parasite, Ale jak pisze powyżej PAOLO ESCO, wskazany dla blade232, będzie 0W40 :idea:
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Benzyna odparowuje spokojnie wystarczy dobrze nagrzac olej nawet nie koniecznie na autostradzie. Jednak tu chyba chodzi bardziej o degradację właściwości oleju niż samo rozcienczenie.
Poza tym wydaje mi się, że w Tsi na łańcuchu ważniejszą rolę odgrywa np. Ccs lub spływanie oleju z napinacza przez noc (nie wiem który fachowo nazwany parametr by za to odpowiadał).
Komentarz
-
-
Chyba już zostało tutaj wszystko powiedziane na temat oleju do bynzyniaka, no ale;Zamieszczone przez prezes73ten wątek jest już jak "Moda na sukces"
Ps.ciekawe czy dobijemy do 1000 :diabelski_usmiech :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez klaruscienkie pierścienie wymienione niedawno na szersze (zużywał prawie 2l/1000km, po remoncie ok 0,1l/1000 km). Miasto ok 70%, trasa 30 %... styl jazdy - no lubię pocisnąć, choć ostatnio spokojniej
Zamieszczone przez crom.deBenzyna odparowuje spokojnie wystarczy dobrze nagrzac olej nawet nie koniecznie na autostradzie.Zamieszczone przez crom.dew Tsi na łańcuchu ważniejszą rolę odgrywa np. Ccs lub spływanie oleju z napinacza przez noc
Co do oleju 0W30 w TSI - chyba każdy pamięta, że specyfikacja VW 506.01 bazowała na SAE 0W30 i nie ma wątpliwości, że ten olej dawał radę w tych silnikach (pomijając fakt ubytków oleju z powodu wadliwych pierścieni w 1.8 TSI)PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnChyba już zostało tutaj wszystko powiedziane na temat oleju do bynzyniaka, no ale;Zamieszczone przez prezes73ten wątek jest już jak "Moda na sukces"
A w oryginale szło tak "Brooke jest matką Bridget. Bridget jest w ciąży z Nickiem. Nick jest mężem Brooke. Z tego wynika że Nick jest ojcem i dziadkiem w jednym dla dziecka Bridget"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blade232PAOLO ESCO, rozumiem że w związku z moimi krótkimi odcinkami jazdy obecnie zalany m1 esp 5w30 jest już rozwodniony tak samo jak by miał się zachować 0w30 ? Czy na 0w40 względem 5w30 czuć jakiś większy "opór" dla silnika?
ps. ciekawy olej w kategorii jakosc/cena:
okolo 140zl / 5 litrow.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TippoZamieszczone przez blade232PAOLO ESCO, rozumiem że w związku z moimi krótkimi odcinkami jazdy obecnie zalany m1 esp 5w30 jest już rozwodniony tak samo jak by miał się zachować 0w30 ? Czy na 0w40 względem 5w30 czuć jakiś większy "opór" dla silnika?
ps. ciekawy olej w kategorii jakosc/cena:
okolo 140zl / 5 litrow.
Lepkość w 100 stopniach Celsjusza 13. Czyli nie jest aż tak gruby jak większość 5w40 dla mnie dobra oliwa.
0w30 też ciekawy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOCCS - lepkość strukturalna oleju odgrywa głównie rolę przy porannym rozruchu na zimno
Lepkość cP / -35 ° C 5500 (Neste 0W40) - przy porannym rozruchu stuka
Czy to tak działa ? :szeroki_usmiechLeon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kokaCzy to tak działa ?
Kiedyś o tym pisałem...
VW 502.00 / 505.00 - powiedzmy, że dany olej z tą specyfikacją ma więcej PAO niż olej z VW 505.01 (i taka już różnica może zmienić formulację) ---> Czyste PAO może i jest mniej polarne (klejenie się cząsteczek oleju do metalu tzw. polaryzacja cząsteczek oleju w uproszczeniu dla nie wtajemniczonych ) ale te oleje można już ładnie dopakować wszelkiego typu dodatkami do oleju bazowego albo połączyć z estrami a to daje zwiększone zdolności przylegania do powierzchni metalowych na skutek naturalnej polaryzacji cząsteczek. Każda szanująca sie firma stosuje estry/pochodne estrów w swych olejach np 1-2% bazowego składu oleju, by olej całkowicie nie ściekał z gładzi cylindrycznych ...ewentualnie zamiast drogich estrów wprowadza HC, które jest "nośnikiem" a dużą zaletą HC jest właśnie naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem i dzieki temu uzyskuję się "odpowiedni efekt".
Podobnie jak PAO, estry są syntetyzowane z stosunkowo czystych i prostych materiałów wyjściowych do wytworzenia określonej struktury molekularnej zaprojektowanej specjalnie dla uzyskania wysokiej wydajności smarowania. Oba typy syntetyczne olejów bazowych to głównie rozgałęzione węglowodory, które są termicznie stabilne, mają wysokie wskaźniki lepkości i brak niepożądanych zachowań. Są też stabilne w przypadku zanieczyszczeń spotykanych w konwencjonalnych olejach, które opierają się na pochodnych ropy naftowej. Podstawową różnicą strukturalną między estry i PAO jest obecność tlenu w cząsteczkach węglowodorów w postaci kilku wiązań estrowych (COOR - Motul się kłania), które powodują właśnie polaryzację cząsteczek.
Ta polaryzacja wpływa na estry (lub mix HC) które zachowują się w następujący sposób:
1) Zmienność: polaryzacja cząsteczek estru powoduje ich przyciąganie do siebie i w wyniku tego międzycząsteczkowego przyciągania "olej jest stabilniejszy", ponieważ wymagana jest większa energia (ciepło) na przejście estrów z cieczy w stan gazowy. Dlatego w danej masie cząsteczkowej lub lepkości, estry prezentują niższą prężności par, co przekłada się na wyższą temperaturę zapłonu i niższą szybkość parowania dla smaru. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej wiązań estrowych w określonym estrze, tym wyższa jego temperatura zapłonu i niższą jego zmiennoś.
2) Smarowność: Polaryzacja powoduje również to, że cząsteczki estru są przyciągane do dodatnio naładowanych powierzchni metalowych. W wyniku tego, cząsteczki mają tendencję do tworzenia filmu olejowego na powierzchni metalu , który wymaga dodatkowej energii (obciążenia) by go wytrzeć/zerwać... i tutaj mamy właśnie specyfikację VW 505.01 (do której wcześniej nawiązywałem) itd...
Taka też jest w dużym uproszczeniu.
Neste 0W40 ma PAO +- 50%.
5W50 to w większości syntetyczny mix HC.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Czyste PAO może i jest mniej polarne (klejenie się cząsteczek oleju do metalu tzw. polaryzacja cząsteczek oleju w uproszczeniu dla nie wtajemniczonych )
#sarkazm
#ajronia
Tak poważnie bardzo fajnie to widać na przykładzie np Race pro S gdzie z bagnetu kapie woda ale widoczna jest również druga warstwa ściśle przylegająca do powierzchni metalu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros
Niska temperatura płyniecia może sugerować bdb bazę łącznie ze wskaźnikiem lepkości na wysokim poziomie.
Lepkość w 100 stopniach Celsjusza 13. Czyli nie jest aż tak gruby jak większość 5w40 dla mnie dobra oliwa.
na kwitach fanie to wygladalo ale w praktyce juz kiszka, po 3,5 tys juz nie mogles sluchac jak chodzi silnik, stuki i puki balem sie ze glowica mowi papa, moze trafilem na mine :?:
po zmianie na raviego wszystko wrocilo do normyAudi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KubaMpakietZamieszczone przez pedros
Niska temperatura płyniecia może sugerować bdb bazę łącznie ze wskaźnikiem lepkości na wysokim poziomie.
Lepkość w 100 stopniach Celsjusza 13. Czyli nie jest aż tak gruby jak większość 5w40 dla mnie dobra oliwa.
na kwitach fanie to wygladalo ale w praktyce juz kiszka, po 3,5 tys juz nie mogles sluchac jak chodzi silnik, stuki i puki balem sie ze glowica mowi papa, moze trafilem na mine :?:
po zmianie na raviego wszystko wrocilo do normy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez KubaMpakietno i smierdzial jak mineral 15w
[ Dodano: Pon 02 Lis, 15 21:27 ]
Zamieszczone przez KubaMpakietnieee, to byly szklanki i to fest :wink:
ssl tez na pao i jest ok
no i smierdzial jak mineral 15w
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TippoZamieszczone przez blade232PAOLO ESCO, rozumiem że w związku z moimi krótkimi odcinkami jazdy obecnie zalany m1 esp 5w30 jest już rozwodniony tak samo jak by miał się zachować 0w30 ? Czy na 0w40 względem 5w30 czuć jakiś większy "opór" dla silnika?
ps. ciekawy olej w kategorii jakosc/cena:blade232
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blade232tylko właśnie ta 40tka jakoś tak sobie wkręcam czy mi trochę silnika nie "zamuli" , nie jeździłem nigdy na 0w40 i nie mam tutaj żadnego porównania a może nie ma co się bać
Komentarz
-
Komentarz