Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • endryu
    RS
    • 2006
    • 3773
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    parasite, Ale jak pisze powyżej PAOLO ESCO, wskazany dla blade232, będzie 0W40 :idea:
    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
    =================================================

    Komentarz

    • parasite
      L&K
      • 2011
      • 1368

      endryu, wiem, wiem. Nie doczytałem, że robi 2-3km
      Czy czasem po dłuższej jeździe np. autostradowej to paliwo w jakimś tam stopniu nie odparuje? Olej napędowy raczej nie ale jak jest z benzyną?
      AGR 112KM, 232Nm
      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

      Komentarz

      • crom.de
        RS
        • 2012
        • 1545
        • Superb II (3T4)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Benzyna odparowuje spokojnie wystarczy dobrze nagrzac olej nawet nie koniecznie na autostradzie. Jednak tu chyba chodzi bardziej o degradację właściwości oleju niż samo rozcienczenie.

        Poza tym wydaje mi się, że w Tsi na łańcuchu ważniejszą rolę odgrywa np. Ccs lub spływanie oleju z napinacza przez noc (nie wiem który fachowo nazwany parametr by za to odpowiadał).
        - Superb
        - Panda 1.2

        Komentarz

        • leonn
          RS
          • 2011
          • 2726
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Chyba już zostało tutaj wszystko powiedziane na temat oleju do bynzyniaka, no ale;
          Zamieszczone przez prezes73
          ten wątek jest już jak "Moda na sukces"
          nigdy za wiele i zawsze znajdzie się jakiś nowy wątek :wink: którego wcześniej jeszcze nie było :shock: :P



          Ps.ciekawe czy dobijemy do 1000 :diabelski_usmiech :P

          Komentarz

          • prezes73
            Rider
            • 2015
            • 522
            • Hyundai

            leonn, Jak już mnie zacytowałeś ,to trzeba było zacytować całość, wtedy to ma sens

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez klarus
              cienkie pierścienie wymienione niedawno na szersze (zużywał prawie 2l/1000km, po remoncie ok 0,1l/1000 km). Miasto ok 70%, trasa 30 %... styl jazdy - no lubię pocisnąć, choć ostatnio spokojniej
              hmmm (wcześniej nie pisałeś o tym) uważam że w takim przypadku dopakowany 506.01 (nie mówimy o 0W30 z 505.00) dałby radę - chyba warto to sprawdzić. Do wyboru masz - https://www.motul.com/system/product...pdf?1335340409 i http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-sup...w30-4-ltr.html

              Zamieszczone przez crom.de
              Benzyna odparowuje spokojnie wystarczy dobrze nagrzac olej nawet nie koniecznie na autostradzie.
              jasne ale na odcinku 2-4 km nie masz szansy ...
              Zamieszczone przez crom.de
              w Tsi na łańcuchu ważniejszą rolę odgrywa np. Ccs lub spływanie oleju z napinacza przez noc
              CCS - lepkość strukturalna oleju odgrywa głównie rolę przy porannym rozruchu na zimno - oczywiście ma to też wpływ na ogólnie pojęte "smarowanie" . Jeżeli chodzi o "klejenie się oleju" i nie spływanie w całości do miski olejowej to olej w specyfikacji VW 505.01 jest na to idealnym przykładem - było to opisane w wątku olej do TDI.

              Co do oleju 0W30 w TSI - chyba każdy pamięta, że specyfikacja VW 506.01 bazowała na SAE 0W30 i nie ma wątpliwości, że ten olej dawał radę w tych silnikach (pomijając fakt ubytków oleju z powodu wadliwych pierścieni w 1.8 TSI)
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • micrusec
                Rider
                • 2013
                • 559

                Zamieszczone przez leonn
                Chyba już zostało tutaj wszystko powiedziane na temat oleju do bynzyniaka, no ale;
                Zamieszczone przez prezes73
                ten wątek jest już jak "Moda na sukces"
                nigdy za wiele i zawsze znajdzie się jakiś nowy wątek :wink: którego wcześniej jeszcze nie było :shock: :P
                Paolo jest matką tego wątku. Ten wątek jest w ciąży z wątkiem oleju do diesla. Wątek oleju do diesla jest mężem Paolo. Z tego wynika że wątek oleju do diesla jest ojcem i dziadkiem w jednym dla dziecka tego wątku.

                A w oryginale szło tak "Brooke jest matką Bridget. Bridget jest w ciąży z Nickiem. Nick jest mężem Brooke. Z tego wynika że Nick jest ojcem i dziadkiem w jednym dla dziecka Bridget"

                Komentarz

                • klarus
                  RS
                  ModeratoRS
                  • 2013
                  • 5391
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  PAOLO ESCO, dzięki

                  Komentarz

                  • blade232
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 166
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    PAOLO ESCO, rozumiem że w związku z moimi krótkimi odcinkami jazdy obecnie zalany m1 esp 5w30 jest już rozwodniony tak samo jak by miał się zachować 0w30 ? Czy na 0w40 względem 5w30 czuć jakiś większy "opór" dla silnika?
                    blade232

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      Zamieszczone przez blade232
                      PAOLO ESCO, rozumiem że w związku z moimi krótkimi odcinkami jazdy obecnie zalany m1 esp 5w30 jest już rozwodniony tak samo jak by miał się zachować 0w30 ? Czy na 0w40 względem 5w30 czuć jakiś większy "opór" dla silnika?
                      Ja na krotkie odcinki preferuje 0w40 jednak.
                      ps. ciekawy olej w kategorii jakosc/cena:



                      okolo 140zl / 5 litrow.

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez Tippo
                        Zamieszczone przez blade232
                        PAOLO ESCO, rozumiem że w związku z moimi krótkimi odcinkami jazdy obecnie zalany m1 esp 5w30 jest już rozwodniony tak samo jak by miał się zachować 0w30 ? Czy na 0w40 względem 5w30 czuć jakiś większy "opór" dla silnika?
                        Ja na krotkie odcinki preferuje 0w40 jednak.
                        ps. ciekawy olej w kategorii jakosc/cena:



                        okolo 140zl / 5 litrow.
                        Niska temperatura płyniecia może sugerować bdb bazę łącznie ze wskaźnikiem lepkości na wysokim poziomie.

                        Lepkość w 100 stopniach Celsjusza 13. Czyli nie jest aż tak gruby jak większość 5w40 dla mnie dobra oliwa.


                        0w30 też ciekawy

                        Komentarz

                        • paba
                          Rider
                          • 2012
                          • 284

                          0W40 i 0W30 PAO + VHVI

                          0W40

                          30-40% PAO
                          20-30% VHVI

                          Komentarz

                          • koka
                            Rider
                            • 2015
                            • 321
                            • Seat

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            CCS - lepkość strukturalna oleju odgrywa głównie rolę przy porannym rozruchu na zimno
                            u mnie wygląda to tak : Lepkość cP / 30 ° C 6400 (Neste 5W50) - przy porannym rozruchu cisza,
                            Lepkość cP / -35 ° C 5500 (Neste 0W40) - przy porannym rozruchu stuka

                            Czy to tak działa ? :szeroki_usmiech
                            Leon 1.6 16V 105 KM

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez koka
                              Czy to tak działa ?
                              hehe wyczuwam odrobinę subtelnej ironii :wink: ale wbrew wszytskiemu to ... tak działa ale nie chodzi tutaj o CCS a bardziej w tym przypadku o bazę oleju i dodatki.

                              Kiedyś o tym pisałem...
                              VW 502.00 / 505.00 - powiedzmy, że dany olej z tą specyfikacją ma więcej PAO niż olej z VW 505.01 (i taka już różnica może zmienić formulację) ---> Czyste PAO może i jest mniej polarne (klejenie się cząsteczek oleju do metalu tzw. polaryzacja cząsteczek oleju w uproszczeniu dla nie wtajemniczonych ) ale te oleje można już ładnie dopakować wszelkiego typu dodatkami do oleju bazowego albo połączyć z estrami a to daje zwiększone zdolności przylegania do powierzchni metalowych na skutek naturalnej polaryzacji cząsteczek. Każda szanująca sie firma stosuje estry/pochodne estrów w swych olejach np 1-2% bazowego składu oleju, by olej całkowicie nie ściekał z gładzi cylindrycznych ...ewentualnie zamiast drogich estrów wprowadza HC, które jest "nośnikiem" a dużą zaletą HC jest właśnie naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem i dzieki temu uzyskuję się "odpowiedni efekt".

                              Podobnie jak PAO, estry są syntetyzowane z stosunkowo czystych i prostych materiałów wyjściowych do wytworzenia określonej struktury molekularnej zaprojektowanej specjalnie dla uzyskania wysokiej wydajności smarowania. Oba typy syntetyczne olejów bazowych to głównie rozgałęzione węglowodory, które są termicznie stabilne, mają wysokie wskaźniki lepkości i brak niepożądanych zachowań. Są też stabilne w przypadku zanieczyszczeń spotykanych w konwencjonalnych olejach, które opierają się na pochodnych ropy naftowej. Podstawową różnicą strukturalną między estry i PAO jest obecność tlenu w cząsteczkach węglowodorów w postaci kilku wiązań estrowych (COOR - Motul się kłania), które powodują właśnie polaryzację cząsteczek.
                              Ta polaryzacja wpływa na estry (lub mix HC) które zachowują się w następujący sposób:

                              1) Zmienność: polaryzacja cząsteczek estru powoduje ich przyciąganie do siebie i w wyniku tego międzycząsteczkowego przyciągania "olej jest stabilniejszy", ponieważ wymagana jest większa energia (ciepło) na przejście estrów z cieczy w stan gazowy. Dlatego w danej masie cząsteczkowej lub lepkości, estry prezentują niższą prężności par, co przekłada się na wyższą temperaturę zapłonu i niższą szybkość parowania dla smaru. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej wiązań estrowych w określonym estrze, tym wyższa jego temperatura zapłonu i niższą jego zmiennoś.

                              2) Smarowność: Polaryzacja powoduje również to, że cząsteczki estru są przyciągane do dodatnio naładowanych powierzchni metalowych. W wyniku tego, cząsteczki mają tendencję do tworzenia filmu olejowego na powierzchni metalu , który wymaga dodatkowej energii (obciążenia) by go wytrzeć/zerwać... i tutaj mamy właśnie specyfikację VW 505.01 (do której wcześniej nawiązywałem) itd...

                              Taka też jest w dużym uproszczeniu.
                              Neste 0W40 ma PAO +- 50%.
                              5W50 to w większości syntetyczny mix HC.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • pedros
                                RS
                                • 2009
                                • 1958
                                • Volkswagen
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                Czyste PAO może i jest mniej polarne (klejenie się cząsteczek oleju do metalu tzw. polaryzacja cząsteczek oleju w uproszczeniu dla nie wtajemniczonych )
                                Jaka polarnosc. ... to przecież dyfuzja ciągła :diabelski_usmiech (za naukowcami Bishop's)

                                #sarkazm
                                #ajronia


                                Tak poważnie bardzo fajnie to widać na przykładzie np Race pro S gdzie z bagnetu kapie woda ale widoczna jest również druga warstwa ściśle przylegająca do powierzchni metalu.

                                Komentarz

                                • KubaMpakiet
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 279

                                  Zamieszczone przez pedros

                                  Niska temperatura płyniecia może sugerować bdb bazę łącznie ze wskaźnikiem lepkości na wysokim poziomie.

                                  Lepkość w 100 stopniach Celsjusza 13. Czyli nie jest aż tak gruby jak większość 5w40 dla mnie dobra oliwa.

                                  jakos rok temu skusilem sie na to "cudo" :diabelski_usmiech
                                  na kwitach fanie to wygladalo ale w praktyce juz kiszka, po 3,5 tys juz nie mogles sluchac jak chodzi silnik, stuki i puki balem sie ze glowica mowi papa, moze trafilem na mine :?:
                                  po zmianie na raviego wszystko wrocilo do normy
                                  Audi 1.8T AVJ

                                  Silnik smaruje
                                  Ravenol SSL

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                    Zamieszczone przez pedros

                                    Niska temperatura płyniecia może sugerować bdb bazę łącznie ze wskaźnikiem lepkości na wysokim poziomie.

                                    Lepkość w 100 stopniach Celsjusza 13. Czyli nie jest aż tak gruby jak większość 5w40 dla mnie dobra oliwa.

                                    jakos rok temu skusilem sie na to "cudo" :diabelski_usmiech
                                    na kwitach fanie to wygladalo ale w praktyce juz kiszka, po 3,5 tys juz nie mogles sluchac jak chodzi silnik, stuki i puki balem sie ze glowica mowi papa, moze trafilem na mine :?:
                                    po zmianie na raviego wszystko wrocilo do normy
                                    PAO słabo wycisza i pojawia się sieczkarnia :diabelski_usmiech może to tylko akustyka. ....?

                                    Komentarz

                                    • KubaMpakiet
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 279

                                      nieee, to byly szklanki i to fest :wink:
                                      ssl tez na pao i jest ok
                                      no i smierdzial jak mineral 15w
                                      Audi 1.8T AVJ

                                      Silnik smaruje
                                      Ravenol SSL

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                        no i smierdzial jak mineral 15w
                                        rozumiem , że piszesz o Petronasie a nie o Silkolene :roll:
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                          no i smierdzial jak mineral 15w
                                          rozumiem , że piszesz o Petronasie a nie o Silkolene :roll:
                                          Silkoene to petroArmani i dobrze brudzi kończyny górne. ..

                                          [ Dodano: Pon 02 Lis, 15 21:27 ]
                                          Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                          nieee, to byly szklanki i to fest :wink:
                                          ssl tez na pao i jest ok
                                          no i smierdzial jak mineral 15w
                                          Czyli droga na skróty trochę PAO plus wiskozatory w HC których łańcuchy połamane są po relatywnie krótkim smażeniu

                                          Komentarz

                                          • Sebastian_M26
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1823
                                            • Superb II (3T4)

                                            Np. motocyklowy 300V jest zielony i pachnie w 100% jak benzyna ekstrakcyjna
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz

                                            • blade232
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 166
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              Zamieszczone przez Tippo
                                              Zamieszczone przez blade232
                                              PAOLO ESCO, rozumiem że w związku z moimi krótkimi odcinkami jazdy obecnie zalany m1 esp 5w30 jest już rozwodniony tak samo jak by miał się zachować 0w30 ? Czy na 0w40 względem 5w30 czuć jakiś większy "opór" dla silnika?
                                              Ja na krotkie odcinki preferuje 0w40 jednak.
                                              ps. ciekawy olej w kategorii jakosc/cena:
                                              tylko właśnie ta 40tka jakoś tak sobie wkręcam czy mi trochę silnika nie "zamuli" :szeroki_usmiech , nie jeździłem nigdy na 0w40 i nie mam tutaj żadnego porównania a może nie ma co się bać :?:
                                              blade232

                                              Komentarz

                                              • leonn
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2726
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez pedros
                                                PAO słabo wycisza i pojawia się sieczkarnia
                                                Sieczkarnia to nie wina PAO o ile takowe występuję w w/w oleju :wink:
                                                Żaden silnik na żadnym Synthoilu nie dzwoni, a te oleje mają sporo % PAO, więc nie tędy droga :P

                                                Komentarz

                                                • Tippo
                                                  L&K
                                                  • 2009
                                                  • 1349
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                  Zamieszczone przez blade232
                                                  tylko właśnie ta 40tka jakoś tak sobie wkręcam czy mi trochę silnika nie "zamuli" , nie jeździłem nigdy na 0w40 i nie mam tutaj żadnego porównania a może nie ma co się bać
                                                  Moj na maha lps przy 0w30 wyszedl 181km, na 0w40 181,7km , wiec nie ma to wplywu na moc i moment jesli o tym mowisz.

                                                  Komentarz

                                                  • yunior81
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 1657
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                    Co tam jest teraz na topie do 1,8T ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...