Zamieszczone przez msemafor
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez rezontak, na pewno BSE odróżnia poziom PAO :lol: :lol: :lol: Silnik prosty jak budowa cepa, który nawet na zwykłym mineralnym pojeździ długo i jeszcze trochę z wymianami co 15kkm,
Zamieszczone przez rezona jak mu zalać coś lepszego i tak wyżłopie na autostradach
Zamieszczone przez rezonwięc coś takiego jak tryb LL tak naprawdę nie istnieje bo drugie 5l ma dolane w trakcieZamieszczone przez rezonw ciągu 93kkm dolałem szklankę oleju bo nie lubię jak jest 1/3 na bagnecie,
No to jak w końcu zdecyduj się. Raz piszesz że 5litrów wypije od wyminy do wyminy, a raz że szklanke oleju na 90tys dolewasz. :lol:
Zamieszczone przez rezonile razy robiłeś sam, własnymi rączkami naprawę główną silnika, że uważasz się za znawcę tego co się komuś wydaje?
Zamieszczone przez rezonZwłaszcza, że w VW jest dość inteligentnyZamieszczone przez rezonzapomniałem jeszcze o najważniejszym - niedoróbki konstrukcyjne silników, to akurat VW w ostatnich latach wykazało się bardzo dużym poziomem "innowacyjności" .
Komentarz
-
-
Zapytam Rezona- zmieniasz olej w trybie LL a filtr LL tez kupujesz ?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Dzięki za podpowiedź. Czy ktoś jeszcze mógłby coś powiedzieć o NESTE lub zasugerować coś innego?
Zamieszczone przez sw29lZamieszczone przez msemaforCzytam i czytam ten wątek o olejach i nie umiem się zdecydować. Niedługo będę wymieniał olej w Octavii I 1.6 BFQ 102KM 2007r. z LPG (100 000 km przebiegu). Poprzednio kilka razy wlewany był MOTUL xClean 8100 5w40. Jazda 80 km dziennie - 75% tego w trasie (100 - 120km/h). Czy lać to samo czy zmienić na jakiś SILKOLENE najlepiej?
Komentarz
-
-
leonn, rOBERTO795, W waszych wypowiedziach widać kpiarski ton, a niestety, ale Rezon ma w większosci rację. Panuje powszechna paranoja Alfy i Omegi. Każdy mądrzy się, bagatelizuje, zlewa zalecenia fabryki, a potem leci i kupuje dalej Skodę. Skoro was tak ta Skoda robi w ch... to może lepiej kupić bardziej wiarygodną markę ? W Chevrolecie zalecają wymianę co 15 tys, może lepiej iść w tym kierunku? W sumie to na forum rozdmuchiwany jest problem LL czy nie, a cała reszta jeździ tak jak komputer wskarze i jakiś statystyk awaryjności z tego tytułu VAG nie ma. Inni zresztą też. Coś tu nie gra w całym temacie, albo nas robią w ch..., albo sami się robicie i wymyślacie te paranoję. :evil:
Cały temat 15 tys czy 30 tys jest tego wyrazem.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig Dugleonn, rOBERTO795, W waszych wypowiedziach widać kpiarski ton, a niestety, ale Rezon ma w większosci rację. Panuje powszechna paranoja Alfy i Omegi. Każdy mądrzy się, bagatelizuje, zlewa zalecenia fabryki, a potem leci i kupuje dalej Skodę. Skoro was tak ta Skoda robi w ch... to może lepiej kupić bardziej wiarygodną markę ? W Chevrolecie zalecają wymianę co 15 tys, może lepiej iść w tym kierunku? W sumie to na forum rozdmuchiwany jest problem LL czy nie, a cała reszta jeździ tak jak komputer wskarze i jakiś statystyk awaryjności z tego tytułu VAG nie ma. Inni zresztą też. Coś tu nie gra w całym temacie, albo nas robią w ch..., albo sami się robicie i wymyślacie te paranoję. :evil:
Cały temat 15 tys czy 30 tys jest tego wyrazem.
Komentarz
-
-
Cały temat 15 tys czy 30 tys jest tego wyrazem
LL nie uwzględnia siarki w paliwie. Oleje LL od siarki degraduja się niemiłosiernie.
tryb LL nie uwzględnia wody i paliwa w oleju. Nie uwzglednia również zapylenia którego czujniki VAG nie widzą. Teoretycznie fajnie w praktyce gorzej.
W VAG nie ma czujników jakości oleju tylko algorytm zimny start, start stop. Ilość motogodzin.
Ot teoteryczny wskaznik zakładający jakieś warunki.
Owszem przy LL nic z autem się nie dzieje początkowo dopiero kolejny właściciel może mieć czkawke. :diabelski_usmiech
[ Dodano: Pon 04 Maj, 15 00:29 ]
Wystarczy lac i zmieniac olej z zaleceniem producenta i auto bez problemu bedzie jezdzic.
spoko. Powiedz to właścicielom 1.5 dCi. Oni zaufali. A teraz po pozwach sądowych jednak serwisy stwierdziły ze jednak interwał 15k byłby optymalny. :wink:
[ Dodano: Pon 04 Maj, 15 00:31 ]
Zamieszczone przez KubaMpakietciekawy olej znalazlem a jakie parametry:
file:///C:/Users/Kuba/Downloads/resol_premium_0w40_pdf%20%281%29.pdf
file:///C:/Users/Kuba/Downloads/resol_premium_0w40_pdf.pdf
=linki złe
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Zapytam Rezona- zmieniasz olej w trybie LL a filtr LL tez kupujesz ?
[ Dodano: Pon 04 Maj, 15 08:11 ]
Zamieszczone przez leonnrezon napisał/a:
a jak mu zalać coś lepszego i tak wyżłopie na autostradach
Jakoś ja nie dolewam
rezon napisał/a:
więc coś takiego jak tryb LL tak naprawdę nie istnieje bo drugie 5l ma dolane w trakcie
rezon napisał/a:
w ciągu 93kkm dolałem szklankę oleju bo nie lubię jak jest 1/3 na bagnecie,
2. coś pisałem o innym silniku, że nie dolewam oleju - tak ciężko doczytać 1,8TSI? to trochę inny silnik niż 1,6. Czyli mogłem robić dolewki do 1,6 i nie robić do 1,8TSI? Mogłem.
[ Dodano: Pon 04 Maj, 15 08:13 ]
Zamieszczone przez leonnRobiłem, a co? Chcesz się licytować?
[ Dodano: Pon 04 Maj, 15 08:20 ]
Zamieszczone przez pedrosOwszem przy LL nic z autem się nie dzieje początkowo dopiero kolejny właściciel może mieć czkawke.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig DugSkoro was tak ta Skoda robi w ch... to może lepiej kupić bardziej wiarygodną markę ?
Zamieszczone przez rezonjak faktycznie nie pije to gratulacje - rzadkość.
Rzadkość bo więkoszść uwierzyła, że dzisiejsze oleje LL przewyższają wszystkie wymagane przez producentów normy :lol: A baza PAO to przeżytek :haha:
Właśnie minęło 11tys.km od wymiany i dolałem aż 300ml bo utrzymuje 1-2mm powyżej max, a w tym czasie zrobiłem 6 tras po 1300km non stop autostradą. Więc nie przekonasz mnie do Twoich racji LL.
rezon, tak jak napisałem wcześniej Twoje małpy, Twój cyrk.
PS. A posty TROLI ignoruję.
Komentarz
-
-
leonn,Nie pije bo od początku jeździ na PAO, a nie na LL.
Ojezusicku, jak mnie korci fullsaps do zalania najlepiej Racing. ... :diabelski_usmiech
[ Dodano: Pon 04 Maj, 15 18:35 ]
rezon,pedros napisał/a:
Owszem przy LL nic z autem się nie dzieje początkowo dopiero kolejny właściciel może mieć czkawke.
wiesz, jakoś CI którzy kupowali ode mnie samochody wciąż ze mną witają się na ulicy, a jeden to nawet w serwisie Skody czasami, bo O1 które kupił ode mnie dał synowi, a sobie kupił identyczną O2 jak moja była.
Widocznie Twój styl jazdy i rodzaj pokonywanych tras dobrze wpisuje się w tryb LL i tutaj pełna zgoda.
Komentarz
-
-
Każdy zmienia jak mu pasuje, w pracy mam kumpla co ma fabie 1 1.2 60km motorek od kosiarki i zmienia olej co 15000km a rocznie robi około 5500km i nie da sobie przemówić że albo raz w roku albo 15000km. I w pracy już wiedzą że auta od niego nie kupią bo po 11 latach ma na kulane między kominami 61000km i tylko miedzy kominami, klimy nie włącza bo auto nie chce w mieście jechać z włączoną klimą. Mamy ubaw po pachy i żal nam przyszłego klienta co łyknie te auto, ale co jak co na fabie nie narzeka i silnik dzielnie terkocze pod maską.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnWłaśnie minęło 11tys.km od wymiany i dolałem aż 300ml bo utrzymuje 1-2mm powyżej maxZamieszczone przez leonnNie pije bo od początku jeździ na PAO, a nie na LL.Zamieszczone przez pedrosWidocznie Twój styl jazdy i rodzaj pokonywanych tras dobrze wpisuje się w tryb LL i tutaj pełna zgoda.
Komentarz
-
-
Moja pierwsza O1 1,6 '98 od początku chlała olej przy większych prędkościach, olej zmieniany był co 15kkm bo czegoś takiego jak LL nie było
Taka konstrukcja, leciwa ale ciekawa lubiąca XW30.
Ja ze względu na LPG nie stosuje trybu LL tylko intrawaly 8-12 kkm (15 kkm jak po trasach tylko gonie) oraz XW40 .
Dodatkowa ulomnosc tego silnika to nieprawidłowe odpowietrzanie układu olejowego i permanentny wilgoć obawiając się majonezem pod korkiem stąd lepiej częściej wymieniać zwykle oleje.
Komentarz
-
-
leonn, Ja nie mam trybu LL uruchomionego fabrycznie.
pedros, Dlaczego przez LPG częściej wymieniasz ?? Przecież przy LPG jest mniej zanieczyszczeń, nie ma rozrzedzania paliwa. Przy LPG tym bardziej powienien się sprawdzić tryb LL.
Niby temperatura spalania jest wyższa, ale jak jest mieszanka za uboga. :| Nic nie przemawia za częstszymi zmianami.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig Dugleonn, Ja nie mam trybu LL uruchomionego fabrycznie.
pedros, Dlaczego przez LPG częściej wymieniasz ?? Przecież przy LPG jest mniej zanieczyszczeń, nie ma rozrzedzania paliwa. Przy LPG tym bardziej powienien się sprawdzić tryb LL.
Niby temperatura spalania jest wyższa, ale jak jest mieszanka za uboga. :| Nic nie przemawia za częstszymi zmianami.
2. Robie ostatnio Skoda głównie odcinki po mieście 50/50 moto godzin
3. Wilgoć i majonez
A teraz do meritum
Za Gazeo.pl
Siarka
Pomimo że procesy rafineryjne służą głównie odsiarczaniu produktów destylacji ropy naftowej, pewna ilość tego pierwiastka zawsze się w nich znajduje. W autogazie jest on niezbędny z uwagi na konieczność zachowania charakterystycznego zapachu. Jest on wynikiem obecności w LPG związków siarki (merkaptanów). Właśnie dlatego w gazie płynnym zawsze znajdują się związki siarki w ilości znacznie większej (50 ppm) niż w przypadku klasycznych paliw silnikowych (10 ppm). Mówi się o możliwości zmniejszenia tego parametru do 30 ppm, lecz niższa zawartość siarki nie jest możliwa z uwagi na konieczność zachowania wspomnianego zapachu, którego niestety nie da się uzyskać z udziałem innych (bezsiarkowych) substancji. Dla przykładu, w USA autogaz może zawierać 140 ppm siarki.
Zwiększona ponad dopuszczalną zawartość siarki w LPG zwiększa korozyjne oddziaływanie na silnik, szczególnie w połączeniu niektórych jej związków z innymi zanieczyszczeniami, w tym także z wodą. Ponadto, zwiększona zawartość siarki może być przyczyną zwiększonego zużycia katalizatora.
W silnikach starszej generacji siarka była składnikiem wręcz pożądanym, ponieważ pierwiastek ten ma dobre własności smarne, co doskonale sprawdzało się w silnikach Diesla starszej generacji, wyposażonych w klasyczną aparaturę wtryskową. Zwiększające się wymagania ekologiczne i wprowadzenie różnych metod obróbki gazów spalinowych spowodowały, że siarka stała się składnikiem niepożądanym i jej zawartość jest ściśle limitowana.
Oleje LL ze względu na skład posiadają niski TBN który nie da rady utrzymać się przez 30 kkm.
U mnie po analizie TBN z 8 spadł do 2 po 8000 km miejskiej jazdy.
[ Dodano: Pon 04 Maj, 15 22:15 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez Marek__82nie pada ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosW autogazie jest on niezbędny z uwagi na konieczność zachowania charakterystycznego zapachu.
Niech lepiej napiszą że brudne frakcje naszego LPG powodują że tzw. mazut zasyfia wtryski 2 szybciej niż taki sam LPG na zachodzie !Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosOleju bierze symbolicznie tj mniej niż połówka na 15kkm pod warunkiem że nie gonimy ponad 130 km h.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosczyli też w pełni zgodny z tym co pisałem, że duża prędkość oznacza konieczność dolewek
no i jeszcze odpowiednio "dopakowany" to i z odmą sobie poradzi ... :?Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros
Oleje LL ze względu na skład posiadają niski TBN który nie da rady utrzymać się przez 30 kkm.
U mnie po analizie TBN z 8 spadł do 2 po 8000 km miejskiej jazdy.
Ciekawe to co piszesz.
Może popełniam błąd rozumowania wiec wole dopytać.
Czy każdy VW504 można uznać za LL z tą wadą ?
Może na przykładzie.
Taki Mobil 1 ESP Formula 5W30 ma normę VW504 oraz MB229.51 i TBN 11.3.
Czyi jest "do 30000 km" lub mniej jak komp pokaże.
Interesuję mnie to bo jeżdżę głównie po mieście lub przedmieściach. Trasa to wakacje, ewentualnie co któryś weekend tylko.algi
O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY
Komentarz
-
-
Krotkie spostrzezenia na CFS 5w40NT - trasa ok 1300 km z predkosciami ok 150-180Km/h non stop- oczywiscie w DE. Maksymalna temp oleju 119'C. Spalanie ok 9L/100km. Zuzycie oleju niewidoczne na bagnecie. Generalnie olej prima sort .OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
hejka
czy ktoś ma jakąś wiedze/ zdanie na temat olejów ENEOS SUSTINA?
Produkt flagowy marki, zgodny z najnowszymi wskaźnikami oszczędności energii oraz panującymi trendami w zakresie ochrony środowiska, jeśli chodzi o emisje między innymi dwutlenku węgla. Specjalnie zaprojektowany z myślą o pojazdach z certyfikatem niskoemisyjnym, by zapewniać bezkonkurencyjne w całej branży zużycie paliwa, a także o tych kierowcach, dla których liczy się szczególna dbałość o środowisko, wykraczająca […]
ostatnio ten olej pojawił sie w dystrybucji ASO Subaru
(wcześniej lali Elfa, jeszcze wcześniej Lotosa chyba...)
Co powiecie o tym Eneosie SUSTINA 5W30 ewentualnie o wersji ENEOS PREMIUM HYPER - 5W30 ?kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
Apropos Mobil-a 1. Na stronie mobil1.pl jest sobie taki olej 0w-30 ESP. Jego podstrona jest troche pomieszana z ESP 0w-40. Pytanie, czy to jakis nowy produkt i czy ktos juz go stosowal ? Angielska strona zawiera inne dane niz polska.
Jakies opinie na temat ESP 0w-40?Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
Komentarz