Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian_M26
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1823
    • Superb II (3T4)

    Zamieszczone przez yunior81
    Co tam jest teraz na topie do 1,8T ?
    300V lub Race.
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6624
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez Sebastian_M26
      300V lub Race
      eee to już "bajka" :slinka Race ProS 5W30 sprawdziłem i spokojnie mogę polecić ale jak ktoś szuka oleju za 100 zł to nie ta półka. Serię Motula 300V chcę sprawdzić by mieć porównanie do Silkolene - oczywiście nie w 1.6CR.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • prezes73
        Rider
        • 2015
        • 522
        • Hyundai

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        Race ProS 5W30 sprawdziłem i spokojnie mogę polecić
        Do 1.4 TSI też?

        Komentarz

        • algi
          Ambiente
          • 2014
          • 214
          • Octavia III combi (5E5)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          Zamieszczone przez prezes73
          Zamieszczone przez klarus
          Ale skoro Paolo nie chce się wypowiadać na tak postawioną kwestię, to jego sprawa...
          Pewnie PAOLO stwierdził że ten wątek jest już jak "Moda na sukces", ponad 400 stron i w kółko to samo.
          A i tak nadal nikt nie wie o co chodzi :wink:

          Niby tak ale nadal nie ma pełnego wyjaśnienia dlaczego to poniżej pokazuje że VW 504>VW 502 a na forum uważa się na odwrót...

          algi
          O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

          Komentarz

          • crom.de
            RS
            • 2012
            • 1545
            • Superb II (3T4)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            jasne ale na odcinku 2-4 km nie masz szansy ...
            Jeżeli ktoś 365 dni w roku robi max 4 km to faktycznie nie pomoże nic.

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            dużą zaletą HC jest właśnie naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem i dzieki temu uzyskuję się "odpowiedni efekt"
            Stąd może takie dobre "efekty" ESP 5W30 u niektórych użytkowników TSI. Nie chce ściekać z napinacza i stąd ciche ranne rozruchy. Swoją drogą wymyślono TSI pod HC? :lol: :wink:
            - Superb
            - Panda 1.2

            Komentarz


            • algi już jakiś czas temu zwróciłem na to uwagę, ale jedynie paba próbował jakoś merytorycznie się do tego odnieść. Kolega leonn (dodając uszczypliwy komentarz) jedynie wkleił wyniki badań oleju 502 i 504 z tym, że 502 po 15 tys km a 504 po 30 tys km a wiec nieporównywalne jeżeli ktoś uznaje, że olej należy zmieniać co 15 tys km. Poza tym nikt też nie odniósł się do tego, że w oleju 504 są niemetaliczne środki przeciwzużyciowe, które w przeciwieństwie do starszych technologicznie metalicznych nie podnoszą liczby TBN, która dla wielu jest wyznacznikiem jakości i właściwości oleju. Tak więc pewnie tak jak ja nie uzyskasz odpowiedzi dlaczego wbrew Lubrizolowi na forum olej 502 uchodzi za lepszy.

              Komentarz

              • Sebastian_M26
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1823
                • Superb II (3T4)

                Tak niemetaliczne magiczne związki, ciekawe co to jest skoro tego nie można wykryć. A te metaliczne związki to wapń i magnez używane w tak przestarzałych produktach jak 300V, Race czy wyczynowe Redline.
                Jeszcze tylko wypada napisać na opakowaniu mega power tytan czy inną nano bzdurę.
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz

                • algi
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 214
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  Zamieszczone przez Kris86
                  algi już jakiś czas temu zwróciłem na to uwagę, ale jedynie paba próbował jakoś merytorycznie się do tego odnieść. Kolega leonn (dodając uszczypliwy komentarz) jedynie wkleił wyniki badań oleju 502 i 504 z tym, że 502 po 15 tys km a 504 po 30 tys km a wiec nieporównywalne jeżeli ktoś uznaje, że olej należy zmieniać co 15 tys km. Poza tym nikt też nie odniósł się do tego, że w oleju 504 są niemetaliczne środki przeciwzużyciowe, które w przeciwieństwie do starszych technologicznie metalicznych nie podnoszą liczby TBN, która dla wielu jest wyznacznikiem jakości i właściwości oleju. Tak więc pewnie tak jak ja nie uzyskasz odpowiedzi dlaczego wbrew Lubrizolowi na forum olej 502 uchodzi za lepszy.
                  No właśnie.
                  I teraz co do wymian oleju nie dyskutuje. Będzie robiona co 15000 km bo mój profil jazdy jest "wokół komina". Trasa to głównie różne wyjazdy wakacyjne, chyba ze latanie po pół ringu warszawskim podciągniemy pod trasę (odcinek Puławska S2 S8 Bemowo płynnie te 120-130km/h).

                  Tak więc ogólnie pomyślałem o trzeciej wersji.
                  Nie vw502 co 15k
                  Nie vw504 co do 30k
                  Tylko vw504 co 15k.

                  Ktoś powie "po co przepłacać" ale jak wiemy cenny oleji są różne niezależnie od normy.
                  A poza tym jestem w stanie trochę dopłacić jeśli powyższy wykres okazałby się prawdą.

                  Ot taka koncepcja (oddzielnym zagadnieniem jest dobór samego oleju "the best of vw504" :-)
                  algi
                  O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    Zamieszczone przez Kris86
                    algi już jakiś czas temu zwróciłem na to uwagę, ale jedynie paba próbował jakoś merytorycznie się do tego odnieść. Kolega leonn (dodając uszczypliwy komentarz) jedynie wkleił wyniki badań oleju 502 i 504 z tym, że 502 po 15 tys km a 504 po 30 tys km a wiec nieporównywalne jeżeli ktoś uznaje, że olej należy zmieniać co 15 tys km. Poza tym nikt też nie odniósł się do tego, że w oleju 504 są niemetaliczne środki przeciwzużyciowe, które w przeciwieństwie do starszych technologicznie metalicznych nie podnoszą liczby TBN, która dla wielu jest wyznacznikiem jakości i właściwości oleju. Tak więc pewnie tak jak ja nie uzyskasz odpowiedzi dlaczego wbrew Lubrizolowi na forum olej 502 uchodzi za lepszy.
                    Oleje projektowane są uwzględniając tutaj pomijany często fakt jak jakość paliwa a właściwie ilość kwaśnych cząstek w paliwie czyt. Siarka.
                    Do neutralizacji siarki i innych kwasów właśnie potrzebny jest toporny zasadowy bufor.

                    Dzisiaj paliwa są bezsiarkowe jak i normy ekologiczne wymuszają stosowanie dodatkowych bajerów w układzie oczyszczania spalin jak wydajniejsze zawory recylkulacji spalin czasami nawet podwójne czy filtry cząstek stałych. Olej z dodatkami tworzącymi dużo suchej pozostałości zalepiaja EGR i DPF.

                    Stąd pomysł na eko i substytut. I powstała norma dająca ochronę poprzez inne mniej pozostawiające cząstki spopielone... (cóż za gramatyka :diabelski_usmiech )

                    Wracając do 502 vs 504 obecnie występujące w handlu oleje owszem posiadają aprobaty 502 ale przekraczają jakością je z nadwyżka (tutaj warto obserwować normy oleju innych producentów na tym samym oleju ) w kontekście czystego pająka Lubrizola.

                    Reasumując 502 to mało wymagająca norma wiec trzeba testować u badać by znaleźć dobry olej 504 to obecnie standard ze względu na czystość i niebrudzenie silnika szczególnie osprzętu.

                    W Olejach LL są juz inne dodatki przeciwzuzyciowe i inne parametry TBN bo są inaczej skomponowane.

                    Nic natomiast nie zastąpi zdrowego rozsądku i jeśli auto poddawane trudnym warunkom to i nawet w 504 trzeba skrócić interwal.

                    Dodam że technologia idzie tak do przodu ze niebawem zobaczymy kolejny moment przejścia na niższą lepkości wX bez utraty jakości ochrony AW (przeciwzuzyciowej)

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6624
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      algi - już na dzień dobry jest błąd w tym "wykresie" ... A3B4≤ HTHS 3.5 ???
                      eco - lepsze ma olej z LL ... :roll: niż np taki 0W30 na bazie PAO ...?
                      Od kiedy to SA dla oleju z C-3 wynosi ≤ 1.5 ? chyba ≤ 0.8 ... itd.
                      Soryyy ale ja tego nie kupuję. Wszystko zależy jakie oleje porównujemy i na jakiej bazie a że mamy xxx wybór to i wyniki są ... takie jakie są tz. właściwie takie jakie potrzebuje olejowe lobby.
                      Jak to się mówi "tabelka" z wzięta i ni jak ma się do Infineum ACEA 2012 European oil sequence i podanych tam parametrów ... na pewno nie służy ocenie właściwości oleju, to tylko interpretacja Lubrizol-a i to nieudolna.
                      No i jeszcze jedno ... proponuję doczytać - napisane drobnym druczkiem na dole:
                      "The performance charts are not literal translation of a performance specification and should not be use as a replacement for evaluating engine oil performance in accordance with the relevant vehicle manufacturers requirements."

                      Zamieszczone przez pedros
                      W Olejach LL są juz inne dodatki przeciwzuzyciowe i inne parametry TBN bo są inaczej skomponowane.
                      [ Dodano: Sro 04 Lis, 15 09:16 ]
                      aha już to kiedyś wklejałem ... więc Ctrl-C i Ctrl-V :wink:
                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Olej ze specyfikacją VW 504.00/507.00 ma całkiem inną specyfikację/formułę niż olej z VW 502.00 więc sens zrównania tych olejów w dwóch różnych specyfikacjach jest "średni".
                      Prawie wszystkie oleje zawierają związki organiczne cynku , które są wysokociśnieniowymi i eliminującymi tarcie dodatkami, przeznaczonymi zwłaszcza dla silników wyczynowych. Te komponenty rozpoczynają swą działalność dopiero w ekstremalnych warunkach kontaktu metalu z metalem i wysokim obciążeniu. Takie warunki praktycznie nie występują w zwykłych silnikach. Podczas ekstremalnych warunków dochodzi do reakcji związków cynku z metalem np. między pierścieniami i ścianami cylindrów. Jednak większa koncentracja tego komponentu działa odwrotnie i powoduje powstawanie osadów na wałach, świecach zapłonowych i wtryskach a to przyczynia się do uszkodzenia silników.. W nowoczesnych układach katalitycznych i w filtrach cząstek stałych stosowane są jako katalizatory metale szlachetne wrażliwe na oddziaływanie niektórych pierwiastków (np. ołowiu, fosforu, siarki, cynku). Pierwiastki te mogą powodować zakłócania funkcjonowania katalizatorów i filtrów DPF, a nawet spowodować ich trwałe uszkodzenie. W konsekwencji wymusiło to wprowadzenie do stosowania benzyn bezołowiowych, niskosiarkowych olejów napędowych i olejów smarowych Mid - Low SAPS, o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanowych. Skład olejów przeznaczonych do samochodów z DPF/nowymi układami katalicznymi uwzględnia możliwość ich rozcieńczenia paliwem Przy rozcieńczaniu oleju smarowego paliwem może dojść do szkodliwych reakcji pomiędzy dodatkami głównie pochodnymi estrów i olejem silnikowym, a w szczególności jednym z jego podstawowych składników, tj. modyfikatorem lepkości. Poza tym, cząstki dodatków stosowanych do olejów są zwykle dwubiegunowe. Jedna strona cząstki jest polarna, a druga niepolarna. Im bardziej polarne są dodatki w niepolarnym zazwyczaj w dużym stopniu oleju bazowym, tym intensywniej reagują one z polarnymi pochodnych estrów. W konsekwencji poza interakcjami z modyfikatorami lepkości ma to wpływ także na dodatek przeciw zużyciowy typu ZDDP (Zinc Dialkyl Dithio Phosphate), zmniejszając skuteczność jego działania.
                      I tutaj uwaga. Fosfor stanowi jeden z podstawowych składników dodatków przeciwdziałających utlenianiu oleju i zużyciu silnika, obniżanie jego zawartości niesie za sobą niebezpieczeństwo formowania w olejach coraz większej ilości różnego rodzaju nierozpuszczalnych wytrąceń i osadów oraz większego zużycia elementów silników. Sytuacja taka doprowadziła do opracowania bezpopiołowych dodatków nowych generacji, zastępujących lub uzupełniających zmniejszoną ilość dodatków zawierających fosfor.
                      Jednak przeprowadzone dotychczas testy silnikowe wykazały, że dodatki zastępcze nie zawsze są w pełni efektywne, a dalsze obniżanie zawartości fosforu poniżej 0,1% wymaga znacznie wyższego poziomu dozowania rozpatrywanych dodatków lub opracowania innych.
                      Podsumowując, dążenie do obniżania zawartości w olejach silnikowych dodatków zawierających fosfor i zastępowanie ich innymi, bezpopiołowymi dodatkami, może mieć wpływ na zwiększenie tendencji do formowania się w olejach silnikowych substancji o konsystencji żeli, szlamów, a nawet żywic i twardych laków. (jaki olej przychodzi na myśl?) Obecnie, przy opracowywaniu nowych olejów silnikowych obowiązują dwie podstawowe tendencje, tj. obniżanie szybkości odparowywania oleju (lotności) i wydłużanie okresów pomiędzy jego wymianami. Przeprowadzone badania silnikowe i drogowe pozwoliły poczynić następujące obserwacje…. Wydłużona eksploatacja olejów o dużej lotności (dużej szybkości odparowania) prowadzi do zwiększania wraz z upływem czasu eksploatacji stężenia metalicznych dodatków w oleju. W przypadku wydłużonej eksploatacji olejów o małej lotności (małej szybkości odparowania – NOACK) występuje odwrotna tendencja, tzn. niewielkie obniżanie stężenia dodatków metalicznych w oleju. Obniżanie stężenia dodatków jest spowodowane ich stopniową degradacją na skutek różnych czynników oddziałujących na eksploatowany olej. W konsekwencji olej o małej lotności wykazuje w miarę eksploatacji coraz mniejszą odporność na utlenianie, zwiększoną tendencję
                      do tworzenia osadów i coraz mniej chroni elementy silnika przed zużyciem. Olej o dużej lotności szybko odparowuje podczas wydłużonej eksploatacji, co powoduje konieczność jego okresowego uzupełniania (odświeżania). Prowadzi to z jednej strony – do uzupełniania degradowanych w czasie eksploatacji dodatków, a z drugiej strony – odparowanie lekkich frakcji oleju bazowego powoduje stopniowe zwiększanie jego gęstości.
                      Załączone pliki
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • blade232
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 166
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Zamieszczone przez crom.de
                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        jasne ale na odcinku 2-4 km nie masz szansy ...
                        Jeżeli ktoś 365 dni w roku robi max 4 km to faktycznie nie pomoże nic.

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        dużą zaletą HC jest właśnie naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem i dzieki temu uzyskuję się "odpowiedni efekt"
                        Stąd może takie dobre "efekty" ESP 5W30 u niektórych użytkowników TSI. Nie chce ściekać z napinacza i stąd ciche ranne rozruchy. Swoją drogą wymyślono TSI pod HC? :lol: :wink:
                        Zasadniczo jeżeli to do mnie się tyczy to jak już to 365 w roku jakieś 6-8km do pracy w dwie strony a wiadomo że jeździ się jeszcze po pracy na zakupy itd. Zawsze jest trochę więcej tego kręcenia się po mieście a czasem za miasto naście/dziesiąt km do znajomych itd i lato też jakieś wyjazdy, święta itd jak przeciętny "kowalski" 8)
                        Co do ESP5w30 to lałem go w O2 1.6FSI od nowości ale tak jak Algi i jego "koncepcja" wymiana co rok(czytałem że bezpośredni wtrysk i trzeba lać olej 504). Teraz zmieniłem O2 na caxe i tutaj dochodzi turbo i wrażliwy napinacz rozrządu. Nie lałem jeszcze oleju 502 do caxy, na ESP5w30 ani razu jeszcze nie usłyszałem łańcucha(może trochę zawory klepią ale może i to normalna praca bo nie słyszałem z 502) :P
                        Czytając ten wątek można odnieść wrażenie że norma 504 to zło absolutne, której wcale nie bronię oczywiście bo znawcą nie jestem ale już parę osób chwaliło się przebiegami koło 100kkm i brakiem turkotu na normie 504, więc może ta"naturalna polaryzacja" daje jakiś efekt.
                        Pedros twój krótki wywód przemawia do mnie, że te 504 aż takie straszne nie jest. Mój wybór to chyba M1 ESP 5w30 albo M1 NL 0w40 (żeby nie napinacz który u mnie póki co na tym esp działa poprawnie ale też wasze zastrzeżenia odnośnie moich warunków jazdy to bym sobie kostką rzucił i wylosował a tak pół na pół :?:
                        blade232

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6624
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez blade232
                          akieś 6-8km do pracy w dwie strony ...Zawsze jest trochę więcej tego kręcenia się po mieście a czasem za miasto naście/dziesiąt km do znajomych itd
                          producent olejów uznaje jazdę po mieście jako ciężkie warunki eksploatacji ...
                          Zamieszczone przez blade232
                          można odnieść wrażenie że norma 504 to zło absolutne
                          nie norma jest tutaj złem a eksploatacja w trybie LongLife, która w cale nie przysługuje się do zachowania żywotności silnika (pół biedy, jak nas komp wezwie szybciej na wymianę ale przedłużanie jazdy jak np Fiat deklarował wymiany oleju co 30 tys km to porażka).
                          ps. ja sam mam teraz olej z VW 504.00 ale fakt, zmieniam go przed 15 tys km.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • prezes73
                            Rider
                            • 2015
                            • 522
                            • Hyundai

                            PAOLO ESCO, Race ProS 5W30 też polecasz do 1.4 TSI?

                            Komentarz

                            • cytrynowiec
                              L&K
                              • 2015
                              • 1056
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Witajcie,
                              od pewnego czasu czytam ten wątek i uważam go za najbardziej fachowy, choć kilka wątków podobnych jest na forach innych marek, to w tym wątku wiedzy merytorycznej jest chyba najwięcej.
                              U mnie jest silnik 1.4 tsi czda, i też jestem zainteresowany używaniem olejów z normą 504.Auto jako nowe miało jak wszyscy wiedzą zalany Castrol 5w30 LL. Po niecałych 3 kkm, zrobiłem płukanie silnika LM Proline i zalałem Shella AV-L 0w30. Parametry tego oleju są takie same jak tego wg ludzi z tego forum:

                              Wg mnie pokazuje to, jaki postęp w olejach nastąpił, bo mimo teoretycznie "słabszego" składu, można zrobić akurat tutaj dzięki technologii GTL + HC olej ze świetnym punktem płynięcia, wysokim jak na 504 TBN, czy wysokim VI, reszta parametrów , Noack, CCS czy MRV też niczego sobie.
                              Wybór akurat Shella i tego dokładnie oleju był też poprzedzony czytaniem rożnych for internetowych, także zachodnich gdzie też ludzie piszą że grupa VW przechodzi na oleje 0w30 w serwisowaniu aut z tsi nowszych roczników, Shell w aso właśnie oferuje 0w30 AV-L, choć zamiennie może być olej z linku.
                              Zakodowany mam system LL czyli zmiana co 30 kkm, jednak po lekturach forów, artykułów i innych będę zmieniał olej co 10 kkm (70% jazda miasto). Olej nie kosztuje majątku, koszt ca 30-35 za litr od pewnych sprzedawców, z ori filtrem i płukanką to koszt powiedzmy 220 złotych, a zmiana we własnym zakresie.A 10 kkm, ponieważ analizy UOA pokazują że wtrybie miejskim TBN dość szybko spada, a mocno rośnie TAN.Na razie zrobione 7,5 kkm w niecałe 3 miesiące po zmianie z Castrola. Jazda nie przekraczająca 3 kprm, ale też dynamiczna. Oleju ubyło może 2 setki, w tej chwili barwa ciemnego bursztynu, paliwo tylko Verva 98.
                              Nie zamykam się na inne marki olejowe, ale na razie nie mam powodów do narzekań na Shella, nie jest to pewnie F1 olejowe, ale mocny produkt na średniej półce moim zdaniem.

                              Komentarz


                              • PAOLO ESCO bardzo dziękuję za merytoryczny wpis i jasne wytłumaczenie co na co ma wpływ

                                Żeby jednak usystematyzować wiedzę, którą przekazałeś i krotko podsumować chciałbym się dowiedzieć czy na podstawie Twojej wypowiedzi poniższe stwierdzenia są prawdziwe:

                                1) Do Octavii 3, która ma trójdrożny katalizator należy stosować oleje Low i Mid Saps, które mają mniej wskazanych pierwiastków w stosunku do olejów Full Saps, ponieważ grozi to uszkodzeniem katalizatora oraz zwiększoną ilością osadów w silniku.

                                2) Lepsze są oleje, które mają wyższy NOACK, ponieważ wtedy należy je częściej "odświeżać", dłużej zachowują swoje właściwości i tworzy się mniej osadów.

                                cytrynowiec polecasz ten olej do TSI? Bo chciałbym teraz zalać właśnie Shell Helix Ultra ECT С2/C3 0W-30 i zastanawiam się czy ten czy może jednak M1 ESP 5W-30

                                Komentarz

                                • cytrynowiec
                                  L&K
                                  • 2015
                                  • 1056
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Kris86, to mój pierwszy olej po oemie więc porównania nie mam z innymi olejami w tym aucie, ale jak pisałem wcześniej, moim zdaniem tak, ten olej jak najbardziej nadaje się do tsi, jednak trzeba mieć na uwadze jego zmianę wg mnie co 10-12 kkm max.
                                  edit: odnośnie M1 ESP tu masz analizę świeżego oleju, trzeba jednak poczytać cały wątek, bo producenci olejów lubią zmieniać skład, a analiza była jakiś czas temu, po za tym, w analizach zdarzają się podróby:

                                  edit2: Noack i temp. zapłonu to chyba rekordy w klasie tego M1 5w30 ESP.

                                  Komentarz

                                  • leonn
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2726
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez cytrynowiec
                                    Wg mnie pokazuje to, jaki postęp w olejach nastąpił, bo mimo teoretycznie "słabszego" składu, można zrobić akurat tutaj dzięki technologii GTL + HC olej ze świetnym punktem płynięcia, wysokim jak na 504 TBN, czy wysokim VI, reszta parametrów , Noack, CCS czy MRV też niczego sobie.

                                    Zamieszczone przez cytrynowiec
                                    Zakodowany mam system LL czyli zmiana co 30 kkm, jednak po lekturach forów, artykułów i innych będę zmieniał olej co 10 kkm (70% jazda miasto). Olej nie kosztuje majątku, koszt ca 30-35 za litr od pewnych sprzedawców, z ori filtrem i płukanką to koszt powiedzmy 220 złotych, a zmiana we własnym zakresie.A 10 kkm, ponieważ analizy UOA pokazują że wtrybie miejskim TBN dość szybko spada, a mocno rośnie TAN.Na razie zrobione 7,5 kkm w niecałe 3 miesiące

                                    No proszę, da się?
                                    Kolega cytrynowiec, wyciągnął B.Dobre wnioski, a olej można też bez obaw zaweść do ASO na przegląd gwarancyjny, bo ma oficjalną norme VW504/507.

                                    Ps. i jest już testowany na OCP :wink:

                                    Komentarz

                                    • uli07
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 391
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Mialem zakodowany zmienny okres i jechalem z VW 502. Nic nie mowili. Natomiast ja mowilem, ze zmieniam co 15 tys. km. Raz nawet mialem taki, ktory nie mial zadnej aprobaty VW i pies z kulawa noge sie nie zainteresowal.
                                      Teraz mam stale okresy i tez jezdze z VW 502 i co oczywiste - rowniez nie marudza.
                                      Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                      Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                      Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                      Komentarz

                                      • cytrynowiec
                                        L&K
                                        • 2015
                                        • 1056
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        leonn, dzięki

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6624
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez prezes73
                                          Race ProS 5W30 też polecasz do 1.4 TSI?
                                          ja osobiście bym zalał (masz w PW) a pozostałą reszta użytkowników ma do wyboru tyle olejów że mogą wybierać wg. własnego uznania. Jest Shell 0W30 w specyfikacji VW 504.00 - więc uważam, że sprawa oleju na zimę dla posiadaczy TSI i zwolenników olejów VW 504.00 jest załatwiona.

                                          Zamieszczone przez Kris86
                                          1) Do Octavii 3, która ma trójdrożny katalizator należy stosować oleje Low i Mid Saps, które mają mniej wskazanych pierwiastków w stosunku do olejów Full Saps, ponieważ grozi to uszkodzeniem katalizatora oraz zwiększoną ilością osadów w silniku.
                                          ? już było na forum - olej OEM VW to olej MidSaps co do obaw przed stosowanie oleju FullSaps - TSI to nie CR z DPF-em więc "luzik" ... odpowiem pytaniem - a jak masz olej VW 502.00 FullSaps to wg. Instrukcji Obsługi możesz go zalać do TSI czy nie ? - wymóg, który podaje Skoda to do silnika benzynowego olej - W przypadku modeli z silnikiem benzynowym: ACEA A3 / B4 lub API ACEA SN / API SM ...
                                          Zamieszczone przez Kris86
                                          Lepsze są oleje, które mają wyższy NOACK, ponieważ wtedy należy je częściej "odświeżać", dłużej zachowują swoje właściwości i tworzy się mniej osadów.
                                          Ty tak poważnie się pytasz ... :roll: jak wyższy ... jak niższy NOACK jest lepszy ! ale proponuję sobie tym parametrem nie zawracać aż tak głowy - to jeden z wielu parametrów które można/należy brać pod uwagę ale uzależniać wybór oleju od niskiego czy wysokiego NOACK to przesada.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • prezes73
                                            Rider
                                            • 2015
                                            • 522
                                            • Hyundai

                                            PAOLO ESCO,

                                            Komentarz

                                            • algi
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 214
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              Panowie - dziękuję za wszystkie powyższe informacje.
                                              Taką dyskusję z dużą dozą wiedzy bardzo lubię.

                                              No i zainteresowaliście mnie tym Shellem.

                                              Teraz już sam nie wiem czy (założenie: wymiana co 15000km):
                                              MOTUL SPECIFIC 504/507 5W30
                                              czy
                                              SHELL ULTRA PROFFESIONAL AV-L 0W30

                                              U mnie wymiana oleju wypada raz na rok (te 150000km) więc nie ma "oleju letniego/zimowego".
                                              Do tego samochód w nocy stoi w garażu pod blokiem, więc temperatura zawsze >0 st.C
                                              Natomiast po pracy około 17:00 rozruch z temperatury na dworzu.

                                              Za MOTULem przemawia że ot niby pełen syntetyk.
                                              Za SHELLem te 0W ale to chyba ten cały GTL+HC ? I chyba trudniej kupić ten olej?

                                              Kiedyś obiło mi się o uszy że norma VW504 "narzuca" 5W30 (nie pamiętam źródła... tu jest tylko typical Viscosity http://www.oilspecifications.org/art..._explained.php)... a teraz 0W30 dostał tą normę?
                                              Tu jeszcze pytanie czy "spełnia" czy został przez VW "aprobowany" ?
                                              algi
                                              O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6624
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Shell 0W30 AV-L

                                                Zamieszczone przez algi
                                                Tu jeszcze pytanie czy "spełnia" czy został przez VW "aprobowany" ?
                                                --- > tutaj jest strona Shella http://www.shell.pl/aboutshell/about...ontact-us.html ... :bajer wiesz chyba co trzeba zrobić by uzyskać odpowiedzi na Twoje pytania ...
                                                Załączone pliki
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • paba
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 284

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  to jeden z wielu parametrów które można/należy brać pod uwagę ale uzależniać wybór oleju od niskiego czy wysokiego NOACK to przesada.
                                                  uzależniać może nie, ale to jeden z kilku indykatorów bazy - czy jest to tanie VHVI, czy może jest tam GTL, PAO

                                                  Komentarz

                                                  • wojtaszekm
                                                    Drive
                                                    • 2014
                                                    • 86
                                                    • Volkswagen

                                                    Zamieszczone przez algi
                                                    Tu jeszcze pytanie czy "spełnia" czy został przez VW "aprobowany" ?
                                                    to lista z czerwca ze strony volkwagena

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...