Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marek__82
    Rider
    • 2013
    • 262

    Zamieszczone przez msemafor
    Neste Pro City 0W40, to warto przetestować.
    W pełni popieram, byłem bardzo zadowolony z tego oleju.

    Komentarz

    • leonn
      RS
      • 2011
      • 2726
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Zamieszczone przez rezon
      tak, na pewno BSE odróżnia poziom PAO :lol: :lol: :lol: Silnik prosty jak budowa cepa, który nawet na zwykłym mineralnym pojeździ długo i jeszcze trochę z wymianami co 15kkm,
      Nie, no od razu poznać że Fachmann z Ciebie pierwsza klasa :lol:
      Zamieszczone przez rezon
      a jak mu zalać coś lepszego i tak wyżłopie na autostradach
      Jakoś ja nie dolewam :shock:
      Zamieszczone przez rezon
      więc coś takiego jak tryb LL tak naprawdę nie istnieje bo drugie 5l ma dolane w trakcie
      :lol:
      Zamieszczone przez rezon
      w ciągu 93kkm dolałem szklankę oleju bo nie lubię jak jest 1/3 na bagnecie,
      :lol:
      No to jak w końcu zdecyduj się. Raz piszesz że 5litrów wypije od wyminy do wyminy, a raz że szklanke oleju na 90tys dolewasz. :lol:
      Zamieszczone przez rezon
      ile razy robiłeś sam, własnymi rączkami naprawę główną silnika, że uważasz się za znawcę tego co się komuś wydaje?
      Robiłem, a co? Chcesz się licytować?

      Zamieszczone przez rezon
      Zwłaszcza, że w VW jest dość inteligentny
      Zamieszczone przez rezon
      zapomniałem jeszcze o najważniejszym - niedoróbki konstrukcyjne silników, to akurat VW w ostatnich latach wykazało się bardzo dużym poziomem "innowacyjności" .
      :diabelski_usmiech

      Komentarz

      • rOBERTO795
        RS
        • 2009
        • 3465
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        Zapytam Rezona- zmieniasz olej w trybie LL a filtr LL tez kupujesz ?
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz

        • msemafor
          Ambiente
          • 2013
          • 232
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          Dzięki za podpowiedź. Czy ktoś jeszcze mógłby coś powiedzieć o NESTE lub zasugerować coś innego?

          Zamieszczone przez sw29l
          Zamieszczone przez msemafor
          Czytam i czytam ten wątek o olejach i nie umiem się zdecydować. Niedługo będę wymieniał olej w Octavii I 1.6 BFQ 102KM 2007r. z LPG (100 000 km przebiegu). Poprzednio kilka razy wlewany był MOTUL xClean 8100 5w40. Jazda 80 km dziennie - 75% tego w trasie (100 - 120km/h). Czy lać to samo czy zmienić na jakiś SILKOLENE najlepiej?
          Neste Pro City 0W40, Statoil 0W40 to warto przetestować.

          Komentarz

          • Dig Dug
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1306
            • Seat

            leonn, rOBERTO795, W waszych wypowiedziach widać kpiarski ton, a niestety, ale Rezon ma w większosci rację. Panuje powszechna paranoja Alfy i Omegi. Każdy mądrzy się, bagatelizuje, zlewa zalecenia fabryki, a potem leci i kupuje dalej Skodę. Skoro was tak ta Skoda robi w ch... to może lepiej kupić bardziej wiarygodną markę ? W Chevrolecie zalecają wymianę co 15 tys, może lepiej iść w tym kierunku? W sumie to na forum rozdmuchiwany jest problem LL czy nie, a cała reszta jeździ tak jak komputer wskarze i jakiś statystyk awaryjności z tego tytułu VAG nie ma. Inni zresztą też. Coś tu nie gra w całym temacie, albo nas robią w ch..., albo sami się robicie i wymyślacie te paranoję. :evil:

            Cały temat 15 tys czy 30 tys jest tego wyrazem.
            Była O1 jest F2.

            Komentarz

            • KubaMpakiet
              Rider
              • 2011
              • 279

              ciekawy olej znalazlem a jakie parametry:
              file:///C:/Users/Kuba/Downloads/resol_premium_0w40_pdf%20%281%29.pdf
              file:///C:/Users/Kuba/Downloads/resol_premium_0w40_pdf.pdf
              Audi 1.8T AVJ

              Silnik smaruje
              Ravenol SSL

              Komentarz

              • igor781
                Classic
                • 2014
                • 28

                Zamieszczone przez Dig Dug
                leonn, rOBERTO795, W waszych wypowiedziach widać kpiarski ton, a niestety, ale Rezon ma w większosci rację. Panuje powszechna paranoja Alfy i Omegi. Każdy mądrzy się, bagatelizuje, zlewa zalecenia fabryki, a potem leci i kupuje dalej Skodę. Skoro was tak ta Skoda robi w ch... to może lepiej kupić bardziej wiarygodną markę ? W Chevrolecie zalecają wymianę co 15 tys, może lepiej iść w tym kierunku? W sumie to na forum rozdmuchiwany jest problem LL czy nie, a cała reszta jeździ tak jak komputer wskarze i jakiś statystyk awaryjności z tego tytułu VAG nie ma. Inni zresztą też. Coś tu nie gra w całym temacie, albo nas robią w ch..., albo sami się robicie i wymyślacie te paranoję. :evil:

                Cały temat 15 tys czy 30 tys jest tego wyrazem.
                Wystarczy lac i zmieniac olej z zaleceniem producenta i auto bez problemu bedzie jezdzic.Inna sprawa ze gdyby nie ten temat to niektorzy nie urosli by miany wszech wiedzacych przepisujacych wikipedie a sprzedawcy nie mieli by jak lansowach nowych trendow i super hiper olejow..

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  Cały temat 15 tys czy 30 tys jest tego wyrazem
                  Pomiędzy zawsze. Prawie zawsze

                  LL nie uwzględnia siarki w paliwie. Oleje LL od siarki degraduja się niemiłosiernie.
                  tryb LL nie uwzględnia wody i paliwa w oleju. Nie uwzglednia również zapylenia którego czujniki VAG nie widzą. Teoretycznie fajnie w praktyce gorzej.

                  W VAG nie ma czujników jakości oleju tylko algorytm zimny start, start stop. Ilość motogodzin.
                  Ot teoteryczny wskaznik zakładający jakieś warunki.

                  Owszem przy LL nic z autem się nie dzieje początkowo dopiero kolejny właściciel może mieć czkawke. :diabelski_usmiech

                  [ Dodano: Pon 04 Maj, 15 00:29 ]
                  Wystarczy lac i zmieniac olej z zaleceniem producenta i auto bez problemu bedzie jezdzic.

                  spoko. Powiedz to właścicielom 1.5 dCi. Oni zaufali. A teraz po pozwach sądowych jednak serwisy stwierdziły ze jednak interwał 15k byłby optymalny. :wink:

                  [ Dodano: Pon 04 Maj, 15 00:31 ]
                  Zamieszczone przez KubaMpakiet
                  ciekawy olej znalazlem a jakie parametry:
                  file:///C:/Users/Kuba/Downloads/resol_premium_0w40_pdf%20%281%29.pdf
                  file:///C:/Users/Kuba/Downloads/resol_premium_0w40_pdf.pdf
                  Firewalla odblokuj bo na Twojego kompa nie mogę wejść :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

                  =linki złe

                  Komentarz

                  • KubaMpakiet
                    Rider
                    • 2011
                    • 279

                    www.wittoil.de :roll:
                    Audi 1.8T AVJ

                    Silnik smaruje
                    Ravenol SSL

                    Komentarz

                    • rezon
                      RS
                      • 2006
                      • 1894
                      • Volvo
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez rOBERTO795
                      Zapytam Rezona- zmieniasz olej w trybie LL a filtr LL tez kupujesz ?
                      robię w ASO i z uwagi na gwarancję filtr dają swój.

                      [ Dodano: Pon 04 Maj, 15 08:11 ]
                      Zamieszczone przez leonn
                      rezon napisał/a:
                      a jak mu zalać coś lepszego i tak wyżłopie na autostradach
                      Jakoś ja nie dolewam
                      rezon napisał/a:
                      więc coś takiego jak tryb LL tak naprawdę nie istnieje bo drugie 5l ma dolane w trakcie

                      rezon napisał/a:
                      w ciągu 93kkm dolałem szklankę oleju bo nie lubię jak jest 1/3 na bagnecie,
                      1. Trochę mu nadepnij na gaz i zobaczymy, jak faktycznie nie pije to gratulacje - rzadkość. Z czterech silników 1,6, którymi jeździłem każdy żłopał przy większych prędkościach - swoje AKL i BSE oraz służbowe 2xBFQ. W TDI było zresztą identycznie.
                      2. coś pisałem o innym silniku, że nie dolewam oleju - tak ciężko doczytać 1,8TSI? to trochę inny silnik niż 1,6. Czyli mogłem robić dolewki do 1,6 i nie robić do 1,8TSI? Mogłem.

                      [ Dodano: Pon 04 Maj, 15 08:13 ]
                      Zamieszczone przez leonn
                      Robiłem, a co? Chcesz się licytować?
                      ile razy robiłeś wymiany panewek i naprawy główne? Ile razy z tego było powodem wyłącznie stosowanie trybu LL?

                      [ Dodano: Pon 04 Maj, 15 08:20 ]
                      Zamieszczone przez pedros
                      Owszem przy LL nic z autem się nie dzieje początkowo dopiero kolejny właściciel może mieć czkawke.
                      wiesz, jakoś CI którzy kupowali ode mnie samochody wciąż ze mną witają się na ulicy, a jeden to nawet w serwisie Skody czasami, bo O1 które kupił ode mnie dał synowi, a sobie kupił identyczną O2 jak moja była.

                      Komentarz

                      • leonn
                        RS
                        • 2011
                        • 2726
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez Dig Dug
                        Skoro was tak ta Skoda robi w ch... to może lepiej kupić bardziej wiarygodną markę ?
                        Ale nas nikt w chu..ja nie robi, ja zmieniam olej tak jak zaleca producent silnika i producent oleju max co 15tys a rOBERTO795 to nawet częściej. Dig Dug , a Ty w tej Fabii co 30tys zmieniasz?


                        Zamieszczone przez rezon
                        jak faktycznie nie pije to gratulacje - rzadkość.
                        Nie pije bo od początku jeździ na PAO, a nie na LL. :bajer
                        Rzadkość bo więkoszść uwierzyła, że dzisiejsze oleje LL przewyższają wszystkie wymagane przez producentów normy :lol: A baza PAO to przeżytek :haha:
                        Właśnie minęło 11tys.km od wymiany i dolałem aż 300ml bo utrzymuje 1-2mm powyżej max, a w tym czasie zrobiłem 6 tras po 1300km non stop autostradą. Więc nie przekonasz mnie do Twoich racji LL.
                        rezon, tak jak napisałem wcześniej Twoje małpy, Twój cyrk.





                        PS. A posty TROLI ignoruję.

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          leonn,
                          Nie pije bo od początku jeździ na PAO, a nie na LL.
                          Dobry LL jest m in na PAO. To oleje konsumenckie i serwisowe to do granic zmodyfikowane HC i inne dodatki.

                          Ojezusicku, jak mnie korci fullsaps do zalania najlepiej Racing. ... :diabelski_usmiech

                          [ Dodano: Pon 04 Maj, 15 18:35 ]
                          rezon,
                          pedros napisał/a:
                          Owszem przy LL nic z autem się nie dzieje początkowo dopiero kolejny właściciel może mieć czkawke.
                          wiesz, jakoś CI którzy kupowali ode mnie samochody wciąż ze mną witają się na ulicy, a jeden to nawet w serwisie Skody czasami, bo O1 które kupił ode mnie dał synowi, a sobie kupił identyczną O2 jak moja była.
                          Tutaj pisałem o trybie LL nie o olejach dla sprostowania.
                          Widocznie Twój styl jazdy i rodzaj pokonywanych tras dobrze wpisuje się w tryb LL i tutaj pełna zgoda.

                          Komentarz

                          • Rico40
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 135
                            • Fabia (6Y2)

                            Każdy zmienia jak mu pasuje, w pracy mam kumpla co ma fabie 1 1.2 60km motorek od kosiarki i zmienia olej co 15000km a rocznie robi około 5500km i nie da sobie przemówić że albo raz w roku albo 15000km. I w pracy już wiedzą że auta od niego nie kupią bo po 11 latach ma na kulane między kominami 61000km i tylko miedzy kominami, klimy nie włącza bo auto nie chce w mieście jechać z włączoną klimą. Mamy ubaw po pachy i żal nam przyszłego klienta co łyknie te auto, ale co jak co na fabie nie narzeka i silnik dzielnie terkocze pod maską.

                            Komentarz

                            • rezon
                              RS
                              • 2006
                              • 1894
                              • Volvo
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez leonn
                              Właśnie minęło 11tys.km od wymiany i dolałem aż 300ml bo utrzymuje 1-2mm powyżej max
                              wiesz.... ja do CDAB dolałem mniej w ciągu 93kkm niż Ty w ciągu 11kkm. to chyba jednak Ci pije ten olej :lol: Na szczęście znacznie mniej niż 1,6 używane przeze mnie.
                              Zamieszczone przez leonn
                              Nie pije bo od początku jeździ na PAO, a nie na LL.
                              Moja pierwsza O1 1,6 '98 od początku chlała olej przy większych prędkościach, olej zmieniany był co 15kkm bo czegoś takiego jak LL nie było. Jeździła na syntetyku Mobilu1 z normą 502 nie pamiętam już jakim- no nie da się zrzucić na LL i 504/507 choćby nie wiem co. Teraz jeżdżę w trybie LL i 1,8TSI nie chleje mi oleju. Wniosek z doświadczenia: Na podstawie testów przeprowadzonych na dystansie 250kkm stwierdzono zbawienny wpływ trybu LL i olejów 504/507 na zużycie oleju :szeroki_usmiech Więc może jednak nie w trybie LL i olejach 504/507 tkwi sedno sprawy
                              Zamieszczone przez pedros
                              Widocznie Twój styl jazdy i rodzaj pokonywanych tras dobrze wpisuje się w tryb LL i tutaj pełna zgoda.
                              40kkm/rok, dużo tras i raczej ciężka noga, ale bez szaleństw. Pewnie dlatego TSI lepiej sobie ze mną radzi niż AKL-o pochodne , które trochę musiały się pocić jakby nie popatrzeć to jeżdżę obecnie często na 50-60% Vmax, a nie 70-80%Vmax co też może mieć wpływ. To wcale nie oznacza wolniej tylko inne przełożenia i moc :twisted:

                              Komentarz

                              • pedros
                                RS
                                • 2009
                                • 1958
                                • Volkswagen
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                Moja pierwsza O1 1,6 '98 od początku chlała olej przy większych prędkościach, olej zmieniany był co 15kkm bo czegoś takiego jak LL nie było
                                Ja mam tez BFQ 2010r. Oleju bierze symbolicznie tj mniej niż połówka na 15kkm pod warunkiem że nie gonimy ponad 130 km h.
                                Taka konstrukcja, leciwa ale ciekawa lubiąca XW30.

                                Ja ze względu na LPG nie stosuje trybu LL tylko intrawaly 8-12 kkm (15 kkm jak po trasach tylko gonie) oraz XW40 .

                                Dodatkowa ulomnosc tego silnika to nieprawidłowe odpowietrzanie układu olejowego i permanentny wilgoć obawiając się majonezem pod korkiem stąd lepiej częściej wymieniać zwykle oleje.

                                Komentarz

                                • Dig Dug
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1306
                                  • Seat

                                  leonn, Ja nie mam trybu LL uruchomionego fabrycznie.

                                  pedros, Dlaczego przez LPG częściej wymieniasz ?? Przecież przy LPG jest mniej zanieczyszczeń, nie ma rozrzedzania paliwa. Przy LPG tym bardziej powienien się sprawdzić tryb LL.
                                  Niby temperatura spalania jest wyższa, ale jak jest mieszanka za uboga. :| Nic nie przemawia za częstszymi zmianami.
                                  Była O1 jest F2.

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    Zamieszczone przez Dig Dug
                                    leonn, Ja nie mam trybu LL uruchomionego fabrycznie.

                                    pedros, Dlaczego przez LPG częściej wymieniasz ?? Przecież przy LPG jest mniej zanieczyszczeń, nie ma rozrzedzania paliwa. Przy LPG tym bardziej powienien się sprawdzić tryb LL.
                                    Niby temperatura spalania jest wyższa, ale jak jest mieszanka za uboga. :| Nic nie przemawia za częstszymi zmianami.
                                    1. Bo mam duże zapasy taniego dobrego oleju
                                    2. Robie ostatnio Skoda głównie odcinki po mieście 50/50 moto godzin
                                    3. Wilgoć i majonez


                                    A teraz do meritum

                                    Za Gazeo.pl

                                    Siarka

                                    Pomimo że procesy rafineryjne służą głównie odsiarczaniu produktów destylacji ropy naftowej, pewna ilość tego pierwiastka zawsze się w nich znajduje. W autogazie jest on niezbędny z uwagi na konieczność zachowania charakterystycznego zapachu. Jest on wynikiem obecności w LPG związków siarki (merkaptanów). Właśnie dlatego w gazie płynnym zawsze znajdują się związki siarki w ilości znacznie większej (50 ppm) niż w przypadku klasycznych paliw silnikowych (10 ppm). Mówi się o możliwości zmniejszenia tego parametru do 30 ppm, lecz niższa zawartość siarki nie jest możliwa z uwagi na konieczność zachowania wspomnianego zapachu, którego niestety nie da się uzyskać z udziałem innych (bezsiarkowych) substancji. Dla przykładu, w USA autogaz może zawierać 140 ppm siarki.
                                    Zwiększona ponad dopuszczalną zawartość siarki w LPG zwiększa korozyjne oddziaływanie na silnik, szczególnie w połączeniu niektórych jej związków z innymi zanieczyszczeniami, w tym także z wodą. Ponadto, zwiększona zawartość siarki może być przyczyną zwiększonego zużycia katalizatora.
                                    W silnikach starszej generacji siarka była składnikiem wręcz pożądanym, ponieważ pierwiastek ten ma dobre własności smarne, co doskonale sprawdzało się w silnikach Diesla starszej generacji, wyposażonych w klasyczną aparaturę wtryskową. Zwiększające się wymagania ekologiczne i wprowadzenie różnych metod obróbki gazów spalinowych spowodowały, że siarka stała się składnikiem niepożądanym i jej zawartość jest ściśle limitowana.



                                    Oleje LL ze względu na skład posiadają niski TBN który nie da rady utrzymać się przez 30 kkm.

                                    U mnie po analizie TBN z 8 spadł do 2 po 8000 km miejskiej jazdy.

                                    [ Dodano: Pon 04 Maj, 15 22:15 ]
                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    Zamieszczone przez Marek__82
                                    nie pada ...
                                    nie pada ! Wczoraj fajna pogoda na chodzenie po skałkach a dziś od rana piękna pogoda
                                    Kiedy wracasz? = kiedy opiszesz Lotos'a? :ideia: :smokedevil

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      Zamieszczone przez pedros
                                      W autogazie jest on niezbędny z uwagi na konieczność zachowania charakterystycznego zapachu.
                                      Tak jasna sprawa :roll:
                                      Niech lepiej napiszą że brudne frakcje naszego LPG powodują że tzw. mazut zasyfia wtryski 2 szybciej niż taki sam LPG na zachodzie !
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • rezon
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 1894
                                        • Volvo
                                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez pedros
                                        Oleju bierze symbolicznie tj mniej niż połówka na 15kkm pod warunkiem że nie gonimy ponad 130 km h.
                                        czyli też w pełni zgodny z tym co pisałem, że duża prędkość oznacza konieczność dolewek A już myślałem, że miałem pecha i trafiałem na felerne egzemplarze. a to tylko sztywność prawego kolana :wink:

                                        Komentarz

                                        • koka
                                          Rider
                                          • 2015
                                          • 321
                                          • Seat

                                          Zamieszczone przez pedros
                                          czyli też w pełni zgodny z tym co pisałem, że duża prędkość oznacza konieczność dolewek
                                          czyli potwierdza to teorię, że w tych silnikach sprawdza się 5W50 :P a może i 60 ? :szeroki_usmiech oczywiście jak ktoś lubi depnąć ...
                                          no i jeszcze odpowiednio "dopakowany" to i z odmą sobie poradzi ... :?
                                          Leon 1.6 16V 105 KM

                                          Komentarz

                                          • algi
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 214
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            Zamieszczone przez pedros



                                            Oleje LL ze względu na skład posiadają niski TBN który nie da rady utrzymać się przez 30 kkm.

                                            U mnie po analizie TBN z 8 spadł do 2 po 8000 km miejskiej jazdy.

                                            Ciekawe to co piszesz.
                                            Może popełniam błąd rozumowania wiec wole dopytać.

                                            Czy każdy VW504 można uznać za LL z tą wadą ?

                                            Może na przykładzie.
                                            Taki Mobil 1 ESP Formula 5W30 ma normę VW504 oraz MB229.51 i TBN 11.3.
                                            Czyi jest "do 30000 km" lub mniej jak komp pokaże.

                                            Interesuję mnie to bo jeżdżę głównie po mieście lub przedmieściach. Trasa to wakacje, ewentualnie co któryś weekend tylko.
                                            algi
                                            O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                                            Komentarz

                                            • paba
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 284

                                              masz gdzieś link, w którym stałoby, że ESP 5W30 ma TBN 11,3?

                                              na szybko spojrzałem na stronę Mobila i w ogóle nie ma info o TBN, a jakiś czas temu prawie bym dał sobie rękę uciąć, że było ono wyjątkowo niskie (w okolicach 6)

                                              Komentarz

                                              • rOBERTO795
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 3465
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                Krotkie spostrzezenia na CFS 5w40NT - trasa ok 1300 km z predkosciami ok 150-180Km/h non stop- oczywiscie w DE. Maksymalna temp oleju 119'C. Spalanie ok 9L/100km. Zuzycie oleju niewidoczne na bagnecie. Generalnie olej prima sort .
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz

                                                • jamesbondzio
                                                  L&K
                                                  • 2009
                                                  • 1174
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                                  hejka
                                                  czy ktoś ma jakąś wiedze/ zdanie na temat olejów ENEOS SUSTINA?

                                                  Produkt flagowy marki, zgodny z najnowszymi wskaźnikami oszczędności energii oraz panującymi trendami w zakresie ochrony środowiska, jeśli chodzi o emisje między innymi dwutlenku węgla. Specjalnie zaprojektowany z myślą o pojazdach z certyfikatem niskoemisyjnym, by zapewniać bezkonkurencyjne w całej branży zużycie paliwa, a także o tych kierowcach, dla których liczy się szczególna dbałość o środowisko, wykraczająca […]


                                                  ostatnio ten olej pojawił sie w dystrybucji ASO Subaru
                                                  (wcześniej lali Elfa, jeszcze wcześniej Lotosa chyba...)

                                                  Co powiecie o tym Eneosie SUSTINA 5W30 ewentualnie o wersji ENEOS PREMIUM HYPER - 5W30 ?
                                                  kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                                  teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                                  Komentarz

                                                  • uli07
                                                    Rider
                                                    • 2012
                                                    • 391
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Apropos Mobil-a 1. Na stronie mobil1.pl jest sobie taki olej 0w-30 ESP. Jego podstrona jest troche pomieszana z ESP 0w-40. Pytanie, czy to jakis nowy produkt i czy ktos juz go stosowal ? Angielska strona zawiera inne dane niz polska.
                                                    Jakies opinie na temat ESP 0w-40?
                                                    Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                                    Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                                    Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...