele olejów z normą 502.00, tańszych i z lepszymi bazami i składem niż 504.00
Zajrzyj np na str. 193
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
bronek83, Zapewne nie przejrzałeś kilku stron do tyłu :?: Co chwila pojawia się zapytanie jak Twoje. A odpowiedzi padły już nie raz o olejach i sprzedawcach, którzy są na forum
Zamieszczone przez bronek83
W ASO doradzono mi olej z normą 504 00
Bo taki mają w"bardzo dobrych cenach" i taki chcą sprzedawać jak najwięcej
Zamieszczone przez bronek83
stałe okresy wymiany oleju raz w roku (max 15tys)
I tu znajdziesz wiele olejów z normą 502.00, tańszych i z lepszymi bazami i składem niż 504.00
Zajrzyj np na str. 193
endryu, dzięki za odpowiedź, na stronę 193 oczywiście trafiłem wcześniej ale jeżeli chodzi o skład oleju to jestem zupełnie zielony i te parametry mało mi mówią. Czy mógłbyś mi doradzić konkretny olej który Twoim zdaniem będzie najlepszy do tego silnika i w przystępnej cenie.
jeżeli chodzi o skład oleju to jestem zupełnie zielony
To nie patrz na te cyferki tylko na opinie użytkowników olejów 0W40, którzy wlewają do TSI np. Motula X-max, Neste, Mobila1 (kolejność przypadkowa) oraz inne i sobie chwalą. Na forum masz sprzedawców. Wyślij zapytania
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Chyba musiałbym być nawalony jak autobus i na haju aby w ASO kupić po takiej cenie olej. ad: Ale niestety wielu jest takich co płacą takie ceny. Przykład, koleżanka z pracy. Ma Fabię i z każdym gufnem leci do ASO a ci golą ją jak barana (owcę) i nic na to nie poradzisz. Nie da się przekonać, że można inaczej
Po to jest to forum i ten dział by właśnie wydać 200 pln na cos znacznie lepszego i tańszego co czyni i tak pół ceny.
Jeszcze masz komplet filtrów w pakiecie.
tak wiem wiem korka oleju nikt oprócz aso nie proponuje (ja kupiłem komplet na 3 zmiany do każdego auta średnio po 6 pln i mam swoje "normalia")
Komentarz